abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206288076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Negeren.
Het is time-sensitive, ben geneigd pas na die tijd te reageren.

"Tsja, had je maar Teams moeten gebruiken, was aan het werk dus keek niet op Insta DM"

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2022 18:44:21 ]
pi_206288125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Negeren.
Maar ik denk dat ik voor deze optie ga.

Als ze commentaar heeft, dan laat ik gewoon direct op zijn Hollands merken mijn sociale media gescheiden te willen hebben van werk (ik werk op een Duits kantoor).

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2022 18:48:10 ]
pi_206290356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:42 schreef Erasmus het volgende:
Ik meld mij in dit topic :') Collega vraagt iets werkinhoudelijks via Instagram DM (!) omdat ze naar een concert is en geen werktelefoon bij haar heeft, en ze wist dat ik vandaag moest overwerken voor een ad-hoc. Dus het verzoek is niet zo erg, meer het platform.

Het verzoek is niet erg, ben flexibel, maar iets werkinhoudelijk via sociale media aan mij vragen.. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet vinden of hoe ik hierop moet reageren zonder dat het gênant wordt of onze werkrelatie te verstoren.
Waarom moet ze op een concert iets werkinhoudelijks vragen? :')

Ik zou het negeren.
pi_206290497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou het negeren.
Eens.

Een van mijn collega’s heeft er een handje van om op vrije dagen/avond/weekend dingen via te app te vragen of zaken erop te zetten wat ook prima kan wachten tot een werkdag.
De aard van het werk houdt in dat we soms op vrije momenten spoedjes moeten regelen, maar zaken die niet dringend zijn en die ze op dat moment wel uit het hoofd wil: zet ze op mail.
Die ik bewust niet op mijn telefoon heb staan, wel zo rustig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:09:39 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206290551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:43 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Het is time-sensitive, ben geneigd pas na die tijd te reageren.

"Tsja, had je maar Teams moeten gebruiken, was aan het werk dus keek niet op Insta DM"
De echte vraag is waarom ze je persoonlijke instagram weet :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:09:55 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206290556
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:47 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Maar ik denk dat ik voor deze optie ga.

Als ze commentaar heeft, dan laat ik gewoon direct op zijn Hollands merken mijn sociale media gescheiden te willen hebben van werk (ik werk op een Duits kantoor).
Ik dacht dat die Duitsers daar nog wat strikter in waren dan wij hier?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:13:17 #57
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206290619
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:42 schreef Erasmus het volgende:
Ik meld mij in dit topic :') Collega vraagt iets werkinhoudelijks via Instagram DM (!) omdat ze naar een concert is en geen werktelefoon bij haar heeft, en ze wist dat ik vandaag moest overwerken voor een ad-hoc. Dus het verzoek is niet zo erg, meer het platform.

Het verzoek is niet erg, ben flexibel, maar iets werkinhoudelijk via sociale media aan mij vragen.. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet vinden of hoe ik hierop moet reageren zonder dat het gênant wordt of onze werkrelatie te verstoren.
Zou dr een nazi noemen en blokkeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:25:10 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206290815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik ook eigenlijk ja.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206290832
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zou het negeren.
Gewoon zo'n collega die van alles mega angst heeft en meteen in paniek raakt als dingen niet geregeld zijn _O- Fucking vervelend wel, waarom dacht je daar niet aan voor je concert?

Ik heb haar genegeerd.
quote:

[..]
De echte vraag is waarom ze je persoonlijke instagram weet :P
Nou ja, ik werk met millennials (ben er zelf een) en vrienden maken via kantoor lijkt mij vrij normaal :P Maar dat zij over werk zou DM'en, is mind-fucking-blowing. Hence waarom ik mij hier kwam melden _O-

quote:

[..]
Ja, dat dacht ik ook en dat zijn ze ook dus mega WTF

Misschien is ze een psycho, kan ook.

quote:
16s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
:D

Geen zin in HR

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2022 21:26:42 ]
pi_206290881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:26 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Gewoon zo'n collega die van alles mega angst heeft en meteen in paniek raakt als dingen niet geregeld zijn _O- Fucking vervelend wel, waarom dacht je daar niet aan voor je concert?

Ja. Het kan vast wel even wachten tot na het concert. Anders had ze haar werktelefoon wel bij zich.

Vind het vaak een beetje schijnbetrokkenheid dat 's avonds mailen en zo. Altijd even laten zien dat ze 's avonds bezig zijn. Als je je werk fatsoenlijk plant, hoef je 's avonds geen onzinmails weg te tikken.
pi_206291000
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
:') _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:36:57 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206291031
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:26 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik heb haar genegeerd.
[..]
Nou ja, ik werk met millennials (ben er zelf een) en vrienden maken via kantoor lijkt mij vrij normaal :P Maar dat zij over werk zou DM'en, is mind-fucking-blowing. Hence waarom ik mij hier kwam melden _O-
Mij niet eigenlijk, juist om dit soort gedoe. Ik heb wel collega's gehad waarmee ik vrij vriendschappelijk omging, maar dat waren zeker geen vrienden.
quote:
[..]
Ja, dat dacht ik ook en dat zijn ze ook dus mega WTF

Misschien is ze een psycho, kan ook.
In dat geval, sterkte morgen!
quote:
[..]
:D

Geen zin in HR
pi_206291456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
In dat geval, sterkte morgen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Het kan vast wel even wachten tot na het concert. Anders had ze haar werktelefoon wel bij zich.

Vind het vaak een beetje schijnbetrokkenheid dat 's avonds mailen en zo. Altijd even laten zien dat ze 's avonds bezig zijn. Als je je werk fatsoenlijk plant, hoef je 's avonds geen onzinmails weg te tikken.
Inmiddels heb ik haar probleem gefixed en ik heb het DM-gesprek überhaupt niet geopend (las alles vanaf de notificaties). Dus er staat geen "Read" onder haar berichtjes, fucking nice.

Dan morgen zo doen alsof het op mijn pad kwam en het direct opgelost heb tijdens het overwerken met dat ad-hocje.

Misschen zelfs er naar vragen waarom ze het zo heeft achtergelaten (want concert hè?), maar dat doe ik alleen als ze tegenwerkt, want ik heb geen zin in onnodige kantoordrama bullshit. Dus ik hoop dat ze mijn eerste hint gelijk door zal hebben zonder haar te hoeven snitchen.

Ik denk dat ze iets te introvert zal zijn (want Duits) om de directe confrontatie met mij aan te gaan waarom ik mijn privé social media niet bekeek voor een zakelijk bericht en dat ze wellicht aan de bier of baap for all I care zat. Eind goed, al goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2022 22:08:40 ]
pi_206291502
Nou ja, baap zeker niet, anders zou je geen fuck om werk geven op dat moment, maar dat terzijde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2022 22:07:54 ]
pi_206298451
Zoals verwacht: alsof ze mij gisteren nooit een DM op Instagram heeft gestuurd. :)

Godzijdank dat ik (dankzij jullie) geen hand over mijn hart had gestreken en toch op haar gereageerd had. Dan had ze een precedent gekregen om het nog een keer te doen. :') _O-

Hierom hou ik van FOK!.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 12-10-2022 15:45:27 ]
  donderdag 13 oktober 2022 @ 14:53:35 #66
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206309961
Pff soms moet je maar aannemen dat mensen hun werk goed doen, want soms .. :X
Vraag je of iemand wil aangeven wat ze aanpast in een lijst, doet ze dat 3x en daarna gewoon niet meer.
Vraag je of ze zaken netjes in een tabelletje in Excel wil zetten, doet ze van alles over allerlei regels heen

Best frustrerend soms :X
pi_206310062
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 14:53 schreef Cue_ het volgende:
Pff soms moet je maar aannemen dat mensen hun werk goed doen, want soms .. :X
Vraag je of iemand wil aangeven wat ze aanpast in een lijst, doet ze dat 3x en daarna gewoon niet meer.
Vraag je of ze zaken netjes in een tabelletje in Excel wil zetten, doet ze van alles over allerlei regels heen

Best frustrerend soms :X
Gewoon op Excel cursus sturen, of een ander systeem bedenken om te gaan gebruiken wat digibeet proof is. ;)
pi_206310207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gewoon op Excel cursus sturen, of een ander systeem bedenken om te gaan gebruiken wat digibeet proof is. ;)
Toen ik nog in NL woonde werkte ik bij een toxische kantoor op het industrieterrein in the middle of buttfuck nowhere (dynamische werkomgeving), had ik een geautomatiseerde sheet gemaakt waar men alleen maar in specifieke tabellen hun cijfers hoefden in te vullen en zou er een rapportage uitgedraaid worden.

Speciaal scriptje daarvoor gebouwd, paar formules en de sheet deed de rest van het werk. Was een rapportage voor de baas (die er nooit was of zichzelf afzonderde, kantoor was maar 10 man sterk ofzo).

Op een gegeven moment kwam ik terug van vakantie en merkte ik dat de cijfers niet geüpdatet werden toen ik mijn data in de sheet had ingeladen op mijn eerste werkdag na de vakantie.

Bleek een of andere digibete kneus tijdens mijn vakantie de sheet kapotgemaakt te hebben en al die tijd werden er dus mongolenformules als (=A1+A2+A3) gebruikt want heel mijn script was blijkbaar gesloopt.

"Ja, we hadden gehoopt dat je het zelf zou opmerken en het gelijk zou fixen, nu weet je het in ieder geval!"

Werd er nooit over geïnformeerd, moest er zelf achterkomen aan het einde v/d werkdag. Digibete baas vond het prima want "de cijfers waren elke dag up to date in de rapportage".

:')_________!

Toen lekker quiet gequit en mijn contract af laten lopen. w/ Vlak erna kwamen ze nog met verzoeken of ik dingen kon fixen maar toen ik zei dat het uurtje factuurtje werd, nooit wat gehoord. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2022 15:28:02 ]
  donderdag 13 oktober 2022 @ 15:46:28 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206310410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:05 schreef Basp1 het volgende:

Dit was gewoon even een lijstje dat ze moest behandelen, niets moeilijks, maarja :X Voor sommigen dus wel echt helaas.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 16:06:05 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206310645
Excelsheets invullen is inderdaad een uitstekende proef om te zien wat iemands ondergrens is. Hoeveel sheets ik al niet heb moeten herstellen nadat halve digibeten maar wat deden en daarna stiekem afsloten in plaats van dat ze er even iemand bijhaalden :X
pi_206310731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 16:06 schreef Qarrad het volgende:
Excelsheets invullen is inderdaad een uitstekende proef om te zien wat iemands ondergrens is. Hoeveel sheets ik al niet heb moeten herstellen nadat halve digibeten maar wat deden en daarna stiekem afsloten in plaats van dat ze er even iemand bijhaalden :X
Kijk, als iemand een sheet kapot heeft gemaakt: geen probleem, daar ben ik dan ook voor om het te fixen. Echt geen probleem. Zou er ook niet boos over worden of zeiken (tenzij dit constant gebeurt), want ik verwacht niet van digibeten dat ze dingen heel houden.

Maar je muil erover houden en het pas toegeven op het allerlaatste moment waardoor je mij opzadelt met extra werkvoorraad, dan ben je echt een klootzak. Een sorry kwam er niet eens vanaf (al dan niet ongemeend).

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2022 16:16:02 ]
pi_206310803
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 16:06 schreef Qarrad het volgende:
Of van die Excel-experts die zelf documenten in elkaar draaien die gewoon onwerkbaar zijn en alleen zijzelf snappen, ook verschrikkelijk. En ja, voor mij is Excel al snel moeilijk. Maar sommigen overdrijven echt, zijn drukker met hun Excelvaardigheden te pronken dan een werkbaar document op te stellen

[ Bericht 6% gewijzigd door ISVV op 13-10-2022 16:38:03 ]
pi_206312230
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 16:23 schreef ISVV het volgende:

[..]
Of van die Excel-experts die zelf documenten in elkaar draaien die gewoon onwerkbaar zijn en alleen zijzelf snappen, ook verschrikkelijk. En ja, voor mij is Excel al snel moeilijk. Maar sommigen overdrijven echt, zijn drukker met hun Excelvaardigheden te pronken dan een werkbaar document op te stellen
Soms is zo'n sheet inderdaad niet heel werkbaar of kan het een stuk efficiënter.
pi_206321196
Hebben jullie ook van die collega's die niet reageren op jouw mail of niets doen met een verzoek van jou terwijl jij andersom wel snel reageert op een vraag van hun?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_206321290
Excel, hoewel ik complexe databases heb gemaakt, en 35 jaar developer ben, ik snap nog steeds niets van dit programma, en wil er eigenlijk ook zo weinig mogelijk van snappen :+

Ik kwam er pas 2 jaar terug achter dat er zoiets als Paste/Transpose is, daar had ik zelf een stukje software voor geschreven |:) |:)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')