abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2022 @ 15:14:26 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206352835
En hier weer verder!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206353540
Ik ben geloof ik verdomd weinig keer in mijn leven een minderheid geweest.

Ja, OK. Hier in het land waar ik woon ben ik één van de weinigen met een OK accent. Al klinkt iedereen om me heen wel liever dan ikzelf. :7
pi_206353976
Vinden ze niet juist dat jouw accent raar is, in plaats van OK? :P

Ik ben nergens een minderheid inderdaad. Wel ben ik kleiner dan gemiddeld en het komt best wel eens voor dat ik daardoor letterlijk over het hoofd word gezien. Dat maakt me verdrietig en ik denk dat dat ergens wel raakvlakken heeft met een minderheid zijn. Het gevoel dat je niet gezien wordt, er niet toe doet. Dat is gewoon een naar gevoel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206353978
quote ipv edit :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206353987
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 15:04 schreef Tink89 het volgende:
Al vind ik niet vloeken wel een echte uitdaging. Wat dat is toch wel echt een van mijn slechtste gewoontes denk ik.
Ik vind vloeken een voorbeeld van een andere orde. Daar gaat het om mensen die er aanstoot aan nemen om een overtuiging, een geloof. Bij de andere dingen die bediscussieerd worden gaat het om mensen raken in wie ze zijn, zonder dat daar enige keuze mee gemoeid is.

Huidskleur of geaardheid is een gegeven, religie een keuze.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206354066
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind vloeken een voorbeeld van een andere orde. Daar gaat het om mensen die er aanstoot aan nemen om een overtuiging, een geloof. Bij de andere dingen die bediscussieerd worden gaat het om mensen raken in wie ze zijn, zonder dat daar enige keuze mee gemoeid is.

Huidskleur of geaardheid is een gegeven, religie een keuze.
Ik vind vloeken ook van een andere orde, maar niet omdat religie een keuze is. Islamofobie kan bijvoorbeeld net zo kwalijk zijn als racisme of homofobie. Maar dat ik vloek, betekent niet dat ik andermans religie niet respecteer, enkel dat ik niet gebonden ben door de regels van die religie.
pi_206354282
Ik vloek echt nooit, nooit gedaan ook. Schelden ook niet.
Ik ben niet gelovig opgevoed, maar daar waren mijn ouders wel strikt in. En wij nu naar B ook, ik vind dat gewoon niet netjes.

Ik ken eigenlijk ook vrij weinig mensen die vloeken bedenk ik me, mijn vrienden heb ik het volgens mij ook niet horen doen. Maar goed, ik zou ook niet corrigeren, tenzij je dus mijn kind bent. Want not my problem.

Ik heb best diverse mensen om me heen, niet bewust dat is zo gegroeid door de jaren heen. Dus ook mensen die op 1 of andere manier als minderheid door het leven moeten.
Mijn werkgever besteedt er veel aandacht aan. Een klein voorbeeld is de geBarista. En wij kunnen ook curussen volgen in gebarentaal en elke meeting is er op verzoek een gebarentolk bij.
pi_206354374
Ik zeg weleens dat ik 3 talen spreek: Nederlands, Engels en Schuttingtaal. :')
Verder ben ik heel netjes en geen tuig maar vloeken is wel echt mijn zonde. :@
pi_206354379
Ik ben ook erg schuttingtalig ja.

Gelukkig ben ik niet religieus dus ik geloof niet in zonde :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206354590
Wacht wacht wacht, ik zeg wel eens kutjebef als er iets misgaat. En in schrijftaal gaat er wel eens een klote uit.
pi_206354727
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben ook erg schuttingtalig ja.

Gelukkig ben ik niet religieus dus ik geloof niet in zonde :D
Whaha hier idem. Ik ben erg goed in schuttingtaal.. vooral in de auto 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206354756
heeft iemand ervaring met plaswekkers voor een kleuter? huren of kopen? wat is een handig merk?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206354889
Ik heb ook een klassieke OUD vraag waarmee ik graag inbreek in het gesprek. :D
Voordat ik onze baby op een andere kamer op bed leg dan waar ik ben wil ik graag een babyfoon optie met beeld hebben, omdat het anders heel lastig wordt om haar vroege hongersignalen op te pikken.
Echter, ik wil dan wel graag een veilige optie, dus met zo min mogelijk kans dat anderen bij de beelden van onze babyfoon komen. Zijn hier mensen met aanraders daarvoor?
pi_206354914
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft iemand ervaring met plaswekkers voor een kleuter? huren of kopen? wat is een handig merk?
Daar ging het een tijdje geleden over in het kleutertopic! Volgens mij heeft @Quoi er eentje! :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:37 schreef Bami het volgende:
Voordat ik onze baby op een andere kamer op bed leg dan waar ik ben wil ik graag een babyfoon optie met beeld hebben, omdat het anders heel lastig wordt om haar vroege hongersignalen op te pikken.
Echter, ik wil dan wel graag een veilige optie, dus met zo min mogelijk kans dat anderen bij de beelden van onze babyfoon komen. Zijn hier mensen met aanraders daarvoor?
Luvion Prestige Touch! (als het nog zo heet). Ik hoor niks, dus ben fan van babyfoons met groot duidelijk scherm die op 1 apart kanaal zitten (je moet het scherm en de camera 'pairen'). Die van mij doet het nog aardig na 7 jaar :)
pi_206355314
Ik durf niet te zeggen dat ik nooit vloek, want als ik mijn kleine teen keihard stoot tegen de tafelpoot wil er nog wel eens een gvd ontsnappen. :@
pi_206355416
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:37 schreef Bami het volgende:
Kies voor een camera die niet op wifi kan/gaat. Dect babyfoons zijn versleuteld en dus veilig.
pi_206355424
quote:
Kopen via marktplaats met meerdere broekjes. Zolang gebruik je het niet.

Ik had een set van rodger, werkte perfect! Na een week was hij al 90% nachtzindelijk, na drie weken helemaal. Wel word aangeraden om er pas met 7 jaar mee te starten. Die van mij was 6 en daarbij werkte het al goed.
pi_206355429
quote:
Volgens mij raden ze dat pas aan vanaf een jaar of 7, althans dat was jaren geleden toen wij het gebruikten (urifoon mickey meen ik).
Ik kan even de kast in duiken om te zien of ik nog wat heb liggen, wellicht nog meidenbroekjes (heb even zo niet voor me of je j/m broekjes nodig zou hebben), de sensor deed het toen bij ons niet heel goed meer. Maar ik had hem al 2e hands (volgens mij van Vicky?)... ik ga even kijken, kom er later op terug, dus help me er gerust aan herinneren... want ik vergeet nog wel eens wat met mn volle hoofd op t moment.
Fake it till you make it...
pi_206356411
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Volgens mij raden ze dat pas aan vanaf een jaar of 7, althans dat was jaren geleden toen wij het gebruikten (urifoon mickey meen ik).
Ik kan even de kast in duiken om te zien of ik nog wat heb liggen, wellicht nog meidenbroekjes (heb even zo niet voor me of je j/m broekjes nodig zou hebben), de sensor deed het toen bij ons niet heel goed meer. Maar ik had hem al 2e hands (volgens mij van Vicky?)... ik ga even kijken, kom er later op terug, dus help me er gerust aan herinneren... want ik vergeet nog wel eens wat met mn volle hoofd op t moment.
Niet van mij :)
Wij hebben er nooit 1 gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206356465
De juf van mijn kind heeft zich vanmiddag ziekgemeld met corona -O-. Balen voor haar, maar ook afwachten dus of vakantie er volgende week in zit voor ons. Fingers crossed.
pi_206356586
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:14 schreef Vicky het volgende:

[..]
Niet van mij :)
Wij hebben er nooit 1 gehad
Nou was het van iemand anders hier ;)
pi_206356589
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:16 schreef Hupje het volgende:
De juf van mijn kind heeft zich vanmiddag ziekgemeld met corona -O-. Balen voor haar, maar ook afwachten dus of vakantie er volgende week in zit voor ons. Fingers crossed.
-O-
pi_206356856
quote:
Ik heb er vorige week 1 op marktplaats gekocht, een rodger.
De eerste nacht geen wekker gehoord, is ze dus volledig droog gebleven die nacht. :')
Daarna wel 1-2x per nacht de wekker, nu 4 nachten in gebruik. Kleuter wordt zelf wakker, drukt de wekker uit en gaat plassen. Ondertussen trek ik de lakens van het bed zodat ze bij terugkomst meteen verder kan slapen. Maar kan dus nog niets zeggen over het resultaat, of hoelang het duurt.

In de handleiding staat vanaf 5 jaar. Dat is ze en ze is zelf gemotiveerd, vandaar dat ik het wel aandurfde om ermee te beginnen.
pi_206356859
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Kopen via marktplaats met meerdere broekjes. Zolang gebruik je het niet.

Ik had een set van rodger, werkte perfect! Na een week was hij al 90% nachtzindelijk, na drie weken helemaal. Wel word aangeraden om er pas met 7 jaar mee te starten. Die van mij was 6 en daarbij werkte het al goed.
oh :D mijn kleuter is pas vijf. maar was eerder wel al ruim een half jaar zindelijk snachts :? was ineens weer over toen we met vakantie gingen. Ik dacht het komt wel weer (uit zichzelf net als de eerste keer) maar tot nu toe weinig succes.

ik ga me eens wat inlezen op die leeftijd, thnx ^O^
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 20:46:48 #25
382129 crew  Donna
pi_206356881
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:16 schreef Hupje het volgende:
Bij dochter in de klas waren 2 kinderen met Corona, maar voor de rest heeft geen enkel kind het gekregen. Duimen maar!
pi_206356890
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:44 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ik heb er vorige week 1 op marktplaats gekocht, een rodger.
De eerste nacht geen wekker gehoord, is ze dus volledig droog gebleven die nacht. :')
Daarna wel 1-2x per nacht de wekker, nu 4 nachten in gebruik. Kleuter wordt zelf wakker, drukt de wekker uit en gaat plassen. Ondertussen trek ik de lakens van het bed zodat ze bij terugkomst meteen verder kan slapen. Maar kan dus nog niets zeggen over het resultaat, of hoelang het duurt.

In de handleiding staat vanaf 5 jaar. Dat is ze en ze is zelf gemotiveerd, vandaar dat ik het wel aandurfde om ermee te beginnen.
ik heb mijn kleuter vertelt dat er robotonderbroeken bestaan die ervoor zorgen dat hij snachts wakker wordt om te gaan plassen en sindsdien wil hij er een :D
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:58:04 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206357027
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
oh :D mijn kleuter is pas vijf. maar was eerder wel al ruim een half jaar zindelijk snachts :? was ineens weer over toen we met vakantie gingen. Ik dacht het komt wel weer (uit zichzelf net als de eerste keer) maar tot nu toe weinig succes.

ik ga me eens wat inlezen op die leeftijd, thnx ^O^
Hier hebben we vorige week het hele traject afgerond. Hij is eindelijk netjes nachtzindelijk. Ik ben erg enthousiast.

Hebben het via marktplaats gekocht trws. En hebben nu dus een setje liggen ;)
pi_206357378
Ik zal voor je duimen hupje!

Ik ben blij, heb zojuist de piek voor de kerstboom gevonden die ik al een paar jaar zocht, gewoon bij een Nederlandse webshop! Een lichtgevende Mario-ster O+ En ik kan hem mooi aan man geven met Sinterklaas! Wordt wel een echte nerd-boom straks met deze piek en kerstballen van lego (en ijsberen en vlinders, een Japans wensbordje, hondjes, een adelaar en nog meer rommel).

https://www.nedgame.nl/me(...)over.webp?1644411854
pi_206357501
wij krijgen t volledig vergoed door de zorgverzekeraar zag ik, dus ik neem n nieuwe (en gooi m daarna op mp :P )

@Quoi: max is ook nog geen zeven toch?
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:29:46 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206357512
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:20 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zal voor je duimen hupje!

Ik ben blij, heb zojuist de piek voor de kerstboom gevonden die ik al een paar jaar zocht, gewoon bij een Nederlandse webshop! Een lichtgevende Mario-ster O+ En ik kan hem mooi aan man geven met Sinterklaas! Wordt wel een echte nerd-boom straks met deze piek en kerstballen van lego (en ijsberen en vlinders, een Japans wensbordje, hondjes, een adelaar en nog meer rommel).

https://www.nedgame.nl/me(...)over.webp?1644411854
Hey, die zag ik pas in die spellenwinkel in jouw woonplaats, volgens mij.
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:31:33 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206357537
* Leandra vloekt als een bootwerker.

Nooit met kanker of mongool trouwens, wel met tyfus, tering en achterlijke gladiool.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Babe maandag 17 oktober 2022 @ 21:37:57 #32
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_206357603
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:31 schreef Leandra het volgende:

Nooit met kanker of mongool trouwens, wel met tyfus, tering en achterlijke gladiool.
Is ook lastig afleren, na een substantiële hoeveelheid jaar op professioneel niveau vloeken als bootwerker, natuurlijk. Maar goed, je probeert het toch. Voor de kindjes O+
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:40:13 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206357628
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:37 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]
Is ook lastig afleren, na een substantiële hoeveelheid jaar op professioneel niveau vloeken als bootwerker, natuurlijk. Maar goed, je probeert het toch. Voor de kindjes O+
En kleinkindje inmiddels O+

Schnitzel! O+ :*
Alles goed?
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Babe maandag 17 oktober 2022 @ 21:41:42 #34
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_206357648
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
En kleinkindje inmiddels O+
Ja, hallo, jij had een voorsprong :(

quote:
Schnitzel O+ :*
Alles goed?
Zeker, ik heb mijn tagje nog O+
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:44:01 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206357688
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:41 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]
Ja, hallo, jij had een voorsprong :(
[..]
Zeker, ik heb mijn tagje nog O+
Ja, ik zag het :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:23:48 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206358287
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:28 schreef littledrummergirl het volgende:
wij krijgen t volledig vergoed door de zorgverzekeraar zag ik, dus ik neem n nieuwe (en gooi m daarna op mp :P )

@:quoi: max is ook nog geen zeven toch?
Nopes, 6 (5 toen ie begon).

Ik zag later ook dat wij het vergoed kregen, maar wij waren op vakantie in the middle of nowhere (Drenthe, ok). Toevallig stond er toen een setje op mp in de buurt.
pi_206358291
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:29 schreef Quoi het volgende:

[..]
Hey, die zag ik pas in die spellenwinkel in jouw woonplaats, volgens mij.
Ook als piek? Ik heb ze daar (en elders) wel als lamp gezien, maar nooit als piek met lamp èn bestelbaar (afgezien van veel te dure versies op eBay). Nouja, maakt ook niet zoveel uit, behalve dat ik liever de lokale middenstand zou hebben gesponsord dan de iets minder lokale middenstand.

En ik vloek vrijwel nooit, en dat als Hagenees! Ik vind vloeken voor tokkies. Hoe meer er gevloekt wordt, des te hoger het tokkie-level. Alleen bij een frustrerend level tijdens het gamen komt er nog wel eens een godver of kutzooi uit. Meestal gecombineerd :D
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:28:03 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206358325
Ik heb zo'n bizarre mailwisseling met de penningmeester van de school van Soneal, ik snap hier echt geen ruk van.
Gisteren uit het niets ineens een herinnering over de te betalen ouderbijdrage, terwijl de bedragen van dit jaar nog helemaal niet bekendgemaakt waren, en er nog helemaal geen brief gestuurd was met daarin de bedragen.
Plus dat er gelijk twee herinneringen kwamen, ook een voor 2023/2024 :')

Reageert hij nu dat ouders dat zelf maar moeten opzoeken in de jaargids (ik weet niet eens of hij daarmee de schoolgids of de jaarkalender bedoelt), maar dat ze dat meestal niet doen en dan maar "vergeten" te betalen.
Ik ben nog nooit vergeten te betalen en heb ook nog nooit een herinnering gehad.
Het mooie is: de schoolgids van dit schooljaar staat nog niet eens online, dat is de gids van vorig jaar.

Echt, zo'n vreemde toon in zowel de herinnering als het opvolgende bericht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 17 oktober 2022 @ 23:13:50 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206358748
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:28 schreef Leandra het volgende:
Ik heb zo'n bizarre mailwisseling met de penningmeester van de school van Soneal, ik snap hier echt geen ruk van.
Gisteren uit het niets ineens een herinnering over de te betalen ouderbijdrage, terwijl de bedragen van dit jaar nog helemaal niet bekendgemaakt waren, en er nog helemaal geen brief gestuurd was met daarin de bedragen.
Plus dat er gelijk twee herinneringen kwamen, ook een voor 2023/2024 :')

Reageert hij nu dat ouders dat zelf maar moeten opzoeken in de jaargids (ik weet niet eens of hij daarmee de schoolgids of de jaarkalender bedoelt), maar dat ze dat meestal niet doen en dan maar "vergeten" te betalen.
Ik ben nog nooit vergeten te betalen en heb ook nog nooit een herinnering gehad.
Het mooie is: de schoolgids van dit schooljaar staat nog niet eens online, dat is de gids van vorig jaar.

Echt, zo'n vreemde toon in zowel de herinnering als het opvolgende bericht.
Heel vreemd inderdaad Leandra. Als hij alle ouders zo'n herinnering heeft gestuurd zal hij wel niet de beste avond van zijn leven hebben.

Stoeien met je 18-jarige zoon die twee koppen groter is, is geen goed idee ;(
Ik heb nu een pijnlijke hand, pijnlijke arm en pijnlijk been. En een gedeukt ego, want hij vond dat hij zich nog heel erg had ingehouden :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:36:31 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_206359256
quote:

Ha, voor mij valt dit onder schelden en niet onder vloeken :P :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:40:03 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206359273
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef livelink het volgende:

[..]
Heel vreemd inderdaad Leandra. Als hij alle ouders zo'n herinnering heeft gestuurd zal hij wel niet de beste avond van zijn leven hebben.

Stoeien met je 18-jarige zoon die twee koppen groter is, is geen goed idee ;(
Ik heb nu een pijnlijke hand, pijnlijke arm en pijnlijk been. En een gedeukt ego, want hij vond dat hij zich nog heel erg had ingehouden :X
Oei, dat valt tegen dan, zo'n stoeipartij :X
Hopen dat je snel over de schade en je gedeukte ego heen bent ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206359983
Vloeken wel eens als iets me niet lukt ofzo (meestal tijdens een wedstrijd, maar niet heel hard). Eigenlijk zelden waar de kinderen bij zijn, of dan wordt het kakkie zakkie. geen idee hoe ik daar ooit opgekomen ben, maar dat floept er dan uit.

Schelden doe ik amper, dan zal er eerder iets komen als jezus, doe normaal, of iets in die trant.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:29:31 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_206359996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:27 schreef hilliebillie het volgende:
Vloeken wel eens als iets me niet lukt ofzo (meestal tijdens een wedstrijd, maar niet heel hard). Eigenlijk zelden waar de kinderen bij zijn, of dan wordt het kakkie zakkie. geen idee hoe ik daar ooit opgekomen ben, maar dat floept er dan uit.

Schelden doe ik amper, dan zal er eerder iets komen als jezus, doe normaal, of iets in die trant.
De Jezus doe normaal vind ik dan wel weer een vloek :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206360027
O ik heb weer zo’n irritatie moment met mijn zorgverzekering. Omdat mijn man de hoofd verzekerde is, kan ik niet eens zelf mijn eigen declaratie overzicht zien. Ik heb gewoon een simpel document nodig, maar moet dan hem laten inloggen. Ik kan daar zo boos over worden.
Met een meidenkwartet
pi_206360050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:32 schreef Cathmar het volgende:
O ik heb weer zo’n irritatie moment met mijn zorgverzekering. Omdat mijn man de hoofd verzekerde is, kan ik niet eens zelf mijn eigen declaratie overzicht zien. Ik heb gewoon een simpel document nodig, maar moet dan hem laten inloggen. Ik kan daar zo boos over worden.
Irritatie met mijn allesverzekering hier. Ik ben al 15 jaar hoofdverzekerde en regel 90% van de zooi. Bel ik gister over schade, krijgt zij opeens de mails die mij beloofd waren. Terwijl ze echt even gecheckt hadden wie er belde. Ook zó irritant. Ik stond al klaar om ze weer te bellen toen ik bedacht haar te vragen of zij ze gister misschien had gekregen.
Ja dus.
Er is een reden dat ik dit soort shit doe |:(

Overigens kunnen wij in de zorgverzekering allebei gewoon bij onze eigen gegevens. Verschil is wel dat zij (in de app) niks kan declareren voor de kinderen. Ook vrij irritant.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:37:52 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_206360063
quote:
Ik vind dat zo belachelijk. Met die medische apps voor huisarts en apotheek is het zo dat zodra iemand 16 wordt, je als ouder het nakijken hebt. Hoezo moet je dan op onze leeftijd zo onder je partner hangen? Als kind heb je zowat meer rechten dan als partner.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206360064
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:29 schreef Troel het volgende:

[..]
De Jezus doe normaal vind ik dan wel weer een vloek :P
Ja misschien wel inderdaad :P maar gelukkig niet heel vaak nodig.

quote:
Dat is wel irritant ja. Zeker bij een zorgverzekering. Daarbij zou je eerder denken dat je man niet jouw dingen zou kunnen inzien ondanks dat het op een polis staat. Ik vind dat ergens best kwalijk dat hij dat kan zien (niet dat de meesten medische geheimen voor hun partner hebben).

Maar helemaal belachelijk dat je je eigen dingen niet kunt inzien
pi_206360071
Dat is toch bizar ook Vanyel. Echt slecht.

Ik vind het ook niet van deze tijd en laat ik maar niet eens beginnen over het feit dat ik niets over of van mijn kinderen kan zien in de app van de zorg verzekering.
Met een meidenkwartet
pi_206360108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is wel irritant ja. Zeker bij een zorgverzekering. Daarbij zou je eerder denken dat je man niet jouw dingen zou kunnen inzien ondanks dat het op een polis staat. Ik vind dat ergens best kwalijk dat hij dat kan zien (niet dat de meesten medische geheimen voor hun partner hebben).
Ja dat is heel nieuw voor mij, maar bij deze kan ik dus niet de details van haar declaraties zien, wel wie declareert en het bedrag.
Je zou verwachten dat je dat gewoon zelf kan instellen. Kleine moeite, groot plezier.
pi_206360135
quote:

Op een bepaald moment ontdekte ik dat de vrienden van onze zoon anderen uitscholden voor "down-ei". Dat vond ik heel vindingrijk: men bedenkt een acceptabele term voor iemand met het syndroom van Down en de jongeren weten er een draai aan te geven waardoor volwassenen weer in het harnas worden gejaagd. Ik kan daarom gniffelen.

Zelf heb ik op een school met de bijbel gezeten en mochten we geen "oneerbiedige" woorden zeggen. "Jee" was al erg. Op de basisschool was ik nog erg braaf, maar toen ik op de middelbare school met genoeg andersdenkenden in aanraking kwam, ben ik me daartegen gaan keren. De posters van de Bond tegen vloeken werkten bij mij als een rode lap op een stier. Ik bepaal godverdomme zelf wel of ik vloek.

Met deze uit 1990 ben ik opgegroeid:

Er zijn schijnbaar heel oude (bron). Uit 1924:

En 1950:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206360137
@Leandra, wat een vage manier van doen... wel slim om dan gelijk een herinnering voor volgend jaar te sturen :') hij denkt zeker: 1 keer werk dan ben ik er voor 2 jaar vanaf 8)7

@livelink :*

@Cathmar, dat is onhandig. Wij hebben ons los van elkaar verzekerd, want dat was voordeliger omdat dan de kinderen bij 1 van ons op de polis konden en we dus maar 1x aanvullend hoefden ivm de beugels enzo.
Maar dat lost dus ook dat probleem op. Ik vind het niet meer van deze tijd dat je dan niet bij je eigen gegevens zou kunnen... of die van je kinderen.
Er zou toch een optie moeten zijn om aan te vinken dat beide ouders inzage hebben als je samen 1 polis hebt...?
Kan bij ons dus niet, want 2 aparte, maar in de praktijk ben ik toch meestal degene die de declaraties doet enzo.
pi_206360244
Ik heb vanmorgen al een bijbels gesprek gehad _O-
En dat voor een atheïst.

Zoonlief wilde om 7.10u even weten wat de hemel is :D ik heb hem uitgelegd wat gelovige mensen onder de hemel verstaan, en ook de hel. En meteen ook even verteld dat ik denk dat er helemaal niets is. Mijn vriend blijkt te denken dat er ‘iets’ is.
S. zelf denkt nu dat er geen hemel en hel is, maar dat we geesten worden. Prima ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206360296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 08:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Op een bepaald moment ontdekte ik dat de vrienden van onze zoon anderen uitscholden voor "down-ei". Dat vond ik heel vindingrijk: men bedenkt een acceptabele term voor iemand met het syndroom van Down en de jongeren weten er een draai aan te geven waardoor volwassenen weer in het harnas worden gejaagd. Ik kan daarom gniffelen.

Zelf heb ik op een school met de bijbel gezeten en mochten we geen "oneerbiedige" woorden zeggen. "Jee" was al erg. Op de basisschool was ik nog erg braaf, maar toen ik op de middelbare school met genoeg andersdenkenden in aanraking kwam, ben ik me daartegen gaan keren. De posters van de Bond tegen vloeken werkten bij mij als een rode lap op een stier. Ik bepaal godverdomme zelf wel of ik vloek.

Met deze uit 1990 ben ik opgegroeid:

[ afbeelding ]

Er zijn schijnbaar heel oude (bron). Uit 1924:

[ afbeelding ]

En 1950:

[ afbeelding ]
Volgens mij hing die tweede poster zelfs nog ergens op mijn Christelijke basisschool in een Zeeuws dorpje.

Ik moet, zowel nu als met terugwerkende kracht, nog erg lachen om de Zeeuwse bijnamen die zij voor individuen hebben. Zo simpel en tegelijkertijd zo vindingrijk. Hoewel ik me realiseer dat ze echt niet altijd grappig zijn voor het slachtoffer.

Een dame uit het dorp met veel haaruitval had als bijnaam bijvoorbeeld Pruuke (pruik), een andere vrouw, haar echte naam was Joke, die het met veel mannen deed, had als bijnaam Joekte (jeuk) en de altijd chagrijnige Frans werd standaard Frons genoemd. :D
pi_206360315
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef -Spring het volgende:

[..]
Volgens mij hing die tweede poster zelfs nog ergens op mijn Christelijke basisschool in een Zeeuws dorpje.

Ik moet, zowel nu als met terugwerkende kracht, nog erg lachen om de Zeeuwse bijnamen die zij voor individuen hebben. Zo simpel en tegelijkertijd zo vindingrijk. Hoewel ik me realiseer dat ze echt niet altijd grappig zijn voor het slachtoffer.

Een dame uit het dorp met veel haaruitval had als bijnaam bijvoorbeeld Pruuke (pruik), een andere vrouw, haar echte naam was Joke, die het met veel mannen deed, had als bijnaam Joekte (jeuk) en de altijd chagrijnige Frans werd standaard Frons genoemd. :D
:D! Bijnamen waren in mijn dorp ook een ding.

In mijn klas zaten twee meiden met - je geloot het niet - dezelfde voor- en achternaam. Dus de ene die stevig gebouwd was werd "grote x" genoemd en de andere "kleine x". :')
pi_206360325
Als mijn vader vervelend deed, zei mijn moeder altijd 'zak hooi!' en dat krijg ik nu ook naar mijn hoofd gegooid door haar als ik aan het klieren ben.
Verder ging het bij ons in huis niet.

In ons huidige huis ook niet overigens. Als ik boos ben, noem ik gewoon de volledige naam. Dan weten ze ook genoeg hier.
pi_206360334
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef LeSage het volgende:
Ik heb vanmorgen al een bijbels gesprek gehad _O-
En dat voor een atheïst.

Zoonlief wilde om 7.10u even weten wat de hemel is :D ik heb hem uitgelegd wat gelovige mensen onder de hemel verstaan, en ook de hel. En meteen ook even verteld dat ik denk dat er helemaal niets is. Mijn vriend blijkt te denken dat er ‘iets’ is.
S. zelf denkt nu dat er geen hemel en hel is, maar dat we geesten worden. Prima ^O^
Ik vind dat soort gesprekken heel leuk. Wij hadden laatst naar aanleiding van het Fundatopic een gesprek over nazisymbolen en de vrijheid van meningsuiting. In dat soort gesprekken valt me op hoe verschrikkelijk weinig de kinderen weten over vaderlandse geschiedenis. Het is alsof er op scholen niet of nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Merken jullie daar wel eens iets van?

Wij kregen dit vroeger. Herkennen jullie het?

dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:17:10 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206360339
quote:
Het is bizar dat je de zaken van je eigen kinderen al niet kunt zien, maar je eigen zaken niet kunnen inzien is helemaal absurd, en volgens mij moet je die wel in kunnen zien.

Nu N een andere baan heeft en de collectiviteitskorting toch vervallen is hebben we besloten dat ik maar hoofdverzekerde word.
Dat verschuift het probleem alleen maar van mij naar hem, maar hij loopt er niet tegenaan.

Grappig: pas geprobeerd de collectiviteitskorting te beëindigen, en je raadt het al: dat mag u niet doen mevrouw, dat moet meneer doen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206360368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind dat soort gesprekken heel leuk. Wij hadden laatst naar aanleiding van het Fundatopic een gesprek over nazisymbolen en de vrijheid van meningsuiting. In dat soort gesprekken valt me op hoe verschrikkelijk weinig de kinderen weten over vaderlandse geschiedenis. Het is alsof er op scholen niet of nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Merken jullie daar wel eens iets van?

[ afbeelding ]
Nopes, deze herken ik niet
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:21:55 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_206360373
quote:

[..]

[ afbeelding ]
JA!!! Die hebben wij ook een kee rop school gekregen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206360374
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:21 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nopes, deze herken ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206360402
Haa, die anti-vloek poster met de papegaai vind ik zó'n onzin. Ongeacht wat je van vloeken vindt, ALLE taal is aangeleerd dus het is een nonsens-argument om dat tegen vloeken te gebruiken. Of mag je van die Bond helemaal niet praten? :P
pi_206360423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh joh!
pi_206360438
Hier een eigen zorgverzekering voor man en mij. Nu kan hij niks voor de kinderen regelen die op mijn polis staan. De puber moest op zijn 12e toestemming geven aan de zorgverzekering dat ik zijn gegevens mocht inzien. Alsof hij dat zelf zou gaan doen |:(
De meeste financiele dingen regelt man, maar deze doe ik altijd al. Ik ben toch degene die het vaakst iets met de kinderen doet qua medische dingen (omdat ik niet werk, hij wel, kwestie van tijd)

Vloeken doe ik heel soms. Dingen als gloeiende of damn als ik mijn teen tegen de tafelpoot stoot. Soms zeg ik ook wel grmbl. Of idioot als iemand in het verkeer iets mafs doet.
Puber gebruikt FRIET als stopwoord/vloek. Dat is best schattig bij een 15-jarige. :D

@Claudia_x dat hadden wij ook. De ene was echt 30 cm groter dan de andere, dus dat werd ook grote en kleine.
Ik had dezelfde voornaam als een nicht (vernoemt naar dezelfde beppe). Ik was altijd de kleine. Dat was wel irritant eigenlijk, ook al was ze 6 jaar ouder, dat het hele dorp je zo noemt voelde toch wel kleinerend voor iemand die al niet zoveel zelfvertrouwen had :X
pi_206360476
Als ik jongste hier naar zwemles bracht, parkeerden we onze auto achter de zwaar christelijke middelbare school. De kinderen die van het schoolplein af fietsen praten zo ontzettend grof, vloekend en wel. Ik denk dat het half uur fietsen tussen school en thuis het enige moment op de dag was dat ze even echt los konden gaan :P

Ik heb voor mijn ouders verhuizing al wat dingen geregeld. Zelfs stroom. verzekering en ziggo geregeld zonder dat ze ooit mijn ouders hebben gesproken. Ik had natuurlijk wel de antwoorden op de geheime vragen (geboortedatum, rekening nr etc). Voor ons heel handig dat het zo kon, maar ergens twijfel ik dan wel aan de veiligheid van die systemen..
pi_206360501
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wie is het 5e zwijn? S. Hoessein
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:37:55 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_206360521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:24 schreef lunapuella het volgende:
Haa, die anti-vloek poster met de papegaai vind ik zó'n onzin. Ongeacht wat je van vloeken vindt, ALLE taal is aangeleerd dus het is een nonsens-argument om dat tegen vloeken te gebruiken. Of mag je van die Bond helemaal niet praten? :P
Tuurlijk, alles is aangeleerd. Maar als jij in een omgeving zit waar iedereen om de haverklap gvd, jezus en dat soort dingen zegt, is de kans wel groter dat je dat ook gaat doen dan als je in een omgeving bent waar dat nooit gezegd wordt.

Wat me wel opvalt is dat heel veel mensen toch rekening houden met dit soort dingen. Zelfs mijn meest vloekende vrienden proberen zich in te houden bij mij in de buurt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206360527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:26 schreef Deepfreeze het volgende:

@:Claudia_x dat hadden wij ook. De ene was echt 30 cm groter dan de andere, dus dat werd ook grote en kleine.
Ik had dezelfde voornaam als een nicht (vernoemt naar dezelfde beppe). Ik was altijd de kleine. Dat was wel irritant eigenlijk, ook al was ze 6 jaar ouder, dat het hele dorp je zo noemt voelde toch wel kleinerend voor iemand die al niet zoveel zelfvertrouwen had :X
Nou, precies! Dat zie ik nu niet meer gebeuren.
pi_206360547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:36 schreef F_r het volgende:

[..]
Wie is het 5e zwijn? S. Hoessein
Dan ben jij waarschijnlijk wat jonger dan ik. :+
pi_206360559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan ben jij waarschijnlijk wat jonger dan ik. :+
Geen idee.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:44:51 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206360585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ik jongste hier naar zwemles bracht, parkeerden we onze auto achter de zwaar christelijke middelbare school. De kinderen die van het schoolplein af fietsen praten zo ontzettend grof, vloekend en wel. Ik denk dat het half uur fietsen tussen school en thuis het enige moment op de dag was dat ze even echt los konden gaan :P

Ik heb voor mijn ouders verhuizing al wat dingen geregeld. Zelfs stroom. verzekering en ziggo geregeld zonder dat ze ooit mijn ouders hebben gesproken. Ik had natuurlijk wel de antwoorden op de geheime vragen (geboortedatum, rekening nr etc). Voor ons heel handig dat het zo kon, maar ergens twijfel ik dan wel aan de veiligheid van die systemen..
Ja, dat heb ik ook kunnen doen, opzeggen ene internetprovider, aangaan abonnement andere internetprovider.
Toen mijn moeder overleed ook vrij makkelijk staatsloterij en postcodeloterij op kunnen zeggen (stonden op haar naam, mijn vader gokt niet), maar toen onze eigen slimme meter geen standen doorgaf kon ik dat niet eens melden bij de netbeheerder :')
-"Nee mevrouw, de energierekening staat niet op uw naam dus we mogen u geen informatie geven"
-"Ik wil geen informatie, ik meld dat de slimme meter de standen niet meer doorstuurt en dat het opgelost wordt"
-"Daar mogen we u geen informatie over geven"
:r :r :r

Inmiddels staat de energierekening weer op mijn naam (stond hij ook altijd, maar vanwege de BTW-teruggaaf van de zonnepanelen stond hij op naam van N).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206360598
Vloeken en schelden doen we niet meer aangezien er nu een kleine papegaai rondloopt. Schelden deed ik toch al zelden en al zeker niet met ziektes.
Soms wil er nog eens iets uitfloepen maar probeer ik het nog te redden. Fuuuuuuuukushima komt nog wel eens voorbij :P
En chips.
Voor gvd en aanverwanten moet er wel iets heel ergs gebeuren.
pi_206360603
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:10 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wij hebben ‘De Neut’. Ik zou echt niet eens weten hoe die man in het echt heet.
pi_206360657
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb mijn propedeuse voor docent geschiedenis gehaald, dus die klassieker ken ik wel!

Mijn kinderen (5 en 6) zijn nog wel klein, maar ik vind het fantastisch dat ze nu steeds meer met dit soort vragen komen.
De meester vroeg al of S. zoveel mogelijk vragen wilde bewaren voor school omdat hij het zo leuk vindt om daar samen antwoorden op te vinden O+
Vanaf groep 4 gaan ze ook nieuwsberichten behandelen in de klas. Ik vind het heel belangrijk dat geschiedenis (in het algemeen, maar zeker ook van Nederland) en actualiteit een plaats hebben op school. Dat helpt je echt in het begrijpen van de maatschappij.
Volgens mij moeten scholen trouwens gewoon werken aan de canon van Nederland. Dan zouden ze wel wat mee moeten krijgen.
pi_206360680
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik ook kunnen doen, opzeggen ene internetprovider, aangaan abonnement andere internetprovider.
Toen mijn moeder overleed ook vrij makkelijk staatsloterij en postcodeloterij op kunnen zeggen (stonden op haar naam, mijn vader gokt niet), maar toen onze eigen slimme meter geen standen doorgaf kon ik dat niet eens melden bij de netbeheerder :')
-"Nee mevrouw, de energierekening staat niet op uw naam dus we mogen u geen informatie geven"
-"Ik wil geen informatie, ik meld dat de slimme meter de standen niet meer doorstuurt en dat het opgelost wordt"
-"Daar mogen we u geen informatie over geven"
:r :r :r

Inmiddels staat de energierekening weer op mijn naam (stond hij ook altijd, maar vanwege de BTW-teruggaaf van de zonnepanelen stond hij op naam van N).
De zonnepanelen kwamen wel op mijn naam. Maar ik kan me niet herinneren dat de energierekening ooit op mijn naam heeft gestaan. Moest dat samen :?

Soms bel ik wel voor iets van mijn man, zoals laatst een bestelling die niet goed geleverd was, dan gebruik ik ook vrolijk zijn achternaam ipv mijn eigen. Scheelt gedoe aan de lijn :P
pi_206360682
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat je nu echt teveel redelijkheid verwacht van deze partij :D
pi_206360733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:50 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik heb mijn propedeuse voor docent geschiedenis gehaald, dus die klassieker ken ik wel!

Mijn kinderen (5 en 6) zijn nog wel klein, maar ik vind het fantastisch dat ze nu steeds meer met dit soort vragen komen.
De meester vroeg al of S. zoveel mogelijk vragen wilde bewaren voor school omdat hij het zo leuk vindt om daar samen antwoorden op te vinden O+
Vanaf groep 4 gaan ze ook nieuwsberichten behandelen in de klas. Ik vind het heel belangrijk dat geschiedenis (in het algemeen, maar zeker ook van Nederland) en actualiteit een plaats hebben op school. Dat helpt je echt in het begrijpen van de maatschappij.
Volgens mij moeten scholen trouwens gewoon werken aan de canon van Nederland. Dan zouden ze wel wat mee moeten krijgen.
Ik denk dat mijn onderwijs van vroeger erg nationalistisch was. Geen wonder dat ik veel weet over de Tweede Wereldoorlog, het koningshuis en de geschiedenis van onze staatsinrichting. Dat mijn dochter in groep 8 niet goed weet wie de nazi's en geallieerden waren, vind ik weer het andere uiterste. :{

Mijn beide kinderen vonden Nieuwsbegrip het stomste vak op school. Het idee om aandacht aan de actualiteit te besteden vind ik leuk, maar voor hen is het uiteindelijk gortdroog begrijpend lezen. Een gemiste kans is het als je het mij vraagt, maar dat kan ook aan de school liggen.

Wat ik wél heel leuk vond, is dat ze jaren geleden geprobeerd hebben om de Tweede Wereldoorlog tot leven te brengen door het te hebben over Artis in oorlogstijd. Daar hoorde vanzelfsprekend een tripje naar de dierentuin bij en een programmaonderdeel met een verhalenverteller. Voor mij was het ook leuk en leerzaam.
pi_206360753
Ik vind vloeken en schelden eigenlijk best fascinerend. We hebben zelf gekozen welke woorden we niet vinden kunnen, want shit is niet goed, maar chips wel, terwijl je echt dezelfde intentie ermee hebt.

Ik vloek en scheld wel, probeer mijn kinderen maar gewoon uit te leggen in welke situaties het kan (thuis) en wanneer niet (alles behalve thuis). Ik geloof dat ze zich daar redelijk aan houden. Mijn vader kan heel goed vloeken, daar heb ik het van geleerd :@
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:58:41 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206360765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
De zonnepanelen kwamen wel op mijn naam. Maar ik kan me niet herinneren dat de energierekening ooit op mijn naam heeft gestaan. Moest dat samen :?

Soms bel ik wel voor iets van mijn man, zoals laatst een bestelling die niet goed geleverd was, dan gebruik ik ook vrolijk zijn achternaam ipv mijn eigen. Scheelt gedoe aan de lijn :P
In principe zouden de zonnepanelen op de naam van degene moeten komen op wiens naam de energierekening staat, om de BTW terug te kunnen vorderen.

Maar... dat was niet het punt dat bij ons speelde (de hele bouw van het huis was zo ongeveer op mijn naam, de aannemer moest de naam van N er nog apart bij zetten op de factuur van de zonnepanelen :'))
Het punt was dat ik bij het vorige huis de BTW al had teruggevraagd, en die deelname aan de KOR nog moest worden stopgezet (vergeten bij de verkoop van het huis :@), en het daarom veel eenvoudiger was om de aanvraag BTW-teruggaaf op naam van N te doen dan een duscussie met de BD aangaan.
Maar daarvoor moest de energierekening dus op zijn naam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206360794
Mijn kinderen vonden nieuwsbegrip juist leuk. Maar dat zijn goede lezers, lezen sowieso alles wat los/vast zit. Zeker de jongste kwam regelmatig met weetjes thuis. Ze gebruiken ook Blits, daar moet je zelf meer de bronnen zoeken. Dat bevalt nog iets beter.

Tweede wereldoorlog kregen we in mei altijd wel op mijn tweede basisschool. Maar dat dorp was een bolwerk van verzetsstrijders en andere helden. Dus altijd genoeg oudjes die hun verhalen kwamen vertellen.
pi_206360798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn onderwijs van vroeger erg nationalistisch was. Geen wonder dat ik veel weet over de Tweede Wereldoorlog, het koningshuis en de geschiedenis van onze staatsinrichting. Dat mijn dochter in groep 8 niet goed weet wie de nazi's en geallieerden waren, vind ik weer het andere uiterste. :{

Mijn beide kinderen vonden Nieuwsbegrip het stomste vak op school. Het idee om aandacht aan de actualiteit te besteden vind ik leuk, maar voor hen is het uiteindelijk gortdroog begrijpend lezen. Een gemiste kans is het als je het mij vraagt, maar dat kan ook aan de school liggen.

Wat ik wél heel leuk vond, is dat ze jaren geleden geprobeerd hebben om de Tweede Wereldoorlog tot leven te brengen door het te hebben over Artis in oorlogstijd. Daar hoorde vanzelfsprekend een tripje naar de dierentuin bij en een programmaonderdeel met een verhalenverteller. Voor mij was het ook leuk en leerzaam.
In groep 8 mag je best weten wat nazi’s zijn inderdaad. Hoewel mijn kinderen het waarschijnlijk ook via mij leren.
Als je ze zelf wat meer wil leren: de geschiedenis van nul tot nu. Dat is een serie stripboeken met de hele vaderlandse geschiedenis. Ik vond die vroeger ontzettend leuk om te lezen en kijken.

Zoals ik nu begrepen heb wordt er op onze school met nieuwsbegrip vooral ook gepraat over het onderwerp en een eenvoudige discussie gestart. Dát is wat het interessant maakt denk ik. Niet of je een krantenartikel kan lezen :)
pi_206360802
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef LeSage het volgende:
Ik vind vloeken en schelden eigenlijk best fascinerend. We hebben zelf gekozen welke woorden we niet vinden kunnen, want shit is niet goed, maar chips wel, terwijl je echt dezelfde intentie ermee hebt.

Ik vloek en scheld wel, probeer mijn kinderen maar gewoon uit te leggen in welke situaties het kan (thuis) en wanneer niet (alles behalve thuis). Ik geloof dat ze zich daar redelijk aan houden. Mijn vader kan heel goed vloeken, daar heb ik het van geleerd :@
Dat vind ik ook! Taal is in essentie arbitrair (op onomatopeeën na), maar dat betekent niet dat onze conventies er niet toe doen. Ik vind het leuk om daar met de kinderen over te praten.

Ik vind schelden niet zo'n probleem, maar ik vind het wel belangrijk dat de kinderen rekening houden met anderen en dat ze zich niet al te zeer laten gaan. Een uiting van frustratie is oké, maar helemaal losgaan omdat je een spelletje verliest is niet oké.
pi_206360811
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Tuurlijk, alles is aangeleerd. Maar als jij in een omgeving zit waar iedereen om de haverklap gvd, jezus en dat soort dingen zegt, is de kans wel groter dat je dat ook gaat doen dan als je in een omgeving bent waar dat nooit gezegd wordt.
Ja, vloeken is aangeleerd, maar niet vloeken is óók aangeleerd. De argumentatie 'het is aangeleerd dus het is slecht' slaat dus nergens op. Maar wat @LeSage zegt, waarschijnlijk verwacht ik nu teveel logica van deze club. :')
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:03:38 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206360817
Soneal vindt Nieuwsbegrip ook leuk.
Ik zal eens checken wat hij weet qua nazi's en geallieerden.
Ik verwacht dat daar wel redelijk wat van meegekomen is, maar deels ook door het militair museum, en het Anne Frankhuis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206360828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn kinderen vonden nieuwsbegrip juist leuk. Maar dat zijn goede lezers, lezen sowieso alles wat los/vast zit. Zeker de jongste kwam regelmatig met weetjes thuis. Ze gebruiken ook Blits, daar moet je zelf meer de bronnen zoeken. Dat bevalt nog iets beter.

Tweede wereldoorlog kregen we in mei altijd wel op mijn tweede basisschool. Maar dat dorp was een bolwerk van verzetsstrijders en andere helden. Dus altijd genoeg oudjes die hun verhalen kwamen vertellen.
Mijn kinderen zijn technisch gezien goede lezers, maar begrijpend lezen vinden ze saai. En ik snap het. Ik heb vooral tijdens coronatijd gezien welke opdrachten ze zoal krijgen en ik vind die zelf ook gortdroog. Het is een bekend fenomeen; misschien herinneren jullie de tirade van Lubach nog over begrijpend lezen in het Nederlandse onderwijs.

Maar wel heel fijn dat jouw kinderen er geen last van hebben, want het is een belangrijk onderdeel van het curriculum op de basisschool.
pi_206360843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:02 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, vloeken is aangeleerd, maar niet vloeken is óók aangeleerd. De argumentatie 'het is aangeleerd dus het is slecht' slaat dus nergens op. Maar wat @:LeSage zegt, waarschijnlijk verwacht ik nu teveel logica van deze club. :')
Ik interpreteer het meer als: het is aangeleerd, dus je kunt het ook afleren.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:08:21 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206360869
Mijn vader zei bij mijn oudste al:
Nederlands en aardrijkskunde leren ze op school, Engels en slechte manieren leren ze van de televisie, de rest moet je ze zelf bijbrengen.
En ging Frans tegen mijn oudste praten :D

Mijn vader houdt ook van geschiedenis, hij heeft mijn oudste in Parijs, zittend bij de sarcofaag van Napoleon, hele verhalen over diens veldslagen zitten vertellen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:11:17 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206360893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn technisch gezien goede lezers, maar begrijpend lezen vinden ze saai. En ik snap het. Ik heb vooral tijdens coronatijd gezien welke opdrachten ze zoal krijgen en ik vind die zelf ook gortdroog. Het is een bekend fenomeen; misschien herinneren jullie de tirade van Lubach nog over begrijpend lezen in het Nederlandse onderwijs.

Maar wel heel fijn dat jouw kinderen er geen last van hebben, want het is een belangrijk onderdeel van het curriculum op de basisschool.
Klopt, sinds begrijpend lezen primair onderdeel van het onderwijs is hebben kinderen minder plezier van lezen.
En lezen ze dus minder, en slechter.

Het een lijkt met het ander samen te hangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206360935
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:08 schreef Leandra het volgende:
Mijn vader zei bij mijn oudste al:
Nederlands en aardrijkskunde leren ze op school, Engels en slechte manieren leren ze van de televisie, de rest moet je ze zelf bijbrengen.
En ging Frans tegen mijn oudste praten :D
:D O+

Hier is het vooral taal en rekenen en dan een beetje Nieuwsbegrip en topografie. Geschiedenis kom wel aan bod, maar dan in afgebakende projecten rondom een bepaald thema. Ze weet bijvoorbeeld wel over Hitler en de jodenvervolging, maar de finesses krijgt ze niet mee.

Ik liet haar zien wat een hakenkruis was. M'n vriend trof dat briefje later op de eettafel aan en vroeg zich af wat ik nu weer met de kinderen had uitgespookt. :Y)

quote:
Mijn vader houdt ook van geschiedenis, hij heeft mijn oudste in Parijs, bij de sarcofaag van Napoleon hele verhalen over diens veldslagen zitten vertellen :D
De kinderen hebben zo'n oudoom. Geweldig is dat! En zo leer ik ook een en ander, bijvoorbeeld over de Stelling van Amsterdam. (Leuk ook voor een dagje uit trouwens.)
pi_206360975
B vindt nieuwsbegrip geweldig en komt ook standaard met vragen en verhalen thuis.

Hij is ook gek op de natuur en weet er veel over. Ik liep vanochtend vol door een spinneweb heen en toen begon mijnheer hele verhalen over hoe spinnen die webben maken te vertellen. O+

Zelf houd ik ook van geschiedenis, er ligt hier ook een 0 tot 100 stripboek die ik aan het lezen ben. Ik heb ook veel van de geschiedenis van ons dorp opgezocht. We worden hier omgeven door huizen en gebouwen met veel geschiedenis, dan wil ik daar alles van weten. Ik had dit als kind al.

De interesse van Juul gaat vooral naar Disney prinsessen _O-
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:19:10 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_206360977
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Klopt, sinds begrijpend lezen primair onderdeel van het onderwijs is hebben kinderen minder plezier van lezen.
En lezen ze dus minder, en slechter.

Het een lijkt met het ander samen te hangen.
Dit dus. Oudste moet al zijn hele middelbareschoolleven verplicht boeken lezen, maar dat gaat met heeeeeel veel moeite. Jongste las tot voor kort nog wel de boomhut boeken, maar zelfs die blijven nu liggen. Op advies nu iets soortgelijks in huis gehaald, in de hoop dat het hem trekt, maar tot nu toe nog niet helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:27:40 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206361058
Overigens, over de evolutie van taal:
Mijn vader komt uit een dorpje op de Veluwe (dorp verderop) en is daar in 1965 weggegaan toen hij met mijn Drentse moeder trouwde.
Zijn beide broers wonen daar nog.

Mijn ouders hebben altijd ABN met ons gesproken, want een lokaal dialect zouden we wel op straat oppikken (klopt, ik ben opgegroeid in een wijk met een airrrrr en dat hoor je :')).

Anyway, mijn vader en zijn broers praten dialect met elkaar, en tegenwoordig ben ik zijn chauffeur als er een verjaardag is, dus ik ben net als vroeger weer mee.
Maar nu valt het me dus op dat het dialect, net als andere taal, ook veranderd is, maar dat mijn vader nog de 1965 variant spreekt want hij heeft die verandering niet meegemaakt.

Het is echt grappig, 3 van die mannen van rond de 80, die in principe hetzelfde dialect spreken maar een van de drie spreekt de 1965 variant en dat is echt anders :D

Ik vraag me ook af hoe dar bijvoorbeeld met dementerende emigranten in Canada, de VS en Australië is, want ik kan me best voorstellen dat iemand die in 1967 geëmigreerd is en dement raakt weer primair NL gaat spreken, maar vind nog maar eens mensen die nog in dat Nederlands kunnen communiceren.
Zonder dat een vraag, antwoord of reactie dan als ongepast of brutaal wordt beschouwd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206361115
In groep 3 waar S. nu in zit beginnen ze de wereldoriëntatie-lessen met een raadsel dat ze mee naar huis krijgen.
De eerste keer was het ‘groente, vlees en ….’ En toen hebben ze dus les gehad over de oorsprong van aardappels. S. vindt dat dus helemaal leuk, van die weetjes en zo’n raadsel.
pi_206361191
Sowieso interessant de Nederlandse taal. Ik heb meerdere niet Nederlandse collega's. Vorige week een boeiend gesprek gehad over de interpretatie van woorden. Betreffende collega heeft dat gevoel niet want ze is in Rusland opgegroeid en woont sinds een aantal jaar in Nederland. Ze spreekt heel goed Nederlands, maar vind het lastig om af te wegen wat een negatief woord kan zijn.

Zoals het woord braaf, voor haar is het een positief woord, maar haar (Nederlandse) man vertelde haar dat het ook negatief kan uitvallen. Ze gaat bij meetings daarom snel over op Engels omdat ze bang is om verkeerde dingen te zeggen of iemand te beledigen.
pi_206361268
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:27 schreef Leandra het volgende:
Mijn vader komt uit een dorpje op de Veluwe (dorp verderop) en is daar in 1965 weggegaan toen hij met mijn Drentse moeder trouwde.

Mijn ouders hebben altijd ABN met ons gesproken, want een lokaal dialect zouden we wel op straat oppikken (klopt, ik ben opgegroeid in een wijk met een airrrrr en dat hoor je :')).

Anyway, mijn vader en zijn broers praten dialect met elkaar, en tegenwoordig ben ik zijn chauffeur als er een verjaardag is, dus ik ben net als vroeger weer mee.
Maar nu valt het me dus op dat het dialect, net als andere taal, ook veranderd is, maar dat mijn vader nog de 1965 variant spreekt want hij heeft die verandering niet meegemaakt.

Het is echt grappig, 3 van die mannen van rond de 80, die in principe hetzelfde dialect spreken maar een van de drie spreekt de 1965 variant en dat is echt anders :D

Ik vraag me ook af hoe dar bijvoorbeeld met dementerende emigranten in Canada, de VS en Australië is, want ik kan me best voorstellen dat iemand die in 1967 geëmigreerd is en dement raakt weer primair NL gaat spreken, maar vind nog maar eens mensen die nog in dat Nederlands kunnen communiceren.
Zonder dat een vraag, antwoord of reactie dan als ongepast of brutaal wordt beschouwd.
Dat problemen speelt inderdaad. Ze proberen dat met Nederlandse verpleegkundige op te lossen
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:58:25 #95
382129 crew  Donna
pi_206361408
Mijn familie woont in Canada en daar zijn verpleeghuizen met verpleegsters die Fries en/of Nederlands spreken. O+
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:59:52 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206361425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat problemen speelt inderdaad. Ze proberen dat met Nederlandse verpleegkundige op te lossen
Ja, dat weet ik, maar die NL verpleegkundigen spreken ook geen NL anno 1967.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206361476
quote:

Zo heeft mijn man als tiener en twintiger postduiven gehad inclusief de bijbehorende vluchten. En ging dus ook elke week naar de postduivenvereniging. Ik ben vanaf dat ik hem kende ook regelmatig mee gegaan. Maar daar zitten dus ook met name oudere mannen die dus ook een oud dialect spreken. Was ooit nog best lastig om sommige woorden te begrijpen (ik kom ook van drie dorpen verderop en dat is toch een klein verschil ook al in dialect, laat staan dat van vroeger). Meestal was het wel uit de context op te maken dat wel.
Maar wel leuk om de evolutie van het dialect te zien/horen.

Mijn kinderen hebben er een hekel aan als we wat dialect spreken (zijn een aantal woorden, we spreken niet continu dialect). Maar ik heb dan weer meer een hekel aan de straattaal die de oudste er wel eens doorheen gooit ;) (moet ik zeggen dat hij dat intussen niet vaak meer doet (thuis tenminste))
pi_206361486
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef LeSage het volgende:

Het leuke is dat een woord dat 'mag' niet helpt. Onderzoek lijkt uit te wijzen dat schelden pijn verlicht.
Maar ik herinner me vaagjes dat dat dus alleen geldt als je zelf ervaart dat je schuttingtaal uitslaat of vloekt, niet als je 'leuke gordijnen' roept.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:48:19 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206361992
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het leuke is dat een woord dat 'mag' niet helpt. Onderzoek lijkt uit te wijzen dat schelden pijn verlicht.
Maar ik herinner me vaagjes dat dat dus alleen geldt als je zelf ervaart dat je schuttingtaal uitslaat of vloekt, niet als je 'leuke gordijnen' roept.
Toen ik 100 jaar geleden en Engeland stage liep werkte daar iemand in de bibliotheek die dan 'Oh rhubarb!!!' riep als er iets niet goed ging. :D Ik moest daar altijd zo om lachen! Zo heerlijk tuttig ook! O+
pi_206362081
quote:

Mijn man heeft een oudtante die rond 1960 als kind naar Canada is geëmigreerd en regelmatig hier nog terugkomt. Zij spreekt dus Nederlands zoals kinderen dan in 1960 spraken. Echt fascinerend, allemaal andere uitdrukkingen enzo O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206362107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:48 schreef BE het volgende:

[..]
Toen ik 100 jaar geleden en Engeland stage liep werkte daar iemand in de bibliotheek die dan 'Oh rhubarb!!!' riep als er iets niet goed ging. :D Ik moest daar altijd zo om lachen! Zo heerlijk tuttig ook! O+
Sowieso Engelse tuttige uitspraken. O+ "Oh my giddy aunt" is een van mijn favorieten.
pi_206362113
Ook wel eens gehoord van een echte Amsterdamse in een bejaardenhuis, die echt niet begreep wat de jonge zusters zeiden (merendeels van niet-Nederlandse achtergrond). Kan me voorstellen dat daar nogal een verschil in zit, en toch is het allebei Nederlandse taal.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:06:58 #103
37150 livelink
pi_206362200
quote:

Het boek Hersenschimmen van Bernlef gaat daarover. Sowieso een aanrader.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:07:27 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_206362206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:48 schreef BE het volgende:

[..]
Whoopsiedaisies O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:16:34 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206362303
Ik vloek dus weleens met kankerzooi, omdat dat heel sec gezien wel klopt :+

En god en tering komen ook nog weleens uit de hoge hoed bij teleurstellingen. Oh my, ik ben nu eenmaal geen perfect mens. Ik houd me wel in in de buurt van kinderen, dat wel.

Ik ga zo weer voorlezen in Max' klas. Man man man, wat zijn die tekstjes slaapverwekkend. Ik moet de kinderen echt bij de les houden. Het is vandaag doldwaze-doe-dinsdag (alles staat in het teken van de 'd'), dus ik denk dat ik ze maar even alle woorden met een 'd' eruit laat halen ofzo. Ik lees trouwens alleen met een klein clubje 'zonkinderen' (itt tot de maankinderen die nog wat niveau's terug zitten).

Voor iedereen trouwens de tip: ga met je kind naar 'Juffenballet' in het theater (6+) O+ Ik heb me suf gelachen en er was ook een mooie onderliggende boodschap.
pi_206362617
Ik vloek niet met g** christelijk opgevoed, ook niet met k komt door mijn moeder. Maar t*eringzooi komt er wel uit bij mij. T*fuszooi ook. Maar dat is het wel
pi_206362669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 12:40 schreef F_r het volgende:
Ik vloek niet met g** christelijk opgevoed, ook niet met k komt door mijn moeder. Maar t*eringzooi komt er wel uit bij mij. T*fuszooi ook. Maar dat is het wel
Hoe vloekt dat lekker? T-sterretje-fuszooi bekt toch voor geen meter?

:P

Ik vloek hier wel eens als ik mijn teen/hoofd/whatever stoot. Buitenshuis probeer ik me wel een beetje in te houden. Mijn vriend vloekt of scheld echt nooit, geen idee hoe 'ie dat voor elkaar krijgt :D .
pi_206363080
Niemand vloekt met Coronazooi of krijg toch de Corona?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:28:28 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206363169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:20 schreef exode het volgende:
Niemand vloekt met Coronazooi of krijg toch de Corona?
Nee, dan doe ik wel gewoon een "val dood".
Maar ik ben meer van "achterbaks manipulatief kutwijf", verder wil ik in de auto nog wel eens tekeer gaan (maar hou dat wel in als ik topless rijd), en beschrijf ik daarbij vooral het gebrek aan rijvaardigheid van andere bestuurders.
Ook asociaal rijdende Duitsers kunnen extra verwensingen verwachten, en iedereen die VAG rijdt is ook sneller aan de beurt.

Wonderwel vloeken en schelden mijn kinderen amper tot niet, terwijl ik regelmatig een gvd door de kamer smijt, vooral als er iets valt, ik me pijn doe of iets niet lukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206363181
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar ik ben meer van "achterbaks manipulatief kutwijf", verder wil ik in de auto nog wel eens tekeer gaan (maar hou dat wel in als ik topless rijd), en beschrijf ik daarbij vooral het gebrek aan rijvaardigheid van andere chauffeurs.
Ook asociaal rijdende Duitsers kunnen extra verwensingen verwachten, en iedereen die VAG rijdt is ook sneller aan de beurt.

Wonderwel vloeken en schelden mijn kinderen amper tot niet, terwijl ik regelmatig een gvd door de kamer smijt, vooral als er iets valt, ik me pijn doe of iets niet lukt.
Ik denk dat jij hier iets anders bedoelde dan ik nu voor me zie....
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:31:31 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206363204
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk dat jij hier iets anders bedoelde dan ik nu voor me zie....
Ja, zo heeft mijn man een keer een foto op insta gezet "My wife topless between the plants".
We waren bij het tuincentrum, de planten die we gekocht hadden waren wat groot dus het dak open was de makkelijkste manier om ze in de auto en thuis te krijgen, was ook mooi weer, dus kon prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:34:14 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_206363235
quote:

[..]
Maar ik ben meer van "achterbaks manipulatief kutwijf", verder wil ik in de auto nog wel eens tekeer gaan (maar hou dat wel in als ik topless rijd), en beschrijf ik daarbij vooral het gebrek aan rijvaardigheid van andere bestuurders.

Het kwartje had wat tijd nodig ;) Klootviolen doen het hier altijd goed :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:39:30 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206363310
Overigens gebruik ik ook wel termen als "Ben je helemaal belatafeld?!" en "Ben je van de ratten besnuffeld?!"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206363468
quote:

[..]
Zég dit soort dingen nou niet }:|
pi_206363702
B gedraagt zich wel vaak als een verkeersagent. 'Oooooh je mag niet zonder licht fietsen!' 'Mama, zag je dat, die reed door rood!' etc etc etc. En altijd zo dat de betreffende verkeersdeelnemer het hoort.
'Zeg dat wat zachter B, hij/zij hoort het'
'DAT is ook de bedoeling mama!'

Ik vrees dat ie dat wel van mij heeft al doe ik het juist niet verbaal.
Vorige week bewust nog tegen een auto aan gereden (zachtjes he) omdat die ging voorsorteren op het fietspad. De Amsterdamsestraatweg is daarvoor niet de beste plek maar wonderbaarlijk heb ik nog niet een klap voor mijn hoofd gehad bij dat soort acties. Wel middelvingers en scheldpartijen.
pi_206363970
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:10 schreef exode het volgende:
Amsterdamsestraatweg
Pas maar op :D
Protège moi de mes désirs.
pi_206363983
Ik vind Christus te paard altijd grappig. :@
pi_206364022
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens gebruik ik ook wel termen als "Ben je helemaal belatafeld?!" en "Ben je van de ratten besnuffeld?!"
Van de pot gekleurd 🤣🤣

🥳🥳ik vier 17 jaar moederschap... A is jarig vandaag 🥳🥳
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:47:49 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206364114
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
Van de pot gekleurd 🤣🤣

Gefeliciteerd! 🥳🎉😘
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206364131
quote:

[..]
Van de pot gekleurd 🤣🤣

Van de pot gerukt is het toch ook?

Gefeliciteerd!!
pi_206364173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:49 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Van de pot gerukt is het toch ook?

Gefeliciteerd!!
Uhh... autocorrect maakt er gekleurd van.. 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206364381
Gefeliciteerd vicky
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:09:56 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_206364407
Gefeliciteerd Vicky!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206364434
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 14:32 schreef arvensis het volgende:

[..]
Pas maar op :D
Nou ja, eigenlijk wel dus, maar ik ben daarin nogal koppig (of naief).
pi_206364440
Gefeliciteerd Vicky!
pi_206365283
Oh ja, gefeliciteerd Vicks!

Ze heeft nog steeds dr ondeugende koppie ♡

Ik boorde vandaag gaten in een bijbel en mijn Christelijke basisschoolroots maakten dat ik me toch een beetje schuldig voelde

SPOILER
pi_206365407
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:39 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, gefeliciteerd Vicks!

Ze heeft nog steeds dr ondeugende koppie ♡

Ik boorde vandaag gaten in een bijbel en mijn Christelijke basisschoolroots maakten dat ik me toch een beetje schuldig voelde

SPOILER
Whaha meer een puberkop 🤣🤣

Hij is weer gaaaaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206365443
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 16:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha meer een puberkop 🤣🤣

Hij is weer gaaaaf
Nee, ik zie echt nog wel peuter-Amber erin ♡
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:05:53 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206366234
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, zo heeft mijn man een keer een foto op insta gezet "My wife topless between the plants".
We waren bij het tuincentrum, de planten die we gekocht hadden waren wat groot dus het dak open was de makkelijkste manier om ze in de auto en thuis te krijgen, was ook mooi weer, dus kon prima.
Ik heb helaas vorige week mijn cabrio verkocht. Maar ik heb al meermaals een kerstboom vervoerd met het dak open. Een dressoir wat ik gekocht had. Superhandig een dakloze auto.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:06:22 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206366240
quote:

[..]
Van de pot gekleurd 🤣🤣

Fisjat
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:09:40 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206366274
Ik heb hier toch wel eens het kangoeroe verhaal verteld?
Mijn collega had een kleuter en die kwam huilend naar haar toe. Omdat een ander kind haar voor kangoeroe aan het uitschelden was. En dat vond ze uiteraard niet leuk. Je weet hoe kinderen zijn. Vervolgens vraagt mijn collega aan dat jongetje waarom hij haar voor kangoeroe uitschold.
Waarop het jongetje zei:
“ik see helemaal geen kangoeroe, ik see kankerhoer”
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:10:28 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206366291
Ik kan het woord kangoeroe ook niet meer horen zonder in mijn hoofd mijn collega in tranen te zien. (Van het lachen)
En laten wij als school nou elk jaar meedoen met de kangoeroewedstrijd….
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:14:40 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206366332
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb helaas vorige week mijn cabrio verkocht. Maar ik heb al meermaals een kerstboom vervoerd met het dak open. Een dressoir wat ik gekocht had. Superhandig een dakloze auto.
Bij Ikea ook altijd handig, en voor ritjes naar de vuilstort :D

Wel zonde dat he hem verkocht hebt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:23:37 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206366453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij Ikea ook altijd handig, en voor ritjes naar de vuilstort :D

Wel zonde dat he hem verkocht hebt :{
Ja mijn midlife-cruiser wilde weer eens een nieuwe/andere auto.
Dus we hebben beide auto’s ingeruild. En in maart krijgt hij daar ook nog eens een auto van de zaak bij.
pi_206366868

[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 18-10-2022 18:54:28 ]
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:18:50 #137
37150 livelink
pi_206368110
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:09 schreef amaranta het volgende:
Ik heb hier toch wel eens het kangoeroe verhaal verteld?
Mijn collega had een kleuter en die kwam huilend naar haar toe. Omdat een ander kind haar voor kangoeroe aan het uitschelden was. En dat vond ze uiteraard niet leuk. Je weet hoe kinderen zijn. Vervolgens vraagt mijn collega aan dat jongetje waarom hij haar voor kangoeroe uitschold.
Waarop het jongetje zei:
“ik see helemaal geen kangoeroe, ik see kankerhoer”
:D
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:42:57 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206368441
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja mijn midlife-cruiser wilde weer eens een nieuwe/andere auto.
Dus we hebben beide auto’s ingeruild. En in maart krijgt hij daar ook nog eens een auto van de zaak bij.
Ah, en waar wordt de midlifecrisis nu mee vervuld?
Een cabrio komt zo lekker dicht bij een motor en je hoeft geen helm op :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:19:34 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206368944
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
BMW 5 series 520 nogwat
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:37:35 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206369218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgende stap is een boot, toch?
KuikenGuppy
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:00:35 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206369560
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:37 schreef Burdie het volgende:

[..]
Volgende stap is een boot, toch?
Een boot is geld in het water gooien, dat moet je niet willen :N

Maar ja, wel heerlijk om dan ooit, zoals in die jaren 90? 1986 reclame te roepen: "Dan verkopen we toch gewoon de boot?!" :D

Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:05:22 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206369624
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
BMW 5 series 520 nogwat
Oh, dat is wel een leuk speeltje, en als hij die zakelijke auto heeft dan is dat jouw auto?
Daar zou ik me wel mee vermaken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206370532
Die Glennis Grace in Jinek :') Bijna lachwekkend is het zoals ze probeert geloofwaardig te zijn. Alleen zonde van de zendtijd.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 07:18:24 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206371204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, dat is wel een leuk speeltje, en als hij die zakelijke auto heeft dan is dat jouw auto?
Daar zou ik me wel mee vermaken :D
De zakelijke auto is een Toyota aygo. Mag jij raden wie er in de aygo mag gaan rijden 😅
pi_206371993
Als mijn vriend in zijn midlife crisis een bmw zou kopen, dan weet ik dat het tijd is om te gaan _O-. Hij heeft niks met auto's overigens, en al zeker niet met bmw's. Het zou zo niet passen bij hem... Ik verwacht eerder een motor of een zeilboot. Of nog meer elektronica-spulletjes om mee te knutselen, die vervolgens overal door het huis zwerven :wtf:. Oh wacht... :') :+.

En rant trouwens. Vandaag zou de nieuwe koelkast bezorgd worden. Maar ik heb geen bericht ontvangen over de exacte bezorgtijd, dat zou vannacht worden ingepland. En als ik nu op alle linkjes klik in de mails naar mijn order, bestaat die niet meer (linkjes lopen dood en in mjn bestelhistorie is hij ook verdwenen). Het geld is wel gewoon afgeschreven, dus kak. -O-

[ Bericht 31% gewijzigd door Phaidra op 19-10-2022 09:39:50 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206372045
Ik vloek en scheld, jah. Gekke is dat beide kids dat niet hebben overgenomen :? Zoon doet het op zn eigen manier. Piemelkaas is nu favoriet :+
Man scheldt meestal in Urdu. Ik spreek de taal nog steeds niet, maar schelden dat ik kan :P

@Vicky nog gefeliciteerd!🎂🎈
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206376786
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:38 schreef Mushanga71 het volgende: Piemelkaas is nu favoriet :+
Dit klinkt wel goor :D
pi_206377726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dit klinkt wel goor :D
Echt he :D Hij heeft nog een minder gore, tollie :Y)
Toen ie klein was, had ie het ook altijd over piemols :')
If they say
pi_206378177
Liep daarstraks naar buiten en ik zie een man uit de tuin van de buren lopen. Ik moest naar de schuur, ziet die vent me staan. Zegt ie: u moest ik net hebben! Ik: uhuh en doe de schuurdeur open. Zegt ie: ik kom heus niks verkopen hoor maar heeft u van .. gehoord (had een stapel folders of iets bij zich)? Ik: nee en ik wil het ook niet weten, geen interesse en doei. En knal de deur achter me dicht.
Was ie wel de voortuin ingelopen had ie het bordje: verkopers niet welkom gezien :')
Zijn er echt nog mensen die wel zitten te wachten op dit soort crap :?
If they say
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 19:28:36 #150
382129 crew  Donna
pi_206378359
Ik werd dus vanmiddag gebeld door iets met Energie Nederland ofzo, kon het niet eens goed verstaan. En die vertelde mij dat hij in zijn systeem had staan dat mijn energiecontract net naar variabel was gegaan en dat dat goedkoper kon. Dus ik zei; nou we hebben nog een jaar een vast contract.
Beweert hij dat dat niet zo is en zegtie; STEL dat u gelijk heeft, dan is er niks aan de hand, maar stel dat ik gelijk heb, dan zou het zonde zijn om bij te moeten betalen.
OMG, dan heb je aan mij echt een verkeerde. Ik weet toch guvvedeurie wel of ik een vast contract heb of niet.

Zouden ze dan echt hopen dat mensen er in trappen en die zo een duur nieuw variabel contract aansmeren ofzo?
pi_206378885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:28 schreef Donna het volgende:
Ik werd dus vanmiddag gebeld door iets met Energie Nederland ofzo, kon het niet eens goed verstaan. En die vertelde mij dat hij in zijn systeem had staan dat mijn energiecontract net naar variabel was gegaan en dat dat goedkoper kon. Dus ik zei; nou we hebben nog een jaar een vast contract.
Beweert hij dat dat niet zo is en zegtie; STEL dat u gelijk heeft, dan is er niks aan de hand, maar stel dat ik gelijk heb, dan zou het zonde zijn om bij te moeten betalen.
OMG, dan heb je aan mij echt een verkeerde. Ik weet toch guvvedeurie wel of ik een vast contract heb of niet.

Zouden ze dan echt hopen dat mensen er in trappen en die zo een duur nieuw variabel contract aansmeren ofzo?
Dan helpt een bordje verkopers niet welkom niet :+
Maar wát een betweterige arrogantie :X Alsof je daar intrapt. Hij heeft geen gegevens van je?

Met bellen los ik het zo op: zodra ze beginnen te raaskallen, vraag ik hóé ze aan mijn nummer komen, ik géén toestemming gegeven heb om mij te bellen, ik niet meer gebeld wens te worden en dan hang ik op. Word amper gebeld :+
If they say
pi_206378905
ik zit echt al twee dagen met die vermissing van dat kleine meiske en haar begeleidster in mn hoofd... vind dat zo naar ;(
pi_206378947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:55 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zit echt al twee dagen met die vermissing van dat kleine meiske en haar begeleidster in mn hoofd... vind dat zo naar ;(
Echt he en dan de manier waarop, spoorloos ;(
If they say
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 19:57:58 #154
382129 crew  Donna
pi_206378953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Maar wát een betweterige arrogantie :X Alsof je daar intrapt. Hij heeft geen gegevens van je?

Met bellen los ik het zo op: zodra ze beginnen te raaskallen, vraag ik hóé ze aan mijn nummer komen ik géén toestemming gegeven heb om mij te bellen, ik niet meer gebeld wens te worden en dan hang ik op. Word amper gebeld :+
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Met bellen los ik het zo op: zodra ze beginnen te raaskallen, vraag ik hóé ze aan mijn nummer komen, ik géén toestemming gegeven heb om mij te bellen, ik niet meer gebeld wens te worden en dan hang ik op. Word amper gebeld :+
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Jawel, geboortedatum. Maar ik was echt te flabbergasted om er op door te vragen. Heb gezegd dat ik prima weet of we variabel hebben of niet en toen opgehangen.
Ik word normaal ook echt nooit gebeld, nooit.
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 19:58:17 #155
382129 crew  Donna
pi_206378963
Wow. 3x quote. Enthousiasme haha.
pi_206379006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:57 schreef Donna het volgende:

[..]
[..]
[..]
Jawel, geboortedatum. Maar ik was echt te flabbergasted om er op door te vragen. Heb gezegd dat ik prima weet of we variabel hebben of niet en toen opgehangen.
Ik word normaal ook echt nooit gebeld, nooit.
Zou ik toch de boel ffies in de gaten houden en desnoods je energieboer bellen dat je niet over wil stappen. Mochten ze het toch proberen...
If they say
pi_206379017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:58 schreef Donna het volgende:
Wow. 3x quote. Enthousiasme haha.
Ging lekker ja :D
If they say
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 20:01:40 #158
382129 crew  Donna
pi_206379045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zou ik toch de boel ffies in de gaten houden en desnoods je energieboer bellen dat je niet over wil stappen. Mochten ze het toch proberen...
Mja nou het was m'n eigen energieboer niet eens en we zijn niet eens verder gekomen dan dat stomme welles niettus spelletje, maar ik vond het zo raar. Was ook gewoon een beetje boos, betweterig gedoe.
pi_206379119
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Mja nou het was m'n eigen energieboer niet eens en we zijn niet eens verder gekomen dan dat stomme welles niettus spelletje, maar ik vond het zo raar. Was ook gewoon een beetje boos, betweterig gedoe.
Nee, daarom. Hen ffies bellen en doorgeven dat mócht er een overstap worden aangevraagd dat niet van jou afkomt. Gebeurt wel, zit men ineens bij een andere leverancier. Zitten echt gehaaide oplichters tussen.
En boos, ja, snap ik. Logisch ook :Y
If they say
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 20:14:28 #160
382129 crew  Donna
pi_206379346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:05 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, daarom. Hen ffies bellen en doorgeven dat mócht er een overstap worden aangevraagd dat niet van jou afkomt. Gebeurt wel, zit men ineens bij een andere leverancier. Zitten echt gehaaide oplichters tussen.
En boos, ja, snap ik. Logisch ook :Y
Hmm. Nou ik heb ze even een berichtje gestuurd. In deze tijd ga ik ze maar niet bellen.
Hopelijk is het niet zo makkelijk, maar alles kan tegenwoordig ja.
pi_206379509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:14 schreef Donna het volgende:

[..]
Hmm. Nou ik heb ze even een berichtje gestuurd. In deze tijd ga ik ze maar niet bellen.
Hopelijk is het niet zo makkelijk, maar alles kan tegenwoordig ja.
Nee, bellen is nu idd ff een no go :X
Berichtje is beter, heb je ook nog bewijs mocht het nodig zijn.
Je weet dat ze je geboortedatum én je foonnummer hebben. Weet jij veel wat nog meer :{
Zal niet zo'n vaart lopen maar toch.
If they say
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 20:27:40 #162
382129 crew  Donna
pi_206379595
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, bellen is nu idd ff een no go :X
Berichtje is beter, heb je ook nog bewijs mocht het nodig zijn.
Je weet dat ze je geboortedatum én je foonnummer hebben. Weet jij veel wat nog meer :{
Zal niet zo'n vaart lopen maar toch.
De gegevens moeten wel van de energieleverancier komen die we nu hebben, want hij noemde me mevrouw achternaam vriend. En die combinatie van mijn telefoonnummer met vriend zijn gegevens gebruiken we alleen bij Essent.
Nouja, het zal wel loslopen, maar het was wel echt een bizar gesprekje. Ook het nummer opgezocht op Google trouwens, eind september en vandaag is er heel veel op gezocht kon ik zien op zo'n 'wie heeft me gebeld' website. Ben dus niet de enige.
pi_206379811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:27 schreef Donna het volgende:

[..]
De gegevens moeten wel van de energieleverancier komen die we nu hebben, want hij noemde me mevrouw achternaam vriend. En die combinatie van mijn telefoonnummer met vriend zijn gegevens gebruiken we alleen bij Essent.
Nouja, het zal wel loslopen, maar het was wel echt een bizar gesprekje. Ook het nummer opgezocht op Google trouwens, eind september en vandaag is er heel veel op gezocht kon ik zien op zo'n 'wie heeft me gebeld' website. Ben dus niet de enige.
Dat klinkt niet echt fijn als je weet waar de gegevens vandaan komen. Dan hebben ze de rest misschien ook wel. Maar je weet het nu, dus zal je alerter zijn.

Handig he, die nummerzoeksites. Ik neem nooit op en zoek eerst. Laatst bleek het de bank te zijn geweest :')
If they say
pi_206379939
Energie direct is een dochter van Essent dus die link is best duidelijk.
pi_206380043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:46 schreef exode het volgende:
Geen hack dan maar vind het wel heel brutaal.

Kreeg een brief van de bank. Daarin stond dat ze hadden geprobeerd contact te krijgen maar dat niet gelukt was. Ineens viel het kwartje :@ :') :+
If they say
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 20:55:46 #166
382129 crew  Donna
pi_206380065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:46 schreef exode het volgende:
Het was alleen niet Energie Direct. :)

Maar ik hoop maar dat het een dochter van Essent was, dan kunnen ze die brutale vlerk iig de deur wijzen. :W
pi_206380150
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Het was alleen niet Energie Direct. :)
Iets met energie toch? Je kon het niet goed verstaan.

Energie Nederland is een branche vereniging iig.
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 21:03:58 #168
382129 crew  Donna
pi_206380189
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:01 schreef exode het volgende:

[..]
Iets met energie toch? Je kon het niet goed verstaan.

Energie Nederland is een branche vereniging iig.
Nederland Energie nog wat of Energie Nederland nog wat. Het bestond uit 3 delen en dat laatste deel kon ik niet goed verstaan want hij ratelde meteen door.
Maar goed, maakt ook niet uit. Ik wens hem jeuk en korte armpjes toe voor vannacht.
pi_206380213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:03 schreef Donna het volgende:

[..]
Nederland Energie nog wat of Energie Nederland nog wat. Het bestond uit 3 delen en dat laatste deel kon ik niet goed verstaan want hij ratelde meteen door.
Maar goed, maakt ook niet uit. Ik wens hem jeuk en korte armpjes toe voor vannacht.
Irritant iig!
Toen ik nog in de KvK stond werd ik meerdere keren per dag gebeld. Alleen maar verkopers.
pi_206381224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:05 schreef exode het volgende:

[..]
Irritant iig!
Toen ik nog in de KvK stond werd ik meerdere keren per dag gebeld. Alleen maar verkopers.
Wij hadden een VVE bij het vorige huis, stond op ons huisnummer. We hadden een sticker op de deur (geen colportage, geen verkopers en geloofsovertuigers). Op een gegeven moment ging de bel, ik naar beneden. Stond er een verkoper van Essent voor de deur. Ik wees hem nogmaals vriendelijk op de sticker, maar volgens hem gold dat niet voor hem want hij was van Essent zakelijk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206381332
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ook.
Lees net wel het een en ander nu op Facebook dat er een auto in het water gevonden is bij de A59

https://m.facebook.com/st(...)l&id=100064169372168
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206381465
Ik lees ook net zoiets hier. Wat een afschuwelijke tijd moeten die ouders doormaken. En de familie van de begeleidster uiteraard ook.
pi_206381776
If they say
pi_206382018
Twee overleden mensen gevonden in auto, vermoedelijk vermiste Sanne en Hebe https://www.nu.nl/binnenl(...)e-sanne-en-hebe.html

:'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206382051
arme meiskes ;(
pi_206382141
Het is hier op een paar honderd meter vandaan, ik ben er naar van. :'(
pi_206382207
Fijn dat er duidelijkheid is, maar wat verdrietig is dit. ;(
pi_206382212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:09 schreef Gogo83 het volgende:
Och ;(

Wat een trieste afloop. Had toch nog een sprankje hoop. Arme meisjes en ouders :'(
If they say
pi_206382227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 23:09 schreef Gogo83 het volgende:
Brrr dat is wel heel dichtbij. Bizar dat op dat vrijwel altijd drukke stuk weg niemand iets heeft gezien. Zo enorm verdrietig. ;(
pi_206383271
Wat een verdriet ;(
pi_206383362
Heftig, wel "fijn" (niet het goede woord), dat ze gevonden zijn... ;(
pi_206383383
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Nijna het volgende:
Heftig, wel "fijn" (niet het goede woord), dat ze gevonden zijn... ;(
Ja, ik voel je wel. Mijn scenario als ze niet gevonden waren zou een stuk onaangenamer zijn dan dit.
pi_206383631
De beelden van die auto... een familielid van mij is overleden door een auto ongeluk, met zo'n zelfde auto. Er blijft echt heel weinig over van een Picanto :{
pi_206383632
Heftig inderdaad. Goed dat er duidelijkheid is, hoe ongewenst die ook is.
pi_206383669
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:05 schreef exode het volgende:

[..]
Irritant iig!
Irritant inderdaad. Man heeft z’n KVK aangevraagd met een prepaid telefoonnummer wat hij verder nooit meer gebruikt heeft.
Op een gegeven moment wel een tijdje in dochters telefoon zodat ze kon bellen als ze alleen thuis was (geen vaste telefoon meer).
Maar toen werd op dat nummer regelmatig gebeld. Meestal nam ze niet op maar de ene keer dat ze dat wel deed en vol bleef houden dat het echt haar telefoon was en niet die van papa of mama dropen ze af met een sorry. Dat was wel mooi te horen. En zelf trouwens ook wel een paar keer opgenomen met de boodschap dat ik het belachelijk vind dat ze m’n dochter daarvoor bellen :P (wel netjes gebleven hoor).

Toen toch maar snel een eigen simkaart gehaald voor haar. Dat is toch prettiger
pi_206383784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 08:58 schreef Hupje het volgende:
De beelden van die auto... een familielid van mij is overleden door een auto ongeluk, met zo'n zelfde auto. Er blijft echt heel weinig over van een Picanto :{
Ik vind het sowieso storend hoe prominent bijvoorbeeld NOS een foto van de auto op de site plaatst. Dat is toch helemaal niet nodig?
pi_206383891
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:04 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Irritant inderdaad. Man heeft z’n KVK aangevraagd met een prepaid telefoonnummer wat hij verder nooit meer gebruikt heeft.
Op een gegeven moment wel een tijdje in dochters telefoon zodat ze kon bellen als ze alleen thuis was (geen vaste telefoon meer).
Maar toen werd op dat nummer regelmatig gebeld. Meestal nam ze niet op maar de ene keer dat ze dat wel deed en vol bleef houden dat het echt haar telefoon was en niet die van papa of mama dropen ze af met een sorry. Dat was wel mooi te horen. En zelf trouwens ook wel een paar keer opgenomen met de boodschap dat ik het belachelijk vind dat ze m’n dochter daarvoor bellen :P (wel netjes gebleven hoor).

Maar dat was hier ook. Zoon had het nummer van papa overgenomen. Maar die werd dus regelmatig gebeld door rare nummers.
Toch maar een nieuwe simkaart voor hem gekocht.
pi_206383906
Wij hebben gisteren een tijdelijke auto gekocht tot dat de lease auto van mijn man er is. Maar hij heeft geen stuurbekrachtiging. Ff wennen hoor. Er zit overigens helemaal niks op de auto. Een stuur. En dat was het. Geen centrale deurvergrendeling, geen airco, handbediende ramen.
Prima voor een paar maanden overigens.
pi_206384242
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:04 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Het was bij mij ook een prepaid ding, maar wel een die ik echt gebruikte. Ik had destijds een prive telefoon, een zakelijke telefoon voor mijn werk en de prepaid voor mijn massagepraktijk.

Ik werd er gek van omdat je dan in principe altijd opneemt. Ik had ook vaak van die verkopers aan de deur. KvK is erg goed in je gegevens doorverkopen.
pi_206384271
Hebe en Sanne :'( Wat een drama.

Ik heb het zoals zovelen gevolgd, ook omdat er dingen naar buiten kwamen die mij triggerde. Wat een onzin wordt er toch vekondigd overal.
Nu wordt het sensatie oftewel ramptoerisme. Volgens mij moet iedereen de nabestaanden vooral met rust laten en het onderzoek aan de politie overlaten. (daar bedoel ik jullie hier niet mee overigens)
pi_206385720
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:37 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben gisteren een tijdelijke auto gekocht tot dat de lease auto van mijn man er is. Maar hij heeft geen stuurbekrachtiging. Ff wennen hoor. Er zit overigens helemaal niks op de auto. Een stuur. En dat was het. Geen centrale deurvergrendeling, geen airco, handbediende ramen.
Je hoeft zelf niet mee te trappen? ;)
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:24:33 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206386217
Die kerel van mij he, die zijn baan opzegde, heeft zo'n ontzettend leuke nieuwe baan *O* *O* *O* Ik ben zo ongelooflijk trots dattie voor zichzelf gekozen heeft en niet over zich heen heeft laten lopen. En f*ckin opgelucht dat hij niet nog maanden onbetaald thuis zit.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206387057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 12:42 schreef Nijna het volgende:

[..]
Je hoeft zelf niet mee te trappen? ;)
Wonderbaarlijk genoeg zit er een ingebouwde dinosauriër in die dat voor me doet.
Maar eh, dat sturen is wel ffkes wennen
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:40:53 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206387193
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:37 schreef amaranta het volgende:
Daar rijdt je man dan dus mee, en jij met die 5-serie neem ik aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206387300
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wonderbaarlijk genoeg zit er een ingebouwde dinosauriër in die dat voor me doet.
Maar eh, dat sturen is wel ffkes wennen
Cool zo'n dino. Jij hebt straks enorme spierballen *O*
pi_206387377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar rijdt je man dan dus mee, en jij met die 5-serie neem ik aan?
Hij gaat daar ongetwijfeld in rijden.
Ik ben niet zo groot hè. Ik kom nauwelijks boven het stuur uit in de andere auto.
Maar een volgende keer ga ik weer voor wel stuurbekrachtiging.
Is toch niet meer van deze tijd, zonder. En de auto is van 2005, dus ik snap ook niet waarom ook op die optie is bespaard.
pi_206387483
Ik heb heel lang in de auto van mijn zus gereden toen ik net mijn rijbewijs had. Dan moest je bij elk rood stoplicht choken. Dus ik reed altijd heeeeel langzaam op rode stoplichten af in de hoop dat ie op groen sprong voordat ik er was.

Moet jij dat ook amaranta of is dit al wel 1 zonder choke?
pi_206387581
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:00 schreef exode het volgende:
Ik heb heel lang in de auto van mijn zus gereden toen ik net mijn rijbewijs had. Dan moest je bij elk rood stoplicht choken. Dus ik reed altijd heeeeel langzaam op rode stoplichten af in de hoop dat ie op groen sprong voordat ik er was.

Moet jij dat ook amaranta of is dit al wel 1 zonder choke?
Deze heeft geen choke. Maar die had de auto van mijn vader wel. Ik kan dus prima met choke rijden als dat nodig is.
pi_206388076
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Deze heeft geen choke. Maar die had de auto van mijn vader wel. Ik kan dus prima met choke rijden als dat nodig is.
Ik niet meer denk ik.
Zonder stuurbekrachtiging is ook een flinke uitdaging. Hard werken vooral.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 16:09:59 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206388129
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hij gaat daar ongetwijfeld in rijden.
Ik ben niet zo groot hè. Ik kom nauwelijks boven het stuur uit in de andere auto.
Maar een volgende keer ga ik weer voor wel stuurbekrachtiging.
Is toch niet meer van deze tijd, zonder. En de auto is van 2005, dus ik snap ook niet waarom ook op die optie is bespaard.
Voor een auto uit 2005 is het helemaal bizar.
Ik kan me de laatste auto zonder stuurbekrachtiging niet eens herinneren.... waarschijnlijk de Golf II waarin ik rijles heb gehad :D
Misschien heb ik ook nog wel even les gehad in een Golf I trouwens.

Ik weet wel dat ik in de VS in een Chevrolet Caprice uit 1973 reed en de motor een keer uitviel terwijl ik downhill richting een kruising reed en voor die kruising zat er net een bocht in de weg.
Toen de motor uitviel viel ook de stuur- en rembekrachtiging uit.... dat was ehm.... best wel spannend, maar ik kwam heel aan de overkant van de kruising tot stilstand, meer geluk dan wijsheid want als ik geen groen verkeerslicht had gehad was het fout gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206388162
Toen ik mijn rijbewijs haalde was ik 19 en had ik al verkering met mijn vriend. Hij had een gele Kever en daar mocht ik toen vaak mee rijden. Daar zat letterlijk niets in, maar daar leerde ik wel goed door rijden. Heel vroeg anticiperen, want alles kostte meer moeite en duurde langer.

De geur van een Kever O+
Ons huidige Kevertje staat helaas ergens in Oost-Europa, te wachten tot we hem een keer opknappen. Dan wordt het de gala-auto van onze jongens O+
  donderdag 20 oktober 2022 @ 16:13:49 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206388170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:03 schreef exode het volgende:

[..]
Ik niet meer denk ik.
Zonder stuurbekrachtiging is ook een flinke uitdaging. Hard werken vooral.
Auto's zijn nu ook gewoon een stuk zwaarder dan in 1980.
Mijn eerste eigen auto (een Honda Civic uit 1984) woog 777 kilo.
Kan best dat die geen stuurbekrachtiging had trouwens, maar ik moet er niet aan denken mijn huidige auto van 1.365 kilo zonder stuurbekrachtiging een bocht te moeten laten maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206388262
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Voor een auto uit 2005 is het helemaal bizar.
Ik kan me de laatste auto zonder stuurbekrachtiging niet eens herinneren.... waarschijnlijk de Golf II waarin ik rijles heb gehad :D
Misschien heb ik ook nog wel even les gehad in een Golf I trouwens.

Ik weet wel dat ik in de VS in een Chevrolet Caprice uit 1973 reed en de motor een keer uitviel terwijl ik downhill richting een kruising reed en voor die kruising zat er net een bocht in de weg.
Toen de motor uitviel viel ook de stuur- en rembekrachtiging uit.... dat was ehm.... best wel spannend, maar ik kwam heel aan de overkant van de kruising tot stilstand, meer geluk dan wijsheid want als ik geen groen verkeerslicht had gehad was het fout gegaan.
Scary!
  donderdag 20 oktober 2022 @ 16:32:10 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206388346
Als ik kijk naar deze Golf uit 1983 dan was het gewicht ledig voertuig 830 kilo
Overige maten:
lengte 3.815 mm
breedte 1.630 mm
hoogte 1.395 mm

Bij deze Golf uit 2022 is het gewicht ledig voertuig 1.379 kilo....
Overige maten:
lengte 4.287 mm
breedte 1.789 mm
hoogte 1.478 mm

Ergo, een "Golfje" is door de jaren heen 47.2 cm langer, 15.9 cm breder, 8.3 cm hoger en 549 kilo zwaarder geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206388491
Ik heb echt wel in barrels gereden hoor. De wegenwacht was jarenlang mijn beste vriend. Tot aan weggesleept worden aan toe.
Maar mijn broer was automonteur die fixte het wel weer en dan kon ik weer een jaar rijden.

Mijn eerste auto was gratis, cadeau voor mijn broer, oud dingetje, Nissan Sunny waarbij je de ramen naar beneden moest duwen en hij kon niet meer op slot. 2 jaar in gereden. Toen begon ie te roesten aan de onderkant.
Mijn auto daarna kon ook niet op slot trouwens, was niet handig toen ik verloofde leerde kennen, die woonde in Lombok, Utrecht. Ik heb vaak de restanten van een junkie of zwerver die in de auto had overnacht gevonden. Nou ja niet van de persoon zelf, maar afval.

And so on.

Mijn broer regelde altijd mijn auto's. Erg handig, zeker omdat ik er gewoon niets om geef. Van A naar B wil ik.
pi_206388733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:47 schreef exode het volgende:
Ik heb echt wel in barrels gereden hoor.
Dit ligt zo ver van mijn wereld vandaan _O- Ik heb altijd als eis gehad (of opgelegd gekregen) dat ik iets fatsoenlijks (als in veilig/verantwoord) moet rijden. Ach ja, toch ben ik -door pech- inmiddels (met 3 verschillende auto's) 4x weggesleept. :D
  donderdag 20 oktober 2022 @ 17:25:22 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206388828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:47 schreef exode het volgende:
Ik heb echt wel in barrels gereden hoor. De wegenwacht was jarenlang mijn beste vriend. Tot aan weggesleept worden aan toe.
Maar mijn broer was automonteur die fixte het wel weer en dan kon ik weer een jaar rijden.

Mijn eerste auto was gratis, cadeau voor mijn broer, oud dingetje, Nissan Sunny waarbij je de ramen naar beneden moest duwen en hij kon niet meer op slot. 2 jaar in gereden. Toen begon ie te roesten aan de onderkant.
Mijn auto daarna kon ook niet op slot trouwens, was niet handig toen ik verloofde leerde kennen, die woonde in Lombok, Utrecht. Ik heb vaak de restanten van een junkie of zwerver die in de auto had overnacht gevonden. Nou ja niet van de persoon zelf, maar afval.

And so on.

Mijn broer regelde altijd mijn auto's. Erg handig, zeker omdat ik er gewoon niets om geef. Van A naar B wil ik.
Oh, een Sunny heb ik ook nog gehad, en een Mitsubishi Colt..... al 3 van de 8 Japanse automerken.
De laatste voor ik naar Saab ging was ook weer een Honda Civic.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206389239
Mijn 205je O+

Wat was ik treurig toen die opeens midden op de Talmalaan niet meer verder wilde :'(

Gelukkig kon ik m makkelijk zelf naar de kant duwen met een hand aan het stuur.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 18:02:45 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206389307
Ja, ik had ook wel een emotionele band met mijn Ford Fiesta. Ook van alles mee meegemaakt :') Kenteken ga ik ook nooit meer vergeten.
pi_206389332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:02 schreef Quoi het volgende:
Ja, ik had ook wel een emotionele band met mijn Ford Fiesta. Ook van alles mee meegemaakt :') Kenteken ga ik ook nooit meer vergeten.
Ik weet de meeste kentekens ook nog wel
  donderdag 20 oktober 2022 @ 18:08:09 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206389346
Even ingevoerd bij RDW kentekencheck. Geen hits. Betekent dat dat 'ie ergens op de sloop ligt? Vrees van wel. :{
pi_206389413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:08 schreef Quoi het volgende:
Even ingevoerd bij RDW kentekencheck. Geen hits. Betekent dat dat 'ie ergens op de sloop ligt? Vrees van wel. :{
Of ge-exporteerd
pi_206389592
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dit ligt zo ver van mijn wereld vandaan _O- Ik heb altijd als eis gehad (of opgelegd gekregen) dat ik iets fatsoenlijks (als in veilig/verantwoord) moet rijden. Ach ja, toch ben ik -door pech- inmiddels (met 3 verschillende auto's) 4x weggesleept. :D
Veilig en barrel kan samen hoor. Gewoon oud en zonder enige vorm van luxe. Zonder kinderen zou ik dat nog steeds doen.
pi_206389933
Ik weet nog mijn eerste auto. Een renault 11 electronic. Die was van begin jaren 80 en we kochten hem begin jaren 2000. Die zat vol electronica. Als de deur niet goed dicht zat 'right front door stil open'.
Of mijn favoriet 'engine overheating'. De keer dat het met een vriend gebeurde en ik naast de brandweer kazerne parkeerde. Hij vroeg zich af wat ik van plan was. Nou simpel. Motorkap open, stekker van de radiator zoeken. Weer aansluiten waar het hoort en weer verder rijden :D

Waarvan ook de remleiding doorgeroest was en dus niet werkte, een week nadat we terug kwamen uit de bergen. :o

De auto's wilden we toch wel wat veiliger.
pi_206390001
Mijn eerste auto was een volvo 440. Die stuurde echt heel fijn. Woog niet veel maar had wel stuurbekrachtiging
pi_206390006
Ik heb 2 keer met pech langs de snelweg gestaan, beide keren met een vrij nieuwe Nissan Almera. Dat hadden mijn barrels nooit. Die piepten en kraakten en hadden opstartproblemen maar zodra je reed, ging dat zonder issues. Daar zorgde mijn broer wel voor.

Er reed net een auto door onze straat, heeeeeel langzaam. Hij had niet door dat ik in onze auto zat om weg te rijden. Hij stapte uit en keek nogal onopvallend meerdere auto's in. Ik heb kenteken genoteerd van zijn auto. Is zoiets een 0800 geval, dus politie bellen?
pi_206390038
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:59 schreef exode het volgende:
Ik heb 2 keer met pech langs de snelweg gestaan, beide keren met een vrij nieuwe Nissan Almera. Dat hadden mijn barrels nooit. Die piepten en kraakten en hadden opstartproblemen maar zodra je reed, ging dat zonder issues. Daar zorgde mijn broer wel voor.

Er reed net een auto door onze straat, heeeeeel langzaam. Hij had niet door dat ik in onze auto zat om weg te rijden. Hij stapte uit en keek nogal onopvallend meerdere auto's in. Ik heb kenteken genoteerd van zijn auto. Is zoiets een 0800 geval, dus politie bellen?
Zou ik gewoon doen.
pi_206390189
Zullen we het niet over auto’s hebben? :(

SPOILER
  donderdag 20 oktober 2022 @ 19:15:51 #219
37150 livelink
pi_206390256
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:11 schreef arvensis het volgende:

SPOILER
Gelukkig geen persoonlijke ongelukken :*
pi_206390686
quote:

SPOILER
Ben je zelf oké?
pi_206390806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Gelukkig geen persoonlijke ongelukken :*
Precies. :)

@amaranta yes, gelukkig wel! Was wel erg geschrokken.
pi_206391104
@arvensis Gelukkig heb je zelf niks. Wel kunnen regelen met de buschauffeur, of had die het niet door?

@exode Bij barrel dacht ik aan de Ford Escort van mijn schoonzusje, daar viel een keer na een avonddienst de uitlaat er onderuit, die zijn we toen op gaan halen _O-
  Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 20:11:02 #223
382129 crew  Donna
pi_206391336
Mijn eerste auto was een VW Polo uit 1993. Zoals deze;

Was toen 15 jaar oud (de auto dus he, ik niet) en reed als een zonnetje. Ik had dezelfde wieldoppen ook. Was er echt heel zuinig op.
Hij leeft niet meer, zie ik bij de RDW.

--
Ik ben vrij nuchter en laat me niet zo snel opjutten, maar heb vandaag toch een bizarre dag.
Vanmiddag hoorde ik een vrij gek geluid, maar kon het niet plaatsen. Toen ik in de keuken stond, hoorde ik het luider en ik dacht dat de koelkast op hol geslagen was. Toen moest ik naar de wc en hoorde ik dat het uit de badkamer kwam. Stond de tondeuse van mijn vriend aan, maar de knop van 'power' stond gewoon naar beneden! Dat ding deed het dus uit zichzelf, zonder daadwerkelijk aan te staan. Het batterij oplaad lampje knipperde ook als een idioot (die hoort alleen te knipperen tijdens het opladen en niet zo idioot snel). Dus ik 'm aanzetten en weer uit. Ja toen was die ook echt uit, maar het lampje bleef zo snel knipperen. Heb ik 'm aan de lader gelegd en weer vergeten.
Uurtje later kom ik in de gang, doe ik het licht aan, knipper knipper knipper knipper, het leek wel een f-ing disco. En toen viel de lamp uit. Toen schoot me die tondeuse ineens weer in m'n hoofd en die knipperde ook nog steeds zo snel. Van de lader gehaald en weer aan de lader gehangen, op het kastje. Eind goed, al goed toch?

Hoor ik zonet ineens 'bam' uit de ruimte waar die tondeuse aan de lader hangt. Issie van het kastje gevallen waar die midden op lag. HOE DAN? Je hebt mij niet snel bang, maar ik zit echt niet lekker. :'(
pi_206391781
Mijn eerste auto was een gloednieuwe ford fiesta die bij de dealer vandaan kwam, eerder nooit de behoefte (of het geld) voor een auto gehad. Maar daarvoor wel vaak de oude kleine Suzuki van m’n moeder geleend, ook zonder stuurbekrachtiging. Dat was wel een gemis, zeker gezien de rotte parkeervakken bij m’n ouders waarbij ik met de huidige auto al drie keer moet steken omdat die parkeervakken onhandig geplaatst en gevormd zijn.

Maar voor een positieve noot: het LEGO Disney-kasteel is binnen *O* netjes terug in de doos gestopt waar hij pas met kerst uit mag. Alleen de gratis Lego Mario mushroom zat er niet bij :(
pi_206391830
Wie was de vorige eigenaar van de tondeuse Donna? *insert spooky muziekje

Of hij is gewoon kapot aan het gaan met kortsluiting erin waardoor hij rare dingen doet.
  Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 20:40:21 #226
382129 crew  Donna
pi_206391911
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:35 schreef FlyingFish het volgende:
Wie was de vorige eigenaar van de tondeuse Donna? *insert spooky muziekje

Of hij is gewoon kapot aan het gaan met kortsluiting erin waardoor hij rare dingen doet.
Bol.com! :7

Ja in de badkamer lag die niet aan de lader trouwens, zie dat dat niet zo duidelijk was in mijn rant haha. Was nog een beetje in shock dattie zo van de kast viel. _O-
  Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 20:41:51 #227
382129 crew  Donna
pi_206391930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:32 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn eerste auto was een gloednieuwe ford fiesta die bij de dealer vandaan kwam, eerder nooit de behoefte (of het geld) voor een auto gehad. Maar daarvoor wel vaak de oude kleine Suzuki van m’n moeder geleend, ook zonder stuurbekrachtiging. Dat was wel een gemis, zeker gezien de rotte parkeervakken bij m’n ouders waarbij ik met de huidige auto al drie keer moet steken omdat die parkeervakken onhandig geplaatst en gevormd zijn.

Maar voor een positieve noot: het LEGO Disney-kasteel is binnen *O* netjes terug in de doos gestopt waar hij pas met kerst uit mag. Alleen de gratis Lego Mario mushroom zat er niet bij :(
Meh, bummer. Gaat dat ook niet via een tegoedbon ofzo? Dat je er 1 kan halen?
pi_206391984
quote:

SPOILER
Wat een schrik. Ben je (weer) oké?
  donderdag 20 oktober 2022 @ 20:56:07 #229
37150 livelink
pi_206392145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:11 schreef Donna het volgende:
Mijn eerste auto was een VW Polo uit 1993. Zoals deze;

[ afbeelding ]
Was toen 15 jaar oud (de auto dus he, ik niet) en reed als een zonnetje. Ik had dezelfde wieldoppen ook. Was er echt heel zuinig op.
Hij leeft niet meer, zie ik bij de RDW.

--
Ik ben vrij nuchter en laat me niet zo snel opjutten, maar heb vandaag toch een bizarre dag.
Vanmiddag hoorde ik een vrij gek geluid, maar kon het niet plaatsen. Toen ik in de keuken stond, hoorde ik het luider en ik dacht dat de koelkast op hol geslagen was. Toen moest ik naar de wc en hoorde ik dat het uit de badkamer kwam. Stond de tondeuse van mijn vriend aan, maar de knop van 'power' stond gewoon naar beneden! Dat ding deed het dus uit zichzelf, zonder daadwerkelijk aan te staan. Het batterij oplaad lampje knipperde ook als een idioot (die hoort alleen te knipperen tijdens het opladen en niet zo idioot snel). Dus ik 'm aanzetten en weer uit. Ja toen was die ook echt uit, maar het lampje bleef zo snel knipperen. Heb ik 'm aan de lader gelegd en weer vergeten.
Uurtje later kom ik in de gang, doe ik het licht aan, knipper knipper knipper knipper, het leek wel een f-ing disco. En toen viel de lamp uit. Toen schoot me die tondeuse ineens weer in m'n hoofd en die knipperde ook nog steeds zo snel. Van de lader gehaald en weer aan de lader gehangen, op het kastje. Eind goed, al goed toch?

Hoor ik zonet ineens 'bam' uit de ruimte waar die tondeuse aan de lader hangt. Issie van het kastje gevallen waar die midden op lag. HOE DAN? Je hebt mij niet snel bang, maar ik zit echt niet lekker. :'(
Ik zou hem weggooien. Kan hij niet nat zijn geworden? Ik had deze week ook zoiets. Ik heb een beeldje van een zwangere vrouw en ineens viel dat beeldje vanuit het niets op de grond van het kastje. Het stond achterin de kast en compleet stabiel en er was ook geen trilling ergens in het huis.

Ik schrok er echt van en zag er bijna een teken in :@
Heb snel mijn moeder en mijn dochter gebeld om te checken of alles goed was. Ik hou helemaal niet van dit soort dingen :{
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:11:09 #230
37150 livelink
pi_206392331
Oh, en ik heb nog nooit een auto gehad. Wel een rijbewijs, maar nooit een auto.
pi_206392386
Autoopsoms O+

Mijn eerste, een Mercedes 190D uit 1985, toen nog een oldtimer.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 21:18:49 #232
382129 crew  Donna
pi_206392412
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik zou hem weggooien. Kan hij niet nat zijn geworden? Ik had deze week ook zoiets. Ik heb een beeldje van een zwangere vrouw en ineens viel dat beeldje vanuit het niets op de grond van het kastje. Het stond achterin de kast en compleet stabiel en er was ook geen trilling ergens in het huis.

Ik schrok er echt van en zag er bijna een teken in :@
Heb snel mijn moeder en mijn dochter gebeld om te checken of alles goed was. Ik hou helemaal niet van dit soort dingen :{
Zou misschien kunnen, maar theoretisch gezien kan hij daar tegen. Het was geen hele dure (wel een hele fijne), dus hij gaat idd in de kliko als ik het niet vertrouw. Volgens mij zit er zelfs nog garantie op. :P
Ik heb soms wel eens dingetjes (dat de radio van de auto aan springt als ik in het donker in de auto stap) waarbij ik denk; ah daar heb je m'n vader weer hoor. Daar kan ik dan ook wel om glimlachen.
Dit was niet grappig. :{w
pi_206392630
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:41 schreef Donna het volgende:

[..]
Meh, bummer. Gaat dat ook niet via een tegoedbon ofzo? Dat je er 1 kan halen?
Dat ding heeft een waarde van ¤4 ofzo. En m’n bestelling was digitaal verdwenen, dus ik heb van de week al uitgebreid contact gehad met de klantenservice die heel netjes alles opgelost hebben met een extraatje die later nog binnen moet komen maar al ‘onderweg’ is. Nu gaan zeuren over een gratis goedkope premium die er niet bij zat vind ik dan ook een beetje stom. Maar het was een perfect schoencadeautje geweest.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:46:04 #234
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_206392748
Nvm

Ziet er onsamenhangend uit.

[ Bericht 50% gewijzigd door Books1 op 20-10-2022 23:49:10 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_206394161
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:46 schreef Books1 het volgende:
Nvm

Voor mij was het duidelijk hoor!

Wel wat creepy die verhalen, maar mooi dat sommigen er wel een mooie gedachte/gevoel bij hebben
pi_206394578
Mijn eerste auto was een toen 20 jarige MB 250. Hij is nu 41 en staat ergens bij een garage. De bodem is weggeroest en of ie nog gemaakt kan worden, is de vraag. Ik huil niet gauw, maar toen wel :{

En wat een verhalen! Ik hou ervan O+
Heb het één en ander meegemaakt. Maar wel ff in een spoiler.

SPOILER
@Books1 ik las het en voor mij was het ook duidelijk hoor :)

Vergeet nog wat.
Dochter die bijna sliep en ineens een hand op haar hoofd voelde.
Ik die in bed lag en voelde dat er iets op mn bed ging zitten.

En het geeft een soort van veilig gevoel. Alsof toch mijn mams in de buurt is al zie ik haar nooit O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 21-10-2022 01:12:29 ]
If they say
pi_206395512
Ik werd wakker met snot en hoofdpijn -O- Ik zag de vakantie al weer in isolatie eindigen. Maar er kwam maar 1 streepje. Er waren ook heel veel snotterende kinderen in de klas. Dus ik hoop dat het alleen verkouden is. Fingers crossed...
pi_206395647
Mijn collega had van de week een wichelroedeloper in huis gehad, en die meet ook je energie, kijkt welke vitamines je tekort komt. Ik geloof daar dus niets van.
Ze zei nog: snap wel dat het zweverig klinkt, en misschien zit het tussen mijn oren, maar wichelroede is gewoon bewezen waar. Ik weet niet bij welke universiteit ze die conclusie getrokken hebben, maar ik kon het niet vinden :D

En toen zei ze: ik denk gewoon dat er meer is tussen hemel en aarde.
Mijn reactie: ik geloof al niet in een hemel, dus denk al helemaal niet dat er iets tussen zit.

_O- ik moet dan zo lachen, want ze vertelt dit soort verhalen heel vaak tegen mij, maar ik kan daar echt niets mee.

Ik vind jullie verhalen mooi en ik vind het al helemaal mooi dat je er iets uit kunt halen. Geloven dat er iets achter zit doe ik zelf alleen niet.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:42:55 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206395985
Ik geloof ook niet zo. Maar tegelijkertijd heb ik ook onverklaarbare dingen meegemaakt. Dus ik twijfel soms nog.

Vlak na het overlijden van mijn broertje, ging ik weer voor het eerst met de trein. Dat was al reuze spannend.
En ik weet niet de exacte plek op het spoor waar hij is overleden, maar ik heb er een idee bij van waar het is geweest.
Dus die eerste keer, begon op exact die plaats, mijn telefoon te rinkelen. Maar er stond niks in het scherm en er was ook niemand aan de lijn toen ik opnam.

Ik heb ook gezegd, hardop weleens thuis. Dat ik dat eng vind en dat hij niet moet komen.
Ik zou dan ook echt de pan uitflippen als iemand mij zou aanraken of op bed komen zitten.
pi_206396363
Het stomme is, ik ben absoluut geen zweverig type. Weet ook niet of er iets is na de dood. Zal ook nooit naar een medium of zo gaan, of iets met wichelroedes :D Maar dit is gewoon zó bizar. Dat ik met mijn moeder afspreek dat ze me iets zal laten merken na haar dood, ze niet veel later plots sterft en dat dit dan begint. Onverklaarbaar en natuurlijk weet ik niet of zij dit echt is of toeval.
Het meeste is ook gebeurd in de jaren na haar dood. Nu is het rustig, behalve de geur en de keer op bed.

Paar jaar geleden was ik aan het stofzuigen, hoor ik ineens: hallo? Ik draai me om, doe de stofzuiger uit in de verwachting iemand achter me te zien. Niks. Kids waren in de kamer dus ik vroeg of ze dat ook gehoord hadden? Ze kijken me weird aan. Nope. Was een wat zware stem. Toen ben ik verder gaan stofzuigen.
Ik kijk er niet meer van op, aanvaard het maar want anders is het...eng misschien?
If they say
pi_206396385
Och @Hupje beterschap :*
If they say
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:39:56 #242
382129 crew  Donna
pi_206396497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 07:31 schreef Hupje het volgende:
Ik werd wakker met snot en hoofdpijn -O- Ik zag de vakantie al weer in isolatie eindigen. Maar er kwam maar 1 streepje. Er waren ook heel veel snotterende kinderen in de klas. Dus ik hoop dat het alleen verkouden is. Fingers crossed...
Beterschap!
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:42:11 #243
382129 crew  Donna
pi_206396527
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:46 schreef Books1 het volgende:
Nvm

Ik had het wel gelezen hoor, niet onsamenhangend.

Ik ben dus ook helemaal geen zweverig type, maar met sommige dingen vind ik het wel een fijn gevoel geven en of ik dat nou aan niks koppel of aan een overledene van dichtbij dan maakt me dat niet zoveel uit. Maar dit vond ik echt niet leuk. Je moet er niet bang van worden.

Heb ook niet zo best geslapen haha. 8)7
pi_206396560
Gisterenavond stond de overbuurvrouw met een grote wasmand voor de deur. Haar wasmachine was tijdens een was ineens gaan roken ploep uit. En net op dat moment belde haar schoonmoeder dat haar schoonvader was overleden....Of ze bij ons de was kon doen. En wij dachten alleen maar, ga zitten, we maken een kopje thee, wat is er gebeurd?

En iets heeeeel anders, werkgedoe. (ja alweer of nog steeds)
SPOILER
pi_206396688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:42 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik had het wel gelezen hoor, niet onsamenhangend.

Ik ben dus ook helemaal geen zweverig type, maar met sommige dingen vind ik het wel een fijn gevoel geven en of ik dat nou aan niks koppel of aan een overledene van dichtbij dan maakt me dat niet zoveel uit. Maar dit vond ik echt niet leuk. Je moet er niet bang van worden.

Heb ook niet zo best geslapen haha. 8)7
Snap ik! Dit was ook wel heel weird :o

Zoon wil shoppen :') Dan gaan we dat maar doen
If they say
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:13:36 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206396795
Beterschap Hupje.

@exode, misschien uitkijken naar een andere baan?
Je bent vaker negatief over je werk dan positief. Althans zo lijkt het.
pi_206396870
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:13 schreef amaranta het volgende:
Beterschap Hupje.

@:exode, misschien uitkijken naar een andere baan?
Je bent vaker negatief over je werk dan positief. Althans zo lijkt het.
Je hebt volledig gelijk.

Ik zeg het standaard tegen mijn collega's. Als je alleen nog maar kan klagen over je werk, kan je 2 dingen doen. Zelf iets doen om het te verbeteren of weggaan.

Ik vind het wel lastig omdat verloofde nog steeds niet volledig hersteld is en dat ook effect heeft op mij. Ik hoef me niet te veantwoorden als ik een dag offline ben, of eerder weg of of. Ze weten wat er speelt. Een nieuwe baan is best stressvol in het begin.

Ik zou dan eerder binnen het bedrijf kijken, want als ik van functie wissel mag ik wel de switch maken naar het nieuwe functiegebouw inclusief promotie.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:32:43 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206396965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:22 schreef exode het volgende:

[..]
Je hebt volledig gelijk.

Ik zeg het standaard tegen mijn collega's. Als je alleen nog maar kan klagen over je werk, kan je 2 dingen doen. Zelf iets doen om het te verbeteren of weggaan.

Ik vind het wel lastig omdat verloofde nog steeds niet volledig hersteld is en dat ook effect heeft op mij. Ik hoef me niet te veantwoorden als ik een dag offline ben, of eerder weg of of. Ze weten wat er speelt. Een nieuwe baan is best stressvol in het begin.

Ik zou dan eerder binnen het bedrijf kijken, want als ik van functie wissel mag ik wel de switch maken naar het nieuwe functiegebouw inclusief promotie.
Goed dat je het zelf ook inziet. Succes met de keuze maken.
pi_206396995
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:22 schreef exode het volgende:

[..]
Je hebt volledig gelijk.

Balen! Blijf trekken aan die bel! Laat het maar omhoog escaleren. Dit moeten ze op kunnen lossen.
Met een meidenkwartet
pi_206397028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:34 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Balen! Blijf trekken aan die bel! Laat het maar omhoog escaleren. Dit moeten ze op kunnen lossen.
Dat is nu ook mijn voorstel, ga naar HR, vraag of ik naar het functiegebouw overgezet kan worden en vraag die promotie. Ik ga de hoepels niet door.

'Wat als het een nee is?'
'Dan is het voor mij duidelijk dat de loyaliteit van 1 kant komt. Je mag zelf invullen wat ik dan ga doen.'

Ik stelde nog een gewetensvraag, als ik wegga in welke schaal de vacature dan komt.....aan 1 keer raden hebben jullie genoeg denk ik he.

Ik wacht even af. Er is 1 vacature intern die mijn aandacht trekt, ik ken de manager en de afdeling ook goed. Maar ik vind het niet fair tegenover mijn manager om informeel te vragen of het zin heeft om te solliciteren. Ik heb een ultimatum gegeven, dan moet ik ook wachten op de uitkomst.
pi_206397088
Eens met de rest exode. En je bent te braaf. Jouw manager heeft al heel lang de tijd gehad om door te drukken en dit op te lossen. Als je nu een kans ziet, gewoon nemen.
Door al jouw verhalen zou ik ook niet bij dat bedrijf willen werken :P
pi_206397205
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:45 schreef Bottoms_up het volgende:
Eens met de rest exode. En je bent te braaf. Jouw manager heeft al heel lang de tijd gehad om door te drukken en dit op te lossen. Als je nu een kans ziet, gewoon nemen.
Door al jouw verhalen zou ik ook niet bij dat bedrijf willen werken :P
Jawel joh, ik zit in een soort bermuda driehoek.
Ik wil niet voor niets eerst intern kijken.
pi_206397235
Overigens ligt dit niet aan mijn manager, die wordt inmiddels net zo wanhopig als ik. Ik ga hier niet online gooien waarom ik weet dat hij er niets aan kan doen, maar er zit wat meer achter.
pi_206397264
Exode, ik zou ook gewoon (in)formeel informeren naar die nieuwe functie. Er zijn al zoveel momenten geweest dat je manager zijn poot stijf had kunnen houden wat betreft jouw inschaling, maar blijkbaar is het niet belangrijk genoeg en blijf jij gewoon je werk doen. Misschien dat je manager ook tegen bepaalde muren loopt, maar ergens in de organisatie is het niet belangrijk genoeg om er wat aan te doen. En verschuilen achter administratieve processen is zo makkelijk, want als het bij een nieuwe vacature voor jouw functie wel kan, dan kan het nu ook.

Er moet een keer een consequentie komen, want anders ben je alleen maar een werknemer die zijn ongenoegen uit, maar vervolgens wel blijft doen wat ze daarvoor ook deed.

Dat klinkt misschien hard, en het is ook moeilijk. Sterker nog, ik mag mijn eigen advies zelf ook wel meer toepassen, want ben er zelf ook wel echt slecht in.
pi_206397284
Thanks all!
Jullie hebben ook gelijk.

En klaar met zeiken hoor, ik ga mijn eigen regel weer toepassen.
pi_206397305
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:59 schreef exode het volgende:
Overigens ligt dit niet aan mijn manager, die wordt inmiddels net zo wanhopig als ik. Ik ga hier niet online gooien waarom ik weet dat hij er niets aan kan doen, maar er zit wat meer achter.
En hierom zou ik dus niet kunnen aarden in een groot en log bedrijf. Dit soort bureaucratisch geneuzel zou ik knettergek van worden. De situatie is duidelijk oneerlijk en verkeerd. Hoezo kan dit niet opgelost worden? Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Ik heb nog maar 2 keer ontslag gegeven, maar de eerste keer was het om dezelfde reden. Ik voelde mij achtergesteld, had daar goede en logische argumenten voor en kreeg een njet terug zonder uitleg waarom. Maand later had ik ander werk.

Kan je niet al wat in gang zetten zonder dat het definitief is. Zou gewoon zonde zijn als je iets misloopt want wie weet wanneer jouw manager met een antwoord komt.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:07:53 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206397312
Mijn man heeft eens een keer zoiets meegemaakt. Het is al een paar jaar geleden ik weet niet meer precies hoe het zat.
Het kwam er op neer dat mijn man weg ging of weg moest, op een bepaalde functie. En dat hij zei wie gaat dan doen wat ik nu doe?
Maar zij zagen dat probleem niet zo. En uiteindelijk is mijn man dus weggegaan. En kwamen ze er achter dat er inderdaad niemand was die het werk kon doen wat hij deed.
En volgens mij hebben ze hem toen tijdelijk alsnog moeten inhuren via zijn nieuwe werkgever. Wat veel duurder was.
pi_206397348
En nog een toevoeging: eigenlijk zijn het de woorden die mijn man altijd tegen mij zegt. Omdat ik uiteindelijk dingen toch wel oplos, dus is er vanuit de werkgever ook geen belang/noodzakelijkheid om iets te veranderen. Advies van mijn man is altijd "laat de boel maar eens goed in de shit lopen, dan verandert er veel sneller iets".
Maar ja, dat ellendige verantwoordelijkheidsgevoel zorgt ervoor dat ik klanten niet de dupe wil laten worden van interne issues.

Sinds de zomervakantie bewaak ik wel veel beter mijn werktijden, want ik heb al zoveel overuren gehad dit jaar, dat ik aan het eind van dit jaar nog zo'n 6 weken vrije uren heb staan.
pi_206397400
Ik heb bij kleinere bedrijven gewerkt en dat trekt mij juist minder.

En laten we eerlijk zijn, ik weet ook niet zo goed wat ik dan zou willen doen. Het inhoudelijke deel wat mij al langer irriteert wordt niet opgelost door meer geld.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:24:59 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206398820
Mededeling; het is gelukt!
Ik was op tijd bij Wibra en heb de hand weten te leggen op een SCRUBDADDY en een SCRUBMOMMY

https://www.bestproducts.(...)daddy-sponge-review/

It’s a wonderful life.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:08:32 #261
382129 crew  Donna
pi_206399504
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:24 schreef amaranta het volgende:
Ik was op tijd bij Wibra en heb de hand weten te leggen op een SCRUBDADDY en een SCRUBMOMMY

It’s a wonderful life.
Hahaha. 123schoon.nl verkoopt ze evt ook.
pi_206399616
quote:

It’s a wonderful life.
:D Ik heb bij de Normal een scrub daddy gekocht.
pi_206400289
quote:

It’s a wonderful life.
This post is worthless without reviews.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:54:40 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206400365
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
This post is worthless without reviews.
Ik hen alleen de spons gekocht. Motivatie hadden ze niet bij wibra
pi_206400404
quote:

It’s a wonderful life.
Oooooh, mag ik je aanraken!?! Cool by association enzo
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:28:00 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206400612
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Oooooh, mag ik je aanraken!?! Cool by association enzo
Zeker! Zeker!
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:28:44 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206400616
quote:

It’s a wonderful life.
De scrubmommy is vast nuttiger dan de daddy.
KuikenGuppy
pi_206400783
quote:

It’s a wonderful life.
Oeh Shark Tank! Zo’n beetje het enige product wat mij bijgebleven is! *O*
pi_206407440
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:07 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft eens een keer zoiets meegemaakt. Het is al een paar jaar geleden ik weet niet meer precies hoe het zat.
Het kwam er op neer dat mijn man weg ging of weg moest, op een bepaalde functie. En dat hij zei wie gaat dan doen wat ik nu doe?
Maar zij zagen dat probleem niet zo. En uiteindelijk is mijn man dus weggegaan. En kwamen ze er achter dat er inderdaad niemand was die het werk kon doen wat hij deed.
En volgens mij hebben ze hem toen tijdelijk alsnog moeten inhuren via zijn nieuwe werkgever. Wat veel duurder was.
Plotseling ziek worden werkt ook goed.
Helaas werkt mijn man ook bij een groot en log bedrijf waardoor de functieschaal door 100 hoepels heen moet maar een aantal andere knelpunten zoals werkdruk zijn wel aangepakt.

Nog een mooie: bedrijven waarbij moet worden bezuinigd op personeelskosten. Vervolgens dure arbeidskrachten inhuren. Inhuur wordt vanuit een ander potje betaald dus ze kunnen zichzelf aan het einde van het jaar een schouderklopje geven want er is bezuinigd op personeelskosten ^O^ :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 23-10-2022 14:30:47 ]
pi_206416966
Wat een rust hier, iedereen op vakantie ofzo?

Hier mogen ze morgen weer naar school *O*
pi_206417015
Hier vanmiddag als het goed is het verjaardagscadeau van de oudste inlossen. Een rondvlucht in een vliegtuigje. Het lijkt prima weer te worden, hopelijk in de lucht ook zodat het deze keer wel door kan gaan!

Heb wel een vierzitter geregeld zodat ik zelf (en de jongste) ook mee kan :P maar hij mag voorin en ook zelf sturen op een gegeven moment.

Hoop dat hij het net zo gaaf vind als dat ik denk dat hij het gaat vinden. Tis nog een verrassing
pi_206417076
@hilliebillie wat een gaaf cadeau! Heel veel plezier vandaag!
pi_206417118
Heel veel plezier @hilliebillie, cool!!
  zondag 23 oktober 2022 @ 09:22:23 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206417262
Heel gaaf!
pi_206417557
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 07:58 schreef Nijna het volgende:
Wat een rust hier, iedereen op vakantie ofzo?

Hier mogen ze morgen weer naar school *O*
Druuuuuuk!

De week vol klussen is gestart hier. Morgen worden de openslaande deuren geplaatst dus we moesten nog even de hor verwijderen en de gordijnen. Schoonvader heeft gisteren de verprutste binnenafwerking van de kozijnen bij de kinderen opgelost. Gisteren ook even de schuur opgeruimd zodat de zonnepanelen daar kunnen staan die er woensdag af gaan.

Maar ik heb geen vakantie komende week, de rest van het huis wel. Sterker nog mijn werkweek zit ramvol.
pi_206417563
Veel plezier Hillie!
pi_206417868
Leuk Hillie! Dat moet hij wel gaaf gaan vinden!

Wij zijn inderdaad op vakantie *O* alleen een beetje jammer dat m’n voet nog niet hersteld is, glijbanen en de wildwaterbaan is met gekneusde voet niet echt een succes.
pi_206419339
Wij zijn ook op vakantie O+ Onderweg naar Legoland in Denemarken.
pi_206419425
Hillie, wat een gaaf cadeau! Ben benieuwd hoe hij het vindt!

Hier is de vakantie begonnen met een zieke Simon. Gister gedurende de dag begon hij zich steeds slechter te voelen, steeds minder trek en 's avonds een halve visstick gegeten en dat was het. Vandaag ook nog niet lekker. Hij heeft boven de 39 graden koorts. Sneu voor hem.
pi_206420154
Ah wat balen Tolstoi. Beterschap voor hem!

Het vliegen was super gaaf! Hij heeft het echt super leuk gevonden ook. Zal eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen (eventjes)

linkje weer weg voor het topic vol zit

(Weet niet of ie het doet)

[ Bericht 26% gewijzigd door hilliebillie op 23-10-2022 19:18:17 ]
pi_206420259
Super tof hillie!!
pi_206420322
@TolstoiFan, beterschap :*

@hilliebillie, gaaf!
pi_206420782
Oh @hilliebillie wat super stoer van je zoon! Gaaf filmpje O+

@TolstoiFan beterschap voor Simon, @FlyingFish sterkte met voet en fijne vakantie en @MevrouwCactus jullie ook een fijne vakantie!

Hier morgen ook weer naar school en vandaag maar weer geshopt :') Vrijdag niks fatsoenlijks kunnen vinden voor zoon, de h&m hier verkoopt maar tot kids maat 140 :? dus maar ff naar Amstelveen geweest. Daar wél geslaagd en nu heeft zoon genoeg kleding voor de winter :s)
Kocht ieder jaar winterschoenen voor meneer maar die droeg hij nooit. Dit jaar maar niet gekocht, zonde vant geld :')

De Sting had uitverkoop want stopt ermee. Alles halve prijs dus 3 broeken voor man meegenomen. En wat kocht ik voor mezelf? Niks, noppes, nada :')
If they say
pi_206421062
Iemand nog een tip voor een leuke meidenjas, maat 164 denk ik, liefst waterafstotend, maar dan niet van die manchetten waar je je duim doorheen kan steken... en zwart of donkerblauw (er mag absoluut geen roze op zitten van de puber) ik kan het niet helemaal vinden.
Bij intersport en perrysport hier hebben ze niet zo heel veel en wat ze hebben heeft de verkeerde manchetten en dat wil ze niet aan want dat zit niet goed.
  zondag 23 oktober 2022 @ 17:46:15 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206421579
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 14:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Hillie, wat een gaaf cadeau! Ben benieuwd hoe hij het vindt!

Hier is de vakantie begonnen met een zieke Simon. Gister gedurende de dag begon hij zich steeds slechter te voelen, steeds minder trek en 's avonds een halve visstick gegeten en dat was het. Vandaag ook nog niet lekker. Hij heeft boven de 39 graden koorts. Sneu voor hem.
Sneu :{
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 oktober 2022 @ 17:48:29 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206421607
Maar die manchetten voor je duimen hoef je toch niet te gebruiken? Voel je niks van...

https://www.decathlon.nl/(...)3?mc=8544380&c=BLAUW

Deze iets?

Edit: bij nader inzien heeft die een roze binnenkant... Sorry
  zondag 23 oktober 2022 @ 17:55:47 #287
37150 livelink
pi_206421693
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 17:02 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een tip voor een leuke meidenjas, maat 164 denk ik, liefst waterafstotend, maar dan niet van die manchetten waar je je duim doorheen kan steken... en zwart of donkerblauw (er mag absoluut geen roze op zitten van de puber) ik kan het niet helemaal vinden.
Bij intersport en perrysport hier hebben ze niet zo heel veel en wat ze hebben heeft de verkeerde manchetten en dat wil ze niet aan want dat zit niet goed.
Deze misschien?
pi_206421710
Ik zie net dat iedereen van 1986 of eerder een afspraak kan inplannen voor de corona herhaalprik. Dat had ik zelf gemist, dus bij deze voor degenen die dat ook nog niet wisten.
  zondag 23 oktober 2022 @ 18:28:51 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206422091
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 17:57 schreef Hupje het volgende:
Ik zie net dat iedereen van 1986 of eerder een afspraak kan inplannen voor de corona herhaalprik. Dat had ik zelf gemist, dus bij deze voor degenen die dat ook nog niet wisten.
Ik zat het me vanmiddag af te vragen idd
  zondag 23 oktober 2022 @ 21:56:21 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206425358
Ik kreeg de resultaten van onze gezins fotoshoot binnen - die met het kotsen tussendoor ja - en sommige foto's zijn prachtig.

SPOILER
Ik ga m'n zelfvertrouwen effe zoeken.
  zondag 23 oktober 2022 @ 22:00:53 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206425441
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206425893
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg de resultaten van onze gezins fotoshoot binnen - die met het kotsen tussendoor ja - en sommige foto's zijn prachtig.

SPOILER
SPOILER
pi_206429579
Tink :* Naar om je zo te voelen, ik vind het knap dat je zoveel bent afgevallen.

Drukke ochtend hier. De openslaande deur mannen stonden stipt om 07:30 voor de deur en de vrachtwagen met de dakpannen volgde om 08:00. De hele wijk is wakker iig.
Gezellige mannen allemaal, Juul mocht nog even op de vrachtwagen.

Ik ga zo naar de garage voor de APK, ik laat mijn gezin achter in de herrie en 'kou'.

Morgen is mijn vrije dag deze week *O* Ik ga denk ik lekker naar de sauna :)
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:17:55 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206429781
Txs dames, ik kan het na een nachtje slapen een stuk beter relativeren, maar gisteren baalde ik echt even. Hebben we een prachtige foto en zie ik daar dat megaschort hangen.

Eventueel wil ik wel een foto delen in pb ofzo, als iemand nieuwsgierig is wat ik bedoel.
pi_206430587
Hier een heel bijzonder bezoekje aan de garage, auto krijgt een onderhoudsbeurt en APK en er is gewoon NIETS aan de hand. Er is niets kapot, niets bijna kapot.

Ik zette me al schrap voor een leuke rekening *O*
pi_206430675
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:17 schreef Tink89 het volgende:
Txs dames, ik kan het na een nachtje slapen een stuk beter relativeren, maar gisteren baalde ik echt even. Hebben we een prachtige foto en zie ik daar dat megaschort hangen.

Eventueel wil ik wel een foto delen in pb ofzo, als iemand nieuwsgierig is wat ik bedoel.
Ik snap helemaal wat je zegt, als ik mezelf zie op foto's zie ik ook vooral de extra kilo's. Toch probeer ik heel bewust foto's te maken. Mijn kinderen zien die extra kilo's namelijk niet, die nemen me zoals ik ben. En ook later kijken ze terug naar die foto's met een positief beeld bij een bepaalde herinnering en zullen ze niet naar die extra kilo's kijken.

Tenminste, dat doe ik niet bij foto's uit mijn jeugd. Daar kijk ik naar het plezier dat van ons af straalt, of de gekke kleding, etc.
pi_206431434
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 17:48 schreef Tink89 het volgende:
Maar die manchetten voor je duimen hoef je toch niet te gebruiken? Voel je niks van...

https://www.decathlon.nl/(...)3?mc=8544380&c=BLAUW

Deze iets?

Edit: bij nader inzien heeft die een roze binnenkant... Sorry
Die manchetten voel je wel, vindt zij (ultragevoelig kind).
Die jas vind ik wel leuk (behalve de kraag maar die kan eraf ;) ), ondanks de binnenkant. Ik ga hem haar laten zien :).

@livelink, ook leuk, die ga ik haar ook laten zien.

@Tink89 :*
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:23:55 #298
37150 livelink
pi_206431690
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ik snap helemaal wat je zegt, als ik mezelf zie op foto's zie ik ook vooral de extra kilo's. Toch probeer ik heel bewust foto's te maken. Mijn kinderen zien die extra kilo's namelijk niet, die nemen me zoals ik ben. En ook later kijken ze terug naar die foto's met een positief beeld bij een bepaalde herinnering en zullen ze niet naar die extra kilo's kijken.

Tenminste, dat doe ik niet bij foto's uit mijn jeugd. Daar kijk ik naar het plezier dat van ons af straalt, of de gekke kleding, etc.
Wijs advies. Helaas lukt het me zelf ook niet om me er aan te houden. Al sinds dat ik kind was doe ik mijn best om niet op foto's te staan. En er zijn dan ook heel weinig foto's van me. En dan zie je later op de zeldzame foto's die er wel zijn dat het toch leuk is dat er iets wordt vastgelegd. Maar toch zorg ik er iedere keer weer voor dat ik er net niet ben als er een foto wordt gemaakt.
pi_206431868
Ik denk dan altijd maar aan de foto die bij mijn ouders staat, een jaar na de geboorte van de jongste en op mijn zwaartepunt. Elke andere foto daarna valt mee. Ondanks bobbelbuik, hamsterwangen en betonpaalpoten. Dat gewicht stond me echt niet.. Gevalletje 'het kan altijd erger' :@
  maandag 24 oktober 2022 @ 12:43:45 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_206431939
Ik probeer eigenlijk elk jaar een afspraak te maken met een fotograaf voor een fotoshoot. En nee, daar sta ik niet altijd even leuk op (naar mijn idee), maar wel minder erg dan op veel andere foto's ;)

En het is gewoon heerlijk om even lekker opgetut te worden, je haar perfect te hebben zitten en dan gezellig met de fotograaf op stap te gaan en foto's te krijgen waar de lol van afspat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 12:48:11 #301
382129 crew  Donna
pi_206432002
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:56 schreef Tink89 het volgende:

Ach. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties