abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206521175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:56 schreef Knip het volgende:

[..]
Een Moriaan kan ook moerasbewoner betekenen. In de tijd dat nog niet alles was ingepolderd en volgebouwd waren en in Nederland veel moerasgebieden. De bewoners waren vaak zwart door de modder. Zij hadden van zichzelf een lichte huidskleur, dus konden ze niet tegen overmatig zonlicht. Vandaar het parasolletje.
Ik noemde het eigenlijk maar omdat ik me het liedje herinnerde als iets waarbij een donker iemand een beetje dommig deed, maar dat was helemaal niet zo.

Sterker nog, als ik wiki check: https://nl.wikipedia.org/wiki/Moriaantje_zo_zwart_als_roet
Dan blijkt het juist een bijzonder progressief liedje te zijn uit 1845 waarin de moraal juist is dat je mensen niet moet bespotten die er anders uit zien dan jij :D
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 1 november 2022 @ 15:05:03 #52
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206521205
Mijn oma zong altijd tijdens het touwtjespringen 'Jood in de pan' toen ze klein was. Natuurlijk prima dat kinderen van nu dat soort liedjes niet meer zingen. Daar kun je moeilijk op tegen zijn, lijkt mij.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 november 2022 @ 15:05:43 #53
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206521211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:58 schreef Red_85 het volgende:
Een groot tekort aan leraren
Een grote rekenachterstand op basisscholen
Taalachterstanden

Maar het werkelijke probleem is 'hanky panky shanghai'.
'Woke' in een notendop.
Wie zegt dat dat het grootste probleem is? :')

En zoals hierboven ook al wordt gezegd, is het natuurlijk onzin om te verwijzen naar andere problemen. Zo kun je elk probleem wel bagataliseren omdat er elders altijd wel weer meer en grotere problemen zijn.
pi_206521233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:01 schreef Aurelius het volgende:
Heb altijd het idee dat de enigen zijn die zich hier druk over maken een kleine groep woke Aziaten zijn, die ook willen meedelen in de trend van aandacht door slachtofferschap.

Het zijn ook altijd dezelfde voorbeelden. :')
Dat is jouw idee van een blanke met white privileges in een door blanken gedomineerde samenleving.
Dat wil zeggen ..je white privilege is dat je niet direct zelf meemaakt wat het is anders behandeld te worden op basis van een niet blank uiterlijk. Je voelt het buitensluiten niet, De minachting en de pijn niet.

Het kan ook zijn dat je sowieso niet-blanke mensen minder vind , vandaar je idee
pi_206521300
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is jouw idee van een blanke met white privileges in een door blanken gedomineerde samenleving.
Dat wil zeggen ..je white privilege is dat je niet direct zelf meemaakt wat het is anders behandeld te worden op basis van een niet blank uiterlijk. Je voelt het buitensluiten niet, De minachting en de pijn niet.

Het kan ook zijn dat je sowieso niet-blanke mensen minder vind , vandaar je idee
Want buitengesloten worden, dat is echt alleen maar voorbehouden aan niet-blanken natuurlijk.

*zucht*
  dinsdag 1 november 2022 @ 15:22:49 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206521351
Een heel lespakket nog wel.

Kun je niet gewoon zeggen "dit liedje zingen we niet meer".
pi_206521436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Want buitengesloten worden, dat is echt alleen maar voorbehouden aan niet-blanken natuurlijk.

*zucht*
voor sommige blanke mensen wel... dus

*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-11-2022 15:47:21 ]
pi_206521444
Tuurlijk zit een goed bedoeld idee achter, maar het slaat wel een beetje door. Stop gewoon met het zingen van het liedje vanaf groep 1 ?

Ook denk niet dat ouders op dit soort dingen zitten te wachten na een dag werken vol gezeur.
pi_206521567
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:34 schreef hunterrnl het volgende:
Tuurlijk zit een goed bedoeld idee achter, maar het slaat wel een beetje door. Stop gewoon met het zingen van het liedje vanaf groep 1 ?

Ook denk niet dat ouders op dit soort dingen zitten te wachten na een dag werken vol gezeur.
Het gaat niet alleen om dit ene lied. Bij lange na niet
Zie de video
  dinsdag 1 november 2022 @ 15:49:18 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206521569
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Een heel lespakket nog wel.

Kun je niet gewoon zeggen "dit liedje zingen we niet meer".
Neen. Met het maken van een lespakket kun je immers bakken met subsidies binnenhalen.
Graag op anoniem
  dinsdag 1 november 2022 @ 15:49:54 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206521574
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Neen. Met het maken van een lespakket kun je immers bakken met subsidies binnenhalen.
Exact maar men kan ook kiezen om geen subsidie aan zoiets te verstrekken.
  dinsdag 1 november 2022 @ 15:51:55 #62
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206521601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Exact maar men kan ook kiezen om geen subsidie aan zoiets te verstrekken.
Waarom zou je dit niet willen subsidiëren? Ben je soms een racist?
Graag op anoniem
pi_206521697
quote:

[..]

Ik word als blanke ook uitgemaakt voor "bleekscheet", "vuile blanke", "kolonialist", "racist", "slavenhandelaar" en noem maar op.

En witte privileges is een niet bestaand iets.bedacht door stumperds die hun mislukte leventje afreageren op anderen.
Corporate translator
pi_206521820
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik word als blanke ook uitgemaakt voor "bleekscheet", "vuile blanke", "kolonialist", "racist", "slavenhandelaar" en noem maar op.
En dat is jouw excuus voor het discrmineren van niet-blanken ?
Maar jij maakt niet mee dat groepen mensen je uitsluiten en belachelijk maken vanwege je uiterlijk en je afkomst
Met deze opmerking van jou snap ik wel dat mensen je racist noemen

quote:
En witte privileges is een niet bestaand iets.bedacht door stumperds die hun mislukte leventje afreageren op anderen.
Met deze opmerking van jou snap ik wel dat mensen je racist noemen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-11-2022 10:14:01 ]
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:13:10 #65
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_206521884
Ah, er is weer iets nieuws gevonden wat ook racistisch zou zijn? Gezeik om niks weer dit :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206522053
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zie de video
Hmm, weer het gebruik van het woord kanker.

Ik ken een groep medelanders die dit woord voornamelijk gebruikt.

Maar zodra je ze er op aanspreekt je de vraag krijgt: Wats jouw probleem en neukjekankermoeder.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:33:29 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206522103
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Waarom zou je dit niet willen subsidiëren? Ben je soms een racist?
Ok dat ik denk dat er geen lespakket nodig is om te stoppen met het zingen van een lied.
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:33:31 #68
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206522104
Ik ken dat hele liedje niet :@

Zijn er tegenwoordig nog dingen die niet als racistisch beschouwd worden ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_206522161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:04 schreef Knipoogje het volgende:
Verbaast me eerlijk gezegd dat het anno 2022 blijkbaar nog steeds een actueel liedje is op de basisschool :?
Leraren zouden toch beter moeten weten zou je denken. Zingen ze ook nog Moriaantje?
Ja hoor ik kan je vertellen dat het echt waar is. Bij mijn zoontje die 4 werd. :D

Dus gewoon in 2022. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door skrn op 01-11-2022 16:44:53 ]
pi_206522170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 10:04 schreef Knipoogje het volgende:
Verbaast me eerlijk gezegd dat het anno 2022 blijkbaar nog steeds een actueel liedje is op de basisschool :?
Leraren zouden toch beter moeten weten zou je denken. Zingen ze ook nog Moriaantje?
Ik hoor die liedjes nog wel eens op plekken als schiermonnikoog of een of ander pretpark ergens in overrijssel. Zal vast wel hier en daar nog gezongen worden op basisscholen die bepaald niet meegaan met de tijd. Dit soort liedjes kunnen heel hardnekkig blijven bestaan gek genoeg.
pi_206522283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zie de video
En dit soort dingen ga je oplossen met een "lesje" ? Natuurlijk niet.
pi_206522346
Wat een onzin weer. Maar goed, als het om vermeend racisme gaat dan wordt er natuurlijk geregeld van een kleine mug een enorme olifant gemaakt, dat zijn we tegenwoordig wel gewend. Ik heb van dat hele Hanky Panky Sjanghai ook nog nooit gehoord eigenlijk. Maar schijnbaar is dit een enorm probleem in Nederland.

Ook bijzonder, als je naar de website van Asian Raisins gaat is het eerste wat je te zien krijgt een enorme Pride Progress vlag. Ik denk dat dit boekdelen spreekt. Maar ondertussen gaan er dus wel talloze kinderen met het gedachtegoed van deze woke organisatie worden geïndoctrineerd.
quote:

[..]

'White privileges'? Een door blanken gedomineerde samenleving? Waar heb je het in hemelsnaam over? Dat jij zoveel belang hecht aan huidskleur moet je natuurlijk zelf weten. Het overgrote deel van de mensen kijkt niet zo naar de wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:04:07 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206522391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:40 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik hoor die liedjes nog wel eens op plekken als schiermonnikoog of een of ander pretpark ergens in overrijssel. Zal vast wel hier en daar nog gezongen worden op basisscholen die bepaald niet meegaan met de tijd. Dit soort liedjes kunnen heel hardnekkig blijven bestaan gek genoeg.
Zo'n leerkracht begint ooit met een eigen verjaardagsriedeltje waar die in zit en gaat daar dan tot pensioen mee door.

Was altijd wel opvallend. Iedere leraar had zijn eigen verjaardagsriedeltje dat bij iedere verjaardag precies hetzelfde werd herhaald. Was voor mij altijd een aanleiding om een beetje te gaan klieren.
pi_206522398
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 09:59 schreef Alexandrian het volgende:

Hoewel slechts weinigen die dit lied zingen dit bewust doen om uiting te geven aan eventuele racistische opvattingen vind ik dit toch een prima ontwikkeling.

Waarom iets zonder waarde in stand houden waar significante delen van de samenleving last van ondervinden?
Nee, gewoon niet meer zingen en opkankeren met lespakketten van activisten, allemaal. Lessen moet leerlingen dienen en niet een activisme. Je moet kinderen ook helemaal niet lastig vallen met dat soort grote mensen dingen, als een kind met iets racistisch scheldt of zo dan geef je dat kind een harde straf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 november 2022 @ 17:06:26 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206522406
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb van dat hele Hanky Panky Sjanghai ook nog nooit gehoord eigenlijk. Maar schijnbaar is dit een enorm probleem in Nederland.

Het is geen enorm probleem. Maar de oplossing is ook verder vrij simpel. Gewoon dat idiote liedje niet meer zingen. Daar gaat toch niets aan verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')