Als ik me niet vergis bij één of andere stokbroodleaser...quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is echt fucked-up. Waar worden die dingen geleased?
Ah, het station van Milaan. Mooi gebouw welquote:Op zondag 23 oktober 2022 12:41 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Zoveel te zien in één filmpje!
Afgelopen juni met die machine van Milaan naar Rimini gereden. Was prima eigenlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:41 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Probeer maar. 10 miljard en vijf jaar verder kom je er ineens achter dat hier sneeuw valt en daar niet.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Afgelopen juni met die machine van Milaan naar Rimini gereden. Was prima eigenlijk.
Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of oplappen van de Fyra niet beter was geweest dan dumpen. Nu zitten we al ruim 10 jaar met het wanproduct dat de IC Direct is.
19 deelseries hebben was ook niet echt handigquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Probeer maar. 10 miljard en vijf jaar verder kom je er ineens achter dat hier sneeuw valt en daar niet.
En dan zijn we weer waar we eind 2012 ook al waren
Wat destijds ook meespeelde was een compleet gebrek aan vertrouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Afgelopen juni met die machine van Milaan naar Rimini gereden. Was prima eigenlijk.
Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of oplappen van de Fyra niet beter was geweest dan dumpen. Nu zitten we al ruim 10 jaar met het wanproduct dat de IC Direct is.
Nee, dat is ook zo. En ik heb verder ook te weinig verstand van de technologie erachter. Maar de realiteit is wel dat NS sindsdien nooit met een alternatief is gekomen en de lijn sindsdien wordt bereden met antieke rijtuigen met een Vmax van 160.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat destijds ook meespeelde was een compleet gebrek aan vertrouwen.
Die treinen waren al jaren te laat, kampten met veel kleine en grote problemen, en de fabrikant hield een mooiweershow terwijl die dingen letterlijk uit elkaar vielen.
Op een gegeven moment houdt het dan gewoon op. Waarschijnlijk zou het technisch wel mogelijk zijn geweest om die treinen op te lappen en op een acceptabel niveau te krijgen qua betrouwbaarheid, maar als er geen vertrouwen is in de leverancier is er geen beginnen aan.
Dat komt ook omdat er veel te veel geboden is om op de HSL te mogen rijden. De enige manier om het nog enigszins te kunnen doen was een goedkope trein te laten rijden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, dat is ook zo. En ik heb verder ook te weinig verstand van de technologie erachter. Maar de realiteit is wel dat NS sindsdien nooit met een alternatief is gekomen en de lijn sindsdien wordt bereden met antieke rijtuigen met een Vmax van 160.
Maar goed de hele HSL was vanaf het begin al 1 grote shitshow.
Hoe meer beelden ik zie van het station van en de treinen rond Milano, hoe meer zin ik er in heb om een treinreis van en naar Milano te boeken voor maart 2023. Je doet er wel zo'n 12-13 uur over, maar de prijzen zijn echt acceptabel en onder de Gotthard door lijkt mij ook leuk. Heenweg met de EC7 naar Basel, IR naar Arth-Goldau en dan verder via Lugano naar Milano. Terugweg dezelfde treinen, onder andere de EC6.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:41 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Allemaal met een eigen karakterquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
19 deelseries hebben was ook niet echt handig
opleiding van mcn is begonnen. Bedoeling is/was december maar ik betwijfel of ze dat gaan halenquote:Op zondag 23 oktober 2022 15:18 schreef Erno-BE het volgende:
Trouwens, wanneer komt eigenlijk de ICNG in dienst in Nederland?
Zoiets zal het wel geweest zijn, inclusief een mooie smoes voor NS om er zonder al te veel gezichtverlies onder uit te komen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat destijds ook meespeelde was een compleet gebrek aan vertrouwen.
Die treinen waren al jaren te laat, kampten met veel kleine en grote problemen, en de fabrikant hield een mooiweershow terwijl die dingen letterlijk uit elkaar vielen.
Op een gegeven moment houdt het dan gewoon op. Waarschijnlijk zou het technisch wel mogelijk zijn geweest om die treinen op te lappen en op een acceptabel niveau te krijgen qua betrouwbaarheid, maar als er geen vertrouwen is in de leverancier is er geen beginnen aan.
Je kan ook de Nightjet nemen naar Zürich, daar een dag spenderen en vervolgens aan het eind van de middag de EC naar Milaan nemen. Heb ik in juni gedaan, is op zich prima bevallen. Anders wordt het wel een lange zit.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hoe meer beelden ik zie van het station van en de treinen rond Milano, hoe meer zin ik er in heb om een treinreis van en naar Milano te boeken voor maart 2023. Je doet er wel zo'n 12-13 uur over, maar de prijzen zijn echt acceptabel en onder de Gotthard door lijkt mij ook leuk. Heenweg met de EC7 naar Basel, IR naar Arth-Goldau en dan verder via Lugano naar Milano. Terugweg dezelfde treinen, onder andere de EC6.
Probleem is alleen nog een hotel vinden. Ik had een hotel gevonden, vlakbij het station Centrale voor een goede prijs, maar dat hotel heeft de kamerprijzen fors verhoogd. Een ander hotel, was een hotel zonder ontbijt of ter plekke betalen voor ontbijt en weer een ander hotel is een B&B-hotel wat niet annuleerbaar is. Is een B&B-hotel voor vier nachten wel te doen eigenlijk?
Trouwens, wanneer komt eigenlijk de ICNG in dienst in Nederland?
Voor een stedentrip prima hotels inderdaad.quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:50 schreef derLudolf het volgende:
B&B Hotel, geen luxe, maar wel altijd schoon en goede bedden.
Wij overnachten er vaak in de zomer, op de terugweg uit het zuiden. Als je gewoon een kamer met een bed zoekt en verder geen gezeik dan is het prima inderdaad.quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:50 schreef derLudolf het volgende:
B&B Hotel, geen luxe, maar wel altijd schoon en goede bedden.
Klopt, maar in de regel controleren ze nooit of je betaald hebtquote:Op zondag 23 oktober 2022 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ontbijt stelt weinig voor. Voor dat geld kan je beter in de stad gaan eten.
Ze rijden in Italië geen 250 met die treinen hè, dat maakt ook wel veel verschil.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |