SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Het deel over de Patriots is wel een beetje vreemd, er staat vrij duidelijk dat de VS die Patriots bemand in Saudi, dat kan dus niet in Oekraine en dan zal je eerst de Oerkrainers moeten opleiden voor de Patriots. Gewoon even overdragen is een onzin statement.quote:
Kan je toch prima de tijd voor nemen? Het is immers niet zo alsof de kans groot is dat de Russen op de korte termijn stoppen met Oekraïne bombarderen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het deel over de Patriots is wel een beetje vreemd, er staat vrij duidelijk dat de VS die Patriots bemand in Saudi, dat kan dus niet in Oekraine en dan zal je eerst de Oerkrainers moeten opleiden voor de Patriots. Gewoon even overdragen is een onzin statement.
klassiek Whataboutism dit!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
Het meest hilarische aan dit topic vind ik nog wel dat alle kleuters een nieuw woordje hebben geleerd ("Whataboutism") en nu elkaar de crèche uit slaan om wie het wanneer mag gebruiken.
Dat kan, ja, maar de tweet doet het voorkomen alsof je even Patriot batterijen kan verhuizen naar Oekraine, dat is toch wel erg ongenuanceerd. Verder kun je de vraag stellen of Oekraine Patriots nodig heeft, durf ik even geen antwoord op te geven maar Patriots hebben een specifiek doel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan je toch prima de tijd voor nemen? Het is immers niet zo alsof de kans groot is dat de Russen op de korte termijn stoppen met Oekraïne bombarderen.
Dat overdragen wel. De stelling dat ze daar niet horen te staan zolang Saudi Arabië niet de kant van Oekraïne kiest vind ik echter wel een sterke.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het deel over de Patriots is wel een beetje vreemd, er staat vrij duidelijk dat de VS die Patriots bemand in Saudi, dat kan dus niet in Oekraine en dan zal je eerst de Oerkrainers moeten opleiden voor de Patriots. Gewoon even overdragen is een onzin statement.
Dat is niet iets geks toch? ¯\_(ツ)_/¯quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat overdragen wel. De stelling dat ze daar niet horen te staan zolang Saudi Arabië niet de kant van Oekraïne kiest vind ik echter wel een sterke.
Overigens heeft Nederland Patriots naar Slowakije gestuurd zodat Slowakije hun s300 luchtafweer naar Oekraïne kon sturen. Kennelijk weten de Oekraïnse militairen niet met Patriots om te gaan maar wel met S300?
Nog niet door de Bundswehr in gebruik, maar ideaal om de werking ervan te testen in een echte strijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Duitsland en de VS gaan ook de IRIS-T SLM leveren.
https://duitslandinstituu(...)afweer-naar-oekraine
Voor de VS bedoelde ik de NASAMS natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nog niet door de Bundswehr in gebruik, maar ideaal om de werking ervan te testen in een echte strijd.
Nee, zeker niet. Maar geeft wel aan dat het gewoonweg verplaatsen van de Patriots zoals die Twitter meneer stelt niet zo handig is. Die S-300 is Russisch spul dat onder andere in Griekenland en het Oostblok wordt gebruikt. Misschien wil Griekenland dezelfde ruil doen als Slowakije, die kunnen volgens mij ook met Patriots omgaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is niet iets geks toch? ¯\_(ツ)_/¯
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
Het meest hilarische aan dit topic vind ik nog wel dat alle kleuters een nieuw woordje hebben geleerd ("Whataboutism") en nu elkaar de crèche uit slaan om wie het wanneer mag gebruiken.
De Israeli's zijn niet de enige die dat maken hoor :-)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Aangenomen dat Israel nog steeds neutraal blijft, waar gaan ze dat zo snel vandaan toveren?
[ twitter ]
Het gebruik lijkt me toch helder: whataboutism is 'jamaar hullie hebben het ook gedaan '.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
We kunnen er weinig aan doen dat de pavlov reactie van veel gaan dat soort kleuters nou eenmaal "ja maar de VS.." is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:18 schreef Kidjuh het volgende:
Toch een beetje knullig dat elke discussie op deze manier wordt uitgevochten. Overigens wel een legitiem punt van SpaceX (even los van het feit dat Elon Musk gek is) dat zij niet alleen voor de kosten kunnen opdraaien. Is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:11 schreef Tocadisco het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)22658f085fc6682b2dda
Elon...
Vervolgens ben ik me heel hard aan het afvragen wanneer de VS een buurland is binnengevallen om de lokale bevolking uit te dunnen met moord en deportatie met als enige doel verkrijgen van land door alleen de bevolking van eigen komaf toe te staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We kunnen er weinig aan doen dat de pavlov reactie van veel gaan dat soort kleuters nou eenmaal "ja maar de VS.." is.
Het is de beste reclame die ze zich kunnen wensen. Dat mag ook wat waard zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch een beetje knullig dat elke discussie op deze manier wordt uitgevochten. Overigens wel een legitiem punt van SpaceX (even los van het feit dat Elon Musk gek is) dat zij niet alleen voor de kosten kunnen opdraaien. Is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |