Mooi, veel plezier ermee!quote:Op maandag 30 januari 2023 10:40 schreef Donna het volgende:
Ik ben trouwens begonnen met deze deken. De linkse versie.
[ afbeelding ]
Het is een pakket van het Landleven tijdschrift wat ik in 2016 van mijn beppe gekregen heb. Ze leeft inmiddels niet meer, maar ben er nu toch maar eens aan begonnen.![]()
Ben niet heel tevreden over mijn eerste wiebertje, maar komt wel goed.
De linkse kleurstelling van de fotoquote:Op dinsdag 31 januari 2023 06:29 schreef Patapon het volgende:
[..]
Mooi, welke kleuren ga je gebruiken?
Dat is inderdaad heel erg balen. tussen de kussens van de bank? in je project-tas? Heb je vast allemaal al gecheckt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:54 schreef Donna het volgende:
Ik ben mijn 3,5mm haaknaald kwijt. Aarghh!
Ja Scheepjes cotton 8 zit in het pakket. Werkt fijn.quote:
Ik heb ze helemaal aangedrukt, maar ze steken inderdaad een heel klein beetje uit. 1mm ofzoquote:Op zondag 5 februari 2023 15:31 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Mooi geworden!
Het lijkt wel alsof de oogjes niet aansluiten/een beetje uitsteken? Klopt dat?
Hahaha ik vind het juist lekkerder hakenquote:Op zondag 5 februari 2023 16:08 schreef Patapon het volgende:
En ff mopperen over het garen.... ik maak de kerststal met het aanbevolen garen, scheepjes stone washed. Dat pluist en splijt enorm!! En glijdt ook niet lekker over de haaknaald.
Mijn goedkope garen van Hobbii haakt veel fijner.
Ik heb Scheepjes Coton8 voor die deken, maar dat is ook niet mijn favoriet.quote:Op zondag 5 februari 2023 16:08 schreef Patapon het volgende:
En ff mopperen over het garen.... ik maak de kerststal met het aanbevolen garen, scheepjes stone washed. Dat pluist en splijt enorm!! En glijdt ook niet lekker over de haaknaald.
Ja die ervaring heb ik ook wel een beetje met stonewashed. Vervelend!quote:Op zondag 5 februari 2023 16:08 schreef Patapon het volgende:
Je bent sneller dan ik iigquote:Op dinsdag 21 februari 2023 21:31 schreef trui het volgende:
Dit ging niet supersnel hoor, ik deed er steeds een stuk of drie per avond.
Leuk! En die blaren worden vanzelf eeltplekkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:43 schreef Speedfight het volgende:
Ik ben lekker aan het haken met Wendy op YouTube. Eerste stringetje losse steken gedaan, nu aan het rommelen met de vaste.
[ link | afbeelding ]
Eerste blaren al op mijn vinger![]()
Zodra ik de basis onder de knie heb wil ik proberen sambadieren te maken.
Super leuk! Straks een nieuwe verslaafde in dit topic.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:43 schreef Speedfight het volgende:
Ik ben lekker aan het haken met Wendy op YouTube. Eerste stringetje losse steken gedaan, nu aan het rommelen met de vaste.
[ link | afbeelding ]
Je bent al een heel eindquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:43 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Trek steeds m'n magische cirkel weer los, duurt ff om die onder de knie te krijgen maar dan kan ik vooruitquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je bent al een heel eind![]()
Maar Leuk Speed ben benieuwd
Je bent echt heel erg goed bezig! Trots op jequote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:46 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Trek steeds m'n magische cirkel weer los, duurt ff om die onder de knie te krijgen maar dan kan ik vooruit
Heb je snel geleerd en ziet er erg goed uit. Even blokken en de ergste golven zijn eruit hoor. Erg netjes. Kun je trots op zijnquote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:07 schreef Elvi het volgende:
Ik ben 5 februari begonnen om te leren haken, en dit is mijn creatie van vandaag.Ergens heb ik teveel steken gezet waardoor de boel krult maar dit is de eerste keer dat ik kleurwisselingen heb en de popcorn stitch doe. En ik heb last van hoofdpijn dus het duurde inderdaad de hele dag.... Het zijn overigens tulpjes
![]()
[ link | afbeelding ]
Heel leuk!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:07 schreef Elvi het volgende:
Ik ben 5 februari begonnen om te leren haken, en dit is mijn creatie van vandaag.Ergens heb ik teveel steken gezet waardoor de boel krult maar dit is de eerste keer dat ik kleurwisselingen heb en de popcorn stitch doe. En ik heb last van hoofdpijn dus het duurde inderdaad de hele dag.... Het zijn overigens tulpjes
![]()
[ link | afbeelding ]
Netjes gedaanquote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:07 schreef Elvi het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Leuk zeg! En welkom.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:07 schreef Elvi het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Dit schrijft Yan Schenkel, de schrijver van Pica Pau erover:quote:Op zondag 29 januari 2023 10:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dit gebruiken? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Of is het gewoon een smaakgevoelig dingetje?
Mooi he, en een tip ik gebruik altijd dezequote:Op zondag 26 februari 2023 09:54 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Doorbraak na iets van 10 uur steeds lostrekken![]()
Mooi hoe zoiets kleins zo groot voelt dan
Wat ik wel handig en snel vind: Ik steek na een paar rondjes altijd het begindraadje van achter naar voren door het haakwerk bij het begin van de toer, soms verplaats ik ‘m nog een keer naar wat hoger. Kun je later zo weer terugtrekken natuurlijk en het werkt even handig als zo’n plastic markeerder die het garen soms wat beschadigt en toch een beetje in de weg hangt.quote:Op zondag 26 februari 2023 10:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi he, en een tip ik gebruik altijd deze [ afbeelding ]om die in de eerste steek van een nieuwe ronde te steken, zodat je altijd weet wanneer je ronde afgelopen is. Je ken het ook altijd met een andere kleur draadje doen, maar ik persoonlijk vind die stekenmarkers fijner.
Ik vind het net anders om, met zo draadje werkt bij mij niet.quote:Op zondag 26 februari 2023 12:06 schreef trui het volgende:
[..]
Wat ik wel handig en snel vind: Ik steek na een paar rondjes altijd het begindraadje van achter naar voren door het haakwerk bij het begin van de toer, soms verplaats ik ‘m nog een keer naar wat hoger. Kun je later zo weer terugtrekken natuurlijk en het werkt even handig als zo’n plastic markeerder die het garen soms wat beschadigt en toch een beetje in de weg hangt.
Keurig!!!!!quote:Op zondag 26 februari 2023 09:54 schreef Speedfight het volgende:
[ link | afbeelding ]
Doorbraak na iets van 10 uur steeds lostrekken![]()
Mooi hoe zoiets kleins zo groot voelt dan
Ik gebruik een veiligheidsspeld waar de toer begint en deze dingetjes waar een meerdering of een mindering komtquote:Op zondag 26 februari 2023 10:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi he, en een tip ik gebruik altijd deze [ afbeelding ]om die in de eerste steek van een nieuwe ronde te steken, zodat je altijd weet wanneer je ronde afgelopen is. Je ken het ook altijd met een andere kleur draadje doen, maar ik persoonlijk vind die stekenmarkers fijner.
Ja dat kan ook nogquote:Op zondag 26 februari 2023 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik gebruik een veiligheidsspeld waar de toer begint en deze dingetjes waar een meerdering of een mindering komt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |