Lijkt me sowieso niet meer dan logisch eigenlijkquote:Op maandag 10 april 2023 19:10 schreef franklop het volgende:
Als de BOIC betaald voor de Belgische uren lijkt mij prima oplossing dan toch?
Ik denk dat de Nederlandse ploegen toch op hun achterste poten zouden staan als ze het hele jaar niet in Inzell of Collalbo terecht zouden kunnenquote:Op maandag 10 april 2023 18:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk niet zo raar allemaal. Wel wat kinderachtig inderdaad en ik zou het ook niet graag zien, maar laten we niet doen alsof bonden in andere landen hun faciliteiten altijd voor iedereen open stellen
Maar het zijn geen Belgische uren, het is een Belgische schaatser die mee wil trainen met zijn Nederlandse team. Misschien logischer als de ploegen zelf voor die topsporturen gaan betalen ipv het NOCquote:Op maandag 10 april 2023 19:10 schreef franklop het volgende:
Als de BOIC betaald voor de Belgische uren lijkt mij prima oplossing dan toch?
Ik kan het wekelijk niet geloven, als het waar is. Jongens als Bart Swings investeren echt in hun schaatscarričres en gaan 's winters in Heerenveen wonen om optimaal prestaties te kunnen leveren.quote:
Bettine Vriesekoop heeft ook jarenlang onderdak in China gekregen om tegen de wereldtop te kunnen trainen.quote:Op maandag 10 april 2023 18:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk niet zo raar allemaal. Wel wat kinderachtig inderdaad en ik zou het ook niet graag zien, maar laten we niet doen alsof bonden in andere landen hun faciliteiten altijd voor iedereen open stellen
Als die wereldkampioen zou zijn geworden, zou dat dan nog steeds het geval zijn geweest? Het probleem is vooral denk ik dat ze de Belgische shorttrackers nu teveel als concurrentie zien.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bettine Vriesekoop heeft ook jarenlang onderdak in China gekregen om tegen de wereldtop te kunnen trainen.
Bij de KNSB valt 1 april wat later?quote:
Als dit om een paar duizend euro ging kwam men er wel uit. Maar je bent alleen nog welkom als je niet in de mondiale top 8 of europese top 4 staat als buut'nlander. Hetgeen volslagen gestoord is.quote:Op maandag 10 april 2023 19:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar het zijn geen Belgische uren, het is een Belgische schaatser die mee wil trainen met zijn Nederlandse team. Misschien logischer als de ploegen zelf voor die topsporturen gaan betalen ipv het NOC
Schaatsen gaat de weg van de cross, een lokale niche en op termijn niet interessant voor de OWSquote:Op dinsdag 11 april 2023 22:34 schreef hhh38 het volgende:
Ik vond die buitenlandse schaatsers juist een mooie opmaat naar internationale teams, dit is precies de verkeerde ontwikkeling.
Ik zit te denken of schaatsers uit de EU dit niet gewoon aan kunnen vechten trouwens, die kun je toch niet verbieden om hier te wonen en werken?quote:Op dinsdag 11 april 2023 22:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Schaatsen gaat de weg van de cross, een lokale niche en op termijn niet interessant voor de OWS
Als de knsb de baan huurt voor de topsport uren, bepalen ze ook wie er dan toegelaten worden. Daarom waarschijnlijk ook de opmerking dat daarbuiten de baan gewoon gebruikt kan worden. Alleen schaats je dan tussen de recreanten...quote:Op woensdag 12 april 2023 00:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zit te denken of schaatsers uit de EU dit niet gewoon aan kunnen vechten trouwens, die kun je toch niet verbieden om hier te wonen en werken?
Ik heb uit interesse geprobeerd te zoeken hoeveel er voor topsport wordt betaald. Ik vond een getal van 72k van een paar jaar geleden. In het slechtste geval is dat nu een ton. Als het om het geld gaat kunnen ze de kosten prima naar rato verdelen. Kost een fooi per buitenlandse schaatser dan. Kortom, dit is puur pesten. Die buitenlandse renners schaatsen ook niet in de wegquote:Op woensdag 12 april 2023 01:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als de knsb de baan huurt voor de topsport uren, bepalen ze ook wie er dan toegelaten worden. Daarom waarschijnlijk ook de opmerking dat daarbuiten de baan gewoon gebruikt kan worden. Alleen schaats je dan tussen de recreanten...
Draai de sport ook vooral lekker verder de nek om. Laat commerciėle ploegen lekker zelf de inrichting bepalen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Superkinderachtig gedrag van KNSB. Waar een land klein in kan zijn. Als de neo's van zodanig laag niveau zijn gaan ze je beste schaatsers niet beter maken.
Als je dan verder bang bent voor Swings die alleen presteert op massastart, een onderdeel dat Nederland niet serieus neemt bij de mannen.
quote:“We kiezen hiervoor om ook in de toekomst met TeamNL olympisch succes te boeken”, zegt Remy de Wit
quote:“Maar wij zijn de Néderlandse schaatsbond, die veel energie en geld steekt in TeamNL. Wij willen straks op de Spelen liefst zo vaak mogelijk het Wilhelmus horen. "
Meer vlaggetje is meer subsidie. Zo werken dat soort lui.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:00 schreef Remco het volgende:
[..]
[..]
Remy is nogal van het vlaggetje lijkt mij zo
Toernooi organiseren is niet gratis. 'zaal'-huur is daar maar een klein gedeelte van.quote:Op woensdag 12 april 2023 02:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
De KNSB huurt Thialf voor ongeveer 50k per dag bij een toernooi. Als je dan 10000 tickets van 20 euro verkoopt, pak je al meer dan een ton winst. De kosten van het personeel en energie wordt al door Thialf betaalt De KNSB huurt dus Thialf een heel jaar voor topsport, terwijl ze dat geld op 1 dag al verdienen door het organiseren van een toernooi
Ik zal wel iets missen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |