Prachtige reactie, chapeau!quote:Op zondag 23 oktober 2022 05:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jeetje, net even in 3 minuten dat album doorgeluisterd en het klinkt echt helemaal nergens naar 1/10 ze kunnen beter stoppen als ze denken dat dit het is. Is de doelgroep waar ze op mikken opa's en oma's die naar nieuwe oubollige muziek op zoek zijn ofzo?
Nouja je zal niet verbaasd zijn toch als je een plaat die zo klinkt in een eurobak op een rommelmarkt vindt toch? Enige reden dat mensen hier uberhaupt aan beginnen is de naam van de band. Zouden nobodies deze muziek uitbrengen is er geen haan die ernaar kraait.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:38 schreef MilanILF het volgende:
Hahaha, opa's en oma's, top dit. Inderdaad, vergeet alle muziek van voor de 80's maar, oudbollige zooi, o nee, die mensen zijn inmiddels ook opa's en oma's.
quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja je zal niet verbaasd zijn toch als je een plaat die zo klinkt in een eurobak op een rommelmarkt vindt toch? Enige reden dat mensen hier uberhaupt aan beginnen is de naam van de band. Zouden nobodies deze muziek uitbrengen is er geen haan die ernaar kraait.
Ik hoor het wel als de Arctic Monkeys weer een poging doen om muziek te maken die niet saaier is dan kijken hoe verf droogt.
Als het geen AM was, hadden idd minder mensen hier naar geluisterd. Het is wat experimentele, atypische muziek. Ik vind dat wel leuk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja je zal niet verbaasd zijn toch als je een plaat die zo klinkt in een eurobak op een rommelmarkt vindt toch? Enige reden dat mensen hier uberhaupt aan beginnen is de naam van de band. Zouden nobodies deze muziek uitbrengen is er geen haan die ernaar kraait.
Ik hoor het wel als de Arctic Monkeys weer een poging doen om muziek te maken die niet saaier is dan kijken hoe verf droogt.
Experimenteel? Veel conventioneler wordt het niet lijkt me.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het geen AM was, hadden idd minder mensen hier naar geluisterd. Het is wat experimentele, atypische muziek. Ik vind dat wel leuk.
Experimenteel is misschien niet het juiste woord, maar conventioneel al helemaal niet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Experimenteel? Veel conventioneler wordt het niet lijkt me.
Op welk nummer kan ik een opzwepende sound horen dan? We hebben het over het album The Car toch? Ik hoor eerder adjectief slaapverwekkend wat mij juist diametraal tegenover opzwepend lijkt te staan. Bijvoorbeeld bij het nummer The Car is er wel even een leuk gitaarsolotje waar het saaie doorbroken wordt maar opzwepend zou ik dat niet noemen. Niet alsof het ergens losgaat als dat nummer gedraait wordt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:31 schreef AMDB het volgende:
[..]
Experimenteel is misschien niet het juiste woord, maar conventioneel al helemaal niet.
Zo'n unieke plaat, maar met nog steeds dezelfde opzwepende Arctic Monkeys sound.
Wat vond je van zijn voorganger?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 04:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op welk nummer kan ik een opzwepende sound horen dan? We hebben het over het album The Car toch? Ik hoor eerder adjectief slaapverwekkend wat mij juist diametraal tegenover opzwepend lijkt te staan. Bijvoorbeeld bij het nummer The Car is er wel even een leuk gitaarsolotje waar het saaie doorbroken wordt maar opzwepend zou ik dat niet noemen. Niet alsof het ergens losgaat als dat nummer gedraait wordt.
Verder helemaal prima als je het goede muziek vindt
TBH&C is wel beter, maar luister ik ook niks meer van moet ik eerlijk zeggen. Maar die wel energieker dan The Car.quote:
Body Paint, Big Ideas, Hello You.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 04:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op welk nummer kan ik een opzwepende sound horen dan? We hebben het over het album The Car toch? Ik hoor eerder adjectief slaapverwekkend wat mij juist diametraal tegenover opzwepend lijkt te staan. Bijvoorbeeld bij het nummer The Car is er wel even een leuk gitaarsolotje waar het saaie doorbroken wordt maar opzwepend zou ik dat niet noemen. Niet alsof het ergens losgaat als dat nummer gedraait wordt.
Verder helemaal prima als je het goede muziek vindt
volledig met je eens!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:16 schreef Rnie het volgende:
In navolging op mijn 3 "failures":
Uiteraard speculatief, aangezien ik niet bij ze op de koffie ben geweest of ook maar ooit eens een gesprek met ze heb gehad, maar ik krijg het idee dat Alex vaak ook niet geremd wordt (of wil worden) door de voltallige directie. Je kan doorschieten in je Serge Gainsbourg en francofiele gedrag. Ik vermoed dat zijn stem gewoonweg veels te zwaar weegt binnen de groep, waardoor de rest maar jaknikt en akkoord gaat met weinig songwriting/welke richting input. Ik kan gewoon niet geloven dat een Jamie of Matt 100% akkoord gaat met het eindresultaat van The Car en Perfect Sense.
Het is steeds meer en meer een "eens in de zoveel jaar" opgetrommeld Alex Turner project. In interviews ontkent hij dat, en geeft hij aan dat hij niet zonder zijn bandmaatjes kan. Als argument vanuit de kant van Matt, Jamie en Nick vermoed ik dat de liefde voor elkaar als groep, de "Arctic Monkeys BV" overstijgt en daarom akkoord gaan met zijn visie op het geheel. Hij schiet op dat gebied vaker raak dan misMaar soms mag hij wat mij betreft wel even aan zijn jasje getrokken worden,
Vond ik ook echt helemaal niks aan maar daarvan had ik nog wat meer zoiets ik vind het niet boeiend maar ik snap dat sommigen er wel wat mee kunnen,tenminste mensen kunnen ook wat met muziek als snollebollekes dus in dat opzicht verbaast het me niet. Ik kan hier niks mee ik kom vrijwel niet eens een nummer door zonder te skippen. Dan hoor ik soms een leuk gitaarpartijtje of een spitsige regel tekst maar dat is het dan wel. Bij deze kan ik het gewoon totáál niet horen dingen als meest complete album, opzwepende nummers. Ik hoor echt een eentonig druilerig album, niet goed genoeg als achtergrondmuziek. Ik moet wel zeggen dat ik het waardeer als een band zichzelf niet eindeloos herhaalt maar in dit geval gaan ze wat mij betreft niet bepaald de goede kant uit. Gelukkig is er genoeg andere muziek ik doe het volgende AM album wel weer een poging.quote:
Ben benieuwd hoe dit album live tot zijn recht komt. Voor de verandering maar eens een intieme theatertour ipv festivals met niet "actuele" fans? (lees megapubliek)? Omdat het zo divers is de laatste jaren, denk ik dat ze daar veel meer zouden excelleren. Misschien zou een combinatie tussen beide niet gek klinken, maar ach, levert vast niet genoeg opquote:Op vrijdag 4 november 2022 11:07 schreef MilanILF het volgende:
2 weken verder en nu ik de eerste helft van TBHC en Four Out Of Five weer eens hoor, vind ik dat eigenlijk toch lekkerder dan The Car.
Er gebeurt wat: headliner Glastonburyquote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef Rnie het volgende:
Kick*
Gebeurt er nog wat in Arctic Monkeys land? Waar zijn de B-sides van The Car nou?
quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Beneath_the_Boardwalkquote:Op zaterdag 4 maart 2023 14:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje kende (uit die tijd), maar deze niet
Is ook nooit uitgebracht zie ik (ook niet als B-kant).
Die B sides zijn toch al het album?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef Rnie het volgende:
Kick*
Gebeurt er nog wat in Arctic Monkeys land? Waar zijn de B-sides van The Car nou?
Vind je het echt zo wanstaltig?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die B sides zijn toch al het album?
Kaartje nog steeds over, dus als iemand last minute wil gaan...quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:23 schreef neilpad het volgende:
Ik heb voor 6 mei nog steeds een staanplek in de aanbieding, kreeg het niet voor elkaar om een tweede te regelen en ben uiteindelijk toch overstag gegaan en heb twee tribune tickets gekocht destijds.
Op Twitter zie ik posts voorbij komen dat het publiek voornamelijk bestond uit hippe tiktok meisjesquote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:20 schreef Piles het volgende:
Tof![]()
Wel totaal onderschat hoe populair AM (album) is t.o.v. oudere werk![]()
![]()
Iets met nieuw publiek, die nog niet geboren waren bij uitkomen 1e album
Klopt. Hier een quote van het groepje achter mij.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Op Twitter zie ik posts voorbij komen dat het publiek voornamelijk bestond uit hippe tiktok meisjes
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 07:17 schreef MilanILF het volgende:
[..]
#1 die de hele tijd de setlist ging aankondigen: "Nu gaan ze I Bet You Look Good On The Dancefloor spelen."
#2: "O, die ken ik niet."
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 07:17 schreef MilanILF het volgende:
#1 die de hele tijd de setlist ging aankondigen: "Nu gaan ze I Bet You Look Good On The Dancefloor spelen."
#2: "O, die ken ik niet."
Inderdaad opvallendquote:Op zaterdag 6 mei 2023 01:02 schreef BobW het volgende:
En inderdaad heel veel Tiktokmeiden, geen idee waar die ineens vandaan komen
Dit werd dan wel weer woord voor woord meegezongen door het publiekquote:Op zaterdag 6 mei 2023 07:17 schreef MilanILF het volgende:
I Wanna Be Yours moet alleen echt uit de setlist wat mij betreft.
Kijk maar eens naar de plays op Spotify.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:20 schreef Piles het volgende:
Tof![]()
Wel totaal onderschat hoe populair AM (album) is t.o.v. oudere werk![]()
![]()
Iets met nieuw publiek, die nog niet geboren waren bij uitkomen 1e album
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik vond het een verrassend veelzijdige setlist, met van alle albums wat. Had ik niet perse verwacht![]()
Oh, dat is wel duidelijk ja. Ook de 2 nummers van FWN die ik noemde als bekend staan verdomd hoogquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de plays op Spotify.
Veel plezier!quote:Ik ga vanavond, ben benieuwd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |