Prima hoor, geen probleem. Dat verrekenen ze dan maar over 4 dagen met de eindafrekening, waarbij ik nog minstens 200 euro terug krijg.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de maandtermijnen van september en oktober gestorneerd hebt dan heb je een betalingsachterstand.....
wel knap dat ze dit al weten dan? Hebben ze in de berekening al rekening gehouden met de plafond bedragen of met je geldende tarieven. Vattenvall zegt nog steeds dat ze niks kunnen roepen hieroverquote:Op donderdag 17 november 2022 09:53 schreef Speedfight het volgende:
Slecht nieuws gehad, ruim 140 euro maandelijks extra voorschot betalen aan stookkosten per 1 januari.
Als ik andere bedragen om mij heen hoor mag ik in mijn handjes knijpen, maar alleenstaand in een flatje van 40m2 voel je dat toch wel in je portemonnee.
Ja, mijn huurbaas is wel een boef.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:15 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
wel knap dat ze dit al weten dan? Hebben ze in de berekening al rekening gehouden met de plafond bedragen of met je geldende tarieven. Vattenvall zegt nog steeds dat ze niks kunnen roepen hierover
In veel gevallen is het plafondbedrag ook al bijna het dubbele van de prijs per kuub van 2 jaar geleden, dus als je contract met gas van ¤ 0,79 per kuub afloopt dan zal je termijnbedrag ook flink omhoog gaan, ook als ze dat baseren op het plafondbedrag.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:15 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
wel knap dat ze dit al weten dan? Hebben ze in de berekening al rekening gehouden met de plafond bedragen of met je geldende tarieven. Vattenvall zegt nog steeds dat ze niks kunnen roepen hierover
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jgende-energiekostenquote:Duizend voetbalamateurclubs in nood door stijgende energiekosten
Volgens de Belangenorganisatie Amateur Voetbalverenigingen (BAV) staan zo'n duizend amateurclubs op omvallen als er niet snel extra steun voor de stijgende energiekosten komt. De belangenorganisatie wil om die reden op korte termijn met partners acties organiseren om het probleem onder de aandacht te brengen. "We stevenen af op een gigantisch probleem", zegt voorzitter Ben van Olffen.
Dat zou gewoon zwaar klote zijn.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jgende-energiekosten
Misschien een goed idee om het voetbalseizoen tijdelijk te veranderen van september - mei naar maart tot november zoals in Scandinavië al gebruikelijk is. Dat scheelt energiekostenquote:Op donderdag 17 november 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich een goed idee, alleen douchen blijft bij veel sporten "normaal" doorgaan natuurlijk. Maar vanuit de corona periode is er wel meer begrip gekomen voor thuis douchen (zeker bij trainingen) toen de kleedkamers niet in gebruik mochten zijn.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om het voetbalseizoen tijdelijk te veranderen van september - mei naar maart tot november zoals in Scandinavië al gebruikelijk is. Dat scheelt energiekosten
Dat lijkt me spannend met 4 graden douchen, zal vast niet vaak gedouched worden.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:33 schreef raptorix het volgende:
Die kosten zitten niet in het douchen maar in de verwarming, ik weet uit ervaring dat veel voetbalkantines redelijk in efficiënt zijn, vaak behoorlijk hoog en soms ook erg groot, bijvoorbeeld omdat ze ook gebruikt worden voor feesten en voorstellingen. Daarnaast zijn de kleedruimtes vaak ook erg slecht geïsoleerd. Overigens ook vaak genoeg meegemaakt dat er bij wat minder goed uitgeruste clubs ook geen warm water was, niet ideaal, maar dan spoel je vooral even snel af en douche je thuis alsnog.
Waarom doen ze dat met strontweer eigenlijk, tijdens weer en wind met -10 voetballen lekker.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Misschien een goed idee om het voetbalseizoen tijdelijk te veranderen van september - mei naar maart tot november zoals in Scandinavië al gebruikelijk is. Dat scheelt energiekosten
Nou ja ik wil niet macho overkomen, maar heb dat vaak genoeg meegemaakt dat we een winterse wedstrijd hadden maar geen warm water, klote maar het is niet anders.quote:Op donderdag 17 november 2022 18:46 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Dat lijkt me spannend met 4 graden douchen, zal vast niet vaak gedouched worden.
Tegenwoordig hebben we minder zware winters waardoor je gewoon door kunt voetballen, ook al omdat het bijna overal kunstgras is, volgens mij speelden we vroeger niet van half december tot begin maart, echter ik kan me herinneren dat ik paar jaar terug nog een wedstrijd moest spelen op nieuwjaarsdagquote:Op donderdag 17 november 2022 18:48 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat met strontweer eigenlijk, tijdens weer en wind met -10 voetballen lekker.
De zomerperiode niet voetballen begrijp ik wel.
Het artikel gaat nota bene over voetbalclubs, kennelijk moeten die het land maar verlaten als ze de energierekening niet meer kunnen betalen.quote:
De knvb heeft geld zat voor hun leden.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit, laat de KNVB maar de portemonnee trekken.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De knvb heeft geld zat voor hun leden.
Ik ben benieuwd hoe jij je gaat redden als jouw baas je van de ene op de andere dag ontslaat, bijv. door een reorganisatie (wat dezer dagen weer helemaal 'in' is). Dan eens zien hoe jij rond gaat komen elke maand...quote:Op donderdag 17 november 2022 19:26 schreef torentje het volgende:
[..]
De personen die door de te hoge energierekening failliet gaan, moeten het land maar verlaten.
Benieuwd of ze iets willen/kunnen doen..quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De knvb heeft geld zat voor hun leden.
Nee dat willen ze nietquote:Op vrijdag 18 november 2022 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd of ze iets willen/kunnen doen..
Ligt er maar net aan, als ze met bosjes leden verliezen..quote:
Dan wijzen ze naar de overheid.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, als ze met bosjes leden verliezen..
Feit is wel dat er bijzonder veel voetbalclubs of sportverenigingen in het algemeen al jarenlang (soms wel al decennialang) financieel ongezond zijn, maar te koppig zijn om te fuseren. Als ik alleen al in mijn stad (kleine 60.000 inwoners) kijk, tel ik 7 voetbalclubs. Met alle kernen binnen de gemeente daarbij, zelfs 15 voetbalclubs. Die wildgroei zorgt er gewoon voor dat je aan de onderkant heel veel clubs hebt die het met verpauperde faciliteiten moeten doen en geen enkele financiële tegenvaller kunnen opvangen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan wijzen ze naar de overheid.
Dat krijg je met overheidscompensaties. Dan gaat men dit verwachten.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Feit is wel dat er bijzonder veel voetbalclubs of sportverenigingen in het algemeen al jarenlang (soms wel al decennialang) financieel ongezond zijn, maar te koppig zijn om te fuseren. Als ik alleen al in mijn stad (kleine 60.000 inwoners) kijk, tel ik 7 voetbalclubs. Met alle kernen binnen de gemeente daarbij, zelfs 15 voetbalclubs. Die wildgroei zorgt er gewoon voor dat je aan de onderkant heel veel clubs hebt die het met verpauperde faciliteiten moeten doen en geen enkele financiële tegenvaller kunnen opvangen.
Ik ben mijn eigen baas en heb altijd voordelige contracten voor mezelf kunnen afsluiten. Zit dus de eerste tien jaar nog redelijk.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:09 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij je gaat redden als jouw baas je van de ene op de andere dag ontslaat, bijv. door een reorganisatie (wat dezer dagen weer helemaal 'in' is). Dan eens zien hoe jij rond gaat komen elke maand...
Maar gezien je 'heldhaftige' posts hier, vermoed ik dat je veilig en gratis bij moeders op zolderkamertje zit.
Eigen baas? Ja zo kun je steuntrekken ook omschrijven.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben mijn eigen baas en heb altijd voordelige contracten voor mezelf kunnen afsluiten. Zit dus de eerste tien jaar nog redelijk.
Ik ben in ieder geval iemand die nog nooit failliet is gegaan.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
Eigen baas? Ja zo kun je steuntrekken ook omschrijven.
Ik ben blij voor je en hopelijk blijft dat zoquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval iemand die nog nooit failliet is gegaan.
Dus van klagen over iedereen moet even arm zijn, het is de schuld van de bazen en ze moeten failliet naar 'kijk mij eens de grote mensen broek aan hebben'quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval iemand die nog nooit failliet is gegaan.
Grappig, ik heb ongeveer exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Als we zo doorgaan, gaat ons gasverbruik tussen 1 oktober en 1 december van 220 m3 vorig jaar, naar +/- 40-50 m3 dit jaar.
Deze maand november tot nu toe al 89% minder gas verbruikt dan dezelfde maand vorig jaar.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Als we zo doorgaan, gaat ons gasverbruik tussen 1 oktober en 1 december van 220 m3 vorig jaar, naar +/- 40-50 m3 dit jaar.
Het is 1. fijn dat Oktober zo warm was en dat hielp met het niet aanraken van de CV, 2. echt sneu dat je af en toe op de bank in laagjes kleding en dekens moet zitten om een beetje warm te blijven. 3. bemoedigend dat het dus (met name overdag) echt wel een stuk minder kan allemaal, alsmede qua gebruik van douche en bad.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Deze maand november tot nu toe al 89% minder gas verbruikt dan dezelfde maand vorig jaar.
Oktober totaal 78% minder gas verbruikt.
Man man man.
Zeker. Maar vorig jaar werkte ik ook veel meer thuis nog. Dat scheelt ook wel een bak merk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is 1. fijn dat Oktober zo warm was en dat hielp met het niet aanraken van de CV, 2. echt sneu dat je af en toe op de bank in laagjes kleding en dekens moet zitten om een beetje warm te blijven. 3. bemoedigend dat het dus (met name overdag) echt wel een stuk minder kan allemaal, alsmede qua gebruik van douche en bad.
Vooral dit weekend met 2 nachten aardig wat vorst. Maar het is gewoon wel mogelijk om - zolang je bezig bent in huis - de verwarming uit te laten.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:14 schreef Haags het volgende:
[..]
De kou staat nu echt voor de deur in Nederland.
Absoluut. En zonder verwarming is het hier overdag zo rond de 18 graden. Maar dat gaat er dit weekend echt wel onder komen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral dit weekend met 2 nachten aardig wat vorst. Maar het is gewoon wel mogelijk om - zolang je bezig bent in huis - de verwarming uit te laten.
16-17 graden binnen is echt niet te doen, zeker als je stil aan tafel / op de bank zit.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Absoluut. En zonder verwarming is het hier overdag zo rond de 18 graden. Maar dat gaat er dit weekend echt wel onder komen.
zelfs al wordt dec een hele koude maand dan nog verwacht ik onder de 4000 kwh netto dit jaar uit te komen, mede dankzij het warme najaar, maar ook zeker omdat ik mijn tv en geluidsset heb weggedaan. Toch zeker 15-20% minder verbruikt dan voorgaande jarenquote:Op vrijdag 18 november 2022 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Deze maand november tot nu toe al 89% minder gas verbruikt dan dezelfde maand vorig jaar.
Oktober totaal 78% minder gas verbruikt.
Man man man.
Dat komt omdat bijna iedereen hier op het forum denkt dat ik van een bijstandsuitkering leef, en abusievelijk denkt dat dit grote voordelen heeft.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dus van klagen over iedereen moet even arm zijn, het is de schuld van de bazen en ze moeten failliet naar 'kijk mij eens de grote mensen broek aan hebben'
"Echt niet te doen."quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
16-17 graden binnen is echt niet te doen, zeker als je stil aan tafel / op de bank zit.
Met zn allen gezellig rond de kolenkachelquote:Op vrijdag 18 november 2022 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Echt niet te doen."![]()
Hele generaties waren niet anders gewend dan dat het binnen steenkoud is in de winter.
Dat moet die generatie weten..quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hele generaties waren niet anders gewend dan dat het binnen steenkoud is in de winter.
Ja joh, mijn vader moest ook 16 km naar school fietsen (en weer terug), door weer en wind en door een halve meter sneeuw, mijn opa had niet eens een rijbewijs maar reken maar niet dat hij hem zou hebben gebracht als hij wel een rijbewijs en auto zou hebben gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2022 18:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat had ik in 2016 nogquote:Op vrijdag 18 november 2022 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, mijn vader moest ook 16 km naar school fietsen (en weer terug), door weer en wind en door een halve meter sneeuw, mijn opa had niet eens een rijbewijs maar reken maar niet dat hij hem zou hebben gebracht als hij wel een rijbewijs en auto zou hebben gehad.
En ja, er zullen idd ook ijsbloemen op de ramen van het huis hebben gestaan, ook aan de binnenkant.
So what? Het is 2022.
Hoe eenvoudig de aardgaslobby de politici voor hun karretje weten te spannen is werkelijk zum Kotsen. Het fake verhaal dat warmtepompen alleen voor nieuwbouw geschikt zouden zijn wordt als zoet koek geslikt.quote:Trotz Klimawandel und Energiekrise - mit extrem hohen Preisen soll Deutschland auch in Zukunft mit Gas heizen, meint die Branche. Irgendwann soll Erdgas dann durch grünen Wasserstoff ersetzt werden.
Bij mij thuis is het binnen nu 15 graden maar heb daar eigelijk geen last van. Goed kleden en onder een dekentje op de bank met mijn tablet. Stook al jaren de CV helemaal niet meer. Ben van 150 kuub naar 70 kuub jaarverbruik gegaan vorig jaar. Dit jaar kom ik op minder dan 20 kuub per jaar aan gasverbruik. De vriezer heb ik nu op het balkon buiten gezet en dat scheelt al circa 0,3Kwh per dag bij deze temperaturen. Mijn stroomverbruik was in oktober slechts 44 Kwh ook flink lager dan vorig jaar 74 Kwh.quote:Op zaterdag 19 november 2022 11:10 schreef stinkie het volgende:
Huis was nu net voor het eerst onder de 18.5. Merkte het alleen omdat ik de pomp van de vloerverwarming hoorde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |