Het is nu van die zoon, niet van zijn vrouw…quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien als die weduwe komt te overlijden, dat die zoon het wel wil verpatsen.
Die zal dan een jaar of 30-35 zijn?quote:Op maandag 26 december 2022 10:24 schreef Nia het volgende:
Hoe oud is die kleinzoon eigenlijk? Kees was al 25 jaar in 1984 en nog steeds inwonende bij zijn ouders. In de reconstructie werd niet duidelijk of hij toen een vriendin had.
Ben eigenlijk wel benieuwd of de directe buren naar dezelfde kerk gingen als de Van der Boom familie.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naar een andere kerk gaan is in dat soort plaatsen al genoeg om door je buren genegeerd te worden..
Of je auto op zondag wassen...
Dat de relatie tussen beide niet top was; kan een indicatie zijn van niet.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:17 schreef Nia het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd of de directe buren naar dezelfde kerk gingen als de Van der Boom familie.
Even een flinke griep gehad, had wat tijd om naar data bronnen te zoeken.. Die zijn er niet veel (eigenlijk geen) van rond die periode. Maar ik blijf zoeken.. Eigenlijk zouden ze dit soort misdaad data vanaf de jaren 80 en mss wel 70 moeten gaan digitaliseren. Genoeg mensen die als hobby bezig zijn om patronen etc te vinden.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
Voor mijn werk ben ik betrokken bij de technische kant van data verwerking, en interesseer met steeds in het inhoudelijke stukje van data verwerking. Ik wil toch eens kijken of ik met behulp van openbare data/api's of ik goed inzichtelijk kan krijgen welke andere misdrijven/vermissingen rond die tijd hebben gespeeld.
Levert vast niets bijzonders op, maar het is een "leuke" manier om te leren en wie weet wat te vinden.
Een beetje laat, maar ik check dit soort fora eigenlijk alleen tijdens de uitzend periode.quote:Op woensdag 21 december 2022 01:09 schreef Viv het volgende:
[..]
@:Selmar weet jij of dit mogelijk is?![]()
Het gaat dus om deze account: https://youtube.com/@:ophetgoedespoor7906
Is daar een IP-adres van te achterhalen bijvoorbeeld?
(Selmar is van het tv-programma Hunted, zie ook dit topic van vorig jaar: TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!)
Och, met een vermissing sinds 1984 komt het niet op een week meer of minder.quote:Op maandag 9 januari 2023 20:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Een beetje laat, maar ik check dit soort fora eigenlijk alleen tijdens de uitzend periode.
Bedankt voor de informatie!quote:Ja, dat is mogelijk als politie zijnde met een vordering bij de provider (als je er tenminste op tijd bij bent), niet voor jullie.
De politie moet dan wel een gegronde reden hebben. Dat iemand wat oude uitzendingen van Peter R. de Vries uploadt, is vermoedelijk geen gegronde reden.quote:Op maandag 9 januari 2023 20:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Een beetje laat, maar ik check dit soort fora eigenlijk alleen tijdens de uitzend periode.
Ja, dat is mogelijk als politie zijnde met een vordering bij de provider (als je er tenminste op tijd bij bent), niet voor jullie.
Het is niet alleen geüpload, maar er is in geknipt zodat er nog maar één mogelijke dader over is.quote:Op maandag 9 januari 2023 21:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
De politie moet dan wel een gegronde reden hebben. Dat iemand wat oude uitzendingen van Peter R. de Vries uploadt, is vermoedelijk geen gegronde reden.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Zie nu dat het ook de enige video is die deze gebruiker heeft geupload. Dacht dat het een van de gebruikers was die meer uitzendingen erop heeft geknald, maar dat is dus niet zo.quote:Op maandag 9 januari 2023 21:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Het is niet alleen geüpload, maar er is in geknipt zodat er nog maar één mogelijke dader over is.
Een compositietekening is niet nodig als het slachtoffer precies kan vertellen wie de dader is, omdat ze hem kent. En dat ligt toch wel heel erg voor de hand in deze zaak dat de dader een bekende van haar is.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Ff tussendoor, ik heb die podcast over de zaak van Eefke Wolf geluisterd. Daarin kwam ook de zaak van Maria van der Zanden ter sprake. Allemaal christelijke vrouwen trouwens, Germa en Maria en Eefke.
De een was alleen thuis, de ander ging alleen fietsen en de ander ging van haar werk naar huis.
Ben privé druk maar wil dit wel ff delen, hier op fok hebben we nooit een lijst gemaakt van vermiste vrouwen, en hun overeenkomsten. Zomer, kermis, dorpsfeesten en dat soort dingen.
Was er een kermis in de buurt? Heeft iemand dat gecontroleerd? Een feesttent?
DNA was onbekend toen, als je een vrouw verkracht toen dan kwam je daarmee vaak weg omdat de compositie tekening niet klopte. Dat compleet verdwijnen blijft zo vreemd in dit soort zaken. En het zijn er best veel.
Daar twijfel ik dus enorm over…quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een compositietekening is niet nodig als het slachtoffer precies kan vertellen wie de dader is, omdat ze hem kent. En dat ligt toch wel heel erg voor de hand in deze zaak dat de dader een bekende van haar is.
Jij gaat uit van een onbekende?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar twijfel ik dus enorm over…
Hmmm ik kan eens kijken of ik de vermiste personen kan schapen van politie.nl. Deze in een database knallen waar iedereen dan zulke info kan toevoegen. Maar ook zaken zoals mogelijke verdachten...quote:Op dinsdag 10 januari 2023 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Ff tussendoor, ik heb die podcast over de zaak van Eefke Wolf geluisterd. Daarin kwam ook de zaak van Maria van der Zanden ter sprake. Allemaal christelijke vrouwen trouwens, Germa en Maria en Eefke.
De een was alleen thuis, de ander ging alleen fietsen en de ander ging van haar werk naar huis.
Ben privé druk maar wil dit wel ff delen, hier op fok hebben we nooit een lijst gemaakt van vermiste vrouwen, en hun overeenkomsten. Zomer, kermis, dorpsfeesten en dat soort dingen.
Was er een kermis in de buurt? Heeft iemand dat gecontroleerd? Een feesttent?
DNA was onbekend toen, als je een vrouw verkracht toen dan kwam je daarmee vaak weg omdat de compositie tekening niet klopte. Dat compleet verdwijnen blijft zo vreemd in dit soort zaken. En het zijn er best veel.
Het lijkt mij heel sterk eerlijk gezegd. Je zou zeggen dat er dan wel iemand iets gezien of gehoord zou moeten hebben. En dan geen reden heeft om te zwijgen.quote:
Je hebt natuurlijk nog wel die klant in de vvv winkel waartegen ze verteld had dat ze voor het eerst een weekend alleen thuis was. Als ze ook haar adres heeft gegeven is dat natuurlijk wel een potentiële dader.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt mij heel sterk eerlijk gezegd. Je zou zeggen dat er dan wel iemand iets gezien of gehoord zou moeten hebben. En dan geen reden heeft om te zwijgen.
En zo'n toevallige passant, wat zou die daar te zoeken moeten hebben? En dan moet hij ook nog maar weten of zien dat dat meisje alleen thuis is...
Ik geloof er niet zo in.
Ja, dat zou kunnen. Maar dan zouden de buren wel iets gezien / gehoord hebben. Gezien de sporen, de gehorigheid van die huizen daar en de bemoeizucht van de buren kan het eigenlijk bijna niet dat ze er helemaal niets van hebben gemerkt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk nog wel die klant in de vvv winkel waartegen ze verteld had dat ze voor het eerst een weekend alleen thuis was. Als ze ook haar adres heeft gegeven is dat natuurlijk wel een potentiële dader.
Klopt en dat zowel de Politie als Peter R dacht/denkt aan (zeer goede) bekende zal wel een goede reden hebben lijkt me.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar dan zouden de buren wel iets gezien / gehoord hebben. Gezien de sporen, de gehorigheid van die huizen daar en de bemoeizucht van de buren kan het eigenlijk bijna niet dat ze er helemaal niets van hebben gemerkt.
Ja, veel omstandigheden geven daar wel aanleiding toe om dat te denken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klopt en dat zowel de Politie als Peter R dacht/denkt aan (zeer goede) bekende zal wel een goede reden hebben lijkt me.
Waarom is er dan nooit een arrestatie geweest?quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, veel omstandigheden geven daar wel aanleiding toe om dat te denken.
Omdat mensen blijkbaar niet alles hebben verteld wat ze weten.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom is er dan nooit een arrestatie geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |