SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Putin gaat niet vanuit het niets Armageddonnetje spelen. Er komt een moment voor die knop dat je nog iets kan doen. Anders is het geen dreigement en had ie dat voor de invasie kunnen doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja lieve schat, dat werkt dus niet. Je moet zorgen dat niemand bij die knop kan.
https://thelevantnews.com/en/article/265908quote:Stoltenberg ruled out a NATO nuclear umbrella for Ukraine as deterrence against Russia, pointing out that such a nuclear shield was only for member states.
En dat is dus exact het doel dat de Russen met dit soort acties (of die annexaties) proberen te bereiken: Angst aanjagen in de hoop dat de steun voor Oekraïne opdroogt. Dat is de enige reden dat ze dit doen, niet omdat het een reële optie is om het dreigement ook echt waar te maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben er niet gerust op.
Een kat in het nauw enzoquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin gaat niet vanuit het niets Armageddonnetje spelen. Er komt een moment voor die knop dat je nog iets kan doen. Anders is het geen dreigement en had ie dat voor de invasie kunnen doen.
Op TV. En hij had het over een grote conventionele actie. Ik geloof zelfs dat ie letterlijk zei dat alle Russische troepen in Ukraine (inc. Donbas en de Krim) vernietigd/aangevallen zouden worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar?
Stoltenberg heeft precies hetzelfde gezegd nadat hij bijv nog de Armageddon woorden van Biden nuanceerde.
Waarom zou Putin zich bedenken bij bombardementen? hij geeft toch niets om Russisch leven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin gaat niet vanuit het niets Armageddonnetje spelen. Er komt een moment voor die knop dat je nog iets kan doen. Anders is het geen dreigement en had ie dat voor de invasie kunnen doen.
Dat denk ik danquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb ik je vraag misschien niet goed begrepen.Maar Macron zegt duidelijk dat hij geen nukes tegen Rusland gaat inzetten als Rusland een tactische nuke op Oekraïne gooit.
[..]
Nee, hoor. We moeten Oekraine gewoon blijven steunen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat is dus exact het doel dat de Russen met dit soort acties (of die annexaties) proberen te bereiken: Angst aanjagen in de hoop dat de steun voor Oekraïne opdroogt. Dat is de enige reden dat ze dit doen, niet omdat het een reële optie is om het dreigement ook echt waar te maken.
Ik ook niet, maar we hebben geen alternatief dan Ukraine volpompen mat wapens en er keihard bovenop knallen als Putin ook maar aan nukes denkt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben er niet gerust op.
Je kunt je ook afvragen of ze deze inval hadden gedaan en hadden geannexeerd als ze géén kernwapens hadden gehad.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat is dus exact het doel dat de Russen met dit soort acties (of die annexaties) proberen te bereiken: Angst aanjagen in de hoop dat de steun voor Oekraïne opdroogt. Dat is de enige reden dat ze dit doen, niet omdat het een reële optie is om het dreigement ook echt waar te maken.
Die kan je ook euthanaseren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een kat in het nauw enzo
Ik sluit het zeker niet uit. Zeker als Oekraine nog meer terrein gaat winnen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:56 schreef capricia het volgende:
Ik vind de kans op een nucleaire aanval op Oekraïne ook nou niet zo heel groot.
Ik zie dat de Russen de energievoorziening voor de winter plat proberen te leggen met raketaanvallen (en dat is in mijn ogen al een misdaad naar de burgerbevolking). Maar iets nucleairs nog niet.
Uh ja. Dan zeggen we hetzelfde ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat denk ik dan![]()
Ik bedoelde met mijn eerste reactie op jou dan ook dat er nergens is gezegd dat de NAVO zeker militair zou ingrijpen bij het nuken van Oekrains grondgebied door Rusland.
Wel is gezegd dat ze zeker niet nucleair hoeven te reageren maar dat er zware consequensies aan zo'n actie hangen. Wat die acties zijn is niet duidelijk. Onofficiële kanalen sluiten niet uit dat het dus om gerichte militaire (raket)aanvallen op Russische doelen zou gaan, maar officieel is dat nergens gezegd dat het 100% zo zou zijn dat de NAVO militair zou reageren. Niet door Macron, ook niet door Stoltenberg volgens mij.
Dus ja, volgens mij zeggen we hetzelfde
Wat is je vraag? Zich bedenken bij zijn bombardementen of die van iemand anders?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou Putin zich bedenken bij bombardementen? hij geeft toch niets om Russisch leven.
Ik snap inmiddels de verwarring...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Uh ja. Dan zeggen we hetzelfde ja.
Dit was mijn reactie opquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar is dat gezegd dan (behalve door een oud generaal die dat tot mogelijkheid opperde ) ?
Echter doelde ik op het dikgedrukte en ik denk dat jij dacht dat ik reageerde op het eerste deelquote:Maar nee navo heeft al gezegd niet met nukes te gaan reageren maar wel rusland zou aanvallen en alles plat te gooien met "normale" wapens
Of je wilt hem oppakken en dan haalt ie nog een keer goed uit met laatste krachten. Hangt je oogbol daar aan zijn scherpe kattenklauwtjes.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die kan je ook euthanaseren.
Jij zegt dat we Rusland de moeder moeten bombarderen. Waarom zou dat putin tegen houden om op de knop te drukken?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is je vraag? Zich bedenken bij zijn bombardementen of die van iemand anders?
Nogmaals. Ik had die reactie al lang weggegooid voordat je er op reageerde. Ik had het te snel gepost want had iets verder omhoog moeten lezen waar het over ging. Voordat er een hele discussie komt over iets wat ik al weggegooid hadquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik snap inmiddels de verwarring...
[..]
Dit was mijn reactie op
[..]
Echter doelde ik op het dikgedrukte en ik denk dat jij dacht dat ik reageerde op het eerste deel
Ik ben aan het zoeken, het zou deze persco moeten zijn, gezien de timing.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:56 schreef Frutsel het volgende:
Niet door Macron, ook niet door Stoltenberg volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |