Ja, dat was wel het idee, maar de uitvoering was niet conform afspraak.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar moet het dan niet omlaag gaan?
 1700 kwijt op die sprinter, maar in totaal nog een redelijke plus vooralsnog van 1500. Kan het ook als verzekeringspremie zien, de markt reageert nu zo debiel op elk detail dat ik geen zin had dat mijn OTM geschreven puts alsnog ITM zouden komen. Zal je zien dat na de woorden van Powell morgen er weer fors rode cijfers staan, dat kan ook nog.
 1700 kwijt op die sprinter, maar in totaal nog een redelijke plus vooralsnog van 1500. Kan het ook als verzekeringspremie zien, de markt reageert nu zo debiel op elk detail dat ik geen zin had dat mijn OTM geschreven puts alsnog ITM zouden komen. Zal je zien dat na de woorden van Powell morgen er weer fors rode cijfers staan, dat kan ook nog.

De financiële wereld gaat uit van 2%, de ECB, waar the hack haalt die zijn verwachting nou weer vandaan?quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
[ twitter ]
Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S.... Die zitten nu pas op 7 procent en hoelang zijn die al bezig met het inflatieprobleem. edit: en VS zit op hoger renteniveau.
edit2:
Hoe koop ik zo'n obligatie eigk:
https://www.cnbc.com/quotes/US6M
Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.
edit: oh die hebben ze niet.
https://www.degiro.nl/beurzen

Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
De enige reden dat de inflatie hoog blijft is de winst-prijsspiraal

Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenserenquote:Op donderdag 15 december 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.

Ja voor het moment dat de energieprijzen gingen stijgen vonden ze minder marge prima, maar nu opeens!quote:Op donderdag 15 december 2022 16:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenseren
Dit gaat niet samen

Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatiequote:Op donderdag 15 december 2022 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat is er aan de hand vandaag mensen? Giga-daling van mijn ETF's.

Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?quote:Op donderdag 15 december 2022 18:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatie

Je kan iets als IB01 (0-1yr US Bonds) of TIPS (Inflation-linked bonds) proberen.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.

Niet. Dat hele instituut hééft een statutair doel en dat hebben ze totaal genegeerd (en blijven dat deels doen), waardoor ze geen jota gaan bereiken. Die plaatjes zijn echt lachwekkend.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S....

Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.quote:Op donderdag 15 december 2022 18:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?

Oké dankjewel voor de uitleg.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.

Handel in obligaties gaat in lots van 1 miljoen USD, soms 100.000. Dat zijn bedragen die voor de meeste particuliere beleggers niet haalbaar zijn, dus ik denk niet dat Degiro dat gaat aanbieden. IBKR heeft meen ik een speciale bond desk, maar die moet je persoonlijk bellen.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:

Lekker bezig.
 Lekker bezig.

Beter wegblijven.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb een account bij mexem geopend en daar kan ik ook op de pink sheet handelen.
Daar heb ik geen ervaring mee, is het een aanrader of kan ik daar beter wegblijven?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |