Vrouwen vallen nu ook onder de dienstplichtquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:14 schreef ExTec het volgende:
VC NUMBER ONE!
[ twitter ]
Wanneer sturen ze steven seagal, en snowden?
Want in 1941 schoten ze met klappertjespistolen? Resultaat na een paar maandjes Duitse inval:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen als die mensen enigszins een goede training krijgen, en als je niet vecht tegen een partij die gewoon een bom op je hoofd gooit die uit elkaar spat in meer dan 300.000 wolfraam fragmenten, die sneller dan het geluid in de rondte sproeien.
Het is geen 1940 meer h?
Tuurlijk. Maar pauper zijn niet beter weten, en/of niet kunnen vluchten is wat anders dan 'sterk zijn', en heeft niks te maken met dat zuigende geromantiseerde clich, als ware het dat 'russen zo goed kunnen lijden' en 'graag willen sterven voor het vaderland'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Paar rijke die het geld hebben die je hoort.
Dan woont er nog een eindeloze hoeveelheid in vervallen Sovjet flats of in een nietszeggend dorpje. Toerisme komt niet voor in hun woordenboek.
Je reageert wel maar je leest niet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Want in 1941 schoten ze met klappertjespistolen? Resultaat na een paar maandjes Duitse inval:
Total military casualties:
4,973,820
Casualties of 1941:
Based on Soviet archives:
566,852 killed in action
235,339 died from non-combat causes
1,336,147 sick or wounded via combat and non-combat causes
2,335,482 missing in action or captured
c. 500,000 Soviet reservists captured while still mobilizing
21,200 aircraft, of which 10,600 were lost to combat
20,500 tanks destroyed
5 miljoen militaire slachtoffers/verliezen. En dan toch nog een oorlog winnen.Het kan gewoon.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Barbarossa
Ik heb ook de Oekraense vlag buiten hangen vandaagquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Goedemorgen, het is Defenders of Ukraine Day! Een dag die wel wat extra betekenis heeft gekregen sinds de laatste keer dat ze dit vierden
https://en.wikipedia.org/wiki/Defenders_Day_(Ukraine)
[ afbeelding ]
(Het is ook Nyerere Day in Tanzania)
Clich beeld is voor mij een dronken depressieve Rus met een fles wodka die lachend van 3 hoog uit een raam springt in een berg sneeuw.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar pauper zijn niet beter weten, en/of niet kunnen vluchten is wat anders dan 'sterk zijn', en heeft niks te maken met dat zuigende geromantiseerde clich, als ware het dat 'russen zo goed kunnen lijden' en 'graag willen sterven voor het vaderland'.
Op jonge leeftijd wodka drinken doet iets met je hersenen, daar kunnen genen niet tegenop.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een paar generaties structureel alcoholisme doet iets met de genenpoel.
Vast wel, maar waar ligt dat omslagpunt dan? Moet Rusland 1 miljoen mensen opofferen? 10 miljoen? 100 miljoen? Op een gegeven moment zijn de Russen natuurlijk ook opquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nogmaals: Ik vind Russen een vrij debiel volkje maar als je een totale oorlog begint dan wint vrijwel altijd het land met de meeste troepen.
Daarom is het ook zo bizar dat Rusland de aanval met een verhouding 1:1 begonnen is, dat slaat werkelijk nergens op.
Het wordt wel een heerlijk leeg land zo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vast wel, maar waar ligt dat omslagpunt dan? Moet Rusland 1 miljoen mensen opofferen? 10 miljoen? 100 miljoen? Op een gegeven moment zijn de Russen natuurlijk ook op
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Clich beeld is voor mij een dronken depressieve Rus met een fles wodka die lachend van 3 hoog uit een raam springt in een berg sneeuw.
Kleine Fix.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:14 schreef ExTec het volgende:
VC NUMBEL ONE!
[ twitter ]
Wanneer sturen ze steven seagal, en snowden?
De blauw van de Oekranse vlag klopt niet toch? Veels te licht, niet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Goedemorgen, het is Defenders of Ukraine Day! Een dag die wel wat extra betekenis heeft gekregen sinds de laatste keer dat ze dit vierden
https://en.wikipedia.org/wiki/Defenders_Day_(Ukraine)
[ afbeelding ]
(Het is ook Nyerere Day in Tanzania)
Tijden zijn wel veranderd, de Sovjet-Unie had een schier eindeloze voorraad kanonnenvoer. De totale bevolking was dubbel zo groot in vergelijking met Rusland en bovendien was de bevolkingsopbouw aanzienlijk gunstiger doordat het nog een pyramide was. Daardoor waren er tientallen miljoenen jonge mannen in de dienstplichtige leeftijd. Als je ziet wat voor brandhout ze nu laten aanrukken zie je wel dat Rusland die luxe niet meer heeft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nogmaals: Ik vind Russen een vrij debiel volkje maar als je een totale oorlog begint dan wint vrijwel altijd het land met de meeste troepen.
Daarom is het ook zo bizar dat Rusland de aanval met een verhouding 1:1 begonnen is, dat slaat werkelijk nergens op.
Ok. Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen gooit dagelijks met die term hier. Of het nou wel of niet terecht was. Favoriete woordje is whataboutism van mensen.
Nou ja we kunnen beide niet in de toekomst kijken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Echt, serieus denken dat de Russen een 'groot plan' kunnen bedenken. De hoeveelste opperbevelhebber zijn ze inmiddels aan het verslijten? Nummer 3? 4?
Dat betekent dat deze door het Kremlin als nog minder geschikt wordt geacht dan de vorigen. Er komt geen groot plan. Hooguit een nog groter kerkhof.
Je staat toch gewoon op geslacht geregistreerd in Rusland?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Er zijn suggesties niet de kleuren van de Oekraense vlag te gebruiken, wat misschien wel verstandig is.
Maar ik vraag me af wie die kaartjes verspreidt, hoe ze bij de soldaten komen.
Wat die Vietnamese dame betreft: de achternaam staat vooraan, Nguyen is net zoiets als Jansen, ik heb les gegeven aan bootvluchtelingen, zaten er soms 3 met die achternaam in de groep, die geen familie van elkaar waren.
Ik denk dat de Russen op basis van de naam dachten dat ze een man is.
'jamaar America dan met hun oorlog in Irak?'quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen gooit dagelijks met die term hier. Of het nou wel of niet terecht was. Favoriete woordje is whataboutism van mensen.
Kijk, dat is dan wel weer een whataboutism.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |