Ik noemde het eigenlijk maar omdat ik me het liedje herinnerde als iets waarbij een donker iemand een beetje dommig deed, maar dat was helemaal niet zo.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:56 schreef Knip het volgende:
[..]
Een Moriaan kan ook moerasbewoner betekenen. In de tijd dat nog niet alles was ingepolderd en volgebouwd waren en in Nederland veel moerasgebieden. De bewoners waren vaak zwart door de modder. Zij hadden van zichzelf een lichte huidskleur, dus konden ze niet tegen overmatig zonlicht. Vandaar het parasolletje.
Wie zegt dat dat het grootste probleem is?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:58 schreef Red_85 het volgende:
Een groot tekort aan leraren
Een grote rekenachterstand op basisscholen
Taalachterstanden
Maar het werkelijke probleem is 'hanky panky shanghai'.
'Woke' in een notendop.
Dat is jouw idee van een blanke met white privileges in een door blanken gedomineerde samenleving.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:01 schreef Aurelius het volgende:
Heb altijd het idee dat de enigen zijn die zich hier druk over maken een kleine groep woke Aziaten zijn, die ook willen meedelen in de trend van aandacht door slachtofferschap.
Het zijn ook altijd dezelfde voorbeelden.
Want buitengesloten worden, dat is echt alleen maar voorbehouden aan niet-blanken natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw idee van een blanke met white privileges in een door blanken gedomineerde samenleving.
Dat wil zeggen ..je white privilege is dat je niet direct zelf meemaakt wat het is anders behandeld te worden op basis van een niet blank uiterlijk. Je voelt het buitensluiten niet, De minachting en de pijn niet.
Het kan ook zijn dat je sowieso niet-blanke mensen minder vind , vandaar je idee
voor sommige blanke mensen wel... dusquote:Op dinsdag 1 november 2022 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want buitengesloten worden, dat is echt alleen maar voorbehouden aan niet-blanken natuurlijk.
*zucht*
Het gaat niet alleen om dit ene lied. Bij lange na nietquote:Op dinsdag 1 november 2022 15:34 schreef hunterrnl het volgende:
Tuurlijk zit een goed bedoeld idee achter, maar het slaat wel een beetje door. Stop gewoon met het zingen van het liedje vanaf groep 1 ?
Ook denk niet dat ouders op dit soort dingen zitten te wachten na een dag werken vol gezeur.
Neen. Met het maken van een lespakket kun je immers bakken met subsidies binnenhalen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Een heel lespakket nog wel.
Kun je niet gewoon zeggen "dit liedje zingen we niet meer".
Exact maar men kan ook kiezen om geen subsidie aan zoiets te verstrekken.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Neen. Met het maken van een lespakket kun je immers bakken met subsidies binnenhalen.
Waarom zou je dit niet willen subsidiëren? Ben je soms een racist?quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact maar men kan ook kiezen om geen subsidie aan zoiets te verstrekken.
Ik word als blanke ook uitgemaakt voor "bleekscheet", "vuile blanke", "kolonialist", "racist", "slavenhandelaar" en noem maar op.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw idee van een blanke met white privileges in een door blanken gedomineerde samenleving.
Dat wil zeggen ..je white privilege is dat je niet direct zelf meemaakt wat het is anders behandeld te worden op basis van een niet blank uiterlijk. Je voelt het buitensluiten niet, De minachting en de pijn niet.
Het kan ook zijn dat je sowieso niet-blanke mensen minder vind , vandaar je idee
En dat is jouw excuus voor het discrmineren van niet-blanken ?quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik word als blanke ook uitgemaakt voor "bleekscheet", "vuile blanke", "kolonialist", "racist", "slavenhandelaar" en noem maar op.
Met deze opmerking van jou snap ik wel dat mensen je racist noemenquote:En witte privileges is een niet bestaand iets.bedacht door stumperds die hun mislukte leventje afreageren op anderen.
Hmm, weer het gebruik van het woord kanker.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om dit ene lied. Bij lange na niet
Zie de video
Ok dat ik denk dat er geen lespakket nodig is om te stoppen met het zingen van een lied.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Waarom zou je dit niet willen subsidiëren? Ben je soms een racist?
Ja hoor ik kan je vertellen dat het echt waar is. Bij mijn zoontje die 4 werd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:04 schreef Knipoogje het volgende:
Verbaast me eerlijk gezegd dat het anno 2022 blijkbaar nog steeds een actueel liedje is op de basisschool
Leraren zouden toch beter moeten weten zou je denken. Zingen ze ook nog Moriaantje?
Ik hoor die liedjes nog wel eens op plekken als schiermonnikoog of een of ander pretpark ergens in overrijssel. Zal vast wel hier en daar nog gezongen worden op basisscholen die bepaald niet meegaan met de tijd. Dit soort liedjes kunnen heel hardnekkig blijven bestaan gek genoeg.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:04 schreef Knipoogje het volgende:
Verbaast me eerlijk gezegd dat het anno 2022 blijkbaar nog steeds een actueel liedje is op de basisschool
Leraren zouden toch beter moeten weten zou je denken. Zingen ze ook nog Moriaantje?
En dit soort dingen ga je oplossen met een "lesje" ? Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om dit ene lied. Bij lange na niet
Zie de video
'White privileges'? Een door blanken gedomineerde samenleving? Waar heb je het in hemelsnaam over? Dat jij zoveel belang hecht aan huidskleur moet je natuurlijk zelf weten. Het overgrote deel van de mensen kijkt niet zo naar de wereld.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo'n leerkracht begint ooit met een eigen verjaardagsriedeltje waar die in zit en gaat daar dan tot pensioen mee door.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik hoor die liedjes nog wel eens op plekken als schiermonnikoog of een of ander pretpark ergens in overrijssel. Zal vast wel hier en daar nog gezongen worden op basisscholen die bepaald niet meegaan met de tijd. Dit soort liedjes kunnen heel hardnekkig blijven bestaan gek genoeg.
Nee, gewoon niet meer zingen en opkankeren met lespakketten van activisten, allemaal. Lessen moet leerlingen dienen en niet een activisme. Je moet kinderen ook helemaal niet lastig vallen met dat soort grote mensen dingen, als een kind met iets racistisch scheldt of zo dan geef je dat kind een harde straf.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:59 schreef Alexandrian het volgende:
Hoewel slechts weinigen die dit lied zingen dit bewust doen om uiting te geven aan eventuele racistische opvattingen vind ik dit toch een prima ontwikkeling.
Waarom iets zonder waarde in stand houden waar significante delen van de samenleving last van ondervinden?
Het is geen enorm probleem. Maar de oplossing is ook verder vrij simpel. Gewoon dat idiote liedje niet meer zingen. Daar gaat toch niets aan verloren.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb van dat hele Hanky Panky Sjanghai ook nog nooit gehoord eigenlijk. Maar schijnbaar is dit een enorm probleem in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |