quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 13:54 schreef hhh38 het volgende:Als je Geertruida vrijspeelt voor de rechtsback positie kan je denk ik wel met Lopez op linksback spelen. Die is belangrijk voor de aanvallen over links en Hancko heb je in het centrum nodig vanwege z'n snelheid. Maar er moet een controlerende middenvelder op de plek van Geertruida. Dus ik zou na de wedstrijd tegen AZ toch eens Wieffer of Dermane proberen. Maar Slot gaf woensdag aan dat Dermane voorlopig maar 1x per week meetraint, dus ik reken er niet op.
In het geval dat Geertruida blijft staan op 6 is Hancko op linksback en Rasmussen centraal wel een optie. En Pedersen of Benita rechtsback.
Het is vooral frustrerend dat er nog zo veel verschuivingen mogelijk zijn na 15 wedstrijden. Alleen Bijlow en Trauner zijn zeker van hun specifieke plek op het veld.
Uiteindelijk is het vervelend dat je op drie posities (linksback, linksbuiten en nr6) geen zekerheidjes hebt in de selectie (nouja Idrissi, maar die is geblesseerd en deed het al niet zo goed). Nu spelen we daar altijd met iemand die niet op zijn eigen plek staat, of het wordt iemand die nog niet klaar is om op dit niveau twee keer in de week te spelen (of zelfs één keer, zie Paixao en Wieffer). Op drie posities is dat best veel.
Zeker als je je bedenkt dat het op andere posities ook verschuivingen veroorzaakt. Met name op rechtsbuiten is het een wisselende shitshow met Jahanbakhsh, Wålemark, Dilrosun en Szymanski die continu van plekje wisselen en ook als linksbuiten worden opgesteld.
Ik begrijp Slot ook wel, hij kan er niet veel aan doen dat op sommige plekken slecht is ingekocht waardoor hij veel moet schuiven om zwakke punten te verhullen, maar je kan zo nergens naar toe werken en krijg je geen vastigheden in de ploeg.