Ik laat het over me heen komen. Mijn superimmuniteit testenquote:Op maandag 7 november 2022 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Blijf je wel uit zijn buurt nou? Of laat je het gewoon over je heen komen?
Is dit geen KPD post?quote:Op maandag 7 november 2022 18:50 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik laat het over me heen komen. Mijn superimmuniteit testen
Oe, ik ben benieuwd! Ik ben ook nog steeds niet gecoroniseerd ondanks diverse nauwe contacten met Besmettenquote:Op maandag 7 november 2022 18:50 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik laat het over me heen komen. Mijn superimmuniteit testen
En wij cq ik maar in mijn omgeving praten tegen een betonnen-plaat dat het CTB er doorheen werd gedrukt middels beeldvorming. Blijft bizar hoe het publiek zich fictie als waarheid liet voorschotelen en Hugo gewoon heilige huisjes tot in de hemel kan blijven bouwen.quote:bron: blackbox 04nov22
RIVM toverde met cijfers om beeld te vormen van 'pandemie van de ongevaccineerden'
Net voor de introductie van de coronatoegangsbewijzen verspreidde het RIVM het persbericht dat vier van de vijf mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd waren. Een Wob-onderzoek laat zien dat het instituut daarvoor flink moest goochelen met cijfers én dat minister De Jonge daarvan wist.
Met het bericht dat vier van de vijf corona-patiënten in het ziekenhuis ongevaccineerd waren, vormde het RIVM mede het beeld dat er sprake zou zijn van een 'pandemie van de ongevaccineerden'. De beeldvorming droeg ook in belangrijke mate bij aan het draagvlak voor het coronatoegangsbewijs (CTB).
....
Als ik de beperkte informatie in de tweet lees valt het ook nog wel weer mee met de claim dat er vreselijk is gelogen met cijfertjes. De vraag of je "onbekend" moet weglaten om de verhouding bekende gevaccineerden / ongevaccineerden weer te geven is iets waar je over kunt twisten, maar het doet niets af aan de verhouding van die bekende gevallen. Ik ben niet helemaal op de hoogte over de doorgaans gehanteerde definities van volledig beschermd na vaccinatie bij de verschillende vaccins, maar een beetje verduidelijking had hier zeker niet misstaan.quote:Op maandag 7 november 2022 19:31 schreef Vallon het volgende:
Zo niet al gemeld
[..]
En wij cq ik maar in mijn omgeving praten tegen een betonnen-plaat dat het CTB er doorheen werd gedrukt middels beeldvorming. Blijft bizar hoe het publiek zich fictie als waarheid liet voorschotelen en Hugo gewoon heilige huisjes tot in de hemel kan blijven bouwen.
wel een vage bron. Welk onderzoek? Een paar tweets? Gelekte emials waarin veel wordt weggelaten? Van horen zeggen feitjes?quote:Op maandag 7 november 2022 19:31 schreef Vallon het volgende:
Zo niet al gemeld
[..]
En wij cq ik maar in mijn omgeving praten tegen een betonnen-plaat dat het CTB er doorheen werd gedrukt middels beeldvorming. Blijft bizar hoe het publiek zich fictie als waarheid liet voorschotelen en Hugo gewoon heilige huisjes tot in de hemel kan blijven bouwen.
Mijn mening:quote:Op maandag 7 november 2022 22:59 schreef nostra het volgende:
Je kan veel zeggen over de enorme incompetentie waarmee op veel vlakken is gehandeld, maar het hele narratief van een overheid die een bewuste, langdurige campagne van misinformatie heeft gevoerd is toch echt een brug te ver.
Zo zou ik het niet willen verwoorden, maar de hang naar overheidscontrole op het leven van mensen is wel heel sterk aanwezig bij dat clubje inderdaad, niet alleen Koopmans en niet alleen beperkt tot sec corona. Reguleren, verbieden, de overheid bepaalt wat goed voor u is - en financiert uiteraard uit publieke middelen het magnum opus van madam zelf.quote:Op maandag 7 november 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
Overigens verbaast het me helemaal niks dat zo een Koopmans guurlinkse politieke ideeën heeft.
Voor zo een halve communist is groepen dwingen hetzelfde te doen als de commune het ultieme genot, zij die niet mee willen doen verdienen straf.
Die maatregelen deden vrij weinig, maar die overtuiging is er ook echt totaal niet uit te knippen.quote:Op maandag 7 november 2022 23:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet willen verwoorden, maar de hang naar overheidscontrole op het leven van mensen is wel heel sterk aanwezig bij dat clubje inderdaad, niet alleen Koopmans en niet alleen beperkt tot sec corona. Reguleren, verbieden, de overheid bepaalt wat goed voor u is - en financiert uiteraard uit publieke middelen het magnum opus van madam zelf.
Mja ze zijn mij alle perken te buiten gegaan, en het onwetenschappelijke is om te gieren eigenlijk, het enige wat ik jammer vind is dat niet veel meer mensen dat zien.quote:
Nou ja, het past volledig in haar wereldbeeld - en niet geheel onterecht - dat we als mensheid zodanige omstandigheden creëren dat dit soort pandemieën een zekerheid zijn, alleen is de vraag wanneer de bom barst, hoe groot die uitbarsting daadwerkelijk is en vooral in hoeverre je daar als samenleving überhaupt iets aan kan doen. We zijn op dat vlak het punt van beheersing allang gepasseerd en moeten ons, naast damage control, vooral richten op acceptatie en adaptatie; de rest is gerommel in de marge.quote:Op maandag 7 november 2022 23:30 schreef ludovico het volgende:
Die maatregelen deden vrij weinig, maar die overtuiging is er ook echt totaal niet uit te knippen.
Dat is toch vreemd, alsof het maar een beetje filosofie is ofzo.
Als je echt wilt Chinezen dan kan je Chinezen, maar dan krijg je de mensen pas in huis als de ziekte echt doden maakt, ipv griepXXL.quote:Op maandag 7 november 2022 23:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het past volledig in haar wereldbeeld - en niet geheel onterecht - dat we als mensheid zodanige omstandigheden creëren dat dit soort pandemieën een zekerheid zijn, alleen is de vraag wanneer de bom barst, hoe groot die uitbarsting daadwerkelijk is en vooral in hoeverre je daar als samenleving überhaupt iets aan kan doen. We zijn op dat vlak het punt van beheersing allang gepasseerd en moeten ons, naast damage control, vooral richten op acceptatie en adaptatie; de rest is gerommel in de marge.
Die hebben niet zozeer gefaald, die zijn voor een bedieningspaneel gezet om op knoppen te drukken, waar ze het conceptuele beslisvermogen voor ontbeerden en vanuit hun kokervisie hebben gehandeld.quote:Op maandag 7 november 2022 23:41 schreef ludovico het volgende:
Niks mis met pandemic preparedness, maar onze virologen - mijn mening - hebben grandioos gefaald.
Zeer mooi omschreven dit, kon het niet beter.quote:Op maandag 7 november 2022 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Die hebben niet zozeer gefaald, die zijn voor een bedieningspaneel gezet om op knoppen te drukken, waar ze het conceptuele beslisvermogen voor ontbeerden en vanuit hun kokervisie hebben gehandeld.
Daar heb je de pijnlijke kern wel te pakken jaquote:Op maandag 7 november 2022 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Die hebben niet zozeer gefaald, die zijn voor een bedieningspaneel gezet om op knoppen te drukken, waar ze het conceptuele beslisvermogen voor ontbeerden en vanuit hun kokervisie hebben gehandeld.
En dat is ze niet eens kwalijk te nemen. Dat is hun perspectief. Alleen de politiek had hun rol veel nadrukkelijker moeten pakken als afweger van alle belangen.quote:Op maandag 7 november 2022 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Onzin, want dat was gewoon bekendquote:
En niet alles over de schutting flikkeren van bedrijven, ondernemers en burgers die elkaar moesten gaan controleren op een vaccinatiestatus als je een kop koffie wilde drinken ergens of een broodje halen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat is ze niet eens kwalijk te nemen. Dat is hun perspectief. Alleen de politiek had hun rol veel nadrukkelijker moeten pakken als afweger van alle belangen.
Bizar ja. Het is nog geen jaar geleden. Schaam mezelf er eigenlijk voor hoe makkelijk ik dat vor mezelf geaccepteerd heb.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En niet alles over de schutting flikkeren van bedrijven, ondernemers en burgers die elkaar moesten gaan controleren op een vaccinatiestatus als je een kop koffie wilde drinken ergens of een broodje halen.
Denk nog eens na en terug over hoe bizar die situatie eigenlijk was.
Ergste is nog dat Den Haag gewoon weigert om de hele gang van zaken te evalueren. Ze weten natuurlijk dondersgoed hoeveel fouten ze hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:55 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bizar ja. Het is nog geen jaar geleden. Schaam mezelf er eigenlijk voor hoe makkelijk ik dat vor mezelf geaccepteerd heb.
Verbaast me niks dit. Vreselijk staaltje politiek en vooral de NSB-ers mensen die er in mee gingenquote:Op maandag 7 november 2022 19:31 schreef Vallon het volgende:
Zo niet al gemeld
[..]
Ergste is nog dat de massa het gewoon weer accepteert als de situatie er in hun ogen om vraagt. In andere woorden: wanneer OMT leden en Den Haag weer luidkeels verkondigen dat het echt nodig is (en impliceren dat je anders een wappie bent die het prima vind dat andere mensen dood gaan). Heb hier een paar familie leden die er bij het vorige golfje al weer op hoopten; ze zeiden dat het een kleine opoffering was en dat daardoor bedrijven dan open zouden kunnen blijven in de herfst en winter. Zelfs nu de cijfers weer dalen zijn ze van mening dat het verstandiger is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:55 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bizar ja. Het is nog geen jaar geleden. Schaam mezelf er eigenlijk voor hoe makkelijk ik dat vor mezelf geaccepteerd heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |