abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206400429
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef peterc het volgende:
SIG Geleen open > meegenomen
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Op de Kraonkel 45 te Geleen LIVE 21 oktober 16.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Op de Kraonkel 45 te Geleen. Je kunt vanaf 21 oktober 2022 om 16.00 uur investeren in dit project. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers, tuinkamer en een tuin met berging. Het object is gelegen in Geleen in de provincie Limburg. De bereikbaarheid met het openbaar vervoer is redelijk/goed. Aan de openbare weg is er parkeergelegenheid.

https://investeren.sameni(...)en-op-de-kraonkel-45
Ook meegenomen
pi_206400768
https://investeren.sameni(...)isse-slakkenveen-203

nieuwe SIG.
Beoordeling object "matig" , makelaarsjargon voor 'je wilt er niet dood gevonden worden'
pi_206400779
Uitslag JLM

Percentage eens: 26.17%
Percentage oneens: 73.83%

Doordat een meerderheid van de investeerders oneens heeft gestemd zullen wij niet tot uitvoering van het voorgelegde voorstel overgaan. In navolging van de stemming treden wij in overleg met de ondernemer. Binnen een tijdspanne van twee weken zullen wij u nader informeren over het vervolg.
Pecunia non olet
pi_206400784
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:47 schreef zeeland6 het volgende:

nieuwe SIG.
Beoordeling object "matig" , makelaarsjargon voor 'je wilt er niet dood gevonden worden'
https://www.funda.nl/koop(...)535-slakkenveen-203/
pi_206400792
Uitslag stemronde lening 40096 JLM High End Products

De uitslag van de stemronde op basis van de ontvangen respons is als volgt:
Doordat een meerderheid van de investeerders oneens heeft gestemd zullen wij niet tot uitvoering van het voorgelegde voorstel overgaan. In navolging van de stemming treden wij in overleg met de ondernemer. Binnen een tijdspanne van twee weken zullen wij u nader informeren over het vervolg.

De inmiddels betaalde rente zullen wij pro rata uw investering op uw rekening courant bijschrijven.
pi_206400794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:48 schreef obligataire het volgende:
Uitslag JLM

ercentage eens: 26.17%

Eerste voorstel van Collin dat sneuvelt?

De Fok! peiling was 3,5% gunstiger voor de leningnemer. Dat had ik niet aan zien komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Faraday01 op 21-10-2022 16:54:50 ]
pi_206400867
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:48 schreef obligataire het volgende:
Uitslag JLM

Dat is volgens mij inderdaad een unieke situatie. Volgens mij nog nooit eerder voorgekomen.
Zelf zit ik er niet in maar zeker interessant om te volgen.
pi_206400877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:49 schreef zeeland6 het volgende:
De inmiddels betaalde rente zullen wij pro rata uw investering op uw rekening courant bijschrijven.
M.i. terecht.
pi_206400935
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:47 schreef zeeland6 het volgende:

nieuwe SIG.
quote:
Omschrijving op Funda:
quote:
Kluswoning!

Begane grond appartement met tuin op de middagzon.
Mooie tuin inderdaad :@

quote:
Kluswoning!

Deze woning heeft veel potentie maar moet nog wel gerenoveerd worden.

Bijzonderheden:

- KLUSWONING, daarom verkoop met oud pand clausule. Verkoper heeft de woning niet bewoond, daarom ook niet
bewoningsclausule.
- De voordeur zal op kosten van verkoper vervangen worden, zie foto
- Appartement met tuin
- Berging aan de voorzijde

Aanvaarding: In overleg.
Vraagprijs: ¤ 175.000,-- k.k.
pi_206401165
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Omschrijving op Funda:
[..]
Mooie tuin inderdaad :@
[..]

Zullen ze in de 'çursus' behandeld hebben wat een oud pand clausule is ?
pi_206401182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Eerste voorstel van Collin dat sneuvelt?

De Fok! peiling was 3,5% gunstiger voor de leningnemer. Dat had ik niet aan zien komen.
Het is je vergeven :)
Pecunia non olet
pi_206401217
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is je vergeven :)
Ik neem vooral mee dat we redelijk representatief zijn als Fok! Terwijl we hier dachten toch een stuk kritischer te zijn dan de gemiddelde investeerder. We weten alleen helaas niet hoeveel mensen bij Collin gestemd hebben.

Edit: Met de gegeven procentuele verdeling van Collin zijn er vanaf het inveseringsbedrag waar ik de cijfers van heb 11 mogelijk investeringsgetallen (afgerond op 100) voor de stemming. De laagste is ¤21.400 en de hoogste is ¤49.300. Dat levert dus weinig inzicht in hoeveel mensen er ongeveer stemmen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Faraday01 op 21-10-2022 18:05:56 ]
pi_206401397
Op 17 oktober j.l. schreef ik zeer benieuwd te zijn naar de uitslag van een op 11 oktober door MAX uitgeschreven stemming betreffende lening #780270. De uitslag is inmiddels binnen. "Inmiddels is de uitslag bekend en deze is als volgt: een meerderheid van de investeerders naar ratio is vóór het verlengen van de lening. Wat betekent dat de nieuwe deadline 14-12-2022 zal zijn." Het opkomstpercentage is onbekend. Welk percentage naar rato - ratio is iets anders - voor optie 1 en optie 2 heeft gestemd, is eveneens onbekend. Erg intransparant. Ik had eigenlijk verwacht dat een meerderheid van de investeerders voor optie 2 zou kiezen, maar daarmee behoor ik kennelijk tot een minderheid. Enfin, nu maar 'ns afwachten of dit de eerste lening wordt die wél in 2022 wordt afgelost.
pi_206401446
quote:
Er zat een nieuwe voordeur als incentive bij😂
pi_206401453
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Er zat een nieuwe voordeur als incentive bij😂
Om de koper over de drempel te helpen :D
pi_206401565
De geborgde lening op HCN loopt niet zo hard, open sinds 10:30 uur en nog niet eens voor de helft vol.
pi_206401731
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:52 schreef Groepfunder het volgende:
Op 17 oktober j.l. schreef ik zeer benieuwd te zijn naar de uitslag van een op 11 oktober door MAX uitgeschreven stemming betreffende lening #780270. De uitslag is inmiddels binnen. "Inmiddels is de uitslag bekend en deze is als volgt: een meerderheid van de investeerders naar ratio is vóór het verlengen van de lening. Wat betekent dat de nieuwe deadline 14-12-2022 zal zijn." Het opkomstpercentage is onbekend. Welk percentage naar rato - ratio is iets anders - voor optie 1 en optie 2 heeft gestemd, is eveneens onbekend. Erg intransparant. Ik had eigenlijk verwacht dat een meerderheid van de investeerders voor optie 2 zou kiezen, maar daarmee behoor ik kennelijk tot een minderheid. Enfin, nu maar 'ns afwachten of dit de eerste lening wordt die wél in 2022 wordt afgelost.
Ik heb er al 1, wel is waar met 1 maand verlengd. Nu de rest nog😡
pi_206402181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 18:16 schreef Soulfreak het volgende:
De geborgde lening op HCN loopt niet zo hard, open sinds 10:30 uur en nog niet eens voor de helft vol.
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n geborgde lening? Lage rente natuurlijk, maar ook een laag risico.

(Zal eerlijk toegeven dat ik nog geen research heb gedaan naar dit soort leningen).
pi_206402305
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Consumentenbond:

Spaartaks oneerlijk

De Hoge Raad, ons hoogste rechtscollege, heeft op 24 december 2021 bepaald dat de vermogensrendementsheffing in box 3 oneerlijk is en dat te veel geïnde belasting moet worden terugbetaald. Deze heffing wordt ook wel ‘spaartaks’ genoemd, omdat juist spaarders de dupe zijn van de manier waarop belasting wordt geheven. De rechtszaak was aangespannen door de Bond voor Belastingbetalers.

Om voor teruggave van te veel betaalde belasting in aanmerking te kunnen komen moet je als belastingplichtige al binnen 6 weken na de definitieve aanslag bezwaar hebben aangetekend. Slechts een kleine groep Nederlanders heeft dat gedaan. En dat vinden wij oneerlijk: dat slechts een kleine groep gecompenseerd gaat worden. Naar schatting hebben namelijk 1,3 miljoen Nederlanders mogelijk te veel belasting betaald. Wij onderzoeken daarom of niet iedereen die te veel belasting heeft betaald voor compensatie in aanmerking kan komen.

Wil je op de hoogte worden gehouden van ons onderzoek?
https://www.claimservice.nl/claims/spaartaks/
De naam van deze organisatie is © Consumentenbond Claimservice
Dus m.i. NIET van de algemeen bekende consumentenbond.

Hier het tarief dat je eventuel moet betalen;

No cure No pay

Bij het no cure no pay systeem krijg je geen rekeningen van een advocaat of jurist, maar betaal je een percentage over het voor jou behaalde resultaat. Als er geen resultaat is, betaal je niets. Doordat jij je gratis kunt aanmelden, loop je geen financieel risico.

Voorbeeld: Jij meldt je gratis aan voor één van onze claims. De no cure no pay tarieven verschillen per claim en liggen tussen de 10 en 25%. Dit hangt af van de hoogte van de schade en het aantal deelnemers. Stel jij meldt je aan voor een claim waarbij het no cure no pay percentage bijvoorbeeld 10% is. Wij slagen erin voor jou een compensatie te verkrijgen van ¤ 1.000,-. Je ontvangt dan ¤ 900,-. Onze beloning bedraagt ¤ 100,-.
pi_206402358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 19:24 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n geborgde lening? Lage rente natuurlijk, maar ook een laag risico.

(Zal eerlijk toegeven dat ik nog geen research heb gedaan naar dit soort leningen).
Inderdaad lage rente, maar wel meer zekerheid dan een reguliere HCN lening, tenzij er sprake is van een hypotheek. Ik heb er tot nu toe 4 zonder problemen. Overigens heb ik ook bij al mijn andere reguliere HCN leningen geen problemen.
Op dit moment vind ik het aantal geborgde leningen wat ik heb wel genoeg, vooral vanwege de lagere rente. Wat me ook een beetje tegenhoudt om in meer ervan te investeren is dat het maar 2 leveranciers zijn die tot dezelfde groep behoren die borg staan ervoor. Wat dat betreft wil ik dat er eerst wat meer afgelost is.
pi_206403649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 19:34 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

No cure No pay

Bij het no cure no pay systeem krijg je geen rekeningen van een advocaat of jurist, maar betaal je een percentage over het voor jou behaalde resultaat. Als er geen resultaat is, betaal je niets. Doordat jij je gratis kunt aanmelden, loop je geen financieel risico.

Voorbeeld: Jij meldt je gratis aan voor één van onze claims. De no cure no pay tarieven verschillen per claim en liggen tussen de 10 en 25%. Dit hangt af van de hoogte van de schade en het aantal deelnemers. Stel jij meldt je aan voor een claim waarbij het no cure no pay percentage bijvoorbeeld 10% is. Wij slagen erin voor jou een compensatie te verkrijgen van ¤ 1.000,-. Je ontvangt dan ¤ 900,-. Onze beloning bedraagt ¤ 100,-.
Dus kan je beter de gratis brief van de bond van belastingbetalers gebruiken. Dan hoef je je niet te binden aan dit soort claimjongens.
pi_206403961
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 19:34 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

No cure No pay

Gewoon van de consumentenbond:
https://www.claimservice.nl/over-ons/
pi_206406201
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:11 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project voor een theepaviljoen met een 2e hypotheek op een woonhuis:

Theepaviljoen De Horsten B.V.
¤ 160.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)orsten-te-wassenaar/
Linkje
https://www.collincrowdfu(...)d2549813ececfa62230d
pi_206406388
quote:
In hun prognose gaan ze uit van een bruto marge van 80%. Ik vond dat wat hoog voor horeca. Waar ik werk gaan we uit van 65%. (En dat halen we niet, vanwege de grote prijsstijgingen dit jaar) Hebben jullie ervaring met welk percentage reeel is voor horeca?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_206406432
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:52 schreef Groepfunder het volgende:
wat mij hier opviel was dat beide opties afweken van wat de geldnemer had voorgesteld daarom opheldering gevraagd. Antwoord: wij mogen in dezen niet adviseren van de AFM (wat m i correct is). Om die reden uiteindelijk aan MAX overgelaten. In dit geval heeft hun streven naar transparantie echter juist een averechts effect gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')