abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206343048
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:35 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
70.000 Russen met Iraanse wapens.

Zeg niet dat die zomaar kiev gaan overnemen, zeg wel dat Oekrane het lastig krijgt.
Ah, het summum van moderne technologie, Iraanse wapens.
pi_206343134
Merk dat het topic weer overspoeld met russisch gunstige speculaties. gaat het soms weer slecht met Rusland's plannen?
pi_206343155
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:56 schreef Korenfok het volgende:
Merk dat het topic weer overspoeld met russisch gunstige speculaties. gaat het soms weer slecht met Rusland's plannen?
Nee nee dit is het ECHTE RUSSISCHE leger die we nu te zien krijgen, trust me bro
pi_206343158
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:56 schreef Korenfok het volgende:
Ik wou het net komen zeggen. Ik bemerk hier een hoop opwinding, maar op andere kanalen is alles rustig…
zie email 27 oktober
pi_206343206
twitter

Maar 9000 of 70.000, 100.000 maakt nogal verschil.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 19:01:00 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206343209
Ik bemerk hier ook geen opwinding

Kabbelt een beetje atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206343211
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee nee dit is het ECHTE RUSSISCHE leger die we nu te zien krijgen, trust me bro
Het leger met een week training en Iraanse wapens? Vroeger noemde we dat de Hezbollah ;)
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 19:02:43 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206343236
Hehehe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 16 oktober 2022 @ 19:02:57 #259
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206343244
Wellicht reeds gepost hier, maar heel misschien 'n klein lichtpuntje in duistere tunnel van deze smerige oorlog wanneer MH17-verdachte Igor Girkin in de kraag gevat kan worden en zou kunnen boeten.
https://www.telegraaf.nl/(...)erdachte-igor-girkin
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_206343249
twitter
twitter

Ik begrijp niet waarom jullie zo zeker weten dat Rusland nu met een halfgetraind leger nog een keer het noorden en Kyiv zal proberen te veroveren. Ze kunnen er niet heen vliegen, Oekrane zei meer dan een week geleden al dat ze er klaar voor waren. Ik zie het nog steeds als een poging Kherson te redden door Oekrane te verleiden het noorden beter te verdedigen. Maar het noorden wordt al goed verdedigd.
Ik heb wel vertrouwen in de Oekraense legerleiding, ze weten wat ze doen.

En de Russen hebben ook Bakhmut nog steeds niet.
Over een week wandelt Zelenskyy door de straten van Kherson. Hopelijk blijft Poetin erin.
pi_206343253
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het leger met een week training en Iraanse wapens? Vroeger noemde we dat de Hezbollah ;)
Ja maar het zijn er 100.000 !! Echt waar waarom zijn jullie niet bang !!
pi_206343338
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:00 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Als Rusland geen nucleairewapens had: ja, dan was die kans reel geweest en had het westen allang militair ingegrepen. Je kunt je ook afvragen of Rusland uberhaupt Oekrane was binnen gevallen als het geen nucleairewapens had gehad.
Hoe ga je je eigen land verdedigen met nucleaire wapens? Je eigen bevolking doden? Die wapens zijn bij uitstek bedoeld om aan te vallen (niet dat dat ooit zou gebeuren)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 16 oktober 2022 @ 19:18:15 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206343454
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Ik begrijp niet waarom jullie zo zeker weten dat Rusland nu met een halfgetraind leger ...
Nog niet eens voor een groot deel... Niet getraind, een weekje getraind.
pi_206343494
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nog niet eens voor een groot deel... Niet getraind, een weekje getraind.
Waren er laatst geen lichamen gevonden van jongens die op maandag waren gemobiliseerd en op (bij wijze van) donderdag al dood waren?
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 16 oktober 2022 @ 19:22:11 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206343498
Schietpartij op de legerbasis ging er dus om dat een officier 'Allah is een lafaard' zei en toen gingen de moslims schieten.

twitter

1/ The independent Russian media outlet ASTRA has published an interview with a claimed eyewitness of the mass shooting yesterday at a Russian army training facility. He says that the shooting arose from a dispute between Muslim and Christian soldiers. Translation below. ?
2/ "ASTRA journalists were able to speak to a serviceman who claims to have been wounded during a shooting at the Soloti training range in the Belgorod region and saw the incident with his own eyes. The soldier is currently in hospital in the town of Valuyki.
3/ ASTRA is not publishing the soldier's name, for the sake of his safety.

IMPORTANT: At the time of publication, we were unable to independently confirm the identity of either the narrator himself or the identities of others who appear in the story.
4/ "It all started when some of our soldiers - a Dagestani, an Azerbaijani and an Adyghe - said that 'this is not our war' and tried to write a report saying that they did not want to serve anymore.
5/ Lieutenant Colonel Andrei Lapin, when he learned this through the company commander, gathered everyone and started to say that "this is a holy war." Everything happened in the morning at the parade ground, where the formation takes place, the anthem is sung.
6/ A conflict broke out, people started pushing each other, including a few from my company.

The Tajiks told Lapin that a holy war meant [only] a war between Muslims and infidels.
7/ Lapin said that "Allah must be a coward if he does not allow you to fight for the country to which you took an oath". I personally think that's what hurt the most, the phrase that "Allah is a coward".
8/ The phrase shocked a lot of people - those who were standing there on the parade-ground. Because we also have Muslims among our officers, both Bashkirs and Tatars.
9/ After the formation, the Russians and Muslims continued the conflict, after which everyone dispersed and, it seems, calmed down.
10/ And an hour and a half later, around lunch time, they sent us all to the firing ranges, and three of the Tajiks, who were on contract service, brought their automatic rifles, they had live ammunition, and shot our commander, Lieutenant Colonel Lapin, he died on the spot.
11/ And they started shooting indiscriminately. At the range there were both contract servicemen and mobilised. I saw only the dead, of whom there were 29 people. The 30th is Lieutenant Colonel Lapin.
12/ This does not include two of the Tajiks; counting them too, there were 32 killed. I do not know exactly how many are wounded, some of them have already been taken by helicopter to Belgorod, and some of them are in Valuyki now with me.
13/ Two or three minutes before the shooting started, we Muslims were told to step aside. I remember the names of the shooters: Bikzot - he is a senior sergeant, another - Anushe, and a third - junior sergeant Ami. I don't remember their [sur]names. Junior sergeant Ami got away.
14/ Ensign Semyonov killed two of the shooters. At that moment Semenov was in the room where the boxes of ammunition are kept, where we get them. He had his own combat pistol, he was not present during the shooting, he heard what was going on, came out and shot both Tajiks.
15/ He also hit Ami in the shoulder, but Ami managed to escape. He crossed the wire where the fence was, it wasn't even a fence, but a bent wire - this is the place some people used to go into the city when it was impossible to get through the checkpoint.
16/ There was such an embankment, he just stepped over it, to put it crudely. We were told he was still on the run, they hadn't caught him.
17/ The Tajiks in particular [who opened fire] were fierce supporters of their faith. They were constantly arguing because they were not allowed to do namaz [prayers] on time and they were not given a prayer room," the young man said. /end

[ Bericht 37% gewijzigd door slashdotter3 op 16-10-2022 19:53:24 ]
pi_206343525
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ah, het summum van moderne technologie, Iraanse wapens.
Is toch wel erg slecht met je gesteld als je wunderwaffen uit Iran moeten komen.
pi_206343545
quote:
9s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is toch wel erg slecht met je gesteld als je wunderwaffen uit Iran moeten komen.
En ondertussen maar janken dat Oekrane wapens krijgt van andere landen.
pi_206343558
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:10 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Hoe ga je je eigen land verdedigen met nucleaire wapens? Je eigen bevolking doden? Die wapens zijn bij uitstek bedoeld om aan te vallen (niet dat dat ooit zou gebeuren)
Dat ook niet, ze zijn nu vooral bedoeld als vergeldingsmiddel.
Цой жив
pi_206343625
twitter
pi_206343628
quote:
15s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:02 schreef Scjvb het volgende:
Wellicht reeds gepost hier, maar heel misschien 'n klein lichtpuntje in duistere tunnel van deze smerige oorlog wanneer MH17-verdachte Igor Girkin in de kraag gevat kan worden en zou kunnen boeten.
https://www.telegraaf.nl/(...)erdachte-igor-girkin
Ook als hij gepakt wordt geloof ik er niet in dat hij in Nederland eindigt. Die wordt gewoon ingezet voor een (grote) gevangenenruil oid, daar heeft Oekrane veel meer aan.
pi_206343648
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ook als hij gepakt wordt geloof ik er niet in dat hij in Nederland eindigt. Die wordt gewoon ingezet voor een (grote) gevangenenruil oid, daar heeft Oekrane veel meer aan.
Benieuwd wat de landen betrokken bij de MH17-ramp daarvan zullen vinden.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_206343673
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Er is voor Oekrane nauwelijks betere diplomatie naar een Europees land denkbaar dan deze klootzak aan Nederland uit te leveren. Als ze hem pakken gaat ie met een strik eromheen naar Nederland.
pi_206343697
Wit Rusland gaat echt compleet imploderen als dit zo doorgaat denk ik..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')