abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206431473
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:28 schreef Hanca het volgende:
En FvD gaat verder waar ze mee bezig waren, nu intimideren ze weer een journalist:
https://nos.nl/artikel/24(...)van-nieuw-dieptepunt

Wat doe je nu aan zulke droeftoeters? Elke dag weer voor de rechter slepen (er komt dagelijks wel een bedreiging uit)? Verbieden omdat ze op deze manier eigenlijk een criminele organisatie zijn? Of is negeren toch het beste (in de hoop dat hun volgers niet de daad voegen bij de woorden van FvD)?
Waarbij de ironie waarschijnlijk weinigen opvalt.

De 'fout' die deze journalist gemaakt heeft, is dat ze gezegd heeft dat je de woorden van Derksen - over het 'liquideren' van Baudet - niet zo letterlijk moet nemen. Dat je het ook op kunt vatten als 'wegsturen'. Hierbij verwees ze ten onrechte naar de Dikke van Dale.

Kijken we nu even naar Baudet zelf, met zijn uitspraken over reptielen. Baudet gaf daar later van aan dat dat niet letterlijk bedoeld was. Dat je het ook figuurlijk op kunt vatten. Hierbij verwees hij naar de Dikke van Dale. Baudet gaf zijn interview echter in het Engels, waarin 'reptile' die figuurlijke betekenis niet heeft.

Kortom: we hebben hier twee mensen, die onterecht naar de Van Dale verwezen om aan te geven dat je woorden niet zo letterlijk moet nemen. Eén van die mensen is een rioolrat, een verspreider van leugens, nepnieuws en desinformatie. De ander is een held, een strijder voor het vrije woord en een verdediger van onze normen en waarden.

Nu is wel de vraag: wie is wie? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2022 12:07:07 ]
pi_206432029
Als zelfs Salvini, Le Pen en Vlaams Belang niet mee willen in je gekke standpunten omdat ze te ver gaan, moet je dan niet eens gaan kijken of je je standpunten moet aanpassen?

https://nos.nl/artikel/24(...)m-standpunt-oekraine

Maar nee hoor, ex-PVVer De Graaff blijft namens FvD graag de stem van Poetin in het Europees Parlement.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206432220
Hamvraag is: Zitten ze te trollen of worden ze betaald door het Kremlin?

Je kan als nationalistische partij tegen sancties zijn, omdat je zegt: eigen volk eerst en Oekraïne zoekt het maar uit met hun probleem. Maar de FvD gaat een stap verder en steunt de Russische inval in Oekraïne terwijl de instabiliteit door oorlog in Europa en het afknijpen van de gastoevoer (wat al gedaan werd vóór de oorlog) helemaal niet in het balang is van de Nederlandse burgers. Een uiterst raar standpunt voor een nationalistische partij die zegt op te komen voor de belangen van de Nederlandse burgers.
pi_206432480
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:06 schreef Sodemieters het volgende:
Waarbij de ironie waarschijnlijk weinigen opvalt.

De 'fout' die deze journalist gemaakt heeft, is dat ze gezegd heeft dat je de woorden van Derksen - over het 'liquideren' van Baudet - niet zo letterlijk moet nemen. Dat je het ook op kunt vatten als 'wegsturen'. Hierbij verwees ze ten onrechte naar de Dikke van Dale.

Kijken we nu even naar Baudet zelf, met zijn uitspraken over reptielen. Baudet gaf daar later van aan dat dat niet letterlijk bedoeld was. Dat je het ook figuurlijk op kunt vatten. Hierbij verwees hij naar de Dikke van Dale. Baudet gaf zijn interview echter in het Engels, waarin 'reptile' die figuurlijke betekenis niet heeft.

Kortom: we hebben hier twee mensen, die onterecht naar de Van Dale verwezen om aan te geven dat je woorden niet zo letterlijk moet nemen. Eén van die mensen is een rioolrat, een verspreider van leugens, nepnieuws en desinformatie. De ander is een held, een strijder voor het vrije woord en een verdediger van onze normen en waarden.

Nu is wel de vraag: wie is wie? :P
Je kan liquideren helemaal niet als 'wegsturen' opvatten. Dat iemand het woord op die manier gebruikt maakt dat niet het geval. Het woord wordt zo nooit gebruikt. In ieder geval niet met betrekking tot mensen en al helemaal niet in relatie tot politici. Het betekent in die context niets meer en niets minder dan 'het doden van een politieke tegenstander'. De vraag die rest of iemand een eigen definitie - daar Derksen het schijnbaar aan de lopende band foutief gebruikt - mag gebruiken als een get-out-jail-kaart.

Daartegenover heb je een Nederlander die de figuurlijke opvatting van 'reptiel' denkt mee te kunnen nemen naar het Engels. En op zich is dat niet zo vreemd, omdat 'reptile' wel degelijk zo gebruikt wordt. Oxford verzaakt dit te duiden, maar Merriam Webster niet.

Als rechter zou ik mij afvragen hoe waarschijnlijk het is dat iemand letterlijk reptiel in het hoofd heeft wanneer hij over reptiles ouwehoert en hoe waarschijnlijk het is dat iemand het over 'wegsturen' heeft, wanneer hij aangeeft dat een politicus geliquideerd dient te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 24-10-2022 13:31:32 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:46:34 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206432719
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sorry maar op welke manier is nepotisme een probleem in de politiek in een democratie? Als ik stem op familie van een politicus is dat toch mijn keuze? Wat je nu beschrijft noemen de meeste mensen gewoon netwerken denk ik. Dat doet Baudet zelf ook, dat een netwerk aan mensen je oneerlijke voordelen geeft in het leven is op zich waar maar toch zeker niet iets dat als heel problematisch wordt gezien
Nee, ik denk dat je dit kleiner maakt dan het is. Een hoop mensen zijn die vriendjespolitiek helemaal zat. Een van de grote redenen waarom er weinig vertrouwen is in de overheid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206432735
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:04 schreef Jojoke het volgende:

Je kan als nationalistische partij tegen sancties zijn, omdat je zegt: eigen volk eerst en Oekraïne zoekt het maar uit met hun probleem. Maar de FvD gaat een stap verder en steunt de Russische inval in Oekraïne terwijl de instabiliteit door oorlog in Europa en het afknijpen van de gastoevoer (wat al gedaan werd vóór de oorlog) helemaal niet in het balang is van de Nederlandse burgers. Een uiterst raar standpunt voor een nationalistische partij die zegt op te komen voor de belangen van de Nederlandse burgers.
Je moet het breder trekken. Hij is er namelijk (en niet zonder reden) van overtuigd dat Amerikaanse reptielen-hegemonie desastreus is voor Nederland en heel Europa. Elk beetje verzet tegen de uitbreiding van deze macht, dient wat hem betreft toegejuicht te worden. Ik begrijp alleen niet waarom hij zoveel vertrouwen legt in Putin. Normaliter ben je, wanneer je zo ver in de complothoek zit, uiterst cynisch t.a.v. de vermeende oorzaken van internationale conflicten, en zover ik kan zien lijkt Putin vooral westerse belangen en 'reset'-doelen te behartigen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206433743
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je moet het breder trekken. Hij is er namelijk (en niet zonder reden) van overtuigd dat Amerikaanse reptielen-hegemonie desastreus is voor Nederland en heel Europa. Elk beetje verzet tegen de uitbreiding van deze macht, dient wat hem betreft toegejuicht te worden. Ik begrijp alleen niet waarom hij zoveel vertrouwen legt in Putin. Normaliter ben je, wanneer je zo ver in de complothoek zit, uiterst cynisch t.a.v. de vermeende oorzaken van internationale conflicten, en zover ik kan zien lijkt Putin vooral westerse belangen en 'reset'-doelen te behartigen.
Je moet het breder trekken want de wereld wordt beheerst door reptielen?

Hoe gek moet je zijn om dit serieus op tafel te leggen en er ook nog serieus op in te gaan? Echt hoor, dan ben je totaal van het padje af.

Als je figuren als Niemoller erop naslaat dan voert hij Rusland op als een land met "eckte" conservatieve denkers, overigens, dat is dus het voorland, een land waar democratie een holle frase is met een almachtige leider waar je nog gewoon ouderwets gezellig conservatief kan zijn wat gelijk staat aan een afkeer van mensenrechten en vrij baan voor racisten, homofoben en het vervolgen (of erger) van andersdenkenden. Welkom bij de FvD toekomst.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2022 15:25:54 ]
pi_206433838
Die nieuwe verkiezingsposter van het FvD
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_206434028
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
Je moet het breder trekken
Ja, als je wilt begrijpen waarom zijn voorkeur volgens hem niet tegen het landsbelang in gaat.
pi_206435406
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, als je wilt begrijpen waarom zijn voorkeur volgens hem niet tegen het landsbelang in gaat.
Ik wil helemaal niet begrijpen waar zijn waanzin vandaan komt. Wat hij uitkraamt en de zaken die hij ondersteunt zijn zo ver buiten wat normaal is dat ik dat liever aan mensen in de GGZ wil overlaten.
Ik vraag mij bijvoorbeeld ook helemaal nooit af wat David Icke bezielt.
pi_206435619
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
Ik wil helemaal niet begrijpen
Dat was me al langer duidelijk, maar waar je op reagerde was dan ook een post gericht aan degene waar ik op reageerde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 24-10-2022 19:06:31 ]
pi_206435888
Over Baudet gesproken, hij spoort echt niet.... hij ziet zichzelf als een groot iemand die eigen wil op legt. Hij heeft dan wel complottheorieën waar hij over sprak...Maar hij hunkert erg naar macht: premierschap van zijn kabinet, echter is de kans heel erg klein geacht dat het gebeurt.
pi_206436096
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:09 schreef Misrer1972 het volgende:
Over Baudet gesproken, hij spoort echt niet.... hij ziet zichzelf als een groot iemand die eigen wil op legt. Hij heeft dan wel complottheorieën waar hij over sprak...Maar hij hunkert erg naar macht: premierschap van zijn kabinet, echter is de kans heel erg klein geacht dat het gebeurt.
Die ambitie heeft hij al lang laten varen hoor. Het is nu alleen nog maar ontregelen, stoken en trollen.
pi_206436657
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:04 schreef Jojoke het volgende:

waarom is dit een of-of dilemma?
pi_206436928
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:28 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Die ambitie heeft hij al lang laten varen hoor. Het is nu alleen nog maar ontregelen, stoken en trollen.
Ja, dat is het ook. Fvd zal nooit deel kunnen nemen in een nieuw te vormen kabinet. Wat wil Baudet hier mee bereiken met stoken, ontregelen en trollen in het politiek en buiten het politiek, juist beroemder worden in Nederland dus.

Maar er is ook meer aan de hand met Fvd dat ook geen normale partij is waar mee je serieus zaken kan doen. Ze kennen echt geen fatsoen, respect voor elkaar.... maar nergens ben je net zo goed als een trol in het politiek!
pi_206439257
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hij wil dus een machtiger Rusland als tegenwicht voor de VS. Ik denk dat veel Europeanen ook geen almachtige VS willen. Het is dan toch veel logisch om een sterker EU te willen, dan heb je de macht op eigen grond en heb je er in ieder geval nog een hand in. Maar dat wil hij ook niet.
pi_206439261
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
waarom is dit een of-of dilemma?
Ik zie niet hoe hij handelt in het belang van de Nederlander.
pi_206440014
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe hij handelt in het belang van de Nederlander.
Ik bedoelde meer dat het een en-en verhaal is. Hij loopt te trollen en het is namens Rusland.

Als je door de vorm heenleest is de inhoud best duidelijk.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:09:02 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206440152
Wat mij betreft komen er zeer zware straffen voor samenwerken met het Kremlin. Dat moet gewoon als spionage en landverraad worden aangepakt. Iedereen die dat absoluut kwaadaardige regime helpt mag gewoon zeepjes rapen.
pi_206440381
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:09 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft komen er zeer zware straffen voor samenwerken met het Kremlin. Dat moet gewoon als spionage en landverraad worden aangepakt. Iedereen die dat absoluut kwaadaardige regime helpt mag gewoon zeepjes rapen.
Laten we wel wezen, er zijn wel meer landen waar we nog immer zaken mee doen, waar het ook niet al te fris aan toegaat. Midden Oosten, maar bijvoorbeeld ook China.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:19:11 #71
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206440467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:09 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso lijkt de houdbaarheid van FvD en niet alleen in de figuur van Baudet over de datum te zijn. Wanneer partijen zich niet meer aan de regels van het democratische systeem houden, aangeven geen vertrouwen in het democratische systeem te hebben en in woord en daad het democratische systeem actief proberen af te breken zijn ze geen politieke partij meer, maar een terroristische beweging. Een terroristische beweging met wellicht een buitenlandse financiering nog wel.

Het intimideren en terroriseren van politici en journalisten van andere richtingen door leden van FvD dient wat mij betreft dan ook precies als zodanig te worden gekenmerkt. FvD heeft geen bestaansrecht (meer) binnen onze samenleving.
pi_206441047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, er zijn wel meer landen waar we nog immer zaken mee doen, waar het ook niet al te fris aan toegaat. Midden Oosten, maar bijvoorbeeld ook China.....
Velen zijn nou eenmaal heel gevoelig voor de waan van de dag. De media wijst, de mens volgt.
pi_206441077
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hij wil dus een machtiger Rusland als tegenwicht voor de VS. Ik denk dat veel Europeanen ook geen almachtige VS willen. Het is dan toch veel logisch om een sterker EU te willen, dan heb je de macht op eigen grond en heb je er in ieder geval nog een hand in. Maar dat wil hij ook niet.
Hoe de EU zou functioneren zonder de VS die er boven hangt is een onduidelijkheid. Volgens mij krioelt het daar ook met de reptielen.
pi_206441130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoe de EU zou functioneren zonder de VS die er boven hangt is een onduidelijkheid. Volgens mij krioelt het daar ook met de reptielen.
Denk je nou echt werkelijk dat er reptielen regeren, of ben je de totaal mislukte en onzinnige zogenaamde metafoor van Baudet aan het herhalen?

Waar het krioelt van reptielen is in een reptielenhuis en in de woestijn. Niet in een regering. Een reptiel is een dier en goed herkenbaar, regeringsleiders en dergelijke zijn gewoon mensen. Meestal mensen die binnen waar ze invloed hebben ook maar zo goed mogelijk hun best doen om de wereld of hun land een betere plek te maken.

En de VS hangt helemaal niet boven de EU. Ja, ze werken soms samen, omdat ze veel waarden en normen delen. En ja, de VS is decennialang belangrijk geweest voor de verdediging van Europa. Maar dan hangen ze nog niet boven de EU, dat is echt totale nonsens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206447324
Freek Jansen: " Nederland is heel erg vol, We moeten accepteren dat er mensen weg moeten ?
twitter

Vertel ons meer over je deportatieplannen.
Hoeveel mensen wil je wegjagen, de grens over zetten?
Welke mensen?

Je wilt natuurlijk een etnic cleansing, maar dat zeg je niet hardop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')