abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207421586
Gefeliciteerd! :)
  woensdag 4 januari 2023 @ 19:31:25 #227
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207421773
Het is hier elke avond weer een issue met tandenpoetsen. Ik weet ook echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen maar ze houdt haar kaken stijf op elkaar en draait haar hoofd constant weg. Ik wil er geen strijd van maken dus ik probeer het maar even en ook steeds met liedjes enzo. En als het dan toch een heel klein beetje lukt zeg ik ook hoe goed ze dat deed enzo. Maar het lijkt niet te werken. Volgende week moeten we naar het consultatiebureau, dus dan vraag ik het daar ook even, maar misschien hebben jullie al geweldige tips?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:01:37 #228
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207422077
Wij hebben het een tijd samen gedaan, waar J eigenlijk alleen op zijn tandenborstel kauwt en ik mijn tanden poets zodat het hij kon zien. En liedje via Alexa als ik zijn tanden doe.

Maar nu krijgt hij een 2/3 minuten filmpje over tandenpoetsen of bed/badtijd (meestal Hey Duggee) op mijn telefoon die hij vast houdt en dan kan ik los in zijn mond! :D Zonder dat filmpje laat hij het echt niet doen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:25:06 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207422382
Grote broer mag eerst. Daarna wil hij ook. Dit soort tips heb je niks aan bij een oudste. Maar omstebeurt naast mij liggen terwijl de ander zegt dat je het goed doet / een tandenborstel in je oog stopt (afhankelijk van de leeftijd) is hier blijkbaar aanlokkelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:33:39 #230
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207422478
Het zelf ook doen moet ik denk ik maar eens doen. Dat heb ik nog niet gedaan omdat ik zelf meestal na haar bedtijd nog moet/wil eten. Dat vind ik naar nadat ik mijn tanden heb gepoetst. Maar daar moet ik maar even doorheen denk ik.

Een filmpje opzetten is wel echt het allerlaatste wat ik zou proberen. Mijn neefje doet ook bijna niets (zoals eten) zonder 'kijkie kijkie'. Ik probeer dat echt te vermijden. Maar ik snap wel dat je eens op dat punt komt wanneer echt alles geprobeerd is en niets anders werkt.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:30:16 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207423489
Wij doen soms wel een filmpje, maar da's dan wel een filmpje van een tandenpoetsliedje. En ik denk overigens dat het prima te doen is om wel tandenpoetsen met een filmpje te doen, maar niet eten bijvoorbeeld. Het is niet 'als ik dit met een filmpje doe, moet alles met een filmpje' wmb. Je kind kan prima onderscheid maken tussen situaties.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 januari 2023 @ 21:33:20 #232
318361 Bienelientjee
pi_207423546
Oh ja, J krijgt geen filmpjes als hij eet. Hij probeert het wel eens, vraagt er dan om. Maar gewoon strak de regel erin houden. Maar tanden poetsen is echt een moet, dus als een filmpje helpt, so be it! :D
pi_207424880
Ja ik vind tandenpoetsen ook echt een moetje, dus het gebeurt hier regelmatig onder dwang. Het verschilt een beetje per keer hoe meewerkend hij is. Tandenpoetsfilmpje proberen we ook regelmatig met wisselend resultaat. Het is ook een beetje de leeftijd, het wordt beter als ze ouder worden (of naja zo ging het met Jip, ik ga er nu klakkeloos vanuit dat het voor Otis ook geldt :+)
pi_207426294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:41 schreef eponine het volgende:
Hoi :+

Mijn babymeisje R. is vandaag een dreumes geworden!
Gefeliciteerd dat is snel gegaan!
pi_207426370
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het is hier elke avond weer een issue met tandenpoetsen. Ik weet ook echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen maar ze houdt haar kaken stijf op elkaar en draait haar hoofd constant weg. Ik wil er geen strijd van maken dus ik probeer het maar even en ook steeds met liedjes enzo. En als het dan toch een heel klein beetje lukt zeg ik ook hoe goed ze dat deed enzo. Maar het lijkt niet te werken. Volgende week moeten we naar het consultatiebureau, dus dan vraag ik het daar ook even, maar misschien hebben jullie al geweldige tips?
Helaas geen tips…. Mijn aanpak vindt niet iedereen geschikt.
Hier ook een dreumes die een hekel heeft aan tandenpoetsen. Ik doe zo voorzichtig mogelijk en als ik dat doe en ook langzaam lukt het soms zonder dat hij overstuur raakt.

Maar dat lukt niet elke keer en hij raakt geregeld overstuur van het poetsen. In dat geval wordt het bij mij gewoon de houdgreep. Is niet fijn, maar ik vind dat er niet te onderhandelen is over tandenpoetsen. Het lukt me altijd om de tandjes te poetsen. Het leed is vervolgens snel geleden.
pi_207426654
Hier is tandenpoetsen ook een drama zonder afleiding van een filmpje. Ze mag dan alleen naar een filmpje van zichzelf kijken (van eerder die week, ofzo) of van haar neven, dat vindt ze leuk. Dan lukt het poetsen ook goed.
  donderdag 5 januari 2023 @ 07:58:47 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_207426770
Dit is een universeel probleem toch?

Tegen de tijd dat ze gaan wisselen wordt het makkelijker trouwens.
disclaimer
pi_207428869
Het is nu extra gedoe, omdat haar kiezen doorkomen. Iedere avond gaan die handen haar mond in (ze lijkt er vooral 's avonds / 's nachts last van te hebben) en de borstel wordt steevast met flink gemopper / gekrijs ontvangen. Ligt er een beetje aan hoe moe ze is.
Ze mag ook alleen een filmpje kijken na het toetje (1 aflevering Bumba) en bij het tandenpoetsen dus een filmpje van een familielid. Ze weet prima dat ze tijdens het eten of aankleden en.d. ook geen filmpje krijgt.
pi_207429052
Tanden poetsen is hier geen probleem. Maar nagels knippen, dat is echt een drama bij beide kinderen _O-
pi_207434814
Oh ja, nagels knippen is ook al zo'n feest. Dat laat ik man altijd doen, ondertussen zorg ik voor de afleiding. :D

Vraagje: zijn jullie dreumesen ook 'bol'? Het valt me de laatste weken eigenlijk op dat onze dame best wel een bol buikje heeft, vooral als ze goed gegeten heeft. Ik weet dat er ook nog wat babyvet zit, maar ze heeft echt wel wat plooitjes op haar beentjes en bij de overgang van arm naar hand (bij haar pols). Ze groeit m.i. erg goed, misschien nu wel iets harder dan zou moeten. Ik heb een afspraak ingepland voor 15 februari bij het CB voor meten en wegen, maar ik was benieuwd naar ervaringen hier?

Ze eet echt niet buitensporig veel, m.i. gewoon een goed voedingspatroon. Drie hoofdmaaltijden, twee keer een tussendoortje (fruit meestal, soms een Maria-koekje) en een toetje na het avondeten. Drinkt eigenlijk alleen maar water, of hele waterige ranja (ook lang niet elke dag). Ik geef wel volle producten (volle kwark of Griekse yoghurt), maar de rest is gewoon 'normaal'. Eet altijd pindakaas of appelstroop of geprakt fruit op volkoren brood, ontbijt is ook met havermout en fruit en yoghurt/kwark, avondeten is wat de pot schaft of een eigen potje als wij iets zouts / vets eten.

Ze drinkt nog wel bij mij, overdag 1 borst voor een dutje en 's avonds voor het slapengaan en 's nachts twee borsten. Wellicht dat ze daar nu zo van aankomt, naast alle vaste voeding? Ze dronk minder BV, ze viel vaak in slaap met 1 gedronken borst (nu moet ik er altijd 2 aanbieden voordat ze weer in slaap valt).
pi_207435217
Ja hoor, das hartstikke normaal en kan nog wel een tijdje zo blijven. Jip heeft echt tot ergens in z'n 3e jaar nog een bol buikje gehad. Otis heeft ook nog een lekker bol buikje en spekbenen O+ en dan *poef* ineens is het weg ;(
pi_207435349
J is ook bol. Ze is niet te zwaar, maar heeft gewoon een bol buikje. Soms wordt het ook even wat meer, maar dan heeft ze daarna vaak weer een groeispurt in de lengte en dan is het weer wat minder.
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:04:18 #243
318361 Bienelientjee
pi_207435629
J werd vaak een beetje bollig net voor een groeispurt! :D Maar nu is hij al net zo groot als sommige 2,5/ bijna 3 jarigen, dus al een tijdje geen bolle fase gehad!
pi_207435691
Anna is niet bol. Anna is een rollade _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ze eet goed en gezond, maar wat Aure ook zegt: met 3 jaar is ineens dat spek weg. Mijn peuter heeft nu van die slanke kleuterbenen en een slimfit broek zakt van zijn bips af. Hij was rond deze leeftijd ook heel bol.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 05-01-2023 21:27:27 ]
pi_207435890
Als ik jullie verhalen zo lees dan knijpen wij qua nagels knippen en tandenpoetsen in onze handjes. In het begin was tandenpoetsen wel een strijd. Tijdje in het begin was het wel echt de houtgreep. Inmiddels doet ze haar mondje open als we de tandenborstel ervoor houden. En ze stopt zelf de tandenborstel ook regelmatig in haar mond. Het ging beter nadat we bij ons zelf gingen poetsen inderdaad. Rondom nieuwe tandjes vaak even iets moeizamer. Wij tellen of zingen tijdens het poetsen.

Qua bolle buik. Hier groei tussen 0 en -1 en een bol buikje. Hoort bij baby’s en dreumessen, weet alleen even niet meer waarom.
pi_207435904
Haha d-e, ik moest lachen. Zo ziet mijn dame er niet uit, dus ze is dan zeker geen rollade. :D

Top, thanks voor de reacties. Dan vertrouw ik er maar op dat het normaal is en dat ze straks wat meer in balans komt. Ik ben er al bang voor dat ze echt mijn postuur heeft: kort en wel flinke beentjes en goed in de spekkies. Maar ik denk zelf niet dat té is. Ben benieuwd of ze ook weer gaat duidelijk groeien in de lengte binnenkort. Maat 86/92 is echt nodig voor de broekjes/leggings/maillots, maar ze zijn dan zo lang. :')
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:29:06 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_207436021
Al mijn kinderen hadden een bol buikje tot ze 3,5 waren. Ik zou me pas zorgen maken als je dreutel een platte buik had :+

(Mijn 2 groten zijn heel gezonde kinderen geworden zonder overgewicht, over de jongste kan ik nog geen uitspraken doen)
disclaimer
pi_207436788
Mijn peuter van ruim 2 jaar heeft een bolle buik, spekkige armpjes, nog spekkigere beentjes en een dikke kont :D. Te zwaar volgens cb maatstaven. Ik maakte me er ook een beetje druk om dus ik herken het wel, maar de pediatrician hier zei dat het allemaal wel losloopt als ze ouder worden over het algemeen. Zij zei dat ze sowieso niet van overgewicht oid spreken totdat ze ouder zijn omdat het als ze jong zijn nog fluctueert.
pi_207440483
R vindt, nu ze net een paar dagen een jaar is, dat ze wel ineens allemaal nieuwe skills kan ontwikkelen. Ze komt vooruit (op haar billen, kruipen doet ze tot nu toe niet), brabbelt nog meer dan ze al deed en probeert blokjes te stapelen O+
pi_207474521
Zelfs mijn magere mini heeft een bol buikje! Ze is zowaar aangekomen. Ze is van 8.72 naar 9.19 in 6 weken. Het is in elk geval iets. Ze is zeker weten langer geworden, want ze botst nu haar hoofd tegen de tafel, waar ze tot voor kort nog zo onder kon.

Ook is ze officieel niet meer allergisch en dat hebben we gevierd met haar allereerste pizza.

Lily, over de nachtvoeding afbouwen. Wij hebben dat bij de eerste vlak na haar eerste verjaardag gedaan. Die was dol op borstvoeding en heeft tot 2.5 bij me gedronken. Maar die nachtvoeding had ik al snel geen zin meer in. Mijn partner heeft twee weken lang haar getroost, water aangeboden en weer in slaap gebracht als ze 's nachts wakker werd. De eerste paar nachten waren het zwaarst. Daarna werd ze wakker en was tevreden met een slokjes water en na 2 weken sliep ze door. Elvie sliep op een bepaald moment gewoon door en heeft zichzelf eraf geholpen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')