Ik wil wel een duidelijke onderbouwing zien ja, als je er in potentie enorm veel mensen mee raakt. Het is niet iets kleins of zo he. Kinderen die niet meer naar school mochten, mensen die hun huis niet meer uit mochten 's avonds, etc. ''Mensen zijn toch nooit tevreden en we kunnen het toch nooit goed doen'' is voor mij ook niet echt een geldige reden om weg te komen met zulke impactvolle besluiten die amper tot niet onderbouwd werden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de huidige maatschappij, iedereen eist dat alles maakbaar is.
En dat is gewoon niet het geval.
Verder kan men het nooit goed doen, in het begin was er veel kritiek op het openhouden van de scholen, terwijl het land verder op slot zat
En is bovendien ook onjuist. Als jij goed kan uitleggen waarom je wat doet, dan kan dat echt wel op brede steun rekenen. Natuurlijk zijn er dan altijd mensen ontevreden, maar dat is bij eender welk besluit het geval. In plaats daarvan blijft men maar hangen in het narratief dat de gereedschapskist als geheel "wel zal werken", maar dat het effect van elk stuk gereedschap onmogelijk te individualiseren is, terwijl dat natuurlijk best (bij benadering) kan na inmiddels 2,5 jaar. Dat totale gebrek aan gedrevenheid om tot een zinnige evaluatie te komen en dus opnieuw, ondanks alle waarschuwingen vooraf, in een ad-hoc pavlov-reactiespel te belanden, is wat de meeste mensen stoort - van beide zijden overigens.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
''Mensen zijn toch nooit tevreden en we kunnen het toch nooit goed doen'' is voor mij ook niet echt een geldige reden om weg te komen met zulke impactvolle besluiten die amper tot niet onderbouwd werden.
Het was natuurlijk wel kerstvakantie he. Best veel honden deden dat, ook van boven de rivieren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk waren er genoeg mensen die dat deden, maar ik denk vooral vanuit de grensregio. Als je boven de rivieren woont, ga je niet "even" naar België, dat doet geen hond.
Ik krijg plots een ontzettende zin om hier een hondengifje te plaatsen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het was natuurlijk wel kerstvakantie he. Best veel honden deden dat, ook van boven de rivieren.
Tja, wat is veel? Een paar duizend mensen? Vast. Een significant deel van de Nederlanders? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het was natuurlijk wel kerstvakantie he. Best veel honden deden dat, ook van boven de rivieren.
Je doet net of die allemaal 60 uur of meer per week gewerkt hebben om iedereen in leven te houden. Nee hoor, zijn ook gewoon vooral parttimers met genoeg vrije tijd. Tijdens hun werkuren zal het wel heel druk zijn geweest, nou dat hebben we allemaal wel eens.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou het verplegend personeel daar niet ook tijd nodig hebben om even tot wat broodnodige rust te komen na een golf? Of is dat een privilege dat exclusief voor Westers zorgpersoneel is weggelegd tijdens de zomermaanden?
Tjah er zijn ook veel jongeren met ziektes of kenissen die ziek zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij nog de drie weken herinneren dat het mondkapje zelfs in de collegezaal ‘verplicht’ was. Zelfs de hoogste baas van de faculteit liet vrij duidelijk doorschemeren daar werkelijk niets op uit te doen…
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah er zijn ook veel jongeren met ziektes of kenissen die ziek zien.
Soms moet je een klein beetje solidair zijn en maar gewoon dat ding opzetten.
Er waren drie maatregelen die echt superzwaar ingrepen in grondrechten en alle drie zijn de of een uitgesproken fiasco of nog steeds niet onderbouwd. Avondklok, schoolsluiting en de sluiting van de verpleeghuizen in de eerste golf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil wel een duidelijke onderbouwing zien ja, als je er in potentie enorm veel mensen mee raakt. Het is niet iets kleins of zo he. Kinderen die niet meer naar school mochten, mensen die hun huis niet meer uit mochten 's avonds, etc. ''Mensen zijn toch nooit tevreden en we kunnen het toch nooit goed doen'' is voor mij ook niet echt een geldige reden om weg te komen met zulke impactvolle besluiten die amper tot niet onderbouwd werden.
Vind je dat grappig?quote:
In ieder geval ruim 20.000 in een paar dagen die met de trein kwamen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is veel? Een paar duizend mensen? Vast. Een significant deel van de Nederlanders? Lijkt me niet.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je dat grappig?
Zijn gewoon adviezen van de wetenschap, een prominente adviseert jou en mij bijvoorbeeld dit:
https://twitter.com/Bleek(...)HHwWgoDT7fPrge0rAAAA
Denk eerder tienduizenden per dag.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is veel? Een paar duizend mensen? Vast. Een significant deel van de Nederlanders? Lijkt me niet.
Wat een aannames allemaal. Je bent de beelden vergeten zeker van buitenlands zorgpersoneel die letterlijk overwerkt omvielen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je doet net of die allemaal 60 uur of meer per week gewerkt hebben
Nee hoor, zijn ook gewoon vooral parttimers met genoeg vrije tijd.
Tijdens hun werkuren zal het wel heel druk zijn geweest, nou dat hebben we allemaal wel eens.
Oh jippie. Chantal. Waar blijven Syreethavoorweinigcovid, Valerie, Ginny en Asha?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je dat grappig?
Zijn gewoon adviezen van de wetenschap, een prominente adviseert jou en mij bijvoorbeeld dit:
https://twitter.com/Bleek(...)HHwWgoDT7fPrge0rAAAA
Het werkethos en zaken als aantal vakantiedagen en werknemersrechten verschillen nogal in "het buitenland".quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:47 schreef Elan het volgende:
Je bent de beelden vergeten zeker van buitenlands zorgpersoneel die letterlijk overwerkt omvielen?
Ach de beelden. Van die sensatiemedia. Ken wel tientallen mensen die in de zorg werken en een paar heel goed die op corona-afdelingen werken en die spreek ik vaak. Met een daarvan ga ik zelfs vaak mee paardrijden. Lekker een paar keer per week samen door het bos terwijl in het ziekenhuis allerlei mensen lagen te creperen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal. Je bent de beelden vergeten zeker van buitenlands zorgpersoneel die letterlijk overwerkt omvielen?
Allemaal parttimers die in hun vrije tijd hier maar ons uit de problemen hadden moeten helpen.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vraag me af in wat voor fantasiewereld jij leeft.
Dus.quote:Het blijkt sinds een aantal weken voor iedereen mogelijk nu al een herhaalprik tegen het coronavirus te halen. Op de site van de GGD stond eerst een leeftijdslimiet, omdat nog niet alle geboortejaren aan de beurt zijn, maar die limiet is recent verwijderd.
Maar spuiten ze inmiddels al met de BA4/5 update, of krijgen mensen nog steeds een vaccin tegen een variant die niet meer voorkomt?quote:
Je vergeet Wim Schellekens.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:47 schreef josja het volgende:
[..]
Oh jippie. Chantal. Waar blijven Syreethavoorweinigcovid, Valerie, Ginny en Asha?
Maakt niks uit aldus Koopmans gisteren. Zoals we weten is de informatievoorziening vlekkeloos en tot hier toe altijd betrouwbaar gebleken. Dus dan moeten we dat maar geloven.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar spuiten ze inmiddels al met de BA4/5 update, of krijgen mensen nog steeds een vaccin tegen een variant die niet meer voorkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |