abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:17:33 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206929891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:07 schreef ludovico het volgende:
Gaat men met kerst nog geld hebben zodat PostNL sky high gaat?
Afgelopen week mn postNL’s verkocht.. elke keer zag ik staan bij het inloggen en dat brak me op.

Nu alleen nog Forfarmers over die me een doorn in net oog is. Maar die geef ik nog een kans.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_206930101
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Afgelopen week mn postNL’s verkocht.. elke keer zag ik staan bij het inloggen en dat brak me op.

Nu alleen nog Forfarmers over die me een doorn in net oog is. Maar die geef ik nog een kans.
Postnl van 1 naar 4.7 naar 1.5 naar 6.3 jwz.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 3 december 2022 @ 21:18:18 #203
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206931134
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Postnl van 1 naar 4.7 naar 1.5 naar 6.3 jwz.
Ik weetz, maar het deed elke keer weer pijn..
pi_206932638
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Want?
Je verwacht een groeiende markt?
Dat ze prijzen kunnen verhogen die ze kunnen rekenen aan boeren? Want boeren kunnen ook makkelijk hun prijzen verhogen?

Ik zou gelijk m’n geld eruit halen. Nu verkopen voor 2,9 euro per aandeel. Ik denk dat de komende tijd een flinke klap op beurswaarde komt.
pi_206932954
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 22:21 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Want?
Dat ze prijzen kunnen verhogen die ze kunnen rekenen aan boeren? Want boeren kunnen ook makkelijk hun prijzen verhogen?

Ik zou gelijk m’n geld eruit halen. Nu verkopen voor 2,9 euro per aandeel. Ik denk dat de komende tijd een flinke klap op beurswaarde komt.
Je zult ongelijk krijgen als blijkt dat de prijzen fors omhoog kunnen vanwege het dramatische effect van aanbod limiteren.

NL boeren zullen zomaar de prijszetters kunnen zijn. Zo efficiënt zijn we wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 4 december 2022 @ 08:47:15 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206935632
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 22:21 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Want?

Een flinke klap op de beurswaarde van FF of van alles? En ik blijf het ondanks alles een mooie bedrijf vinden en die nieuwe (tijdelijke) CEO zie ik ook nog wel wat dingen kunnen doen. Plus groei in andere landen en misschien zit er nog iets van een fusie of overname in het voorschiet. En de positie is nog maar 1,8% dus dat scheelt ook wel.

Maar van al mn posties zijn of waren PostNL en FF wel de zorgenkindjes. En postNl wegdoen voelde wel goed want daar volg ik nu ook niets meer van :+
pi_206936537
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:47 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Een flinke klap op de beurswaarde van FF of van alles? En ik blijf het ondanks alles een mooie bedrijf vinden en die nieuwe (tijdelijke) CEO zie ik ook nog wel wat dingen kunnen doen. Plus groei in andere landen en misschien zit er nog iets van een fusie of overname in het voorschiet. En de positie is nog maar 1,8% dus dat scheelt ook wel.

Maar van al mn posties zijn of waren PostNL en FF wel de zorgenkindjes. En postNl wegdoen voelde wel goed want daar volg ik nu ook niets meer van :+
Eigenlijk een klap voor de hele beurs maar voor FF helemaal.
Kijk eens naar de kwartaal cijfers en zet Revenue op dezelfde as als Total cost of revenue.
Dan zie je 1 dat de omzet nauwelijks stijgt, en dat Total cost of revenue harder stijgt. Kortom winstmarges staan onder druk.
Ik zou uitstappen op basis van deze cijfers.
pi_206936889
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:59 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Eigenlijk een klap voor de hele beurs maar voor FF helemaal.
Kijk eens naar de kwartaal cijfers en zet Revenue op dezelfde as als Total cost of revenue.
Dan zie je 1 dat de omzet nauwelijks stijgt, en dat Total cost of revenue harder stijgt. Kortom winstmarges staan onder druk.
Ik zou uitstappen op basis van deze cijfers.
Altijd in perspectief plaatsen van... Hoeveel is ingeprijsd.

Ja gokken op een ommezwaai is pas interessant als daar wat fundamentele ankers voor zijn maar dat is korte termijn speculeren.
pi_206937304
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Altijd in perspectief plaatsen van... Hoeveel is ingeprijsd.

Ja gokken op een ommezwaai is pas interessant als daar wat fundamentele ankers voor zijn maar dat is korte termijn speculeren.
Dan gok je op een ommekeer.
Want deze dalende trend van winstgevendheid is er al sinds 2018.
pi_206937969
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Dan gok je op een ommekeer.
Want deze dalende trend van winstgevendheid is er al sinds 2018.
Geloof ik gelijk, maarja, shit draait in de economie en zo een bedrijf heeft ook in een omgeving met veel concurrentie een functie, waarbij het kapitaal genoeg moet renderen anders investeert niemand meer daar. Dat geeft een lower bound wat betreft redelijkheid.
pi_206939078
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

NL boeren zullen zomaar de prijszetters kunnen zijn. Zo efficiënt zijn we wel.
Dat denk ik niet. Boeren in .nl zijn een verdienmodel in een markt waar anderen de prijs bepalen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_206939290
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 14:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Boeren in .nl zijn een verdienmodel in een markt waar anderen de prijs bepalen.
De anderen die de prijs bepalen in dit geval zijn de Nederlandse boeren als geheel. Bij een tekort aan voedsel is de prijs overigens sowieso zoveel als men ervoor kan geven. De armen sterven dan het eerst aan de honger.

In dat optiek doen alle producenten mee aan dat principe. Maar de NL boeren zijn nogal een grote vis.

Genoeg veevoer is nog geschikt voor menselijke consumptie overigens. Wel veelzeggend dat wij hier genoeg geld hebben voor vlees maar Afrika niet genoeg voor veevoer.
pi_206939502
Deze maand zal er verder allemaal niet veel spannends gebeuren vermoed ik. Tijd om de jaarlijstjes op te maken straks. :Y
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_206939653
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef nostra het volgende:
Deze maand zal er verder allemaal niet veel spannends gebeuren vermoed ik. Tijd om de jaarlijstjes op te maken straks. :Y
Putin kan altijd de stekker uit zijn domme oorlog trekken.

En postnl gaat wss gewoon lekker deze maand.
pi_206939882
Ik zie alleen wel vaker dhl dan postnl rondrijden. Zelfs bol.com begint veel vaker dhl te gebruiken.
pi_206941217
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Putin kan altijd de stekker uit zijn domme oorlog trekken.

En postnl gaat wss gewoon lekker deze maand.
Er kan ook een meteoriet vallen. :) Maar december is over het algemeen tranquillo. 16e expireren een zooi puts, dan maar even kijken of ik voor jaareinde nog wat koop of schrijf, ik zie niet heel veel bijzonder aantrekkelijks op het moment.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_206941297
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 16:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Er kan ook een meteoriet vallen. :) Maar december is over het algemeen tranquillo. 16e expireren een zooi puts, dan maar even kijken of ik voor jaareinde nog wat koop of schrijf, ik zie niet heel veel bijzonder aantrekkelijks op het moment.
Te weinig vola hè? Put opties als je denkt dat alles Kut wordt vanwege de diesel..
pi_206942579
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Te weinig vola hè? Put opties als je denkt dat alles Kut wordt vanwege de diesel..
Vola is matig inderdaad en de aandelen waarvan ik het niet erg zou vinden om assigned te worden inmiddels ook wel tot gewoon redelijke in plaats van goedkope niveaus gestegen, dus niet veel keus. Kijk uit een ooghoek wel naar die wat hard geraakt zijn: VF Corp (van The North Face, Eastpak, Vans, Napapijri, Dickies en meer), Persimmon (vastgoedbouwer voor de onderkant van de markt, schuldenvrij), Under Armour (maar al aardig gerebound), Applus. Geen haast mee verder. Misschien ook gewoon wat bijkopen van wat ik al heb.
pi_206942878
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2022 18:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Vola is matig inderdaad en de aandelen waarvan ik het niet erg zou vinden om assigned te worden inmiddels ook wel tot gewoon redelijke in plaats van goedkope niveaus gestegen, dus niet veel keus. Kijk uit een ooghoek wel naar die wat hard geraakt zijn: VF Corp (van The North Face, Eastpak, Vans, Napapijri, Dickies en meer), Persimmon (vastgoedbouwer voor de onderkant van de markt, schuldenvrij), Under Armour (maar al aardig gerebound), Applus. Geen haast mee verder. Misschien ook gewoon wat bijkopen van wat ik al heb.
Lekker afwachten joh, wie weet komt die meteor op de headquarters van de bedrijven waar jij aandelen in hebt.. Kun je dan goedkoop terugkopen.
pi_206943605
Hoe is het tegenwoordig met GME's mother of all short squeezes? Zijn Citadel cum suis al huilend failliet?
pi_206944959
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 14:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
De anderen die de prijs bepalen in dit geval zijn de Nederlandse boeren als geheel.
Hoe het in de landbouw zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld de varkenssector zit grotendeels in de tang bij de veevoerleveranciers en de afnemers/slachterijen. Een big moet in korte tijd worden opgefokt tot een vleesvarken met een ideaal vetpercentage. Iedere dag dat je een slachtrijp varken te lang in de stal staat kost geld aan voer, stalcapaciteit, etc.

Je kan als boer echt geen hoog spel spelen en weigeren te leveren tegen een in jouw ogen te lage prijs. Overigens hebben zowel de veevoerbedrijven als de slachterijen er geen baat bij om boeren om te laten vallen, dus dat is dan weer een steuntje voor de prijs.
pi_206945672
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 21:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Hoe het in de landbouw zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld de varkenssector zit grotendeels in de tang bij de veevoerleveranciers en de afnemers/slachterijen. Een big moet in korte tijd worden opgefokt tot een vleesvarken met een ideaal vetpercentage. Iedere dag dat je een slachtrijp varken te lang in de stal staat kost geld aan voer, stalcapaciteit, etc.

Je kan als boer echt geen hoog spel spelen en weigeren te leveren tegen een in jouw ogen te lage prijs. Overigens hebben zowel de veevoerbedrijven als de slachterijen er geen baat bij om boeren om te laten vallen, dus dat is dan weer een steuntje voor de prijs.
Het hele principe is dat de boer prijsnemer is, maar dat zijn de slachterijen ook, die bieden net zoveel dat ze precies genoeg hebben en ze dat voldoende kunnen slijten aan consumenten.

In economen termen heet de markt een markt van volkomen concurrentie. Uitgebeeld in een grafiek beweegt de kostprijs naar de long run average cost (LAC-curve).

Waarbij de prijs letterlijk naar de kostprijs beweegt (incl redelijke marge vergoeding voor werk en risico van de boer.)

Uiteraard is de wereld niet perfect en zijn er steeds schokken en sluit aanbod niet perfect aan op de vraag.

Ene jaar teveel aanbod (prijs zakt, boeren kappen met boeren want extra investeringen zijn het niet waard / ze zijn oud, what ever)

Ander jaar tekort aanbod (prijs stijgt, boeren maken dikke winst, extra investeringen verdien je terug, jaartje langer doorwerken want de business gaat wel lekker, je zoekt wel iemand die het zware werk voor je wilt doen oid).

Dat mechanisme stabiliseert zich (ok met nodige financiële risico) vanzelf.

Prachtig principe.

Mijn punt, Nederlandse boeren hebben gezamenlijk significant effect op de prijs en dus op het aanbod producten. Als je daar hard in snijdt krijg je tekorten en narigheid.

Ik ben bang voor radicaal beleid, dat gaat hongerdoden kosten. Die hele stikstofmeuk is ook radicaal.

Men is het idee van honger totaal vergeten. Het voelt nonchalant.

En wij zullen niet honger lijden, dat zijn de armeren van de wereld, de Afrikanen.

Ik haal de economische theorie aan omdat er weinig markten meer "volkomen concurrentie" zijn dan die bij de basis van voedsel.

https://www.economielokaal.nl/nmarktvormopbr/

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 04-12-2022 21:54:37 ]
pi_206948108
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 21:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
- ontiegelijk lang verhaal -
Nee, althans niet in de varkens.
pi_206948163
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 21:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

En wij zullen niet honger lijden, dat zijn de armeren van de wereld, de Afrikanen.

De veestapel in Europa zorgt eerder voor honger en armoede in Afrika dan dat het iets oplost.

Ten eerste is er voor veeteelt veel meer grond nodig dan voor akkerbouw, dus als je echt iets aan voedseltekorten wil gaan doen dan moet je juist minder vee gaan houden.

Ten tweede maken we van onze melkoverschotten goedkope melkpoeder. De vetten verkopen we (afromen) en vervangen we door palmvet. Dit melkpoeder wordt op de Afrikaanse markt gedumpt en concurreert met de lokale, vaak kleinschalige melkveehouder.
pi_206948507
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 09:57 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee, althans niet in de varkens.
Jawel, zeker wel bij de varkens.
Overigens komt het op hetzelfde neer maar je doet een beetje alsof er heel veel pricing power ligt bij de volgende keten. Dat is onjuist, dan zouden vraag en aanbod ongelijk aan elkaar moeten zijn. Of het aanbod gedicteerd, hoe je het ook wilt zien.

Dat is niet van toepassing.

Overigens de druk naar minimale kosten geldt zowel in jouw verhaal als in de mijne. Wat dat betreft helemaal eens met jouw verhaal dat het allemaal heel efficiënt gaat.

Maar echt niet bij gratie afnemers.
pi_206948571
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De veestapel in Europa zorgt eerder voor honger en armoede in Afrika dan dat het iets oplost.

Ten eerste is er voor veeteelt veel meer grond nodig dan voor akkerbouw, dus als je echt iets aan voedseltekorten wil gaan doen dan moet je juist minder vee gaan houden.

Ten tweede maken we van onze melkoverschotten goedkope melkpoeder. De vetten verkopen we (afromen) en vervangen we door palmvet. Dit melkpoeder wordt op de Afrikaanse markt gedumpt en concurreert met de lokale, vaak kleinschalige melkveehouder.
Het probleem is economisch van aard. Het gaat niet om tekort aan middelen, die output kan gewoon omhoog maar levert niks op.

Beter aan een varken voeren in economische zin dan aan een Afrikaan.
pi_206948904
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Over dat dumpen. Melkpoeder wordt ook gewoon verkocht aan de hoogste bieder. Niet aan een Afrikaans land waar het meeste wordt gesloopt als je het daar dumpt.

Je praat verder over een ander (inferieur) product.

Echt ik gun die Afrikanen het beste, maar naar mijn indruk is het corruptie op verschillende lagen dat er een stokje voor steekt.

Dat en gebrek aan scholing allicht.

Amerika maakt de omgekeerde beweging overigens, als de wereld beslist geen dollars meer nodig te hebben vallen ze stuk.
  maandag 5 december 2022 @ 11:51:46 #229
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206949427
Hmm begin te hopen dat mijn geschreven Prosus put 16 Dec OTM zal expireren.. nog 15¤ te gaan. Nog 5¤ voor break even.

Ze hebben op megaverlies gestaan. Nu valt het wel mee.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206949473
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 11:51 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm begin te hopen dat mijn geschreven Prosus put 16 Dec OTM zal expireren.. nog 15¤ te gaan. Nog 5¤ voor break even.

Ik lees het, het is uitgelegd en begrijp het nog steeds niet helemaal :+
En dat hou ik ook maar zo, denk ik.
  maandag 5 december 2022 @ 11:57:48 #231
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206949518
Ik ben niet goed in dingen uitleggen. Maar opties zijn eigenlijk heel simpel.
  maandag 5 december 2022 @ 12:01:57 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206949605
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 11:51 schreef JimmyJames het volgende:

Anders rol je ze gewoon toch door?
The End Times are wild
pi_206950125
quote:
Hoe kopen ze dan die melk?
Het kan een enkele sector zeker wel aantasten, daar niet van, zeker als het hetzelfde product is maar goedkoper.

Maar dan krijg je comparative advantage, en specialiseert men op een ander product. Als dat meer oplevert.

Daarnaast is het de vraag in welke mate het dumping is zogezegd of gewoon maximaal geld verdienen. Want ik denk dat laatste.

Maar het is wel arm, maar nogmaals, als je je eigen melk weg laat stromen terwijl er honger is in je land dan gebeuren er gekke dingen, niet?
pi_206950150
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik lees het, het is uitgelegd en begrijp het nog steeds niet helemaal :+
En dat hou ik ook maar zo, denk ik.
Put optie schrijven =
Iemand anders het recht geven tegen vastgestelde prijs vóór (Amerikaanse optie) datum X te verkopen.

Dus als die waarde hoger is dan de marktwaarde dan oefent iemand de optie uit. Zodat jij het moet kopen van hem of haar. Tegen die hogere waarde.
pi_206952215
https://www.cnbc.com/2022(...)te-ftx-collapse.html

Tim Draper predicts bitcoin will reach $250,000 next year despite FTX collapse: ‘The dam is about to break’

“I have extended my prediction by six months. $250k is still my number,” Draper told CNBC via email.

Boys, ik verleng hierbij mijn 2022 eoy sp500 target van 4700 met 16 maanden. :') 4700 is nog steeds mijn nummer ;)
pi_206952282
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:59 schreef SOG het volgende:
https://www.cnbc.com/2022(...)te-ftx-collapse.html

Tim Draper predicts bitcoin will reach $250,000 next year despite FTX collapse: ‘The dam is about to break’

“I have extended my prediction by six months. $250k is still my number,” Draper told CNBC via email.

Boys, ik verleng hierbij mijn 2022 eoy sp500 target van 4700 met 16 maanden. :') 4700 is nog steeds mijn nummer ;)
Het is historisch gezien niet echt logisch dat Bitcoin volgend jaar al fors stijgt.
Tot nu toe ging er vrijwel altijd een halving (halvering van de BTC per blok) vooraf aan de stijging en die is pas verwacht rond maart of april 2024. Dus op z'n vroegst half of eind 2024 voor we weer "vuurwerk" kunnen verwachten.

Maar dat is natuurlijk afhankelijk van meer factoren en absoluut geen zekerheid omdat ik dat denk.

Zie het dus niet als een voorspelling maar meer als een "resultaten uit het verleden" ;)
pi_206952876
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is historisch gezien niet echt logisch dat Bitcoin volgend jaar al fors stijgt.
Tot nu toe ging er vrijwel altijd een halving (halvering van de BTC per blok) vooraf aan de stijging en die is pas verwacht rond maart of april 2024. Dus op z'n vroegst half of eind 2024 voor we weer "vuurwerk" kunnen verwachten.

Maar dat is natuurlijk afhankelijk van meer factoren en absoluut geen zekerheid omdat ik dat denk.

Zie het dus niet als een voorspelling maar meer als een "resultaten uit het verleden" ;)
Tis natuurlijk een grote non fundamentals shit show die bitcoin dusseh ik zou extra waarde hechten aan technische analyse.

En bigger fool theory, zorg dat je na x2 wel even je winst pakt.
pi_206953096
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 12:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Put optie schrijven =
Iemand anders het recht geven tegen vastgestelde prijs vóór (Amerikaanse optie) datum X te verkopen.
Voor of op. Waarbij ik me altijd afvraag waarom je vroegtijdig zou uitoefenen en je tijdswaatde wegpist tov de optie verkopen. Tenzij illiquide, vreemd dividend oid.
pi_206953182
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis natuurlijk een grote non fundamentals shit show die bitcoin dusseh ik zou extra waarde hechten aan technische analyse.

En bigger fool theory, zorg dat je na x2 wel even je winst pakt.
Op dat vlak ben ik blij dat ik nooit naar jou heb geluisterd heb bij het maken van m'n keuzes omtrent bitcoin of andere crypto, anders was ik nu nog aan het werk geweest ;)
pi_206953183
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 16:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor of op. Waarbij ik me altijd afvraag waarom je vroegtijdig zou uitoefenen en je tijdswaatde wegpist tov de optie verkopen. Tenzij illiquide, vreemd dividend oid.
Vooruit, laatste milliseconde doet ook nog mee.

Idd vanwege dividend, stemrecht, dat soort ongein.

, en dunno about transactiekosten.
pi_206953210
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op dat vlak ben ik blij dat ik nooit naar jou heb geluisterd heb bij het maken van m'n keuzes omtrent bitcoin of andere crypto, anders was ik nu nog aan het werk geweest ;)
Wel eerlijk zijn, je was er vroeg bij en zo achteraf is het altijd survivalship bias.
pi_206953247
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wel eerlijk zijn, je was er vroeg bij en zo achteraf is het altijd survivalship bias.
Ik zat wel in 2011 in crypto maar heb meerdere malen vrijwel alles uitgecasht (en later weer ingestapt).

Zowel in 2013 als 2017 en 2021 het trucje herhaald (wel iedere keer grotere bedragen) dus het is meer dan "vroeg instappen".

En ook altijd kritiek gehad uit bepaalde hoeken dat het (ondanks de grote dip) te laat was om in te stappen, terwijl ik dat meerdere keren gedaan heb sinds 2011.

Dus ja, is het geluk geweest? Zeker. Maar mijn interesse en vertrouwen in crypto hebben toch zeker ook geholpen, anders lukt het denk ik geen 3x om opnieuw in te stappen en weer op een goed moment te verkopen.

Ben in 2013 wel in een dikke scam getrapt waarbij ik in 1 klap $85.000 aan fictieve winst kwijt ben geraakt (ik had alleen nog ¤12.000 spaargeld over) en dat heeft me een stuk voorzichtiger gemaakt. Daar ben ik 3 dagen letterlijk ziek van geweest maar het einde van dat jaar toch nog leuk uitgestapt. Crypto kan een harde leermeester zijn...

Ik weet nog wel dat ik in 2011 m'n eerste crypto transacties deed (van en naar kennissen op fora en een paar vrienden die ook wat met crypto speelden) met een bitcoin client. Dat was echt pure magie, ik was direct verkocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-12-2022 16:25:26 ]
pi_206953339
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb jij serieus zoveel winst met Crypto gemaakt dat je nu een beetje kunt rentenieren?
BlaBlaBla
pi_206953349
Ik hou het maar bij Bankrupt PostNL en warmachine geconfisceerde aandelen Gazprom...

Ben benieuwd wat er met die Gazprommetjes gaat gebeuren in de toekomst..
pi_206953353
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:26 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Heb jij serieus zoveel winst met Crypto gemaakt dat je nu een beetje kunt rentenieren?
Eh ja, ik ben sinds begin 2018 met pensioen en sinds 2021 wat begonnen met aandelen, dankzij de vele tips en adviezen hier.

Niet dat ik me verveel, altijd wel wat te doen. En anders rommelen met vintage computers of met de camera op stap.
pi_206953382
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eh ja, ik ben sinds begin 2018 met pensioen en sinds 2021 wat begonnen met aandelen, dankzij de vele tips en adviezen hier.
Howlyshit, aan wat voor winsten mogen we dan denken?
Gewoon uit interesse, wat doe je nu met zoveel vrije tijd? En ben je er echt rijk van geworden, Lambo voor de deur etc.? Of leef je meer als een gemiddelde Nederlander?
BlaBlaBla
pi_206953449
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Howlyshit, aan wat voor winsten mogen we dan denken?
Gewoon uit interesse, wat doe je nu met zoveel vrije tijd? En ben je er echt rijk van geworden, Lambo voor de deur etc.? Of leef je meer als een gemiddelde Nederlander?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206953488
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:
Ik hou het maar bij Bankrupt PostNL en warmachine geconfisceerde aandelen Gazprom...

Ben benieuwd wat er met die Gazprommetjes gaat gebeuren in de toekomst..
Mss een fusie met Bosch / Siemens en dan samen warmtepompgaswasdrogers maken :+
  maandag 5 december 2022 @ 19:41:44 #249
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_206957042
Duitse broker verliest vertrouwen na ingreep Bafin en omzetalarm

Gaat niet zo goed met DeGiro

https://archive.ph/EFdP5
pi_206976693
pi_206980129
@TheFreshPrince hoe gaat het met onze FOK! ETF?
pi_206980238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:36 schreef floris_b het volgende:
@:TheFreshPrince hoe gaat het met onze FOK! ETF?
Redelijk dramatisch denk ik :+

Na sluiting van de beurzen op 9 januari zal ik de balans opmaken (De FOK! ETF bestaat dan een jaar).

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-12-2022 11:51:17 ]
pi_206980712
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:53 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Het mag van mij wel 80% zakken en dan na 1 januari weer omhoog.
Stuk gunstiger voor VRH ;)
pi_206990743
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:53 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Hong Kong
  donderdag 8 december 2022 @ 08:00:31 #255
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206990837
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:41 schreef kloon_bassie het volgende:
Duitse broker verliest vertrouwen na ingreep Bafin en omzetalarm

Gaat niet zo goed met DeGiro

https://archive.ph/EFdP5
Hmm, misschien toch eens gaan verdiepen in wat voor account ik daar heb en mogelijk zelfs nadenken over een andere partij? :{
  donderdag 8 december 2022 @ 14:43:41 #256
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206994585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:31 schreef jaco het volgende:

[..]
Hong Kong
Bijzonder goed getimed filmpje:

Die les is op alle sectoren/landen toepasbaar. Netflix was ook redelijk uninvestable 4-5 maanden geleden.
pi_207022950
pi_207025186
Nieuwe autofabrikanten zijn een zeer hoog risico, gezien het extreem lage percentage dat 10 jaar na oprichting nog bestaat.

Desondanks heeft het flexibele design van Canoo wel wat. Heb er geen grote bedragen in zitten en zou ook zeker niet adviseren om dat wél te doen.

Gisteren kwam er in mijn tijdlijn een video voorbij van Sandy Munro die op bezoek ging bij Canoo en daar een uitgebreide rondleiding kreeg. Wel leuk om te zien hoe ver ze nu zijn en hoe ze het benaderen.

Het lastigste deel, "production hell", komt nog...

pi_207026649
Ik zat wat naar koersen te kijken van aandelen die ik nog in m'n "favorieten" heb staan en zag die van Tellurian voorbij komen.
Is dat project "dood"? Of is er nog hoop voor investeerders?
  zaterdag 10 december 2022 @ 23:31:11 #260
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207036559
Niet zo'n populaire sector hier, maar farmacie heeft het dit jaar prima gedaan.
AbbVie verhoogde het dividend met 5%, BMY met 5,7%, Pfizer met een magere 2,5%.
AbbVie, BMY, Novo Nordisk staan weer rond all time high.

Zulke aandelen zorgen elk jaar weer voor gezonde koerswinst en groeiend dividendinkomen in mijn portefeuille.
pi_207042194
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:31 schreef BasEnAad het volgende:

Zulke aandelen zorgen elk jaar weer voor gezonde koerswinst en groeiend dividendinkomen in mijn portefeuille.
Zeker interessant om eens naar te kijken. Heb al ruim 40 aandelen dus weet niet hoeveel meer spreiden nog nuttig is, kwaad zal het ook niet kunnen zolang het goede bedrijven zijn.

Ook volgend jaar zal er wel weer wat dividend binnenkomen, dus zeker een optie.
  zondag 11 december 2022 @ 16:53:56 #262
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207043398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:31 schreef BasEnAad het volgende:

Buiten waar ik denk dat mijn "circle of competence" ligt.
Qua dividenden geef ik ook de voorkeur aan de meer volatiele maar veel hogere dividenden van de mijners (RIO, BHP, SQM).
Ik zou het eventueel met een ETF kunnen bespelen, aangezien ik niet zou weten welke stocks ik zou moeten picken.
pi_207043690
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 16:53 schreef JimmyJames het volgende:
Qua dividenden geef ik ook de voorkeur aan de meer volatiele maar veel hogere dividenden van de mijners (RIO, BHP, SQM).
Ik zou het eventueel met een ETF kunnen bespelen, aangezien ik niet zou weten welke stocks ik zou moeten picken.
Individiueel stockpicken met die jongens is wel een beetje spelen met vuur, ja. Het is toch niet de liefste business waar ze in zitten en omkoping, corruptie, kinderarbeid, opblazen van monumenten, milieuvervuiling etc. zijn gewoon ingecalculeerde kosten, wat voor mooi ESG-plaatje ze er ook omheen hangen. Zit zelf in RIO alleen.

Farmacie blijft de pijplijn een vraagteken (zie Pfizer met hun patent cliff, los van de COVID-jackpot die ze hebben gewonnen). Vind ik ook lastig te beoordelen. Zie wel los in Pfizer, maar wil de rest van de markt eigenlijk met een ETF gaan bespelen.

Zit nu alleen nog in losse stocks en wil vanaf 1 januari, nu ik weer een normaal inkomen genereer, een deel van wat ik maandelijks beleg in etf's stoppen met elk een kwart op de thema's medisch (WHEA), infrastructuur (INFR) water (IQQQ) en high yield corporate bonds (IHYG). Allemaal sectoren waar ik de toekomst rooskleurig voor inschat, maar de kennis niet heb (of denk te hebben) om de winners uit te pikken (misschien Pentair nog individueel).

Als laatste thema wil ik individueel nog Ebusco, Aker Horizons en STEM (extra) toevoegen aan m'n portefeuille. Voor de rest zie ik 2023 eigenlijk maar wat rondkabbelen met een licht neerwaartse tendens en heb behalve wat vallende messen niet echt iets op het vizier. Ja, zorgvastgoed (Aedifica), maar die kan eerst nog wel eens assigned worden met wat geluk/pech.

Eindplaatje voor dit jaar (zal niet meer echt handelen):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
CASH & CASH FUND & FTX CASH (EUR)    -5,04%
CASH & CASH FUND & FTX CASH (USD)    0,00%
A.B.FOOD    4,08%
AED P70.00 20JAN23    -0,07%
AH P25.00 16DEC22    0,00%
AMERICAN EAGLE OUTFITT    5,13%
B2 HOLDING ASA    5,35%
BARRICK GOLD CORPORATI    4,03%
BES P38.00 16DEC22    0,00%
COHERENT CORP. - COMMON STOCK    5,73%
DEUTSCHE KONSUM REIT AG    4,09%
ENCORE CAPITAL GROUP I    3,99%
KINDER MORGAN INC. CO    7,07%
LAVA THERAPEUTICS NV    5,38%
LEG P50.00 16DEC22    0,00%
MARKEL CORPORATION COM    3,16%
NEWRIVER REIT    5,47%
NN P40.00 17MAR23    -0,25%
PFIZER INC. COMMON ST    8,39%
PHI P12.00 17FEB23    -0,12%
PLT P25.00 16DEC22    0,00%
PROQR THERAPEUTICS N.V    2,42%
RAYTHEON TECHNOLOGIES CORPORATI...    7,97%
RD P26.00 17MAR23    -0,23%
REN P25.00 17MAR23    -0,09%
RIO TINTO PLC COMMON S    8,82%
RVRC HOLDING AB    5,34%
SBM P13.00 17MAR23    -0,11%
SHBA P84.000000 16DEC22    -0,02%
SKYWORKS SOLUTIONS IN    7,66%
STEM INC    1,71%
SVENSKA HANDELSBANKEN A    4,03%
TKG P30.00 16DEC22    0,00%
UN P44.00 16DEC22    0,00%
VIRTU FINANCIAL INC.    6,12%
pi_207051121
Saaie dag vandaag. Ben benieuwd wat morgen (en donderdag als het jongere broertje ook wat mag zeggen) voor vola gaat opleveren.
pi_207063177
Man man man, zit inmiddels -30% op TELL. Had ik maar mid-april verkocht.
Had ik maar, had ik maar...

Gelukkig is het maar een "speel positie" en heb ik tussendoor in de afgelopen twee jaar een paar keer een deel verkocht met wat winst, maar dat is dus nu weer teniet gedaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_207063628
Mijn aandelen metro bank gaan ineens wel lekker omhoog.
Toch nog iets positiefs, de rest is nog steeds om te huilen
pi_207064031
Ik verwacht geen feestje zoals de vorige keer, maar gematigd negatieve reactie. CPI zal geen verrassing worden. Zelden zoveel onenigheid binnen de FED gezien over wat nu de juiste richting gaat zijn en onzekerheid is een bitch. Voor de gamble een turboshort op de Nas100 genomen voor vanmiddag en morgen. Hefboompje 18,5.
pi_207064132
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef nostra het volgende:
Ik verwacht geen feestje zoals de vorige keer, maar gematigd negatieve reactie. CPI zal geen verrassing worden. Zelden zoveel onenigheid binnen de FED gezien over wat nu de juiste richting gaat zijn en onzekerheid is een bitch. Voor de gamble een turboshort op de Nas100 genomen voor vanmiddag en morgen. Hefboompje 18,5.
Altijd leuk om een beetje te gokken met een turbo.
pi_207064322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:30 schreef Candymannetje het volgende:
Het is ook niet meer dan dat, inderdaad.
pi_207065836
quote:
Waarom?
pi_207066565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Man man man, zit inmiddels -30% op TELL. Had ik maar mid-april verkocht.
Had ik maar, had ik maar...

Gelukkig is het maar een "speel positie" en heb ik tussendoor in de afgelopen twee jaar een paar keer een deel verkocht met wat winst, maar dat is dus nu weer teniet gedaan.
Waarom verkoop je het nu niet?
pi_207066578
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Waarom verkoop je het nu niet?
Stiekem nog hoop op wat stijging, zodat ik tenminste break-even kan verkopen. Nu een paar honderd euro verlies.

IJdele hoop misschien. Maar ik kan het nog wel even laten staan, geen haast/cruciaal geld.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_207066915
quote:
Ik verwacht geen feestje zoals de vorige keer,
:')
pi_207067247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 11:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Far out of money put opties.
pi_207067384
quote:
Ik heb er niet zoveel verstand van maar moet het dan niet omlaag gaan?
pi_207067466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar moet het dan niet omlaag gaan?
Ja, dat was wel het idee, maar de uitvoering was niet conform afspraak. :') 1700 kwijt op die sprinter, maar in totaal nog een redelijke plus vooralsnog van 1500. Kan het ook als verzekeringspremie zien, de markt reageert nu zo debiel op elk detail dat ik geen zin had dat mijn OTM geschreven puts alsnog ITM zouden komen. Zal je zien dat na de woorden van Powell morgen er weer fors rode cijfers staan, dat kan ook nog.
pi_207069512
Wat een bijzondere dag vandaag, eerst +1000 punten op de DOW, nu effectief weer op 0 punten winst voor de dag....
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:24:55 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207073153
Hhmmm om 16h nog gedacht "k*t ik had meer moeten kopen de afgelopen dagen". Dat gevoel nu even vasthouden voor de dag dat alles weer fors lager staat.
pi_207076534
Ik heb wat aandelen MBH corp maar die zijn niet meer aan te kopen via degiro.
Dat lijkt me niet echt een goed teken.
Ze geven niet echt een duidelijke reden waarom niet.
Gelukkig kan ik ze nog wel verkopen.
pi_207091779
twitter

Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S.... Die zitten nu pas op 7 procent en hoelang zijn die al bezig met het inflatieprobleem. edit: en VS zit op hoger renteniveau.

edit2:

Hoe koop ik zo'n obligatie eigk:
https://www.cnbc.com/quotes/US6M
Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.

edit: oh die hebben ze niet.
https://www.degiro.nl/beurzen

[ Bericht 4% gewijzigd door SOG op 15-12-2022 15:58:10 ]
pi_207092149
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
[ twitter ]

Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S.... Die zitten nu pas op 7 procent en hoelang zijn die al bezig met het inflatieprobleem. edit: en VS zit op hoger renteniveau.

edit2:

Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.

De financiële wereld gaat uit van 2%, de ECB, waar the hack haalt die zijn verwachting nou weer vandaan?
De enige reden waarom inflatie hoog zal zijn is omdat de lonen gecompenseerd willen worden, en vanwege groei in output zullen er lagere prijzen kunnen komen waardoor dat effect minder zal worden.

Maar dat ligt nogal aan loon/prijs spiraal achtige zaken... Gaat men minder eisen straks omdat de economie groeit? Waarom laat dat effect zo erg op zich wachten?
pi_207092188
De enige reden dat de inflatie hoog blijft is de winst-prijsspiraal
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207092260
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
De enige reden dat de inflatie hoog blijft is de winst-prijsspiraal
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.
pi_207092262
twitter

We zullen zien, het valt me op hoeveel druk werknemers op de lonen kunnen zetten nu de koopkracht wat is achteruit gehold.
pi_207092368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenseren

Dit gaat niet samen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207092484
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenseren

Dit gaat niet samen
Ja voor het moment dat de energieprijzen gingen stijgen vonden ze minder marge prima, maar nu opeens!

Je geeft individuele marktpartijen 100% marktmacht lijkt wel, alsof zij geen competitie hebben, alsof zij die speelruimte hebben, en bovenal, dat ze opeens van "marktmacht niet benutten" naar "marktmacht wel benutten" zijn gegaan.

Matige timing ook overigens, op een moment dat men een stuk prijsbewuster zal omgaan met zijn portemonnee om op dat moment je prijzen omhoog te gooien ipv daarvoor.

De Ewald Engelen hypothese is brak.

Overigens koop ik gewoon Schulti, i.p.v. Heineken, zou je ook moeten doen.
pi_207092893
Wat is er aan de hand vandaag mensen? Giga-daling van mijn ETF's.
pi_207093546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat is er aan de hand vandaag mensen? Giga-daling van mijn ETF's.
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatie
  donderdag 15 december 2022 @ 18:33:43 #289
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207093637
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatie
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?
pi_207093833
quote:

Je kan iets als IB01 (0-1yr US Bonds) of TIPS (Inflation-linked bonds) proberen.
pi_207093860
quote:
Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S....
Niet. Dat hele instituut hééft een statutair doel en dat hebben ze totaal genegeerd (en blijven dat deels doen), waardoor ze geen jota gaan bereiken. Die plaatjes zijn echt lachwekkend.
pi_207093983
pi_207094341
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:33 schreef damsco het volgende:

[..]
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.
  donderdag 15 december 2022 @ 20:16:01 #294
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_207095000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.
Oké dankjewel voor de uitleg.
pi_207099125
quote:

Handel in obligaties gaat in lots van 1 miljoen USD, soms 100.000. Dat zijn bedragen die voor de meeste particuliere beleggers niet haalbaar zijn, dus ik denk niet dat Degiro dat gaat aanbieden. IBKR heeft meen ik een speciale bond desk, maar die moet je persoonlijk bellen.

Particulieren kopen bond exposure normaal gesproken via ETF's.
  vrijdag 16 december 2022 @ 07:21:17 #296
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207099343
Hmm als ze tiktok een beetje aan banden gaan leggen is dat best gunstig voor meta en een beetje voor alphabet.
pi_207105209
Storing op de optiebeurs om 17.00 op de decemberexpiratie. _O- Lekker bezig.
pi_207118871
Ik heb een account bij mexem geopend en daar kan ik ook op de pink sheet handelen.
Daar heb ik geen ervaring mee, is het een aanrader of kan ik daar beter wegblijven?
  zaterdag 17 december 2022 @ 18:12:50 #299
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207119559
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb een account bij mexem geopend en daar kan ik ook op de pink sheet handelen.
Daar heb ik geen ervaring mee, is het een aanrader of kan ik daar beter wegblijven?
Beter wegblijven.

Al kun je sommige "Normale" aandelen niet op andere manier kopen in USD. Nintendo bijv.
pi_207143770
Fugro weet ook alles wat ze aanraken te verklooien he, wat een prutsers. (Geen positie)
En laat ze in godsnaam eens beginnen met het logo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')