Afgelopen week mn postNL’s verkocht.. elke keer zag ik staan bij het inloggen en dat brak me op.quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:07 schreef ludovico het volgende:
Gaat men met kerst nog geld hebben zodat PostNL sky high gaat?
Postnl van 1 naar 4.7 naar 1.5 naar 6.3 jwz.quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Afgelopen week mn postNL’s verkocht.. elke keer zag ik staan bij het inloggen en dat brak me op.
Nu alleen nog Forfarmers over die me een doorn in net oog is. Maar die geef ik nog een kans.
Ik weetz, maar het deed elke keer weer pijn..quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Postnl van 1 naar 4.7 naar 1.5 naar 6.3 jwz.
Want?quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nu alleen nog Forfarmers over die me een doorn in net oog is. Maar die geef ik nog een kans.
Je zult ongelijk krijgen als blijkt dat de prijzen fors omhoog kunnen vanwege het dramatische effect van aanbod limiteren.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:21 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Want?
Je verwacht een groeiende markt?
Dat ze prijzen kunnen verhogen die ze kunnen rekenen aan boeren? Want boeren kunnen ook makkelijk hun prijzen verhogen?
Ik zou gelijk m’n geld eruit halen. Nu verkopen voor 2,9 euro per aandeel. Ik denk dat de komende tijd een flinke klap op beurswaarde komt.
Een flinke klap op de beurswaarde van FF of van alles? En ik blijf het ondanks alles een mooie bedrijf vinden en die nieuwe (tijdelijke) CEO zie ik ook nog wel wat dingen kunnen doen. Plus groei in andere landen en misschien zit er nog iets van een fusie of overname in het voorschiet. En de positie is nog maar 1,8% dus dat scheelt ook wel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:21 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Want?
Je verwacht een groeiende markt?
Dat ze prijzen kunnen verhogen die ze kunnen rekenen aan boeren? Want boeren kunnen ook makkelijk hun prijzen verhogen?
Ik zou gelijk m’n geld eruit halen. Nu verkopen voor 2,9 euro per aandeel. Ik denk dat de komende tijd een flinke klap op beurswaarde komt.
Eigenlijk een klap voor de hele beurs maar voor FF helemaal.quote:Op zondag 4 december 2022 08:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een flinke klap op de beurswaarde van FF of van alles? En ik blijf het ondanks alles een mooie bedrijf vinden en die nieuwe (tijdelijke) CEO zie ik ook nog wel wat dingen kunnen doen. Plus groei in andere landen en misschien zit er nog iets van een fusie of overname in het voorschiet. En de positie is nog maar 1,8% dus dat scheelt ook wel.
Maar van al mn posties zijn of waren PostNL en FF wel de zorgenkindjes. En postNl wegdoen voelde wel goed want daar volg ik nu ook niets meer van
Altijd in perspectief plaatsen van... Hoeveel is ingeprijsd.quote:Op zondag 4 december 2022 10:59 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Eigenlijk een klap voor de hele beurs maar voor FF helemaal.
Kijk eens naar de kwartaal cijfers en zet Revenue op dezelfde as als Total cost of revenue.
Dan zie je 1 dat de omzet nauwelijks stijgt, en dat Total cost of revenue harder stijgt. Kortom winstmarges staan onder druk.
Ik zou uitstappen op basis van deze cijfers.
Dan gok je op een ommekeer.quote:Op zondag 4 december 2022 11:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Altijd in perspectief plaatsen van... Hoeveel is ingeprijsd.
Ja gokken op een ommezwaai is pas interessant als daar wat fundamentele ankers voor zijn maar dat is korte termijn speculeren.
Geloof ik gelijk, maarja, shit draait in de economie en zo een bedrijf heeft ook in een omgeving met veel concurrentie een functie, waarbij het kapitaal genoeg moet renderen anders investeert niemand meer daar. Dat geeft een lower bound wat betreft redelijkheid.quote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Dan gok je op een ommekeer.
Want deze dalende trend van winstgevendheid is er al sinds 2018.
Dat denk ik niet. Boeren in .nl zijn een verdienmodel in een markt waar anderen de prijs bepalen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
NL boeren zullen zomaar de prijszetters kunnen zijn. Zo efficiënt zijn we wel.
De anderen die de prijs bepalen in dit geval zijn de Nederlandse boeren als geheel. Bij een tekort aan voedsel is de prijs overigens sowieso zoveel als men ervoor kan geven. De armen sterven dan het eerst aan de honger.quote:Op zondag 4 december 2022 14:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Boeren in .nl zijn een verdienmodel in een markt waar anderen de prijs bepalen.
Putin kan altijd de stekker uit zijn domme oorlog trekken.quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef nostra het volgende:
Deze maand zal er verder allemaal niet veel spannends gebeuren vermoed ik. Tijd om de jaarlijstjes op te maken straks.
Er kan ook een meteoriet vallen.quote:Op zondag 4 december 2022 15:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Putin kan altijd de stekker uit zijn domme oorlog trekken.
En postnl gaat wss gewoon lekker deze maand.
Te weinig vola hè? Put opties als je denkt dat alles Kut wordt vanwege de diesel..quote:Op zondag 4 december 2022 16:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Er kan ook een meteoriet vallen.Maar december is over het algemeen tranquillo. 16e expireren een zooi puts, dan maar even kijken of ik voor jaareinde nog wat koop of schrijf, ik zie niet heel veel bijzonder aantrekkelijks op het moment.
Vola is matig inderdaad en de aandelen waarvan ik het niet erg zou vinden om assigned te worden inmiddels ook wel tot gewoon redelijke in plaats van goedkope niveaus gestegen, dus niet veel keus. Kijk uit een ooghoek wel naar die wat hard geraakt zijn: VF Corp (van The North Face, Eastpak, Vans, Napapijri, Dickies en meer), Persimmon (vastgoedbouwer voor de onderkant van de markt, schuldenvrij), Under Armour (maar al aardig gerebound), Applus. Geen haast mee verder. Misschien ook gewoon wat bijkopen van wat ik al heb.quote:Op zondag 4 december 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te weinig vola hè? Put opties als je denkt dat alles Kut wordt vanwege de diesel..
Lekker afwachten joh, wie weet komt die meteor op de headquarters van de bedrijven waar jij aandelen in hebt.. Kun je dan goedkoop terugkopen.quote:Op zondag 4 december 2022 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Vola is matig inderdaad en de aandelen waarvan ik het niet erg zou vinden om assigned te worden inmiddels ook wel tot gewoon redelijke in plaats van goedkope niveaus gestegen, dus niet veel keus. Kijk uit een ooghoek wel naar die wat hard geraakt zijn: VF Corp (van The North Face, Eastpak, Vans, Napapijri, Dickies en meer), Persimmon (vastgoedbouwer voor de onderkant van de markt, schuldenvrij), Under Armour (maar al aardig gerebound), Applus. Geen haast mee verder. Misschien ook gewoon wat bijkopen van wat ik al heb.
Hoe het in de landbouw zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld de varkenssector zit grotendeels in de tang bij de veevoerleveranciers en de afnemers/slachterijen. Een big moet in korte tijd worden opgefokt tot een vleesvarken met een ideaal vetpercentage. Iedere dag dat je een slachtrijp varken te lang in de stal staat kost geld aan voer, stalcapaciteit, etc.quote:Op zondag 4 december 2022 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
De anderen die de prijs bepalen in dit geval zijn de Nederlandse boeren als geheel.
Het hele principe is dat de boer prijsnemer is, maar dat zijn de slachterijen ook, die bieden net zoveel dat ze precies genoeg hebben en ze dat voldoende kunnen slijten aan consumenten.quote:Op zondag 4 december 2022 21:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe het in de landbouw zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld de varkenssector zit grotendeels in de tang bij de veevoerleveranciers en de afnemers/slachterijen. Een big moet in korte tijd worden opgefokt tot een vleesvarken met een ideaal vetpercentage. Iedere dag dat je een slachtrijp varken te lang in de stal staat kost geld aan voer, stalcapaciteit, etc.
Je kan als boer echt geen hoog spel spelen en weigeren te leveren tegen een in jouw ogen te lage prijs. Overigens hebben zowel de veevoerbedrijven als de slachterijen er geen baat bij om boeren om te laten vallen, dus dat is dan weer een steuntje voor de prijs.
De veestapel in Europa zorgt eerder voor honger en armoede in Afrika dan dat het iets oplost.quote:Op zondag 4 december 2022 21:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
En wij zullen niet honger lijden, dat zijn de armeren van de wereld, de Afrikanen.
Jawel, zeker wel bij de varkens.quote:Op maandag 5 december 2022 09:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, althans niet in de varkens.
Het probleem is economisch van aard. Het gaat niet om tekort aan middelen, die output kan gewoon omhoog maar levert niks op.quote:Op maandag 5 december 2022 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De veestapel in Europa zorgt eerder voor honger en armoede in Afrika dan dat het iets oplost.
Ten eerste is er voor veeteelt veel meer grond nodig dan voor akkerbouw, dus als je echt iets aan voedseltekorten wil gaan doen dan moet je juist minder vee gaan houden.
Ten tweede maken we van onze melkoverschotten goedkope melkpoeder. De vetten verkopen we (afromen) en vervangen we door palmvet. Dit melkpoeder wordt op de Afrikaanse markt gedumpt en concurreert met de lokale, vaak kleinschalige melkveehouder.
Over dat dumpen. Melkpoeder wordt ook gewoon verkocht aan de hoogste bieder. Niet aan een Afrikaans land waar het meeste wordt gesloopt als je het daar dumpt.quote:Op maandag 5 december 2022 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De veestapel in Europa zorgt eerder voor honger en armoede in Afrika dan dat het iets oplost.
Ten eerste is er voor veeteelt veel meer grond nodig dan voor akkerbouw, dus als je echt iets aan voedseltekorten wil gaan doen dan moet je juist minder vee gaan houden.
Ten tweede maken we van onze melkoverschotten goedkope melkpoeder. De vetten verkopen we (afromen) en vervangen we door palmvet. Dit melkpoeder wordt op de Afrikaanse markt gedumpt en concurreert met de lokale, vaak kleinschalige melkveehouder.
Je wuift het wel erg makkelijk weg.quote:Op maandag 5 december 2022 11:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Over dat dumpen. Melkpoeder wordt ook gewoon verkocht aan de hoogste bieder. Niet aan een Afrikaans land waar het meeste wordt gesloopt als je het daar dumpt.
Ik lees het, het is uitgelegd en begrijp het nog steeds niet helemaalquote:Op maandag 5 december 2022 11:51 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm begin te hopen dat mijn geschreven Prosus put 16 Dec OTM zal expireren.. nog 15¤ te gaan. Nog 5¤ voor break even.
Ze hebben op megaverlies gestaan. Nu valt het wel mee.
Anders rol je ze gewoon toch door?quote:Op maandag 5 december 2022 11:51 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm begin te hopen dat mijn geschreven Prosus put 16 Dec OTM zal expireren.. nog 15¤ te gaan. Nog 5¤ voor break even.
Ze hebben op megaverlies gestaan. Nu valt het wel mee.
Hoe kopen ze dan die melk?quote:Op maandag 5 december 2022 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je wuift het wel erg makkelijk weg.
https://vilt.be/nl/nieuws/europa-overspoelt-afrika-met-poedermelk
https://www.politico.eu/interactive/the-eu-milk-lookalike-that-is-devastating-west-africas-dairy-sector/
https://reportersonline.nl/hoe-west-afrika-gebukt-gaat-onder-dumping-en-smokkel-van-melk/
https://www.melkveebedrijf.nl/melkveebedrijf/melkwinning/melkproductie/verplaats-de-europese-problemen-niet-naar-afrika/
Ngo’s klagen aan: “Stop met Afrika te overspoelen met poedermelk”
https://marcvandersterren.nl/2021/11/12/waarom-we-alleen-maar-meer-melk-dumpen-in-afrika/
https://www.foodlog.nl/artikel//met-plantenvet-versneden-magere-melkpoeder-verpest-de-markt-voor-afrikaanse/allcomments/
https://www.euractiv.com/section/development-policy/news/how-eu-powdered-milk-threatens-african-production/
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/track-en-trace/v/tot-diep-in-de-sahel-hangen-goedkope-zakjes-nederlandse-melkpoeder-tot-verdriet-van-de-boer/
Put optie schrijven =quote:Op maandag 5 december 2022 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik lees het, het is uitgelegd en begrijp het nog steeds niet helemaal
En dat hou ik ook maar zo, denk ik.
Het is historisch gezien niet echt logisch dat Bitcoin volgend jaar al fors stijgt.quote:Op maandag 5 december 2022 14:59 schreef SOG het volgende:
https://www.cnbc.com/2022(...)te-ftx-collapse.html
Tim Draper predicts bitcoin will reach $250,000 next year despite FTX collapse: ‘The dam is about to break’
“I have extended my prediction by six months. $250k is still my number,” Draper told CNBC via email.
Boys, ik verleng hierbij mijn 2022 eoy sp500 target van 4700 met 16 maanden.4700 is nog steeds mijn nummer
Tis natuurlijk een grote non fundamentals shit show die bitcoin dusseh ik zou extra waarde hechten aan technische analyse.quote:Op maandag 5 december 2022 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is historisch gezien niet echt logisch dat Bitcoin volgend jaar al fors stijgt.
Tot nu toe ging er vrijwel altijd een halving (halvering van de BTC per blok) vooraf aan de stijging en die is pas verwacht rond maart of april 2024. Dus op z'n vroegst half of eind 2024 voor we weer "vuurwerk" kunnen verwachten.
Maar dat is natuurlijk afhankelijk van meer factoren en absoluut geen zekerheid omdat ik dat denk.
Zie het dus niet als een voorspelling maar meer als een "resultaten uit het verleden"
Voor of op. Waarbij ik me altijd afvraag waarom je vroegtijdig zou uitoefenen en je tijdswaatde wegpist tov de optie verkopen. Tenzij illiquide, vreemd dividend oid.quote:Op maandag 5 december 2022 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Put optie schrijven =
Iemand anders het recht geven tegen vastgestelde prijs vóór (Amerikaanse optie) datum X te verkopen.
Op dat vlak ben ik blij dat ik nooit naar jou heb geluisterd heb bij het maken van m'n keuzes omtrent bitcoin of andere crypto, anders was ik nu nog aan het werk geweestquote:Op maandag 5 december 2022 15:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis natuurlijk een grote non fundamentals shit show die bitcoin dusseh ik zou extra waarde hechten aan technische analyse.
En bigger fool theory, zorg dat je na x2 wel even je winst pakt.
Vooruit, laatste milliseconde doet ook nog mee.quote:Op maandag 5 december 2022 16:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor of op. Waarbij ik me altijd afvraag waarom je vroegtijdig zou uitoefenen en je tijdswaatde wegpist tov de optie verkopen. Tenzij illiquide, vreemd dividend oid.
Wel eerlijk zijn, je was er vroeg bij en zo achteraf is het altijd survivalship bias.quote:Op maandag 5 december 2022 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op dat vlak ben ik blij dat ik nooit naar jou heb geluisterd heb bij het maken van m'n keuzes omtrent bitcoin of andere crypto, anders was ik nu nog aan het werk geweest
Ik zat wel in 2011 in crypto maar heb meerdere malen vrijwel alles uitgecasht (en later weer ingestapt).quote:Op maandag 5 december 2022 16:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel eerlijk zijn, je was er vroeg bij en zo achteraf is het altijd survivalship bias.
Heb jij serieus zoveel winst met Crypto gemaakt dat je nu een beetje kunt rentenieren?quote:Op maandag 5 december 2022 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op dat vlak ben ik blij dat ik nooit naar jou heb geluisterd heb bij het maken van m'n keuzes omtrent bitcoin of andere crypto, anders was ik nu nog aan het werk geweest
Eh ja, ik ben sinds begin 2018 met pensioen en sinds 2021 wat begonnen met aandelen, dankzij de vele tips en adviezen hier.quote:Op maandag 5 december 2022 16:26 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb jij serieus zoveel winst met Crypto gemaakt dat je nu een beetje kunt rentenieren?
Howlyshit, aan wat voor winsten mogen we dan denken?quote:Op maandag 5 december 2022 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eh ja, ik ben sinds begin 2018 met pensioen en sinds 2021 wat begonnen met aandelen, dankzij de vele tips en adviezen hier.
quote:Op maandag 5 december 2022 16:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Howlyshit, aan wat voor winsten mogen we dan denken?
Gewoon uit interesse, wat doe je nu met zoveel vrije tijd? En ben je er echt rijk van geworden, Lambo voor de deur etc.? Of leef je meer als een gemiddelde Nederlander?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mss een fusie met Bosch / Siemens en dan samen warmtepompgaswasdrogers makenquote:Op maandag 5 december 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:
Ik hou het maar bij Bankrupt PostNL en warmachine geconfisceerde aandelen Gazprom...
Ben benieuwd wat er met die Gazprommetjes gaat gebeuren in de toekomst..
Redelijk dramatisch denk ikquote:Op woensdag 7 december 2022 11:36 schreef floris_b het volgende:
@:TheFreshPrince hoe gaat het met onze FOK! ETF?
Hmm, misschien toch eens gaan verdiepen in wat voor account ik daar heb en mogelijk zelfs nadenken over een andere partij?quote:Op maandag 5 december 2022 19:41 schreef kloon_bassie het volgende:
Duitse broker verliest vertrouwen na ingreep Bafin en omzetalarm
Gaat niet zo goed met DeGiro
https://archive.ph/EFdP5
Bijzonder goed getimed filmpje:quote:
Zeker interessant om eens naar te kijken. Heb al ruim 40 aandelen dus weet niet hoeveel meer spreiden nog nuttig is, kwaad zal het ook niet kunnen zolang het goede bedrijven zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2022 23:31 schreef BasEnAad het volgende:
Niet zo'n populaire sector hier, maar farmacie heeft het dit jaar prima gedaan.
AbbVie verhoogde het dividend met 5%, BMY met 5,7%, Pfizer met een magere 2,5%.
AbbVie, BMY, Novo Nordisk staan weer rond all time high.
Zulke aandelen zorgen elk jaar weer voor gezonde koerswinst en groeiend dividendinkomen in mijn portefeuille.
Buiten waar ik denk dat mijn "circle of competence" ligt.quote:Op zaterdag 10 december 2022 23:31 schreef BasEnAad het volgende:
Niet zo'n populaire sector hier, maar farmacie heeft het dit jaar prima gedaan.
AbbVie verhoogde het dividend met 5%, BMY met 5,7%, Pfizer met een magere 2,5%.
AbbVie, BMY, Novo Nordisk staan weer rond all time high.
Zulke aandelen zorgen elk jaar weer voor gezonde koerswinst en groeiend dividendinkomen in mijn portefeuille.
Individiueel stockpicken met die jongens is wel een beetje spelen met vuur, ja. Het is toch niet de liefste business waar ze in zitten en omkoping, corruptie, kinderarbeid, opblazen van monumenten, milieuvervuiling etc. zijn gewoon ingecalculeerde kosten, wat voor mooi ESG-plaatje ze er ook omheen hangen. Zit zelf in RIO alleen.quote:Op zondag 11 december 2022 16:53 schreef JimmyJames het volgende:
Qua dividenden geef ik ook de voorkeur aan de meer volatiele maar veel hogere dividenden van de mijners (RIO, BHP, SQM).
Ik zou het eventueel met een ETF kunnen bespelen, aangezien ik niet zou weten welke stocks ik zou moeten picken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | CASH & CASH FUND & FTX CASH (EUR) -5,04% CASH & CASH FUND & FTX CASH (USD) 0,00% A.B.FOOD 4,08% AED P70.00 20JAN23 -0,07% AH P25.00 16DEC22 0,00% AMERICAN EAGLE OUTFITT 5,13% B2 HOLDING ASA 5,35% BARRICK GOLD CORPORATI 4,03% BES P38.00 16DEC22 0,00% COHERENT CORP. - COMMON STOCK 5,73% DEUTSCHE KONSUM REIT AG 4,09% ENCORE CAPITAL GROUP I 3,99% KINDER MORGAN INC. CO 7,07% LAVA THERAPEUTICS NV 5,38% LEG P50.00 16DEC22 0,00% MARKEL CORPORATION COM 3,16% NEWRIVER REIT 5,47% NN P40.00 17MAR23 -0,25% PFIZER INC. COMMON ST 8,39% PHI P12.00 17FEB23 -0,12% PLT P25.00 16DEC22 0,00% PROQR THERAPEUTICS N.V 2,42% RAYTHEON TECHNOLOGIES CORPORATI... 7,97% RD P26.00 17MAR23 -0,23% REN P25.00 17MAR23 -0,09% RIO TINTO PLC COMMON S 8,82% RVRC HOLDING AB 5,34% SBM P13.00 17MAR23 -0,11% SHBA P84.000000 16DEC22 -0,02% SKYWORKS SOLUTIONS IN 7,66% STEM INC 1,71% SVENSKA HANDELSBANKEN A 4,03% TKG P30.00 16DEC22 0,00% UN P44.00 16DEC22 0,00% VIRTU FINANCIAL INC. 6,12% |
Altijd leuk om een beetje te gokken met een turbo.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef nostra het volgende:
Ik verwacht geen feestje zoals de vorige keer, maar gematigd negatieve reactie. CPI zal geen verrassing worden. Zelden zoveel onenigheid binnen de FED gezien over wat nu de juiste richting gaat zijn en onzekerheid is een bitch. Voor de gamble een turboshort op de Nas100 genomen voor vanmiddag en morgen. Hefboompje 18,5.
Het is ook niet meer dan dat, inderdaad.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:30 schreef Candymannetje het volgende:
Altijd leuk om een beetje te gokken met een turbo.
Waarom?quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef nostra het volgende:
Ik verwacht geen feestje zoals de vorige keer, maar gematigd negatieve reactie. CPI zal geen verrassing worden. Zelden zoveel onenigheid binnen de FED gezien over wat nu de juiste richting gaat zijn en onzekerheid is een bitch. Voor de gamble een turboshort op de Nas100 genomen voor vanmiddag en morgen. Hefboompje 18,5.
Waarom verkoop je het nu niet?quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Man man man, zit inmiddels -30% op TELL. Had ik maar mid-april verkocht.
Had ik maar, had ik maar...
Gelukkig is het maar een "speel positie" en heb ik tussendoor in de afgelopen twee jaar een paar keer een deel verkocht met wat winst, maar dat is dus nu weer teniet gedaan.
Stiekem nog hoop op wat stijging, zodat ik tenminste break-even kan verkopen. Nu een paar honderd euro verlies.quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef nostra het volgende:
Ik verwacht geen feestje zoals de vorige keer,
Far out of money put opties.quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Altijd leuk om een beetje te gokken met een turbo.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar moet het dan niet omlaag gaan?quote:Op dinsdag 13 december 2022 11:21 schreef nostra het volgende:
Ja, dat was wel het idee, maar de uitvoering was niet conform afspraak.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar moet het dan niet omlaag gaan?
De financiële wereld gaat uit van 2%, de ECB, waar the hack haalt die zijn verwachting nou weer vandaan?quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
[ twitter ]
Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S.... Die zitten nu pas op 7 procent en hoelang zijn die al bezig met het inflatieprobleem. edit: en VS zit op hoger renteniveau.
edit2:
Hoe koop ik zo'n obligatie eigk:
https://www.cnbc.com/quotes/US6M
Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.
edit: oh die hebben ze niet.
https://www.degiro.nl/beurzen
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
De enige reden dat de inflatie hoog blijft is de winst-prijsspiraal
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenserenquote:Op donderdag 15 december 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is anders aan de huidige wereld sinds de gasprijzen zo hoog zijn, men wilt opeens heel veel winst maken. Toen de energie nog goedkoop was was dat veel minder.
Ja voor het moment dat de energieprijzen gingen stijgen vonden ze minder marge prima, maar nu opeens!quote:Op donderdag 15 december 2022 16:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee men gebruikt de inflatie gewoon om winstmarges te vergroten. Neem bijvoorbeeld Heineken. Naar de aandeelhouders geven zij aan in 2023 de winstmarges met 5-10% te willen verhogen. En tegelijkertijd laten ze weten de prijzen met 10% te verhogen en claimen ze zelfs dat dit te weinig is om de oplopende kosten te compenseren
Dit gaat niet samen
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatiequote:Op donderdag 15 december 2022 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat is er aan de hand vandaag mensen? Giga-daling van mijn ETF's.
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?quote:Op donderdag 15 december 2022 18:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rentebesluiten en vooral opwaartse prognoses van de inflatie
Je kan iets als IB01 (0-1yr US Bonds) of TIPS (Inflation-linked bonds) proberen.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
Vind dit bijzonder aantrekkelijk, maar ik zie helemaal geen amerikaanse obligaties op degiro.
Niet. Dat hele instituut hééft een statutair doel en dat hebben ze totaal genegeerd (en blijven dat deels doen), waardoor ze geen jota gaan bereiken. Die plaatjes zijn echt lachwekkend.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
Ik ben geen macro-econoom, maar waarom zou de ECB de inflatie effectiever bevechten vergeleken met de V.S....
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.quote:Op donderdag 15 december 2022 18:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Met name dat eerste toch, inflatie is juist aan het dalen?
Oké dankjewel voor de uitleg.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral het tweede, de lange termijn prognoses van de inflatie tot in 2024 zijn flink opwaarts bijgesteld ten opzichte van het vorige rentebesluit van 6 weken geleden. Dat betekent dat langer een hogere rente verwacht wordt om de inflatie te beteugelen.
Handel in obligaties gaat in lots van 1 miljoen USD, soms 100.000. Dat zijn bedragen die voor de meeste particuliere beleggers niet haalbaar zijn, dus ik denk niet dat Degiro dat gaat aanbieden. IBKR heeft meen ik een speciale bond desk, maar die moet je persoonlijk bellen.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:27 schreef SOG het volgende:
Beter wegblijven.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb een account bij mexem geopend en daar kan ik ook op de pink sheet handelen.
Daar heb ik geen ervaring mee, is het een aanrader of kan ik daar beter wegblijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |