Het is time-sensitive, ben geneigd pas na die tijd te reageren.quote:
Maar ik denk dat ik voor deze optie ga.quote:
Waarom moet ze op een concert iets werkinhoudelijks vragen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:42 schreef Erasmus het volgende:
Ik meld mij in dit topicCollega vraagt iets werkinhoudelijks via Instagram DM (!) omdat ze naar een concert is en geen werktelefoon bij haar heeft, en ze wist dat ik vandaag moest overwerken voor een ad-hoc. Dus het verzoek is niet zo erg, meer het platform.
Het verzoek is niet erg, ben flexibel, maar iets werkinhoudelijk via sociale media aan mij vragen.. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet vinden of hoe ik hierop moet reageren zonder dat het gênant wordt of onze werkrelatie te verstoren.
Eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom moet ze op een concert iets werkinhoudelijks vragen?
Ik zou het negeren.
De echte vraag is waarom ze je persoonlijke instagram weetquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:43 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het is time-sensitive, ben geneigd pas na die tijd te reageren.
"Tsja, had je maar Teams moeten gebruiken, was aan het werk dus keek niet op Insta DM"
Ik dacht dat die Duitsers daar nog wat strikter in waren dan wij hier?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:47 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik voor deze optie ga.
Als ze commentaar heeft, dan laat ik gewoon direct op zijn Hollands merken mijn sociale media gescheiden te willen hebben van werk (ik werk op een Duits kantoor).
Zou dr een nazi noemen en blokkeren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:42 schreef Erasmus het volgende:
Ik meld mij in dit topicCollega vraagt iets werkinhoudelijks via Instagram DM (!) omdat ze naar een concert is en geen werktelefoon bij haar heeft, en ze wist dat ik vandaag moest overwerken voor een ad-hoc. Dus het verzoek is niet zo erg, meer het platform.
Het verzoek is niet erg, ben flexibel, maar iets werkinhoudelijk via sociale media aan mij vragen.. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet vinden of hoe ik hierop moet reageren zonder dat het gênant wordt of onze werkrelatie te verstoren.
Ik ook eigenlijk ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat die Duitsers daar nog wat strikter in waren dan wij hier?
Gewoon zo'n collega die van alles mega angst heeft en meteen in paniek raakt als dingen niet geregeld zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom moet ze op een concert iets werkinhoudelijks vragen?
Ik zou het negeren.
Nou ja, ik werk met millennials (ben er zelf een) en vrienden maken via kantoor lijkt mij vrij normaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De echte vraag is waarom ze je persoonlijke instagram weet
Ja, dat dacht ik ook en dat zijn ze ook dus mega WTFquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat die Duitsers daar nog wat strikter in waren dan wij hier?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou dr een nazi noemen en blokkeren.
Ja. Het kan vast wel even wachten tot na het concert. Anders had ze haar werktelefoon wel bij zich.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Gewoon zo'n collega die van alles mega angst heeft en meteen in paniek raakt als dingen niet geregeld zijnFucking vervelend wel, waarom dacht je daar niet aan voor je concert?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zou dr een nazi noemen en blokkeren.
Mij niet eigenlijk, juist om dit soort gedoe. Ik heb wel collega's gehad waarmee ik vrij vriendschappelijk omging, maar dat waren zeker geen vrienden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:26 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Gewoon zo'n collega die van alles mega angst heeft en meteen in paniek raakt als dingen niet geregeld zijnFucking vervelend wel, waarom dacht je daar niet aan voor je concert?
Ik heb haar genegeerd.
[..]
Nou ja, ik werk met millennials (ben er zelf een) en vrienden maken via kantoor lijkt mij vrij normaalMaar dat zij over werk zou DM'en, is mind-fucking-blowing. Hence waarom ik mij hier kwam melden
In dat geval, sterkte morgen!quote:[..]
Ja, dat dacht ik ook en dat zijn ze ook dus mega WTF
Misschien is ze een psycho, kan ook.
quote:[..]
Geen zin in HR
quote:
Inmiddels heb ik haar probleem gefixed en ik heb het DM-gesprek überhaupt niet geopend (las alles vanaf de notificaties). Dus er staat geen "Read" onder haar berichtjes, fucking nice.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Het kan vast wel even wachten tot na het concert. Anders had ze haar werktelefoon wel bij zich.
Vind het vaak een beetje schijnbetrokkenheid dat 's avonds mailen en zo. Altijd even laten zien dat ze 's avonds bezig zijn. Als je je werk fatsoenlijk plant, hoef je 's avonds geen onzinmails weg te tikken.
Gewoon op Excel cursus sturen, of een ander systeem bedenken om te gaan gebruiken wat digibeet proof is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:53 schreef Cue_ het volgende:
Pff soms moet je maar aannemen dat mensen hun werk goed doen, want soms ..![]()
Vraag je of iemand wil aangeven wat ze aanpast in een lijst, doet ze dat 3x en daarna gewoon niet meer.
Vraag je of ze zaken netjes in een tabelletje in Excel wil zetten, doet ze van alles over allerlei regels heen
Best frustrerend soms
Toen ik nog in NL woonde werkte ik bij een toxische kantoor op het industrieterrein in the middle of buttfuck nowhere (dynamische werkomgeving), had ik een geautomatiseerde sheet gemaakt waar men alleen maar in specifieke tabellen hun cijfers hoefden in te vullen en zou er een rapportage uitgedraaid worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon op Excel cursus sturen, of een ander systeem bedenken om te gaan gebruiken wat digibeet proof is.
Dit was gewoon even een lijstje dat ze moest behandelen, niets moeilijks, maarjaquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:05 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon op Excel cursus sturen, of een ander systeem bedenken om te gaan gebruiken wat digibeet proof is.
Kijk, als iemand een sheet kapot heeft gemaakt: geen probleem, daar ben ik dan ook voor om het te fixen. Echt geen probleem. Zou er ook niet boos over worden of zeiken (tenzij dit constant gebeurt), want ik verwacht niet van digibeten dat ze dingen heel houden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:06 schreef Qarrad het volgende:
Excelsheets invullen is inderdaad een uitstekende proef om te zien wat iemands ondergrens is. Hoeveel sheets ik al niet heb moeten herstellen nadat halve digibeten maar wat deden en daarna stiekem afsloten in plaats van dat ze er even iemand bijhaalden
Of van die Excel-experts die zelf documenten in elkaar draaien die gewoon onwerkbaar zijn en alleen zijzelf snappen, ook verschrikkelijk. En ja, voor mij is Excel al snel moeilijk. Maar sommigen overdrijven echt, zijn drukker met hun Excelvaardigheden te pronken dan een werkbaar document op te stellenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:06 schreef Qarrad het volgende:
Excelsheets invullen is inderdaad een uitstekende proef om te zien wat iemands ondergrens is. Hoeveel sheets ik al niet heb moeten herstellen nadat halve digibeten maar wat deden en daarna stiekem afsloten in plaats van dat ze er even iemand bijhaalden
Soms is zo'n sheet inderdaad niet heel werkbaar of kan het een stuk efficiënter.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:23 schreef ISVV het volgende:
[..]
Of van die Excel-experts die zelf documenten in elkaar draaien die gewoon onwerkbaar zijn en alleen zijzelf snappen, ook verschrikkelijk. En ja, voor mij is Excel al snel moeilijk. Maar sommigen overdrijven echt, zijn drukker met hun Excelvaardigheden te pronken dan een werkbaar document op te stellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |