abonnement Unibet Coolblue
pi_206416831
Jeetje, net even in 3 minuten dat album doorgeluisterd en het klinkt echt helemaal nergens naar 1/10 ze kunnen beter stoppen als ze denken dat dit het is. Is de doelgroep waar ze op mikken opa's en oma's die naar nieuwe oubollige muziek op zoek zijn ofzo?
pi_206417481
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 05:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jeetje, net even in 3 minuten dat album doorgeluisterd en het klinkt echt helemaal nergens naar 1/10 ze kunnen beter stoppen als ze denken dat dit het is. Is de doelgroep waar ze op mikken opa's en oma's die naar nieuwe oubollige muziek op zoek zijn ofzo?
Prachtige reactie, chapeau!
pi_206417834
Hahaha, opa's en oma's, top dit. Inderdaad, vergeet alle muziek van voor de 80's maar, oudbollige zooi, o nee, die mensen zijn inmiddels ook opa's en oma's.
pi_206418356
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 10:38 schreef MilanILF het volgende:
Hahaha, opa's en oma's, top dit. Inderdaad, vergeet alle muziek van voor de 80's maar, oudbollige zooi, o nee, die mensen zijn inmiddels ook opa's en oma's.
Nouja je zal niet verbaasd zijn toch als je een plaat die zo klinkt in een eurobak op een rommelmarkt vindt toch? Enige reden dat mensen hier uberhaupt aan beginnen is de naam van de band. Zouden nobodies deze muziek uitbrengen is er geen haan die ernaar kraait.
Ik hoor het wel als de Arctic Monkeys weer een poging doen om muziek te maken die niet saaier is dan kijken hoe verf droogt.
pi_206418423
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja je zal niet verbaasd zijn toch als je een plaat die zo klinkt in een eurobak op een rommelmarkt vindt toch? Enige reden dat mensen hier uberhaupt aan beginnen is de naam van de band. Zouden nobodies deze muziek uitbrengen is er geen haan die ernaar kraait.
Ik hoor het wel als de Arctic Monkeys weer een poging doen om muziek te maken die niet saaier is dan kijken hoe verf droogt.
:D Voor iemand die het niks vind heb je wel aandachtig geluisterd naar de lyrics. Complimenten! :P
Ik krijg nog geld van je.
  zondag 23 oktober 2022 @ 12:20:57 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206418628
Mirrorball is wmb zo'n nummer wat best mooi klinkt maar toch niet echt binnen komt, en dat was na de nodige radio-airplay (sommige zenders die ik luister draaien het regelmatig) nog steeds zo. Waar het aan ligt, daar is de vinger niet helemaal op te leggen. Het is niet dat het te suf is voor me. De rest klinkt ook ongeveer zo.

Ja, vanwege alle rumoer eromheen heb ik de rest van de nummers toch even doorgenomen, net als de nieuwe Taylor Swift - dan weet ik tenminste waar al die mensen het over hebben.
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:52:20 #57
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_206432058
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja je zal niet verbaasd zijn toch als je een plaat die zo klinkt in een eurobak op een rommelmarkt vindt toch? Enige reden dat mensen hier uberhaupt aan beginnen is de naam van de band. Zouden nobodies deze muziek uitbrengen is er geen haan die ernaar kraait.
Ik hoor het wel als de Arctic Monkeys weer een poging doen om muziek te maken die niet saaier is dan kijken hoe verf droogt.
Als het geen AM was, hadden idd minder mensen hier naar geluisterd. Het is wat experimentele, atypische muziek. Ik vind dat wel leuk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_206434001
Ik vind m ook wel aardig, vind het alleen bizar als ik de eerste cd's luister en dan deze hoe ze qua stijl zijn omgedraaid....dit lijkt een beetje Elbow achtig :P
pi_206434005
Ik wil nu niet klinken als iemand die verandering in stijl bij een band kut vind, want dat is niet zo. Maar tering wat een saai album zeg.
pi_206434949
Ik vind de manier waarop 'ie dit zingt in Sculptures Of Anything Goes zo nice:
Village coffee mornings with not long since retired spies
Now that's my idea of a good time
Flash that angle grinder smile
Gasp and roll your eyes
pi_206435774
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:52 schreef TC03 het volgende:

[..]
Als het geen AM was, hadden idd minder mensen hier naar geluisterd. Het is wat experimentele, atypische muziek. Ik vind dat wel leuk.
Experimenteel? Veel conventioneler wordt het niet lijkt me.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:31:44 #62
192683 AMDB
Visionair.
pi_206439633
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Experimenteel? Veel conventioneler wordt het niet lijkt me.
Experimenteel is misschien niet het juiste woord, maar conventioneel al helemaal niet.

Zo'n unieke plaat, maar met nog steeds dezelfde opzwepende Arctic Monkeys sound.
pi_206439881
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 00:31 schreef AMDB het volgende:

[..]
Experimenteel is misschien niet het juiste woord, maar conventioneel al helemaal niet.

Zo'n unieke plaat, maar met nog steeds dezelfde opzwepende Arctic Monkeys sound.
Op welk nummer kan ik een opzwepende sound horen dan? We hebben het over het album The Car toch? Ik hoor eerder adjectief slaapverwekkend wat mij juist diametraal tegenover opzwepend lijkt te staan. Bijvoorbeeld bij het nummer The Car is er wel even een leuk gitaarsolotje waar het saaie doorbroken wordt maar opzwepend zou ik dat niet noemen. Niet alsof het ergens losgaat als dat nummer gedraait wordt.
Verder helemaal prima als je het goede muziek vindt
pi_206454186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 04:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op welk nummer kan ik een opzwepende sound horen dan? We hebben het over het album The Car toch? Ik hoor eerder adjectief slaapverwekkend wat mij juist diametraal tegenover opzwepend lijkt te staan. Bijvoorbeeld bij het nummer The Car is er wel even een leuk gitaarsolotje waar het saaie doorbroken wordt maar opzwepend zou ik dat niet noemen. Niet alsof het ergens losgaat als dat nummer gedraait wordt.
Verder helemaal prima als je het goede muziek vindt
Wat vond je van zijn voorganger?
Ik krijg nog geld van je.
pi_206454247
Ik heb het gisteravond oprecht geprobeerd in de trein, zonder afleiding. Maar na 5 nummers heb ik 'm afgezet -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:40 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat vond je van zijn voorganger?
TBH&C is wel beter, maar luister ik ook niks meer van moet ik eerlijk zeggen. Maar die wel energieker dan The Car.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:54:05 #66
192683 AMDB
Visionair.
pi_206456398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 04:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Op welk nummer kan ik een opzwepende sound horen dan? We hebben het over het album The Car toch? Ik hoor eerder adjectief slaapverwekkend wat mij juist diametraal tegenover opzwepend lijkt te staan. Bijvoorbeeld bij het nummer The Car is er wel even een leuk gitaarsolotje waar het saaie doorbroken wordt maar opzwepend zou ik dat niet noemen. Niet alsof het ergens losgaat als dat nummer gedraait wordt.
Verder helemaal prima als je het goede muziek vindt
Body Paint, Big Ideas, Hello You.

Daarnaast hangt er in bijna elk nummer een magistrale spanning. Het is geen snelle muziek maar ik kijk overal uit naar het volgende couplet.

Hoe meer ik luister hoe beter ik het vind. Misschien wel het meest complete album van de band.
pi_206461927
Na een aantal luisterbeurten blijven "Mr Schwartz", "The Car" en "Perfect Sense" nog steeds totale dooddoeners. Ze klinken in mijn optiek als slechte B-sides die tot 3 keer toe een verkeerde afslag hebben genomen, waardoor de bestemming niet op tijd wordt bereikt. :P Ik vind het ZO zonde, want als er ipv die songs, 3 songs ala Big Ideas, Hello You of Jetskis (mijn favoriete track op dit moment) op hadden gestaan, had ik het album zo in mijn top 3 beste Monkeys albums geplaatst. Als dat het geval was geweest, had ik Mirrorball en I aint Quite als de "matige" songs gezien, maar nu worden die zelfs door mij meer gewaardeert in tegenstelling tot de 3 "failures". :')

De matigheid weegt gewoonweg niet op tegen een aantal uitmuntende tracks. Die trekken het cijfer voor mij behoorlijk op. De 7+ blijft vooralsnog staan :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 26-10-2022 23:39:03 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_206462132
In navolging op mijn 3 "failures":

Uiteraard speculatief, aangezien ik niet bij ze op de koffie ben geweest of ook maar ooit eens een gesprek met ze heb gehad, maar ik krijg het idee dat Alex vaak ook niet geremd wordt (of wil worden) door de voltallige directie. Je kan doorschieten in je Serge Gainsbourg en francofiele gedrag. Ik vermoed dat zijn stem gewoonweg veels te zwaar weegt binnen de groep, waardoor de rest maar jaknikt en akkoord gaat met weinig songwriting/welke richting input. Ik kan gewoon niet geloven dat een Jamie of Matt 100% akkoord gaat met het eindresultaat van The Car en Perfect Sense.

Het is steeds meer en meer een "eens in de zoveel jaar" opgetrommeld Alex Turner project. In interviews ontkent hij dat, en geeft hij aan dat hij niet zonder zijn bandmaatjes kan. Als argument vanuit de kant van Matt, Jamie en Nick vermoed ik dat de liefde voor elkaar als groep, de "Arctic Monkeys BV" overstijgt en daarom akkoord gaan met zijn visie op het geheel. Hij schiet op dat gebied vaker raak dan mis ;) Maar soms mag hij wat mij betreft wel even aan zijn jasje getrokken worden,

[ Bericht 4% gewijzigd door Rnie op 26-10-2022 23:38:18 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_206463885
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 23:16 schreef Rnie het volgende:
In navolging op mijn 3 "failures":

Uiteraard speculatief, aangezien ik niet bij ze op de koffie ben geweest of ook maar ooit eens een gesprek met ze heb gehad, maar ik krijg het idee dat Alex vaak ook niet geremd wordt (of wil worden) door de voltallige directie. Je kan doorschieten in je Serge Gainsbourg en francofiele gedrag. Ik vermoed dat zijn stem gewoonweg veels te zwaar weegt binnen de groep, waardoor de rest maar jaknikt en akkoord gaat met weinig songwriting/welke richting input. Ik kan gewoon niet geloven dat een Jamie of Matt 100% akkoord gaat met het eindresultaat van The Car en Perfect Sense.

Het is steeds meer en meer een "eens in de zoveel jaar" opgetrommeld Alex Turner project. In interviews ontkent hij dat, en geeft hij aan dat hij niet zonder zijn bandmaatjes kan. Als argument vanuit de kant van Matt, Jamie en Nick vermoed ik dat de liefde voor elkaar als groep, de "Arctic Monkeys BV" overstijgt en daarom akkoord gaan met zijn visie op het geheel. Hij schiet op dat gebied vaker raak dan mis ;) Maar soms mag hij wat mij betreft wel even aan zijn jasje getrokken worden,
volledig met je eens!

Ik ben meer fan van The Car dan van TBH&C. Heeft vooral te maken dat The Car wat lekkerder en warmer klinkt. Begin het steeds meer te waarderen, maar kan helemaal niks met de laatste twee nummers op de plaat.
Ben vooral benieuwd of ze de setlist nog een beetje om gaan gooien
pi_206466993
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:40 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wat vond je van zijn voorganger?
Vond ik ook echt helemaal niks aan maar daarvan had ik nog wat meer zoiets ik vind het niet boeiend maar ik snap dat sommigen er wel wat mee kunnen,tenminste mensen kunnen ook wat met muziek als snollebollekes dus in dat opzicht verbaast het me niet. Ik kan hier niks mee ik kom vrijwel niet eens een nummer door zonder te skippen. Dan hoor ik soms een leuk gitaarpartijtje of een spitsige regel tekst maar dat is het dan wel. Bij deze kan ik het gewoon totáál niet horen dingen als meest complete album, opzwepende nummers. Ik hoor echt een eentonig druilerig album, niet goed genoeg als achtergrondmuziek. Ik moet wel zeggen dat ik het waardeer als een band zichzelf niet eindeloos herhaalt maar in dit geval gaan ze wat mij betreft niet bepaald de goede kant uit. Gelukkig is er genoeg andere muziek ik doe het volgende AM album wel weer een poging.
pi_206553776
2 weken verder en nu ik de eerste helft van TBHC en Four Out Of Five weer eens hoor, vind ik dat eigenlijk toch lekkerder dan The Car.
pi_206562708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:07 schreef MilanILF het volgende:
2 weken verder en nu ik de eerste helft van TBHC en Four Out Of Five weer eens hoor, vind ik dat eigenlijk toch lekkerder dan The Car.
Ben benieuwd hoe dit album live tot zijn recht komt. Voor de verandering maar eens een intieme theatertour ipv festivals met niet "actuele" fans? (lees megapubliek)? Omdat het zo divers is de laatste jaren, denk ik dat ze daar veel meer zouden excelleren. Misschien zou een combinatie tussen beide niet gek klinken, maar ach, levert vast niet genoeg op ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Rnie op 05-11-2022 01:02:00 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_207830812
Kick*

Gebeurt er nog wat in Arctic Monkeys land? Waar zijn de B-sides van The Car nou? :?
Ik krijg nog geld van je.
pi_208219540
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef Rnie het volgende:
Kick*

Gebeurt er nog wat in Arctic Monkeys land? Waar zijn de B-sides van The Car nou? :?
Er gebeurt wat: headliner Glastonbury :7
pi_208220819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:33 schreef Piles het volgende:

[..]
Er gebeurt wat: headliner Glastonbury :7
Weet niet of het nieuwe album Glastonbury-headline waardig is hoor. :{
Ik krijg nog geld van je.
pi_208234611
quote:
:o
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje kende (uit die tijd), maar deze niet :D
Is ook nooit uitgebracht zie ik (ook niet als B-kant).
pi_208234873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:01 schreef Piles het volgende:

[..]
:o
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje kende (uit die tijd), maar deze niet :D
Is ook nooit uitgebracht zie ik (ook niet als B-kant).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Beneath_the_Boardwalk
  zaterdag 4 maart 2023 @ 14:50:56 #78
192683 AMDB
Visionair.
  maandag 6 maart 2023 @ 21:52:41 #79
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_208271542
Ik moet zeggen dat ze met de music videos van deze 'era' goed op dreef zijn, die passen steeds perfect bij de sfeer die de nummers neerzetten 👌🏼
pi_208491134
Ik heb voor 6 mei nog steeds een staanplek in de aanbieding, kreeg het niet voor elkaar om een tweede te regelen en ben uiteindelijk toch overstag gegaan en heb twee tribune tickets gekocht destijds.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_208979057
Jongens, het is bijna zo ver! :7

Ik had m'n kaartjes bijna verkocht :@ Maar ga nu toch a.s. vrijdag *O*
pi_208979985
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef Rnie het volgende:
Kick*

Gebeurt er nog wat in Arctic Monkeys land? Waar zijn de B-sides van The Car nou? :?
Die B sides zijn toch al het album?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 23:34:49 #84
174756 Rnie
& Bert
pi_208984567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die B sides zijn toch al het album?
Vind je het echt zo wanstaltig? ;)
Ik krijg nog geld van je.
pi_208993703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:23 schreef neilpad het volgende:
Ik heb voor 6 mei nog steeds een staanplek in de aanbieding, kreeg het niet voor elkaar om een tweede te regelen en ben uiteindelijk toch overstag gegaan en heb twee tribune tickets gekocht destijds.
Kaartje nog steeds over, dus als iemand last minute wil gaan...
Doordat systeem bij Ticketmaster kan je het lastig doorverkopen als het al 1x is doorverkocht in het systeem zelf.

Ik weet ook niet of er nog mensen zijn die op de dag zelf bij de Ziggo Dome kaarten zoeken? Ik weet dat het bij voetbalwedstrijden weleens gebeurd, iemand hier ervaring mee?

Overigens op AMUS en AM Reddit wel handvol reacties maar op een gegeven moment reageren mensen gewoon niet meer :?

edit: verkocht op Marktplaats, had ik eerder moeten bedenken o|O

[ Bericht 6% gewijzigd door neilpad op 04-05-2023 15:41:03 ]
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_209008439
Eerste AM zaal show sinds 2011. Arno kan nu eindelijk dat biertje innen wat ik hem verschuldigd ben na 7 jaar.
pi_209022992
Tof _O_

Wel totaal onderschat hoe populair AM (album) is t.o.v. oudere werk :o :D
Iets met nieuw publiek, die nog niet geboren waren bij uitkomen 1e album :P
pi_209023118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 00:20 schreef Piles het volgende:
Tof _O_

Wel totaal onderschat hoe populair AM (album) is t.o.v. oudere werk :o :D
Iets met nieuw publiek, die nog niet geboren waren bij uitkomen 1e album :P
Op Twitter zie ik posts voorbij komen dat het publiek voornamelijk bestond uit hippe tiktok meisjes

twitter


twitter
_O- :')
Ik krijg nog geld van je.
pi_209023223
Goeie show _O_

En inderdaad heel veel Tiktokmeiden, geen idee waar die ineens vandaan komen :P
pi_209023826
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 00:36 schreef Rnie het volgende:

[..]
Op Twitter zie ik posts voorbij komen dat het publiek voornamelijk bestond uit hippe tiktok meisjes

[ twitter ]

[ twitter ] _O- :')
Klopt. Hier een quote van het groepje achter mij.
#1 die de hele tijd de setlist ging aankondigen: "Nu gaan ze I Bet You Look Good On The Dancefloor spelen."
#2: "O, die ken ik niet."

Maar op die ellende na was het strak. View en Dancefloor ook op flink tempo gespeeld. I Wanna Be Yours moet alleen echt uit de setlist wat mij betreft.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 09:27:39 #91
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_209024254
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 07:17 schreef MilanILF het volgende:

[..]
#1 die de hele tijd de setlist ging aankondigen: "Nu gaan ze I Bet You Look Good On The Dancefloor spelen."
#2: "O, die ken ik niet."
;( 🤕
pi_209024295
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 07:17 schreef MilanILF het volgende:
#1 die de hele tijd de setlist ging aankondigen: "Nu gaan ze I Bet You Look Good On The Dancefloor spelen."
#2: "O, die ken ik niet."
:'(
Ik krijg nog geld van je.
pi_209025204
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 01:02 schreef BobW het volgende:
En inderdaad heel veel Tiktokmeiden, geen idee waar die ineens vandaan komen :P
Inderdaad opvallend :D Snapte er ook niks van...
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 07:17 schreef MilanILF het volgende:
I Wanna Be Yours moet alleen echt uit de setlist wat mij betreft.
Dit werd dan wel weer woord voor woord meegezongen door het publiek :?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 10:54:27 #94
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_209025266
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 00:20 schreef Piles het volgende:
Tof _O_

Wel totaal onderschat hoe populair AM (album) is t.o.v. oudere werk :o :D
Iets met nieuw publiek, die nog niet geboren waren bij uitkomen 1e album :P
Kijk maar eens naar de plays op Spotify.

Ik ga vanavond, ben benieuwd!
pi_209025271
Sowieso kon ik het publiek vaak niet volgen in wat men kende... Maar even in spoiler voor mensen die vanavond nog verrast willen worden :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vond het een verrassend veelzijdige setlist, met van alle albums wat. Had ik niet perse verwacht :)
pi_209025288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 10:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Kijk maar eens naar de plays op Spotify.
Oh, dat is wel duidelijk ja. Ook de 2 nummers van FWN die ik noemde als bekend staan verdomd hoog :D Verklaart een hoop...
quote:
Ik ga vanavond, ben benieuwd!
Veel plezier!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 14:54:58 #97
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_209028887
De nummers van AM en 505 zijn nogal populair geworden op TikTok de afgelopen 2 jaar dus vandaar het hoge gehalte TikTok-generatiemeisjes.

Why'd You Only Call Me en I Wanna Be Yours werden het hardste meegezongen maar die mogen van mij allebei wegblijven, met name die eerste vind ik een van de kutste nummers die ze hebben uitgebracht :D

Voor de rest retestrakke show, was beetje bang dat het energieloos zou zijn maar ze hadden er zin in!
pi_209054949
6 juli geweest: mooie diverse setlist. Show was echt mooi gemaakt, ook die jaren 90 vibe schermen qua kwaliteit, discobal :)

Wat ik echter miste is interactie met het publiek en meezingen/uitrekken van nummers. Eigenlijk deden ze dat alleen bij Body Paint als afsluiter van de reguliere set, bijvoorbeeld als collectief het Do I Wanna Know riffje meebleren was wel mooi geweest denk ik.

Soort van audiovisueel kunstwerk, AM.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_209087465
Laatst ben ik nog eens goed gaan zitten voor The Car, nadat ik 'm sinds oktober niet meer had aangeraakt. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat het niveau van Tranquility Base Hotel & Casino niet gehaald wordt, ben ik nu toch wel wat positiever over deze plaat dan eerst. Het helpt ook dat ik 'm nu op vinyl heb, geeft toch een andere luisterervaring

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnCooperClarke op 10-05-2023 11:23:11 (Zin loopt beter) ]
From the height of the highway onramp we saw,
Two dogs, dead in a field
pi_209623402
Weet iemand of hun Glastonbury set ergens volledig wordt uitgezonden?

Dacht dat BBC2 hem wel in zijn geheel zou uitzenden.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')