Je gaat toch niet naar een van de twee om gezond te doen?quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Vergeleken met wat?
Als je de beyond burger (McDonald’s) en impossible burger (Burger King) vergelijkt met de vlees variant zijn ze echt wel ‘gezonder’ (minder slecht).
Ook hier, als je kijkt op de de website van de consumentenbond:quote:Op maandag 27 februari 2023 11:48 schreef KingRadler het volgende:
Veel vegaburgers nog steeds ongezond vanwege te veel zout
Bijna twee derde van de vegaburgers bevat nog steeds te veel zout en/of verzadigd vet. De Consumentenbond stelt dat vast na een nieuw onderzoek van vegetarische en veganistische burgers die verkrijgbaar zijn bij grote supermarkten. Twee jaar geleden kwam de bond tot diezelfde conclusie.
Een gezonde vegaburger mag volgens richtlijnen van het Voedingscentrum niet meer dan 2,5 gram verzadigd vet en 1,13 gram zout per 100 gram bevatten. Zo'n burger is gemaakt van bijvoorbeeld soja, noten, erwteneiwit of groente.
Zowel supermarkt- als A-merk-producten bleken te veel zout of verzadigd vet te bevatten, zoals die van de merken Vivera, Valess, De Vegetarische Slager en die van Lidl. Van Albert Heijn zijn er maar drie van de tien gezond, van Jumbo vier van de acht en van Garden Gourmet twee van de vier.
https://nos.nl/artikel/24(...)vanwege-te-veel-zout
https://www.consumentenbo(...)gers-niet-erg-gezondquote:Twee derde vegaburgers niet erg gezond
Nieuws | De samenstelling van bijna twee derde van de vegaburgers is niet erg gezond. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De voedingswaarde is eenvoudig te verbeteren. De Consumentenbond roept fabrikanten dan ook op om minder scheutig te zijn met zout.
babs van der staak
(...)
Vegaburger wel gezonder dan rundvleesburger
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘Hoewel veel vegaburgers niet erg gezond zijn, zijn ze doorgaans gezonder dan hamburgers van rundvlees. Bovendien zijn vega varianten een stuk duurzamer. Niet alleen qua dierenwelzijn, maar ook door de veel kleinere impact op het klimaat. Met wat minder zout zijn ze nog gezonder ten opzichte van vlees, dus fabrikanten zijn aan zet.’
Serieus. Voor 1 broodje?quote:Op maandag 27 februari 2023 16:55 schreef Rickocum het volgende:
Mcfishfilet iets van 5 tot 6 euro
Sorry hoor maar dat kan écht niet.
En ze blijven de Maccie maar spekken elke maand Je zou toch denken zoek een andere tentquote:Op maandag 27 februari 2023 18:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eat sleep complain repeat
Elk topic hetzelfde
Ja echt sick.quote:
Deze kaukasiër gaat laaaaang niet zo vaak meer. Bohhhh, ik ging echt vaak toen je nog euroknallers had.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:26 schreef capricia [b]Op maandag 27 februari 2023 18:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eat sleep complain repeat
Elk topic hetzelfde
Ik had laatst 2 medium big Mac menu’s en een happy meal voor iets meer dan 29¤.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:55 schreef Rickocum het volgende:
Mcfishfilet iets van 5 tot 6 euro
Sorry hoor maar dat kan écht niet.
Was een Big Mac menu niet al een tijdje rond een tientje?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:51 schreef jcdragon het volgende:
Big Mac menu met frites, fritessaus en cola kost nu 10.35. Met korting van de app kost het 9.05
Ik kan me herinneren dat het 8 euro nog wat kostte. En toen was er opeens inflatie en werd het steeds duurder.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Was een Big Mac menu niet al een tijdje rond een tientje?
Tenminste. Dat kan ik me van het afgelopen jaar herinneren.
Van 8 naar 10 euro is wel een schofterige prijsstijging. 25%.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:56 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat het 8 euro nog wat kostte. En toen was er opeens inflatie en werd het steeds duurder.
7.95 toen ik er ging solliciterenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Was een Big Mac menu niet al een tijdje rond een tientje?
Tenminste. Dat kan ik me van het afgelopen jaar herinneren.
dit is toch niet meer normaalquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:51 schreef jcdragon het volgende:
Big Mac menu met frites, fritessaus en cola kost nu 10.35. Met korting van de app kost het 9.05
Lang niet iedereen werkt bij een bedrijf die aan jaarlijkse verhogingen doet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoezo, je salaris is toch ook flink gestegen door jaren heen?
Ik vind dit alleen terecht als het menu ook groter is geworden of van betere kwaliteit (bv beter vlees, flesjes frisdrank ipv de tap of garantie op heet eten).quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:51 schreef jcdragon het volgende:
Ja en ze zijn duurder aan het worden dan betere en gezondere alternatieven.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lang niet iedereen werkt bij een bedrijf die aan jaarlijkse verhogingen doet.
[..]
Ik vind dit alleen terecht als het menu ook groter is geworden of van betere kwaliteit (bv beter vlees, flesjes frisdrank ipv de tap of garantie op heet eten).
Laat flink er maar van af.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoezo, je salaris is toch ook flink gestegen door jaren heen?
Als ik in de app kijk is een Big Mac menu 8,25 euro met de app deal.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:51 schreef jcdragon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |