In de Merwede.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef Nia het volgende:
[..]
De vraag blijft waar haar lichaam is gebleven.
Ergens in de Biesbosch denk ik, in de Merwede was het waarschijnlijk wel ergens boven water gekomen. Tenzij het verzwaard is.quote:
Er zijn daar in de omgeving in elk genoeg plekken om iemand kwijt te makenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:25 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ergens in de Biesbosch denk ik, in de Merwede was het waarschijnlijk wel ergens boven water gekomen. Tenzij het verzwaard is.
Op zondag zou Germa mensen ontmoeten na de kerk, dus moet de dader wel snel gehandeld hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn daar in de omgeving in elk genoeg plekken om iemand kwijt te maken
Zelfs verzwaard was ze wss gevonden door de visserij.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:25 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ergens in de Biesbosch denk ik, in de Merwede was het waarschijnlijk wel ergens boven water gekomen. Tenzij het verzwaard is.
Wat een griezelquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zelfs verzwaard was ze wss gevonden door de visserij.
Zo kwam een andere vermiste in de regio namelijk ook bovendrijven..
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verzwaard~af5f2371/
Ja, dat heb ik (CRI mod) inmiddels overlegd met de NWS mods. Bij deze!quote:Op woensdag 23 november 2022 13:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
Deze kan mss wel naar het nieuwe true crime forum?
Bij de zaak van Germa zijn er ook al een hoop getuigen/verdachten dood. Buurjongen Kees is vorig jaar overleden, zijn ouders zijn ook al dood.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het voordeel met zulke oude zaken kan wel zijn dat de dader niet heel veel kwaad kan doen, want oud. Mits geen georganiseerde misdaad.
Bij Tanja Groen zou dat idd het geval kunnen zijn (maar was een miljoen ook niet genoeg).
Bij Germa vd Boom zou het zomaar eens een dader kunnen zijn die nog in de 50 is.
Dan wordt het lastiger.
Een vriend van mij, ongeveer dezelfde leeftijd als Germa nu zou zijn geweest, uit Gorinchem....bijna de helft van zijn klas is overledenquote:Op donderdag 24 november 2022 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bij de zaak van Germa zijn er ook al een hoop getuigen/verdachten dood. Buurjongen Kees is vorig jaar overleden, zijn ouders zijn ook al dood.
Das bizar, das ver bovengemiddeld.quote:Op donderdag 24 november 2022 22:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Een vriend van mij, ongeveer dezelfde leeftijd als Germa nu zou zijn geweest, uit Gorinchem....bijna de helft van zijn klas is overleden
Het kan bijna niet anders dat meerdere mensen in het dorp weten wie het gedaan heeft/hebben. Dat maakt het zo enorm frustrerend. Heeft ook wel flinke spanningen in het dorp opgeleverd..quote:Op donderdag 24 november 2022 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das bizar, das ver bovengemiddeld.
Maar degene die ook door Peter r de Vries als mogelijke verdachte werd aangewezen, buurjongen Kees H en zijn ouders zijn dood. En dat huis staat sinds de dood van de ouders al vijf jaar leeg. Staat niet te koop en wordt niet verhuurd. Heel vreemd.
Nee, kijk maar naar de zaak van Nicky Verstappen, het dorp Heibloem werd dat ook jaren verweten.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het kan bijna niet anders dat meerdere mensen in het dorp weten wie het gedaan heeft/hebben. Dat maakt het zo enorm frustrerend. Heeft ook wel flinke spanningen in het dorp opgeleverd..
Beide zijn wel totaal verschillende dorpen qua cultuur. De Refo's zijn vaak goed in het verbogen houden van wat hun leden allemaal uitspoken. Dat wordt allemaal via de kerkenraad "opgelost".quote:Op donderdag 8 december 2022 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, kijk maar naar de zaak van Nicky Verstappen, het dorp Heibloem werd dat ook jaren verweten.
Niemand in dat dorp weet wat.
Ik denk in deze zaak dat het een vrouw was, en dat er niemand ooit gelogen heeft.
Luister de uitzending van Peter r de Vries maar eens goed terug, jammer dat hij niet meer leeft anders had die een mailtje gehad.
Binnen een gezin stil houden is wat anders dan dat 'n heel dorp iets stil houdt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Beide zijn wel totaal verschillende dorpen qua cultuur. De Refo's zijn vaak goed in het verbogen houden van wat hun leden allemaal uitspoken. Dat wordt allemaal via de kerkenraad "opgelost".
Of ze zover gaan dat ze een moord stil houden, ik denk het niet maar mogelijk wel binnen een gezin.
Naja er zijn natuurlijk schijnbaar wat aanwijzingen dat meerdere mensen in het dorp weten wie de dader is. Iig één predikant heeft minstens één maal in een dienst gevraagd om toch naar voren te treden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:37 schreef Halcon het volgende:
Binnen een gezin stil houden is wat anders dan dat 'n heel dorp iets stil houdt.
Je krijgt dan vaak ook wel dat mensen naar elkaar gaan wijzen, van die broodje aap-achtige verhalen of dat mensen elkaar in een slecht daglicht proberen te brengen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naja er zijn natuurlijk schijnbaar wat aanwijzingen dat meerdere mensen in het dorp weten wie de dader is. Iig één predikant heeft minstens één maal in een dienst gevraagd om toch naar voren te treden.
Maar ja meerdere mensen.. dat kan nog steeds één gezin wezen.
Wat ook niet helpt dat het hier in de regio soms verdomd moeilijk kan zijn om 'hoogte' te krijgen van mensen.. Gesloten dorpjes etc..
En de Kille was een gehucht buiten het dorp, het is zelfs heel goed mogelijk dat geen van de toenmalige bewoners iets wist.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naja er zijn natuurlijk schijnbaar wat aanwijzingen dat meerdere mensen in het dorp weten wie de dader is. Iig één predikant heeft minstens één maal in een dienst gevraagd om toch naar voren te treden.
Maar ja meerdere mensen.. dat kan nog steeds één gezin wezen.
Wat ook niet helpt dat het hier in de regio soms verdomd moeilijk kan zijn om 'hoogte' te krijgen van mensen.. Gesloten dorpjes etc..
Ik woon al jaren tussen de zware kerkgangers en ik snap best dat het voor de buitenwereld een kliek lijkt.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Beide zijn wel totaal verschillende dorpen qua cultuur. De Refo's zijn vaak goed in het verbogen houden van wat hun leden allemaal uitspoken. Dat wordt allemaal via de kerkenraad "opgelost".
Of ze zover gaan dat ze een moord stil houden, ik denk het niet maar mogelijk wel binnen een gezin.
Ik heb midden in het wereldje gezeten, mijn opa had een Refo boekenwinkel/uitgever. En hoewel we zelf lid waren van een wat minder zware kerk, bezochten we ook diensten van de zware kerken.quote:Op woensdag 14 december 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik woon al jaren tussen de zware kerkgangers en ik snap best dat het voor de buitenwereld een kliek lijkt.
Maar ruzie en afscheiding binnen de kerken en familie’s, nee moord houden ze niet verborgen 30 jaar lang. Zeker niet met die jackpot nu en om in het reine te kunnen komen.
Je hebt ook in zulke gemeenschappen altijd wel families die wat buiten de boot vallen. Of hun vuile was binnen de familie wassen.quote:Op woensdag 14 december 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik woon al jaren tussen de zware kerkgangers en ik snap best dat het voor de buitenwereld een kliek lijkt.
Maar ruzie en afscheiding binnen de kerken en familie’s, nee moord houden ze niet verborgen 30 jaar lang. Zeker niet met die jackpot nu en om in het reine te kunnen komen.
Er lag normaal toch ook ergens een sleutel verstopt, die er daarna niet meer lag?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 09:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Gisteravond de aflevering bekeken van Peter R. de Vries.
Wat ik wil weten is hoe de buurman van iets verderop die door het raampje kroop weer terug ging? Door hetzelfde raampje?![]()
Want: de achter- en voordeur zijn op slot. De voordeur zit tevens op de knip. Ze treffen geen sporen van braak aan. De laatst aanwezige moet de woning dus via de achterdeur hebben verlaten, waarna die persoon die deur vanaf de buitenzijde sluit. Familie Van den Boom heeft twee sleutels. Hiervan is één sleutel bij de ouders en de andere dat weekend door Germa in gebruik.
Bedoel je de fietssleutel?quote:Op donderdag 15 december 2022 11:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er lag normaal toch ook ergens een sleutel verstopt, die er daarna niet meer lag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |