Oh ja, nagels knippen is ook al zo'n feest. Dat laat ik man altijd doen, ondertussen zorg ik voor de afleiding.

Vraagje: zijn jullie dreumesen ook 'bol'? Het valt me de laatste weken eigenlijk op dat onze dame best wel een bol buikje heeft, vooral als ze goed gegeten heeft. Ik weet dat er ook nog wat babyvet zit, maar ze heeft echt wel wat plooitjes op haar beentjes en bij de overgang van arm naar hand (bij haar pols). Ze groeit m.i. erg goed, misschien nu wel iets harder dan zou moeten. Ik heb een afspraak ingepland voor 15 februari bij het CB voor meten en wegen, maar ik was benieuwd naar ervaringen hier?
Ze eet echt niet buitensporig veel, m.i. gewoon een goed voedingspatroon. Drie hoofdmaaltijden, twee keer een tussendoortje (fruit meestal, soms een Maria-koekje) en een toetje na het avondeten. Drinkt eigenlijk alleen maar water, of hele waterige ranja (ook lang niet elke dag). Ik geef wel volle producten (volle kwark of Griekse yoghurt), maar de rest is gewoon 'normaal'. Eet altijd pindakaas of appelstroop of geprakt fruit op volkoren brood, ontbijt is ook met havermout en fruit en yoghurt/kwark, avondeten is wat de pot schaft of een eigen potje als wij iets zouts / vets eten.
Ze drinkt nog wel bij mij, overdag 1 borst voor een dutje en 's avonds voor het slapengaan en 's nachts twee borsten. Wellicht dat ze daar nu zo van aankomt, naast alle vaste voeding? Ze dronk minder BV, ze viel vaak in slaap met 1 gedronken borst (nu moet ik er altijd 2 aanbieden voordat ze weer in slaap valt).