Die waarom lijkt me niet zo heel moeilijk hoor; je doet datgene wat je nu direct de meeste slaap oplevert. Of dat voor de lange termijn ook de strategie is die je wilt blijven volgen is een andere vraagquote:Op maandag 2 januari 2023 19:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En overdag heb ik totaal geen probleem met grenzen stellen / duidelijk zijn en is ze flink aan het jengelen en drammen, maar dan kan ik er goed mee omgaan. 's Nachts kies ik echt nog voor de minste weerstand. En waarom? Tsja, goede vraag.
Nou precies dit dus! En dit ging voor mij heel lang goed, maar op een gegeven moment merkte ik aan alles dat ik dat niet lang meer ging volhouden. En Otis ging ook alleen maar slechter slapen ipv beter en toen hij elk uur kwam was dat wel een beetje de druppelquote:Op maandag 2 januari 2023 20:37 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Die waarom lijkt me niet zo heel moeilijk hoor; je doet datgene wat je nu direct de meeste slaap oplevert. Of dat voor de lange termijn ook de strategie is die je wilt blijven volgen is een andere vraag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n blondie![]()
Zeker niet, J had a normal day at the office. Ging om 19:30 naar bed en sliep tot de ochtend. Niks gemerkt.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hebben jullie dreumesen nog plezier gehad van oud & nieuw?
Hier werd van een oliebol en appelbeignet gesmikkeld en genoot ze ook van siervuurwerk dat mijn zwagers gisteravond nog afstaken. Heel grappig, ze is dol op alles wat licht en geluid geeft. En op het laatst 'ooooh' toen het laatste vuurwerk uit elkaar spoot in de lucht.
Hoe zijn jullie van de nachtvoedingen afgekomen?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:22 schreef Lemijn het volgende:
Mijnes lustte wel een oliebol ja.
Komkommerschijfje, het klinkt alsof de nood nog niet hoog genoeg is voor je, als je het zielig vindt en/of je het niet volhoudt. Ik was echt overtuigd dat het nodig was, voor hem én voor mij, we moesten allebei beter slapen. En ik was degene die dat moest regelen. Met Indië overtuiging vond ik volhouden niet moeilijk. Wel zwaar. Maar het gaat zoveel beter met ons nu! En recent sliep hij een nacht in mijn bed omdat we niet thuis waren en dat ging ook best, want de routine om half slapend om drinken te vragen is weg. Dus dat maakt ons weer flexibeler.
Ja en anders go with the flow. Jij bent er in je hoofd ook volgens mij nog niet aan toe als ik je Posts een beetje lees.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter is alleen in een fractie van een seconde echt wakker. Het is niet half slapend jengelen om drinken, maar ze wordt wakker, gaat gelijk staan en flink kabaal maken. Man slaapt 's nachts altijd diep, dus hij wordt dan niet wakker van haar gehuil. Ik ga er altijd heen, omdat ik haar stil kan krijgen. Ik ben er inderdaad nog niet aan toe om de BV helemaal af te schaffen. Voor mijn nachtrust zou ik 'ja' zeggen, want ik heb nog nooit een hele nacht tot 7:00 uur doorgeslapen, maar ik functioneer zelf nog goed op 6 uur slaap per nacht, dus ik voel de noodzaak ook niet ontzettend om het nu al af te bouwen. Ja, tuurlijk zou ik blij zijn als ik er 's nachts niet meer uit hoef en ja, ik baal als ze wakker is, maar ik weet niet. Dat drinken hoort er echt bij en ze wordt er instant rustig van. Het geeft een soort geborgenheid/troost die ze dan (nog) niet kan vinden bij man / bij mij zonder het drinken.
Ik ga volgende week eens contact opnemen met de kinderoefentherapeut die ons al twee keer erg geholpen heeft met overdag in bed slapen. Wellicht kan zij ons op weg helpen voor de nacht, of in ieder geval meedenken voor een goed plan.
Eens, ik mis het soms zelfs als dreumes een nachtje doorslaapt...quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:07 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja en anders go with the flow. Jij bent er in je hoofd ook volgens mij nog niet aan toe als ik je Posts een beetje lees.
Doorslapend kind = nooit meer dit kind s nachts in de stilte aan je borst hebben. Dat is afscheid nemen van iets. Heb ik al heel vroeg gedaan met J en het is een bitterzoet gevoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |