abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207067466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar moet het dan niet omlaag gaan?
Ja, dat was wel het idee, maar de uitvoering was niet conform afspraak. :') 1700 kwijt op die sprinter, maar in totaal nog een redelijke plus vooralsnog van 1500. Kan het ook als verzekeringspremie zien, de markt reageert nu zo debiel op elk detail dat ik geen zin had dat mijn OTM geschreven puts alsnog ITM zouden komen. Zal je zien dat na de woorden van Powell morgen er weer fors rode cijfers staan, dat kan ook nog.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207069512
Wat een bijzondere dag vandaag, eerst +1000 punten op de DOW, nu effectief weer op 0 punten winst voor de dag....
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:24:55 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207073153
Hhmmm om 16h nog gedacht "k*t ik had meer moeten kopen de afgelopen dagen". Dat gevoel nu even vasthouden voor de dag dat alles weer fors lager staat.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_207076534
Ik heb wat aandelen MBH corp maar die zijn niet meer aan te kopen via degiro.
Dat lijkt me niet echt een goed teken.
Ze geven niet echt een duidelijke reden waarom niet.
Gelukkig kan ik ze nog wel verkopen.
pi_207091779
twitter

Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S.... Die zitten nu pas op 7 procent en hoelang zijn die al bezig met het inflatieprobleem. edit: en VS zit op hoger renteniveau.

edit2:

Hoe koop ik zo'n obligatie eigk:
https://www.cnbc.com/quotes/US6M
Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.

edit: oh die hebben ze niet.
https://www.degiro.nl/beurzen

[ Bericht 4% gewijzigd door SOG op 15-12-2022 15:58:10 ]
pi_207092149
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
[ twitter ]

Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S.... Die zitten nu pas op 7 procent en hoelang zijn die al bezig met het inflatieprobleem. edit: en VS zit op hoger renteniveau.

edit2:

Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.

De financiële wereld gaat uit van 2%, de ECB, waar the hack haalt die zijn verwachting nou weer vandaan?
De enige reden waarom inflatie hoog zal zijn is omdat de lonen gecompenseerd willen worden, en vanwege groei in output zullen er lagere prijzen kunnen komen waardoor dat effect minder zal worden.

Maar dat ligt nogal aan loon/prijs spiraal achtige zaken... Gaat men minder eisen straks omdat de economie groeit? Waarom laat dat effect zo erg op zich wachten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207092188
De enige reden dat de inflatie hoog blijft is de winst-prijsspiraal
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207092260
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
De enige reden dat de inflatie hoog blijft is de winst-prijsspiraal
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207092262
twitter

We zullen zien, het valt me op hoeveel druk werknemers op de lonen kunnen zetten nu de koopkracht wat is achteruit gehold.
pi_207092368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenseren

Dit gaat niet samen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207092484
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenseren

Dit gaat niet samen
Ja voor het moment dat de energieprijzen gingen stijgen vonden ze minder marge prima, maar nu opeens!

Je geeft individuele marktpartijen 100% marktmacht lijkt wel, alsof zij geen competitie hebben, alsof zij die speelruimte hebben, en bovenal, dat ze opeens van "marktmacht niet benutten" naar "marktmacht wel benutten" zijn gegaan.

Matige timing ook overigens, op een moment dat men een stuk prijsbewuster zal omgaan met zijn portemonnee om op dat moment je prijzen omhoog te gooien ipv daarvoor.

De Ewald Engelen hypothese is brak.

Overigens koop ik gewoon Schulti, i.p.v. Heineken, zou je ook moeten doen.
pi_207092893
Wat is er aan de hand vandaag mensen? Giga-daling van mijn ETF's.
pi_207093546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat is er aan de hand vandaag mensen? Giga-daling van mijn ETF's.
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatie
  donderdag 15 december 2022 @ 18:33:43 #289
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207093637
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatie
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?
pi_207093833
quote:

Je kan iets als IB01 (0-1yr US Bonds) of TIPS (Inflation-linked bonds) proberen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207093860
quote:
Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S....
Niet. Dat hele instituut hééft een statutair doel en dat hebben ze totaal genegeerd (en blijven dat deels doen), waardoor ze geen jota gaan bereiken. Die plaatjes zijn echt lachwekkend.
pi_207093983
pi_207094341
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:33 schreef damsco het volgende:

[..]
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.
  donderdag 15 december 2022 @ 20:16:01 #294
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207095000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.
Oké dankjewel voor de uitleg.
pi_207099125
quote:

Handel in obligaties gaat in lots van 1 miljoen USD, soms 100.000. Dat zijn bedragen die voor de meeste particuliere beleggers niet haalbaar zijn, dus ik denk niet dat Degiro dat gaat aanbieden. IBKR heeft meen ik een speciale bond desk, maar die moet je persoonlijk bellen.

Particulieren kopen bond exposure normaal gesproken via ETF's.
  vrijdag 16 december 2022 @ 07:21:17 #296
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207099343
Hmm als ze tiktok een beetje aan banden gaan leggen is dat best gunstig voor meta en een beetje voor alphabet.
pi_207105209
Storing op de optiebeurs om 17.00 op de decemberexpiratie. _O- Lekker bezig.
pi_207118871
Ik heb een account bij mexem geopend en daar kan ik ook op de pink sheet handelen.
Daar heb ik geen ervaring mee, is het een aanrader of kan ik daar beter wegblijven?
  zaterdag 17 december 2022 @ 18:12:50 #299
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207119559
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb een account bij mexem geopend en daar kan ik ook op de pink sheet handelen.
Daar heb ik geen ervaring mee, is het een aanrader of kan ik daar beter wegblijven?
Beter wegblijven.

Al kun je sommige "Normale" aandelen niet op andere manier kopen in USD. Nintendo bijv.
pi_207143770
Fugro weet ook alles wat ze aanraken te verklooien he, wat een prutsers. (Geen positie)
En laat ze in godsnaam eens beginnen met het logo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')