abonnement Unibet Coolblue
pi_206322695
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
I&O is volgens mij behoorlijk objectief.

Ik kan me nog wel een gierend voorbeeld herinneren dat in de tweede kamer door ik geloof Teeven werd aangehaald. Ja tweederde is voor een verbod op cannabis.

Was een simpele web enquête onder eenvandaag kijkers :D iets met demografie
Wel interessant onderzoek (heb het even helemaal gedownload bij I&O). Maar één ding lijkt me niet helemaal te kloppen. Illegaal vuurwerk wordt helemaal niet vernoemt. Hetgeen waar (volgens mij) de meeste mensen last van ervaren. Kan het gemist hebben want ik heb het even vluchtig doorgelezen. Maar het voelt een beetje als 'we verbieden cannabis (om in jouw verhaal te blijven), want mensen hebben overlast van drugs'
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206332252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:20 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Het is dat je zelf al het woordje illegaal er tussen hebt geplaatst, dus zou je eigenlijk al vanaf daar moeten stoppen met schrijven. Legaal vuurwerk wordt niet maanden vantevoren verkocht. Dus daar kan je geen last van hebben. Waarom blijven mensen met zo'n enorm plaat voor de kop hangen in het verbieden van illegaal vuurwerk. Dat is al verboden. Prima als je dan suggereert dat er harder opgereden moet worden tegen illegaal vuurwerk, en er voor pleit dat er echt alleen maar vuurwerk tussen 10 en 03.00 uur op oudejaarsavond afgestoken mag worden. Maar kap met dst eeuwige gejank over last hebben van vuurwerk en dat je zielige hondje er bang voor is. Voed dat beest op en projecteer je eigen angst voor vuurwerk niet op dat beest en dat beest zal er een stuk minder bang voor zijn.
Je kunt legaal vuurwerk wel bewaren natuurlijk. En je kunt in België vuurwerk kopen wat in Nederland legaal is (met oudjaar).
pi_206332879
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
I&O is volgens mij behoorlijk objectief.

Ik kan me nog wel een gierend voorbeeld herinneren dat in de tweede kamer door ik geloof Teeven werd aangehaald. Ja tweederde is voor een verbod op cannabis.

Was een simpele web enquête onder eenvandaag kijkers :D iets met demografie
Hoeveel mensen zijn daar gevraagd?
pi_206333034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wel interessant onderzoek (heb het even helemaal gedownload bij I&O). Maar één ding lijkt me niet helemaal te kloppen. Illegaal vuurwerk wordt helemaal niet vernoemt. Hetgeen waar (volgens mij) de meeste mensen last van ervaren. Kan het gemist hebben want ik heb het even vluchtig doorgelezen. Maar het voelt een beetje als 'we verbieden cannabis (om in jouw verhaal te blijven), want mensen hebben overlast van drugs'
Ja, en dat illegaal vuurwerk wordt ook al gewoon via marktplaats verkocht. Niet onder de naam "illegaal vuurwerk" natuurlijk.

Dat is echt rotspul.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206333633
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 20:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, en dat illegaal vuurwerk wordt ook al gewoon via marktplaats verkocht. Niet onder de naam "illegaal vuurwerk" natuurlijk.

Dat is echt rotspul.
En je denkt dat dat spul verdwijnt met een verbod op legaal siervuurwerk?
pi_206334189
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 20:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, en dat illegaal vuurwerk wordt ook al gewoon via marktplaats verkocht. Niet onder de naam "illegaal vuurwerk" natuurlijk.

Dat is echt rotspul.
Ik heb een kanaal wat ik volg op Telegram omdat ik dat interessant vind, en krijg bijna iedere week updates via de whatsapp via een vuurwerkverkoper. Ik koop het zelf niet meer omdat het nogal wat rottigheid kan veroorzaken als je er mee gesnaaid wordt. En ik heb een gezin, dus voor mij alleen legaal vuurwerk. Maar als je ziet wat daar voorbij komt aan aanbiedingen! :o Daar worden gewoon tot 12 inch shells verhandelt _O- |:(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206334210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
edit
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:56:16 #83
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206335056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 19:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt legaal vuurwerk wel bewaren natuurlijk. En je kunt in België vuurwerk kopen wat in Nederland legaal is (met oudjaar).
Alleen het bewaren is dan niet legaal.
En belgisch vuurwerk us ilkegaal in Nederland, voor zo ver ik weet.
Tot nooit .......
pi_206335123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Alleen het bewaren is dan niet legaal.
En belgisch vuurwerk us ilkegaal in Nederland, voor zo ver ik weet.
Nee hoor als er CE en nederlandse gebruiksaanwijzing op staat en geen zilverkruit in zit is het gewoon legaal. En bewaren is ook legaal tot 25 kg.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt
pi_206337899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:21 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En je denkt dat dat spul verdwijnt met een verbod op legaal siervuurwerk?
Nee, dat denk ik niet, en ik vrees voor mijn ramen.

Ik wil echt niet drama-queenen, maar soms heb ik het gevoel dat die het niet gaan houden. Dat zijn gewoon bommen.

...en die mensen die dat vuurwerk gebruiken blijven nooit op 1 plaats, dus die zijn heel moeilijk te pakken.


....en ik denk dat dat legale vuurwerk verboden gaat worden, want er zijn altijd mensen die zeggen "oh mijn hond, oh mijn poes, oh mijn hamster, oh mijn kanarie-pietje, oh mijn goudvis etc..."

Dus dan blijft straks dat illegale over. -O-

[ Bericht 18% gewijzigd door tesssssssss op 16-10-2022 10:56:07 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206337909
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik heb een kanaal wat ik volg op Telegram omdat ik dat interessant vind, en krijg bijna iedere week updates via de whatsapp via een vuurwerkverkoper. Ik koop het zelf niet meer omdat het nogal wat rottigheid kan veroorzaken als je er mee gesnaaid wordt. En ik heb een gezin, dus voor mij alleen legaal vuurwerk. Maar als je ziet wat daar voorbij komt aan aanbiedingen! :o Daar worden gewoon tot 12 inch shells verhandelt _O- |:(
Dat bedoel ik. Precies wat jij zegt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206337911
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 20:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, en dat illegaal vuurwerk wordt ook al gewoon via marktplaats verkocht. Niet onder de naam "illegaal vuurwerk" natuurlijk.

Dat is echt rotspul.
En via Snapchat, Whatsapp, Telegram, etc.
pi_206338089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:21 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En je denkt dat dat spul verdwijnt met een verbod op legaal siervuurwerk?
Ik weet het niet, misschien wel. Ik vraag mij af of de vuurwerkcultuur, zoals we die in Nederland hebben, in 5-10 jaar verdwijnt na een verbod, waardoor je ook significant minder illegaal vuurwerk krijgt.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:42:40 #89
186611 Haags
pi_206367482
twitter


quote:
Bij de Hofvijver is waarschijnlijk weer geen vuurwerkshow te zien. Vorig jaar ging die op het laatste moment niet door vanwege coronabeperkingen. Nu is er, met nog iets meer dan twee maanden te gaan, ‘geen organisatie die elders in de stad een dergelijke vuurwerkshow kan en wil organiseren’.
Ze konden ook al geen vuurwerkshow (ieder jaar in de zomer) in Scheveningen organiseren, en dit ook al niet.

Die shows worden komende jaren echt een daverend succes als alternatief voor vuurwerk _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_206371316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 19:42 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ze konden ook al geen vuurwerkshow (ieder jaar in de zomer) in Scheveningen organiseren, en dit ook al niet.

Die shows worden komende jaren echt een daverend succes als alternatief voor vuurwerk _O_
Ja die verleidingstactiek van het organiseren van een show trappen mensen ook niet meer in. Ik roep het al jaren :zoveel pyrotechnici zijn er niet
  woensdag 19 oktober 2022 @ 08:07:07 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206371387
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik weet het niet, misschien wel. Ik vraag mij af of de vuurwerkcultuur, zoals we die in Nederland hebben, in 5-10 jaar verdwijnt na een verbod, waardoor je ook significant minder illegaal vuurwerk krijgt.
Het zwaardere illegale spul kon je voorheen makkelijker aankomen maar dat wordt ook steeds lastiger. Waar je voorheen zelf nog naar Polen kon rijden naar de markt waar de shells en cobra’s open en bloot lagen ben je nu afhankelijk van handelaren die kunnen vragen wat ze willen.
pi_206371391
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:07 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het zwaardere illegale spul kon je voorheen makkelijker aankomen maar dat wordt ook steeds lastiger. Waar je voorheen zelf nog naar Polen kon rijden naar de markt waar de shells en cobra’s open en bloot lagen ben je nu afhankelijk van handelaren die kunnen vragen wat ze willen.
:') in welke wereld leef jij
  woensdag 19 oktober 2022 @ 08:11:07 #93
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206371406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:07 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
:') in welke wereld leef jij
De realiteit wijsneus, met je “oeh in België is geen vuurwerk meer te krijgen” onzin.
Jij hebt echt problemen met feiten, is het niet?
Rij naar Polen zou ik zeggen, je zult zelf tot de conclusie komen dat er vrijwel alleen nog maar cat. 1 en 2 ligt, niet veel anders dan in België.
pi_206371424
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:11 schreef tja77 het volgende:

[..]
De realiteit wijsneus, met je “oeh in België is geen vuurwerk meer te krijgen” onzin.
Jij hebt echt problemen met feiten, is het niet?
Rij naar Polen zou ik zeggen, je zult zelf tot de conclusie komen dat er vrijwel alleen nog maar cat. 1 en 2 ligt, niet veel anders dan in België.
Ja nu weet ik het zeker. Jij leeft in een andere wereld. In Polen is nog gewoon zat F3 te krijgen. Jij haalt je kennis zeker alleen maar van forums af :')
  woensdag 19 oktober 2022 @ 08:15:55 #95
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206371442
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja nu weet ik het zeker. Jij leeft in een andere wereld. In Polen is nog gewoon zat F3 te krijgen. Jij haalt je kennis zeker alleen maar van forums af :')
Bullshit, op de Polenmarkt zie je grotendeels Zena zooi dat ze hier vlak over de grens ook verkopen. Geen shells, geen > 5 gram plus knallers, cippola’s, cobra 7, Little Joe, enz. Het zware spul is louter onder de toonbank nog te krijgen.
pi_206371859
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 08:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
Bullshit, op de Polenmarkt zie je grotendeels Zena zooi dat ze hier vlak over de grens ook verkopen. Geen shells, geen > 5 gram plus knallers, cippola’s, cobra 7, Little Joe, enz. Het zware spul is louter onder de toonbank nog te krijgen.

Kuch....
pi_206371903
Het was zaterdag druk zat in baarle nassau! Ik doe niet aan knallers maar heb wel een beetje sier gehaald, ik weet niet of ze hiero iets verkopen....
  woensdag 19 oktober 2022 @ 09:42:09 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206372075
quote:
Kuch, enig idee hoe oud deze video is?
:')
  woensdag 19 oktober 2022 @ 09:43:08 #99
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206372085
Hier dan, zoek de shells en cobra’s…

pi_206372202
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
Kuch, enig idee hoe oud deze video is?
:')
5 okt. 2022
pi_206372276
quote:
I rest my kees
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:50:28 #102
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206372767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:53 schreef afterburner het volgende:

[..]
5 okt. 2022
Toen is die geüpload ja, deze video is al jaren oud.
_O-
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:54:23 #103
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206372817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:00 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
I rest my kees
Godver, nog zo’n slimmerik…
Deze video is al jaren oud, lees het commentaar onder de video eens voor de grap. Ik post een video van PTD van dit jaar in Polen en goh geen extreem zwaar spul meer te zien. Geen shells en geen zware knallers meer, wel mooie cakes dat wel.
Maar blijf lekker onzin verkopen, ik ben niet anders van je gewend
pi_206373461
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:50 schreef tja77 het volgende:

[..]
Toen is die geüpload ja, deze video is al jaren oud.
_O-
Oh... Dacht pak de eerste die ik tegenkom.. my bad.

Maar gezien wat onze productiemedewerkers vanuit Polen nog recent hebben meegenomen is het er nog steeds te krijgen, wellicht niet meer zo makkelijk als vorig jaar, maar nog steeds te vinden.

Volgens mijn 2 16 jarige in huis, is het aanbod groter dan ooit. Tot 15" shells zelfs.
pi_206374018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 11:59 schreef afterburner het volgende:

[..]

Volgens mijn 2 16 jarige in huis, is het aanbod groter dan ooit. Tot 15" shells zelfs.
Die informatie heb ik ook hoor. Transportlijntjes zijn nog nooit zo veel en makkelijk geweest.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:31:43 #106
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206374476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 11:59 schreef afterburner het volgende:

[..]
Oh... Dacht pak de eerste die ik tegenkom.. my bad.

Maar gezien wat onze productiemedewerkers vanuit Polen nog recent hebben meegenomen is het er nog steeds te krijgen, wellicht niet meer zo makkelijk als vorig jaar, maar nog steeds te vinden.

Volgens mijn 2 16 jarige in huis, is het aanbod groter dan ooit. Tot 15" shells zelfs.
Voorheen kon je gewoon naar de Poolse markt om je inkopen te doen voor zwaarder vuurwerk. Dat is nu een stuk lastiger geworden omdat het zwaardere spul onder de toonbank aangeboden moet worden. Dat gaat alleen maar moeilijker worden.
Telegram en andere platformen zitten bomvol met oplichters, er wordt van alles geschreeuwd dat ze zeggen te kunnen leveren maar of het daadwerkelijk ook te leveren is en gaat worden is een tweede. Daarnaast ben je van nog meer tussenpersonen afhankelijk, die allemaal winst willen maken waardoor de prijs alleen maar verder omhoog gaat.
pi_206374650
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Voorheen kon je gewoon naar de Poolse markt om je inkopen te doen voor zwaarder vuurwerk. Dat is nu een stuk lastiger geworden omdat het zwaardere spul onder de toonbank aangeboden moet worden. Dat gaat alleen maar moeilijker worden.
Telegram en andere platformen zitten bomvol met oplichters, er wordt van alles geschreeuwd dat ze zeggen te kunnen leveren maar of het daadwerkelijk ook te leveren is en gaat worden is een tweede. Daarnaast ben je van nog meer tussenpersonen afhankelijk, die allemaal winst willen maken waardoor de prijs alleen maar verder omhoog gaat.
Wat ik zag aan prijzen waren die markten niet echt goedkoop. Veel dingen kon je goedkoper in Nederland krijgen via de illegale handel dan daar heen rijden. Maar er is nog genoeg spul te krijgen in Polen hoor. Alleen die markten niet meer. Alleen zitten die adressen/winkels/groothandels niet te wachten op youtubers met draaiende camera's die illegaal spul kopen. Daarnaast heb je nog zat andere landen waar genoeg te krijgen is.
pi_206374673
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:46 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat ik zag aan prijzen waren die markten niet echt goedkoop. Veel dingen kon je goedkoper in Nederland krijgen via de illegale handel dan daar heen rijden. Maar er is nog genoeg spul te krijgen in Polen hoor. Alleen die markten niet meer. Alleen zitten die adressen/winkels/groothandels niet te wachten op youtubers met draaiende camera's die illegaal spul kopen. Daarnaast heb je nog zat andere landen waar genoeg te krijgen is.
Dat is ook mijn ervaring maar Tja denkt het allemaal beter te weten :')
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:03:30 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206374846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:46 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat ik zag aan prijzen waren die markten niet echt goedkoop. Veel dingen kon je goedkoper in Nederland krijgen via de illegale handel dan daar heen rijden. Maar er is nog genoeg spul te krijgen in Polen hoor. Alleen die markten niet meer. Alleen zitten die adressen/winkels/groothandels niet te wachten op youtubers met draaiende camera's die illegaal spul kopen. Daarnaast heb je nog zat andere landen waar genoeg te krijgen is.
Ik zie o.a. op Telegram prijzen voorbij komen van 15 Euro voor een 3 inch shell en 15-20 Euro voor een pakje nitraten, dat soort prijzen zag je op de markt in Polen nooit. Daarnaast moet je niet vergeten dat er heel veel oplichters zijn die zomaar wat roepen (dat ze bijv. 15 inch shells kunnen leveren maar als puntje bij paaltje komt, gewoon niks hebben.) 15 Inch lijkt me sowieso al erg stug omdat het niet echt een standaard maat shell is, 12 en 16 inch daarentegen wel.
Er zal echt nog wel zwaar spul te krijgen zijn in Polen, alleen niet open en bloot en dus onder de toonbankhandel en dus duurder ivm risico’s voor de verkoper die ook maar een beperkte voorraad kunnen houden. De verkoop van het zwaardere spul in Polen (en ook Tsjechie) wordt steeds meer aan banden gelegd. En dat is al een paar jaar gaande. Waar je 5 jaar geleden overspoeld werd met youtubers met filmpjes van 100+ gram knallers in Polen, is dat ook een uitstervend iets. En nee dat heeft niks met camera-angst van de verkoper te maken, maar met beperkte hoeveelheden en strengere regels.
pi_206374872
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
. En nee dat heeft niks met camera-angst van de verkoper te maken, maar met beperkte hoeveelheden en strengere regels.
Graag even disclaimer erbij dat dit jouw gevoel is. En geen feiten. Er zijn al 3 mensen hier die wat anders ervaren.
pi_206374879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dat is ook mijn ervaring maar Tja denkt het allemaal beter te weten :')
Het is niet dat hij alleen maar onzin schrijft hoor. Er zitten gewoon veel oplichters op die telegramgroepen. Vroeger kon je ook veel makkelijker aan prof vuurwerk komen in Duitsland en België. Dus veel handelaartjes waren gewoon liefhebbers met een uit de hand gelopen hobby die wat extra regelde voor vrienden en collega's en daar wat extra aan verdiende. Tegenwoordig moet het vuurwerk van veel verdere komen en daarom is het ook meer georganiseerd en crimineler de illegale vuurwerkhandel.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:10:01 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206374927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dat is ook mijn ervaring maar Tja denkt het allemaal beter te weten :')
Jouw ervaring?
_O-
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:15:47 #113
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206374987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:05 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Graag even disclaimer erbij dat dit jouw gevoel is. En geen feiten. Er zijn al 3 mensen hier die wat anders ervaren.
Luister jochie, jij klampt je vast aan een filmpje van Ruben Koet van zoveel jaar geleden. En een bak nonsense van Instagram of Telegram.
Rij zelf naar Polen of Tsjechie (als je überhaupt al een rijbewijs hebt) en ga eens een kijkje nemen in de winkels en markten. Ik post een filmpje van dit jaar, dat geeft gewoon een reëel beeld van wat er gaande is.
Post jij eens wat beelden van DIT jaar die het tegendeel bewijzen.
pi_206375003
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik zie o.a. op Telegram prijzen voorbij komen van 15 Euro voor een 3 inch shell en 15-20 Euro voor een pakje nitraten, dat soort prijzen zag je op de markt in Polen nooit. Daarnaast moet je niet vergeten dat er heel veel oplichters zijn die zomaar wat roepen (dat ze bijv. 15 inch shells kunnen leveren maar als puntje bij paaltje komt, gewoon niks hebben.) 15 Inch lijkt me sowieso al erg stug omdat het niet echt een standaard maat shell is, 12 en 16 inch daarentegen wel.
Er zal echt nog wel zwaar spul te krijgen zijn in Polen, alleen niet open en bloot en dus onder de toonbankhandel en dus duurder ivm risico’s voor de verkoper die ook maar een beperkte voorraad kunnen houden. De verkoop van het zwaardere spul in Polen (en ook Tsjechie) wordt steeds meer aan banden gelegd. En dat is al een paar jaar gaande. Waar je 5 jaar geleden overspoeld werd met youtubers met filmpjes van 100+ gram knallers in Polen, is dat ook een uitstervend iets. En nee dat heeft niks met camera-angst van de verkoper te maken, maar met beperkte hoeveelheden en strengere regels.
Ik betaalde vroeger gemiddeld 250 euro voor een karton shells. Als ik ging rekenen wat ze op de Poolse markt vroegen voor een shell dan was ik gemiddeld rond de 400 euro kwijt voor een karton shells. Wat ze op die telegramgroepen vragen neem ik sowieso niet serieus daar zitten niet de grote jongens. Dat merk je idd al aan 15inch shells enzovoort. Die adressen waar ik het over heb verkopen niet onder de toonbank en hebben daarom niet maar weinig voorraad. Alleen verkopen ze ook wel is aan mensen waar ze in principe niet aan mogen verkopen. Daarom zitten ze niet te wachten op youtubers met draaiende camera's. Maar de grote partijen prof vuurwerk wat in Nederland verhandeld word. Is pas illegaal wanneer het Nederland inkomt. Dat word namelijk 9 van de 10 keer gewoon legaal geleverd in een opslag in Duitsland.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 14:26:04 #115
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206375085
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik betaalde vroeger gemiddeld 250 euro voor een karton shells. Als ik ging rekenen wat ze op de Poolse markt vroegen voor een shell dan was ik gemiddeld rond de 400 euro kwijt voor een karton shells. Wat ze op die telegramgroepen vragen neem ik sowieso niet serieus daar zitten niet de grote jongens. Dat merk je idd al aan 15inch shells enzovoort. Die adressen waar ik het over heb verkopen niet onder de toonbank en hebben daarom niet maar weinig voorraad. Alleen verkopen ze ook wel is aan mensen waar ze in principe niet aan mogen verkopen. Daarom zitten ze niet te wachten op youtubers met draaiende camera's. Maar de grote partijen prof vuurwerk wat in Nederland verhandeld word. Is pas illegaal wanneer het Nederland inkomt. Dat word namelijk 9 van de 10 keer gewoon legaal geleverd in een opslag in Duitsland.
Dan is het toch een feit dat het voor een gewone consument steeds moeilijker wordt om illegaal vuurwerk te kopen in Polen, en je dus steeds afhankelijk wordt van wat een tussenpersoon ervoor vraagt?
pi_206375317
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dan is het toch een feit dat het voor een gewone consument steeds moeilijker wordt om illegaal vuurwerk te kopen in Polen, en je dus steeds afhankelijk wordt van wat een tussenpersoon ervoor vraagt?
Als die markten je enige adres was dan wel. Je moet het een beetje vergelijken met toen in België rond 2000 de vuurwerkwetgeving inging. Toen was het eigenlijk alleen mogelijk om prof vuurwerk te kopen bij Alpeco en een zaak in Brussel met KvK. Maar ik wist (en denk jij ook aangezien je al lang meeloopt) wel 10 winkels in België waar je gewoon prof vuurwerk kon kopen. De ene was behoorlijk duur maar er waren ook winkels waar gewoon Nederlandse handelaartjes kwamen om vuurwerk te kopen om illegaal te verkopen in Nederland. Daar was het allemaal niet zo duur hoor. Je moest alleen in een winkel er om vragen enzovoort. Dit is wat nog steeds gebeurt in Polen en Tsjechië. Ook toen de markten nog alles verkochten. Alleen zijn die markten gewoon te bekent geworden door de youtubers. Dan is het wachten tot het een keer aangepakt wordt.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 15:06:14 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206375436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als die markten je enige adres was dan wel. Je moet het een beetje vergelijken met toen in België rond 2000 de vuurwerkwetgeving inging. Toen was het eigenlijk alleen mogelijk om prof vuurwerk te kopen bij Alpeco en een zaak in Brussel met KvK. Maar ik wist (en denk jij ook aangezien je al lang meeloopt) wel 10 winkels in België waar je gewoon prof vuurwerk kon kopen. De ene was behoorlijk duur maar er waren ook winkels waar gewoon Nederlandse handelaartjes kwamen om vuurwerk te kopen om illegaal te verkopen in Nederland. Daar was het allemaal niet zo duur hoor. Je moest alleen in een winkel er om vragen enzovoort. Dit is wat nog steeds gebeurt in Polen en Tsjechië. Ook toen de markten nog alles verkochten. Alleen zijn die markten gewoon te bekent geworden door de youtubers. Dan is het wachten tot het een keer aangepakt wordt.
De onder de toonbankhandel ja, zoals je die toen in België zag, ga je nu dus ook krijgen in Oost Europa. Cat 4 is namelijk zelfs in Polen verboden te verkopen, cat 3 is tot max. 5 gram flashkruit en is nog wel goed te verkrijgen.
Shells ga je dus ook niet meer vinden op de markten en in de etalages van de winkels. Ja, als je ernaar vraagt mag je mee naar achteren en trekken ze een deur open maar de verkoop ervan wordt stukje bij beetje aan banden gelegd. De Polenmarkt ligt niet voor niets vol met cat. 2 Zena-spul. In België begon dat met de gewone vuurwerkwinkels in te perken, daarna Alpeco met kvk en vervolgens is er niks meer te verkrijgen in België met meer dan 2 gram flash.
Kon je voorheen nog makkelijk bij de Bombashop of Pyromarket via internet zware zooi kopen, ook nu gaat dat een stuk lastiger. Shops mogen niet meer leveren aan Nederland, het aanbod wordt kutter of de shops worden zelfs gesloten.
Straks zijn de handelaren nog de enige manier om aan je vuurwerk te komen, en het is een kwestie van tijd voordat ze die aanpakken en een halt toe roepen.
pi_206377040
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
De onder de toonbankhandel ja, zoals je die toen in België zag, ga je nu dus ook krijgen in Oost Europa. Cat 4 is namelijk zelfs in Polen verboden te verkopen, cat 3 is tot max. 5 gram flashkruit en is nog wel goed te verkrijgen.
Shells ga je dus ook niet meer vinden op de markten en in de etalages van de winkels. Ja, als je ernaar vraagt mag je mee naar achteren en trekken ze een deur open maar de verkoop ervan wordt stukje bij beetje aan banden gelegd. De Polenmarkt ligt niet voor niets vol met cat. 2 Zena-spul. In België begon dat met de gewone vuurwerkwinkels in te perken, daarna Alpeco met kvk en vervolgens is er niks meer te verkrijgen in België met meer dan 2 gram flash.
Kon je voorheen nog makkelijk bij de Bombashop of Pyromarket via internet zware zooi kopen, ook nu gaat dat een stuk lastiger. Shops mogen niet meer leveren aan Nederland, het aanbod wordt kutter of de shops worden zelfs gesloten.
Straks zijn de handelaren nog de enige manier om aan je vuurwerk te komen, en het is een kwestie van tijd voordat ze die aanpakken en een halt toe roepen.
Cat 4 vuurwerk is altijd al verboden geweest in heel Oost-Europa. Dat het op een markt lag of ligt veranderd daar niks aan. Alleen omdat het amper tot niet bekent was werd er gewoon niet gehandhaafd. Dat is veranderd toen het bekender werd en er meer overlast kwam. Dat is bijvoorbeeld al de reden waarom al die markten eigenlijk niet wouden dat er gefilmd werd. Dat het nu vol ligt met P1 knallers (want dat zag je voornamelijk op die video) is omdat P1 verboden word/is dit jaar in België. Daar mag het wel verkocht worden dus logisch dat Zena ze aan Polen verkoopt.

Hetzelfde geld voor die online winkels. Het werd te groot te bekend en wat ze deden mocht niet maar omdat het naar het buitenland ging viel het voor lokale overheden amper op. Bombashop had bijvoorbeeld gewoon een winkel in Polen maar verkochten daar alleen legaal tot cat3 vuurwerk. Uiteindelijk door druk uit Nederland en Duitsland is er toen een onderzoek gestart het zou me niks verwonderen dat er nog wat belastingontduiking bij zat. Maar toen werd het opgerold maar ze dachten dat ze gewoon legaal bezig waren omdat ze wel de opslagpapieren hadden. Maar het verkopen van cat4 vuurwerk aan particulieren was gewoon verboden.

Over de illegale vuurwerk handel in Nederland. Op een paar uitzonderingen na die nog echt zelf naar Oost-Europa rijden met een busje gaat dat tegenwoordig heel anders. De Nederlandse politie en Duitse politie is niet voor niks tegenwoordig hun aandacht vooral aan het richten op bunkerparken vooral bij de grens. Hopelijk weet je dan genoeg.

Maar er is nog gewoon genoeg te krijgen als je het wilt hebben ook in Oost-Europa. Er valt flink geld mee te verdienen dus zullen er altijd mensen zijn die de risico's nemen. Het enige wat je ziet gebeuren is dat veel oude cat4 blokken worden omgeturnd in cat3 compound blokken. Maar dat heeft te maken dat je gewoon een groter publiek mee kan bereiken als je het in cat3 laat vallen. Ook hoor ik ieder jaar de politie roepen dat ze nu echt een grote slag hebben geslagen tegen de illegale vuurwerkhandel. Maar ook zie ik iedere jaar genoeg shells de lucht ingaan en hoor ik genoeg harde knallen die niet uit België komen. Diegene die eraan willen komen zullen altijd wel hun weg vinden.
pi_206378393
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
Luister jochie, jij klampt je vast aan een filmpje van Ruben Koet van zoveel jaar geleden. En een bak nonsense van Instagram of Telegram.
Rij zelf naar Polen of Tsjechie (als je überhaupt al een rijbewijs hebt) en ga eens een kijkje nemen in de winkels en markten. Ik post een filmpje van dit jaar, dat geeft gewoon een reëel beeld van wat er gaande is.
Post jij eens wat beelden van DIT jaar die het tegendeel bewijzen.
Ik kom maandelijks in die regionen. En nu jij weer :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 06:07:07 #120
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206383062
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik kom maandelijks in die regionen. En nu jij weer :')
Fijn voor je, maar dat verandert niks aan het feit dat wat er op dit moment verkocht wordt en te koop ligt, van een heel ander kaliber is dan wat er 5 jaar geleden lag.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 06:55:14 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206383123
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 17:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Cat 4 vuurwerk is altijd al verboden geweest in heel Oost-Europa. Dat het op een markt lag of ligt veranderd daar niks aan. Alleen omdat het amper tot niet bekent was werd er gewoon niet gehandhaafd. Dat is veranderd toen het bekender werd en er meer overlast kwam. Dat is bijvoorbeeld al de reden waarom al die markten eigenlijk niet wouden dat er gefilmd werd. Dat het nu vol ligt met P1 knallers (want dat zag je voornamelijk op die video) is omdat P1 verboden word/is dit jaar in België. Daar mag het wel verkocht worden dus logisch dat Zena ze aan Polen verkoopt.

Hetzelfde geld voor die online winkels. Het werd te groot te bekend en wat ze deden mocht niet maar omdat het naar het buitenland ging viel het voor lokale overheden amper op. Bombashop had bijvoorbeeld gewoon een winkel in Polen maar verkochten daar alleen legaal tot cat3 vuurwerk. Uiteindelijk door druk uit Nederland en Duitsland is er toen een onderzoek gestart het zou me niks verwonderen dat er nog wat belastingontduiking bij zat. Maar toen werd het opgerold maar ze dachten dat ze gewoon legaal bezig waren omdat ze wel de opslagpapieren hadden. Maar het verkopen van cat4 vuurwerk aan particulieren was gewoon verboden.

Over de illegale vuurwerk handel in Nederland. Op een paar uitzonderingen na die nog echt zelf naar Oost-Europa rijden met een busje gaat dat tegenwoordig heel anders. De Nederlandse politie en Duitse politie is niet voor niks tegenwoordig hun aandacht vooral aan het richten op bunkerparken vooral bij de grens. Hopelijk weet je dan genoeg.

Maar er is nog gewoon genoeg te krijgen als je het wilt hebben ook in Oost-Europa. Er valt flink geld mee te verdienen dus zullen er altijd mensen zijn die de risico's nemen. Het enige wat je ziet gebeuren is dat veel oude cat4 blokken worden omgeturnd in cat3 compound blokken. Maar dat heeft te maken dat je gewoon een groter publiek mee kan bereiken als je het in cat3 laat vallen. Ook hoor ik ieder jaar de politie roepen dat ze nu echt een grote slag hebben geslagen tegen de illegale vuurwerkhandel. Maar ook zie ik iedere jaar genoeg shells de lucht ingaan en hoor ik genoeg harde knallen die niet uit België komen. Diegene die eraan willen komen zullen altijd wel hun weg vinden.
Dus feitelijk ben je het gewoon met me eens dat het zware spul (5 gram + flash, cobra’s en shells) niet meer op de markten en online te krijgen is. En dat de handel daarvan louter in de shops onder de toonbank gebeurt.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat er niet meer aan te komen was, alleen dat je steeds meer afhankelijk wordt van handelaren, tussenpersonen en oplichters.
En wat die bunkers in Duitsland betreft, ook dat gaat een steeds lastiger verhaal worden. Distributie en opslag gaan op deze manier steeds meer geld vreten.
Ook ik zie nog steeds shells de lucht in gaan en hoor zat harde knallen (wel elk jaar minder). Ik ben benieuwd hoe lang nog, veel mensen stoken hun voorraad van de afgelopen jaren er doorheen, en gaan hun handen niet branden aan de absurde straffen die erop staan. Zodra politie de EOD laat komen om wat shells af te voeren, dan mag je raden wie er voor die kosten opdraait.
Prijzen van legaal vuurwerk in Nederland en België knallen omhoog, en dat geldt ook voor het illegale spul omdat het steeds lastiger wordt om eraan te komen.
pi_206383363
Jongens laten we Tsja maar gewoon gelijk geven, want dat wil hij blijkbaar. Zijn we van die epistels af. En door
  donderdag 20 oktober 2022 @ 09:09:49 #123
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206383698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Jongens laten we Tsja maar gewoon gelijk geven, want dat wil hij blijkbaar. Zijn we van die epistels af. En door
:')
Ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op iets waar een ander wat van kon leren.
Maand of wat geleden was je ook al aan het roeptoeteren dat er in België geen vuurwerk meer te krijgen was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
O je bedoeld Belgie. Dan ben je rijkelijk te laat. Belgie is al bijna leeggekocht
Wat een nonsense praat jij…
Er is nog zat te verkrijgen in België.

En nu blijkt dat ik ook gewoon gelijk hebt wat betreft de markten in Polen (geen shells, cobra’s e.d. meer te verkrijgen, louter onder de toonbank), en denk jij het toch weer beter te weten.
Wat een eng bijdehand wijsneusje ben jij zeg.
Geef gewoon toe dat je vaak maar gewoon wat roept om de popie jopie uit te hangen. Je weet er echt geen zak van.
pi_206383915
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
:')
Ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op iets waar een ander wat van kon leren.
Maand of wat geleden was je ook al aan het roeptoeteren dat er in België geen vuurwerk meer te krijgen was.
[..]
Wat een nonsense praat jij…
Er is nog zat te verkrijgen in België.

En nu blijkt dat ik ook gewoon gelijk hebt wat betreft de markten in Polen (geen shells, cobra’s e.d. meer te verkrijgen, louter onder de toonbank), en denk jij het toch weer beter te weten.
Wat een eng bijdehand wijsneusje ben jij zeg.
Geef gewoon toe dat je vaak maar gewoon wat roept om de popie jopie uit te hangen. Je weet er echt geen zak van.
Vind je het nou zelf ook niet zonde van je tijd om qoutes van mij op te zoeken en te qouten hier. Get a life :')
  donderdag 20 oktober 2022 @ 10:28:52 #125
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206384269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 09:38 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Vind je het nou zelf ook niet zonde van je tijd om qoutes van mij op te zoeken en te qouten hier. Get a life :')
Zonde van mijn tijd om jou op je onzin te wijzen? Nee hoor ik geniet ervan. Ik vind het ook veelzeggend dat je er niet inhoudelijk op reageert.
Deze had ik overigens binnen 2 minuten gevonden.
Als je wilt kan ik nog wat onzin van je plaatsen.
pi_206384846
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 10:28 schreef tja77 het volgende:

[..]
Zonde van mijn tijd om jou op je onzin te wijzen? Nee hoor ik geniet ervan. Ik vind het ook veelzeggend dat je er niet inhoudelijk op reageert.
Deze had ik overigens binnen 2 minuten gevonden.
Als je wilt kan ik nog wat onzin van je plaatsen.
O ik heb al aangegeven dat ik er maandelijks kom in die regio. Dus ben al inhoudelijk geweest. Jij baseert je wat op video's van youtubers en wat je op telegram leest. Das prima. Maar niet mijn wereld.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:43:04 #127
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206387226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
O ik heb al aangegeven dat ik er maandelijks kom in die regio. Dus ben al inhoudelijk geweest. Jij baseert je wat op video's van youtubers en wat je op telegram leest. Das prima. Maar niet mijn wereld.
En als je hier niet zo vaak onwaarheden zou verkopen, dan had ik het wellicht voor waarheid aangenomen. Ik baseer mijn mening op beelden van dit jaar ja. Niet op wat iemand als jij uitpoept.
Waarom denk je dat PTD bij die ene vuurwerkboer wel mocht filmen, waar dat voorgaande jaren niet mocht? Juistem, omdat er geen illegaal cat. 4 meer in de schappen ligt. Maar hey, blijf jij lekker in je eigen fantasiewereld leven. :W
pi_206387845
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:43 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik baseer mijn mening op beelden van dit jaar ja.
Hier stopte ik met lezen.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 15:46:37 #129
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206387934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Hier stopte ik met lezen.
Snap ik, feiten kun je niet handlen.
pi_206387979
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:59 schreef hyviiee het volgende:
Ik word echt gewoon stront chagrijnig van die mensen die lopen te juichen bij een vuurwerk verbod. Het is op dit moment wel heel erg de minderheid die regeert en bepaalt in dit land.
Er zijn maar een aantal mensen die last hebben van vuurwerk, zwarte Piet, de wolf en alles wordt maar langzamerhand verboden of moet verdwijnen in dit land. Dat hele linkse kliekje van pvdd en GroenLinks stemmers moeten echt een heel sneu leven hebben dat ze het nodig hebben om veel mensen hun lol en plezier moeten ontnemen en daar dan blijkbaar gelukkig van worden.
Nee joh. Gewoon leuk om die tokkies die nooit ouder zijn geworden dan zestien te zien flippen.
pi_206388194
@tja77 en @OxygeneFRL hou eens op, jullie zijn net een stel kleine kinderen
pi_206407999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee joh. Gewoon leuk om die tokkies die nooit ouder zijn geworden dan zestien te zien flippen.
De grootste tokkies zijn de mensen die een ander geen lol en pleziertjes gunnen
pi_206565106
Algeheel vuurwerkverbod in twaalf gemeenten bij komende jaarwisseling

quote:
Twaalf gemeenten hebben voor de komende jaarwisseling een algeheel verbod op het afsteken van vuurwerk afgekondigd. Verder stellen twee gemeenten zo'n verbod volgend jaar in en overwegen nog eens minstens tien gemeenten het verbod ergens in de komende jaren af te kondigen. Dat blijkt uit een rondvraag van de NOS onder 223 gemeenten.

Rond de afgelopen twee jaarwisselingen mocht in heel Nederland nergens vuurwerk worden afgestoken vanwege corona en dreigende overbelasting van de ziekenhuizen. Zo'n totaalverbod is er dit jaar vooralsnog niet. Dat betekent dat de in 2020 afgesproken vuurwerkregels weer van kracht zijn: knalvuurwerk, Chinese matten en vuurpijlen zijn verboden, siervuurwerk als cakeboxen is toegestaan.

Twaalf gemeenten vinden dat niet ver genoeg gaan. Dat zijn Amsterdam, Rotterdam, Schiedam, Haarlem, Bloemendaal, Heemstede, Apeldoorn, Nijmegen, Heumen, Mook en Middelaar, Soest en Utrechtse Heuvelrug. Zij vinden de overlast, materiële schade, letsel en milieuvervuiling onevenredig groot en kondigen daarom een algeheel vuurwerkverbod af. Op die plekken is alleen het zogeheten fop- en schertsvuurwerk, zoals sterretjes en knalerwten, toegestaan.

Volgend jaar sluit Arnhem zich daarbij aan en ook Eindhoven denkt in die richting. Krimpenerwaard kiest voor een vuurwerkverbod met ingang van de jaarwisseling 2024-2025. Negen andere gemeenten overwegen op termijn een vuurwerkverbod in te voeren, maar hebben daar nog geen beslissing over genomen.

Het illustreert dat een groeiend aantal gemeenten nadenkt over het volledig verbieden van vuurwerk; in aanloop naar de jaarwisseling in 2020 bleken nog zes gemeenten bereid tot zo'n verbod.

De Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) meldde in maart dat 65 procent van de burgemeesters voorstander is van een vuurwerkverbod. In de NOS-rondvraag onder gemeenten keert die meerderheid voor een verbod niet terug.

Slechts 34 van de 223 gemeenten gaven expliciet aan dat ze een vuurwerkverbod willen (15 procent), bij voorkeur via een landelijke regeling. Dat geldt ook voor gemeenten die niet uitgesproken voorstander zijn: zij vinden dat een vuurwerkverbod alleen werkt als het voor heel Nederland wordt ingevoerd.

GroenLinks en de Partij voor de Dieren hebben via de Kamer geprobeerd om zo'n landelijk verbod voor elkaar te krijgen. Eerder dit jaar dienden zij een wetsvoorstel in om al het consumentenvuurwerk te verbieden, maar dat kreeg onvoldoende steun. Een manifest voor het invoeren van zo'n landelijk verbod werd door 670.000 mensen ondertekend.

Gemeentes hebben ook al een aantal jaar de mogelijkheid om vuurwerkvrije zones in te stellen. In een gebied rond bijvoorbeeld ziekenhuizen, verzorgingshuizen, winkelcentra en kinderboerderijen mag dan geen vuurwerk worden afgestoken.

Die maatregel blijkt succesvol, want ook dit jaar gaan minstens veertig gemeenten weer werken met vuurwerkvrije zones. Den Haag spant de kroon met liefst 53 vuurwerkvrije zones. Daarnaast hebben bewoners in verschillende steden de mogelijkheid om een vuurwerkvrije zone voor hun straat aan te vragen.

https://nos.nl/artikel/24(...)omende-jaarwisseling
pi_206566772
12 van de 334
pi_206566974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 12:55 schreef Nober het volgende:
Algeheel vuurwerkverbod in twaalf gemeenten bij komende jaarwisseling
[..]

Ja succes met handhaven _O-
  zaterdag 5 november 2022 @ 17:11:12 #136
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206567016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 12:55 schreef Nober het volgende:
Algeheel vuurwerkverbod in twaalf gemeenten bij komende jaarwisseling
[..]

Dit gaat vast werken :)
"Meneer agent, meneer agent! Ik zag iemand vuurwerk afsteken in de Rembrandtstraat! :'( !"

We zullen er over 3 kwartier eens polshoogte gaan nemen, wollah.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:15:45 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206569681
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 12:55 schreef Nober het volgende:
Algeheel vuurwerkverbod in twaalf gemeenten bij komende jaarwisseling
[..]

Ben benieuwd of we dan ook minder slachtoffers gaan zien in die gemeentes :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:29:18 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206569876
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
12 van de 334
Dit gaat net zo eindigen als sinterklaas. Eerst paar gemeentes. Daarna alle grote steden.Daarna grootste deel. Daarna de Volendams, Urk's etc

En idd voorkomen kunnen ze het niet maar zodra ze verbod hebben kunnen ze ook de winkels verbieden en dan gaat het echt wel heel hard achteruit want 85% gaat echt niet de moeite niet doen het illegaal te kopen of naar ander land te gaan. Dus daarmee voorkomen ze het grootste gedeelte wel.

Helaas.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:41:42 #140
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206569971
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:31 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dit gaat net zo eindigen als sinterklaas. Eerst paar gemeentes. Daarna alle grote steden.Daarna grootste deel. Daarna de Volendams, Urk's etc

En idd voorkomen kunnen ze het niet maar zodra ze verbod hebben kunnen ze ook de winkels verbieden en dan gaat het echt wel heel hard achteruit want 85% gaat echt niet de moeite niet doen het illegaal te kopen of naar ander land te gaan. Dus daarmee voorkomen ze het grootste gedeelte wel.

Helaas.
Ik weet niet of ze het de winkels kunnen verbieden te verkopen eerlijk gezegd. Volgens mij kan dat pas bij een landelijk verbod.
pi_206571231
Spontaan zin om voor dit jaar een boel illegaal spul in te slaan. Vanwege die verboden heb ik juist de neiging om maar illegaal te gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206571942
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
En dan gaan ze klagen over F1 vuurwerk, let maar op. _O-
Tuurlijk gaat dat gebeuren. Daarna gaan ze klagen dat F1 vuurwerk ook verboden moet worden. Tot dat ze er achter komen dat het niet kan vanwege Europese richtlijnen.
pi_206573880
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:31 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dit gaat net zo eindigen als sinterklaas. Eerst paar gemeentes. Daarna alle grote steden.Daarna grootste deel. Daarna de Volendams, Urk's etc

En idd voorkomen kunnen ze het niet maar zodra ze verbod hebben kunnen ze ook de winkels verbieden en dan gaat het echt wel heel hard achteruit want 85% gaat echt niet de moeite niet doen het illegaal te kopen of naar ander land te gaan. Dus daarmee voorkomen ze het grootste gedeelte wel.

Helaas.
𝗩𝘂𝘂𝗿𝘄𝗲𝗿𝗸𝗖𝗵𝗲𝗰𝗸 𝘄𝗶𝗻𝘁 𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁𝘀𝘇𝗮𝗮𝗸 𝘁𝗲𝗴𝗲𝗻 𝗴𝗲𝗺𝗲𝗲𝗻𝘁𝗲 𝗦𝗰𝗵𝗶𝗲𝗱𝗮𝗺!
In Schiedam diende afgelopen vrijdag 21 oktober een verzoek om voorlopige voorziening bij de rechtbank. Het verzoek was ingediend omdat de gemeente Schiedam de verkoopvergunningen van de Schiedamse vuurwerkverkopers onterecht had ingetrokken.
De vuurwerkbranche is in deze zaak in het gelijk gesteld! De rechtbank was het met de vuurwerkbranche eens dat de gemeente Schiedam tegen de wet in heeft gehandeld. Dit betekent dat de Schiedamse vuurwerkverkopers hun vergunningen terugkrijgen en weer als vanouds siervuurwerk mogen verkopen.
Daarnaast is het een krachtig signaal naar alle Nederlandse gemeenten dat ze niet hoeven te proberen om met een omweg een siervuurwerk verkoopverbod te forceren. De wet staat dat niet toe, en de Nederlandse rechtstaat gelukkig ook niet!
pi_206573940
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 09:42 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
𝗩𝘂𝘂𝗿𝘄𝗲𝗿𝗸𝗖𝗵𝗲𝗰𝗸 𝘄𝗶𝗻𝘁 𝗿𝗲𝗰𝗵𝘁𝘀𝘇𝗮𝗮𝗸 𝘁𝗲𝗴𝗲𝗻 𝗴𝗲𝗺𝗲𝗲𝗻𝘁𝗲 𝗦𝗰𝗵𝗶𝗲𝗱𝗮𝗺!
In Schiedam diende afgelopen vrijdag 21 oktober een verzoek om voorlopige voorziening bij de rechtbank. Het verzoek was ingediend omdat de gemeente Schiedam de verkoopvergunningen van de Schiedamse vuurwerkverkopers onterecht had ingetrokken.
De vuurwerkbranche is in deze zaak in het gelijk gesteld! De rechtbank was het met de vuurwerkbranche eens dat de gemeente Schiedam tegen de wet in heeft gehandeld. Dit betekent dat de Schiedamse vuurwerkverkopers hun vergunningen terugkrijgen en weer als vanouds siervuurwerk mogen verkopen.
Daarnaast is het een krachtig signaal naar alle Nederlandse gemeenten dat ze niet hoeven te proberen om met een omweg een siervuurwerk verkoopverbod te forceren. De wet staat dat niet toe, en de Nederlandse rechtstaat gelukkig ook niet!

nog niet
pi_206573943
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 09:55 schreef mschol het volgende:

[..]
nog niet
toch wel
pi_206574088
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 23:23 schreef Discombobulate het volgende:
Spontaan zin om voor dit jaar een boel illegaal spul in te slaan. Vanwege die verboden heb ik juist de neiging om maar illegaal te gaan.
Stoere boy. Lekker aan het puberen, knul?
pi_206574123
Een verbod heeft weinig nut als er niet wordt gehandhaafd. Heb tijdens de jaarwisseling 2020/2021 ondanks het algehele verbod niet minder vuurwerk afgestoken zien worden bij mij in de stad.
  zondag 6 november 2022 @ 10:27:56 #148
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_206574159
We leggen het hele land stil om stikstof en co2 onzin. En dan wel voor miljoenen aan troep de lucht in pompen op 31 december. Alleen daarom al direct verbieden deze onzin voor kleuters.
pi_206574178
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:27 schreef Jahr00n het volgende:
We leggen het hele land stil om stikstof en co2 onzin. En dan wel voor miljoenen aan troep de lucht in pompen op 31 december. Alleen daarom al direct verbieden deze onzin voor kleuters.
dan moeten we alcohol, roken en drugs ook verbieden
  zondag 6 november 2022 @ 10:32:37 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206574194
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:27 schreef Jahr00n het volgende:
We leggen het hele land stil om stikstof en co2 onzin. En dan wel voor miljoenen aan troep de lucht in pompen op 31 december. Alleen daarom al direct verbieden deze onzin voor kleuters.
Kleuters mogen geen vuurwerk kopen en afsteken, hou op met onzin verspreiden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')