Dus alles wat een hacker wil, stoppen ze in een centrale database.quote:De wallet moet zaken gaan bevatten als diploma’s, rijbewijzen, ID's, Rijkspas, verklaring van erfrecht en zorggegevens beginnend met de Europese zorgverzekeringskaart
Ja, ik heb sinds vorige maand een mobiele telefoon moeten kopen, omdat ik anders niet meer kan inloggen bij de overheid om bijvoorbeeld belastingaangifte te kunnen doen...quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:47 schreef BasEnAad het volgende:
Gegevens en databases koppelen is echt de natte droom van overheden.
Ik had ook geen toegang meer tot mijn DigiD app (telefoon was gestolen), met alle gevolgen vandien als ingezetene in het buitenland.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, ik heb sinds vorige maand een mobiele telefoon moeten kopen, omdat ik anders niet meer kan inloggen bij de overheid om bijvoorbeeld belastingaangifte te kunnen doen...
Hoe doet de piratenpartij het ondertussen in DL? Ik begreep jaren geleden dat ze daar behoorlijk groot waren. Is dat nog het geval?quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:51 schreef Erasmus het volgende:
Ik ben benieuwd of Duitsland dit geregeld krijgt. Ze lopen hier nog 20 jaar achter op de digitalisering, iets als DigiD bestaat hier überhaupt niet. Al het papier schuiven gaat nog op de ouderwetse manier hier.
Moest laatst nog documenten en formulieren persoonlijk afleveren of faxenDus het zal mij benieuwen.
Als Duitsland het niet geregeld krijgt, terwijl ze al jaren problemen met digitaliseren hebben, dan volgt Europa ook niet. Dus ik hoop dat de conclusie zal zijn dat het te risicovol is (zeker bij Duitsers die paranoïde over privacy zijn).
ik was in zuid duitseland, je kon er geneens pinnen, alles contant en als je geld wil moet je naar de bank. of als je geluk hebt staat er ergens een euronext atmquote:Op dinsdag 8 november 2022 11:51 schreef Erasmus het volgende:
Ik ben benieuwd of Duitsland dit geregeld krijgt. Ze lopen hier nog 20 jaar achter op de digitalisering, iets als DigiD bestaat hier überhaupt niet. Al het papier schuiven gaat nog op de ouderwetse manier hier.
Moest laatst nog documenten en formulieren persoonlijk afleveren of faxenDus het zal mij benieuwen.
Als Duitsland het niet geregeld krijgt, terwijl ze al jaren problemen met digitaliseren hebben, dan volgt Europa ook niet. Dus ik hoop dat de conclusie zal zijn dat het te risicovol is (zeker bij Duitsers die paranoïde over privacy zijn).
Nee, 6 maanden geleden was het een complot, nu niet meer.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:11 schreef Poepz0r het volgende:
Dit was toch een complot? EU het vierde rijk in een modern jasje
En die van erich honecker.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:47 schreef BasEnAad het volgende:
Gegevens en databases koppelen is echt de natte droom van overheden.
Niet groot genoeg voor de Bundestag helaas.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoe doet de piratenpartij het ondertussen in DL? Ik begreep jaren geleden dat ze daar behoorlijk groot waren. Is dat nog het geval?
Hogere kiesdrempel toch?quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Niet groot genoeg voor de Bundestag helaas.
De versplintering van partijen zoals wij dat in Nederland kennen is totaal niet aan de orde. Je hebt hier maar een paar grote partijen (die op de CSU na in elk deelstaat verkiesbaar zijn, bij de Piratenpartij is dat wat minder aan de orde) dus is het lastig om tussen de gevestigde partijen te komen.
Duitsers zijn echt veel bewuster (lees: paranoïde) over privacy dan ons, en dat is fijn. Dat je zelden met pin kan betalen heeft puur met cultuur te maken, want de infrastructuur daarvoor bestaat gewoon. Ondernemers kiezen er zelf voor om alleen cash te accepteren.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:05 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik was in zuid duitseland, je kon er geneens pinnen, alles contant en als je geld wil moet je naar de bank. of als je geluk hebt staat er ergens een euronext atm
Veel en veel hoger inderdaad.quote:
In Duitsland is de infra er wel, maar de kosten zijn hoger.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:30 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Duitsers zijn echt veel bewuster (lees: paranoïde) over privacy dan ons, en dat is fijn. Dat je zelden met pin kan betalen heeft puur met cultuur te maken, want de infrastructuur daarvoor bestaat gewoon. Ondernemers kiezen er zelf voor om alleen cash te accepteren.
Wat ik vaak heb gehoord van de doorsnee Duitser is "het gaat de Finanzamt (BD) geen reet aan wat ik met mijn geld doe!".
Dus er is hoop. Want punt is: als Duitsland het niet gaat doen/niet lukt, dan volgt Europa ook niet. En ik zie ze het eerlijk gezegd niet lukken als ze niet eens afscheid kunnen nemen van de faxmachine of zelf geen eigen DigiD hebben.
De kosten inderdaad. Ook leven ze nog in de SEPA1-tijdperk, terwijl SEPA2 al jaren ingeburgerd is in Nederland.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitsland is de infra er wel, maar de kosten zijn hoger.
Als je niet bij je "eigen" bank gaat pinnen, betaal je kosten. En ook transacties kosten gewoon geld voor de ondernemers. Dus even een broodje van een euro afrekenen met je pinpas/telefoon/chipknip/whatever, dat kost de bakker meer dan het oplevert. Hier in NL zijn we er in doorgeslagen (de jeugd is "bang" voor cash geld), in Duitsland lopen ze wel wat achter ja. De waarheid zit in het midden, maar cash geld afschaffen is in geen enkel geval goed voor de burger.
En de grap is dat je als Nederlander bij bijna elke bank kostenloos kan pinnenquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:35 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De kosten inderdaad. Ook leven ze nog in de SEPA1-tijdperk, terwijl SEPA2 al jaren ingeburgerd is in Nederland.
Ik weet niet of je Berlin een beetje kent, maar zo heb ik bijvoorbeeld een rekening bij de Sparkasse, maar die gebruik ik alleen om zonder kosten geld te opnemen gezien er een Sparkasse ATM staat in bijna elke U-Bahnhof.
Op die oplichtersautomaten als Euronet na, inderdaadquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
En de grap is dat je als Nederlander bij bijna elke bank kostenloos kan pinnen
Waarom denk je dat al die pilots in NL plaatsvinden. We zijn één van de meest gedigitaliseerde landen van de EU.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:51 schreef Erasmus het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |