abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206298313
Gooi dicht die zooi.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_206298524
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is het probleem van de huidige maatschappij, iedereen eist dat alles maakbaar is.
En dat is gewoon niet het geval.
Verder kan men het nooit goed doen, in het begin was er veel kritiek op het openhouden van de scholen, terwijl het land verder op slot zat
Ik wil wel een duidelijke onderbouwing zien ja, als je er in potentie enorm veel mensen mee raakt. Het is niet iets kleins of zo he. Kinderen die niet meer naar school mochten, mensen die hun huis niet meer uit mochten 's avonds, etc. ''Mensen zijn toch nooit tevreden en we kunnen het toch nooit goed doen'' is voor mij ook niet echt een geldige reden om weg te komen met zulke impactvolle besluiten die amper tot niet onderbouwd werden.
pi_206298900
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
''Mensen zijn toch nooit tevreden en we kunnen het toch nooit goed doen'' is voor mij ook niet echt een geldige reden om weg te komen met zulke impactvolle besluiten die amper tot niet onderbouwd werden.
En is bovendien ook onjuist. Als jij goed kan uitleggen waarom je wat doet, dan kan dat echt wel op brede steun rekenen. Natuurlijk zijn er dan altijd mensen ontevreden, maar dat is bij eender welk besluit het geval. In plaats daarvan blijft men maar hangen in het narratief dat de gereedschapskist als geheel "wel zal werken", maar dat het effect van elk stuk gereedschap onmogelijk te individualiseren is, terwijl dat natuurlijk best (bij benadering) kan na inmiddels 2,5 jaar. Dat totale gebrek aan gedrevenheid om tot een zinnige evaluatie te komen en dus opnieuw, ondanks alle waarschuwingen vooraf, in een ad-hoc pavlov-reactiespel te belanden, is wat de meeste mensen stoort - van beide zijden overigens.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206298985
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:04 schreef Tijn het volgende:

[..]
Natuurlijk waren er genoeg mensen die dat deden, maar ik denk vooral vanuit de grensregio. Als je boven de rivieren woont, ga je niet "even" naar België, dat doet geen hond.
Het was natuurlijk wel kerstvakantie he. Best veel honden deden dat, ook van boven de rivieren.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 16:34:29 #155
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206299012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het was natuurlijk wel kerstvakantie he. Best veel honden deden dat, ook van boven de rivieren.
Ik krijg plots een ontzettende zin om hier een hondengifje te plaatsen. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 12 oktober 2022 @ 16:34:32 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206299013
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Tja, wat is veel? Een paar duizend mensen? Vast. Een significant deel van de Nederlanders? Lijkt me niet.
pi_206299048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Zou het verplegend personeel daar niet ook tijd nodig hebben om even tot wat broodnodige rust te komen na een golf? Of is dat een privilege dat exclusief voor Westers zorgpersoneel is weggelegd tijdens de zomermaanden?
Je doet net of die allemaal 60 uur of meer per week gewerkt hebben om iedereen in leven te houden. Nee hoor, zijn ook gewoon vooral parttimers met genoeg vrije tijd. Tijdens hun werkuren zal het wel heel druk zijn geweest, nou dat hebben we allemaal wel eens.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 16:40:22 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206299056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik kan mij nog de drie weken herinneren dat het mondkapje zelfs in de collegezaal ‘verplicht’ was. Zelfs de hoogste baas van de faculteit liet vrij duidelijk doorschemeren daar werkelijk niets op uit te doen…
Tjah er zijn ook veel jongeren met ziektes of kenissen die ziek zien.
Soms moet je een klein beetje solidair zijn en maar gewoon dat ding opzetten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206299068
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah er zijn ook veel jongeren met ziektes of kenissen die ziek zien.
Soms moet je een klein beetje solidair zijn en maar gewoon dat ding opzetten.
:D _O-
zie email 27 oktober
pi_206299089
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik wil wel een duidelijke onderbouwing zien ja, als je er in potentie enorm veel mensen mee raakt. Het is niet iets kleins of zo he. Kinderen die niet meer naar school mochten, mensen die hun huis niet meer uit mochten 's avonds, etc. ''Mensen zijn toch nooit tevreden en we kunnen het toch nooit goed doen'' is voor mij ook niet echt een geldige reden om weg te komen met zulke impactvolle besluiten die amper tot niet onderbouwd werden.
Er waren drie maatregelen die echt superzwaar ingrepen in grondrechten en alle drie zijn de of een uitgesproken fiasco of nog steeds niet onderbouwd. Avondklok, schoolsluiting en de sluiting van de verpleeghuizen in de eerste golf.
zie email 27 oktober
  woensdag 12 oktober 2022 @ 16:44:47 #161
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206299101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind je dat grappig?

Zijn gewoon adviezen van de wetenschap, een prominente adviseert jou en mij bijvoorbeeld dit:
https://twitter.com/Bleek(...)HHwWgoDT7fPrge0rAAAA
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206299104
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja, wat is veel? Een paar duizend mensen? Vast. Een significant deel van de Nederlanders? Lijkt me niet.
In ieder geval ruim 20.000 in een paar dagen die met de trein kwamen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-december-2-a4073683

Denk dat je met 100.000+ aardig in de buurt komt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206299110
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind je dat grappig?

Zijn gewoon adviezen van de wetenschap, een prominente adviseert jou en mij bijvoorbeeld dit:
zie email 27 oktober
pi_206299115
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Denk eerder tienduizenden per dag.

https://speld.nl/2021/12/(...)-ziektes-meebrengen/
pi_206299123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Je doet net of die allemaal 60 uur of meer per week gewerkt hebben
Nee hoor, zijn ook gewoon vooral parttimers met genoeg vrije tijd.
Tijdens hun werkuren zal het wel heel druk zijn geweest, nou dat hebben we allemaal wel eens.
Wat een aannames allemaal. Je bent de beelden vergeten zeker van buitenlands zorgpersoneel die letterlijk overwerkt omvielen?

Allemaal parttimers die in hun vrije tijd hier maar ons uit de problemen hadden moeten helpen.
blablablabla
pi_206299128
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind je dat grappig?

Oh jippie. Chantal. Waar blijven Syreethavoorweinigcovid, Valerie, Ginny en Asha?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_206299131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Modonwaardig gedrag dit.
blablablabla
pi_206299133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:47 schreef Elan het volgende:
Je bent de beelden vergeten zeker van buitenlands zorgpersoneel die letterlijk overwerkt omvielen?
Het werkethos en zaken als aantal vakantiedagen en werknemersrechten verschillen nogal in "het buitenland".
Friedman on Donahue
pi_206299134
quote:

[..]
Modonwaardig gedrag dit.
Ik word getrolled door een user die ik al wat langer ken ;)
zie email 27 oktober
pi_206299142
quote:

[..]
Wat een aannames allemaal. Je bent de beelden vergeten zeker van buitenlands zorgpersoneel die letterlijk overwerkt omvielen?

Allemaal parttimers die in hun vrije tijd hier maar ons uit de problemen hadden moeten helpen.
Ach de beelden. Van die sensatiemedia. Ken wel tientallen mensen die in de zorg werken en een paar heel goed die op corona-afdelingen werken en die spreek ik vaak. Met een daarvan ga ik zelfs vaak mee paardrijden. Lekker een paar keer per week samen door het bos terwijl in het ziekenhuis allerlei mensen lagen te creperen.

Met je aannames. Vraag me af in wat voor fantasiewereld jij leeft.
pi_206299154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vraag me af in wat voor fantasiewereld jij leeft.
:{ N=1 etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 oktober 2022 @ 16:51:11 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206299157
quote:
Het blijkt sinds een aantal weken voor iedereen mogelijk nu al een herhaalprik tegen het coronavirus te halen. Op de site van de GGD stond eerst een leeftijdslimiet, omdat nog niet alle geboortejaren aan de beurt zijn, maar die limiet is recent verwijderd.
Dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 16:53:42 #173
12221 Tijn