abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2022 @ 11:14:22 #276
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En niet alles over de schutting flikkeren van bedrijven, ondernemers en burgers die elkaar moesten gaan controleren op een vaccinatiestatus als je een kop koffie wilde drinken ergens of een broodje halen.

Denk nog eens na en terug over hoe bizar die situatie eigenlijk was.
Ja, dat verbaast me met terugwerkende kracht nog steeds.

"Je hoeft alleen even je mobiel te laten zien, dat is alles!".
De dommigheid is ongekend.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 8 november 2022 @ 11:15:27 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600112
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ergste is nog dat de massa het gewoon weer accepteert als de situatie er in hun ogen om vraagt. In andere woorden: wanneer OMT leden en Den Haag weer luidkeels verkondigen dat het echt nodig is (en impliceren dat je anders een wappie bent die het prima vind dat andere mensen dood gaan). Heb hier een paar familie leden die er bij het vorige golfje al weer op hoopten; ze zeiden dat het een kleine opoffering was en dat daardoor bedrijven dan open zouden kunnen blijven in de herfst en winter. Zelfs nu de cijfers weer dalen zijn ze van mening dat het verstandiger is.

Gelukkig wordt de kans steeds kleiner dat ze zoiets weer gaan invoeren voor het huidige virus.
Kunnen die mensen niet genieten van vrijheid of weten ze niet wat het is?
Of vinden ze het belangrijk dat hun vrijheid vooral ten koste moet gaan van iemand anders, zodat ze zich beter kunnen voelen?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 11:23:35 #278
5428 crew  miss_sly
pi_206600185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 11:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Kunnen die mensen niet genieten van vrijheid of weten ze niet wat het is?
Of vinden ze het belangrijk dat hun vrijheid vooral ten koste moet gaan van iemand anders, zodat ze zich beter kunnen voelen?
Of keken en kijken zij gewoon anders ertegenaan dan jij bijvoorbeeld?
Ik vind het nogal wat om mensen die er anders instaan dom of zelfs bewust kwaadwillend te noemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206600483
Ik denk dat er slechts een kleine minderheid is die die mening heeft omdat ze er van genieten om andermans vrijheid af te nemen. Bij de mensen in mijn omgeving (die zo denken) heb ik meer het idee dat ze oprecht geloven dat dat QR systeem de beste optie is om bedrijven open te houden en om een grote golf in ziekenhuis opnames te voorkomen.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:07:25 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600667
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of keken en kijken zij gewoon anders ertegenaan dan jij bijvoorbeeld?
Ik vind het nogal wat om mensen die er anders instaan dom of zelfs bewust kwaadwillend te noemen.
Ja, ze kijken er heel anders tegenaan. Dat mag, maar dat maakt het niet prettiger.
Wat @AlwaysHappy zegt; ze genieten blijkbaar van hun vrijheid door die van anderen in te perken.

Er is nog steeds niemand die me uit heeft kunnen leggen waarom je je prive telefoon zou laten zien aan een medewerker van een openbare gelegenheid. Dat kan ook niet, want daar is totaal geen reden voor.
Laat staan dat je op je telefoon een app van de overheid installeert die je medische status weergeeft.
Je telefoon is geen staatsdocument of apparaat. Een bordenwasser is geen bevoegde overheidsfunctionaris of medisch expert.
En er zijn dus mensen die dit héél graag weer terug willen. Nou hun wensen komen uit:
NWS / Nederland neemt deel aan grootschalige tests met Europese DigID

Maar als je je hier tot 2 jaar geleden tegenin ging, werd je binnen microsecondes als 'wappie' veroordeeld. Dát was wel normaal, of vind je het heel raar dat ik die mensen wat dommig vind?
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:16:10 #281
5428 crew  miss_sly
pi_206600780
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, ze kijken er heel anders tegenaan. Dat mag, maar dat maakt het niet prettiger.
Wat @:Alwayshappy zegt; ze genieten blijkbaar van hun vrijheid door die van anderen in te perken.

Er is nog steeds niemand die me uit heeft kunnen leggen waarom je je prive telefoon zou laten zien aan een medewerker van een openbare gelegenheid. Dat kan ook niet, want daar is totaal geen reden voor.
Laat staan dat je op je telefoon een app van de overheid installeert die je medische status weergeeft.
Je telefoon is geen staatsdocument of apparaat. Een bordenwasser is geen bevoegde overheidsfunctionaris of medisch expert.
En er zijn dus mensen die dit héél graag weer terug willen. Nou hun wensen komen uit:

Maar als je je hier tot 2 jaar geleden tegenin ging, werd je binnen microsecondes als 'wappie' veroordeeld. Dát was wel normaal, of vind je het heel raar dat ik die mensen wat dommig vind?
Je mag ze best dommig vinden. Maar ze wegzetten als kwaadwillend en doen alsof zij anderen hun vrijheid willen afnemen om het kunnen inperken van die vrijheid is wat mij betreft onjuist. Ik denk eerder dat deze mensen wat bang zijn, of hun ding graag willen blijven doen. Er waren ook massa's mensen destijd die op zich dat CTB niet zagen zitten, maar omdat ze dan uit eten konden, of op stap, of op reis, zeer genegen waren mee te werken. Dat heeft niets te maken met het inperken van de vrijheid van een ander, maar vooral met het proberen de eigen vrijheid zoveel als mogelijk te behouden of terug te krijgen.

Overigens laten we onze privételefoon regelmatig aan anderen zien, bijvoorbeeld als je online tickets hebt voor een voorstelling of als je digitale boarding passes hebt voor het vliegtuig. Dat op zichzelf is helemaal niet zo vreemd.

Dat Europese digid is toch al veel langer in the making? Er wordt zoveel gedigitaliseerd. Of dat per se een goed idee is, is vers twee, maar op zichzelf is het niet heel vreemd.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:19:06 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600811
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je mag ze best dommig vinden. Maar ze wegzetten als kwaadwillend en doen alsof zij anderen hun vrijheid willen afnemen om het kunnen inperken van die vrijheid is wat mij betreft onjuist. Ik denk eerder dat deze mensen wat bang zijn, of hun ding graag willen blijven doen. Er waren ook massa's mensen destijd die op zich dat CTB niet zagen zitten, maar omdat ze dan uit eten konden, of op stap, of op reis, zeer genegen waren mee te werken. Dat heeft niets te maken met het inperken van de vrijheid van een ander, maar vooral met het proberen de eigen vrijheid zoveel als mogelijk te behouden of terug te krijgen.
Als men collectief hun reet had afgeveegd met het CtB was het binnen een week terug gedraaid.
Maar wat je zegt, iedereen ging voor hun eigen "vrijheid".

Waarbij je wel heel makkelijk over het feit heen gaat een bepaalde groep mensen als wappie werden weggezet en vooral ook een schuld in hun schoenen geschoven kregen. Maar de daadwerkelijke oorzaak (reizen), daar ging dezelfde groep vrij prat op dat ze dankzij het CtB wel lekker op vakantie konden.

quote:
Overigens laten we onze privételefoon regelmatig aan anderen zien, bijvoorbeeld als je online tickets hebt voor een voorstelling of als je digitale boarding passes hebt voor het vliegtuig. Dat op zichzelf is helemaal niet zo vreemd.
Dat is een keuze. Je kan het ook gewoon printen, of als je vliegt bij een machine/balie je boardingpass laten printen. Daarbij wordt je niet medisch beoordeeld, zo ver ik weet.

quote:
Dat Europese digid is toch al veel langer in the making? Er wordt zoveel gedigitaliseerd. Of dat per se een goed idee is, is vers twee, maar op zichzelf is het niet heel vreemd.
Een trap gaat met treden omhoog :)
pi_206600818
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat @:Alwayshappy zegt; ze genieten blijkbaar van hun vrijheid door die van anderen in te perken.

Niet helemaal wat ik zei. Ik zei dat er maar een minderheid is (van de mensen die het QR systeem een goed idee vinden) die het leuk vind om anderen hun vrijheid te ontzeggen.

Ik denk eerder dat het gewoon een gevolg is van pak 'm beet 1.5 jaar aan ''QR systeem helpt!'' en ''met het QR systeem kunnen zaken open blijven'' uitspraken (in de media, uit Den Haag, vanuit experts). Of het toentertijd nuttig was of niet laat ik even in het midden (dat zal iedereen toch anders zien), maar er zijn mensen die nog niet echt door hebben dat we nu in een andere situatie zitten dan een jaar geleden. Bepaalde gedachten sluipen er vanzelf in als je ze maar vaak genoeg hoort.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:20:14 #284
5428 crew  miss_sly
pi_206600829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
Als men collectief hun reet had afgeveegd met het CtB was het binnen een week terug gedraaid.
Maar wat je zegt, iedereen ging voor hun eigen "vrijheid".

Overigens laten we onze privételefoon regelmatig aan anderen zien, bijvoorbeeld als je online tickets hebt voor een voorstelling of als je digitale boarding passes hebt voor het vliegtuig. Dat op zichzelf is helemaal niet zo vreemd.[/quote]
Dat is een keuze. Je kan het ook gewoon printen, of als je vliegt bij een machine/balie je boardingpass laten printen. Daarbij wordt je niet medisch beoordeeld, zo ver ik weet.
[..]
Een trap gaat met treden omhoog :)
[/quote]
Je werd ook niet medisch beoordeeld en je kon het ook uitprinten. Dus die argumenten gaan niet op.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:26:00 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600893
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:20 schreef miss_sly het volgende:

Je werd ook niet medisch beoordeeld en je kon het ook uitprinten. Dus die argumenten gaan niet op.
Niet? Dus je mocht ook naar binnen zonder CtB?
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:26:49 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600900
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet helemaal wat ik zei. Ik zei dat er maar een minderheid is (van de mensen die het QR systeem een goed idee vinden) die het leuk vind om anderen hun vrijheid te ontzeggen.

Ik denk eerder dat het gewoon een gevolg is van pak 'm beet 1.5 jaar aan ''QR systeem helpt!'' en ''met het QR systeem kunnen zaken open blijven'' uitspraken (in de media, uit Den Haag, vanuit experts). Of het toentertijd nuttig was of niet laat ik even in het midden (dat zal iedereen toch anders zien), maar er zijn mensen die nog niet echt door hebben dat we nu in een andere situatie zitten dan een jaar geleden. Bepaalde gedachten sluipen er vanzelf in als je ze maar vaak genoeg hoort.
True, die herhaling herhaling herhaling, dan gaan ze het vanzelf geloven was me destijds ook al opgevallen.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:28:31 #287
5428 crew  miss_sly
pi_206600930
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
Niet? Dus je mocht ook naar binnen zonder CtB?
Je werd niet medisch beoordeeld. Er werd beoordeeld of je een vinkje had, niet hoe je dat vinkje had verkregen.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:29:42 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600939
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je werd niet medisch beoordeeld. Er werd beoordeeld of je een vinkje had, niet hoe je dat vinkje had verkregen.
Hmm, gaan we nu doen alsof het vinkje niks met Corona te maken had?
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:35:09 #289
5428 crew  miss_sly
pi_206601014
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:29 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hmm, gaan we nu doen alsof het vinkje niks met Corona te maken had?
Nee hoor.
Maar wat werd beoordeeld was puur of je het vinkje in kwestie had. Er stond niemand om jou medisch te beoordelen.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:36:00 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206601028
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee hoor.
Maar wat werd beoordeeld was puur of je het vinkje in kwestie had. Er stond niemand om jou medisch te beoordelen.
Zonder vinkje geen toegang.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:37:06 #291
5428 crew  miss_sly
pi_206601047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:36 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zonder vinkje geen toegang.
Klopt.
Dan nog stond er niemand om jou medisch te beoordelen. De aan- of afwezigheid van het vinkje werd beoordeeld.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:37:39 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206601056
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt.
Dan nog stond er niemand om jou medisch te beoordelen. De aan- of afwezigheid van het vinkje werd beoordeeld.
Dat vinkje was vanwege Corona, toch?
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:40:06 #293
5428 crew  miss_sly
pi_206601100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:37 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat vinkje was vanwege Corona, toch?
We kunnen ontzettend in kringetjes blijven ronddraaien, dus daar stop ik nu mee.

Er werd beoordeeld of je al dan niet een vinkje had. Er stond niemand die je medisch ging beoordelen of jij dat vinkje op de juiste manier had gekregen, of je het nog mocht hebben, of wat dan ook. Dus dat is gewoon een drogreden.

Er zijn genoeg redenen om iets te vinden van dat CTB, maar dat je "medisch werd beoordeeld" door zomaar iemand is er niet een van.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:46:09 #294
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206601202
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We kunnen ontzettend in kringetjes blijven ronddraaien, dus daar stop ik nu mee.

Er werd beoordeeld of je al dan niet een vinkje had. Er stond niemand die je medisch ging beoordelen of jij dat vinkje op de juiste manier had gekregen, of je het nog mocht hebben, of wat dan ook. Dus dat is gewoon een drogreden.

Er zijn genoeg redenen om iets te vinden van dat CTB, maar dat je "medisch werd beoordeeld" door zomaar iemand is er niet een van.
Ja, stop er maar mee. Want het klopt gewoon niet wat je zegt.
Voor Corona kon je gewoon een openbare gelegenheid binnen stappen. Namelijk omdat die openbaar zijn.

Voor een vlucht of voorstelling heb je een ticket gekocht. Het is dan aan jou om te bewijzen dat jij met een ticket toegang hebt. Dat is dus niet voor een openbare gelegenheid en derhalve een slechte vergelijking. Net als vergelijkingen met douanes etc.

Dus het slaat nergens op om een vinkje, die aangeeft of je Corona-veilig bent, afgegeven door (via?) de GGD, te moeten laten zien voor het betreden van een gelegenheid. Niemand heeft daar iets mee te maken en het heeft ook helemaal niks opgelost, alleen klauwen met geld gekost en de overheid een mooie privacy-ophef-pilot gegeven.
"Maar het is geen medische indicatie". Natuurlijk wel.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 12:50:01 #295
5428 crew  miss_sly
pi_206601267
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:46 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, stop er maar mee. Want het klopt gewoon niet wat je zegt.
Voor Corona kon je gewoon een openbare gelegenheid binnen stappen. Namelijk omdat die openbaar zijn.

Voor een vlucht of voorstelling heb je een ticket gekocht. Het is dan aan jou om te bewijzen dat jij met een ticket toegang hebt. Dat is dus niet voor een openbare gelegenheid en derhalve een slechte vergelijking. Net als vergelijkingen met douanes etc.

Dus het slaat nergens op om een vinkje, die aangeeft of je Corona-veilig bent, afgegeven door (via?) de GGD, te moeten laten zien voor het betreden van een gelegenheid. Niemand heeft daar iets mee te maken en het heeft ook helemaal niks opgelost, alleen klauwen met geld gekost en de overheid een mooie privacy-ophef-pilot gegeven.
"Maar het is geen medische indicatie". Natuurlijk wel.
Het klopt wel wat ik zeg, alleen jij hebt er een andere kijk op.

Kijk, ik ben het grotendeels eens met wat je hierboven post. Behalve het medische oordeel. Dat is er gewoon niet. Dat is voordat je een vinkje kreeg wel gedaan, maar degene aan de deur beoordeelt je niet medisch.

Maar goed, ik ga ermee stoppen. Je mag best nog een keer het laatste woord nemen, hoor, maar ik ga er verder niet meer op in.
  dinsdag 8 november 2022 @ 12:57:41 #296
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206601394
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het klopt wel wat ik zeg, alleen jij hebt er een andere kijk op.

Kijk, ik ben het grotendeels eens met wat je hierboven post. Behalve het medische oordeel. Dat is er gewoon niet. Dat is voordat je een vinkje kreeg wel gedaan, maar degene aan de deur beoordeelt je niet medisch.

Maar goed, ik ga ermee stoppen. Je mag best nog een keer het laatste woord nemen, hoor, maar ik ga er verder niet meer op in.
Ja, volgens de letter is het op dat geen moment geen medisch oordeel. Dat klopt, maar je toegang hangt er wel vanaf en het vinkje is wel degelijk op je medische status (gevaccineerd, besmet geweest) gebaseerd.
Dat is ook wat ik initieel typte (je medische status wordt weergegeven). Het enige waar jij over valt is het "medisch beoordeeld", wat je waarschijnlijk anders interpreteert als ik, maar blijkbaar ben je het wel eens met wat ik er mee bedoel?
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 13:10:04 #297
5428 crew  miss_sly
pi_206601540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, volgens de letter is het op dat geen moment geen medisch oordeel. Dat klopt, maar je toegang hangt er wel vanaf en het vinkje is wel degelijk op je medische status (gevaccineerd, besmet geweest) gebaseerd.
Dat is ook wat ik initieel typte (je medische status wordt weergegeven). Het enige waar jij over valt is het "medisch beoordeeld", wat je waarschijnlijk anders interpreteert als ik, maar blijkbaar ben je het wel eens met wat ik er mee bedoel?
Nee, ik ben het niet met je eens over dat medische gebeuren. Je medische status wordt niet beoordeeld of weergegeven. Je medische status is zoveel meer dan alleen of je een groen vinkje hebt of niet. Er werd alleen gekeken of je een vinkje hebt en niet eens hoe je dat hebt verkregen.

Maar goed, wij gaan het niet eens worden, en dat lijkt me ook gewoon prima.
pi_206602475
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat diegene dan kon zien of je gevaccineerd was of negatief getest. Dat is iets medisch ja. En als je dat niet had kon je niet binnen. Dat is niet alleen een groen vinkje beoordelen natuurlijk.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 14:35:48 #299
5428 crew  miss_sly
pi_206602511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat diegene dan kon zien of je gevaccineerd was of negatief getest. Dat is iets medisch ja. En als je dat niet had kon je niet binnen. Dat is niet alleen een groen vinkje beoordelen natuurlijk.
De app liet niet zien waarom je dat vinkje had. Alleen dat je een vinkje had. Dus gevaccineerd of getest maakte niet uit. Zo herinner ik het mij in ieder geval.Er was neit een ander vinkje voor gevaccineerd en een ander voor getest. Je had gewoon een vinkje.
  dinsdag 8 november 2022 @ 14:36:38 #300
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_206602519
Wat zijn momenteel de cijfers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')