abonnement Unibet Coolblue
pi_206333316
Door een ongeluk zit ik in de ziektewet sinds 2,5 week met NAH gerelateerde (hopelijk tijdelijke) klachten.
In de 25 jaar dat ik werk heb ik dit nog nooit meegemaakt en voelt het voor mij als een vis op het droge.
Ik weet totaal niet wat mij te wachten staat.

Als verzuim mogelijk langer duurt (lees: als ik voorlopig niet 40 uur per week kan werken) hoe gaat het dan in zijn werk vraag ik me vooral af.
Als ik wat info lees over de bedrijfsarts en de wet poortwachter zijn die er allemaal op gespitst om zo snel mogelijk weer volledig aan het werk te zijn.
Wat voor mij op dit moment het allerbelangrijkste is om zoveel als mogelijk en hopelijk helemaal te herstellen van mijn NAH problematiek. Dat is voor alle partijen het beste.
Dit kost veel meer tijd dan ik had gehoopt (nog geen verbetering nu). Ik zit nu in het acceptatie proces dat ik voor mezelf de tijd moet nemen om goed te gaan "revalideren".

Laten we voorop stellen dat ik mijn werk heel leuk vindt.
Ik werk 54 km van huis met mensen met een uitdaging, en dat maakt het allemaal wat lastiger als je zelf een uitdaging hebt.
Ik zou dolgraag daar op het werk gaan koffie drinken, maar tot op heden ben ik daar nog niet tot in staat merk ik.
Als we iets verder zijn sta ik bv ook wel open voor ander werk, zoals thuiswerk (maar ja dat is lastig als je geen kantoorbaan hebt denk ik).
Nu bel ik om de paar dagen met collega's. Dat vind ik fijn, anderzijds ook frustrerend omdat ik steeds moet zeggen dat het niet beter gaat.

Welke ervaringsdeskundige of HR medewerker kan me in makkelijke taal uitleggen wat me te wachten staat.
Hoe heb jij je langduriger verzuim ervaren, of van je medewerker?
Is een bedrijfsarts echt van: "Je moet nu gaan werken" of is er meestal wel begrip voor situaties als ze zien dat echt iemand wat heeft en open staat voor contact met werk?

De bedrijfsartsuitnodiging zal binnenkort op de deurmat vallen denk ik.
En dan vraag ik me af. Dan stap ik een ijskoud bad in.
De dame die me begeleid vanuit HR zegt kortaf "hier kan ik niks over zeggen nu, de BA gaat je vertellen hoe en wat" Contact tussen werk en mij is overigens wel goed
pi_206333427
Ik ben geen ervaringsdeskundige of HR medewerker maar hier mijn 2 cents..

Nou ja een bedrijfsarts hoort te helpen met problemen. Niet te zeggen dat je nu moet gaan werken of dat je zo snel mogelijk moet gaan werken. Een bedrijfsarts moet in een situatie zoals deze zorgen dat je herstelt en weer duurzaam aan het werk kan volgens mij..

Wat je zegt over die HR dame.. ze klinkt charmant.. :X Misschien kan ze er niks verder over zeggen, misschien laat je het kouder klinken dan het is, dat weet ik natuurlijk niet. Maar bij onze HR zou iemand niet zo snel zo kortaf beantwoord worden om het zo maar te zeggen..

Is er binnen het bedrijf een vertrouwenspersoon om het mee te bespreken?

Vraag me trouwens af, je praat over collega's waar je mee praat, maar normaal verloopt zoiets via een leidinggevende.. lijkt me inderdaad niet tof om te moeten melden aan collega's elke keer dat het nog niet beter gaat.. gewoon de leidinggevende die het meldt als je weer aan de slag kan om het zo maar te zeggen.. 3 keer per week (bijvoorbeeld) moeten melden dat het nog slecht gaat is niet echt normaal volgens mij..

[ Bericht 10% gewijzigd door Muurbloem2001 op 15-10-2022 21:13:23 ]
pi_206333539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:04 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Wat je zegt over die HR dame.. ze klinkt charmant..
Haha ... ik maak het niet kouder dan het is :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:04 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Is er binnen het bedrijf een vertrouwenspersoon om het mee te bespreken?
Goeie opzich.
Is nu nog niet nodig ook, maar misschien later wel eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:04 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Een bedrijfsarts moet in een situatie zoals deze zorgen dat je herstelt en weer duurzaam aan het werk kan volgens mij..
Laten we het hopen.
MIsschien is het verhaal ook wel niet waar wat je vaak hoort. Die mensen staan toch vaak in ene negatiever daglicht vind ik. Maar verschilt misschien ook of je echt ziek bent of het faket, dat hebben ze misschien wel snel in de gaten
pi_206333554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:04 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Vraag me trouwens af, je praat over collega's waar je mee praat, maar normaal verloopt zoiets via een leidinggevende.. lijkt me inderdaad niet tof om te moeten melden aan collega's elke keer dat het nog niet beter gaat.. gewoon de leidinggevende die het meldt als je weer aan de slag kan om het zo maar te zeggen.. 3 keer per week (bijvoorbeeld) moeten melden dat het nog slecht gaat is niet echt normaal volgens mij..

Ik heb geen leidinggevende.
"Teams Zelfsturing"
pi_206333574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:13 schreef stropdaz het volgende:
Laten we het hopen.
MIsschien is het verhaal ook wel niet waar wat je vaak hoort. Die mensen staan toch vaak in ene negatiever daglicht vind ik. Maar verschilt misschien ook of je echt ziek bent of het faket, dat hebben ze misschien wel snel in de gaten
Ja hierover wou ik nog iets typen maar alsnog weggehaald. Ik wou meldden dat het misschien goed kan zijn om juist ijskoud zo'n gesprek in te gaan omdat ze het misschien wel merken als je je wat voorbereidt. Jij hebt klachten dus je zou je niet hoeven voor te bereiden (het is fijn om te weten wat gaat komen weet je maar ja). Maar die reactie maar niet gepubliceerd omdat het een beetje suf is. Je moet gewoon wat info kunnen krijgen, om na te denken erover dat zo'n persoon het misschien gaat merken als je je wat hebt voorbereid gaat wat te ver dacht ik..
pi_206333601
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:17 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Ja hierover wou ik nog iets typen maar alsnog weggehaald. Ik wou meldden dat het misschien goed kan zijn om juist ijskoud zo'n gesprek in te gaan omdat ze het misschien wel merken als je je wat voorbereidt. Jij hebt klachten dus je zou je niet hoeven voor te bereiden (het is fijn om te weten wat gaat komen weet je maar ja). Maar die reactie maar niet gepubliceerd omdat het een beetje suf is. Je moet gewoon wat info kunnen krijgen, om na te denken erover dat zo'n persoon het misschien gaat merken als je je wat hebt voorbereid gaat wat te ver dacht ik..
HR dame heeft aangegeven dat ik me moet in lezen over wet poortwachter.
Google staat er vol mee zegt ze, of site van bedrijfsarts, toen ik vroeg om een document van het bedrijf.
Ik zie niet veel meer dan schema's. En wat hun als werkgever moeten doen. Maar ik snap het ook niet helemaal, dat ligt niet aan google maar aan mij momenteel.
pi_206333616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:19 schreef stropdaz het volgende:

[..]
HR dame heeft aangegeven dat ik me moet in lezen over wet poortwachter.
Google staat er vol mee zegt ze.
Er is maar 1 HR dame trouwens? Niet een ander die misschien wat meer informatie wil geven?
pi_206333634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:20 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Er is maar 1 HR dame trouwens?
Jep, en een assistent.
Maar die houdt zich niet bezig met verzuim.

Ik wil me er ook niet helemaal in verdiepen. Maar is voor mij vooral fijn dat je een beetje weet wat je te wachten staat. Niet dat ik daar een uitgebreide studie over zal doen bv :)
pi_206333672
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:22 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Jep, en een assistent.
Maar die houdt zich niet bezig met verzuim.

Ik wil me er ook niet helemaal in verdiepen. Maar is voor mij vooral fijn dat je een beetje weet wat je te wachten staat. Niet dat ik daar een uitgebreide studie over zal doen bv :)
Ja zelf zou ik hopen dat HR er niet alleen voor de werkgever zou zijn maar ook voor de werknemers.. als jij het moeilijk hebt om documenten te begrijpen (terwijl ze je uberhaupt maar gewoon de bosjes insturen) dan zou ik hopen dat ze je wat uitleg zouden geven / helpen. Klinkt voor mij als een naar bedrijf, ook al kunnen de werkzaamheden natuurlijk wel gewoon leuk zijn. Maar ja dit waren mijn 2 cents, ik weet ook verder niet echt wat bij zo'n gesprek te verwachten is dus ik zie de andere reacties graag tegemoet :) Succes en beterschap
pi_206333765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:25 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Klinkt voor mij als een naar bedrijf, ook al kunnen de werkzaamheden natuurlijk wel gewoon leuk zijn.
Dat klopt ook :)
En thanks voor je input
pi_206334230
Imo moet vooral je werkgever zich voorlichten over Poortwachter en jou daar weer over inlichten, lijkt me een stuk vriendelijker.
Jij hebt de verplichting te werken aan je herstel en reïntegratie zodra dat aan de orde is. Als dat betekent dat je voorlopig geen koffie kan gaan drinken, is dat wat het is. Maar je moet wel medische hulp inschakelen en adviezen opvolgen enzo.
Met de bedrijfsarts bespreek je je problemen. Daar volgt een advies uit over je belastbaarheid. En dan ga je in overleg met het bedrijf bekijken hoe dat in te vullen.

Info over Poortwachter zou ik zoeken bij het uwv. Daar zijn ook sjablonen te vinden van veel verplichte plannen en verslagen, als je wil weten wat je nog kunt verwachten in de formele lijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_206334476
Ik heb heel prettige ervaringen met de bedrijfsarts. Zij heeft vooral gevraagd naar wat ik deed aan herstel en wat ik wel en niet kon, en was eerder gericht op mij afremmen ('ga pas in uren opbouwen als je aan het einde van de dag nog energie over hebt, ook als je bv een sociale activiteit had, dus niet dat je aan einde van je werkdag op bent en dan buiten werk niks meer kan') - omdat dat ook in het belang van mijn werkgever was. Ze wilde me zo snel als mogelijk weer duurzaam volledig aan het werk hebben, maar de nadruk lag daarbij wel op 'als mogelijk' en 'duurzaam'. Ik kon wel vanaf het begin een klein beetje werken (2u p/d 4 dagen per week), maar ik heb van half oktober tm half maart 75% ziekgemeld gestaan, toen nog tot eind maart 50% en tot 1 juni 25%. Ik heb me geen enkel moment gepusht gevoeld.

Het is wel zo dat de verwachting altijd is geweest dat ik binnen een jaar zou herstellen en mijn klachten anders/minder beperkend waren dan die van jou (vooral prikkelgevoelig, verbaal geheugen problemen en problemen met concentratie/vermoeidheid, maar ik kon wel vrij snel weer autorijden en fietsen etc bv) dus ik heb ook geen idee van hoe wet Poortwachter werkt eerlijk gezegd.
pi_206335973
Maak je niet te druk; dat is met je NAH helemaal zinloos. Jij en je werkgever hebben beiden de verantwoordelijkheid over je reintegratie. Dat is iets anders dan 'zo snel mogelijk weer aan het werk'.
Zorg jij nou vooral voor jezelf en neem de tijd. Dan komt de rest vanzelf.
pi_206336975
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 20:51 schreef stropdaz het volgende:
Door een ongeluk zit ik in de ziektewet sinds 2,5 week met NAH gerelateerde (hopelijk tijdelijke) klachten.
In de 25 jaar dat ik werk heb ik dit nog nooit meegemaakt en voelt het voor mij als een vis op het droge.
Je zit niet in de ziektewet. Maar in de WuLBZ: Wet uitbreiding Loondoorbetaling Bij Ziekte. Deze wet wordt uitgevoerd door de werkgever. De ziektewet wordt uitgevoerd door het UWV er is voor mensen zonder arbeidscontract.

De Wet Poortwachter kent verplichtingen voor werkgever en werknemer. Samen moet gezorgd worden voor de goede reïntegratie stappen. De arboarts adviseert.
pi_206339354
Misschien dat iemand hier een antwoord heeft op mijn vraag.

Bij langdurig verzuim moet er op een gegeven moment een Plan van Aanpak komen. Dit moet de werkgever toch samen invullen met de werknemer? Maar wat als de werkgever alles al zelf eenzijdig heeft ingevuld zonder de werknemer hierin te betrekken? Dat mag toch niet? En dan vragen om een handtekening te zetten... Alles was in het voordeel van de werkgever ingevuld zonder de klachten/obstakels van werknemer aan te geven. :N
Aan het typen...
pi_206343971
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Jij hebt de verplichting te werken aan je herstel en reïntegratie zodra dat aan de orde is. Als dat betekent dat je voorlopig geen koffie kan gaan drinken, is dat wat het is. Maar je moet wel medische hulp inschakelen en adviezen opvolgen enzo.
Meer dan logisch dat je mee werkt

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Met de bedrijfsarts bespreek je je problemen. Daar volgt een advies uit over je belastbaarheid. En dan ga je in overleg met het bedrijf bekijken hoe dat in te vullen.
Helder, dankje.
Wordt dus min of meer weer terug geworden naar de werkgever

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ze wilde me zo snel als mogelijk weer duurzaam volledig aan het werk hebben, maar de nadruk lag daarbij wel op 'als mogelijk' en 'duurzaam'
Dat is super, als je een BA hebt die achter je staat.
Dan denk ik ook dat je het beste kan herstellen en opbouwen op een verantwoorde manier

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:58 schreef Queller het volgende:
Maak je niet te druk; dat is met je NAH helemaal zinloos
Gelijk heb je

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:58 schreef Queller het volgende:
Dat is iets anders dan 'zo snel mogelijk weer aan het werk'.
Eigenlijk jammer dat dit beeld vaak terug komt als mensen het over een bedrijfsarts hebben.
Misschien komt dit wel van de mensen af die niet willen werken.
Daar prikt een bedrijfsarts natuurlijk zo door heen.
pi_206344722
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 20:03 schreef stropdaz het volgende:

Eigenlijk jammer dat dit beeld vaak terug komt als mensen het over een bedrijfsarts hebben.
Misschien komt dit wel van de mensen af die niet willen werken.
Daar prikt een bedrijfsarts natuurlijk zo door heen.
Zeker jammer. Voor werknemers zijn ze zo slecht nog niet. Echt niet.
pi_206346535
Mijn enige ervaring met de bedrijfsarts was na een operatie. Contact was goed, ik had de lead qua re-integratie. Ik heb me nooit gepushed gevoeld. Nu verliep mijn herstel (tegen de tijd dat ik een consult had, dat was na een week of vier dacht ik) in een stijgende lijn en was de operatie wat dat betreft redelijk standaard. Dus minder onzekerheden. Maar ook bij collega’s met bij voorbeeld een burn out hoor ik positieve verhalen over het contact met BA.

Daarom pik ik onderstaande er even uit (ook gezien je pohi van dit en je andere account)

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 20:51 schreef stropdaz het volgende:

De bedrijfsartsuitnodiging zal binnenkort op de deurmat vallen denk ik.
En dan vraag ik me af. Dan stap ik een ijskoud bad in.
De dame die me begeleid vanuit HR zegt kortaf "hier kan ik niks over zeggen nu, de BA gaat je vertellen hoe en wat" Contact tussen werk en mij is overigens wel goed
Vanwaar je aanname ‘ijskoud bad’? Dat hoeft echt niet zo te zijn, je ziet teveel beren op je weg.

En die HR dame: het kan best zijn dat jij haar verhaal als kortaf hebt ervaren.
Maar kan het ook niet zo zijn dat jouw ziekteproblematiek van zodanige aard is dat zij weet dat herstel in jouw geval onvoorspelbaar is. Ze ziet dat je voorlopig nog niet kunt werken en dat daarom de BA de aangewezen deskundige is om met jou naar je belastbaarheid te kijken. Om van daaruit een advies naar je werkgever te formuleren? Zodat jij niet belast wordt met verschillende processen en trajecten?
Zeker omdat je zegt dat contact met werk goed is, en volgens mij stond je daar toch als betrouwbaar werknemer te boek?

Wat betreft het om de paar dagen contact met collega’s, hoe moet ik dat voor me zien?
Is dat een vaste afspraak op je werk of heb jij dat in gang gezet? Bel je telkens met dezelfde of telkens met een andere collega? En waar hebben jullie het over? Koetjes en kalfjes, over het werk? Wat vind je fijn aan het contact?

Wat je niet fijn vindt eraan vind ik logisch en duidelijk, je moet telkens weer aangeven dat werken nog niet lukt. En volgens mij ben jij degene die zich met die stok het hardste aan het slaan is.
Als je het hebt over belastbaarheid… zulke gesprekken lijken mij knap belastend, eigenlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206354978
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Contact was goed, ik had de lead qua re-integratie.
Fijn om ook dit soort verhalen te lezen.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanwaar je aanname ‘ijskoud bad’
ijskoud in de zin van onwetendheid
niet vertrouwd, niet warm
of die BA koud is weet ik niet, daar ga ik met open vizier in

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar kan het ook niet zo zijn dat jouw ziekteproblematiek van zodanige aard is dat zij weet dat herstel in jouw geval onvoorspelbaar is. Ze ziet dat je voorlopig nog niet kunt werken en dat daarom de BA de aangewezen deskundige is om met jou naar je belastbaarheid te kijken. Om van daaruit een advies naar je werkgever te formuleren? Zodat jij niet belast wordt met verschillende processen en trajecten?
Goeie. Zo had ik het niet gezien en nu kan ik het ook zo bekijken.
Ik sta inderdaad als goede werknemer te boek.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat betreft het om de paar dagen contact met collega’s, hoe moet ik dat voor me zien?
Afspraak is om door te geven hoe het gaat.
Lijnen kort houden.
We hebben het dan over hoe het met mij gaat. Niet over het werk.
Wat vind ik fijn? Lastige vraag. Eerlijk gezegd niks, want ben nu bezig met mijn eigen herstel ipv werk.
Steeds inderdaad aangeven dat er nog geen vooruitgang in zit, steeds weer zeggen dat ik niet kan werken.

@Cat-astrophe, mag ik je danken voor wat eyeopeners!
pi_206423557
Vandaag eens wat ingelezen op de site van de bedrijfsarts waar mijn werk mee samen werkt.
Ik dacht altijd dat een bedrijfsarts met afdeling HR alles deelde.
Inhoud van gesprekken, waarom je ziek gemeld bent etc.
Ik lees op hun site dat dit allemaal niet zo is.

Maar wat koppelt een bedrijfsarts dan wel terug aan de werkgever?
En hun zullen toch ook wel gesprekken met elkaar hebben?

PS: verwacht een dezer dagen de brief op de deurmat, dus kan het nog niet vragen.
had hem wel verwacht na 4 weken ziek zijn eerlijk gezegd.
  zondag 23 oktober 2022 @ 20:49:33 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206423740
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:41 schreef stropdaz het volgende:
Vandaag eens wat ingelezen op de site van de bedrijfsarts waar mijn werk mee samen werkt.
Ik dacht altijd dat een bedrijfsarts met afdeling HR alles deelde.
Inhoud van gesprekken, waarom je ziek gemeld bent etc.
Ik lees op hun site dat dit allemaal niet zo is.

Maar wat koppelt een bedrijfsarts dan wel terug aan de werkgever?
En hun zullen toch ook wel gesprekken met elkaar hebben?

PS: verwacht een dezer dagen de brief op de deurmat, dus kan het nog niet vragen.
had hem wel verwacht na 4 weken ziek zijn eerlijk gezegd.
Je bent nog geen 4 weken ziek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206423849
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:49 schreef Lienekien het volgende:
Je bent nog geen 4 weken ziek.
Bijna.
Maar is 4 weken een startpunt @Lienekien?
pi_206423863
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:41 schreef stropdaz het volgende:
Vandaag eens wat ingelezen op de site van de bedrijfsarts waar mijn werk mee samen werkt.
Ik dacht altijd dat een bedrijfsarts met afdeling HR alles deelde.
Inhoud van gesprekken, waarom je ziek gemeld bent etc.
Ik lees op hun site dat dit allemaal niet zo is.

Maar wat koppelt een bedrijfsarts dan wel terug aan de werkgever?
En hun zullen toch ook wel gesprekken met elkaar hebben?

PS: verwacht een dezer dagen de brief op de deurmat, dus kan het nog niet vragen.
had hem wel verwacht na 4 weken ziek zijn eerlijk gezegd.
De BA geeft niet door aan je werkgever wat je mankeert, dat is prive en gaat je werkgever wettelijk gezien niks aan. De BA maakt een rapport waarin staat wat jij wel en niet kan kwa belasting en dit sturen ze dan naar je werkgever. Je werkgever plant hierna een afspraak in met jou om een plan van aanpak op te stellen voor je reintegratie op basis van het rapport van de BA.

Ik ben 2 keer bij de BA geweest en beide keren was het trouwens pa na een week of 6.
  zondag 23 oktober 2022 @ 20:58:09 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206423890
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:56 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Bijna.
Maar is 4 weken een startpunt @:Lienekien?
Heb je een aanleiding om aan te nemen dat je na 4 weken een brief krijgt, @stropdaz?

Wat zegt je leidinggevende?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206423908
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:41 schreef stropdaz het volgende:
Vandaag eens wat ingelezen op de site van de bedrijfsarts waar mijn werk mee samen werkt.
Ik dacht altijd dat een bedrijfsarts met afdeling HR alles deelde.
Inhoud van gesprekken, waarom je ziek gemeld bent etc.
Ik lees op hun site dat dit allemaal niet zo is.

Maar wat koppelt een bedrijfsarts dan wel terug aan de werkgever?
En hun zullen toch ook wel gesprekken met elkaar hebben?

PS: verwacht een dezer dagen de brief op de deurmat, dus kan het nog niet vragen.
had hem wel verwacht na 4 weken ziek zijn eerlijk gezegd.
Je rent weer vier stappen vooruit maar als je het wil weten:
https://www.ondernemenmet(...)at-mag-je-verwachten Eerste link op Google.

Maak jezelf niet té bijzonder. Je bent waarschijnlijk zowel in de ogen van WG als de BA pas kort tijdelijk arbeidsongeschikt dus zeker geen onderwerp van wekelijkse evaluaties of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206423976
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je een aanleiding om aan te nemen dat je na 4 weken een brief krijgt, @:stropdaz?

Wat zegt je leidinggevende?
Misschien nav een van mijn posts. In post 18 noemde ik een termijn van vier weken nav mijn ervaring (een gok, onder voorbehoud, het is al even geleden) Kan ik dus beter niet doen als TS zich daar zo aan gaat ophangen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206424096
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Heb je een aanleiding om aan te nemen dat je na 4 weken een brief krijgt, @stropdaz?
In week zes moet plan van aanpak klaar zijn als ik wet poortwachter bekijk

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Misschien nav een van mijn posts. In post 18 noemde ik een termijn van vier weken nav mijn ervaring (een gok, onder voorbehoud, het is al even geleden) Kan ik dus beter niet doen als TS zich daar zo aan gaat ophangen.
Dat was het niet, zie hierboven

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maak jezelf niet té bijzonder. Je bent waarschijnlijk zowel in de ogen van WG als de BA pas kort tijdelijk arbeidsongeschikt dus zeker geen onderwerp van wekelijkse evaluaties of zo.
Het geeft mij wel een beetje stress moet ik bekennen.
Ik lees op de site van het bedrijf van de bedrijfsarts dat je eerst wordt gebeld door een assistent, dat die dan inventariseert wat er aan de hand is en dat de BA dan achter de schermen een advies uitbrengt aan de baas.
Ik vind het jammer zo iemand je dan niet even persoonlijk ziet.
Maar misschien komt dat in een later stadium.
pi_206424155
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:57 schreef Sjemmert het volgende:
De BA geeft niet door aan je werkgever wat je mankeert, dat is prive en gaat je werkgever wettelijk gezien niks aan. De BA maakt een rapport waarin staat wat jij wel en niet kan kwa belasting en dit sturen ze dan naar je werkgever. Je werkgever plant hierna een afspraak in met jou om een plan van aanpak op te stellen voor je reintegratie op basis van het rapport van de BA.
Helder, dankjewel @Sjemmert

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 20:57 schreef Sjemmert het volgende:
Ik ben 2 keer bij de BA geweest en beide keren was het trouwens pa na een week of 6.
Ik heb vanmiddag eens wat gelezen over wet poortwachter, dacht adt in week zes alles klaar moets zijn betreft dat plan wat je met werkgever moet maken
  zondag 23 oktober 2022 @ 21:13:52 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206424324
Je kunt zelf contact opnemen, verwijzen naar de te nemen stappen en dat je in de komende twee weken ten minste een gesprek met de bedrijfsarts verwacht.

Zet het in een e-mail, dan heb je iig bewijs dat je zelf initiatief hebt genomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206424368
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:13 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt zelf contact opnemen, verwijzen naar de te nemen stappen en dat je in de komende twee weken ten minste een gesprek met de bedrijfsarts verwacht.

Heb ik al gezegd, maar toen werd gezegd dat de uitnodiging vanzelf op de mat viel.
Voor een gesprek met de assistente van de bedrijfsarts.
Zodat zij kon terugkoppelen aan de BA wat ik had en dat de BA dan zou zeggen wanneer ik weer lekker kwam werken.
Aldus de HR dame :)
pi_206424404
Hoef ik ook niks te verzamelen van medische brieven etc van de specialist, of diagnose van de fysio?
Dat vraagt zo'n BA allemaal op?
Als ze dat al gelijk doen
pi_206425031
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:17 schreef stropdaz het volgende:
Hoef ik ook niks te verzamelen van medische brieven etc van de specialist, of diagnose van de fysio?
Dat vraagt zo'n BA allemaal op?
Als ze dat al gelijk doen
Je kan zelf wat meenemen om gelijk te laten zien als je dat hebt. Verder zal de BA je toestemming vragen voor inzage in je medisch dossier als deze dat nodig acht. Zomaar opvragen mag niet dit kan alleen met jou toestemming.
pi_206425109
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:42 schreef Sjemmert het volgende:
Je kan zelf wat meenemen
Als ik de site goed belees wordt het eerst een telefonische afspraak.
Dan kan ik dus niks meenemen.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:42 schreef Sjemmert het volgende:
Zomaar opvragen mag niet dit kan alleen met jou toestemming
Oké logisch, ook geen probleem.
pi_206425240
Probeer je wat minder druk te maken. Waar komt die stress toch vandaan?

BA verwacht echt niet dat je het eerste consult (telefonisch of in persoon) je hele dossier bij de hand hebt. Gewoon vertellen wat er is gebeurd, hoe het herstel gaat, waar je last van hebt, dat je contact houdt met werk en dan is het goed.
Het is ook hun verantwoordelijkheid om de procedures en tijds planningen goed te doorlopen he…

Ik heb twee werkgevers. De ene werkgever was na mijn ziekmelding vergeten de bedrijfsarts in te schakelen. Daar kwam hij na een week of acht achter (toen ik, in samenspraak met wg, al aan het reïntegreren was). Ik kreeg de vraag of ik nog prijs stelde op een consult. Was voor mij niet nodig en het had geen consequenties. Zowel voor wg als voor mij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206425359
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Probeer je wat minder druk te maken
Dat zou goed voor me zijn inderdaad :)
Druk maken of stress is groot woord, is vooral dat ik benieuwd ben hoe het gaat en het goed wil doen.
Ik vind het voor mezelf belangrijk om goed op te knappen alvorens ik te snel ga en ik terug val krijg.
Wat vaak kan gebeuren bij NAH heeft de specialist me verteld, maar dat zal de arts ook wel weten.
Maargoed ik kan moeilijk zeggen: "mijn gezondheid gaat nu voor het werk" :)

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gewoon vertellen wat er is gebeurd, hoe het herstel gaat, waar je last van hebt, dat je contact houdt met werk en dan is het goed
Dat vertellen is ook geen probleem en contact met werk is er ook.
Is ook geen conflict tussen werk en mij.
pi_206425377
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:56 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Dat zou goed voor me zijn inderdaad :)
Druk maken of stress is groot woord, is vooral dat ik benieuwd ben hoe het gaat en het goed wil doen.
Ik vind het voor mezelf belangrijk om goed op te knappen alvorens ik te snel ga en ik terug val krijg.
Wat vaak kan gebeuren bij NAH heeft de specialist me verteld, maar dat zal de arts ook wel weten.
Maargoed ik kan moeilijk zeggen: "mijn gezondheid gaat nu voor het werk" :)
[..]
Dat vertellen is ook geen probleem en contact met werk is er ook.
Is ook geen conflict tussen werk en mij.

Maar ik lees op de site
En waarom kun je dat niet zeggen, denk je?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206425398
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Probeer je wat minder druk te maken. Waar komt die stress toch vandaan?

BA verwacht echt niet dat je het eerste consult (telefonisch of in persoon) je hele dossier bij de hand hebt. Gewoon vertellen wat er is gebeurd, hoe het herstel gaat, waar je last van hebt, dat je contact houdt met werk en dan is het goed.
Het is ook hun verantwoordelijkheid om de procedures en tijds planningen goed te doorlopen he…

Ik heb twee werkgevers. De ene werkgever was na mijn ziekmelding vergeten de bedrijfsarts in te schakelen. Daar kwam hij na een week of acht achter (toen ik, in samenspraak met wg, al aan het reïntegreren was). Ik kreeg de vraag of ik nog prijs stelde op een consult. Was voor mij niet nodig en het had geen consequenties. Zowel voor wg als voor mij.
Verder dit ja, niet te veel over stressen hoor. Het iniatief ligt bij je werkgever, die moet het regelen verder, jij moet gewoon afwachten en even aan jezelf en je herstel denken.
pi_206425408
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
En waarom kun je dat niet zeggen, denk je?
Denk dat de WG en BA je dan wat anders zegt of denkt.
Omdat hun voor werk staan en WG mij betaald.

Aanbod wat ik wel wil doen en ook oprecht meen is dat ik eens een kop koffie ga drinken op een rustig moment.
Gewoon weer even mijn gezicht laten zien. Vind ik ook leuk. Maar lang .... dat zal helaas nog niet kunnen vrees ik. En de weg er naar toe op de passagiersstoel (54 km) zal ook geen pretje worden
pi_206425524
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:59 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Denk dat de WG en BA je dan wat anders zegt of denkt.
Omdat hun voor werk staan en WG mij betaald.

Aanbod wat ik wel wil doen en ook oprecht meen is dat ik eens een kop koffie ga drinken op een rustig moment.
Gewoon weer even mijn gezicht laten zien. Vind ik ook leuk. Maar lang .... dat zal helaas nog niet kunnen vrees ik. En de weg er naar toe op de passagiersstoel (54 km) zal ook geen pretje worden
Ziek is ziek. Het is in het belang van alle partijen dat het herstel zo goed mogelijk verloopt. Als dat betekend dat het voorlopig alleen bij af en toe koffie komen drinken blijft dan is dat niet anders. Uiteindelijk wil je werkgever ook gezonde werknemers hebben.
pi_206425535
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:59 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Denk dat de WG en BA je dan wat anders zegt of denkt.
Omdat hun voor werk staan en WG mij betaald.

Aanbod wat ik wel wil doen en ook oprecht meen is dat ik eens een kop koffie ga drinken op een rustig moment.
Gewoon weer even mijn gezicht laten zien. Vind ik ook leuk. Maar lang .... dat zal helaas nog niet kunnen vrees ik. En de weg er naar toe op de passagiersstoel (54 km) zal ook geen pretje worden
Ik denk dat je je daarin schromelijk vergist.
BA en de meeste WG (als het een goeie is) willen dat hun medewerker op een gezonde manier reïntegreert. In plaats van te snel beginnen en daardoor later weer uitvallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206427057
Ik heb er eerder ruim een half jaar uitgelegen door een lichamelijk probleem. Ik heb nooit druk ervaren vanuit de BA. Die was heel meedenkend en gaf me alle ruimte om te herstellen. Ik zou me er niet druk om maken: dat contact met werk en zsm terug is vooral gericht op mensen met burnout/psychische klachten. Met een lichamelijk probleem kijken ze veel meer naar wat nodig is voor herstel. Is dat even geen werk, dan is dat zo.
pi_206430705
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:52 schreef silliegirl het volgende:
dat contact met werk en zsm terug is vooral gericht op mensen met burnout/psychische klachten
Ik geloof dat het dan ook belangrijk is.
Ook als werk-medewerker relatie verstoord zit helpt thuis zitten niet.
Mogelijk wordt dit ook wel in zo'n eerste gesprek gevraagd.

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
k denk dat je je daarin schromelijk vergist.
BA en de meeste WG (als het een goeie is) willen dat hun medewerker op een gezonde manier reïntegreert. In plaats van te snel beginnen en daardoor later weer uitvallen.
Dan vergis ik me inderdaad.
We gaan het zien binnenkort :)
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:36:27 #43
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206431103
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:59 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik geloof dat het dan ook belangrijk is.
Ook als werk-medewerker relatie verstoord zit helpt thuis zitten niet.
Mogelijk wordt dit ook wel in zo'n eerste gesprek gevraagd.
[..]
Dan vergis ik me inderdaad.
We gaan het zien binnenkort :)
Realiseer je vooral dat het in principe allemaal niet jouw verantwoordelijkheid is.
Wet poortwachter is een verplichting voor de werkgever, jij moet er weliswaar aan meewerken maar jij hoeft dit niet te regelen.
Is je werkgever te laat met bepaalde stappen, jammer dan. Zij lopen dan risico dat als jij langer dan 2 jaar ziek blijft zij je een extra jaar moeten doorbetalen.

De bedrijfsarts zal waarschijnlijk een machtiging van je vragen om bepaalde informatie bij je behandelend arts op te vragen. Je hoeft dus zelf geen dossier mee te nemen.
pi_206450017
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:36 schreef gcjoel het volgende:

Realiseer je vooral dat het in principe allemaal niet jouw verantwoordelijkheid is.
Wet poortwachter is een verplichting voor de werkgever, jij moet er weliswaar aan meewerken maar jij hoeft dit niet te regelen.
Is je werkgever te laat met bepaalde stappen, jammer dan. Zij lopen dan risico dat als jij langer dan 2 jaar ziek blijft zij je een extra jaar moeten doorbetalen.
Je stelt het wel heel eenzijdig voor. Alsof TS achterover kan leunen en het allemaal eens rustig kan gaan zitten afwachten. Zó ligt het nou ook weer niet; de kerk staat iets meer in het midden van het dorp.
pi_206450346
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 22:52 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb er eerder ruim een half jaar uitgelegen door een lichamelijk probleem. Ik heb nooit druk ervaren vanuit de BA. Die was heel meedenkend en gaf me alle ruimte om te herstellen. Ik zou me er niet druk om maken: dat contact met werk en zsm terug is vooral gericht op mensen met burnout/psychische klachten. Met een lichamelijk probleem kijken ze veel meer naar wat nodig is voor herstel. Is dat even geen werk, dan is dat zo.
Met een psychisch probleem kijken de goeien ook vooral naar wat nodig is voor herstel. Soms is dat werk, soms niet. Ook dat is nogal zaakafhankelijk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_206453547
Oké mensen, dit is wat er gebeurd.
Mogelijk weet dan iemand van jullie wat aan de hand is.

Ik start de pc op zolder op.
Hij geeft aan dat er geen wifi is, probleemcontrole geeft aan dat er geen IP adres is.
Loop ik met de laptop naar de benedenverdieping dan pakt hij hier signaal.
Loop ik vervolgens met de laptop naar de zolder dan houdt hij gewoon prima bereik.

Wat is er aan de hand?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 13:31:51 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206453559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:29 schreef stropdaz het volgende:
Oké mensen, dit is wat er gebeurd.
Mogelijk weet dan iemand van jullie wat aan de hand is.

Ik start de pc op zolder op.
Hij geeft aan dat er geen wifi is, probleemcontrole geeft aan dat er geen IP adres is.
Loop ik met de laptop naar de benedenverdieping dan pakt hij hier signaal.
Loop ik vervolgens met de laptop naar de zolder dan houdt hij gewoon prima bereik.

Wat is er aan de hand?
Je zit in het verkeerde topic.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206454134
Huisarts wordt doo fysiotherapeut geadviseerd om me naar de neuroloog te sturen, voor radiculair onderzoek ivm zijn diagnose / uitslag test.

Ben eens benieuwd of artsen naar fysio's luisteren :)
Denk zelf dat het ook niet verkeerd is. Looppatroon is nog slecht en de hersenschudding symptomen blijven nog aanhouden
pi_206463512
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 07:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Met een psychisch probleem kijken de goeien ook vooral naar wat nodig is voor herstel. Soms is dat werk, soms niet. Ook dat is nogal zaakafhankelijk.
Oh zeker, maar ik bedoelde meer dat de tendens dan lijkt dat ze sneller sturen richting contact werk dan bij een fysiek probleem, dus dat ts zich daar onnodig nu al veel zorgen over maakt 8-)
pi_206464881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:01 schreef silliegirl het volgende:
Oh zeker, maar ik bedoelde meer dat de tendens dan lijkt dat ze sneller sturen richting contact werk dan bij een fysiek probleem, dus dat ts zich daar onnodig nu al veel zorgen over maakt
Ik denk dat dan vooral belangrijk is @silliegirl om te kijken wat is het probleem.
Heb je een burnout omdat je partner is gestorven is denk ik anders dan dat je het werk niet meer leuk vindt of niet meer aan kan mentaal. Bij dat laatste is contact met werk ook erg belangrijk denk ik.

Kijk ik naar mijn nichtje:
Zware burnout door verantwoordelijke baan die haar haar tol heeft geeist. Ze zit al maanden thuis en de stap om dan naar het werk te gaan wordt steeds groter.

In mijn geval ben ik oprecht blij als ik binnenkort weer eens gewoon koffie met collega's kan drinken.
Al is het maar kort.
Mijn nichtje rilt van koffie moment en verklaart me voor gek als ik dit zeg.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:59:45 #51
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206465602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 01:22 schreef Queller het volgende:

[..]
Je stelt het wel heel eenzijdig voor. Alsof TS achterover kan leunen en het allemaal eens rustig kan gaan zitten afwachten. Zó ligt het nou ook weer niet; de kerk staat iets meer in het midden van het dorp.
Daar staat in meer woorden wat ik al zeg. Je moet meewerken.
pi_206466075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:39 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik denk dat dan vooral belangrijk is @:silliegirl om te kijken wat is het probleem.
Heb je een burnout omdat je partner is gestorven is denk ik anders dan dat je het werk niet meer leuk vindt of niet meer aan kan mentaal. Bij dat laatste is contact met werk ook erg belangrijk denk ik.

Kijk ik naar mijn nichtje:
Zware burnout door verantwoordelijke baan die haar haar tol heeft geeist. Ze zit al maanden thuis en de stap om dan naar het werk te gaan wordt steeds groter.

In mijn geval ben ik oprecht blij als ik binnenkort weer eens gewoon koffie met collega's kan drinken.
Al is het maar kort.
Mijn nichtje rilt van koffie moment en verklaart me voor gek als ik dit zeg.
Dit gaat ietwat richting R&P, maar je beargumenteert nu zelf wat anderen je hier al wilden zeggen: in jouw geval is het een stuk minder relevant voor je herstel dat je vaak contact hebt met je werk en je zelf fysiek belast met naar een koffie moment gaan. Omdat jouw ziekzijn niet van het werk komt, en je herstel daar dus ook niet van.
Dat komt juist van rust nemen en, pas wanneer je je fysiek beter voelt, de geografisch lange reis naar kantoor maken. Want jij ervaart geen mentale drempel om terug te gaan.

Terwijl jij een soort van angst lijkt (of, gezien je huidige post, leek?) te hebben dat BA en WG het als een soort werk weigering zien als je niet om de paar dagen contact met kantoor hebt. En niet snel koffie gaat drinken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206473723
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dit gaat ietwat richting R&P, maar je beargumenteert nu zelf wat anderen je hier al wilden zeggen: in jouw geval is het een stuk minder relevant voor je herstel dat je vaak contact hebt met je werk en je zelf fysiek belast met naar een koffie moment gaan. Omdat jouw ziekzijn niet van het werk komt, en je herstel daar dus ook niet van.
Dat komt juist van rust nemen en, pas wanneer je je fysiek beter voelt, de geografisch lange reis naar kantoor maken. Want jij ervaart geen mentale drempel om terug te gaan.

Terwijl jij een soort van angst lijkt (of, gezien je huidige post, leek?) te hebben dat BA en WG het als een soort werk weigering zien als je niet om de paar dagen contact met kantoor hebt. En niet snel koffie gaat drinken.
Duidelijk omschreven,dank.
Wordt dus ook gekeken naar rede van ziekmelding en wat kan.

Wat ik denk dat de BA van mij verlangt bij opstel probleem analyse gesprek is idd om door te geven wanneer ik bv koffie ga.
Mogelijk klopt dat niet.
Is bij mij vooral onwetendheid, enndat vind ik lastig
pi_206473749
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Je kan zelf wat meenemen om gelijk te laten zien als je dat hebt. Verder zal de BA je toestemming vragen voor inzage in je medisch dossier als deze dat nodig acht. Zomaar opvragen mag niet dit kan alleen met jou toestemming.
En wordt dan bij de huisarts een dossier van afgelopen x jaren op gevraagd? Of alleen wat huidig speelt?
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:07:17 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206473867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 08:51 schreef stropdaz het volgende:

[..]
En wordt dan bij de huisarts een dossier van afgelopen x jaren op gevraagd? Of alleen wat huidig speelt?
Je hebt een auto-ongeluk gehad. Waarom zou je dossier van de afgelopen jaren relevant zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206474439
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je hebt een auto-ongeluk gehad. Waarom zou je dossier van de afgelopen jaren relevant zijn?
Niet.
Ik hoorde van iemand dat dat protocol was
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:39:20 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206474817
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 10:01 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Niet.
Ik hoorde van iemand dat dat protocol was
Dat lijkt me onzin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206491372
Ik heb nooit iets hoeven delen van medisch dossier.
Probeer los te laten dat jij vanalles moet voorbereiden voor het eerste gesprek, en wacht gewoon af hoe dat gesprek loopt. Als zij verwachten dat je iets voorbereidt, dan laten ze je dat wel weten. Wat de bedrijfsarts verlangt bij het probleem analyse gesprek, is dat jij input levert die nodig is om het probleem te kunnen analyseren (de naam zegt het al..). Dus wat is er aan de hand waardoor je ziekgemeld bent, wat zijn je klachten, wat kan je wel, wat kan je niet, dat soort dingen. Wees daar ook echt eerlijk in, dus niet zeggen dat je dingen wel kan omdat je denkt dat de bedrijfsarts dat wil horen oid. De bedrijfsarts wil gewoon dat jij eerlijk bent over wat er speelt, zodat die een goed beeld krijgt van de situatie.
pi_206495815
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb nooit iets hoeven delen van medisch dossier.
Probeer los te laten dat jij vanalles moet voorbereiden voor het eerste gesprek, en wacht gewoon af hoe dat gesprek loopt. Als zij verwachten dat je iets voorbereidt, dan laten ze je dat wel weten. Wat de bedrijfsarts verlangt bij het probleem analyse gesprek, is dat jij input levert die nodig is om het probleem te kunnen analyseren (de naam zegt het al..). Dus wat is er aan de hand waardoor je ziekgemeld bent, wat zijn je klachten, wat kan je wel, wat kan je niet, dat soort dingen. Wees daar ook echt eerlijk in, dus niet zeggen dat je dingen wel kan omdat je denkt dat de bedrijfsarts dat wil horen oid. De bedrijfsarts wil gewoon dat jij eerlijk bent over wat er speelt, zodat die een goed beeld krijgt van de situatie.
Dank @₩vlindertje89

Met wat kan je niet en wat kan je wel bedoel je in het dagdagelijkse thuis?

Gezien mijn geheugen slecht is is het misschien zinvol dat ik wat klachten + voorbeelden hier van op schrijf. Wat steekwoorden.
Maar idd ik ga er vanuit dat hun het gesprek leiden.

Beter voor doen dan het eigenlijk gaat doe ik eigenlijk wel altijd.
Moet ik dus voor waken. De BA zal idd ook gewoon moeten weten wat er echt is en moet ik me niet voor schamen.

Het is een telefoongesprek.
Dat vind ik toch lastiger dan face to face. Maar anderzijds wel fijn dat die optie er is omdat ik er niet kan komen. Misschien is zoom een optie.
pi_206495952
Ik zou zeker voor een Video gesprek gaan, dat is meestal prettiger dan gewoon telefoon.
Overigens is mijn ervaring met BA'er en herstel prima, heb 2 keer een burnout gehad en samen met de arts en bedrijf een goed plan gemaakt, nu zat ik bij een extreem sociaal bedrijf dus dat was fijn, de laatst keer hebben we het ook gecombineerd met een vaststellingsovereenkomst (uiteindelijk geen gebruik van hoeven te maken omdat ik direct een leuke nieuwe baan had gevonden).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206497048
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:33 schreef raptorix het volgende:
Ik zou zeker voor een Video gesprek gaan, dat is meestal prettiger dan gewoon telefoon.
Overigens is mijn ervaring met BA'er en herstel prima, heb 2 keer een burnout gehad en samen met de arts en bedrijf een goed plan gemaakt, nu zat ik bij een extreem sociaal bedrijf dus dat was fijn, de laatst keer hebben we het ook gecombineerd met een vaststellingsovereenkomst (uiteindelijk geen gebruik van hoeven te maken omdat ik direct een leuke nieuwe baan had gevonden).
Dank @raptorix
Fijn dat je er met een goed gevoel op kan terug kijken.
pi_206497064
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:54 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Dank @:raptorix
Fijn dat je er met een goed gevoel op kan terug kijken.
Ik hoop dat het voor jouw ook goedkomt, erg heftig allemaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206499749
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat het voor jouw ook goedkomt,
Dankjewel @raptorix, dat gaat vast goed komen.
Heeft alleen zijn tijd nodig en laten we hopen dat ik die tijd ook krijg.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
erg heftig allemaal.
Ja, probleem bij dit letsel is dat je ook maar de helft over ziet of begrijpt.
Dus ook zoiets met bedrijfsartsen en de wet poortwachter etc.
Ik sta er om bekend dat ik dingen vaak snel overbeladen kan zien en dat is hier ook.
Maar wat vooral niet helpt is de verhalen van mensen: "het zijn afgekeurde artsen, die je zo snel mogelijk weer aan het werk willen hebben" of "ik was ziek en ik werd verplicht om te gaan werken".
Van zoiets krijg ik het spaansbenauwd, maar ik begin me nu wel te realiseren dat het waarschijnlijk ook aan jezelf ligt. Hou je bv geen contact met je werk of licht je ze amper in of heb je je letsel niet zwart op wit staan dan maak je het voor jezelf ook lastiger, en zal een BA ook wel anders reageren.

En dan heb je ook nog de verhalen van "
pi_206505647
Tegenwoordig werken de verzuimbureau's dus met POB's (praktijk ondersteuners bedrijfsarts).
Meer info:
https://leiderschapeninze(...)-van-de-bedrijfsarts

Iemand daar al eens van gehoord?
Ik vind het bijzonder dat je niet een arts spreekt bij verzuim (mag wel lees ik), maar misschien is dit anno 2022 wel hoe het gaat?
pi_206506562
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 23:09 schreef stropdaz het volgende:
Tegenwoordig werken de verzuimbureau's dus met POB's (praktijk ondersteuners bedrijfsarts).
Meer info:
https://leiderschapeninze(...)-van-de-bedrijfsarts

Iemand daar al eens van gehoord?
Ik vind het bijzonder dat je niet een arts spreekt bij verzuim (mag wel lees ik), maar misschien is dit anno 2022 wel hoe het gaat?
Ik vind het niet zo bijzonder dat je niet meteen een arts spreekt.
Kennis van het effect van lichamelijke of fysieke beperkingen op werkgerelateerde inzetbaarheid is niet alleen (en soms juist niet) voorbehouden aan artsen.

Dit is hoe het anno 2022 gaat.

Wat blijf je er toch haast obsessief mee bezig… van alles opzoeken, in je eigen omgeving en her bevestiging vragen, onzeker worden door tegenstrijdige verhalen (omdat je je info bij leken zoekt) :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206523665
Als je HR een diagnose van een therapeut stuurt, komt dit dan automatisch in het reintergratie dossier?
Of mag een HR medewerker hier niks mee doen en moet dit lopen via de bedrijfsarts?
pi_206524028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:54 schreef stropdaz het volgende:
Als je HR een diagnose van een therapeut stuurt, komt dit dan automatisch in het reintergratie dossier?
Of mag een HR medewerker hier niks mee doen en moet dit lopen via de bedrijfsarts?
Waarom zou jij HR (lees: WG) een diagnose sturen?
Hebben ze niks mee te maken, alleen de BA kan behandelplannen opvragen. En WG informeren over je inzetbaarheid nav de beperkingen die je ondervindt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206525227
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vind het niet zo bijzonder dat je niet meteen een arts spreekt.
Ik wel, gezien die het plan van aanpak moet maken en dat lijkt me lastig als je iemand alleen van papier kent.
Maar ik lees dat zo'n POB vaak de voordeur is en misschien stuurt die wel door naar wat iemand nodig heeft.
De een heeft misschien de BA nodig, de ander een psycholoog oid.

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat blijf je er toch haast obsessief mee bezig… van alles opzoeken
Ik houd niet van het onbekend terrein :)
Dus probeer me er een voorstelling van te maken.
Maar je hebt gelijk ... wellicht valt het straks allemaal mee.
En zijn de BA toch niet zo'n horken als veel mensen schrijven/zeggen.
Dat merk ik hier eerlijk gezegd ook wel (en dat is positief), want ik lees hier ook goede verhalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waarom zou jij HR (lees: WG) een diagnose sturen?
Omdat HR zei: "Stropdaz, ik hoor het wel he als de therapeut een diagnose voor je schrijft naar de HA"
pi_206525582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:31 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik wel, gezien die het plan van aanpak moet maken en dat lijkt me lastig als je iemand alleen van papier kent.
Maar ik lees dat zo'n POB vaak de voordeur is en misschien stuurt die wel door naar wat iemand nodig heeft.
De een heeft misschien de BA nodig, de ander een psycholoog oid.
[..]
Ik houd niet van het onbekend terrein :)
Dus probeer me er een voorstelling van te maken.
Maar je hebt gelijk ... wellicht valt het straks allemaal mee.
En zijn de BA toch niet zo'n horken als veel mensen schrijven/zeggen.
Dat merk ik hier eerlijk gezegd ook wel (en dat is positief), want ik lees hier ook goede verhalen.
[..]
Omdat HR zei: "Stropdaz, ik hoor het wel he als de therapeut een diagnose voor je schrijft naar de HA"
Nogmaals: in dit stadium ben je nog niet ‘bijzonder’ en past een eerste kennismaking en verkenning van standaard plan van aanpak door een niet-arts prima.

Laat. Het. Los.

Ik weet niet zeker of HR je überhaupt mág vragen wanneer er een diagnose naar de huisarts gaat.
En dat is trouwens een heel andere vraag dan jij postte. Als jij vertelt dat er een diagnose naar het huisarts is gegaan, heeft HR de inhoud daarvan nog niet. Tenzij jij het aanlevert, want niemand anders mag dat namens jou richting werkgever doen.
Maar, als door HR wel specifiek gevraagd werd/wordt om de diagnose (MAG NIET) en jij levert het braaf aan, waarom zou dat dan niet in je dossier komen? Wat zou anders het nut zijn van die vraag? Bevredigen van de persoonlijke nieuwsgierigheid van de HR medewerker?

Als ik jou was zou ik het stuk werk inzetbaarheid en medische diagnose lekker gescheiden houden naar je werkgever toe. Want daar zijn nu precies de bedrijfsarts en diens medewerkers voor.

En maak jezelf niet gek met wat je wel of niet meent aan te moeten kunnen nu. Want de eisen die jij nu aan jezelf lijkt te stellen liggen een stuk hoger dan die van WG en BA samen, heb ik het idee. Maar daarin val ik in herhaling….
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206537183
Mensen, help me even met die week zes van wet poortwachter.

Ik heb een brief ontvangen voor een belafspraak die veel weken later is dan week zes na ziekmelding dag 1.
Komt niet eens in de buurt van verzuimweek zes.
Dus volgens mij klopt er wat niet dan toch?

In de brief staat ook dat de afdeling HR ook dezelfde brief heeft ontvangen in hun verzuimsysteem, dus dan zullen hun het wel met elkaar regelen. Toch wat geleerd @Cat-astrophe :)
pi_206537507
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:12 schreef stropdaz het volgende:
Mensen, help me even met die week zes van wet poortwachter.

Ik heb een brief ontvangen voor een belafspraak die veel weken later is dan week zes na ziekmelding dag 1.
Komt niet eens in de buurt van verzuimweek zes.
Dus volgens mij klopt er wat niet dan toch?

In de brief staat ook dat de afdeling HR ook dezelfde brief heeft ontvangen in hun verzuimsysteem, dus dan zullen hun het wel met elkaar regelen. Toch wat geleerd @:Cat-Astrophe :)
Adem in, adem uit. Het is stervensdruk bij bedrijfsartsen, dus zo gek is later contact niet. Wat maak je je druk, helpt dat in je ziekteproces denk je? Ik denk van niet.
pi_206537592
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:12 schreef stropdaz het volgende:
Mensen, help me even met die week zes van wet poortwachter.

Ik heb een brief ontvangen voor een belafspraak die veel weken later is dan week zes na ziekmelding dag 1.
Komt niet eens in de buurt van verzuimweek zes.
Dus volgens mij klopt er wat niet dan toch?

In de brief staat ook dat de afdeling HR ook dezelfde brief heeft ontvangen in hun verzuimsysteem, dus dan zullen hun het wel met elkaar regelen. Toch wat geleerd @:Cat-Astrophe :)
Je bent je er in ieder geval van bewust dat zaken anders kunnen lopen dan in wetten of andere afspraken staat. En dat dat niet het eind van de wereld is. En niet per definitie jouw schuld/nalatigheid/verantwoordelijkheid.

Het feit dat je het toch even hier wil checken zegt me wel dat je daarin wel nog best een weg te gaan hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206537736
Bij mij is er een bedrijfsarts betrokken en een adviseur arbeid en gezondheid betrokken. Beide werken bij de arbo dienst. De eerste 2 keer sprak ik de adviseur, en daarna ongeveer om en om. Het PVA is gemaakt door mijn werkgever, nav de info vanuit mij en de bedrijfsarts. Dit is pas gedaan ruim 2 maanden na mijn ziekmelding.
Er is ook een kopje waar ik input aan moest geven.
De bedrijfsarts is enorm meedenkend en geeft aan dat wat zij zegt adviezen zijn en dat ik zelf moet kijken wat haalbaar is.
Ze heeft geen info opgehaald bij behandelaars oid. Ook gaat er geen medische info naar mijn werk. Ze geeft alleen aan bij mijn werk hoe het met mijn belastbaarheid zit en wat haar adviezen zijn.
*poef* nu is het weg
pi_206537920
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het feit dat je het toch even hier wil checken zegt me wel dat je daarin wel nog best een weg te gaan hebt.
Absoluut.
Weet ook voor 99 procent zeker dat ik volgende week telefoon krijg.
Dat is ook geen probleem, want ik zit toch de hele dag in de tuin of binnen :)
Maar tot een week of twee geleden zou ik morgen gelijk aan de bel hangen bij WG of BA hoe het nu zit.
Daar doe ik nu afstand van. Dat mag de WG oplossen. Of ik laat me gewoon verrassen door het telefoontje.
Zat een vragenlijst bij van 10 pagina's, dus deel van analyse is al klaar haha. Maar fijne vragen of dingen wat ik al kon schrijven. Goede handleiding voor gesprek.
pi_206537938
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Dit is pas gedaan ruim 2 maanden na mijn ziekmelding.
Hoe kan dit dan @kaatjejannie ?
Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Ivm wet poortwachter zou je inprincipe in week 8 plan van aanpak klaar moeten hebben (of de WG) en week 6 analyse
pi_206538014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 21:15 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Hoe kan dit dan @:kaatjejannie ?
Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Ivm wet poortwachter zou je inprincipe in week 8 plan van aanpak klaar moeten hebben (of de WG) en week 6 analyse
omdat ze t toen pas gemaakt hebben. Ik heb me dr geen druk om gemaakt, ik had wel wat beters te doen, me focussen op mijn herstel. Ik maakte me door mijn burn out om heel veel druk, maar dat dan weer totaal niet.
*poef* nu is het weg
pi_206800927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 21:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb me dr geen druk om gemaakt,
Ik ben de fase van druk maken over het werk ook inmiddels voorbij.
Net of je het na een aantal weken losser kan laten.

Ik zie het wel wat de arbo arts te melden heeft over 1,5 week.
Hou goed contact met het werk, dus wat dat betreft kan hij niks zeggen.
Werk goed aan mijn behandeling, dus daar valt ook niks tegen te zeggen.
  donderdag 24 november 2022 @ 14:22:59 #78
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_206803127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:33 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik ben de fase van druk maken over het werk ook inmiddels voorbij.
Net of je het na een aantal weken losser kan laten.

Ik zie het wel wat de arbo arts te melden heeft over 1,5 week.
Hou goed contact met het werk, dus wat dat betreft kan hij niks zeggen.
Werk goed aan mijn behandeling, dus daar valt ook niks tegen te zeggen.
Je lijkt in dit topic vrij zenuwachtig over het hele gebeuren, wat niet gek is omdat het iets is wat je totaal niet kent, maar ik kan je verzekeren dat het echt niet nodig is om zenuwachtig te zijn.

Jouw enige echte verantwoordelijkheid op dit moment is contact hebben met de bedrijfsarts op het moment dat jullie dit afspreken. Jouw plicht is 'meewerken aan re-integratie', en daarbij hoort praten met de bedrijfsarts zodat ingeschat kan worden wat jouw belastbaarheid op dat moment is.

Het gaat jou nooit kwalijk genomen worden als de arbodienst/de bedrijfsarts/de werkgever te laat zijn met hun Plan van Aanpak of Probleemanalyse, bijvoorbeeld. Ze zijn verplicht jouw loon door te betalen bij ziekte (eerder genoemde WuLBZ), en bij de meeste werkgevers is dat 100% in het 1e jaar, 70% in het 2e jaar, dat kan afwijken per werkgever.

Je weet zelf prima hoe het met je gaat, en een bedrijfsarts is uiteraard getraind om de relevante vragen te stellen tijdens jullie gesprek. Ik zou je dus ook niet zozeer aanraden om een briefje te schrijven over je klachten (die ken je echt wel goed genoeg dat je antwoord kan geven op de vragen van de bedrijfsarts). Schrijf liever de vragen op die je zelf hebt aan de bedrijfsarts.

Dingen als Wet Verbetering Poortwachter spreken inderdaad over 'zo snel mogelijk aan het werk', met nadruk op het woord mogelijk. De bedrijfsarts gaat in jullie gesprek vertellen wat hij/zij verwacht van jouw belastbaarheid en wat dan slim is om te doen. Als je forse klachten hebt zal je dus ook heel laagdrempelig beginnen, als je uberhaupt al bezig gaat zijn met werk. Koffiemomenten kunnen fijn zijn, maar ik las iets van lange reistijd dus dat kan een reden zijn om dat nog niet direct in te plannen, bijvoorbeeld.

Mocht je verder inhoudelijke vragen hebben, ik werk ruim 6 jaar in de verzekeringsgeneeskunde dus werk wat er heel erg op lijkt :+
WFPB!
  donderdag 24 november 2022 @ 19:47:59 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206807142
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 21:04 schreef Queller het volgende:

[..]
Zeker jammer. Voor werknemers zijn ze zo slecht nog niet. Echt niet.
Dat ligt er nogal aan wie je treft als bedrijfsarts..
Heb er zowel zeer goede als zeer slechte ervaringen mee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206808247
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat ligt er nogal aan wie je treft als bedrijfsarts..
Heb er zowel zeer goede als zeer slechte ervaringen mee.
Is dat niet zo met alles in het leven?
  donderdag 24 november 2022 @ 21:29:02 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206808842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Is dat niet zo met alles in het leven?
Ongetwijfeld.
Doet er echter niet aan af dat je dus ook de verkeerde kan treffen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206822107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:22 schreef Dizorn het volgende:
Je lijkt in dit topic vrij zenuwachtig over het hele gebeuren, wat niet gek is omdat het iets is wat je totaal niet kent
Klopt als een bus @Dizorn
Ben wel eens eerder ziek geweest, maar herinner me nu totaal niet meer hoe dat toen is verlopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:22 schreef Dizorn het volgende:
Jouw enige echte verantwoordelijkheid op dit moment is contact hebben met de bedrijfsarts op het moment dat jullie dit afspreken. Jouw plicht is 'meewerken aan re-integratie', en daarbij hoort praten met de bedrijfsarts zodat ingeschat kan worden wat jouw belastbaarheid op dat moment is.
Dat zal ik ook doen en zie ik ook niet als een hindernis.
Ik heb nu ook wekelijks contact met het werk en dat vind ik prima.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:22 schreef Dizorn het volgende:
Ik zou je dus ook niet zozeer aanraden om een briefje te schrijven over je klachten (die ken je echt wel goed genoeg dat je antwoord kan geven op de vragen van de bedrijfsarts)
Goeie tip.
Ik heb door NAH moeite om een gesprek te volgen en aan te houden.
Maar eigenlijk precies wat je zegt, een bedrijfsarts zal wel gesprekken kunnen houden :)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:22 schreef Dizorn het volgende:
De bedrijfsarts gaat in jullie gesprek vertellen wat hij/zij verwacht van jouw belastbaarheid en wat dan slim is om te doen.
Wat wordt precies verstaan onder belastbaarheid?
Is dat wat je kunt en wat je niet kunt.
Bijvoorbeeld: traplopen, lopen, adequaat regeren etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:22 schreef Dizorn het volgende:

[..]
Je lijkt in dit topic vrij zenuwachtig over het hele gebeuren, wat niet gek is omdat het iets is wat je totaal niet kent, maar ik kan je verzekeren dat het echt niet nodig is om zenuwachtig te zijn.

Jouw enige echte verantwoordelijkheid op dit moment is contact hebben met de bedrijfsarts op het moment dat jullie dit afspreken. Jouw plicht is 'meewerken aan re-integratie', en daarbij hoort praten met de bedrijfsarts zodat ingeschat kan worden wat jouw belastbaarheid op dat moment is.

Het gaat jou nooit kwalijk genomen worden als de arbodienst/de bedrijfsarts/de werkgever te laat zijn met hun Plan van Aanpak of Probleemanalyse, bijvoorbeeld. Ze zijn verplicht jouw loon door te betalen bij ziekte (eerder genoemde WuLBZ), en bij de meeste werkgevers is dat 100% in het 1e jaar, 70% in het 2e jaar, dat kan afwijken per werkgever.

Je weet zelf prima hoe het met je gaat, en een bedrijfsarts is uiteraard getraind om de relevante vragen te stellen tijdens jullie gesprek. Ik zou je dus ook niet zozeer aanraden om een briefje te schrijven over je klachten (die ken je echt wel goed genoeg dat je antwoord kan geven op de vragen van de bedrijfsarts). Schrijf liever de vragen op die je zelf hebt aan de bedrijfsarts.

Dingen als Wet Verbetering Poortwachter spreken inderdaad over 'zo snel mogelijk aan het werk', met nadruk op het woord mogelijk. De bedrijfsarts gaat in jullie gesprek vertellen wat hij/zij verwacht van jouw belastbaarheid en wat dan slim is om te doen. Als je forse klachten hebt zal je dus ook heel laagdrempelig beginnen, als je uberhaupt al bezig gaat zijn met werk. Koffiemomenten kunnen fijn zijn, maar ik las iets van lange reistijd dus dat kan een reden zijn om dat nog niet direct in te plannen, bijvoorbeeld.
Geruststellend wat wordt ingezoomd op mogelijk.
Juist dit zijn de verhalen die je vaak hoort: "ze kijken niet hoe ziek je bent of wat je kunt, maar je moet werken"

Autorijden is voor mij geen optie nu.
OV is ook ruk omdat ik last heb van bewegend beeld volgen, in een trein wordt het dus lastig volhouden voor me. Maar ook naar het station en naar het werk reizen met een bus moet ik niet aan denken.
Mag je zoiets ook aangeven bij een bedrijfsarts of is dat erg raar?

Wat voor mij nu telt, en dat durf ik niet goed te verwoorden naar de bedrijfsarts omdat ik bang ben dat hij dat niet begrijpt of niet de indruk wil wekken dat ik niet wil werken (want dat is het oprecht niet, ik vind mijn werk echt tof): Ik wil weten welke therapie mij van deze ellende af kan gaan helpen, en als dat werkt dan ook reintergreren op het werk. Kortom gezondheid staat bij mij nu op 1 en werk staat nu even op -10.
Niet omdat ik het niet leuk vindt, maar omdat ik het liefste al mijn focus wil stoppen in deze onderzoekfase waar ik nog in zit + aanstaande behandeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door stropdaz op 25-11-2022 20:27:46 ]
  vrijdag 25 november 2022 @ 20:21:16 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206822198
In 2012/2013 had je ook al zo’n heftig ziekteproces waarbij je moest revalideren en aangepast werk moest gaan doen. Dat was een andere werkgever?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206822232
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:21 schreef Lienekien het volgende:
Dat was een andere werkgever?
Klopt.
Vermoeden MS hebben ze toen lang gedacht, maar nooit gezien op scans.
Dat proces is toen ook afgesloten. Ook na heronderzoeken later nog etc.
  vrijdag 25 november 2022 @ 20:33:34 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206822380
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:23 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Klopt.
Vermoeden MS hebben ze toen lang gedacht, maar nooit gezien op scans.
Dat proces is toen ook afgesloten. Ook na heronderzoeken later nog etc.
Maar arbo-arts, re-integratie, revalidatie is dus niet nieuw voor je.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206822897
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar arbo-arts, re-integratie, revalidatie is dus niet nieuw voor je.
Toen ging het anders dan nu als ik de programma van nu zie.
Destijds had ik vooral contact met iemand van het werk van HR en af en toe BA gesprekken.
Nu is het een extern bureau wat alles overneemt. Met POB's en arbo VPK en BA op de achtergrond.

Verschil tussen toen en nu is dat ik toen 1,5 jaar lang administratief werk thuis kon doen voor het werk.
Dat besliste toen HR. Nu kan ik dat soort werk bij mijn huidige baas niet doen.
Helaas, want thuiswerk is een betere optie dan reizen en in een drukke omgeving vertoeven (op dit moment).
  maandag 28 november 2022 @ 11:09:30 #87
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_206852695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:15 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Wat wordt precies verstaan onder belastbaarheid?
Is dat wat je kunt en wat je niet kunt.
Bijvoorbeeld: traplopen, lopen, adequaat regeren etc.
Dat ja, wat je fysiek aan kan, wat je mentaal aan kan, maar ook cognitief. Kan je nog autorijden, kan je je nog concentreren, kan je multitasken, kan je met stress omgaan. Dat soort vragen gaat de bedrijfsarts beantwoorden.

quote:
Geruststellend wat wordt ingezoomd op mogelijk.
Juist dit zijn de verhalen die je vaak hoort: "ze kijken niet hoe ziek je bent of wat je kunt, maar je moet werken"
Wat het probleem is: Mensen zijn het nou eenmaal niet altijd met de inschatting/mening van een (bedrijfs)arts eens, en dan krijg je negatieve verhalen. Ze kijken juist wel wat je kunt, maar tegelijkertijd is de bedrijfsgeneeskundige opvatting dat werken vaak bijdraagt aan herstel en belangrijk is in een vroeg stadium op te pakken; in zijn algemeenheid gesproken. En veel mensen zijn van mening dat ze pas aan werken willen denken als ze 100% klachtenvrij zijn. Tsja, die meningen botsen dan en zeker op het internet kan je ongenuanceerd klagen over je bedrijfsarts dan zonder dat die een kans heeft zijn kant van het verhaal te vertellen/zichzelf te verdedigen.

quote:
Autorijden is voor mij geen optie nu.
OV is ook ruk omdat ik last heb van bewegend beeld volgen, in een trein wordt het dus lastig volhouden voor me. Maar ook naar het station en naar het werk reizen met een bus moet ik niet aan denken.
Mag je zoiets ook aangeven bij een bedrijfsarts of is dat erg raar?
Nee, dat is juist heel goed om aan te geven, dat zijn namelijk de (dagelijkse) dingen waar je tegenaan loopt, die je functioneren belemmeren. Dat helpt bij de inschatting wat je uiteindelijk qua werk/re-integratie aan zou kunnen.

quote:
Wat voor mij nu telt, en dat durf ik niet goed te verwoorden naar de bedrijfsarts omdat ik bang ben dat hij dat niet begrijpt of niet de indruk wil wekken dat ik niet wil werken (want dat is het oprecht niet, ik vind mijn werk echt tof): Ik wil weten welke therapie mij van deze ellende af kan gaan helpen, en als dat werkt dan ook reintergreren op het werk. Kortom gezondheid staat bij mij nu op 1 en werk staat nu even op -10.
Niet omdat ik het niet leuk vindt, maar omdat ik het liefste al mijn focus wil stoppen in deze onderzoekfase waar ik nog in zit + aanstaande behandeling.
Een beetje gerelateerd aan wat ik hierboven al zei: Begrijpelijk dat jij je nu zo voelt, en als de klachten en onderzoek/behandeling zo heftig zijn als wat je omschrijft dan is de kans groot dat de bedrijfsarts je ook echt niet gaat pushen. Als jij meer klachten krijgt als je alleen al gaat koffie drinken op je werk, dan zal de bedrijfsarts dat nooit aanraden.
Maar tegelijkertijd kan het fijn zijn een beetje afleiding te hebben als je op een punt zit dat je prima een kort praatje kan maken met je collega's, maar wel nog teveel klachten hebt om echt productief te werken. En om een beetje binding te hebben met je werk. Maar dat is precies wat de bedrijfsarts gaat afwegen.

En ik ga er vanuit dat de bedrijfsarts je alle vragen stelt die nodig zijn om een goede inschatting te kunnen maken van jouw belastbaarheid/jouw mogelijkheden voor re-integratie op dit moment, dus wat dat betreft hoef je dus niks voor te bereiden maar kan je gewoon eerlijk je verhaal doen, inclusief de dingen waar je tegenaan loopt en de insteek die je nu hebt.
WFPB!
pi_206938462
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:09 schreef Dizorn het volgende:
Dat ja, wat je fysiek aan kan, wat je mentaal aan kan, maar ook cognitief. Kan je nog autorijden, kan je je nog concentreren, kan je multitasken, kan je met stress omgaan. Dat soort vragen gaat de bedrijfsarts beantwoorden.
Top, als hij mij de vragen stelt kan ik er wel antwoord op geven.
Dan hoef ik inderdaad niet een A4 op mijn bureau te hebben liggen met klachten als hij belt.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:09 schreef Dizorn het volgende:
Ze kijken juist wel wat je kunt,
Dat is ook goed.
In mijn geval zou ik ook kunnen thuiswerken.
Voordeel is dat ik dan rust kan pakken wanneer nodig.
Maar dan zou de baas wel iets voor mij moeten verzinnen wat ik thuis kan doen.
Is dat dan weer een verplichting van de werkgever @Dizorn?

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:09 schreef Dizorn het volgende:
En veel mensen zijn van mening dat ze pas aan werken willen denken als ze 100% klachtenvrij zijn.
Zo denk ik niet.
Maar als ik klachten heb hoop ik wel dat er wordt gekeken naar wat ik wel kan met die klachten.
Zo te horen doet een bedrijfsarts dat.
Dat dat vaak botst met mensen geloof ik ook graag. Mogelijkerwijs zijn dit de mensen die liever niet werken dan wel.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:09 schreef Dizorn het volgende:
Nee, dat is juist heel goed om aan te geven, dat zijn namelijk de (dagelijkse) dingen waar je tegenaan loopt, die je functioneren belemmeren. Dat helpt bij de inschatting wat je uiteindelijk qua werk/re-integratie aan zou kunnen.
Zal het aangeven.
Maar zal ook wel ter sprake komen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:09 schreef Dizorn het volgende:
Maar tegelijkertijd kan het fijn zijn een beetje afleiding te hebben als je op een punt zit dat je prima een kort praatje kan maken met je collega's,
Dat zou ik ook graag willen.
Alleen moet ik dan zelf zorgen hoe ik daar kom denk ik, of is dit iets om samen met de werkgever te bekijken?
Gezien ik niet met de auto kan rijden en OV ook een uitdaging is.
Trein zou wel gaan (1ste klas, met hoofdtelefoon, proberen wil k dat wel) als ik met trein in de werkstad kom en dan 20 minuten met een taxi kan.

------

@Dizorn ik word gebeld door een Praktijkondersteuner Bedrijfsarts (POB) en niet door de bedrijfsarts zelf.
Maakt die laatste dan besluiten vanachter zijn bureau? Dus gaat het over meerdere lijntjes. Van mij naar POB naar .... bedrijfsarts?
  maandag 5 december 2022 @ 09:58:44 #89
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_206948120
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:30 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat is ook goed.
In mijn geval zou ik ook kunnen thuiswerken.
Voordeel is dat ik dan rust kan pakken wanneer nodig.
Maar dan zou de baas wel iets voor mij moeten verzinnen wat ik thuis kan doen.
Is dat dan weer een verplichting van de werkgever @:Dizorn?
Als de bedrijfsarts/arbodienst aangeeft dat je wel mogelijkheden hebt, dan moet je werkgever inderdaad meewerken aan het creëren van dergelijk werk; maar daar zitten natuurlijk grenzen aan gezien het bedrijf waarin je werkt. Als er gewoon letterlijk niks thuis te doen is, of maar heel weinig, kan een werkgever niet verplicht worden om werk te verzinnen/creëren voor je, dan is er gewoon wat minder mogelijk.
Pas in je 2e ziektejaar zou er gekeken worden of er dan wel werk te vinden is buiten je werkgever, maar dat is nog lang niet relevant en waarschijnlijk helemaal niet nodig om aan te denken in jouw geval.

quote:
@:Dizorn ik word gebeld door een Praktijkondersteuner Bedrijfsarts (POB) en niet door de bedrijfsarts zelf.
Maakt die laatste dan besluiten vanachter zijn bureau? Dus gaat het over meerdere lijntjes. Van mij naar POB naar .... bedrijfsarts?
Is meestal een taakdelegatie-constructie: de POB doet het gesprek en maakt verslag richting de bedrijfsarts, die dan op basis van het verhaal een inschatting kan maken van de belastbaarheid en afspraken maakt. Of de POB maakt deze afspraken met jou direct, maar dan kijkt een bedrijfsarts altijd op de achtergrond mee. Valt in ieder geval onder de verantwoordelijkheid van een bedrijfsarts :)
WFPB!
pi_207031830
Begin van de week gesprek gehad met de bedrijfsarts.
Heel schappelijk. Kan me ook prima vinden in zijn advies.
Werd echt gekeken naar mij persoonlijk en zelfs eens gezegd dat wat werkgever in zijn vraag had staan bv niet ging.

Hopelijk gaat de werkgever hiermee akkoord.
Ik begreep dat dat namelijk niet hoefde?
pi_207032523
Dus ook hier is de conclusie dat jij het idee had dat je heel uniek was in een vrij standaard proces en heel veel beren op de weg zag. Ook door de info die je hier kreeg slecht gerustgesteld werd en ziehier… het werd een prettig gesprek, wat verliep volgens de standaard zoals de users schetsten.

En dit is niet de eerste keer. Kun je je voorstellen dat dit patroon iets is waar users zich aan gaan storen?

Al is het voor jou het meest sneu, als je je zo druk maakt om zoveel zaken. En blijkbaar niet de rust en vertrouwen kunt vinden om het op je af te laten komen, maar elke millimeter duidelijk en ingekaderd wil zien. Wat niet kan. Dus stel je nog meer vragen die vooraf niet te beantwoorden zijn. Heb je hier inmiddels hulp bij?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207036873
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus ook hier is de conclusie dat jij het idee had dat je heel uniek was in een vrij standaard proces en heel veel beren op de weg zag. Ook door de info die je hier kreeg slecht gerustgesteld werd en ziehier… het werd een prettig gesprek, wat verliep volgens de standaard zoals de users schetsten.
Klopt.
Je hebt gelijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kun je je voorstellen dat dit patroon iets is waar users zich aan gaan storen?
Hier is maar een antwoord op; absoluut

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je hier inmiddels hulp bij?
Aangevraagd en krijg ik uitgebreid hulp bij in revalidatietraject.
pi_207038949
Neemt de werkgever normaliter het advies van de bedrijfsarts over?
Bij het opstellen plan van aanpak etc
pi_207038974
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 08:33 schreef stropdaz het volgende:
Neemt de werkgever normaliter het advies van de bedrijfsarts over?
Bij het opstellen plan van aanpak etc
Het blijft een advies, maar de werkgever heeft normaal de kennis niet om af te wijken van het advies van een medicus. Werkgever zou eventueel een second opinion kunnen aanvragen bij een andere bedrijfsarts als hij het echt niet eens is met het advies.
pi_207074884
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 08:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het blijft een advies, maar de werkgever heeft normaal de kennis niet om af te wijken van het advies van een medicus. Werkgever zou eventueel een second opinion kunnen aanvragen bij een andere bedrijfsarts als hij het echt niet eens is met het advies.
Dankjewel.
Lijkt me ook logisch @KrekelJapie.
Want waarom zou er anders een bedrijfarts zijn toch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')