Hm, er waren 2 sleutels, 1 had Germa, de ander haar ouders. Kan me er ook even niks van herinneren over een andere sleutel.quote:Op donderdag 15 december 2022 11:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, huissleutel. In de uitzending van Peter R. de Vries kwam dat aan bod.
Als hij niet wist waar die sleutel verstopt lag (niet iedereen zal dat geweten hebben) of als die sleutel daar niet meer lag (wat inderdaad zo was, aldus de uitzending van Peter R), dan wel.quote:Op donderdag 15 december 2022 11:58 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Hm, er waren 2 sleutels, 1 had Germa, de ander haar ouders. Kan me er ook even niks van herinneren over een andere sleutel.
Maar als dat zo was had de buurman toch niet door het raam gehoeven, denk ik dan.
Hij ging door het raam na telefonische goedkeuring van de ouders. Zij zouden dan moeten weten of er nog ergens een reservesleutel lag.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als hij niet wist waar die sleutel verstopt lag (niet iedereen zal dat geweten hebben) of als die sleutel daar niet meer lag (wat inderdaad zo was, aldus de uitzending van Peter R), dan wel.
Hier gaan we geen ruzie maken hoorquote:Op donderdag 15 december 2022 12:07 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Hij ging door het raam na telefonische goedkeuring van de ouders. Zij zouden dan moeten weten of er nog ergens een reservesleutel lag.
Maar eerlijk gezegd ben ik niet meer goed ingelezen en ben ik de helft al kwijt in mijn geheugen. Misschien heeft iemand anders het antwoord op deze vraag?
Naar een andere kerk gaan is in dat soort plaatsen al genoeg om door je buren genegeerd te worden..quote:Op woensdag 14 december 2022 10:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt ook in zulke gemeenschappen altijd wel families die wat buiten de boot vallen. Of hun vuile was binnen de familie wassen.
Daarom kan het best wel zo zijn dat er families waren die niet alles deelden met de rest van het dorp. De buren hadden ook een conflict met de familie van den Boom.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naar een andere kerk gaan is in dat soort plaatsen al genoeg om door je buren genegeerd te worden..
Of je auto op zondag wassen...
We hoeven het niet altijd eens te zijn, toch?quote:Op donderdag 15 december 2022 17:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hier gaan we geen ruzie maken hoor. Maar er lag idd een reservesleutel onder iets. Dat die verdwenen is geeft mij dus het gevoel van een bekende.
quote:Op donderdag 15 december 2022 17:49 schreef Halcon het volgende:
Die hing op een vaste plek in de schuur. En die was weg. Zou ook Germa geweest kunnen zijn toch?
Nu ga ik aan mezelf twijfelen en haal mogelijk wat zaken door elkaar.. Al heeft deze zaak de meeste aandacht omdat het hier in de regio is. En het in mijn geboortejaar gebeurd is.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:47 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
We hoeven het niet altijd eens te zijn, toch?![]()
Ik weet niks van [reserve]sleutels onder iets, dan zou ik me weer opnieuw moeten gaan inlezen.
Ik denk dat geen enkel topic zin heeft. Het is leuk dat er een subforum is, daar niet van maar het lijkt nu vooral op zoveel mogelijk zaken dumpen.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel zin heeft. In deze cold case ben je echt afhankelijk van die paar mensen die er meer van weten en hun mond open doen.
Als ze dat met een beloning al niet doen... Peter R. de Vries kwam hier ook niet verder mee.
Het vervelende hier is ook dat er amper nog wat uit te zoeken valt. Destijds werkten bv. de buren ook al niet meer mee. Haar vriend, ouders, de andere buren, oom... hebben verteld wat ze wilden vertellen.
Wat je ook al zegt: het is daar in de omgeving zoeken naar een speld in een hooiberg.
Die buren, Kees en zijn ouders zijn alle drie al overleden.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel zin heeft. In deze cold case ben je echt afhankelijk van die paar mensen die er meer van weten en hun mond open doen.
Als ze dat met een beloning al niet doen... Peter R. de Vries kwam hier ook niet verder mee.
Het vervelende hier is ook dat er amper nog wat uit te zoeken valt. Destijds werkten bv. de buren ook al niet meer mee. Haar vriend, ouders, de andere buren, oom... hebben verteld wat ze wilden vertellen.
Wat je ook al zegt: het is daar in de omgeving zoeken naar een speld in een hooiberg.
Topics waar geen mede-liefhebbers voor zijn, zakken vanzelf naar beneden in de lijst, dus dat lost zich vanzelf op.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel topic zin heeft. Het is leuk dat er een subforum is, daar niet van maar het lijkt nu vooral op zoveel mogelijk zaken dumpen.
Er is weinig interactie waardoor de interesse, althans bij mij, snel vervaagd en dus ook de herinnering van wat je hebt gelezen en gezien.
De buitenlandse zaken vind ik sowieso niet boeiend. Maar nogmaals, leuk dat het er is voor de liefhebbers.
Ze hebben dat kunnen checken aan de hand van hoe laat Germa weg is gegaan uit die discotheek en hoe laat die buurjongen weer thuis was. Hij heeft toen nog met z'n ouders zitten praten.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Dader uit eigen omgeving of in ieder geval dorp ligt voor de hand. Iemand die wist dat ze alleen thuis was.
Ik neem aan dat het verhaal van de buurjongen gecheckt is door de politie. Kloppen de tijden?
In dat geval zou iemand anders misschien een auto gehoord hebben.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben dat kunnen checken aan de hand van hoe laat Germa weg is gegaan uit die discotheek en hoe laat die buurjongen weer thuis was. Hij heeft toen nog met z'n ouders zitten praten.
Maar dat zijn z'n ouders natuurlijk. Da's niet gezegd dat dat allemaal precies klopt. Of misschien klopt het, maar is hij daarna nog weggeweest.
Verder zijn er verklaringen over licht aan in huize van den Boom, maar dat zegt natuurlijk niks. Dat zegt alleen maar dat iemand op tijdstip x het licht aan heeft gedaan en op tijdstip y het licht weer uit heeft gedaan.
Ja. Iemand van buiten het dorp daar, zou toch opgevallen moeten zijn. Dat is ook een van de redenen dat Marco, het vriendje van Germa, niet echt meer als verdachte werd gezien.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In dat geval zou iemand anders misschien een auto gehoord hebben.
Ja. Er is ook licht gezien, een van de buren rookte buiten nog een sigaretje, er zat ook iemand OS te kijken. Dus zeker niet iedereen lag op één oor in een vaste slaap.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:10 schreef Nia het volgende:
De gehorigheid van de twee-onder-een-kap woning sluit eigenlijk (een) andere dader(s) dan die directe buren uit. Elk gestommel of geschreeuw zou in het holst van die zomernacht door die buren opgemerkt zijn. Zij hoorden bijvoorbeeld ook als Germa muziek draaide op haar kamer.
Marinus heeft zijn ouders nog gesproken nadat hij thuiskwam. En stel, Marinus zou Germa in haar ouderlijke huis vermoord hebben, dan zouden die buren met dat dunne muurtje ertussen er toch wel iets van gehoord hebben. Er moet een worsteling tussen Germa en de dader zijn geweest. Bovendien is een keukenstoel dermate hard over het vinyl in de keuken geschoven dat er groene verfsporen op te zien waren. Dat heeft geluid gemaakt, maar die buren hebben helemaal niets gehoord die nacht.quote:Op zondag 18 december 2022 00:08 schreef Shivo het volgende:
Die jongen die haar heeft thuis gebracht is toch de meest logische dader? Heeft haar als laatste gezien, bekend met huis en omgeving, wat pleit hem vrij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |