Alleen zij en enkele boevenstaatjes zien het als Rusland. Voor de rest van de wereld is dat een kernbom op Oekraïne.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar wat als Rusland een kernbom gooit op recent geannexeerd gebied?
Dus op eigen land.
Die kans acht ik nog wel aanwezig. Ze halen Kherson niet voor niets leeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar wat als Rusland een kernbom gooit op recent geannexeerd gebied?
Dus op eigen land.
Wensdenkenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die wordt een kogel door zijn hoofd gejaagd zodra hij de order geeft om het af te vuren.
Putins windrichting!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus de vernietiging van het complete westen en de halve wereld hangt dan af van de windrichting?
Macron? Jazeker wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is er tot nu toe alleen gezegd dat een nucleaire aanval op de Oekraine "zware consequensies voor Rusland zou hebben".
let wel: uit de officiële kanalen en dus volgens mij ook door Macron niet. Er is wel gezegd dat ze niet nucleair gaan reageren als er geen lidstaat bedreigd/bekogeld wordt. Tevens is wel door "officials" dat het aannemelijk is dat het westen militair zou reageren.
Maar ik heb Macron dat nog niet zien zeggen. Stoltenberg wel?
https://www.bloomberg.com(...)them-against-ukrainequote:France Says It Won’t Deploy Nukes If Russia Uses Them Against Ukraine
Geen wensdenken hoor. Ik trap alleen niet in Russische propaganda waarin ze zichzelf graag als een of andere mad dog presenteren die voor niets of niemand bang is.quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alleen zij en enkele boevenstaatjes zien het als Rusland. Voor de rest van de wereld is dat een kernbom op Oekraïne.
De nuance lijkt me toch enigszins aanwezig ten opzichte van een kernkopje op Kiev?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die kans acht ik nog wel aanwezig. Ze halen Kherson niet voor niets leeg.
Maar het is "geen eigen gebied"
Door nog een hoge Amerikaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar is dat gezegd dan (behalve door een oud generaal die dat tot mogelijkheid opperde ) ?
Niet voor niemand bang. Putin is gewoon oud en levensmoe.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen wensdenken hoor. Ik trap alleen niet in Russische propaganda waarin ze zichzelf graag als een of andere mad dog presenteren die voor niets of niemand bang is.
Dus moet je bij een hint van het gebruik van WMD's Rusland compleet de moeder bombarderen om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rusland als geheel niet. Putin is oud en kan deze oorlog niet meer winnen. Gebruik van kernwapens is dus reeel. Wat is onze reactie. Het gevolg van een nucleaire oorlog zijn miljarden doden.
Premium - kan ik niet lezen sorryquote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Macron? Jazeker wel.
[..]
https://www.bloomberg.com(...)them-against-ukraine
Geheel in lijn met wat de Amerikanen ook zeggen.
Nee, laten we jouw beredenering volgen: Putin drukt uit angst niet op de knop want dan krijgt ie een kogel door zijn hoofd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen wensdenken hoor. Ik trap alleen niet in Russische propaganda waarin ze zichzelf graag als een of andere mad dog presenteren die voor niets of niemand bang is.
En Stoltenberg deze week nog.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die bevelhebber van de VS zei zoiets en ook Macron.
Zolang NATO niet nucleair aangevallen wordt, gaat NATO niet nucleair reageren.
Maar conventioneel reageren gaan ze wel, mocht Rusland een kernwapen op Oekrains grondgebied inzetten.
Tuurlijk, het moet ook als "afschrikking" werken zo van: we hebben gewaarschuwd dat als je Rusland en Russische belangen of grondgebied aanvalt we tot alles in staat zijn. En dat geldt dus ook voor Kherson in hun ogen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
De nuance lijkt me toch enigszins aanwezig ten opzichte van een kernkopje op Kiev?
Dan heb ik je vraag misschien niet goed begrepen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Premium - kan ik niet lezen sorry
Hier staat het niet
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
quote:France would not respond with nuclear weapons should Russia resort to deploying them tactically against Ukraine, President Emmanuel Macron said.
Kan best, maar geen enkele dictator regeert daadwerkelijk alleen. Er zit altijd een kring van getrouwen omheen en die zijn echt niet massaal levensmoe (al helemaal niet voor een oude zak als die toch al met één been in het graf staat).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet voor niemand bang. Putin is gewoon oud en levensmoe.
Dan was ie al lang afgevoerd door Lavrov of Medvedev.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet voor niemand bang. Putin is gewoon oud en levensmoe.
Lijkt me ook volstrekt volgens NATO doctrine.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En Stoltenberg deze week nog.
Ja lieve schat, dat werkt dus niet. Je moet zorgen dat niemand bij die knop kan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus moet je bij een hint van het gebruik van WMD's Rusland compleet de moeder bombarderen om dat te voorkomen.
Waar?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En Stoltenberg deze week nog.
Hij heeft wel gezegd dat Hybride en Cyberaanvallen op lidstaten een artikel5 in werking kunnen stellen.quote:Ook Stoltenberg richtte zich tot Moskou. “Rusland weet dat een kernoorlog niet kan worden gewonnen en nooit uitgevochten moet worden. We hebben duidelijk de boodschap overgebracht dat elk gebruik van kernwapens ernstige gevolgen zal hebben.”
Achter die woorden ‘elk gebruik’ gaat een breed scala aan scenario’s schuil waarmee de Navo-landen rekening houden. Een nucleaire openingszet hoeft niet meteen een kernbom te zijn met veel (Oekraïense) slachtoffers. Poetin zou ook kunnen besluiten tot een kernproef, ondergronds of in de atmosfeer, bijvoorbeeld boven de Zwarte Zee. Daarbij zouden weliswaar geen (directe) slachtoffers vallen, maar de bijbehorende elektromagnetische puls kan tot grootschalige stroomuitval en chaos leiden.
Als het nog even een maand duurt wil iedereen zo graag ingrijpen dat alles word aangegrepen om Rusland uit Ukraine te vegen. Inclusief het bombarderen van infrastructuur, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tuurlijk, het moet ook als "afschrikking" werken zo van: we hebben gewaarschuwd dat als je Rusland en Russische belangen of grondgebied aanvalt we tot alles in staat zijn. En dat geldt dus ook voor Kherson in hun ogen.
als ze het op Kiev doen, zo uit het niets dan denk ik dat de reactie vele malen heftiger wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |