abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206431585
Oorspronkelijke OP:
quote:
Rioolratten ontmaskert is een nieuw project van Forum voor democratie waar ze journalisten die desinformatie verspreiden confronteren met hun eigen gedrag.

Mevrouw Merel van Ek was als eerste aan de beurt vanwege het goedpraten van de uitspraak van Derksen die opriep tot het liquideren van Thierry Baudet.

In het filmpje confronteert van Meijeren met een camera Merel van Ek over de het feit dat ze heeft gezegd dat liquideren een figuurlijke betekenis heeft. Vervolgens komt van Ek met een slap excuus dat ze eigenlijk elimineren bedoelt en dat ze zich heeft vergist.
Het zou kunnen inderdaad dat ze zich heeft vergist, ze is tenslotte ook maar een mens.
Maar wat mij wel echt verbaasde is het feit dat ze het gewoon weigert te rectificeren.

Vervolgens zie je de politici en journalisten de rijen sluiten en krijgt mevrouw van Ek enorm veel steun ondanks het feit dat ze aantoonbaar heeft gelogen en het weigert recht te zetten.

Dit is dus hetzelfde clubje journalisten en politici die constant zitten te jammeren over desinformatie en dat er integriteit moet zijn in de journalistiek. (Alleen als het in hun eigen straatje past natuurlijk).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206431598
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
ON mag best een ander geluid laten horen, als het maar op waarheid berust en niet opruiend en haatdragend is.
Hier heb je al drie behoorlijk discutabele concepten die op selectieve wijze kunnen worden geïnterpreteerd. Iets wat we tegenwoordig ook steeds vaker zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206431612
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is mijn startpositie niet. Ik heb verder helemaal niets met dat hele FvD. Ik heb het over de media en journalisten. Politici zijn zelden tot nooit objectief, dat kun je ook niet verwachten.
Ik heb niet over jou, maar over FvD. Als je startpositie - ongefundeerd - is dat het hele politieke bestel plus medialandschap een kwaadaardig kartel vormt, zet je zelf alle schijn van objectiviteit over wat dan ook bij voorbaat overboord.

Daarom komt die club ook steeds met bakken vol nonsens en bijbehorende slachtofferrol wanneer de rest van Nederland daarop reageert.

Voor FvD is er pas sprake van objectiviteit wanneer de hele samenleving a la Forumland opereert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206431649
quote:
13s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier heb je al drie behoorlijk discutabele concepten die op selectieve wijze kunnen worden geïnterpreteerd. Iets wat we tegenwoordig ook steeds vaker zien.
Hmmm...

Waarheid: welke empirische gegevens hebben we precies dat er een Kartel is, en dat dat Kartel kwade bedoelingen heeft?

Waarmee we uitkomen bij opruiing en haatdragendheid: welke reactie denkt men precies uit te willen lokken door uberhaupt over een dergelijk Kartel te prediken? Nuance? Idem voor termen als Rioolrat en Reptiel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206431667
quote:
13s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Iets wat ON heel duidelijk heeft tentoongespreid met hun geknipte fragmentjes buitenlandse high school vechtpartijtjes tussen zwarte en witte leerlingen en dat probeerde te verkopen als een golf van discriminatie en geweld van zwarten jegens witten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206431796
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb niet over jou, maar over FvD. Als je startpositie - ongefundeerd - is dat het hele politieke bestel plus medialandschap een kwaadaardig kartel vormt, zet je zelf alle schijn van objectiviteit over wat dan ook bij voorbaat overboord.

Daarom komt die club ook steeds met bakken vol nonsens en bijbehorende slachtofferrol wanneer de rest van Nederland daarop reageert.

Voor FvD is er pas sprake van objectiviteit wanneer de hele samenleving a la Forumland opereert.
Je haalt wederom politici en journalisten/media door elkaar.

FvD is inderdaad niet objectief, dat is geen enkele politieke partij en al helemaal niet een partij met zulke extreme opvattingen als FvD. Maar binnen de journalistiek en de media zou je wel een bepaalde objectiviteit mogen verwachten. En dus ook het uitgangspunt dat oproepen tot het liquideren van elke politicus wordt afgekeurd, ongedacht zijn of haar politieke affiliatie.
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iets wat ON heel duidelijk heeft tentoongespreid met hun geknipte fragmentjes buitenlandse high school vechtpartijtjes tussen zwarte en witte leerlingen en dat probeerde te verkopen als een golf van discriminatie en geweld van zwarten jegens witten.
Dat ben ik met je eens. Maar daarom is het juist bijzonder dat we ons hier zo druk over maken, terwijl we het tegelijkertijd niet anders hebben dan over vermeende discriminatie en racisme in Nederland. Het woord 'blank' is taboe geworden en we hebben het over alle vermeende privileges van 'witte' Nederlanders. Er zit zelfs een partij in de Tweede Kamers die in hun partijprogramma heeft staan dat er 'te veel witte presentatoren/presentatrices' op televisie zijn.

Hoe komt het dat het een acceptabel is en het andere niet? En de reden is natuurlijk dat binnen sommige progressieve kringen (waarvan de denkbeelden in vrij extreme mate zijn oververtegenwoordigd in de media) het als acceptabel wordt gezien om je negatief uit te laten op basis over de ene groep, maar niet over de andere groep. Dit is dus wat ik bedoel met een dubbele standaard die polariserend werkt in een samenleving.
pi_206431814
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
De cp was maar een tam clubje vergeleken met fvd en ook pvv, het is meer dat de standaard enorm is verschoven. Na fortuyn en wilders zijn we een stuk ongevoeliger geworden voor racisme, haat en fascisme, dat is erg zorgelijk. Wilders is ook nog steeds aan de lopende band hele bevolkingsgroepen zwart aan het maken en in de hoek aan het zetten, op een veel stevigere manier dan janmaat ooit deed, maar daar hoor je niemand meer over, is inmiddels bijna business as usual.
Oh oké, was voor mijn tijd ook.. Maar van de verhalen die ik gehoord heb was het echt een criminele bende.. Maar ja zoals je zegt was het ook wel een andere tijd.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_206432005
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:31 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Oh oké, was voor mijn tijd ook.. Maar van de verhalen die ik gehoord heb was het echt een criminele bende.. Maar ja zoals je zegt was het ook wel een andere tijd.
Dat CP86 was heel marginaal, voor zover ik mij kan herinneren. Maakten ook nooit enige kans om in de tweede kamer te komen. Maar goed, toen had je ook nog geen sociale media platforms om alle bullshit te verspreiden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_206432007
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:31 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het was een andere en ook bravere tijd dan nu. Als je ziet hoe er nu met modder gegooid wordt door politici, en hoe de sfeer is verhard, dat was destijds echt anders. Er is zoveel veranderd. De vvd zegt tegenwoordig al dingen waar vroeger partijen een cordon sanitair voor zouden krijgen. Nog niet zo heel erg lang geleden was de wereld te klein omdat Jan Marijnissen een keer de term "ff dimmen" gebruikte. Schandalig!! Tegenwoordig heb je de geflipte complotmarmotten die trots zijn op doxxing en intimidatie door hun achterban, en zelf ook graag journalisten intimideren en hun mede-kamerleden bedreigen met tribunalen en ongegeneerd antisemitische en totaal krankzinnige complot-theorieen spuien. Om je helemaal kapot voor te schamen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:52:10 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206432056
Nieuw topic dus ik gooi hem er maar even in:
Gideon is gefrustreerd omdat hij een klein piemeltje heeft.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206432217
quote:
Na fortuyn en wilders zijn we een stuk ongevoeliger geworden voor racisme, haat en fascisme, dat is erg zorgelijk.
Als je je zorgen maakt over de instroom van "buitenlanders" omdat het het karakter van je buurt / stad / land verandert is dat niet gelijk te stellen aan: "racisme, haat en fascisme".

Dat dit wel altijd zo wordt geframed, maakt mensen boos en gefrustreerd en leidt tot een omroep als ON en partijen als PVV en FvD. Beter was het de zorgen serieus te nemen.
pi_206432256
Tijd is niet ver weg meer dat Baudet of één van zijn vazallen gaat uitspreken dat Hitler toch best goede dingen gedaan heeft. En dit is serieus bedoeld.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:26:32 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206432492
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Pedroso het volgende:
Tijd is niet ver weg meer dat Baudet of één van zijn vazallen gaat uitspreken dat Hitler toch best goede dingen gedaan heeft. En dit is serieus bedoeld.
Dat doen ze al hoor. Vooral Pepijn heeft enorme bewondering voor het nazirijk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206432611
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Pedroso het volgende:
Ik mag hopen dat dat strafbaar is.
have you seen our house
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:38:24 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206432633
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:59 schreef zoost het volgende:
Liquideren betekend volgens Van Dale "wegsturen". O nee, maar het zou kunnen, dus ik ga dat niet toegeven.
Ja een beetje zoals met dat verzonnen verhaal over Marokkanen waardoor de vriendinnen van Baudet zouden zijn lastiggevallen die in werkelijkheid conducteurs bleken te zijn die naar de kaartjes van dames in kwestie vroegen.

Dan hoef je natuurlijk ook niet toe te geven dat je fout zat omdat het wel had gekúnd dat ze lastiggevallen werden door Marokkanen. Of zo.
Huilen dan.
pi_206432670
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:04 schreef zoost het volgende:

[..]
Als je je zorgen maakt over de instroom van "buitenlanders" omdat het het karakter van je buurt / stad / land verandert is dat niet gelijk te stellen aan: "racisme, haat en fascisme".

Dat dit wel altijd zo wordt geframed, maakt mensen boos en gefrustreerd en leidt tot een omroep als ON en partijen als PVV en FvD. Beter was het de zorgen serieus te nemen.
Tja, dit averechtse effect hebben veel progressieven zelf nog niet helemaal door. Men denkt dat als zij meningen die haaks staan op die van henzelf, maar lang genoeg op een bepaalde negatieve manier framen, deze vanzelf wel verdwijnen of zo.
pi_206432809
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:36 schreef KLF het volgende:

[..]
Ontwikkeling van de Volkswagen Kever en de aanleg van de Autobahn kwamen van Hitler. Kun je moeilijk tegen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 24-10-2022 13:54:55 (typo) ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_206432877
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ontwikkeling van de Volkswagen Kever en de aanleg van de Autobahn kwamen van Hitler. Kun je moeilijk tegen zijn.
Dat de autobahn van Hitler afkomstig is, is eigenlijk niet eens waar, deze werden al eind jaren 20 aangelegd.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:58:35 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206432882
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit averechtse effect hebben veel progressieven zelf nog niet helemaal door. Men denkt dat als zij meningen die haaks staan op die van henzelf, maar lang genoeg op een bepaalde negatieve manier framen, deze vanzelf wel verdwijnen of zo.
Hey leuk stropoppencircus weer *O* : er is nogal een verschil tussen gefundeerde kritiek hebben op migratie(beleid) enerzijds en regelrecht racistische drek uit je onderbuik de wereld in werpen anderzijds. Als we het dan toch over framen hebben dan is het tweede doen voorkomen als het eerste daar een uitstekend voorbeeld van. Maar goed, wat dit allemaal met de voorgenomen heksenjachten van FvD te maken heeft snap ik niet zo goed.
Huilen dan.
pi_206432902
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:58 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dat de autobahn van Hitler afkomstig is, is eigenlijk niet eens waar, deze werden al eind jaren 20 aangelegd.
Sja, oorspronkelijk komt het idee uit Italië (Autostrada), maar eea kwam wel in een versnelling onder de Führer.

Edit: Het doet eigenlijk niet ter zake. Enige doel is ophef veroorzaken lijkt me als ze Hitler erbij gaan halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Niels0Kurovski op 24-10-2022 14:07:46 ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_206433097
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hey leuk stropoppencircus weer *O* : er is nogal een verschil tussen gefundeerde kritiek hebben op migratie(beleid) enerzijds en regelrecht racistische drek uit je onderbuik de wereld in werpen anderzijds. Als we het dan toch over framen hebben dan is het tweede doen voorkomen als het eerste daar een uitstekend voorbeeld van. Maar goed, wat dit allemaal met de voorgenomen heksenjachten van FvD te maken heeft snap ik niet zo goed.
Geen sprake van een stropoppencircus hoor, ik zou jou immers niet van je trademark willen beroven (zie ook post #15 hier, en in het vorige topic wist je er ook alweer een aantal op te tuigen). Ik benoem slechts een objectief waarneembare trend binnen Nederland. Die jij hier trouwens indirect weet te bevestigen, want wat houdt 'gefundeerde kritiek' in? Sommige mensen zijn gewoon geen voorstander van (meer) migratie, zul je je bij neer moeten leggen.

Het is sowieso bijzonder dat de onderbouwing altijd van één kant moet komen. Ook dit legt weer een deel van de problematiek bloot waarmee ruimte wordt gecreëerd voor een partij zoals FvD.
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:17:13 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206433133
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Volgens mij lagen de plannen voor de Autobahn al op tafel. Hitler had ze alleen ingevoerd.
Hij zat wel achter de Volkswagen, maar ook het concept dat er voor het volk een betaalbare auto moest komen was niet nieuw.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206433193
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:36 schreef KLF het volgende:

[..]
Hitler heeft wel goede dingen gedaan.

Analfebetisme het land uit, iedereen basisschool
Autobahn
Een cultuur ingevoerd voor meer balans tussen werk en vrije dagen voor werkvolk, inclusief grote kuhroorden.

Maar daar blijft t wel bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206433215
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Sja, oorspronkelijk komt het idee uit Italië (Autostrada), maar eea kwam wel in een versnelling onder de Führer.

Edit: Het doet eigenlijk niet ter zake. Enige doel is ophef veroorzaken lijkt me als ze Hitler erbij gaan halen.
Had ook een meer cynische oorsprong natuurlijk. Was voor snelle troepenverplaatsing.
Rechter baan tanks, links de troepen in lichtere trucks.
1947-2016
pi_206433232
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij lagen de plannen voor de Autobahn al op tafel. Hitler had ze alleen ingevoerd.
Hij zat wel achter de Volkswagen, maar ook het concept dat er voor het volk een betaalbare auto moest komen was niet nieuw.
Het idee en een grove schets lagen op tafel. DE was gewoon niet bij sterkte op dat moment om het neer te leggen.
Pas tegen het einde van de jaren '20 toen er opeens een economische groei was, zijn de meesten in detail ontworpen en aangelegd.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')