abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:15:08 #51
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206374983
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_206375101
Blijkbaar liggen er in de ziekenhuizen vooral mensen op leeftijd, die eigenlijk al naar een verzorgingstehuis hadden gemoeten, maar nog zelfstandig woonden en nu door corona niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. Dan is het ziekenhuis de enige uitweg. En daar blijven ze dan tot er plek is in een verzorgingstehuis.

Bron? Anekdotisch verhaal van een verpleegkundige die op de longafdeling werkt die nu weer is omgetoverd naar covidafdeling.
pi_206375166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Blijkbaar liggen er in de ziekenhuizen vooral mensen op leeftijd, die eigenlijk al naar een verzorgingstehuis hadden gemoeten, maar nog zelfstandig woonden en nu door corona niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. Dan is het ziekenhuis de enige uitweg. En daar blijven ze dan tot er plek is in een verzorgingstehuis.

Bron? Anekdotisch verhaal van een verpleegkundige die op de longafdeling werkt die nu weer is omgetoverd naar covidafdeling.
Dat verhaal kreeg ik 2 weken geleden ook te horen toen mijn moeder in het ziekenhuis lag (niet voor corona overigens), geen idee in hoeverre dit klopt.

Hoop 70+ die door corona nog gammeler werden en op dat moment niet meer zelfstandig thuis kunnen wonen. Dan blijven ze in het ziekenhuis, wachtend op thuiszorg. Of je moet kinderen/buren/etc hebben die bijspringen.

Als je de cijfers bekijkt is 66% van de coronabedden gevuld door 70+ dus tsja.
pi_206375527
En hoeveel mensen zijn er vandaag overleden? 480?
En hoeveel geboren?
*O*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 15:17:30 #55
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206375559
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:15 schreef ludovico het volgende:
En hoeveel mensen zijn er vandaag overleden? 480?
En hoeveel geboren?
*O*
Het virus dat de mens heet blijft zich voorlopig nog onvermoeibaar vermeerderen: https://www.worldometers.info/world-population/
pi_206375573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom zou je dit willen doen ? :')
Onderzoek? Voor als zon mutatie zich in het wild ontwikkeld of door Bill Gates wordt verspreid dan heb je iig al wat experimenten kunnen doen
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  woensdag 19 oktober 2022 @ 15:24:39 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206375615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Als je de cijfers bekijkt is 66% van de coronabedden gevuld door 70+ dus tsja.
maar dat zijn echt corona patiënten of patiënten die ook corona hebben?
pi_206375678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar dat zijn echt corona patiënten of patiënten die ook corona hebben?
Dat weten we ruim twee jaar later nog steeds niet in dit wonderlijke land.
blablablabla
pi_206375830
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Het virus dat de mens heet blijft zich voorlopig nog onvermoeibaar vermeerderen: https://www.worldometers.info/world-population/
Shit hey, 2.5x meer geboortes dan doden, dat is wel enorm.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206376352
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat baart mij echt veel meer zorgen dan alle varianten van alle virussen bij elkaar. Dat moet toch echt stoppen..
pi_206376481
quote:
19 ic opnamen...
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206376491
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat baart mij echt veel meer zorgen dan alle varianten van alle virussen bij elkaar. Dat moet toch echt stoppen..
Dit ja, maar bevolkingspolitiek is voorlopig (komende 10-20 jaar) nog wel een taboe.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 17:06:34 #63
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206376746
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit ja, maar bevolkingspolitiek is voorlopig (komende 10-20 jaar) nog wel een taboe.
Er is al lang bevolkingspolitiek en die gaat nog steeds uit van meer mensen.
pi_206376792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik doe m'n best door homo te zijn, als er nou meer mensen voor die route zouden kiezen :+
pi_206376866
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik doe m'n best door homo te zijn, als er nou meer mensen voor die route zouden kiezen :+
Ik draag ook m'n steentje bij door niet te werpen.
Tap tap tap
pi_206376899
quote:

[..]
Geen garantie voor kinderloosheid tegenwoordig :+

Overigens in Rome alles prima. Veel meer mensen vrijwillig met mondmasker in winkels en OV enzo, maar verder is het hier alsof er nooit iets geweest is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206376920
Net stond er bij de slager een vrouw met mondkap redelijk uit haar pannetje te gaan tegen de medewerker die wat verkouden was. Maar ze stond er al in haar eentje, moet ze dan alles wegflikkeren en de toko de hele week dicht houden?
Tap tap tap
pi_206377422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom zou je dit willen doen ? :')
twitter

Wat extra informatie daar over en ja niet echt handig om dit soort dingen net na een pandemie te doen inderdaad.
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 18:22:43 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206377614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik draag ook m'n steentje bij door niet te werpen.
Same here. Naja niet dat ik als man zijnde kan werpen :P

Maar het probleem zit 'm vooral in de ontwikkelingslanden en minder in de rijkere westerse landen.

Die landen werpen dag in dag uit kinderen eruit dat het een lieve lust is, ook al hebben ze vaak niet de resources en middelen om al die kinderen fatsoenlijk groot te brengen. Plus, vaak speelt een strenge en onwrikbare geloofscultuur ook een grote rol in het stoïcijns blijven doorgaan met grote gezinnen creëren. Het "hoort" nu eenmaal, dus dit is wat we doen. 🤷🏻‍♂️
pi_206377769
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:22 schreef dick_laurent het volgende:
Same here. Naja niet dat ik als man zijnde kan werpen :P

Maar het probleem zit 'm vooral in de ontwikkelingslanden en minder in de rijkere westerse landen.

Die landen werpen dag in dag uit kinderen eruit dat het een lieve lust is, ook al hebben ze vaak niet de resources en middelen om al die kinderen fatsoenlijk groot te brengen. Plus, vaak speelt een strenge en onwrikbare geloofscultuur ook een grote rol in het stoïcijns blijven doorgaan met grote gezinnen creëren. Het "hoort" nu eenmaal, dus dit is wat we doen. 🤷🏻‍♂️
Hoe groter het gezin, hoe meer aanzien je als man hebt. Haal die diepgewortelde gedachte er maar eens uit :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 oktober 2022 @ 18:45:02 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206377902
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
19 ic opnamen...
Tijd voor een mondkapje voor jou.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206377959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hoe groter het gezin, hoe meer aanzien je als man hebt. Haal die diepgewortelde gedachte er maar eens uit :X
Of het laat zien hoe hard de melkboer of buurman zijn best heeft gedaan >:)
pi_206378055
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wat extra informatie daar over en ja niet echt handig om dit soort dingen net na een pandemie te doen inderdaad.
Eerlijk gezegd vind ik dit soort geknutsel om virussen om te bouwen tot massavernietigingswapens ronduit misdadig.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206378161
quote:

[..]
Ik doe mee *O*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206378201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 18:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit soort geknutsel om virussen om te bouwen tot massavernietigingswapens ronduit misdadig.
Sowieso gebeuren er debiele dingen. Neem met die vogelgriep waarvan elk jaar meerdere uitbraken zijn. Moet je voor de gein eens opzoeken hoe de Spaanse griep ontstaan is. Letterlijk een mutatie tussen vogelgriep en een bestaande griep variant.

Ze laten het lekker aankloten met een ophokplichtje hier en daar. En dan straks weer janken als er een voor mensen dodelijke variant uitbreekt.
blablablabla
pi_206378207
Die super Yous commercials kunnen echt niet :')

Dat geforceerde multiculti in elke variatie ook...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206380208
quote:

[..]
Ja en dan aan de apenpokken zeker.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206380639
quote:

[..]
Haha! Ik doe ook mee als dink.
pi_206382089
twitter

Ons aller held Pieter is wat op het spoor…
zie email 27 oktober
pi_206382403
twitter

Misschien kan Rutte weer tekeer gaan over ondergrenzen en zo. Het is geen incident meer.

Wat vind mijn goede vriend @Janneke141 hier van?
zie email 27 oktober
pi_206382505
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Rutte weer tekeer gaan over ondergrenzen en zo. Het is geen incident meer.

Wat vind mijn goede vriend @:janneke141 hier van?
Ik weet dat veel mensen zeggen dat we een democratische regering hebben en in feite is dat ook wel zo, maar zo voelt het al heel lang niet meer voor mij. Geen idee of ik de enige ben. Coalitie heeft alle vrijheid om onderzoeken e.d weg te stemmen; die betrekking hebben op hun eigen acties. Waar is de tweede kamer dan voor? Beetje ouwehoeren, maar er komt verder niks van, want de coalitie stemt alles gewoon rustig weg.

En dan vragen ze zich af waar al die wappies vandaan komen. Vragen ze zich af waarom mensen hun vertrouwen kwijt raken in de politiek..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2022 23:55:59 ]
pi_206382697
twitter

Zerocovid paradijs China _O_ _O_ _O_ ...
pi_206383544
Knettergek daar.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 08:51:43 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206383594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 00:28 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zerocovid paradijs China _O_ _O_ _O_ ...
Lach, maar volgens veel experts en virologen een gidsland van hoe het ook zou kunnen, of misschien wel moeten.
We zijn getuige van grote successen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206383670
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 08:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lach, maar volgens veel experts en virologen een gidsland van hoe het ook zou kunnen, of misschien wel moeten.
We zijn getuige van grote successen.
Ik hoorde onlangs iemand die zelf in China had gestudeerd dit hartstochtelijk verdedigen. Noemde China een voorbeeld van daadkracht, waar in Nederland alleen maar wordt geluld. China zou “het beste politieke systeem hebben”.

Dat er in China geen plaats is voor het individu of zelfontplooiing was eigenlijk wel prima, want “het collectief gaat altijd voor”.

Totaal andere wereld man. Ik snap niet waarom je vrijwillig onder zo’n regime zou willen leven.
pi_206383684
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik hoorde onlangs iemand die zelf in China had gestudeerd dit hartstochtelijk verdedigen. Noemde China een voorbeeld van daadkracht, waar in Nederland alleen maar wordt geluld. China zou “het beste politieke systeem hebben”.

Dat er in China geen plaats is voor het individu of zelfontplooiing was eigenlijk wel prima, want “het collectief gaat altijd voor”.

Totaal andere wereld man. Ik snap niet waarom je vrijwillig onder zo’n regime zou willen leven.
Indoctrinatie.
pi_206383725
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Indoctrinatie.
Maar dit was gewoon een Nederlander hè, geen Chinees. Bizar.
pi_206383747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ah, ik dacht een Nederlandse Chinees :+

Tja,ik begrijp het ook niet. Ik zie hier in de stad een enkele keer iemand met mondkapje op straat, en dat zijn dan vrijwel altijd Chinezen.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 09:29:11 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206383831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ken twee Nederlanders, hoogopgeleid én slim, die jaren terug naar China zijn gegaan voor werk.
Chinese partner ook beide.
Zijn totaal ook op die hand momenteel zoals jij beschrijft.
Eentje heeft zelfs geen contact meer met zijn moeder hier omdat zij anders denkt dan hij en het coronabeleid en mensenrechten ter discussie stelde :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 20 oktober 2022 @ 09:53:18 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206384031
quote:

[..]

Chinezen zijn een menselijke mierenhoop. Niet nadenken, alleen je taak uitvoeren, alles in het belang van de 'kolonie'.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 09:54:13 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206384041
quote:

[..]

Zelfhaat, onwetendheid, en een gebrek aan persoonlijk succes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206384335
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Chinezen zijn een menselijke mierenhoop. Niet nadenken, alleen je taak uitvoeren, alles in het belang van de 'kolonie'.

Nou, ze doen maar lekker, die Chinezen. Zorgen dat de uitbraak klein en binnen de perken blijft.

Kan ik over een maand zorgeloos naar Vietnam. :) *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 12:32:43 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206385533
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Wat vind mijn goede vriend @:janneke141 hier van?
Ik merk dat mijn meningen een beetje op beginnen te raken.

Ik ben bang dat hier een nogal cynische politieke afweging achter zit: wat geeft meer gedoe, het vernietigen van de informatie of het openbaren van de informatie. Men kiest hier voor het eerste, en dat zal wel met enige gelatenheid geaccepteerd worden omdat het inmiddels de zoveelste keer in een patroon is en men het wel een beetje beu is om hier nog veel nutteloze energie in te steken. Maar het zegt ook wat over de inhoud van die opnames, die men kennelijk echt geen onderdeel wil laten zijn van de parlementaire enquête.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206385599
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ken twee Nederlanders, hoogopgeleid én slim, die jaren terug naar China zijn gegaan voor werk.
Chinese partner ook beide.
Zijn totaal ook op die hand momenteel zoals jij beschrijft.
Eentje heeft zelfs geen contact meer met zijn moeder hier omdat zij anders denkt dan hij en het coronabeleid en mensenrechten ter discussie stelde :{
Sjonge... ze zijn de Chinese denkbeelden wel erg gaan volgen dan...
Maar je kan je ook afvragen welke keuze ze hebben. Immers, ze wónen daar. Hoe gevaarlijk is het om er een totaal andere mening dat de overheid op na te houden aldaar?
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 12:38:45 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206385649
Ik wil graag van @Janneke141 weten of er nog maatregelen nodig zijn (en welke) om scholen veilig open te houden ??

HOe is het beleid voor kwetsbare leerlingen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 oktober 2022 @ 12:43:44 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206385731
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil graag van @:janneke141 weten of er nog maatregelen nodig zijn (en welke) om scholen veilig open te houden ??

HOe is het beleid voor kwetsbare leerlingen?
Ga toch weg met je gezwets man.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 20 oktober 2022 @ 12:53:27 #97
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206385877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ga toch weg met je gezwets man.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206386120
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik merk dat mijn meningen een beetje op beginnen te raken.

Ik ben bang dat hier een nogal cynische politieke afweging achter zit: wat geeft meer gedoe, het vernietigen van de informatie of het openbaren van de informatie. Men kiest hier voor het eerste, en dat zal wel met enige gelatenheid geaccepteerd worden omdat het inmiddels de zoveelste keer in een patroon is en men het wel een beetje beu is om hier nog veel nutteloze energie in te steken. Maar het zegt ook wat over de inhoud van die opnames, die men kennelijk echt geen onderdeel wil laten zijn van de parlementaire enquête.
We zijn inmiddels zelfs op het punt gekomen dat als de oppositie hier iets van vindt, alle coalitiepartijen als één man beginnen te schreeuwen dat het ophef om de ophef is, dat ze alleen maar willen scoren en/of het kabinet beentje lichten, dat het niet constructief is en dat de oppositie met haar houding het wantrouwen in de politiek voedt.

Ja, hoe zou het komen hè :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:24:22 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206386214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zijn inmiddels zelfs op het punt gekomen dat als de oppositie hier iets van vindt, alle coalitiepartijen als één man beginnen te schreeuwen dat het ophef om de ophef is, dat ze alleen maar willen scoren en/of het kabinet beentje lichten, dat het niet constructief is en dat de oppositie met haar houding het wantrouwen in de politiek voedt.

Ja, hoe zou het komen hè :')
Ik vraag mij af, en goed om te weten dat ik geen expert ben, maar hoe zich dat verhoudt tot de democratische beginselen. Oftewel: hoe democratisch zijn wij nog?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_206386291
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vraag mij af, en goed om te weten dat ik geen expert ben, maar hoe zich dat verhoudt tot de democratische beginselen. Oftewel: hoe democratisch zijn wij nog?
Er zijn nog steeds verkiezingen, dus uiteindelijk is het nog steeds een democratie. Zo voelt de regering alleen niet meer aan. Maar als volk staat het ons vrij om op andere partijen te stemmen; dat doen we alleen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')