Heeft dit ook nog directe invloed die aan het front te merken is of is dat iets voor op termijn als de eurlog moelijker wordt als de funding een beetje weg begint te vallenquote:Op woensdag 2 november 2022 13:23 schreef oheng het volgende:
Welp, schijnt dat de verkoop van olie aan China toch echt dalende is (India is stabiel). Zelfs met de enorme kortingen van 30% kopen China en India niet meer olie.
Doorspoelen naar 1e hoofdstuk @ 02:04
vroeger hadden de russen een doctrine die ze assymetrische afhankelijkheid noemden (asymmetric interdependence)quote:Op woensdag 2 november 2022 15:31 schreef Ouwesok het volgende:
Heeft dit ook nog directe invloed die aan het front te merken is of is dat iets voor op termijn als de eurlog moelijker wordt als de funding een beetje weg begint te vallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 november 2022 15:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Heeft dit ook nog directe invloed die aan het front te merken is of is dat iets voor op termijn als de eurlog moelijker wordt als de funding een beetje weg begint te vallen
Als de russen Kherson tot de laatste rus willen verdedigen terwijl hun aanvoerslijnen binnen bereik van vrijwel alle Oekraische artillerie liggen, dan is dat fantastisch nieuws voor het Oekrainsche leger.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:12 schreef ed_reeb het volgende:
Poetin benadrukt dat burgers Kherson moeten verlaten. Tegelijkertijd zijn er berichten dat Russische troepen Kherson en omliggende posities verlaten. Wordt Kherson leeg achtergelaten of wordt het een stedelijk slagveld waar russche tropen zich ingraven? Je zou haast verwachten dat Ukrainsche troepen in een hinderlaag worden gelokt? Of wordt Kherson HET statement om helemaal plat te gooien, al dan niet nucleair en is dat een reden om alle burgers weg te halen?
Ik kan me zo voorstellen dat het niet het ultieme doel van de Ukraine is om Kherson (inclusief russen) volledig in puin te schieten... en dat geldt ook voor de Nova Kakhova dam...quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Als de russen Kherson tot de laatste rus willen verdedigen terwijl hun aanvoerslijnen binnen bereik van vrijwel alle Oekraische artillerie liggen, dan is dat fantastisch nieuws voor het Oekrainsche leger.
Zeker aangezien het strategische doel, de Nova Kakhova dam, dan in bezit komt van Oekraine.
Oekraine gaat Kherson echter niet frontaal aanvallen. Dat brengt namelijk alleen maar onnodige slachtoffers mee.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:12 schreef ed_reeb het volgende:
Poetin benadrukt dat burgers Kherson moeten verlaten. Tegelijkertijd zijn er berichten dat Russische troepen Kherson en omliggende posities verlaten. Wordt Kherson leeg achtergelaten of wordt het een stedelijk slagveld waar russche tropen zich ingraven? Je zou haast verwachten dat Ukrainsche troepen in een hinderlaag worden gelokt? Of wordt Kherson HET statement om helemaal plat te gooien, al dan niet nucleair en is dat een reden om alle burgers weg te halen?
Die kans is sowieso torenhoog. Als Oekraine de west/rechyer oever van de Dnipr in handen krijgt, zal het russische leger, met hun super onnauwkeurige artillerie, vrijwel zeker Kherson beschieten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:19 schreef ed_reeb het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat het niet het ultieme doel van de Ukraine is om Kherson (inclusief russen) volledig in puin te schieten... en dat geldt ook voor de Nova Kakhova dam...
Mwah, dat lijkt me sterk...quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:51 schreef Joooo-pi het volgende:
Dit klinkt als de voorbereiding om een kernwapen op Kherson te gooien.
Daarnaast heeft de VS meermaals aangegeven dat een nucleair wapen zeer zware gevolgen zal gaan hebben voor de Russen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:01 schreef RM-rf het volgende:
Last-but-not-least hebben recentelijk China en India aangegeven dat ze een nuclaire escalatie niet willen en dan zich vermoedelijk gedwongen worden verder de amerikaanse zijde te kiezen...
Dan raakt rusland geheel geisoleerd en kgaan ze noodzakelijke deviezen wel heel erg mislopen.
Ik vind het nogal opportuun om zo te zeggen dat de Rusland zich zo geïntimideerd voelt door de VS dat ze een wapen niet durven te gebruiken in een gebied dat ze zelf als hun eigendom beschouwen. Het moment dat Rusland echt in het nauw komt, is het ook wel een punt om een statement te makennaar de rest van de wereld. Het ligt wel een beetje in lijn met de Russische houding om alles op te nemen als een bedreiging van het groot-russische rijk dat met goedkeuring en hulp van god de wereld van het satanische westen moet redden, Steeds meer escaleren tot een punt dat de rest van de wereld niet meer durft? En dan juist wel een nucleaire escalatie, het zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarnaast heeft de VS meermaals aangegeven dat een nucleair wapen zeer zware gevolgen zal gaan hebben voor de Russen.
Dat gaat echt niet gebeuren.
Belangrijker is dat Xi zich tijdens het scholz bezoek (deze keer) duidelijk heeft uitgesproken over een mogelijke nucleaire inzet door poetje.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarnaast heeft de VS meermaals aangegeven dat een nucleair wapen zeer zware gevolgen zal gaan hebben voor de Russen.
Dat gaat echt niet gebeuren.
Daar komt bij dat Putin sinds zijn aantreden, toen hij nog als vrij Westers werd gezien, uitvoerig heeft geschopt tegen het hypocriete Westen. Zijn belangrijkste punt is steeds geweest dat hij geen landen mocht binnenvallen, maar dat de VS dat wel aan de lopende band doet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:07 schreef ed_reeb het volgende:
[..]
Ik vind het nogal opportuun om zo te zeggen dat de Rusland zich zo geïntimideerd voelt door de VS dat ze een wapen niet durven te gebruiken in een gebied dat ze zelf als hun eigendom beschouwen. Het moment dat Rusland echt in het nauw komt, is het ook wel een punt om een statement te makennaar de rest van de wereld. Het ligt wel een beetje in lijn met de Russische houding om alles op te nemen als een bedreiging van het groot-russische rijk dat met goedkeuring en hulp van god de wereld van het satanische westen moet redden, Steeds meer escaleren tot een punt dat de rest van de wereld niet meer durft? En dan juist wel een nucleaire escalatie, het zou me niet verbazen.
Het laatste is aannemelijkquote:Op vrijdag 4 november 2022 13:12 schreef ed_reeb het volgende:
niet echt, het kan de russen geen zier schelen of ze een stad platgooien vol burgers of zonder, ik vermoed zelfs dat ze net zo lief het erste doen als dat hen werk scheelt....quote:
Ja of we weten het gewoon niet en is het weer de zoveelste keer dat de Russen "maar wat aanrommelen" en dat wij hierover volop speculeren over allerlei vermeende strategische manoeuvres die er helemaal niet zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niet echt, het kan de russen geen zier schelen of ze een stad platgooien vol burgers of zonder, ik vermoed zelfs dat ze net zo lief het erste doen als dat hen werk scheelt....
Maar wat ik eerder denk is dat ze hopen op een eindeloos stadsgevecht waar de russen kunnen afwachten en de stad vol boobytraps en hinderlagen zit en overal de oekainers moeten vrezen, als ze deze stad betreden;
echter, met burgers is de kans eerder groot dat die de oekrainers steunen en hen volop tips geven waar de rusen zitten of gezeten hebben.
ze kunnen die stad langer en makkelijker verdedigen zonder burgers erin, die niet aan hun zijde staan.
Dan wel zonder aanvoer. Zodra de Oekraïners aan de rand van de stad staan en al hun artillerie de bruggen raken kunnen, hebben de Russen weinig opties meer wat betreft de voorraden aanvoeren.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niet echt, het kan de russen geen zier schelen of ze een stad platgooien vol burgers of zonder, ik vermoed zelfs dat ze net zo lief het erste doen als dat hen werk scheelt....
Maar wat ik eerder denk is dat ze hopen op een eindeloos stadsgevecht waar de russen kunnen afwachten en de stad vol boobytraps en hinderlagen zit en overal de oekainers moeten vrezen, als ze deze stad betreden;
echter, met burgers is de kans eerder groot dat die de oekrainers steunen en hen volop tips geven waar de rusen zitten of gezeten hebben.
ze kunnen die stad langer en makkelijker verdedigen zonder burgers erin, die niet aan hun zijde staan.
Die dam wordt pas opgeblazen als de westerzijde van de Dnjepr in Oekraïnse handen valt. Anders is er voor de Russen ook geen reden om dat te doen.quote:Op zondag 6 november 2022 10:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Over die dam, vooralsnog lijkt het sterk dat ze die gaan opblazen. Het zou hun hele verdedigingslinies onder water zetten. En het zou het zuidelijke front gewoon wegnemen ... dan kan Oekraine in het midden door. Totaal niet logisch.
Moeten de Russen die dam wel kunnen houden natuurlijk.quote:Op zondag 6 november 2022 19:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die dam wordt pas opgeblazen als de westerzijde van de Dnjepr in Oekraïnse handen valt. Anders is er voor de Russen ook geen reden om dat te doen.
Dergelijke objecten zijn erg makkelijk te verdedigen en we mogen verwachten, indien men überhaupt het idee heeft deze dam op te blazen, dat de explosieven al gemonteerd zijn.quote:Op zondag 6 november 2022 19:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Moeten de Russen die dam wel kunnen houden natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |