ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja, het was oktober.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 23 oktober 2022 22:30 schreef James1988 het volgende: Dan mag diegene nog blij zijn dat het 1500 V DC is, als er daar 25 kV wisselspanning op had gestaan was de spanning waarschijnlijk overgeslagen
Sowieso staat die persoon wel op de lijst voor de Darwin Awards nominaties, ondanks dat hij het kan navertellen.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Probleem is alleen nog een hotel vinden. Ik had een hotel gevonden, vlakbij het station Centrale voor een goede prijs, maar dat hotel heeft de kamerprijzen fors verhoogd. Een ander hotel, was een hotel zonder ontbijt of ter plekke betalen voor ontbijt en weer een ander hotel is een B&B-hotel wat niet annuleerbaar is. Is een B&B-hotel voor vier nachten wel te doen eigenlijk?
Ik heb deze zomer een nachtje in Hotel Berna gezeten op 300 meter van Milano Centrale. Iets van ¤85 betaald voor die nacht, inclusief ontbijt.
[..] Was op de Eurostar. Ik zag 'm staan toen ik er langs reed, voordat ze de spanning eraf haalden Denk dat iemand erg graag naar Engeland wilde.
Ik weet niet hou de situatie in Rotterdam is, maar in Brussel en Parijs moet je een aantal serieuze controles door voor je bij die treinen kunt komen weet ik. Neem aan dat dat daar ook zo is? Geeft ook wel te denken dan.
[..] Ik weet niet hou de situatie in Rotterdam is, maar in Brussel en Parijs moet je een aantal serieuze controles door voor je bij die treinen kunt komen weet ik. Neem aan dat dat daar ook zo is? Geeft ook wel te denken dan.
Mja, als je voor de tunnel van het viaduct springt... (gok ik zomaar)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou, het rijdt allemaal weer bik Deventer. Veel te kort en allemaal met wat vertraging maar okee. De 3600 rijdt zelfs weer door naar Vlissingen. 1993 hallo.
[..] Ik weet niet hou de situatie in Rotterdam is, maar in Brussel en Parijs moet je een aantal serieuze controles door voor je bij die treinen kunt komen weet ik. Neem aan dat dat daar ook zo is? Geeft ook wel te denken dan.
In Rotterdam is er ook beveiliging tegen dit soort dingen en is het Eurostarperron deels afgesloten voor niet-Eurostarreizigers, dus ergens heeft de beveiliging lopen slapen. Maar meestal staat die E* slechts een paar minuten langs het perron, zonder dat er een andere trein naast staat, echter gisteren stond het ding er bijna een half uur of zo vanwege werkzaamheden in zowel Nederland als België waarvoor de tijden aangepast moesten worden. Daarnaast stond er voor een groot deel van die tijd een IC naar Brussel op het spoor ernaast, dus heeft de beveiliging eigenlijk geen zicht op de trein. Grote kans dat die situatie hier gebruikt is om onopgemerkt op de E* te klimmen.
Op maandag 24 oktober 2022 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: *bier in topic zet* *slingers ophangt* 178 jaar spoorwegen in Nederland jongens. Wat een feest.
De eerste trein reed toch in 1839?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op maandag 24 oktober 2022 19:50 schreef Salatrel het volgende: In het kader van je kan nooit genoeg power hebben… dubbelTRAXXie met 3 (Belgische) rijtuigen ertussen. Proefritje voor iets?
Die zag ik rond 18:00 door Breda komen richting Tilburg. Als ik het goed zag is één van die rijtuigen een I11-stuurrijtuig.
Vermoedelijk voor de 2e (trage) benelux wanneer de huidige in versnelde vorm met ICNG gaat rijden. In een latere fase met 200km/u Traxx 3 (HLE 17) maar tot die tijd met de huidige benelux traxx'en (HLE 28).
Op maandag 24 oktober 2022 20:06 schreef wbrm het volgende: Vermoedelijk voor de 2e (trage) benelux wanneer de huidige in versnelde vorm met ICNG gaat rijden. In een latere fase met 200km/u Traxx 3 (HLE 17) maar tot die tijd met de huidige benelux traxx'en (HLE 28).
Wanneer gaat dit eigenlijk in? Duurt nog wel even toch?
Op maandag 24 oktober 2022 17:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: *bier in topic zet* *slingers ophangt* 183 jaar spoorwegen in Nederland jongens. Wat een feest.
Van links ….. naar rechts…. Ohnee de coupe is vol. Anyway, driewerf hoera!
Vanaf december 2023 wordt de L-trein Aachen-Spa vervangen door een L-trein Aachen-Liège Saint-Lambert welke gereden wordt door een HLE18, drie rijtuigen en één stuurstandrijtuig.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik ben gisteren met de TGV van Barcelona naar Parijs in een stampvolle trein gereden. Het is me erg goed bevallen en blijkbaar is het structureel een succes, want de frequentie wordt opgevoerd:
twitter
DB is overigens een minder groot succes. Ik zit nu namelijk in een vervangende ICETGV van Parijs naar Frankfurt Straatsburg, ik ben benieuwd of ik vandaag/vannacht überhaupt in Duitsland ga komen
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2022 20:32:22 ]
0, Renfe en de SNCF werken tot eind dit jaar samen en ze laten alleen maar dubbeldeks TGVs rijden. Overigens rijdt er naast de trein Barcelona - Parijs ook nog een bijkomende TGV tussen Madrid en Marseille; ook die stopt in Barcelona. Of de frequentie daarvan ook omhoog gaat weet ik niet, noch weet ik wat de plannen van Renfe vanaf 2023 zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2022 21:58:36 ]
Wat m'n trein van Parijs naar Frankfurt betreft: na het uitvallen van de ICE rijdt er dus een vervangende TGV van Parijs naar Straatsburg.
Vanaf Straatsburg zegt DB: uur wachten, dan rijdt er SEV naar Kehl waarvandaan op zijn beurt de RB naar Offenburg rijdt. Hoe ze een volledige ICE in een paar bussen en een RB proberen te krijgen is me een raadsel.
Mocht dat allemaal lukken is de laatste stap een IC van Offenburg naar Frankfurt. Als alles lukt komt ik met 4 uur vertraging om 2h40 in Frankfurt aan.
Daarmee mag ik overigens al blij zijn, want de ICE zou via Saarbrücken en Kaiserslautern rijden en de passagiers daarheen moeten vanaf Mannheim met de taxi naar de desbetreffende bestemmingen rijden...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2022 22:06:02 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 01:26 schreef dennistd het volgende: Daarom ben ik vanavond met +4,5 vertrokken omdat de trein +6 had. Ga de reizigers toch geen uur laten wachten op de volgende bus...
Geen idee wat ze er op kantoor van vinden (als ze er al iets van vinden), en eerlijk gezegd boeit me dat ook niet zo heel veel
Ik ging jaren geleden dagelijks van Goes naar Zierikzee. Trein stopt daar naast de bushalte, je moet alleen perron over, tunnel door en busstation op. Als de trein dan iets later was, zag je je bus wegrijden als je uit de trein stapte En OV in Zeeland is nou ook niet echt elk kwartier zeg maar
Op woensdag 26 oktober 2022 01:26 schreef dennistd het volgende: Daarom ben ik vanavond met +4,5 vertrokken omdat de trein +6 had. Ga de reizigers toch geen uur laten wachten op de volgende bus...
Geen idee wat ze er op kantoor van vinden (als ze er al iets van vinden), en eerlijk gezegd boeit me dat ook niet zo heel veel
Lief! Prachtige klantenservice dit! Met + hoeveel kwam je aan op je eindhalte?