abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207169983
Peter R.de Vries en zijn redactie hebben zich kennelijk niet druk gemaakt om die bewerkte en sterk ingekorte uitzending over Germa. Het betreft hier intellectueel eigendom van de productiemaatschappij van Peter R. de Vries die alle recht had gehad om de video offline te laten halen.
Een onbekende spendeert geld en technische moeite van (overigens perfecte) videobewerking om de verdenking op één specifieke verdachte te richten, terwijl die lange uitzending in totaal vier mogelijke verdachten in beeld bracht.
Of..... heeft zijn redactie de bewerkte video zelf online gezet om de zaak vlot te trekken? Ik lees hierboven dat het huis twee jaren geleden door erfenis in handen is gekomen van een kleinzoon. Als ootjekatootje dat te weten is gekomen, dan is de redactie van Peter R. de Vries daar ook wel van op de hoogte geweest.
  Manager PR/Moderator woensdag 21 december 2022 @ 10:42:13 #152
269689 crew  Viv
pi_207170358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef Nia het volgende:
Peter R.de Vries en zijn redactie hebben zich kennelijk niet druk gemaakt om die bewerkte en sterk ingekorte uitzending over Germa. Het betreft hier intellectueel eigendom van de productiemaatschappij van Peter R. de Vries die alle recht had gehad om de video offline te laten halen.
Een onbekende spendeert geld en technische moeite van (overigens perfecte) videobewerking om de verdenking op één specifieke verdachte te richten, terwijl die lange uitzending in totaal vier mogelijke verdachten in beeld bracht.
Ik moet de lange uitzending nog kijken, wie waren de overige verdachten? :)
quote:
Of..... heeft zijn redactie de bewerkte video zelf online gezet om de zaak vlot te trekken?
Hoe zou dat in zijn werk gaan dan? Lijkt me wel een heel omslachtige manier.
pi_207170402
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:42 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
De buurjongen die haar af heeft gezet (incl familie), een handtastelijke oom, vriendje Marco, de onbekende man in de supermarkt met het kind, de man die gewond in een café binnen kwam en de man bij het VVV-kantoor die erg nieuwsgierig was.
  Manager PR/Moderator woensdag 21 december 2022 @ 10:50:00 #154
269689 crew  Viv
pi_207170430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
De buurjongen die haar af heeft gezet (incl familie), een handtastelijke oom, vriendje Marco, de onbekende man in de supermarkt met het kind, de man die gewond in een café binnen kwam en de man bij het VVV-kantoor die erg nieuwsgierig was.
Dat zijn er zes. :o
pi_207170465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat zijn er zes. :o
Ja, klopt. Misschien dat bij die vier Marco en die supermarkt-man niet mee zijn geteld.

Van Marco was immers de conclusie dat niemand zijn gele auto daar in de buurt had gezien en er ook geen sporen in zijn auto te vinden waren. Met als conclusie dat hij het niet gedaan kon hebben.

En van die supermarkt-man is helemaal niks bekend, behalve dan dat zijn kind vroeg naar Germa. Wat op zich niks hoeft te betekenen natuurlijk.
pi_207171156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:42 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
De vier verdachten zijn: buurjongen Marinus die haar thuisbracht, de directe buurjongen Kees, haar vriendje Marco en oom Arie die vroeger nog bij het gezin Van den Boom in heeft gewoond.

Met "de zaak vlot trekken" bedoel ik dat de kleinzoon die het huis in zijn bezit heeft gekregen en nog niet leefde op het moment waarop Germa verdween misschien zijn medewerking aan de zaak gaat verlenen. Het erf van de woning, nu dus zijn woning, is nog nooit onderzocht zoals dat bijvoorbeeld wel is gebeurd bij de verdwijning van Willeke Dost. Het is slechts mijn misschien wel vergezochte gedachte over die ingekorte video, meer niet.

De link naar de volledige 2007 uitzending. De video is gedeeld door de Peter R.de Vries Foundation:
https://www.youtube.com/watch?v=PQLhVlGUni8&t=5s&ab_channel=PeterR.deVriesFoundation

De link naar die ingekorte video met alleen buurjongen Kees en zijn ouders als verdachten:
https://www.youtube.com/watch?v=JwI8b-PqmGc&t=608s&ab_channel=Ophetgoedespoor
  woensdag 21 december 2022 @ 12:07:19 #157
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207171449
Dat van die handtastelijke oom was toch puur alleen gebaseerd op geruchten?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_207171555
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef Nia het volgende:
Of..... heeft zijn redactie de bewerkte video zelf online gezet om de zaak vlot te trekken? Ik lees hierboven dat het huis twee jaren geleden door erfenis in handen is gekomen van een kleinzoon. Als ootjekatootje dat te weten is gekomen, dan is de redactie van Peter R. de Vries daar ook wel van op de hoogte geweest.
Ik weet dat sinds een paar weken, ook mensen uit hun straat wisten dat niet. Kun je nagaan hoe weinig contact deze mensen hadden met hun omgeving. Ik geloof dat hij was overleden in maart 2021 trouwens. Buurtbewoners zagen wel een ambulance voor de deur toen maar dat was het.
  woensdag 21 december 2022 @ 13:57:02 #159
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207172562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik weet dat sinds een paar weken, ook mensen uit hun straat wisten dat niet. Kun je nagaan hoe weinig contact deze mensen hadden met hun omgeving. Ik geloof dat hij was overleden in maart 2021 trouwens. Buurtbewoners zagen wel een ambulance voor de deur toen maar dat was het.
Woon je toevallig ook in de buurt?
pi_207172588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Woon je toevallig ook in de buurt?
Nee, ik woon in Zeeland.
pi_207172684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Is daar ooit in de tuin gespit of in dat huis?

Denk dat dat geen kwaad kan.
pi_207172733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee nooit.

Naar wat ik begrepen heb, zijn ze nooit officieel verdachte geweest. Er is dus ook geen tuin/huiszoeking geweest. Maar dat is ook zo voor alle andere mogelijke verdachten.
pi_207172752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee nooit.

Naar wat ik begrepen heb, zijn ze nooit officieel verdachte geweest. Er is dus ook geen tuin/huiszoeking geweest. Maar dat is ook zo voor alle andere mogelijke verdachten.
Da's wel een beetje slappe hap.

Ze bemoeiden zich volop met de familie van den Boom. Hoorden en zagen alles. En dan gebeurt er een keer echt iets daar en dan hebben ze zogenaamd niks gehoord/gezien met die kartonnen muurtjes daar.

Geloof er geen klap van.
  woensdag 21 december 2022 @ 14:11:06 #164
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207172780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zat ik aan te denken toen ik het over die Engelse journalist had. Die gebruikte Netflix/BBC budget om voor de zekerheid iig één tuin om te spitten.. Mogelijk meerdere maar is al weer een flinke tijd geleden dat ik die docu's gezien heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, ik woon in Zeeland.
Haha oké, omdat je info hebt die hier niet breed bekend is. Terwijl er wel weer regionale journalisten met de zaak bezig zijn.
pi_207172822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar zat ik aan te denken toen ik het over die Engelse journalist had. Die gebruikte Netflix/BBC budget om voor de zekerheid iig één tuin om te spitten.. Mogelijk meerdere maar is al weer een flinke tijd geleden dat ik die docu's gezien heb.

Ja. De kans is vrij groot dat die mensen er iets mee te maken hebben. Lijkt me de gok wel waard.
pi_207172932
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
[..]
Haha oké, omdat je info hebt die hier niet breed bekend is. Terwijl er wel weer regionale journalisten met de zaak bezig zijn.
Dat laatste weet ik inderdaad, daar komt de informatie ook vandaan.
pi_207176321
Dat dat huis niet verkocht is nadat ook zoon Kees overleed zorgt er wel voor dat er nooit vreemden op dat erf zullen komen. Die Kees kan in een testament hebben laten vastleggen dat het huis hoe dan ook in de familie moet blijven. Het roept vraagtekens op.
pi_207185159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:40 schreef Nia het volgende:
Dat dat huis niet verkocht is nadat ook zoon Kees overleed zorgt er wel voor dat er nooit vreemden op dat erf zullen komen. Die Kees kan in een testament hebben laten vastleggen dat het huis hoe dan ook in de familie moet blijven. Het roept vraagtekens op.
Kees kan zoveel willen, maar als het om wat voor reden dan ook in andere handen komt?

Van wie is dat huis nu?
pi_207187840
Volgens https://www.kadasterdata.nl/nieuwendijk/dwarssteeg/8 is het huis in 1994 voor het laatst verkocht, dus blijkbaar nog steeds familiebezit.
  donderdag 22 december 2022 @ 16:27:14 #170
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207187929
Als het nu leeg staat zou je er best een keer clandestien met een grondpenetrerende radar door de tuin kunnen gaan.
Iemand van het fok! Recherche team die zo’n ding in de schuur heeft?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207187951
Vader, moeder en zoon Kees zijn allen overleden. Dat huis moet dan toch een keer overgeschreven zijn op naam van zoon Kees nadat beide ouders overleden waren? Moeder leefde nog ten tijde van de SBS6 uitzending in 2007.
Misschien is het huis wel in een stichting ofzo ondergebracht in 1994?

[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 22-12-2022 16:48:49 ]
pi_207188287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:20 schreef Nia het volgende:
Volgens https://www.kadasterdata.nl/nieuwendijk/dwarssteeg/8 is het huis in 1994 voor het laatst verkocht, dus blijkbaar nog steeds familiebezit.
Maar ze gebruiken het niet? En verkopen het ook niet ondanks de vast leuke overwaarde?
pi_207188537
Ootjekatootje schreef op de vorige pagina dat het huis nu van Kees' weduwe en haar zoon is en dat het al jaren leeg staat.
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:00:07 #174
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_207196258
Voor mijn werk ben ik betrokken bij de technische kant van data verwerking, en interesseer met steeds in het inhoudelijke stukje van data verwerking. Ik wil toch eens kijken of ik met behulp van openbare data/api's of ik goed inzichtelijk kan krijgen welke andere misdrijven/vermissingen rond die tijd hebben gespeeld.

Levert vast niets bijzonders op, maar het is een "leuke" manier om te leren en wie weet wat te vinden.
pi_207216492
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:14 schreef Nia het volgende:
Ootjekatootje schreef op de vorige pagina dat het huis nu van Kees' weduwe en haar zoon is en dat het al jaren leeg staat.
Misschien als die weduwe komt te overlijden, dat die zoon het wel wil verpatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')