SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker boeie, veel zeggen Holland in het buitenland omdat ze anders niet weten waar Nederland ligtquote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lang niet iedere Nederlander is een hollander.
Wel nee, Pays Bas kennen ze in Frankrijk echt wel.En Rotterdam weten de meeste mensen ook wel. Fransen ‘Dordrecht’ laten uitspreken levert de meest fantastische verhaspelingen op. En mijn moeder woont niet 100 km van Amsterdam maar prēs de la frontire d’Allemagne.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lekker boeie, veel zeggen Holland in het buitenland omdat ze anders niet weten waar Nederland ligtEn bij Holland verstaan veel weer Poland
En welke plaats? 'Just 100km from Amsterdam' is het makkelijkste
quote:Volgens de Russische president willen westerse leiders andere landen hun manier van leven opleggen. "Ze denken dat iedereen ondermaats is en dat alleen zij tot de elite behoren", zei hij. Westerse landen leggen volgens hem sancties op aan diegenen die niet doen wat ze willen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-64982098
Dit inderdaad, waarom zouden mensen in andere landen Leiden of Groningen niet kennen terwijl ik moeiteloos Rovaniemi, Inverness of Bari op een kaart kan aanwijzen zonder er ooit geweest te zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wel nee, Pays Bas kennen ze in Frankrijk echt wel.En Rotterdam weten de meeste mensen ook wel. Fransen ‘Dordrecht’ laten uitspreken levert de meest fantastische verhaspelingen op. En mijn moeder woont niet 100 km van Amsterdam maar prēs de la frontire d’Allemagne.
Ga maar eens naar de VS en verbaas jezelfquote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad, waarom zouden mensen in andere landen Leiden of Groningen niet kennen terwijl ik moeiteloos Rovaniemi, Inverness of Bari op een kaart kan aanwijzen zonder er ooit geweest te zijn.
De VS is inderdaad een ander verhaal, alhoewel de gemiddelde intelligentere Amerikaan echt the Netherlands ook wel kent.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de VS en verbaas jezelf
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn topografische kennis van de kleinere landen in West Afrika nou ook niet bepaald je van het is hoor.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad, waarom zouden mensen in andere landen Leiden of Groningen niet kennen terwijl ik moeiteloos Rovaniemi, Inverness of Bari op een kaart kan aanwijzen zonder er ooit geweest te zijn.
We gaan een beetje offtopic maar okquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VS is inderdaad een ander verhaal, alhoewel de gemiddelde intelligentere Amerikaan echt the Netherlands ook wel kent.
Minimaal 5,-... Weet je hoeveel friet ik daar van kan kopen!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de eckte Frietisten onder ons, hier kun je die frietkraam sponseren die gratiz frietjes bakt voor hongerige Oekraense magen:
https://steunactie.nl/act(...)en-in-oekraine/-8647
Er is natuurlijk wel een verschil tussen Nederland en een klein West Afrikaans land voor een Westerling. Als het goed is delen wij een cultureel referentiekader. Zo kan ik Coimbra niet op een kaart aanwijzen, maar weet wel dat het een Portugese klassieke studentenstad is, ik neem aan dat andere Europeanen bij het horen van de plaatsnaam Delft ook niet zullen kijken alsof ze water zien branden .quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn topografische kennis van de kleinere landen in West Afrika nou ook niet bepaald je van het is hoor.
Twee patatje oorlog?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Minimaal 5,-... Weet je hoeveel friet ik daar van kan kopen!
En die frietboeren kopen er nog een doos frikandellen bij ook voor dat geld! Sponseren die hap!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt te werken, alleen in laatste uur al paar duizend euro.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de eckte Frietisten onder ons, hier kun je die frietkraam sponseren die gratiz frietjes bakt voor hongerige Oekraense magen:
Nee, ik heb in het begin van de oorlog al zoveel gesponsord, daar hadden ze die frietkeet een week op kunnen laten draaienquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En die frietboeren kopen er nog een doos frikandellen bij ook voor dat geld! Sponseren die hap!![]()
Ik zal wel 20 overmaken om voor jou en andere vrekken te betalenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:12 schreef Neezoistniet het volgende:
Nog nooit iets gedoneerd maar nu wel.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik zal wel 20 overmaken om voor jou en andere vrekken te betalen
Ik ook, maar omdat ik de kachel niet aan zal doen zolang Putain in Oekrane zit, spaar ik het uit op gas. Het is tot nog toe geen Kwelling die kachel uit te laten. Ik had al wel wat meer louterend lijden verwacht.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, ik heb in het begin van de oorlog al zoveel gesponsord, daar hadden ze die frietkeet een week op kunnen laten draaien
Het westen is dan ook superieur. Is wel eens beter geweest maar daar wordt aan gewerkt.quote:
Wijs jij eens op de kaart in een beweging Milwaukee, Seattle of Oakland aanquote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de VS en verbaas jezelf
Al die dubbele nationaliteiten en paspoorten kopen is echt pure aids. Ze zouden alles terug moeten draaien. Gewoon 1 nationaliteit.quote:
Bij mijn friet Chinees maar eentje. Man wat is dat spul duur geworden.quote:
Dat klopt inderdaad, sommige Westerse acties zijn ronduit schofterig, de sancties tegen Rusland zijn echter meer dan terecht.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:57 schreef Aether het volgende:
Volgens de Russische president willen westerse leiders andere landen hun manier van leven opleggen. "Ze denken dat iedereen ondermaats is en dat alleen zij tot de elite behoren", zei hij. Westerse landen leggen volgens hem sancties op aan diegenen die niet doen wat ze willen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ook, maar omdat ik de kachel niet aan zal doen zolang Putain in Oekrane zit, spaar ik het uit op gas. Het is tot nog toe geen Kwelling die kachel uit te laten. Ik had al wel wat meer louterend lijden verwacht.
Graag over vermelding van FOK! username op de sitequote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie hem langskomenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:33 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Graag over vermelding van FOK! username op de site![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:42 schreef -XOR- het volgende:
Deze frietactie loopt harder dan de doneeractie hier voor Danny's haartransplantatie.
Ik zei toch al dat ik dat soort zaken van mijn uitgespaarde geld deed? Waar gaat het mis met jouw begrijpend lezen? Als antwoord op ‘Ik heb al genoeg gedoneerd om …’ zeg ik ‘Ik ook, maar ik spaar het uit op gas’.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:29 schreef kevinrsd het volgende:
[..]Lekker principieel en het maakt helemaal geen donder uit. Dan kan je echt nog beter een raket sponsoren zoals anderen hier al hebben gedaan.
Ik ben geen Hollander dus zeg ook geen Holland.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lekker boeie, veel zeggen Holland in het buitenland omdat ze anders niet weten waar Nederland ligtEn bij Holland verstaan veel weer Poland
En welke plaats? 'Just 100km from Amsterdam' is het makkelijkste
Dat is iets tussen Oekrane of Rusland zelf. Als er uiteindelijk een vredesakkoord komt is dat iets tussen hun en niet het Westen.quote:
Moest gniffelen om deze reactiequote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:50 schreef Aether het volgende:
Frietkar ook op Reddit
https://www.reddit.com/r/(...)od_truck_to_ukraine/
Klopt niet want ook NZ en Australie bijv doen mee aan wapenleveringen en die zijn geen NAVO-lid. Bovendien zijn er geen grote hoeveelheden NATO troops aan het meevechten op oekrains grondgebied.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mja, feitelijk is het gewoon een proxy oorlog tussen het Westen en Rusland. Wat dat betreft heeft Poetin ook wel gelijk als ie zegt dat Rusland in oorlog is met de NAVO.
Er is geen oorlog toch? Alleen een "speciale militaire operatie". Als jij ergens een oorlogsverklaring kan vinden lees ik het graag.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is iets tussen Oekrane of Rusland zelf. Als er uiteindelijk een vredesakkoord komt is dat iets tussen hun en niet het Westen.
Mja, feitelijk is het gewoon een proxy oorlog tussen het Westen en Rusland. Wat dat betreft heeft Poetin ook wel gelijk als ie zegt dat Rusland in oorlog is met de NAVO.
Donatedquote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Trench art.quote:
En hoeveel heb jij al overgemaakt aan Oekrane, betweter? Of ben jij zo’n type dat zich beter voelt door een ander de maat te nemen waar je zelf niet aan voldoet? Hier wat tipsquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:29 schreef kevinrsd het volgende:
[..]Lekker principieel en het maakt helemaal geen donder uit. Dan kan je echt nog beter een raket sponsoren zoals anderen hier al hebben gedaan.
De facto is de VS de 'muscle power' van NAVO dus het klopt wel. Vandaar ook Poetin's obsessie met de VS. Landen als Nederland of Noorwegen doen er totaal niet toe in het discours. En wat betreft dat laatste, een proxy oorlog of economische oorlog is ook een oorlog. Beetje geneuzel met woorden zo. Iedereen snapt wel wat ie bedoeld.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Klopt niet want ook NZ en Australie bijv doen mee aan wapenleveringen en die zijn geen NAVO-lid. Bovendien zijn er geen grote hoeveelheden NATO troops aan het meevechten op oekrains grondgebied.
2 porties tegenwoordig?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is gewoon een formaliteit. Dan zijn er zo veel oorlogen geen oorlog.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:58 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Er is geen oorlog toch? Alleen een "speciale militaire operatie". Als jij ergens een oorlogsverklaring kan vinden lees ik het graag.
Je wilt gewoon niet snappen dat wanneer we Oekrane aan hun lot overlaten, het over 30 jaar "iets tussen Rusland en Nederland is" op deze manier.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is iets tussen Oekrane of Rusland zelf. Als er uiteindelijk een vredesakkoord komt is dat iets tussen hun en niet het Westen.
Een vredesakkoord is iets tussen Oekraine en Rusland. Hoezo zeg ik dat we Oekraine aan hun lot moeten overlaten? Dat zeg ik nergens.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:06 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Je wilt gewoon niet snappen dat wanneer we Oekrane aan hun lot overlaten, het over 30 jaar "iets tussen Rusland en Nederland is" op deze manier.
Ook gedoneerd, leuk idee.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:58 schreef Perox het volgende:
[..]
Donated![]()
Lekker fritekes eten een beetje zon voor die mensen.
https://bank.gov.ua/en/about/support-the-armed-forces.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En hoeveel heb jij al overgemaakt aan Oekrane, betweter? Of ben jij zo’n type dat zich beter voelt door een ander de maat te nemen waar je zelf niet aan voldoet? Hier wat tips [ twitter ]
Voor de verandering maar eens wat gegeven, deed ik ook bij die actie van februari voor hongerige truckers in Nederland. Mooi klein initiatief zonder grote clubs ertussen!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
We bakken dat hele land er weer bovenop!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor de verandering maar eens wat gegeven, deed ik ook bij die actie van februari voor hongerige truckers in Nederland. Mooi klein initiatief zonder grote clubs ertussen!
Zitten al op meer dan 200k, kun je wel aardig wat voor bakken gok ik
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We bakken dat hele land er weer bovenop!
Donatie gedaan.
Is goed. Ik ga hem zoeken nadat jij de verklaringen wat betreft andere historische feiten hebt gepresenteerd inzake bijvoorbeeld de Holocaust, de Holodomor, de Armeense, Rwandese, Bengaalse, Rohingya, Sudanese genocide.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:58 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Er is geen oorlog toch? Alleen een "speciale militaire operatie". Als jij ergens een oorlogsverklaring kan vinden lees ik het graag.
Deze oorlog is gesponsord by uncle sam dus daar ga ik sowieso niet aan meebetalenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En hoeveel heb jij al overgemaakt aan Oekrane, betweter? Of ben jij zo’n type dat zich beter voelt door een ander de maat te nemen waar je zelf niet aan voldoet? Hier wat tips [ twitter ]
Het ging erover dat Rusland beweert dat ze in oorlog zijn met de Navo en Oekraine een speciale militaire operatie is. Holocaust was onderdeel van de 2e wereldoorlog en Holodomor was binnen de Soviet Unie. Genocide is niet per definitie oorlog, hoe erg het ook is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is goed. Ik ga hem zoeken nadat jij de verklaringen wat betreft andere historische feiten hebt gepresenteerd inzake bijvoorbeeld de Holocaust, de Holodomor, de Armeense, Rwandese, Bengaalse, Rohingya, Sudanese genocide.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:34 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Deze oorlog is gesponsord by uncle sam dus daar ga ik sowieso niet aan meebetalenLaat staan hoe corrupt het land is.
Ik snap het verband niet tussen dit stukje en dan het opnoemen van wat algemeen bekende feiten hieronder.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:35 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Het ging erover dat Rusland beweert dat ze in oorlog zijn met de Navo.
quote:Holocaust was onderdeel van de 2e wereldoorlog en Holodomor was binnen de Soviet Unie. Genocide is niet per definitie oorlog, hoe erg het ook is.
De Russen willen dat anderen hen als een grootmacht beschouwen, maar ondertussen hebben ze ook een enorm slachtoffercomplex. Een verwarrend land.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:43 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Stukje uit de speech van Putin van eerder vandaag
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:33 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)j-bachmoet-in-aanval
Wagner komt er ook achter dat ze tegen een echt leger van een echte natiestaat vechten in plaats van wat inboorlingen zoals in Syrie.
Huurlingen naar een oorlog brengen tussen natiestaten is hetzelfde als een mes naar een vuurgevecht brengen. De natiestaten hebben ontelbaar meer middelen, daar kun je simpelweg niet tegen op als privaat bedrijfje.
Gestoord is het niet als je geen ene flikker om je manschappen geeft en ze op kamikaze missies stuurt. Ik vind het sneu voor al die gevangenen die in z'n mooie praatjes zijn getrapt en nu kansloos worden afgeslacht door artilleryquote:Er is n plek waar Rusland koste wat het kost een offensief wil doorzetten - rond Bachmoet. Huurlingen van de beruchte Wagnergroep proberen de stad in de Donbas al weken in te nemen, ook al lijkt dat gepaard te gaan met grote verliezen. President Zelensky deed de aanhoudende aanvallen op de stad af als 'gestoord', gezien wat het Rusland kost.
Ze waren een supermacht, en dat dat plotseling eindigde in 1991 heeft een trauma opgeleverd. In plats van de oorzaak bij zichzelf te zoeken, is het veel makkelijker om anderen de schuld te geven. Satanisten of transsexuelen bijvoorbeeld. Of de NAVO. Of russische liberalen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Russen willen dat anderen hen als een grootmacht beschouwen, maar ondertussen hebben ze ook een enorm slachtoffercomplex. Een verwarrend land.
Laat ze lekker de tanden stukbijten op Bakhmut. Allemaal militairen die ze elders niet meer kunnen inzetten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Gestoord is het niet als je geen ene flikker om je manschappen geeft en ze op kamikaze missies stuurt.
Human waves.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Gestoord is het niet als je geen ene flikker om je manschappen geeft en ze op kamikaze missies stuurt. Ik vind het sneu voor al die gevangenen die in z'n mooie praatjes zijn getrapt en nu kansloos worden afgeslacht door artillery
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-24-oktober-a4146050quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Russen willen dat anderen hen als een grootmacht beschouwen, maar ondertussen hebben ze ook een enorm slachtoffercomplex. Een verwarrend land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hetzelfde China die z'n telefoontje laatst heeft geweigerdquote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:57 schreef kevinrsd het volgende:
Zo noemde hij de Turkse president Recep Tayyip Erdogan „een sterke leider” en zei hij China te zien als „vriendelijk land”, waarbij Taiwan volgens hem onderdeel van China is.
Mooi zeg. Gedoneerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Je bedoelt zoals dit: https://www.reddit.com/r/(...)ssian_infantry_with/quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Gestoord is het niet als je geen ene flikker om je manschappen geeft en ze op kamikaze missies stuurt. Ik vind het sneu voor al die gevangenen die in z'n mooie praatjes zijn getrapt en nu kansloos worden afgeslacht door artillery
Putin geeft helemaal niets om mensen , zie maar hoe ie in georgie die hele school opblies met de kinderen erinquote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Als Rusland echt in oorlog was met de NAVO dan was Rusland allang helemaal kapot geweest. Dus nee, Poetin heeft helemaal geen gelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk nog steeds een supermacht militair gezien. Op de eerste plaats omdat ze de grootste nucleaire macht ter wereld zijn. Op de tweede plaats omdat ze een gigantisch conventioneel leger hebben. Dat leger heeft wel een groot deel van zijn glans verloren maar maak je geen illusies het heeft nog steeds een enorme slagkracht vergeleken met bijna alle andere landen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze waren een supermacht, en dat dat plotseling eindigde in 1991 heeft een trauma opgeleverd. In plats van de oorzaak bij zichzelf te zoeken, is het veel makkelijker om anderen de schuld te geven. Satanisten of transsexuelen bijvoorbeeld. Of de NAVO. Of russische liberalen.
Situatie doet heel erg sterk denken aan Duitsland na de 1e Wereld Oorlog.
O dat is heel makkelijk. Ze bedoelen gewoon dezelfde mensen, alleen dan met een nieuw etiket omdat de eerste minder duidelijk leesbaar is ofzo.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
Weet iemand wat de Russen concreet bedoelen met dat ze "satanisten" bestrijden? Ik bedoel, bij Nazis heb ik een beeld, maar "satanisten" not so much
Het klinkt gevaarlijker dan, regenboog liefhebbers.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
Weet iemand wat de Russen concreet bedoelen met dat ze "satanisten" bestrijden? Ik bedoel, bij Nazis heb ik een beeld, maar "satanisten" not so much
De Navo zal wel als antichrist gezien wordenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
Dat doet het beter onder de wappies in het Westen zijn ze nu achter gekomen. Nazi's is zo outdated en een hoop van die wappies geloven zelf in de nodige anti-semitische complotten, dus dat zijn zelf halve nazi's. Satanische globalisten, dr scoor je mee onder die doelgroepquote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:17 schreef Slayage het volgende:
Een supermacht wiens eigen land een middeleeuwse puinhoop is op veel plekken.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk nog steeds een supermacht militair gezien. Op de eerste plaats omdat ze de grootste nucleaire macht ter wereld zijn. Op de tweede plaats omdat ze een gigantisch conventioneel leger hebben. Dat leger heeft wel een groot deel van zijn glans verloren maar maak je geen illusies het heeft nog steeds een enorme slagkracht vergeleken met bijna alle andere landen.
Dat ze het zo slecht doen in Oekrane komt voor een groot deel door de niet eerder geziene (wapen)steun die het Westen Oekrane geeft. Als dat niet gebeurd was hadden de Russen Oekrane ondertussen wel goeddeels veroverd. Niet helemaal waarschijnlijk, er zou vermoedelijk nog wel op zijn minst een guerrillaoorlog gaande zijn groten delen van het land maar onder de streep zouden ze wel hebben 'gewonnen'.
Dan is er nog hun rol op het wereldtoneel in zijn algemeenheid. Die is echt niet uitgespeeld en niet 'heel de wereld is tegen Rusland', heel het Westen is tegen Rusland. De rest van de wereld heeft iets van 'dit is niet mijn oorlog vriend' en/of kijken hoe ze er zelf beter van kunnen worden. De Russen zijn nog steeds een gigantische leverancier van grondstoffen en politiek gezien zullen de meeste niet-Westerse landen zich wel twee keer achter de oren krabben voordat ze heel hard gaan roepen over de oorlog.
Al met al, Rusland is nog steeds een supermacht. Het is alleen niet de supermacht die het had kunnen zijn als ze de boel wat beter hadden aangepakt. Maar ja, dan hadden ze allerlei gekke dingen als moderne democratie, mensenrechten en allerlei vrijheden toe moeten staan. Dat moet je niet willen natuurlijk
Er vliegt daar nog geen F-16 rond inderdaad. Hij moet niet zo huilen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als Rusland echt in oorlog was met de NAVO dan was Rusland allang helemaal kapot geweest. Dus nee, Poetin heeft helemaal geen gelijk.
Bloeddrinkende pedofielen. In kelders in pizza restaurants.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat doet het beter onder de wappies in het Westen zijn ze nu achter gekomen. Nazi's is zo outdated en een hoop van die wappies geloven zelf in de nodige anti-semitische complotten, dus dat zijn zelf halve nazi's. Satanische globalisten, dr scoor je mee onder die doelgroep
Supermacht? Onzin. Militair spelen ze niets klaar, tegen fucking Oekrane. En dan is het westerse wapentuig nog niet eens echt ingezet, zie hoe Oekrane al maanden vraagt om ATACMS. Kernwapens zijn politieke wapen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk nog steeds een supermacht militair gezien. Op de eerste plaats omdat ze de grootste nucleaire macht ter wereld zijn. Op de tweede plaats omdat ze een gigantisch conventioneel leger hebben. Dat leger heeft wel een groot deel van zijn glans verloren maar maak je geen illusies het heeft nog steeds een enorme slagkracht vergeleken met bijna alle andere landen.
Dat ze het zo slecht doen in Oekrane komt voor een groot deel door de niet eerder geziene (wapen)steun die het Westen Oekrane geeft. Als dat niet gebeurd was hadden de Russen Oekrane ondertussen wel goeddeels veroverd. Niet helemaal waarschijnlijk, er zou vermoedelijk nog wel op zijn minst een guerrillaoorlog gaande zijn groten delen van het land maar onder de streep zouden ze wel hebben 'gewonnen'.
Dan is er nog hun rol op het wereldtoneel in zijn algemeenheid. Die is echt niet uitgespeeld en niet 'heel de wereld is tegen Rusland', heel het Westen is tegen Rusland. De rest van de wereld heeft iets van 'dit is niet mijn oorlog vriend' en/of kijken hoe ze er zelf beter van kunnen worden. De Russen zijn nog steeds een gigantische leverancier van grondstoffen en politiek gezien zullen de meeste niet-Westerse landen zich wel twee keer achter de oren krabben voordat ze heel hard gaan roepen over de oorlog.
Al met al, Rusland is nog steeds een supermacht. Het is alleen niet de supermacht die het had kunnen zijn als ze de boel wat beter hadden aangepakt. Maar ja, dan hadden ze allerlei gekke dingen als moderne democratie, mensenrechten en allerlei vrijheden toe moeten staan. Dat moet je niet willen natuurlijk
Ik denk dat gevangenen ook wel grotendeels wisten waar ze voor tekenden hoor. Die speeches die ze te horen kregen lieten ook weinig aan de verbeelding over. "Je keert terug als een vrij man met geld of je keert niet terug.".quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |