abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2023 @ 11:29:31 #201
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207373612
Meneer lag hier thuis te snurken van 20.00 tot 6.00 O+ terwijl er echt enorm hard werd geknald hier :D
  zondag 1 januari 2023 @ 12:58:20 #202
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207374563
Bambi heeft van 19:30 tot 7:30 aan één ruk geslapen. Is niet wakker geworden van het vuurwerk. Normaal wordt ze rond 6/6:30 wakker, dus dat het 7:30 was vanochtend stond ik echt versteld van. Maargoed, ze is wel eindelijk weer zo goed als beter. Na 5 dagen in ieder geval geen koorts meer. Nu mama nog :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207374720
Lekker hoor, Otis die heeft van half 11 tot half 1 ofzo beneden gezeten bij ons. Nog wel even geprobeerd hem op bed te leggen, maar dat wilde echt niet. Rond half 1 wel weer in bed, maar om 1 uur ofzo kon ik hem weer meenemen naar ons bed :') toen sliep ie wel tot half 9 ongeveer.
  zondag 1 januari 2023 @ 13:26:29 #204
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207374835
J heeft goed geslapen. In een klein reis bed bij de schoonouders. Het kwam hier in Engeland met bakken uit de hemel vallen! Dus weinig mensen waren vuurwerk aan het afsteken.
pi_207375130
Fijn, zulke goede nachten! Hier is in slaap vallen 's avonds nooit een probleem. Ze werd alleen om 22.45 uur wakker en man kreeg haar niet getroost, dus ik erheen. Daarna was het 2:30 uur en 5:30 uur. Toen is ze 2 uur wakker geweest en viel ze om 7:30 uur weer in slaap tot 9:30 uur. Dus ja, wel uitgeslapen, maar ik had liever dat ze van 2:30 uur tot 7:30 uur aan 1 stuk geplakt had. :') :'(

Beste wensen allemaal! Wij waren thuis, schoonmoeder en zwager op bezoek gehad, maar die gingen rond 22:00 uur weg.
pi_207377026
J heeft van 20u tot 9u geslapen, zonder pauze. Prima oud en nieuw gehad
pi_207387625
Wat heerlijk toch zo'n goede slaper Lily!

Hier is het wel echt ontzettend verbeterd sinds eind oktober. Hij slaapt de eerste x aantal uren in zijn eigen bed en wordt dan wakker en slaapt verder bij ons (meestal tot de wekker gaat). Het wisselt wel sterk hoeveel uur hij in zijn eigen bed slaapt en af en toe is hij ook nog wel wat onrustig bij ons, maar echt wat een verschil en wat een opluchting. Ik trok het maar slecht toen, dus het betere slapen kwam als geroepen :D Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal zonder slag of stoot gegaan (alle nachtvoedingen gestopt, was even intens, maar heel blij dat ik dat heb doorgezet). In het voorjaar/de zomer maar eens kijken of ik hem de hele nacht in zn eigen bed kan houden als dat dan nog nodig is, maar daar vind ik het nu te koud voor :P
pi_207388854
Ik ben er nog niet in geslaagd om de nachtvoedingen af te bouwen... Misschien ben ik ook wel een slappe zak, maar ik ben gewoon nog niet streng genoeg en ben nog niet zover om het echt te weigeren. Man heeft 1x boven gelegen om haar te troosten, maar dat resulteerde in oorverdovend gekrijs en daar werd ik weer wakker van. Dus ja, wij zitten nog in een status quo. Soms slaapt ze in 1 ruk tot 5:00 uur, soms tot 1:45. Vroeg in de nacht/halverwege de nacht gaat het wegleggen en verder slapen prima, eind van de nacht vaak niet meer. Al was dat afgelopen nacht wel.
Overdag wordt er ook max. vijf kwartier geslapen, maar afgelopen week wel 1x twee uur. Het houdt allemaal niet over. En er zit geen patroon in.
Maar ach, ze doet het er prima op qua ontwikkeling. Ze krijgt tanden en kiezen en dat helpt ook niet mee. Ze vraagt meer dan ooit om drinken, ook overdag. Dus ja, daar moeten we wel wat mee.
pi_207388905
Hebben jullie dreumesen nog plezier gehad van oud & nieuw?
Hier werd van een oliebol en appelbeignet gesmikkeld en genoot ze ook van siervuurwerk dat mijn zwagers gisteravond nog afstaken. Heel grappig, ze is dol op alles wat licht en geluid geeft. En op het laatst 'ooooh' toen het laatste vuurwerk uit elkaar spoot in de lucht. :D
  maandag 2 januari 2023 @ 19:22:33 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207393831
Mijnes lustte wel een oliebol ja :D .

Komkommerschijfje, het klinkt alsof de nood nog niet hoog genoeg is voor je, als je het zielig vindt en/of je het niet volhoudt. Ik was echt overtuigd dat het nodig was, voor hem én voor mij, we moesten allebei beter slapen. En ik was degene die dat moest regelen. Met Indië overtuiging vond ik volhouden niet moeilijk. Wel zwaar. Maar het gaat zoveel beter met ons nu! En recent sliep hij een nacht in mijn bed omdat we niet thuis waren en dat ging ook best, want de routine om half slapend om drinken te vragen is weg. Dus dat maakt ons weer flexibeler.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207394146
Mijn dochter is alleen in een fractie van een seconde echt wakker. Het is niet half slapend jengelen om drinken, maar ze wordt wakker, gaat gelijk staan en flink kabaal maken. Man slaapt 's nachts altijd diep, dus hij wordt dan niet wakker van haar gehuil. Ik ga er altijd heen, omdat ik haar stil kan krijgen. Ik ben er inderdaad nog niet aan toe om de BV helemaal af te schaffen. Voor mijn nachtrust zou ik 'ja' zeggen, want ik heb nog nooit een hele nacht tot 7:00 uur doorgeslapen, maar ik functioneer zelf nog goed op 6 uur slaap per nacht, dus ik voel de noodzaak ook niet ontzettend om het nu al af te bouwen. Ja, tuurlijk zou ik blij zijn als ik er 's nachts niet meer uit hoef en ja, ik baal als ze wakker is, maar ik weet niet. Dat drinken hoort er echt bij en ze wordt er instant rustig van. Het geeft een soort geborgenheid/troost die ze dan (nog) niet kan vinden bij man / bij mij zonder het drinken.

Ik ga volgende week eens contact opnemen met de kinderoefentherapeut die ons al twee keer erg geholpen heeft met overdag in bed slapen. Wellicht kan zij ons op weg helpen voor de nacht, of in ieder geval meedenken voor een goed plan.
pi_207394175
En overdag heb ik totaal geen probleem met grenzen stellen / duidelijk zijn en is ze flink aan het jengelen en drammen, maar dan kan ik er goed mee omgaan. 's Nachts kies ik echt nog voor de minste weerstand. En waarom? Tsja, goede vraag.
pi_207394370
Zowel oliebol als appelbeignet was hier een groot succes. Vuurwerk vond ze prachtig. Jammer dan ze niet wou slapen, maar prima avond gehad.

Doorgaans slaapt ze van 19-9:00 uur op dagen dat ze niet maar de opvang hoeft. Ze krijgt nog wel regelmatig een klein flesje einde van de avond. Die zijn we aan het afbouwen.
pi_207395022
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En overdag heb ik totaal geen probleem met grenzen stellen / duidelijk zijn en is ze flink aan het jengelen en drammen, maar dan kan ik er goed mee omgaan. 's Nachts kies ik echt nog voor de minste weerstand. En waarom? Tsja, goede vraag.
Die waarom lijkt me niet zo heel moeilijk hoor; je doet datgene wat je nu direct de meeste slaap oplevert. Of dat voor de lange termijn ook de strategie is die je wilt blijven volgen is een andere vraag ;)

L is flink verkouden en hoest met momenten zo heftig dat ze paars aanloopt. Vooral bij het in slaap vallen. Zo zielig! En dan na het hoesten heel zielig huilen. Ze is ook helemaal schor van het hoesten. :'(
pi_207395972
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 20:37 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Die waarom lijkt me niet zo heel moeilijk hoor; je doet datgene wat je nu direct de meeste slaap oplevert. Of dat voor de lange termijn ook de strategie is die je wilt blijven volgen is een andere vraag ;)

Nou precies dit dus! En dit ging voor mij heel lang goed, maar op een gegeven moment merkte ik aan alles dat ik dat niet lang meer ging volhouden. En Otis ging ook alleen maar slechter slapen ipv beter en toen hij elk uur kwam was dat wel een beetje de druppel :P nouja genoeg signalen om er iets aan te doen dus. Je merkt het vanzelf wel als het niet meer wil zoal het gaat :Y

Fijn dat het slapen bij jullie ook beter gaat Lemijn!

Beterschap voor L Takkie :*

Over 2.5 maand wordt m'n boef gewoon alweer 2 jaar. Het gaat zo hard!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n blondie O+
pi_207401895
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hebben jullie dreumesen nog plezier gehad van oud & nieuw?
Hier werd van een oliebol en appelbeignet gesmikkeld en genoot ze ook van siervuurwerk dat mijn zwagers gisteravond nog afstaken. Heel grappig, ze is dol op alles wat licht en geluid geeft. En op het laatst 'ooooh' toen het laatste vuurwerk uit elkaar spoot in de lucht. :D
Zeker niet, J had a normal day at the office. Ging om 19:30 naar bed en sliep tot de ochtend. Niks gemerkt.
J zou het niet trekken, zo lang op
pi_207401915
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:22 schreef Lemijn het volgende:
Mijnes lustte wel een oliebol ja :D .

Komkommerschijfje, het klinkt alsof de nood nog niet hoog genoeg is voor je, als je het zielig vindt en/of je het niet volhoudt. Ik was echt overtuigd dat het nodig was, voor hem én voor mij, we moesten allebei beter slapen. En ik was degene die dat moest regelen. Met Indië overtuiging vond ik volhouden niet moeilijk. Wel zwaar. Maar het gaat zoveel beter met ons nu! En recent sliep hij een nacht in mijn bed omdat we niet thuis waren en dat ging ook best, want de routine om half slapend om drinken te vragen is weg. Dus dat maakt ons weer flexibeler.
Hoe zijn jullie van de nachtvoedingen afgekomen?
pi_207401966
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter is alleen in een fractie van een seconde echt wakker. Het is niet half slapend jengelen om drinken, maar ze wordt wakker, gaat gelijk staan en flink kabaal maken. Man slaapt 's nachts altijd diep, dus hij wordt dan niet wakker van haar gehuil. Ik ga er altijd heen, omdat ik haar stil kan krijgen. Ik ben er inderdaad nog niet aan toe om de BV helemaal af te schaffen. Voor mijn nachtrust zou ik 'ja' zeggen, want ik heb nog nooit een hele nacht tot 7:00 uur doorgeslapen, maar ik functioneer zelf nog goed op 6 uur slaap per nacht, dus ik voel de noodzaak ook niet ontzettend om het nu al af te bouwen. Ja, tuurlijk zou ik blij zijn als ik er 's nachts niet meer uit hoef en ja, ik baal als ze wakker is, maar ik weet niet. Dat drinken hoort er echt bij en ze wordt er instant rustig van. Het geeft een soort geborgenheid/troost die ze dan (nog) niet kan vinden bij man / bij mij zonder het drinken.

Ik ga volgende week eens contact opnemen met de kinderoefentherapeut die ons al twee keer erg geholpen heeft met overdag in bed slapen. Wellicht kan zij ons op weg helpen voor de nacht, of in ieder geval meedenken voor een goed plan.
Ja en anders go with the flow. Jij bent er in je hoofd ook volgens mij nog niet aan toe als ik je Posts een beetje lees.

Doorslapend kind = nooit meer dit kind s nachts in de stilte aan je borst hebben. Dat is afscheid nemen van iets. Heb ik al heel vroeg gedaan met J en het is een bitterzoet gevoel.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:11:21 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207402026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:07 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja en anders go with the flow. Jij bent er in je hoofd ook volgens mij nog niet aan toe als ik je Posts een beetje lees.

Doorslapend kind = nooit meer dit kind s nachts in de stilte aan je borst hebben. Dat is afscheid nemen van iets. Heb ik al heel vroeg gedaan met J en het is een bitterzoet gevoel.
Eens, ik mis het soms zelfs als dreumes een nachtje doorslaapt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207402231
Klopt ook wel, want kans is aanwezig dat het bij F. blijft. Ik vind het stiekem ook nog wel fijn als ze drinkt. Ze wordt zo groot en wil overdag nauwelijks meer knuffelen, des te fijner is dat moment 's avonds voor het naar bed gaan en 's nachts. Het enige jammere is dus dat vaak lang wakker zijn aan het eind van de nacht, dan komt ze niet meer in slaap en dan denk ik 'arghh'. Maar vroeg in de nacht drinkt ze af en toe en kan ik haar weer zonder problemen terugleggen, dus het is puur die laatste fase van de nacht die ik irritant vind.
pi_207417439
Hoi :+

Mijn babymeisje R. is vandaag een dreumes geworden!
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:52:57 #222
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207417580
Gefeliciteerd eponine! *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207417852
Gefeliciteerd eponine!
  woensdag 4 januari 2023 @ 13:15:38 #224
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK