Langs de baan is nog leuker...quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:52 schreef pvdplanet het volgende:
De trein is bijna leeg. Kaartjes dus best exclusief
Die man rond 14:00quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Het is een puur pneumatische rem dus als 'ie aan de voorkant op de rem stampt dan gaat het in serie na elkaar door naar achteren. Met 12 rijtuigen voel je dat effect al, laat staan met 60. Het is 1989 eah. Zag je die mensen op het spoor staan? Toen kraaide daar echt geen haan naar. Tegenwoordig zit er een half dozijn soorten remmen op materieel, hehehe.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:22 schreef derLudolf het volgende:
Hoezo was het remmen een probleem? Te dunne leidingen om de hele trein van lucht te voorzien?
Wat leuk, ik woonde toen in het buitenland en heb dat compleet gemistquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Dat ze niet onder hun echte naam willen praten zegt al wel genoeg imo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:10 schreef pitboer het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)al-niet-gehoord.html
Gaat lekker daar.
Welke werkdruk als je geen controle kan uitvoeren? De drie sterren sudoku?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:10 schreef pitboer het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)al-niet-gehoord.html
Gaat lekker daar.
in ieder geval heel beperkte tractie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik neem maar even aan dat de trein op lage snelheid gereden heeft, en niet alle treinstellen tractie leverde. Met zoveel stroomopname klapt alles er uit lijkt mij.
Het is een sneer naar de NS. Want in deze trein was voldoende zitplek voor reizigers.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in ieder geval heel beperkte tractie.
Daarnaast hebben ze ook gesleuteld aan de teruglevering omdat bij het remmen anders de bovenleiding te warm zou worden.
Communicatie ging via de ouderwetse veldtelefoon
Ik ben geschokt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad)
Ik zie ook niet hoe ze de trend gaan keren. Er zal nog veel meer geschrapt gaan worden denk ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Bij Arriva is het ook een bende schijnbaar, maar die rijden sowieso in het weekend op veel plekken al een uurdienst.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkundequote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkunde
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
In het noorden worden met name op de zaterdag veel treinen geschrapt, maar ook doordeweeks vallen er diensten uit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.
Keolis NL heeft er ook mee te maken, maar voor zover ik weet ik mindere mate.
Wat zou jouw voorstel zijn om het beter in te richten? Lijkt alsof je er van uit gaat dat de beschikbaarheid gelijkmatig over het land verdeeld is maar dat hoeft denk ik niet zo te zijn. Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat in westelijke randstad meer mensen worden aangenomen dan elders in het land? En dan laat ik de dikte van de vervoersstromen nog maar even buiten beschouwing en focus op een minimale bediening.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?
Oh ja, minder spoor. Want we moeten minder met de trein in de toekomstquote:Op zondag 30 oktober 2022 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.
Te weinig personeel. Ik zie die trend eigenlijk niet gekeerd worden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zie niet in waarom het op de langere termijn in gevaar zou komen. Echt niet.
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
Dit inderdaad, aangevuld met het feit dat beroepen met de meeste maatschappelijke relevantie, doorgaans ook het meest beroerd betalen. Dat helpt ook niet mee.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.
nou ja als de uitholling op de huidige manier doorgaan zijn er best wel reizigers, misschien een procentje of 20, die op een gegeven moment zeggen "Laat maar zitten, op deze manier is het OV geen optie meer voor mij".quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845dquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
paywallquote:Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
Ja, gelezen inderdaad. Goed stuk. Had van mij nog 3x zo lang gemogen. Geeft precies weer waar de schoen wringt. En dit debat gaan we al decennia uit de weg.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
Even zoeken naar iemand die hem op Twitter heeft gepost, als je via zo’n link opent dan omzeil je de paywall.quote:
Het bestaan van stedelijke gebieden als Tokyo en Mumbai bewijzen dat je ongelijk hebt op het gebied van volquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
Ja maar zeg nou zelf, al die conducteurs op die stoptreinen, waar is dat allemaal nodig voor? Zitten die zelf ook niet liever in ICs? En hoezo ervaar je dat als uitholling dat je geen conducteur tegenkomt? Ik vind 't lekker rustig.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja als de uitholling op de huidige manier doorgaan zijn er best wel reizigers, misschien een procentje of 20, die op een gegeven moment zeggen "Laat maar zitten, op deze manier is het OV geen optie meer voor mij".
Nee dat is helemaal niet wat ik met uitholling bedoel. Uitholling is voor mij het uitdunnen van frequenties net zo lang tot er niemand meer van de trein gebruik maakt (waarna dat vervolgens gebruikt wordt als smoes om de boel nog verder uit te kleden "kijk er is geen vraag naar"). Wat er in o.a. Duitsland en Engeland in de jaren '60 op grote schaal gebeurd is.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar zeg nou zelf, al die conducteurs op die stoptreinen, waar is dat allemaal nodig voor? Zitten die zelf ook niet liever in ICs? En hoezo ervaar je dat als uitholling dat je geen conducteur tegenkomt? Ik vind 't lekker rustig.
Ja okay, vanwege waar ik het over had dacht ik in de dienstverlening aan de niet treinen rijden kant. Daar ben ik ook bang voor, ik ben ook overtuigd dat als je vaak genoeg treinen en bussen laat rijden in middelgrote en grotere steden dat je daar ook het aantal reizigers significant mee kan verhogen, zeg maar het tegenovergestelde.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is helemaal niet wat ik met uitholling bedoel. Uitholling is voor mij het uitdunnen van frequenties net zo lang tot er niemand meer van de trein gebruik maakt (waarna dat vervolgens gebruikt wordt als smoes om de boel nog verder uit te kleden "kijk er is geen vraag naar"). Wat er in o.a. Duitsland en Engeland in de jaren '60 op grote schaal gebeurd is.
Ja, maar dan moet je wel willen. En mensen aantrekken om het te kunnen uitvoeren. En niet zoals nu dus.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja okay, vanwege waar ik het over had dacht ik in de dienstverlening aan de niet treinen rijden kant. Daar ben ik ook bang voor, ik ben ook overtuigd dat als je vaak genoeg treinen en bussen laat rijden in middelgrote en grotere steden dat je daar ook het aantal reizigers significant mee kan verhogen, zeg maar het tegenovergestelde.
Precies. Dit is ook waarom ik tegen al die Thalyssen en Eurostars ben; Zorg er gewoon voor dat er ieder half uur een HSL naar Brussel en dan drie om één verder rijdt naar Londen met open instapregime en vaste, betaalbare, lage prijzen. Eerste klas eruit, bordrestaurant of bistro behouden. Voor je het weet moet je Duplexen in gaan zetten en gekoppeld gaan rijden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel willen. En mensen aantrekken om het te kunnen uitvoeren. En niet zoals nu dus.
Ik kan niet bij NS in de keuken kijken en ik weet dus ook niet wat ze beschikbaar hebben aan personeel per standplaats.quote:Op zondag 30 oktober 2022 08:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat zou jouw voorstel zijn om het beter in te richten? Lijkt alsof je er van uit gaat dat de beschikbaarheid gelijkmatig over het land verdeeld is maar dat hoeft denk ik niet zo te zijn. Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat in westelijke randstad meer mensen worden aangenomen dan elders in het land? En dan laat ik de dikte van de vervoersstromen nog maar even buiten beschouwing en focus op een minimale bediening.
Ik hoop dat de NS in de toekomst met een slimmere dienstregeling komt waarbij op sommige momenten Intercities ook op kleinere stations stoppen om zo een sprinter uit te sparen. Zo kunnen IC’s naar Leeuwarden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum stoppen, IC’s naar Arnhem (de directe verbinding Utrecht-Nijmegen zou ‘s avonds en in het weekend verdwijnen) zouden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolfheze en Oosterbeek stoppen en de IC’s naar Vlissingen zouden ‘s avonds en in het weekend ook in Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch stoppen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kan niet bij NS in de keuken kijken en ik weet dus ook niet wat ze beschikbaar hebben aan personeel per standplaats.
Het zou me niet verbazen als ze pas in de loop van de zomer tot de ontdekking kwamen dat ze het personeel helemaal niet hebben voor alles dat ze willen rijden (toen verscheen die brief naar het Locov), en op het laatste moment zijn gaan schrappen om de planning weer sluitend te krijgen.
Wat mij steekt is dat de gevolgen die dit kan hebben voor het OV als geheel lijken te worden genegeerd.
In absolute getallen is 6->4 of 4->2 pijnlijker dan 2->1, maar het omgekeerde is waar qua aantrekkelijkheid. Iemand die niet afhankelijk is van het OV zal in het weekend minder snel geneigd zijn om de trein te pakken als die maar 1× per uur rijdt - dat is een klant die je kwijt bent en die niet snel terug komt.
Huh?quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:21 schreef Erno-BE het volgende:
(de directe verbinding Utrecht-Nijmegen zou ‘s avonds en in het weekend verdwijnen)
De IC Den Helder-Nijmegen zou ik ‘s avonds en in het weekend tot Arnhem laten rijden om zo ook de stations Wolfheze en Oosterbeek te bedienen. Bovendien is de IC tussen Arnhem en Nijmegen ‘s avonds en in het weekend vrij leeg en is naar mijn mening 2x/uur een Sprinter (Zutphen-)Arnhem-Nijmegen en 2x/uur een IC Zwolle-Roosendaal ‘s avonds en in het weekend voldoende tussen Arnhem en Nijmegen.quote:
Die naar Leeuwarden prima en begrijpelijk maar Arnhem-Nijmegen zou eigenlijk 200km/u-verbinding moeten zijn met IC's die alleen in Arnhem en Nijmegen stoppen. Er zijn ook genoeg potentiële reizigers.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop dat de NS in de toekomst met een slimmere dienstregeling komt waarbij op sommige momenten Intercities ook op kleinere stations stoppen om zo een sprinter uit te sparen. Zo kunnen IC’s naar Leeuwarden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum stoppen, IC’s naar Arnhem (de directe verbinding Utrecht-Nijmegen zou ‘s avonds en in het weekend verdwijnen) zouden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolfheze en Oosterbeek stoppen en de IC’s naar Vlissingen zouden ‘s avonds en in het weekend ook in Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch stoppen.
De achterliggende gedachte is dat een aantal sprinterverbindingen kan verdwijnen, waardoor er ruimte er staat om op drukkere verbindingen toch ieder half uur een sprinter te laten rijden zoals de sprinter Nijmegen-Dordrecht.
quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:27 schreef Ireyon het volgende:
Er dient een minimale afstand te zijn tussen sprinterstations als je wilt dat er IC-materieel stopt. Tussen Zwolle en Leeuwarden zit dat wel goed maar tussen Ede - Arnhem en Roosendaal - Zwolle zijn de tussengelegen afstanden te klein om met VIRM gereden te mogen worden. Hooguit een enkele keer per dag voor de eerste/laatste treinen.
Oh, jij bent je eigen spoorboekje aan het verzinnen. Ik dacht even dat de NS zelf inmiddels de IC Nijmegen-Utrecht aan het schrappen was.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De IC Den Helder-Nijmegen zou ik ‘s avonds en in het weekend tot Arnhem laten rijden om zo ook de stations Wolfheze en Oosterbeek te bedienen. Bovendien is de IC tussen Arnhem en Nijmegen ‘s avonds en in het weekend vrij leeg en is naar mijn mening 2x/uur een Sprinter (Zutphen-)Arnhem-Nijmegen en 2x/uur een IC Zwolle-Roosendaal ‘s avonds en in het weekend voldoende tussen Arnhem en Nijmegen.
Het probleem is dat je maar een beperkt aantal treinen kan inzetten door de personeelstekorten. De vele uursdiensten in het weekend zijn gewoon niet verkoopbaar als je nog steeds op sommige verbindingen 6x per uur een trein rijdt, terwijl er eigenlijk helemaal geen vraag is voor 6x per uur een trein. Als je dan slim bent dan laat je een aantal IC’s tussen Den Helder en Arnhem ‘s avonds en in het weekend stoppen op Wolfheze en Oosterbeek zodat de Sprinter Arnhem-Ede ook weg kan in de avonduren en in het weekend.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die naar Leeuwarden prima en begrijpelijk maar Arnhem-Nijmegen zou eigenlijk 200km/u-verbinding moeten zijn met IC's die alleen in Arnhem en Nijmegen stoppen. Er zijn ook genoeg potentiële reizigers.
DDZ heeft een jaar langs de kant gestaan met versleten wielen omdat het o.a. op dat stuk dus als sprinter werd ingezet. Intercitymaterieel is gewoon niet geschikt om zo vaak af te remmen en op te trekken. Alleen op trajecten waar een knip niet praktisch of politiek gevoelig is (Roosendaal-Vlissingen, Hoorn-Enkhuizen) gebeurt het nog wel maar op de trajecten die Erno noemt gaat NS echt geen VIRM als sprinter inzetten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dan dat bijvoorbeeld een paar jaar terug de IC Zwolle-Roosendaal tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein reed. Waarom zou dat nu niet meer mogen?
Daar kan vast in goed overleg iets aan gedaan worden, bijvoorbeeld door verandering van rol, door het anders inzetten van controleteams. Dit zijn ook dingen die ze zelf al tijden roepen en die nu ook geroepen worden door de stewards van de gedecentraliseerde lijnen, maar jah, waarom zou je luisteren naar de mensen die het werk uitvoeren! Wat weten die nouquote:Op zondag 30 oktober 2022 21:00 schreef Erno-BE het volgende:
Ik ben voor eenmansbediening bij sprinters, maar die vervelende vakbonden blokkeren de eenmansbediening op sprinters.
Maar als DDAR heeft het wel als stoptrein gereden. Waren er toen ook problemen?quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
DDZ heeft een jaar langs de kant gestaan met versleten wielen omdat het o.a. op dat stuk dus als sprinter werd ingezet. Intercitymaterieel is gewoon niet geschikt om zo vaak af te remmen en op te trekken. Alleen op trajecten waar een knip niet praktisch of politiek gevoelig is (Roosendaal-Vlissingen, Hoorn-Enkhuizen) gebeurt het nog wel maar op de trajecten die Erno noemt gaat NS echt geen VIRM als sprinter inzetten.
Het testrijden van treintjes verdiend leuk bij zo te lezen 😁😁, ik heb nog geen 3k+ gezien (incl. ort) laat staan dat het richting de 4 gaatquote:Op zondag 30 oktober 2022 13:02 schreef MTL het volgende:
Natuurlijk kan je elders meer verdienen, maar laten we wel zijn, het salaris is niet slecht, zeker als je er een aantal jaar werkt. Een basissalaris van uiteindelijk bijna 4000 euro, en dat is zonder de onregelmatigheidstoeslagen van (als ik naar mijzelf kijk) tussen de 800 en 1000+ euro. En dan draai ik nog niet eens nachtdiensten, die leveren nog meer op. En dat is bij 36 uur per week.
Ik denk niet dat er heel veel MBO beroepen zijn die beter verdienen.
Ik zie dat soort treinen zomaar 1x per uur op de uitlopers van het net verschijnen om te voldoen aan de eisen voor toegankelijkheidquote:Op zondag 30 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
NS is onlangs gestart met de aanbesteding voor de S5G ("Sprinter 5e Generatie") en één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".
Hopelijk bedoelen ze daarmee ook comfort en niet alleen de technische aspecten. Vorig jaar was er noodgedwongen SNG beland in de IC Zwolle - Roosendaal en dat was qua zitcomfort echt driewerf niks
Wellicht bedoelen ze verbindingen als Zwolle-Groningen/Leeuwarden en de Zeeuwse Lijn. Dat wordt nu allemaal met SNG gereden maar die zijn qua (zit)comfort eigenlijk zwaar ontoereikend voor dat soort afstanden. Die stoelen zouden door reizigers zijn uitgekozen maar ik ken niemand die positief is over die stoelen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
NS is onlangs gestart met de aanbesteding voor de S5G ("Sprinter 5e Generatie") en één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".
Hopelijk bedoelen ze daarmee ook comfort en niet alleen de technische aspecten. Vorig jaar was er noodgedwongen SNG beland in de IC Zwolle - Roosendaal en dat was qua zitcomfort echt driewerf niks
Bruto, hè, geen nettoquote:Op zondag 30 oktober 2022 22:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het testrijden van treintjes verdiend leuk bij zo te lezen 😁😁, ik heb nog geen 3k+ gezien (incl. ort) laat staan dat het richting de 4 gaat
Alsjeblieft niet nog meer van die Stadler meuk. Dat spul is zo onbetrouwbaar als de pestquote:Op maandag 31 oktober 2022 06:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed die nieuwe sprinter. Misschien iets van Stadler ofzo, maar dan met comfortabel interieur.
Niet alleen vorig jaar hoor, er rijdt daar nu standaard SLT. En dat blijft zo want de huidige dienstregeling is alleen haalbaar met sprinters.quote:Op maandag 31 oktober 2022 06:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Utrecht-Leiden is vorig jaar ook een tijd met SLT/SNG gereden toen DDZ aan de kant stond.
Hoe kan er nu ineens een tekort aan intercitymaterieel zijn? Of heeft dat te maken met de buitendienststelling van ICM?quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:20 schreef ReisT het volgende:
Op uitlopers van het intercitynet zie ik zomaar DDNG verschijnen. Lijkt me tenminste het meest logische voor trajecten als Den Helder-Nijmegen.
[..]
Niet alleen vorig jaar hoor, er rijdt daar nu standaard SLT. En dat blijft zo want de huidige dienstregeling is alleen haalbaar met sprinters.
Ik las verkeerd denk ik. Je bedoelt dat de rijtijden op Utrecht-Leiden niet gehaald worden met intercitymaterieel. Ik las het als: er is niet genoeg IC-materieel om de huidige dienstregeling te rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:41 schreef MTL het volgende:
Er is geen tekort aan intercitymaterieel of tekort aan materieel in het algemeen. Hoe kom je daarbij?
Het staat niet in de wet, anders hadden de regionale vervoerders massaal dagelijks de wet overtreden ;-)quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan zet je maar treinen in waar minder personeel voor nodig is, dus maximaal zeven bakken ipv acht. Of je past de wet aan dat er niet op alle treinen conducteurs nodig zijn. Ook prima.
Schrappen van meer treinen lijkt me niet effectief op dit soort assen, helemaal niet op de belangrijke basisassen die de rest van het netwerk z'n bestaansrecht geven.
Wat dacht je van een cursus "aanbesteding formuleren voor dummy's"?quote:Op zondag 30 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".
ik wel regelmatig maar ik zit in een voorkeursrooster met alleen maar laat en nachtquote:Op zondag 30 oktober 2022 22:15 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
ik heb nog geen 3k+ gezien (incl. ort)
Doe maar niet, straks pakken ze je nog op voor schennispleging.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dacht je van een cursus "aanbesteding formuleren voor dummy's"?
Heb de broek inmiddels op de enkels van dit soort nulpunterij
Lekker, hoeveel jaar zit je er al bij?quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik wel regelmatig maar ik zit in een voorkeursrooster met alleen maar laat en nachten ja dat is netto
Dat hoor ik de laatste tijd juist vooral over SNG.quote:Op maandag 31 oktober 2022 07:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet nog meer van die Stadler meuk. Dat spul is zo onbetrouwbaar als de pest![]()
taakgroep 57/17 gewoon voor 36 uur wtv en co in tijd.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:10 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Lekker, hoeveel jaar zit je er al bij?
Zelf draai ik alleen laat, kom zelden boven de 2300 uit maar moet er wel bij vermelden dat ik 32u werk en de zorgverzekering er al af is gehouden. Ohja en ik koop elk jaar 8-12 dagen verlof bij
Ben benieuwd of de overheid die meerwerkbonus er doorheen weet te krijgen en zo ja of het een beetje aantrekkelijk wordt, dan wil ik fulltime wel weer overwegen.
Overigens is dit echt onzin.quote:Op maandag 31 oktober 2022 07:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet nog meer van die Stadler meuk. Dat spul is zo onbetrouwbaar als de pest![]()
Ze zijn nu maar met een vervroegde revisie op een aantal onderdelen bezig in de hoop dat het een beetje beter gaat worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |