Toch maar even teruggekekenquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien moet ik het terugkijken, maar hij wist in zoveel detail de stappen te benoemen én een rechtstreeks pad naar Barbara. Dan laten de Hunters zich daar beetje afwimpelen terwijl volgens mij al stappen daarna ook benoemd zijn en die dan ineens niet waardevol zijn.
Op basis van de superbetrouwbare bron vinden ze Barbara in Purmerend. Maar zodra ze daar zijn vergeten ze dat diezelfde betrouwbare bron zegt dat ze naar Bloemendaal moeten en laten ze zich door Barbara in de luren leggen.quote:"Jullie zijn opzoek naar een stel uit Groningen volgens mij
Gisteren zijn ze in Purmerend beland...heb ik vernomen
En vanuit Purmerend zijn ze naar Bloemendaal vervoerd.
- Door wie zijn ze daar vervoerd
Ja, door een vrouwtje dat in de Weidevenne woont.
Ze heet volgens mij, maar ik weet het niet helemaal zeker hoor, Barbara.
En Barbara woont, als ik me niet vergis, op de Zoeloestraat."
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Toch maar even teruggekeken
[..]
Op basis van de superbetrouwbare bron vinden ze Barbara in Purmerend. Maar zodra ze daar zijn vergeten ze dat diezelfde betrouwbare bron zegt dat ze naar Bloemendaal moeten en laten ze zich door Barbara in de luren leggen.
Waarom schatten ze de eerste informatie wel op waarde, maar de informatie daarna niet? Daar is toch totaal geen basis voor.
Als ik de reacties van @Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik de reacties van @:Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.
Als de beller had gezegd "ik heb een kennis waar de voortvluchtigen zijn geweest en het volgende heeft ze gedaan" zou het op mij een stuk spontaner en geloofwaardiger zijn overgekomen dan de keuze die nu gemaakt is.
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:
[..]
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?
Dat is ook zo, hoe de tipgever het verteld is geen invloed op als het niet gescript is.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:
[..]
Niemand heeft die keuze gemaakt behalve de beller, die heeft besloten het verhaal zo te vertellen, daar kunnen wij weinig aan doen toch?
Dat was nou juist niet de bedoeling van de beller 😃quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...
Nee, precies zoals ik het zei, dit stukje had veel geloofwaardiger op mij over kunnen komen door een andere keuze van woorden. Nu wist ie niet eens dat z'n bloedeigen kennis Barbara heette..quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat er op TV wellicht getoond had kunnen worden dat Barbara dan met haar 'lek' geconfronteerd zou zijn, dan weet je als kijker ook uit welke hoek het komt...
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het leek bij het station in Etten-Leur wel alsof zij een OV-kaart in haar handen had, maar dat kan ook een bankpas zijn geweest die heel erg op een OV-kaart lijkt
Heb hem nog eens teruggeluisterd: mij klinkt het toch behoorlijk "Jordaans":quote:Op dinsdag 1 november 2022 05:44 schreef Selmar het volgende:
Dat lijkt mij sterk, want wij weten wel wie er belde (is namelijk een vriend van één van ons), en die komt niet uit Amsterdam 😃
In Etten-Leur hebben ze uiteindelijk geen kaartje gekocht. Dat was pas in Rotterdam.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.
Scherp.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In Etten-Leur hebben ze uiteindelijk geen kaartje gekocht. Dat was pas in Rotterdam.
Rob en Damy snap ik wel.. Na dat eerste telefoontje hadden ze gewoon volledige focus op zo snel mogelijk Paul te spreken om vervolgens weer te verdwijnen. Als ze Paul na dat eerste telefoontje niet te spreken zouden krijgen, dan zou Paul wellicht extra in de gaten worden gehouden door HQ, waardoor ze wellicht hun kans om Paul te spreken helemaal zouden vergooien.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef Sodemieters het volgende:
Wel een ergerlijke berg domheid in deze aflevering.
Yasmin en Melvin die opeens fout op fout stapelen. Ten eerste dat je überhaupt naar een station gaat, waar het altijd vol hangt met camera's. Ten tweede dat je daar dan een kaartje gaat pinnen, zodat meteen duidelijk is waar je bent. En dan ook nog eens de trein nemen naar je eigen woonplaats... Dan wil je gewoon gepakt worden.
Rob en Damy idem dito. Voorheen zo goed bezig, maar nu fout op fout. Dat telefoontje uit de kapsalon was al onhandig, als je weet dat iemand getapt wordt. Doe het dan in ieder geval nog via beeldbellen of zo, zodat de inhoud van het gesprek geheim blijft. Om dat vervolgens bij het zwembad nog een keer te bellen is de tweede fout. Om bij het zwembad te blijven wachten - terwijl door dat telefoontje heel duidelijk is dat je daar bent - is de volgende fout. En dan tenslotte vluchten in een auto, terwijl je de telefoon met navi aan hebt staan... Tja. Dan verdien je het ook niet om nog langer op vrije voeten te blijven.
Toen hadden ze nog geen kaartje gekocht, dat was later pas.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
De kaartjes uit de NS-automaat zijn kartonnen OV-kaartjes, dus dat kan kloppen.
Blijft over Barbara zelf als bron, als ze haar onderweg verteld hebben dat ze met de helikopter zijn gekomen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ik ook vind rammelen, hoe weet deze bron het hele traject. Ik kan me voorstellen dat iemand heeft opgeschept dat je voortvluchtigen met een helikopter hebt geholpen, maar daarna zou je eigenlijk niet meer moeten weten hoe ze verder zijn gegaan. Deze bron weet het hele traject tot aan Bloemendaal te vertellen, dat is op zijn zachtst gezegd apart.
Dit, of aan de vrouw/vriendin/moeder van degene die belde.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik de reacties van @:Selmar lees heeft die Barbara alles in geuren en kleuren verteld aan de persoon die belde. Wat ik dan totaal niet snap is dat bovenstaande gesprek werd gevoerd, dat kwam op beeld echt zo knullig over op mij dat ik het absoluut ongeloofwaardig vond.
Als de beller had gezegd "ik heb een kennis waar de voortvluchtigen zijn geweest en het volgende heeft ze gedaan" zou het op mij een stuk spontaner en geloofwaardiger zijn overgekomen dan de keuze die nu gemaakt is.
Dat uitstappen in een natuurgebied is ook wel een klassieke fout die al een paar keer is gemaakt, waarschijnlijk inderdaad onder hoogspanning. Je kunt inderdaad gewoon beter bij een stoplicht of op een andere plek stoppen, of in ieder geval op een paar locaties een paar minuten stil gaan staan zodat men geen idee heeft waar je daadwerkelijk bent uitgestapt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 17:07 schreef Daemician het volgende:
[..]
Rob en Damy snap ik wel.. Na dat eerste telefoontje hadden ze gewoon volledige focus op zo snel mogelijk Paul te spreken om vervolgens weer te verdwijnen. Als ze Paul na dat eerste telefoontje niet te spreken zouden krijgen, dan zou Paul wellicht extra in de gaten worden gehouden door HQ, waardoor ze wellicht hun kans om Paul te spreken helemaal zouden vergooien.
Overigens was het wel veel slimmer geweest om de kapster gewoon dat briefje bij Paul te laten bezorgen. Heel veel informatie gaven ze Paul verder niet face2face.. Nadat ze weg reden met de auto, hadden ze daarna ook beter bij een rood stop licht uit kunnen stappen en de helper met de auto een stuk verder laten rijden zodat het lijkt alsof ze ergens anders gedropt zijn.
Maar goed.. wij praten lekker achteraf vanuit onze luie stoel. Bij hun gebeurt het natuurlijk in the moment met een flinke dosis spanning.
Net zoals wij allemaal snappen dat het niet heel slim is wat Yasmin en Melvin doen.. maar die zijn natuurlijk al een tijdje met veel spanning op de vlucht en het is niet heel vreemd dat ze even terug willen grijpen op iets wat bekend/comfortabel voor ze is. Het is niet voor niets dat de hunters vanaf dag 1 al mensen onder de tap zetten die dichtbij de vluchters staan..
Dat telefoontje uit de kapsalon hadden ze beter over moeten nadenken,quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef Sodemieters het volgende:
Wel een ergerlijke berg domheid in deze aflevering.
Yasmin en Melvin die opeens fout op fout stapelen. Ten eerste dat je überhaupt naar een station gaat, waar het altijd vol hangt met camera's. Ten tweede dat je daar dan een kaartje gaat pinnen, zodat meteen duidelijk is waar je bent. En dan ook nog eens de trein nemen naar je eigen woonplaats... Dan wil je gewoon gepakt worden.
Rob en Damy idem dito. Voorheen zo goed bezig, maar nu fout op fout. Dat telefoontje uit de kapsalon was al onhandig, als je weet dat iemand getapt wordt. Doe het dan in ieder geval nog via beeldbellen of zo, zodat de inhoud van het gesprek geheim blijft. Om dat vervolgens bij het zwembad nog een keer te bellen is de tweede fout. Om bij het zwembad te blijven wachten - terwijl door dat telefoontje heel duidelijk is dat je daar bent - is de volgende fout. En dan tenslotte vluchten in een auto, terwijl je de telefoon met navi aan hebt staan... Tja. Dan verdien je het ook niet om nog langer op vrije voeten te blijven.
Haha, juist.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap terugkerende iriitaties wel (zowel over de keuzes die de teams voortvluchtigen maken als de soms in mijn ogen bizarre plotwendingen die de hunters ineens wel erg veel voordeel geven).
Ik blijf het echter -dus ondanks ook mijn eigen gemopper- toch echt een tof programma vinden. En zonder gemopper en geklaag van kijkers zou het ook geen succesvol Nederlands programma meer zijn. We hebben het wel een beetje nodig ook om te kunnen mopperen en klagen over eea![]()
Mooi dat jij dit een prima seizoen vindt en je hoeft het ook echt niet eens te zijn met mijn visie en redenaties, of die van anderen, rond bepaalde zaken. Ik 'beschuldig' Selmar en z'n collega's ook helemaal nergens van, ik waardeer zijn bijdragen juist zeer en vind dat die bijdragen aan de inhoudelijke discussie.quote:Op woensdag 2 november 2022 01:53 schreef Eagles89 het volgende:
Het is gewoon een prima seizoen weer. Heb de aflevering net eindelijk terug kunnen kijken. Zie dat het topic hier in elk geval aardig is ontploft sinds de laatste uitzending. Jammer van alle zure reacties, sommigen slaan echt nergens op. Die zijn minstens zo ver gezocht als waar ze Selmar en co in het programma van beschuldigen. Met name Madmaster vind ik echt teleurstellend reageren elke week. Slaat vaker wel dan niet de plank behoorlijk mis in zijn redenaties, maar hij is niet de enige. Dat er vervolgens ook nog in hun voordeel (door hunzelf ook nog?) gemodereerd wordt vind ik bijna Noord Koreaans, maar goed, we dwalen af.
…
Ik woon wel in de Randstad, maar kwam er pas onlangs achter dat Thomas Acda een Amsterdams accent heeft ipv een spraakgebrek, dus zie niet helemaal in wat dat ermee te maken heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:44 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Heb hem nog eens teruggeluisterd: mij klinkt het toch behoorlijk "Jordaans":
"informahsie foor je"
"ferfoerd"
"sijn op soek"
"weet niet seker hoor"
"de Soeloestraat"
(In de aflevering vanaf 24:17)
Maar kan me vergissen want ik woon niet in de randstad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |