quote:Rioolratten ontmaskert is een nieuw project van Forum voor democratie waar ze journalisten die desinformatie verspreiden confronteren met hun eigen gedrag.
Mevrouw Merel van Ek was als eerste aan de beurt vanwege het goedpraten van de uitspraak van Derksen die opriep tot het liquideren van Thierry Baudet.
In het filmpje confronteert van Meijeren met een camera Merel van Ek over de het feit dat ze heeft gezegd dat liquideren een figuurlijke betekenis heeft. Vervolgens komt van Ek met een slap excuus dat ze eigenlijk elimineren bedoelt en dat ze zich heeft vergist.
Het zou kunnen inderdaad dat ze zich heeft vergist, ze is tenslotte ook maar een mens.
Maar wat mij wel echt verbaasde is het feit dat ze het gewoon weigert te rectificeren.
Vervolgens zie je de politici en journalisten de rijen sluiten en krijgt mevrouw van Ek enorm veel steun ondanks het feit dat ze aantoonbaar heeft gelogen en het weigert recht te zetten.
Dit is dus hetzelfde clubje journalisten en politici die constant zitten te jammeren over desinformatie en dat er integriteit moet zijn in de journalistiek. (Alleen als het in hun eigen straatje past natuurlijk).
Hier heb je al drie behoorlijk discutabele concepten die op selectieve wijze kunnen worden geïnterpreteerd. Iets wat we tegenwoordig ook steeds vaker zien.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ON mag best een ander geluid laten horen, als het maar op waarheid berust en niet opruiend en haatdragend is.
Ik heb niet over jou, maar over FvD. Als je startpositie - ongefundeerd - is dat het hele politieke bestel plus medialandschap een kwaadaardig kartel vormt, zet je zelf alle schijn van objectiviteit over wat dan ook bij voorbaat overboord.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is mijn startpositie niet. Ik heb verder helemaal niets met dat hele FvD. Ik heb het over de media en journalisten. Politici zijn zelden tot nooit objectief, dat kun je ook niet verwachten.
Hmmm...quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier heb je al drie behoorlijk discutabele concepten die op selectieve wijze kunnen worden geïnterpreteerd. Iets wat we tegenwoordig ook steeds vaker zien.
Iets wat ON heel duidelijk heeft tentoongespreid met hun geknipte fragmentjes buitenlandse high school vechtpartijtjes tussen zwarte en witte leerlingen en dat probeerde te verkopen als een golf van discriminatie en geweld van zwarten jegens witten.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier heb je al drie behoorlijk discutabele concepten die op selectieve wijze kunnen worden geïnterpreteerd. Iets wat we tegenwoordig ook steeds vaker zien.
Je haalt wederom politici en journalisten/media door elkaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb niet over jou, maar over FvD. Als je startpositie - ongefundeerd - is dat het hele politieke bestel plus medialandschap een kwaadaardig kartel vormt, zet je zelf alle schijn van objectiviteit over wat dan ook bij voorbaat overboord.
Daarom komt die club ook steeds met bakken vol nonsens en bijbehorende slachtofferrol wanneer de rest van Nederland daarop reageert.
Voor FvD is er pas sprake van objectiviteit wanneer de hele samenleving a la Forumland opereert.
Dat ben ik met je eens. Maar daarom is het juist bijzonder dat we ons hier zo druk over maken, terwijl we het tegelijkertijd niet anders hebben dan over vermeende discriminatie en racisme in Nederland. Het woord 'blank' is taboe geworden en we hebben het over alle vermeende privileges van 'witte' Nederlanders. Er zit zelfs een partij in de Tweede Kamers die in hun partijprogramma heeft staan dat er 'te veel witte presentatoren/presentatrices' op televisie zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iets wat ON heel duidelijk heeft tentoongespreid met hun geknipte fragmentjes buitenlandse high school vechtpartijtjes tussen zwarte en witte leerlingen en dat probeerde te verkopen als een golf van discriminatie en geweld van zwarten jegens witten.
Oh oké, was voor mijn tijd ook.. Maar van de verhalen die ik gehoord heb was het echt een criminele bende.. Maar ja zoals je zegt was het ook wel een andere tijd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
De cp was maar een tam clubje vergeleken met fvd en ook pvv, het is meer dat de standaard enorm is verschoven. Na fortuyn en wilders zijn we een stuk ongevoeliger geworden voor racisme, haat en fascisme, dat is erg zorgelijk. Wilders is ook nog steeds aan de lopende band hele bevolkingsgroepen zwart aan het maken en in de hoek aan het zetten, op een veel stevigere manier dan janmaat ooit deed, maar daar hoor je niemand meer over, is inmiddels bijna business as usual.
Dat CP86 was heel marginaal, voor zover ik mij kan herinneren. Maakten ook nooit enige kans om in de tweede kamer te komen. Maar goed, toen had je ook nog geen sociale media platforms om alle bullshit te verspreiden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oh oké, was voor mijn tijd ook.. Maar van de verhalen die ik gehoord heb was het echt een criminele bende.. Maar ja zoals je zegt was het ook wel een andere tijd.
Het was een andere en ook bravere tijd dan nu. Als je ziet hoe er nu met modder gegooid wordt door politici, en hoe de sfeer is verhard, dat was destijds echt anders. Er is zoveel veranderd. De vvd zegt tegenwoordig al dingen waar vroeger partijen een cordon sanitair voor zouden krijgen. Nog niet zo heel erg lang geleden was de wereld te klein omdat Jan Marijnissen een keer de term "ff dimmen" gebruikte. Schandalig!! Tegenwoordig heb je de geflipte complotmarmotten die trots zijn op doxxing en intimidatie door hun achterban, en zelf ook graag journalisten intimideren en hun mede-kamerleden bedreigen met tribunalen en ongegeneerd antisemitische en totaal krankzinnige complot-theorieen spuien. Om je helemaal kapot voor te schamen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oh oké, was voor mijn tijd ook.. Maar van de verhalen die ik gehoord heb was het echt een criminele bende.. Maar ja zoals je zegt was het ook wel een andere tijd.
Als je je zorgen maakt over de instroom van "buitenlanders" omdat het het karakter van je buurt / stad / land verandert is dat niet gelijk te stellen aan: "racisme, haat en fascisme".quote:Na fortuyn en wilders zijn we een stuk ongevoeliger geworden voor racisme, haat en fascisme, dat is erg zorgelijk.
Dat doen ze al hoor. Vooral Pepijn heeft enorme bewondering voor het nazirijkquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Pedroso het volgende:
Tijd is niet ver weg meer dat Baudet of één van zijn vazallen gaat uitspreken dat Hitler toch best goede dingen gedaan heeft. En dit is serieus bedoeld.
Ik mag hopen dat dat strafbaar is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Pedroso het volgende:
Tijd is niet ver weg meer dat Baudet of één van zijn vazallen gaat uitspreken dat Hitler toch best goede dingen gedaan heeft. En dit is serieus bedoeld.
Ja een beetje zoals met dat verzonnen verhaal over Marokkanen waardoor de vriendinnen van Baudet zouden zijn lastiggevallen die in werkelijkheid conducteurs bleken te zijn die naar de kaartjes van dames in kwestie vroegen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:59 schreef zoost het volgende:
Liquideren betekend volgens Van Dale "wegsturen". O nee, maar het zou kunnen, dus ik ga dat niet toegeven.
Tja, dit averechtse effect hebben veel progressieven zelf nog niet helemaal door. Men denkt dat als zij meningen die haaks staan op die van henzelf, maar lang genoeg op een bepaalde negatieve manier framen, deze vanzelf wel verdwijnen of zo.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt over de instroom van "buitenlanders" omdat het het karakter van je buurt / stad / land verandert is dat niet gelijk te stellen aan: "racisme, haat en fascisme".
Dat dit wel altijd zo wordt geframed, maakt mensen boos en gefrustreerd en leidt tot een omroep als ON en partijen als PVV en FvD. Beter was het de zorgen serieus te nemen.
Ontwikkeling van de Volkswagen Kever en de aanleg van de Autobahn kwamen van Hitler. Kun je moeilijk tegen zijn.quote:
Dat de autobahn van Hitler afkomstig is, is eigenlijk niet eens waar, deze werden al eind jaren 20 aangelegd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ontwikkeling van de Volkswagen Kever en de aanleg van de Autobahn kwamen van Hitler. Kun je moeilijk tegen zijn.
Hey leuk stropoppencircus weerquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit averechtse effect hebben veel progressieven zelf nog niet helemaal door. Men denkt dat als zij meningen die haaks staan op die van henzelf, maar lang genoeg op een bepaalde negatieve manier framen, deze vanzelf wel verdwijnen of zo.
Sja, oorspronkelijk komt het idee uit Italië (Autostrada), maar eea kwam wel in een versnelling onder de Führer.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:58 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat de autobahn van Hitler afkomstig is, is eigenlijk niet eens waar, deze werden al eind jaren 20 aangelegd.
Geen sprake van een stropoppencircus hoor, ik zou jou immers niet van je trademark willen beroven (zie ook post #15 hier, en in het vorige topic wist je er ook alweer een aantal op te tuigen). Ik benoem slechts een objectief waarneembare trend binnen Nederland. Die jij hier trouwens indirect weet te bevestigen, want wat houdt 'gefundeerde kritiek' in? Sommige mensen zijn gewoon geen voorstander van (meer) migratie, zul je je bij neer moeten leggen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hey leuk stropoppencircus weer: er is nogal een verschil tussen gefundeerde kritiek hebben op migratie(beleid) enerzijds en regelrecht racistische drek uit je onderbuik de wereld in werpen anderzijds. Als we het dan toch over framen hebben dan is het tweede doen voorkomen als het eerste daar een uitstekend voorbeeld van. Maar goed, wat dit allemaal met de voorgenomen heksenjachten van FvD te maken heeft snap ik niet zo goed.
Volgens mij lagen de plannen voor de Autobahn al op tafel. Hitler had ze alleen ingevoerd.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ontwikkeling van de Volkswagen Kever en de aanleg van de Autobahn kwamen van Hitler. Kun je moeilijk tegen zijn.
Hitler heeft wel goede dingen gedaan.quote:
Had ook een meer cynische oorsprong natuurlijk. Was voor snelle troepenverplaatsing.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Sja, oorspronkelijk komt het idee uit Italië (Autostrada), maar eea kwam wel in een versnelling onder de Führer.
Edit: Het doet eigenlijk niet ter zake. Enige doel is ophef veroorzaken lijkt me als ze Hitler erbij gaan halen.
Het idee en een grove schets lagen op tafel. DE was gewoon niet bij sterkte op dat moment om het neer te leggen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij lagen de plannen voor de Autobahn al op tafel. Hitler had ze alleen ingevoerd.
Hij zat wel achter de Volkswagen, maar ook het concept dat er voor het volk een betaalbare auto moest komen was niet nieuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |