abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206592019
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 11:49 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Precies *)
Blijf je wel uit zijn buurt nou? Of laat je het gewoon over je heen komen?
pi_206593116
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Blijf je wel uit zijn buurt nou? Of laat je het gewoon over je heen komen?
Ik laat het over me heen komen. Mijn superimmuniteit testen :7
  maandag 7 november 2022 @ 18:52:20 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206593132
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:50 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Is dit geen KPD post?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 7 november 2022 @ 18:54:58 #254
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_206593164
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 18:50 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Oe, ik ben benieuwd! Ik ben ook nog steeds niet gecoroniseerd ondanks diverse nauwe contacten met Besmetten :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 7 november 2022 @ 19:31:57 #255
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206593706
Zo niet al gemeld
quote:
bron: blackbox 04nov22
RIVM toverde met cijfers om beeld te vormen van 'pandemie van de ongevaccineerden'

Net voor de introductie van de coronatoegangsbewijzen verspreidde het RIVM het persbericht dat vier van de vijf mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd waren. Een Wob-onderzoek laat zien dat het instituut daarvoor flink moest goochelen met cijfers én dat minister De Jonge daarvan wist.

Met het bericht dat vier van de vijf corona-patiënten in het ziekenhuis ongevaccineerd waren, vormde het RIVM mede het beeld dat er sprake zou zijn van een 'pandemie van de ongevaccineerden'. De beeldvorming droeg ook in belangrijke mate bij aan het draagvlak voor het coronatoegangsbewijs (CTB).
....
En wij cq ik maar in mijn omgeving praten tegen een betonnen-plaat dat het CTB er doorheen werd gedrukt middels beeldvorming. Blijft bizar hoe het publiek zich fictie als waarheid liet voorschotelen en Hugo gewoon heilige huisjes tot in de hemel kan blijven bouwen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206594111
quote:
3s.gif Op maandag 7 november 2022 19:31 schreef Vallon het volgende:
Zo niet al gemeld
[..]
En wij cq ik maar in mijn omgeving praten tegen een betonnen-plaat dat het CTB er doorheen werd gedrukt middels beeldvorming. Blijft bizar hoe het publiek zich fictie als waarheid liet voorschotelen en Hugo gewoon heilige huisjes tot in de hemel kan blijven bouwen.
Als ik de beperkte informatie in de tweet lees valt het ook nog wel weer mee met de claim dat er vreselijk is gelogen met cijfertjes. De vraag of je "onbekend" moet weglaten om de verhouding bekende gevaccineerden / ongevaccineerden weer te geven is iets waar je over kunt twisten, maar het doet niets af aan de verhouding van die bekende gevallen. Ik ben niet helemaal op de hoogte over de doorgaans gehanteerde definities van volledig beschermd na vaccinatie bij de verschillende vaccins, maar een beetje verduidelijking had hier zeker niet misstaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206594573
quote:
Zo niet al gemeld
[..]
wel een vage bron. Welk onderzoek? Een paar tweets? Gelekte emials waarin veel wordt weggelaten? Van horen zeggen feitjes?

Of het ctb terecht was kan je zeker over discussieren, maar die zogenaamde bronnen zijn verre van objectief
pi_206597225
Je kan veel zeggen over de enorme incompetentie waarmee op veel vlakken is gehandeld, maar het hele narratief van een overheid die een bewuste, langdurige campagne van misinformatie heeft gevoerd is toch echt een brug te ver.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206597451
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 22:59 schreef nostra het volgende:
Je kan veel zeggen over de enorme incompetentie waarmee op veel vlakken is gehandeld, maar het hele narratief van een overheid die een bewuste, langdurige campagne van misinformatie heeft gevoerd is toch echt een brug te ver.
Mijn mening:

Als je wetenschappelijk opgeleid bent en je draagt de titel "professor" of PhD en je publiceert onderzoek en begrijpt wat van wetenschap etc etc etc.

Dan is het vreemd dat:

- Mondkapjes bullcrap
- Stelligheid omtrent niet airborne zijn van Sars-Cov2.
- Het gefaal met terugfluiten van desinfo dat de vaccinaties besmettingen zouden tegenhouden (als in, je wordt niet meer ziek, of kan anderen niet meer besmetten).

Dan zijn ze niet corrupt en ziek in het brein, maar dan zijn het wel waardeloze wetenschappers.

Overigens verbaast het me helemaal niks dat zo een Koopmans guurlinkse politieke ideeën heeft.
Voor zo een halve communist is groepen dwingen hetzelfde te doen als de commune het ultieme genot, zij die niet mee willen doen verdienen straf.

Marc Bonten (OMT lid): "97% lager risico om op de IC te komen als je gevaccineerd bent!" terwijl de cijfers in de UK 80% uitwezen, het in Nederland niet gemeten werd, en Bonten nergens een bron heeft aangehaald, misschien gebruikte die Pfizer Trial data, wie weet, op dat moment overduidelijk achterhaalde desinfo.

Menno de Jong: https://nos.nl/artikel/23(...)ok-na-milde-infectie
Ik kan dat hele artikel wel copy pasten om mijn punt duidelijk te maken, fuck off met je 50% long-covid na een besmetting, DESINFO.

Als een wappie totale kolder roept, prima, het is een wappie, niemand neemt hem serieus, deze geweldenaars doen wat in de wetenschap, bestuurden praktisch het land zonder democratische legitimering, beetje grondrecht brekende maatregelen te propageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 07-11-2022 23:28:01 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206597593
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
Overigens verbaast het me helemaal niks dat zo een Koopmans guurlinkse politieke ideeën heeft.
Voor zo een halve communist is groepen dwingen hetzelfde te doen als de commune het ultieme genot, zij die niet mee willen doen verdienen straf.
Zo zou ik het niet willen verwoorden, maar de hang naar overheidscontrole op het leven van mensen is wel heel sterk aanwezig bij dat clubje inderdaad, niet alleen Koopmans en niet alleen beperkt tot sec corona. Reguleren, verbieden, de overheid bepaalt wat goed voor u is - en financiert uiteraard uit publieke middelen het magnum opus van madam zelf.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206597613
quote:
12s.gif Op maandag 7 november 2022 23:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo zou ik het niet willen verwoorden, maar de hang naar overheidscontrole op het leven van mensen is wel heel sterk aanwezig bij dat clubje inderdaad, niet alleen Koopmans en niet alleen beperkt tot sec corona. Reguleren, verbieden, de overheid bepaalt wat goed voor u is - en financiert uiteraard uit publieke middelen het magnum opus van madam zelf.
Die maatregelen deden vrij weinig, maar die overtuiging is er ook echt totaal niet uit te knippen.
Dat is toch vreemd, alsof het maar een beetje filosofie is ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206597656
quote:
12s.gif Op maandag 7 november 2022 23:27 schreef nostra het volgende:
Zo zou ik het niet willen verwoorden
Mja ze zijn mij alle perken te buiten gegaan, en het onwetenschappelijke is om te gieren eigenlijk, het enige wat ik jammer vind is dat niet veel meer mensen dat zien.

In principe is het risico voor maatregelen nu veel groter dan pre 2019, dan heb je naar mijn mening - als je niet wat aan de capaciteitsproblemen doet - niet echt in de gaten welke kosten moeten worden toebedeeld aan vrijheidsberoving en andere grondrecht schendende principes.
pi_206597670
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:30 schreef ludovico het volgende:
Die maatregelen deden vrij weinig, maar die overtuiging is er ook echt totaal niet uit te knippen.
Dat is toch vreemd, alsof het maar een beetje filosofie is ofzo.
Nou ja, het past volledig in haar wereldbeeld - en niet geheel onterecht - dat we als mensheid zodanige omstandigheden creëren dat dit soort pandemieën een zekerheid zijn, alleen is de vraag wanneer de bom barst, hoe groot die uitbarsting daadwerkelijk is en vooral in hoeverre je daar als samenleving überhaupt iets aan kan doen. We zijn op dat vlak het punt van beheersing allang gepasseerd en moeten ons, naast damage control, vooral richten op acceptatie en adaptatie; de rest is gerommel in de marge.
Friedman on Donahue
pi_206597708
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 23:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, het past volledig in haar wereldbeeld - en niet geheel onterecht - dat we als mensheid zodanige omstandigheden creëren dat dit soort pandemieën een zekerheid zijn, alleen is de vraag wanneer de bom barst, hoe groot die uitbarsting daadwerkelijk is en vooral in hoeverre je daar als samenleving überhaupt iets aan kan doen. We zijn op dat vlak het punt van beheersing allang gepasseerd en moeten ons, naast damage control, vooral richten op acceptatie en adaptatie; de rest is gerommel in de marge.
Als je echt wilt Chinezen dan kan je Chinezen, maar dan krijg je de mensen pas in huis als de ziekte echt doden maakt, ipv griepXXL.

Niks mis met pandemic preparedness, maar onze virologen - mijn mening - hebben grandioos gefaald.
pi_206597739
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:41 schreef ludovico het volgende:
Niks mis met pandemic preparedness, maar onze virologen - mijn mening - hebben grandioos gefaald.
Die hebben niet zozeer gefaald, die zijn voor een bedieningspaneel gezet om op knoppen te drukken, waar ze het conceptuele beslisvermogen voor ontbeerden en vanuit hun kokervisie hebben gehandeld.
Friedman on Donahue
pi_206597746
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 23:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Die hebben niet zozeer gefaald, die zijn voor een bedieningspaneel gezet om op knoppen te drukken, waar ze het conceptuele beslisvermogen voor ontbeerden en vanuit hun kokervisie hebben gehandeld.
Zeer mooi omschreven dit, kon het niet beter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 8 november 2022 @ 00:36:27 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206598023
quote:

[..]
Daar heb je de pijnlijke kern wel te pakken ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206598047
quote:

[..]
En dat is ze niet eens kwalijk te nemen. Dat is hun perspectief. Alleen de politiek had hun rol veel nadrukkelijker moeten pakken als afweger van alle belangen.
zie email 27 oktober
pi_206599063
twitter
pi_206599233
quote:
Onzin, want dat was gewoon bekend :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:31:58 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206599719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat is ze niet eens kwalijk te nemen. Dat is hun perspectief. Alleen de politiek had hun rol veel nadrukkelijker moeten pakken als afweger van alle belangen.
En niet alles over de schutting flikkeren van bedrijven, ondernemers en burgers die elkaar moesten gaan controleren op een vaccinatiestatus als je een kop koffie wilde drinken ergens of een broodje halen.

Denk nog eens na en terug over hoe bizar die situatie eigenlijk was.
pi_206599930
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En niet alles over de schutting flikkeren van bedrijven, ondernemers en burgers die elkaar moesten gaan controleren op een vaccinatiestatus als je een kop koffie wilde drinken ergens of een broodje halen.

Denk nog eens na en terug over hoe bizar die situatie eigenlijk was.
Bizar ja. Het is nog geen jaar geleden. Schaam mezelf er eigenlijk voor hoe makkelijk ik dat vor mezelf geaccepteerd heb.
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:58:55 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206599947
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:55 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Bizar ja. Het is nog geen jaar geleden. Schaam mezelf er eigenlijk voor hoe makkelijk ik dat vor mezelf geaccepteerd heb.
Ergste is nog dat Den Haag gewoon weigert om de hele gang van zaken te evalueren. Ze weten natuurlijk dondersgoed hoeveel fouten ze hebben gemaakt.
  dinsdag 8 november 2022 @ 11:10:39 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206600050
quote:
Zo niet al gemeld
[..]
Verbaast me niks dit. Vreselijk staaltje politiek en vooral de NSB-ers mensen die er in mee gingen :r :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206600084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:55 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ergste is nog dat de massa het gewoon weer accepteert als de situatie er in hun ogen om vraagt. In andere woorden: wanneer OMT leden en Den Haag weer luidkeels verkondigen dat het echt nodig is (en impliceren dat je anders een wappie bent die het prima vind dat andere mensen dood gaan). Heb hier een paar familie leden die er bij het vorige golfje al weer op hoopten; ze zeiden dat het een kleine opoffering was en dat daardoor bedrijven dan open zouden kunnen blijven in de herfst en winter. Zelfs nu de cijfers weer dalen zijn ze van mening dat het verstandiger is.

Gelukkig wordt de kans steeds kleiner dat ze zoiets weer gaan invoeren voor het huidige virus.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2022 11:14:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')