abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206742587
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks voor de herkenning/tips, Nolita en Gogo. Ik zal eens kijken of de powernap helpt als overbrugging. Mijn ervaring is tot dusverre wel geweest dat ze 's middags heel moeilijk wil slapen als ze 's ochtends wakker is gemaakt. Sowieso is wakker maken een grote no go, mevrouw blijft dan echt even chagrijnig. Of even experimenteren met het ochtendslaapje steeds later gedurende een week of twee? Dat zie ik ook voorbij komen.
Dat zou ik denk ik doen idd. Dan hoef je maar 2x op een dag 'strijd' te voeren met inslapen. En wss is de avond dan even geen strijd omdat ze dan echt moe is. Dat herken ik vooral van de oudste. Jongste kon ik in bed leggen en gaan, maar sinds de zijkant uit haar ledikant is moeten we blijven tot ze slaapt.
pi_206751279
Hier ook een lastige slaper en Otis zat vlak na z'n 1e verjaardag al op één dutje }:| hij deed ook super moeilijk dus we zijn z'n ochtenddutje gaan verplaatsen naar de middag. Hij mocht pas op z'n vroegst om 11 uur naar bed en het doel was hem uiteindelijk rond 13 uur op bed te doen. Is inmiddels al een hele tijd gelukt, geen idee hoe lang we daar over hebben gedaan. Ging relatief snel wel!
pi_206752655
Hier vandaag 11:45 naar bed gebracht, ze was ook pas om 7:15 wakker, dus uitgeslapen (ze lag er ook om 18:45 al in de avond ervoor)! Heeft tot 13:15 geslapen, daarna was het klaar. Verder heeft ze zich goed gehouden.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
pi_206755317
Goed begin zo toch. Ik hoop met je mee dat de nachten dan ook beter gaan. Hier was dat helaas niet zo :P Inmiddels wel betere nachten dan toen, maar in ons geval was het stoppen van de nachtvoedingen het antwoord daarop. Maar hij slaapt nog steeds niet door }:| :O
pi_206755757
J is bijna 14 maanden en trekt 1 slaapje echt nog niet. Hoeft ook niet van mij, we zitten in een lekker ritme.

Hij is rond 7u-7:30u wakker en dan is hij om 10u alweer moe. Slaapt meestal van 10:30u tot 11:30u-12u, dit wisselt per dag.
En daarna weer van 14:30 tot 16:30 ofzo, soms verschuift eea een half uur.

En dan gaat hij rond 19:30u naar bed en slaapt meestal binnen een kwartier. Vaak zit ik voor 20u alweer in de woonkamer.

Overigens weigert J pertinent om overdag in zijn kamer te slapen. Dat wordt strijd en brullen. Dus slaapt ie maar bij ons in de woonkamer, naast me op de bank. Meestal kijk ik tv en hij kijkt altijd mee voor hij in slaap valt. Dat is nog wel een dingetje waar ik ooit iets mee moet
pi_206756779
En het was 5:10 uur toen mevrouw ging keten en niet meer wilde slapen. :') Ik ben grieperig, dus dat hakte er verder in. Ze ligt er nu net in en was gelijk vertrokken. Op 1 dutje leven als je al zó vroeg wakker bent, lukt nog niet.
pi_206767551
Hier wordt op de thuisblijf dagen regelmatig maar 1 tuk gedaan. Ze is dan vaak pas tussen 8:30 en 9:00 uur wakker. Slaapt dan soms ook gerust 3 uur aan een stuk.
De nachten zijn doorgaans prima. Veelal slaapt ze minimaal klokje rond met alleen een late fles.

Alleen het eten is hier wat uitdagend. Madam houd niet van brood en harde stukjes. Drinken uit iets anders dan de fles begint nu na van alles proberen eindelijk te komen.
  maandag 21 november 2022 @ 20:03:17 #108
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206767806
Ik ben echt jaloers op alle dreumesen die langer slapen dan tot 6:00. Standaard is ze hier zo vroeg, of eerder, wakker :O Laatste tijd steeds tussen 4:00 en 5:00 en slaapt ze alleen verder op mij, tot 6:00.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_206767905
Dat doet die van mij godzijdank dan weer wel (meestal), slapen tot een uur of 7. Maar we zitten hier met de vloek van meerdere kinderen. Jip slaapt op zich meestal wel redelijk tot goed en Otis vaak bagger tot redelijk. Maar als Otis dan een keer wel goed slaapt, dan slaapt Jip compleet ruk :') Of Otis lijkt uit te gaan slapen, maar wordt dan wakker gemaakt door Jip. Gezeik :')

Kreeg toch zo'n lekker plaatje vandaag van m'n dreumes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  maandag 21 november 2022 @ 21:20:42 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206769152
Oh precies dat je Aure, die tweekindervloek. De zeldzame keren dat de dreumes hier tot later dan 6:10 slaapt ben ik al wakkergemaakt door de kleuter. Al-tijd.

MAAR dreumes is wel helemaal om voor zijn eigen bed. Dat is fijn. Niet dat ik altijd makkelijk weg kom maar slapen bij mij en ook drinken zijn helemaal uit zijn systeem 's nachts. Als dan ooit die hoektanden helemaal door zijn wordt het wellicht echt weer wat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 21 november 2022 @ 21:26:13 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206769289
Verder vind ik 'm super leuk hoor. Het is echt een grappenmaker, klimt en kleutert de hele dag, hangt eindeloos als een luiaard in het klimrek en eet het liefst een appel van 100 naar 0 zo uit het vuistje. Doet alsof hij me iets voert en loopt dan schaterend weg. Echter. Waarom zo intens, die dreumesen. Waarom zo voor rede onvatbaar, zonder volumeknop, geduldloos?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206770131
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 19:50 schreef LauriLynne het volgende:
Hier wordt op de thuisblijf dagen regelmatig maar 1 tuk gedaan. Ze is dan vaak pas tussen 8:30 en 9:00 uur wakker. Slaapt dan soms ook gerust 3 uur aan een stuk.
De nachten zijn doorgaans prima. Veelal slaapt ze minimaal klokje rond met alleen een late fles.

Alleen het eten is hier wat uitdagend. Madam houd niet van brood en harde stukjes. Drinken uit iets anders dan de fles begint nu na van alles proberen eindelijk te komen.
Mijn plan was dus dat ik jou morgen zou bellen voor een nieuwe poging koffie ;)
Maar J heeft roet in het eten gegooid —> hoge koorts sinds vanavond. Die gaat morgen vast niet naar de opvang, wat inhoudt dat ik morgenmiddag wsch thuis werk (dwz telefonisch bereikbaar ben terwijl ik met m’n andere hand voor J zorg)

Hoe doen jullie dat met dreumesjes die midden in een werkweek ziek worden en dan thuis blijven en dan met jullie werk? Man en ik werken allebei 4 dagen….. hij vooral thuis en ik in het ziekenhuis maar hij moet ook gewoon z’n uren maken voor de baas dus kan niet altijd de honneurs waarnemen als J ziek is.
Dus kom ik nu maar even noodgedwongen uit het ziekenhuis. Dat is best een ding op mijn werk
  maandag 21 november 2022 @ 22:12:10 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206770234
Ja super onhandig is dat. Wij hebben mazzel met grootouders die vaak inspringen in zulke gevallen, en anders kijken wij wie vrij neemt. En ik gok het er ook wel eens op met een paracetamol en maar gewoon brengen, mits op dat moment koortsvrij.
pi_206770878
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:12 schreef Lemijn het volgende:
Ja super onhandig is dat. Wij hebben mazzel met grootouders die vaak inspringen in zulke gevallen, en anders kijken wij wie vrij neemt. En ik gok het er ook wel eens op met een paracetamol en maar gewoon brengen, mits op dat moment koortsvrij.
Mja, De vorige keer hadden we het met oma opgelost. En de keer daarvoor heeft man het gefixt. Het houdt een keer op en nu moet ik aan de bak.

Ik kan m’n moeder opzich nog wel vragen maar voel me bezwaard. Ik “bewaar” het maar voor als het water echt aan de lippen staat.

Ik denk dat ik morgen ook maar de gok waag met paracetamol als hij geen koorts heeft.
pi_206771241
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Mijn plan was dus dat ik jou morgen zou bellen voor een nieuwe poging koffie ;)
Maar J heeft roet in het eten gegooid —> hoge koorts sinds vanavond. Die gaat morgen vast niet naar de opvang, wat inhoudt dat ik morgenmiddag wsch thuis werk (dwz telefonisch bereikbaar ben terwijl ik met m’n andere hand voor J zorg)

Hoe doen jullie dat met dreumesjes die midden in een werkweek ziek worden en dan thuis blijven en dan met jullie werk? Man en ik werken allebei 4 dagen….. hij vooral thuis en ik in het ziekenhuis maar hij moet ook gewoon z’n uren maken voor de baas dus kan niet altijd de honneurs waarnemen als J ziek is.
Dus kom ik nu maar even noodgedwongen uit het ziekenhuis. Dat is best een ding op mijn werk
Hier voor die reden al meerdere malen opa en oma ingeschakeld. Toen dat een keer niet ging heeft vriendlief vrij genomen. Ik voel mij op dat soort dagen ook aan alle kanten tekort schieten. Gelukkig doen mijn ouders het heel veel liefde en zeggen ze wel 1000x dat we ons nier bezwaard hoeven voelen, maar het is en blijft gewoon lastig.

Ik ben net klaar met een week nachtdienst, blij dat het er weer op zit. Eerste (en hopelijk laatste) keer met zn kleintje.
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:01:04 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206776306
Mooi bewijs van mijn eigen stelling:
Kleuter: ‘mama, over 22 minuten is het half 7, dan mag ik je wakker maken toch?’
Dreumes: sliep uit tot 7 uur.
}:| .
pi_206780280
En Lily hoe is het vandaag gegaan met J?

Ik vrees dat dat virus van J ook digitaal heel besmettelijk is. Purk had vanmiddag 40 graden koorts.
pi_206782289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:16 schreef LauriLynne het volgende:
En Lily hoe is het vandaag gegaan met J?

Ik vrees dat dat virus van J ook digitaal heel besmettelijk is. Purk had vanmiddag 40 graden koorts.
Wat J dan ook bij zich heeft, het is sowieso super besmettelijk hahaha

Het ging maar zo zo vandaag. Ik heb ventolin in huis omdat hij al eens eerder last had van snel ademen en piepen, dat heb ik maar weer tevoorschijn gehaald.

Hij slaapt nu maar even bij ons op de kamer, dat voelt veiliger. Ik was vanochtend zwaar te laat op het werk door al deze ongein en toen bleken m’n andere collega’s met kinderen ook stuk voor stuk te laat vanwege de zieke spruiten.

Hoe was jouw avond met Purk?
Ik doe volgende week een nieuwe koffie poging, woensdag en donderdag zijn drukke dagen voor mij.

We moeten dat sowieso binnenkort echt eens doen ;) over een paar maanden ga ik in een ander ziekenhuis werken
  woensdag 23 november 2022 @ 10:38:19 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206786759
Wij proberen dat eerlijk te verdelen. Mijn moeder heeft zelf gewoon nog een baan en andere opa en oma wonen ver weg, dus die kunnen hier echt niet om half 8 ofzo zijn. Bovendien zijn ze 75 en doen ze steeds vakker wat maffe dingen. Kleren aantrekken over de pyjama heen bij de jongste bijv. En oma begon op de verjaardag van de kleuter vijf minuten na het zingen gewoon weer 'lang zal ze leven!' te zingen en leek zich niet helemaal te realiseren dat we dat al gedaan hadden... die laat ik dus liever niet met de kinderen alleen.

Dus: om en om zorgverlof als ze echt niet naar school of de opvang kunnen. Je hebt recht op 2 weken per jaar 70% doorbetaald. Daar komen we allebei niet aan hoor, maar we gebruiken het wel. En dan beslissen we op basis van de werkagenda's of één van ons een hele dag neemt of allebei een halve of... enz.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206787429
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wat J dan ook bij zich heeft, het is sowieso super besmettelijk hahaha

Het ging maar zo zo vandaag. Ik heb ventolin in huis omdat hij al eens eerder last had van snel ademen en piepen, dat heb ik maar weer tevoorschijn gehaald.

Hij slaapt nu maar even bij ons op de kamer, dat voelt veiliger. Ik was vanochtend zwaar te laat op het werk door al deze ongein en toen bleken m’n andere collega’s met kinderen ook stuk voor stuk te laat vanwege de zieke spruiten.

Hoe was jouw avond met Purk?
Ik doe volgende week een nieuwe koffie poging, woensdag en donderdag zijn drukke dagen voor mij.

We moeten dat sowieso binnenkort echt eens doen ;) over een paar maanden ga ik in een ander ziekenhuis werken
De avond was oke, de nacht een ramp. Koorts is weg tot nu toe.

Volgende week late diensten, dus dat moet geen probleem zijn vanuit mijn kant.

Zorgverlof is leuk idee, maar in mijn werk betekend dat er bv gewoon een waslijst aan polibezoeken verplaatst moet worden. En de eerst volgende plek is vaak pas over maanden. Dus de drempel is best hoog.

Mijn ouders zijn met pensioen en ze doen het heel graag. Daar hebben we veel geluk mee.
pi_206787880
Hier is oma (mijn schoonmoeder) echt een rots in de branding in die paar keer dat we omhoog zitten met opvang. Verder kan mijn man veel thuiswerken en dan ook dingen 's avonds doen. In mijn werk gaat het gewoon niet om thuis te werken of vrij te nemen. Zorgverlof zou kunnen, maar is dus nog niet nodig geweest (gelukkig).

Hier ben ik al een dag of 4 grieperig en ik lijk weer een lichte keelontsteking te pakken te hebben. Gelukkig niet zo erg als de vorige keer, toen ik een paar dagen echt 39 graden koorts had.
Dreumes heeft prutogen, dus die moet ik ook regelmatig schoonmaken en dat is NIET LEUK. Mja, je doet het zelf door je hand langs je snotneus te halen en in je ogen te wrijven. :D
pi_206789215
Hier ook een zieke dreumes nu! Ik kan het gelukkig heel goed regelen met werk. Maar nu ben ik vandaag sowieso vrij en morgen is oma er dus hopelijk is ie vrijdag weer opgeknapt. Maar vooralsnog is ie best zielig, flink aan het hoesten, rillen van de koorts, snot druipt er uit als een malle. Maar hij is verder wel redelijk helder, speelt af en toe ook. Wel een kort lontje :P
  donderdag 24 november 2022 @ 05:57:27 #123
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206798914
Pff, slapen is echt een drama hier :') Kan het nu zo slecht hebben :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_206800694
TGND, was hier ook weer extra pittig rond het eerste jaar. Maar goed, het slapen is hier sowieso al lastig voor 4,5 maand. :D
We hebben weer nieuwe schoenen gekocht gisteren. Maatje 21 was echt te klein, voelde de teentjes al bijna helemaal voorin. 2,5 maand mee gedaan. :D
pi_206800697
Hier lijken we het ergste gehad te hebben denk ik. Koorts was weg vanmorgen. Ze heeft van gister half 8 tot vanmorgen 10 uur geslapen met alleen een fles om 22 uur. Ze is nog heel snotterig en wat stil, maar verder wel gezellig.
Vandaag heeft mama koorts en spierpijn 😟.

Beterschap voor alle andere zieke dreumessen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')