Ja, ze zijn zoveel gewend dat ze gaan janken als speenvarkens als ze geen toeristenvisum naar europa meer kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De inslag is wat cynisch maar Russen zijn wel wat gewend.
Hij bedreigde vorige week toch Polen? Gaat ie Polen aanvallen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:09 schreef polderturk het volgende:
Na de speciale militaire operatie, nu de anti-terreur operatie.
[ twitter ]
Rusland gaat verscheurd worden door verdeeldheid en onderling vechtenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:59 schreef ExTec het volgende:
Toonbeeld van regime stabiliteit, natuurlijk.
[ twitter ]
En dat lag enorm voor de hand, natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Rusland gaat verscheurd worden door verdeeldheid en onderling vechten
Een bully begint alleen een gevecht als hij zeker weet dat hij dat gaat winnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij bedreigde vorige week toch Polen? Gaat ie Polen aanvallen?![]()
Of zichzelf overschatquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een bully begint alleen een gevecht als hij zeker weet dat hij dat gaat winnen.
Volgens mij is het nog steeds een enorm verkeerde aanname dat Russen een stoer en sterk volk zijn. Volgens mij heeft deze oorlog wel laten zien dat het totaal geen helden zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toen zat er ook een gestoorde dictator die in de jaren 30 tijdens de grote zuivering al 1 miljoen landgenoten om zeep geholpen had.1 miljoen. We zitten nu 'pas' op 90.000 doden dus we kunnen nog wel even.
De inslag is wat cynisch maar Russen zijn wel wat gewend.
Als er nu een paar 100.000 mensen het land uitvluchten dan blijven er nog steeds 144 miljoen over toch?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds een enorm verkeerde aanname dat Russen een stoer en sterk volk zijn. Volgens mij heeft deze oorlog wel laten zien dat het totaal geen helden zijn.
Dat lijkt me toch niet. Met de huidige staat van het Russische leger staan de Polen binnen een week in Moskou.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij bedreigde vorige week toch Polen? Gaat ie Polen aanvallen?![]()
Dus niet vluchten is "sterk zijn" en dat betekent dan ook meteen natuurlijk dat je graag de gehaktmolen in wil. IPV dat je het bv over mensen hebt die gewoon niet de middelen hebben om te vluchten ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als er nu een paar 100.000 mensen het land uitvluchten dan blijven er nog steeds 144 miljoen over toch?
Gaat om Belarus he, niet om Rusland.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:14 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch niet. Met de huidige staat van het Russische leger staan de Polen binnen een week in Moskou.
Nogmaals: Ik vind Russen een vrij debiel volkje maar als je een totale oorlog begint dan wint vrijwel altijd het land met de meeste troepen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus niet vluchten is "sterk zijn" en dat betekent dan ook meteen natuurlijk dat je graag de gehaktmolen in wil. IPV dat je het bv over mensen hebt die gewoon niet de middelen hebben om te vluchten ofzo.
Dan helemaal. De Witrussen hebben amper een leger en de moreel zal weinig hoger zo niet lager liggen dan bij de Russen. Ik krijg van de Polen toch altijd de indruk dat ze staan te trappelen om het e.e.a. historisch leed recht te schieten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat om Belarus he, niet om Rusland.
Nee dat zijn ze zeker niet. Het heeft er alle blijk van dat de stemmingmakende films er nooit ver af zaten met het neerzetten van Russen als vuile rotzakken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds een enorm verkeerde aanname dat Russen een stoer en sterk volk zijn. Volgens mij heeft deze oorlog wel laten zien dat het totaal geen helden zijn.
Een paar generaties structureel alcoholisme doet iets met de genenpoel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nee dat zijn ze zeker niet. Het heeft er alle blijk van dat de stemmingmakende films er nooit ver af zaten met het neerzetten van Russen als vuile rotzakken.
Bedoel niet eens de mensen die vluchten, maar de mensen die nu aan het front staan. Daarnaast zijn het tot nu toe voor een groot deel alleen maar mensen geweest uit de arme regionen van Rusland. Vraag mij af wat de stemming zal zijn zodra de rijke Rus uit Moskou die richting op moet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als er nu een paar 100.000 mensen het land uitvluchten dan blijven er nog steeds 144 miljoen over toch?
Iedereen gooit dagelijks met die term hier. Of het nou wel of niet terecht was. Favoriete woordje is whataboutism van mensen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 06:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mijn post over Ceausescu was een voorbeeld van hoe snel de aanhang van een dictator kan slinken. Al dan niet door een futiele aanleiding. Dat is geen whataboutism, hè
Ja die stemming zal hondsberoerd zijn. Maar in een dictatuur gaat het niet om mensenlevens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bedoel niet eens de mensen die vluchten, maar de mensen die nu aan het front staan. Daarnaast zijn het tot nu toe voor een groot deel alleen maar mensen geweest uit de arme regionen van Rusland. Vraag mij af wat de stemming zal zijn zodra de rijke Rus uit Moskou die richting op moet.
Alleen als die mensen enigszins een goede training krijgen, en als je niet vecht tegen een partij die gewoon een bom op je hoofd gooit die uit elkaar spat in meer dan 300.000 wolfraam fragmenten, die sneller dan het geluid in de rondte sproeien.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nogmaals: Ik vind Russen een vrij debiel volkje maar als je een totale oorlog begint dan wint vrijwel altijd het land met de meeste troepen.
Paar rijke die het geld hebben die je hoort.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze zijn zoveel gewend dat ze gaan janken als speenvarkens als ze geen toeristenvisum naar europa meer kunnen krijgen.
Dat letterlijk 100.000en em smeren zou je een realistisch idee moeten geven, maar goed.
Ze hebben een groot leger. Soldaten en legerleiding hebben al aangegeven niet te gaan vechtenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan helemaal. De Witrussen hebben amper een leger en de moreel zal weinig hoger zo niet lager liggen dan bij de Russen. Ik krijg van de Polen toch altijd de indruk dat ze staan te trappelen om het e.e.a. historisch leed recht te schieten.
Ook een dictatuur kan vallen zodra de tegenstand onder het volk te groot wordt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja die stemming zal hondsberoerd zijn. Maar in een dictatuur gaat het niet om mensenlevens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |