2019 bedoel je. Toevallig was dat na de race van Austin.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met de info die we nu hebben gehoord zou ik die costcap overschrijding geen valsspelen noemen want bewust is een heel groot woord. Maar als iemand hier dus dan hypocriet is, is het een Binotto. Om Verstappen 2018 nu met terugwerkende kracht hypocriet te noemen is niet zo sterk

Ach, neutrale fans heb je aan beide kanten niet op dit forumquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Diskwalificeren van zowel RB als beide coureurs in zowel 2021 en 2022 lijkt me wel een redelijke straf hiervoor.
Grgr, een neutrale fan.

Blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
staat toch ook gewoon DUIDELIJK in de regels wat betreft catering ?
of toch niet ?

welke straf was dat dan ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misbruik van loopholes is niet waar F1 om draait (in mijn opinie). F1 draait om de beste techniek.
Ferrari heeft een terechte straf gekregen vanwege de motor.

en dat was geen loophole...dat was bewust manipuleren van een sensorquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misbruik van loopholes is niet waar F1 om draait (in mijn opinie). F1 draait om de beste techniek.
Ferrari heeft een terechte straf gekregen vanwege de motor.

De benzine die ze hebben verbruikt die door de fuelflow-meter niet is kunnen lezen door verstoring door elektrische signalen mochten ze in de races van 2020 niet gebruiken. Heb ik uit de wandelgangen vernomen, althans.quote:

Maar het was niet verboden. Dat kwam pas na een technical directivequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dat was geen loophole...dat was bewust manipuleren van een sensor

Lijkt mij ook niet. Coureur(s) kunnen hier niks aan doen en de sport is ook niet bepaald in diskrediet gebracht zoals dat met Spy- en Crashgate veel meer het geval was. En destijds mochten de rijders ook gewoon alles houden qua punten, zeges, poles etc.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:56 schreef -XOR- het volgende:
Alsof de FIA daadwerkelijk WDC-punten gaat afpakken naar aanleiding van een minor cost cap breach

Natuurlijk was het wel verboden, waarom denk je dat de FIA een fuelflow meter in die auto's zet?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar het was niet verboden. Dat kwam pas na een technical directive

Het trucje zelf was niet verboden, je kon gewoon zeggen "oh oeps er liep per ongeluk een kabel langs de sensor, sorry!"quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk was het wel verboden, waarom denk je dat de FIA een fuelflow meter in die auto's zet?

Elke teambaas denkt er zo over als hij hoor. Iedereen in de paddock waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.racefans.net/(...)o-much-fuel-steiner/
Steiner

Je hebt gelijk, ik las het niet goed.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Elke teambaas denkt er zo over als hij hoor. Iedereen in de paddock waarschijnlijk wel.
Behalve een zeker Engels en Italiaans team.

Prima toch mocht blijken dat ze de regels hebben overtreden?quote:“So you need to take that advantage away: Taking budget cap money away or wind tunnel runs away or something like this should happen if they cheated.”

quote:

de straf moet over 21 zijn als het punten isquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Stel dat RB wel 'schuldig' wordt bevonden, dan gaat de FIA gewoon uitstellen tot het eind van het seizoen, kijken wat dan de voorsprong van Max en RB is en trekken dan net zoveel punten af dat Max toch kampioen blijft en RB het WCC wint. Dan kunnen ze mooi zeggen: 'We hebben ze gestraft'.

Daar kan het natuurlijk ook. 5 punten straf voor Max en 100 punten straf voor RB.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
de straf moet over 21 zijn als het punten is

Als iets al verboden is is er geen TD nodig om het tegen te gaan.quote:

quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als iets al verboden is is er geen TD nodig om het tegen te gaan.

2,5 punten straf dan. Procentueel gezien evenredig met de overschrijding van de budget cap.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar kan het natuurlijk ook. 5 punten straf voor Max en 100 punten straf voor RB.

ik vind een totaal van 15 strafpunten in de WDC een mooie straf.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar kan het natuurlijk ook. 5 punten straf voor Max en 100 punten straf voor RB.

Waarom in het WDC als het een team issue betaamd en geen rijders issue?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ik vind een totaal van 15 strafpunten in de WDC een mooie straf.

denk dat hij constructeurs bedoeltquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom in het WDC als het een team issue betaamd en geen rijders issue?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |