abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2022 @ 13:02:08 #201
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_206519877
Matt Hancock gaat mee doen aan I'm a Celebrity en heeft nu the whip withdrawn. Ik laat de analyse verder aan de SNP :P
quote:
It speaks volumes that Matt Hancock would rather be stranded in a remote jungle eating kangaroo testicles than spend a moment longer on the Tory benches at Westminster, as Rishi Sunak’s government lurches from one crisis to another.
https://www.theguardian.c(...)k-politics-live-news
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 1 november 2022 @ 13:04:07 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206519910
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:02 schreef De_Hertog het volgende:
Matt Hancock gaat mee doen aan I'm a Celebrity en heeft nu the whip withdrawn. Ik laat de analyse verder aan de SNP :P
[..]
Had Richie hem maar niet moeten overslaan met knuffelen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 1 november 2022 @ 13:12:08 #203
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206520018
quote:
as Rishi Sunak’s government lurches from one crisis to another.
1 week nu bezig toch? _O-
Verder is de haarlijn van Matt Hancock er niet eentje waar je in een rechtvaardige wereld een celebrity mee gaat worden.
pi_206520800
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:12 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
1 week nu bezig toch? _O-
Verder is de haarlijn van Matt Hancock er niet eentje waar je in een rechtvaardige wereld een celebrity mee gaat worden.
Men zit een beetje aan de bodem van de celebrity ton nu, geloof ik.
  dinsdag 1 november 2022 @ 23:18:33 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206527776
quote:
[..]
Nadine Dorries achterna... Hancock is bekender dan Dorries in 2012 was, dus ik neem aan dat hij ook meer betaald krijgt (Dorries zou er 20.000£ aan verdiend hebben). Dorries ging er bij de eerste stemming reeds uit, had een ruime achterstand (4.79% van de stemmen, tegenover 10.94% voor de voorlaatste). Ze kreeg de whip zes maanden later terug.
are we infinite or am I alone
pi_206544701
De BoE heeft de rente zoals verwacht fiks verhoogd, maar ook aangegeven dat die niet volgend jaar naar de 5% gaat. Een dergelijk sentiment gaf de ECB laatst ook al aan over hun rentevoeten (maar dan aangaande een andere range, zo rond de 3%). Sindsdien is de euro weer een stukje verzwakt en iets soortgelijks zal ook wel gaan gebeuren met de pond - die werd nu op niveau gehouden met het idee dat de BoE door zou pakken qua rentestijgingen.

Benieuwd of dat ook gaat gebeuren, zoveel inzicht heb ik er ook niet in verder.
  dinsdag 8 november 2022 @ 13:52:42 #207
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206602005
twitter
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:13:46 #208
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206605358
Ach Gavin Williamson

Heeft nooit iets gekund, kan niks, zal nooit iets kunnen maar toch elke keer weer een positie krijgen :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 9 november 2022 @ 00:07:32 #209
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206609441
Oh hij is alweer pleite :W
  zaterdag 12 november 2022 @ 14:50:08 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206650361
Tabloid, maar toch :')

twitter
  zaterdag 12 november 2022 @ 18:25:26 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206651748
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 26 november 2022 @ 21:17:05 #212
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206834005
quote:
Brexit blow: exports to Japan slump after ‘landmark’ free trade deal

The first major free trade agreement signed by Britain after Brexit has been branded a failure after new figures showed exports had fallen since it came into force.

Liz Truss signed a “historic” deal with Japan as trade secretary in October 2020, describing it as a “landmark moment for Britain”. It was claimed it would boost trade by billions of pounds and help the UK recover from the pandemic.

However, figures collated by the Department for International Trade show exports to Japan fell from £12.3bn to £11.9bn in the year to June 2022. Exports in goods fell 4.9% to £6.1bn and services fell 2% to £5.8bn.

The decline is a significant setback for supporters of Brexit who claimed global trade with non-EU countries would help compensate for any losses from leaving the single market.

One such deal, with Australia, was criticised earlier this month by the former environment secretary George Eustice, who said it was “not actually a very good deal for the UK”.

Nick Thomas-Symonds, Labour’s shadow secretary for international trade, said: “Falling trade with Japan is irrefutable evidence that ministers are not delivering for UK exporters.

“The Conservatives have no trade policy worthy of the name and ministers are failing to stand up for UK interests in negotiations.

“This is making the huge economic damage they have caused even worse.”

The new figures follow evidence that Britain’s economy is set to struggle compared to its international counterparts.

Apart from Russia, it will be the weakest performer of the world’s big economies next year, according to the Organisation for Economic Co-operation and Development.

[..]
https://www.theguardian.c(...)e-deal-exports-slump
  zaterdag 26 november 2022 @ 22:22:34 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206835111
quote:
Of Japanners zuipen niet zoveel whiskey meer? :)
Dat is/was een redelijk deel van de UK export naar Nippon.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:08:09 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206997478
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 23:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Nadine Dorries achterna... Hancock is bekender dan Dorries in 2012 was, dus ik neem aan dat hij ook meer betaald krijgt (Dorries zou er 20.000£ aan verdiend hebben). Dorries ging er bij de eerste stemming reeds uit, had een ruime achterstand (4.79% van de stemmen, tegenover 10.94% voor de voorlaatste). Ze kreeg de whip zes maanden later terug.
Hancock is terug uit de jungle, volgens Pippa Crerar (Guardian) heeft het hem een "more positive public profile" (en 400.000£) opgeleverd (ze voegde er wel aan toe: "although that could all change with the official Covid inquiry"); hij eindigde derde, na Jill Scott (voetbalster, speelde voor engeland in de 2011 World Cup) en Owen Warner (Hollyoaks acteur).

Gisteren heeft ie aangekondigd dat hij geen kandidaat zal zijn bij de volgende verkiezingen, hij verlaat de politiek. Nu vragen sommigen zich af of het wel vrijwillig was, of dat ie gedwongen werd.
quote:
Row grows over Matt Hancock’s announcement he is quitting as MP
Former health secretary’s letter to PM prompts debate over whether he is going voluntarily or being forced out
https://www.theguardian.c(...)atives-next-election

https://www.theguardian.c(...)e-coming-rishi-sunak
pi_206998393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Hancock is terug uit de jungle, volgens Pippa Crerar (Guardian) heeft het hem een "more positive public profile" (en 400.000£) opgeleverd (ze voegde er wel aan toe: "although that could all change with the official Covid inquiry"); hij eindigde derde, na Jill Scott (voetbalster, speelde voor engeland in de 2011 World Cup) en Owen Warner (Hollyoaks acteur).

Gisteren heeft ie aangekondigd dat hij geen kandidaat zal zijn bij de volgende verkiezingen, hij verlaat de politiek. Nu vragen sommigen zich af of het wel vrijwillig was, of dat ie gedwongen werd.
[..]
https://www.theguardian.c(...)atives-next-election

https://www.theguardian.c(...)e-coming-rishi-sunak
Nogal wat meer dan Dories inderdaad, 20x meer. Daar zullen ook wel wat mensen over vallen, maar is al een tijdje bekend.
Paar keer stukje gezien, die 'jungle' is nogal aangeharkt, lijkt meer op een botanische tuin dan een jungle, en zag ook bij niemand rode plekken van insectenbeten ofzo, alle kleren waren schoon en droog, en iedereen verder ook schoon. Niet echt mijn ervaring van jungle, lijkt meer op een decor met planten imo.
  zondag 11 december 2022 @ 10:38:12 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207039627
pi_207040781
Goh, hij ziet nu eindelijk zelf ook in dat ze een beetje doorgeschoten waren.

https://www.theguardian.com/politics/2022/dec/10/liz-truss-and-kwasi-kwarteng-got-carried-away-writing-mini-budget
pi_207040941
quote:
Toch leuk dat daar consequenties voor henzelf aan zitten...oh...wacht.
pi_207090874
quote:
OV, zorg, post en weermensen: iedereen staakt in het VK

Fleur Launspach

correspondent VK en Ierland

Een golf van stakingen in de publieke sector maakt het leven in deze feestmaand bijzonder ingewikkeld voor de Britten. Het openbaar vervoer ligt plat, de post wordt niet bezorgd en ook de weermensen stoppen ermee. Van nu tot 10 januari staakt er elke dag wel een beroepsgroep: van onderwijzers tot brandweermensen, buschauffeurs en douanepersoneel.

Vandaag leggen zo'n 100.000 Britse zorgmedewerkers hun werk neer. Verpleegkundigen die weglopen bij hun patiënten, met alle risico's van dien, dát is nog nooit eerder voorgekomen.

De vakbond van verpleegkundigen Royal College of Nursing eist een salarisverhoging van 19 procent. Maar het gaat niet alleen om geld, er is ook een structureel tekort aan personeel en groot gebrek aan beschikbare bedden. En dat leidt tot noodsituaties in het Britse zorgsysteem, de NHS.

Ambulances uren te laat
Dat landelijke zorgstelsel, gratis voor iedereen, is een bron van nationale trots. Maar de werkdruk en praktische problemen doen in toenemende mate afbreuk aan patiëntveiligheid, volgens het personeel. Op de wachtlijst voor een operatie staan - mede dankzij de pandemie - 7 miljoen mensen. Ambulances, waarvan het personeel deze maand ook van plan is om te gaan staken, komen in sommige regio's uren te laat.

De golf aan stakingen wordt vergeleken met the Winter of our Discontent, de winter van de onvrede. Die oorspronkelijk aan Shakespeare ontleende term werd beroemd tijdens de massale stakingen in de winter van 1978/1979, die eveneens werden aangewakkerd door hoge inflatie.

De 5-jarige Yusuf overleed volgens zijn familie omdat een ziekenhuis in Rotherham hem vanwege tekorten niet wilde opnemen:

1:43Oom overleden Yusuf (5): 'Er was geen bed en geen arts beschikbaar''
De gemeenschappelijke drijfveer voor alle stakende publieke sectoren is de hoge inflatie en frustratie over jarenlange bezuinigingen. De sterk gestegen kosten van voedsel en energie leiden ertoe dat werknemers, van wie de salarissen niet mee stijgen, er op achteruitgaan. Dit jaar werd de sterkste daling van de levensstandaard in het VK ooit gemeten.

Vooral in de publieke sector blijven salarissen met gemiddeld 2,2 procent toename op jaarbasis mijlenver achter op de het tempo waarmee de prijzen stijgen: de inflatie is nu 11,1 procent. Mensen met lagere inkomens voelen dit het hardst, omdat ze een groter deel van hun loon uitgeven aan voedsel en energierekeningen.

Ook verpleegkundige Ameera staakt, zegt ze: "Met ons salaris en de stijgende kosten is zelfs voedsel kopen een uitdaging geworden. Zusters moeten nu naar de voedselbank om eten voor hun gezin te halen, en dat na lange stressvolle dagen en veel overwerk. En dan hebben we het nog niet gehad over de rekeningen, schoolgeld, noem maar op."

In de publieke sector is de werkgever de overheid. En die heeft twee simpele redenen om de lonen niet mee te laten stijgen met de inflatie. Het is 'onbetaalbaar' en kan bovendien de 'loon-prijsspiraal' verergeren, het economische idee dat stijgende lonen en stijgende prijzen elkaar aanjagen. De miljarden die loonsverhoging voor al deze stakende sectoren zou kosten, zou de nationale schuld opdrijven. Zelfs Labour heeft geen antwoord paraat op de vraag hoe dit te bekostigen, als de oppositiepartij het land nu zou leiden.

Leven ernstig verstoord
De huidige strategie van de Conservatieve regering lijkt er vooral op gericht de schade van de stakingen zoveel mogelijk te beperken. Zo worden er plannen gemaakt om het leger als douanepersoneel in te zetten en ambulances door politieagenten te laten rijden.

Het is een impasse die maanden kan doorgaan. Een regering die meent dat ze het zich niet kan veroorloven om werknemers meer te betalen, staat tegenover vakbonden die zeggen dat werknemers het zich niet kunnen veroorloven om minder betaald te krijgen.

Intussen wordt het leven van Britten ernstig verstoord. De horecasector vreest door de treinstakingen anderhalf miljard pond mis te lopen. Kerstkaarten en cadeaus die zich in de depots opstapelen, zouden pas maanden later aankomen. De tabloidkranten koppen dat families, net als tijdens de pandemie, Kerst maar weer via videoverbinding moeten gaan vieren omdat reizen door alle stakingen vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.

In de zorg worden dodelijke slachtoffers gevreesd. De 'winter van ongemak' is van start gegaan, en het voorjaar is nog ver weg.
https://nos.nl/artikel/24(...)een-staakt-in-het-vk
Ben benieuwt of er iets gaat veranderen daarzo want dit klinkt niet al te best.
pi_207091246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Direct gevolg van meer dan 10 jaar afbraak van publieke diensten, voeg daarbij Brexit en de daaropvolgende recessie en de shit has hit the fan.

Alles grijpt in elkaar, Brexit maakt het (veel) lastiger om gekwalificeerd personeel te krijgen, druk op bestaand personeel neemt hand over hand toe, de salarissen dalen (reeel) al jaren bij de NHS en in andere sectoren en op een gegeven moment klapt het dan echt.
pi_207091302
Jonathan Pie vat het wel goed samen:

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_207102423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Uni's hebben ook stakingsacties gehad. Denk overigens wel dat de EU ook zo'n stakingsgolf tegemoet gaat.
Overigens verbaas ik me altijd in Engeland over het aantal ambulances wat rondrijdt, nergens zie je er zoveel als in Engeland.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:19:53 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207102603
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Uni's hebben ook stakingsacties gehad. Denk overigens wel dat de EU ook zo'n stakingsgolf tegemoet gaat.
Overigens verbaas ik me altijd in Engeland over het aantal ambulances wat rondrijdt, nergens zie je er zoveel als in Engeland.
Als ik naar Ambulance UK op RTL kijk dan is het altijd te weinig :P
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:21:44 #224
46794 Berkery
Fat bastard
pi_207102635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik naar Ambulance UK op RTL kijk dan is het altijd te weinig :P
Dat kijk ik ook vaak, het lijkt wel alsof ze in de UK al een ambulance sturen bij een ingegroeide teennagel.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_207102774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voor heel de EU weet ik niet omdat ik niet genoeg van andere landen af weet. Maar in Nederland zie ik het ook gebeuren. Te veel lage en midden inkomens die in de problemen komen en het kabinet wilt er niks aan doen. Voor de VVD en CDA betekent het schoppen tegen heilige huisjes en D66 is alleen maar bezig met vergroenen die zien de problemen ook niet. Dus hier kan het ook nog flink mis gaan.

Over ambulances in de UK ben ik wel gewend. Mijn familie woont naast een punt waar vandaan ze vertrekken. Dus als ik daar ben hoor je gemiddeld er wel een stuk of 5 per dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')