Bro...... really?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar als jij corona meedraagt ben je wel een potentieel gevaar voor die kwetsbare op jouw vlucht. Juist omdat jij er niet eentje op zet. Het principe van een verplichting is dat je niet alleen jezelf beschermd maar daarmee ook je medepassagier.
Klopt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het hele leven is een potentieel gevaar.
Grappig, ze heeft het over de internistendagen. Ik ken iemand die die vroeger organiseerde. Nou dat ging tekeer hoor. Feesten, dansen en zuipen tot diep in de nacht in Maastricht.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe deze vrouw in het dagelijks leven is. Hoe zou ze zijn op een feestje? Hoe zou ze reageren als je in haar bijzijn een mop verteld?
[ afbeelding ]
Over de gevaren van alcohol.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Grappig, ze heeft het over de internistendagen. Ik ken iemand die die vroeger organiseerde. Nou dat ging tekeer hoor. Feesten, dansen en zuipen tot diep in de nacht in Maastricht.
Maar denk dat Chantal dan al in bed lag te twitteren.
Dit is Erno-DEquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Erno-BE, je bent op je verkeerde account ingelogd.
Ik denk dat we 2 dingen goed moeten scheiden:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook als je ze niet perfect draagt of met een twee maanden oud mondkapje rondloopt is er sprake van een significante reductie het vriusmateriaal dat je inhaleert en kan verspreiden en dus daarmee het aantal mensen dat je potentieel kan besmetten. En je krijgt minder materiaal binnen dus als je al besmet raakt is de kans dat je minder ziek wordt groter.
Ik vind het de meest ingrijpende maatregel. En nou?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarbij vind ik een mondkapje uit alle bizarre dingen we meegemaakt hebben uit toolkit ook verreweg de minst ingrijpende maatregel.
Oh ik vind het best ingrijpend gedwongen te worden ergens aan mee te doen dat pure symboliek behelst.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is Duits overheidsbeleid wat kan ons dat hier nou schelen. Duitsers denken over een heleboel dingen fundamenteel anders dan wij zal ik je verklappen.
Daarbij vind ik een mondkapje uit alle bizarre dingen we meegemaakt hebben uit toolkit ook verreweg de minst ingrijpende maatregel.
Wetenschappelijk en politiek is het perspectief is nu ook anders, tijdens de eerste twee golven werd de werking steevast ondermijnd nota bene door onze eigen beleidsbepalers en het OMT.
Prima, maar dan moet je er natuurlijk niet aan beginnen die dingen te verplichten. En dat hebben ze destijds wel gedaan. Daar had ik moeite mee. Die consensus is nu anders.
Hoax.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:03 schreef aartstyle het volgende:
Als iedereen x aantal meter bij elkaar vandaan zit voor 2 weken is het virus weg, zo simpel is het.
Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel. Afstand houden helpt tegen de verspreiding.quote:
Ja dat is denk ik precies het gevoel dat ik er bij heb. Ik kan niet goed tegen gezag en autoriteit en heb erg moeite met onzinnige regels. Daar kan ik niet aan meedoen onder het mom van "ach wat stelt het voor".quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh ik vind het best ingrijpend gedwongen te worden ergens aan mee te doen dat pure symboliek behelst.
Alsof je vrouwen dwingt een hoofddoek op te zetten ofzo, ga weg. Religie hou je achter de achterdeur en niet in het openbaar.
Een klant kussenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Net terug van 4 verschillende klantenbezoeken achter elkaar. Ze zaten allemaal te snotteren en hoesten. Gelukkig is het woord corona geen een keer gevallen.
Heb wel handen geschud en zelfs gekust, dus wie weet kom ik ook eindelijk aan de beurt!
Dan raken er minder jongeren besmet, maar als er overal angstpropaganda is gaan die ook niet op bezoek bij oma en die antistoffen gaan een halve week later helpen om de virusverspreiding af te remmen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:03 schreef aartstyle het volgende:
Als je de kroegen en het nachtleven dichtlaat zullen er minder besmettingen zijn (tenzij iedereen op zoek gaat naar gelijkaardige alternatieven uiteraard)
Ja, weinig, bij zo een virus dat voornamelijk mensen "grijpt" in slecht geventileerde ruimtes.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel. Afstand houden helpt tegen de verspreiding.
Vrij apart bij een zakelijke afspraak..quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Niet vol op de bek natuurlijk, maar gewoon 2 of 3 kussen op de wang.
Heel normaal in sommige branches.quote:
Gewoon all in or nothing!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Niet vol op de bek natuurlijk, maar gewoon 2 of 3 kussen op de wang.
Geen idee, komt bij mij heel veel voor. Zijn wel doorlopende klanten, niet eenmalig, sommigen heb ik al 15 jaar of langer.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrij apart bij een zakelijke afspraak..
Ben belastingadviseur.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heel normaal in sommige branches.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |