SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Ben je nu werkelijk serieus?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders dat verschillende users tegelijkertijd met hetzelfde aantoonbare bullshit verhaal komen?
Zie hier liever verschillende denkbeelden dan de zoveelste juichtweet over een kapotgeschoten tank of Russische lijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we de feiten en gebeurtenissen bespreken dan dat elke dag hetzelfde getrol besproken wordt.
Omdat ze een agressieve buurman hebben die elk land waar het aan grenst naar zijn pijpen wil laten dansen. De enige die die dans zijn ontsprongen zijn de baltische staten, mag je raden waarom.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oekraïne is zichzelf iets verschuldigd, dat is toch wat ik zeg?
De hamvraag in het geheel is: Waarom wil Oekraïne altijd maar tot een ander behoren? Waarom wil het, afhankelijk van hoe de wind toevallig staat, bij Rusland of bij de EU horen? Waarom kan het niet zichzelf zijn? Zoals wij Nederlanders wel onszelf zijn gebleven, ondanks de gevaren die onze buren ons opleveren?
Rusland kiest toch echt zelf die hoek van het vijand zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef RetepV het volgende: [..] Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.
En voor een hele hoop is ruimte via vrijheid van meningsuiting en plekken and bnw. Maar ergens is wel een grens. Dan is over feiten discussiëren op een niveau van zeggen dat een vliegtuig een boot is, niet meer trollen maar het ondermijning van de nationale veiligheid. Nederland is gewoon verwikkeld in een conflict, en daar horen andere spelregels bij. Daar moet je gewoon over nadenken als Fok, zeker omdat hybride oorlogsvoering er gewoon bij hoort - direct, indirect, bewust en onbewust. Ook al is het maar klein en subtiel, het uiteindelijke effect en doel is er. Net als dat er in de talkshow op de Russische tv er ook altijd iemand is die zogenaamd kritiek heeft op de oorlog/Poetin. Dat hoort bij de propaganda. Zo roepen hier sommigen ook even voor de vorm dat ze geen Poetin fan zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:43 schreef Monolith het volgende: [..] Ik denk dat er een verscheidenheid aan redenen is. Je hebt mensen die in Westers imperialisme het grote kwaad zien, er zijn mensen die hopen dat wanneer Poetin gewoon zijn marionettenregime mag installeren in Oekraïne we hier gewoon weer terug kunnen naar lage inflatie en energieprijzen, er zijn mensen die een YouTube filmpje van Mearsheimer hebben gekeken en nu geopolitiek deskundige zijn (zonder ook maar één andere geopolitieke school te kennen) en ga zo maar door.
Lees het stuk dat ik op de laatste pagina van het vorige topic postte nog eens. Deze invasie is precies de reden dat republieken uit de voormalige Sovjet-Unie en het Oostblok als de wiedeweerga veiligheidsgaranties van het Westen willen hebben. Russisch imperialisme is wat men daar vreest, die schade en schande wijs geworden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
De hamvraag in het geheel is: Waarom wil Oekraïne altijd maar tot een ander behoren? Waarom wil het, afhankelijk van hoe de wind toevallig staat, bij Rusland of bij de EU horen? Waarom kan het niet zichzelf zijn? Zoals wij Nederlanders wel onszelf zijn gebleven, ondanks de gevaren die onze buren ons opleveren?
Ik lees net dat de Oekrainse luchtafweer alle suicide drones vandaag had neergehaald voordat ze schade konden aanrichten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland heeft 2400 Iraanse kamikaze drones besteld dus. Oekraine heeft moeite met die dingen schijnt.
Ja.quote:
En ze zijn zichzelf zeker "verschuldigd" dat ze rap moeten doen wat het monster zegt, anders wordt het monster boos?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volstrekt irrelevant.quote:Waarom wil Oekraïne altijd maar tot een ander behoren?
Dat heet westplaining, artikeltje van Monolith was daar erg verhelderend in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ze zijn zichzelf zeker "verschuldigd" dat ze rap moeten doen wat het monster zegt, anders wordt het monster boos?
Victim blaming dus?
[..]
Volstrekt irrelevant.
De ronduit stuitende arrogantie waar jij wel ff denkt te gaan bepalen of dat we ze willen wel "goed" is of niet.
Al wilde ze zich aansluiten bij China, hun keus.
Zal mezelf ff quoten.quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heeft niks met paranoia te maken. Hele camebridge analytics schandaal heeft de anatomie van dat soort systemen blootgelegd. Een 'stemming' op sociale media valt perfect te engineeren. Ook weten we dat rus organisaties heeft die zich daar mee bezig houden.
We praten over de tijd sinds 1991, waar Oekraïne regelmatig van de ene naar de andere 'kant' wisselde. Waarin zelfs regelmatig referenda werden gehouden om te kijken welke kant het volk op wilde, maar die allemaal zo'n beetje in 50/50 eindigden. Referenda die in 50/50 eindigen wijzen uit dat het volk gespleten is. En dat betekent dat je een burgeroorlog riskeert als je de boel probeert te forceren. En wat is er gebeurd, toen in 2014 de boel werd geforceerd, en als ik het mag zeggen: met hulp van de EU?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Omdat ze een agressieve buurman hebben die elk land waar het aan grenst naar zijn pijpen wil laten dansen. De enige die die dans zijn ontsprongen zijn de baltische staten, mag je raden waarom.
Poetin heeft toch een referendum gehouden ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ze zijn zichzelf zeker "verschuldigd" dat ze rap moeten doen wat het monster zegt, anders wordt het monster boos?
Victim blaming dus?
[..]
Volstrekt irrelevant.
De ronduit stuitende arrogantie waar jij wel ff denkt te gaan bepalen of dat we ze willen wel "goed" is of niet.
En ook hun gevolgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vooral Duitsland heeft grotendeels gedaan wat het moest doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Denk je even de positie in 1945 van aan Duitsland grenzende landen zoals Nederland in. Toch hadden wij binnen 5 jaar al zulke sterke politieke banden opgebouwd dat we onze Gulden koppelden aan de Deutschmark. Terwijl het volk de Duitsers nog tot ver in de jaren '80 ' vuile moffen' noemde.
Nederland heeft exact gedaan wat het als geopolitiek bufferland moest doen. En kijk eens naar de welvaart die het ons gebracht heeft.
Kijk nu wat Oekraïne heeft gedaan als geopolitiek bufferland, en wat voor ellende het hen heeft gebracht.
Oekraine mag van Rusland vooral geen succes worden. Dat is een gevaar voor de maffia elite in Rusland. Als het voetvolk in Rusland zou zien dat Oekraine een vrijgevochten succesvolle democratie zou zijn. Dan zou het voetvolk dit ook willen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
We praten over de tijd sinds 1991, waar Oekraïne regelmatig van de ene naar de andere 'kant' wisselde. Waarin zelfs regelmatig referenda werden gehouden om te kijken welke kant het volk op wilde, maar die allemaal zo'n beetje in 50/50 eindigden. Referenda die in 50/50 eindigen wijzen uit dat het volk gespleten is. En dat betekent dat je een burgeroorlog riskeert als je de boel probeert te forceren. En wat is er gebeurd, toen in 2014 de boel werd geforceerd, en als ik het mag zeggen: met hulp van de EU?
Precies dit soort aannames maken het relevant om de historische en recente gedragingen van het westen in de discussie te trekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Niemand in de 21e eeuw zit te wachten op dit soort achterhaalde oorlogen.
Kijk, daar is die dan:quote:
Maar mocht het zover komen dat het westen rus militair ongenadig gaat aanpakken, dan houd jij neem ik aan gewoon je mond?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Victim blaming dus?
Vandaar ook dat vergelijkbare fratsen in Wit-Rusland de kop ingedrukt moesten worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oekraine mag van Rusland vooral geen succes worden. Dat is een gevaar voor de maffia elite in Rusland. Als het voetvolk in Rusland zou zien dat Oekraine een vrijgevochten succesvolle democratie zou zijn. Dan zou het voetvolk dit ook willen.
Open er een topic over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies dit soort aannames maken het relevant om de historische en recente gedragingen van het westen in de discussie te trekken.
Aandeel Tesla naar $0,-.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Elon blijkt een landverrader, wie had dat gedacht.
Aah daar komt de wappie uit de mouw. Het imperialistische westen, heeft het gedaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies dit soort aannames maken het relevant om de historische en recente gedragingen van het westen in de discussie te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |