abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:35:26 #276
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_206293638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
:) Dus daarom moesten we bijna 8 jaar wachten voor Mercedes verslagen werd, F1 is een evolutiesport en met een regelwijziging kan je een kleine revolutie krijgen zoals nu met Red Bull in positieve en Mercedes in negatieve zin. Die voorsprong die Red Bull en ook Ferrari hebben worden door de anderen niet zo snel ingelopen mede omdat dit concept vrij nieuw is en zij ook nog verder kunnen ontwikkelen, misschien dat het in 24 wat meer level is.
In 2016 zat RBR er aan het eind van het seizoen weer aardig bij en toen veranderden de regels weer ten nadele van RBR waardoor het gat weer groter werd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_206293867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Flavio Briatore.
Zegt toch genoeg?

Al waren er meer teams die de nodige dingen hadden, want midden jaren '90 tot ver in het Schumacher/Ferrari tijdperk waren er verschillende discussies over oa active suspension en traction control. Speciale knoppen sequence om het te activeren zodat de FIA het niet in 1x kon vinden en zo.. Ja, ken de verhalen. Maar als er meerdere cheaten, dan heft dat zich ook weer op.
Geweldige verhalen, toen al.
[..]
In de F1 moet je een klootzak zijn om WDC te worden en Max is daar niet anders onder. Schumacher was dat zeker ook.
Controverse in het paddock door chaos en acties op de baan maakt de F1.
Senna en Prost zij ook goede voorbeelden van extreem goede coureurs die op de baan toch ook wel nare trekjes hadden. En daar wereldkampioen mee zijn geworden.
pi_206293881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:54 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan krijgen we nog meer kunstmatige ingrepen die niks met racen te maken hebben maar wel de kijkcijfers vast houden.
ja dat je zo een bananenschil kan gooien en dat de auto achter je daar dan over spint ofzo.
pi_206293891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 13:54 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan krijgen we nog meer kunstmatige ingrepen die niks met racen te maken hebben maar wel de kijkcijfers vast houden.
fanboost ;(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2022 @ 09:57:58 #280
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206294164
quote:
6s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Senna en Prost zij ook goede voorbeelden van extreem goede coureurs die op de baan toch ook wel nare trekjes hadden. En daar wereldkampioen mee zijn geworden.
Die hebben elkaar meerdere keren opzettelijk lopen rammen. Absolute klootzakken, maar het hoort er ook een beetje bij. Mooi was dat ze niet schijnheilig deden. Ze waren niet de netste jongetje uit de klas en kwamen daar ook gewoon voor uit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2022 @ 10:00:17 #281
416575 crew  Evenstar
pi_206294188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 15:35 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Max ook, De Mercedes van vorig jaar was zeker op het eind superieur aan de RB, met dank aan de vele motoren die ze er in lepelden.
Ik denk ook dat ze daarom zo hard balen bij Mercedes. DIt hadden ze veel eerder in het seizoen kunnen doen en met gemak kampioen kunnen worden. Als je kijkt wat voor overmacht ze in de laatste paar races hadden dan lijkt het mij raar dat ze het niet eerder konden doen. Vooral omdat ze beweren dat ze geen updates meer hebben gebracht na Silverstone (wat natuurlijk bullshit is, maar goed).
pi_206294278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik denk ook dat ze daarom zo hard balen bij Mercedes. DIt hadden ze veel eerder in het seizoen kunnen doen en met gemak kampioen kunnen worden. Als je kijkt wat voor overmacht ze in de laatste paar races hadden dan lijkt het mij raar dat ze het niet eerder konden doen. Vooral omdat ze beweren dat ze geen updates meer hebben gebracht na Silverstone (wat natuurlijk bullshit is, maar goed).
Het is bullshit. Alleen al gezien die raketmotor op Interlagos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:57:06 #283
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206295289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is bullshit. Alleen al gezien die raketmotor op Interlagos.
Die motor is geen upgrade en valt buiten de budgetcap.

Ik ben het wel met Kees vd Grind eens dat upgrades schromelijk overschat worden in de meeste gevallen. Het gaat veel meer om het begrijpen van het concept en je auto goed af kunnen stellen. Tenzij het echt ergens fundamenteel aan ontbreekt. Zoals Mercedes aan het begin van 2021 moeite had met de nieuwe regels omtrent de vloer. Die upgrade bracht na Silverstone wel een grote stap vooruit en nadien waren ze eigenlijk op elk circuit dominant. Alleen hebben ze dat niet optimaal uitgebuit. Ik geloof er niet in dat een flapje links of rechts op een vleugel nu echt zo'n enorm verschil maakt. Dat is veel meer het concept van de auto an sich.

Kijk nu naar RBR: jarenlang op topsnelheid veruit de mindere van Mercedes. In het nieuwe tijdperk van de 2022 regels heeft RBR ervoor gekozen een auto te bouwen die zeer efficiënt is op rechte stukken. Mercedes heeft een ander concept gekozen en ineens 'is de Honda/RBPT-motor de sterkste van het veld', terwijl de Mercedes niet vooruit te branden is, terwijl er altijd werd beweerd dat dat de snelste motor was. Honda zal vast stapjes hebben gezet, maar het heeft ook gewoon te maken met het concept van de auto.
Rini dankjewel.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:49:18 #284
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_206295888
Heel wat complimrnten voor Max over de buitenbocht-actie voorbij Charles na de start. "Mooiste inhaalactie van het seizoen".
En allemaal uit Britse hoek: Peter Windsor, Martin Brundle, Jolyon Palmer :o
Wie dit leest is gek
pi_206295943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Die motor is geen upgrade en valt buiten de budgetcap.
(n) All costs of goods and services within the Power Unit Supply Perimeter for use by the
F1 Team, up to an amount in any Full Year Reporting Period equal to the applicable
maximum price as set out in the Sporting Regulations;

Alleen de motoren waarvoor je een overeenkomst hebt vallen buiten de cap. Extra motoren er in blijven hangen gaat gewoon van de cap af.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:05:55 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206296088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:54 schreef TagForce het volgende:

[..]
(n) All costs of goods and services within the Power Unit Supply Perimeter for use by the
F1 Team, up to an amount in any Full Year Reporting Period equal to the applicable
maximum price as set out in the Sporting Regulations;

Alleen de motoren waarvoor je een overeenkomst hebt vallen buiten de cap. Extra motoren er in blijven hangen gaat gewoon van de cap af.
volgens mij klopt dat niet

quote:
Engines – which are more complex because some teams make their own while others buy them – are covered by their own set of cost regulations.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:06:46 #287
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206296098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Kijk nu naar RBR: jarenlang op topsnelheid veruit de mindere van Mercedes. In het nieuwe tijdperk van de 2022 regels heeft RBR ervoor gekozen een auto te bouwen die zeer efficiënt is op rechte stukken. Mercedes heeft een ander concept gekozen en ineens 'is de Honda/RBPT-motor de sterkste van het veld', terwijl de Mercedes niet vooruit te branden is, terwijl er altijd werd beweerd dat dat de snelste motor was. Honda zal vast stapjes hebben gezet, maar het heeft ook gewoon te maken met het concept van de auto.
Het concept van de auto van Red Bull in de jaren 2014-2021 was natuurlijk wel gebouwd rondom een motor die daadwerkelijk veel minder krachtig was dan die van Mercedes. Renault en later Honda hebben wel wat stappen gezet in de loop der jaren, maar het uitgangspunt was denk ik vooral om het gebrek aan vermogen te compenseren met een efficiënt chassis. En daar borduurt Red Bull nu nog steeds op voort, maar dan met een motor die inmiddels helemaal niet meer onderdoet voor de concurrentie.
pi_206296131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
volgens mij klopt dat niet
[..]

Dat is pas vanaf dit seizoen...
Vorig seizoen was er geen Power Unit Financial Regulations boekwerk.

Overigens gaat dat over de fabrikant van de motoren, die zich vanaf dit seizoen ook aan een cost cap moeten houden bij de ontwikkeling van motoren, en niet over de uitgaven van teams aan motoren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2022 @ 13:09:58 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206296145
quote:
99s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
Heel wat complimrnten voor Max over de buitenbocht-actie voorbij Charles na de start. "Mooiste inhaalactie van het seizoen".
En allemaal uit Britse hoek: Peter Windsor, Martin Brundle, Jolyon Palmer :o
Dan heb je ook meteen de twee bekendste uitzonderingen te pakken :P
Brundle en Palmer zijn echt top.

Peter ken ik niet echt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 oktober 2022 @ 09:18:53 #290
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206306614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Met als toevoeging dat Schumacher gewoon op de baan hele nare trekjes had.
En Hamilton niet? Sinds Hamilton niet meer betrokken is bij de strijd om de titel, zijn er veel minder aanrijdingen tussen degenen die vooraan rijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 14:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Geen idee waar je dat op baseert, dat hij het grootste talent is.
Misschien op het gegeven dat letterlijk iedereen in de Formule 1 wereld dat zegt? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206306831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En Hamilton niet? Sinds Hamilton niet meer betrokken is bij de strijd om de titel, zijn er veel minder aanrijdingen tussen degenen die vooraan rijden.
Bij Schumacher was het vaker dan eens pure opzet als hij iemand van de baan roste. Bij Hamilton is het incompetentie. Ik weet niet wat erger is, maar alleen al om die reden schat ik Schumacher als coureur hoger in. Hamilton heeft vooral heel wel geluk gehad.

quote:
Misschien op het gegeven dat letterlijk iedereen in de Formule 1 wereld dat zegt? :')
Ik snap dat overdrijven een soort van dichterlijke vrijheid is die het goed doet op Fok!, maar het is echt niet 'letterlijk iedereen'. Ik ga niet mee in dit soort chauvinisme. Verstappen is een uitzonderlijk coureur, absolute topklasse. Maar de F1 leent zich niet voor het absoluut raten van coureurs en dus zullen we het nooit zeker weten of hij in dezelfde auto ook echt beter is dan een ander.

Begin van het seizoen had hij de grootst mogelijke moeite met Perez in dezelfde wagen, wat in ieder geval aantoont dat hij niet in elke auto waar je hem inlepelt boven alles en iedereen uitsteekt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 oktober 2022 @ 10:00:29 #292
416575 crew  Evenstar
pi_206306934
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bij Schumacher was het vaker dan eens pure opzet als hij iemand van de baan roste. Bij Hamilton is het incompetentie. Ik weet niet wat erger is, maar alleen al om die reden schat ik Schumacher als coureur hoger in. Hamilton heeft vooral heel wel geluk gehad.
[..]
Ik snap dat overdrijven een soort van dichterlijke vrijheid is die het goed doet op Fok!, maar het is echt niet 'letterlijk iedereen'. Ik ga niet mee in dit soort chauvinisme. Verstappen is een uitzonderlijk coureur, absolute topklasse. Maar de F1 leent zich niet voor het absoluut raten van coureurs en dus zullen we het nooit zeker weten of hij in dezelfde auto ook echt beter is dan een ander.

Begin van het seizoen had hij de grootst mogelijke moeite met Perez in dezelfde wagen, wat in ieder geval aantoont dat hij niet in elke auto waar je hem inlepelt boven alles en iedereen uitsteekt.
Moeite met Perez ja?

3 tiende sneller in Q in Bahrain, maar uitgevallen in race buiten zijn schuld om. Iets langzamer in Q in SA, maar race gewonnen. Sneller in Q in Australië maar uitgevallen buiten zijn schuld om. Daarna in Italië, USA en Spanje gewonnen. Ik snap dat overdrijven een soort van dichterlijke vrijheid is op FOK!, maar dit is toch geen "groots mogelijke moeite"?

1 Q verloren van Perez en als die niet uitviel eindigde hij voor Perez in de eerste zes ronden.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 10:01:49 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206306950
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ik snap dat overdrijven een soort van dichterlijke vrijheid is die het goed doet op Fok!, maar het is echt niet 'letterlijk iedereen'.
Toch wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206307201
"Grootst mogelijke moeite met Perez" _O- Hoe selectief kijk je dan wel niet?
  donderdag 13 oktober 2022 @ 10:27:19 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206307204
quote:

[..]
Ik denk dat je Hamilton onderschat. Hij weet precies wat hij doet, hij is er alleen oneerlijk over. Hij is vooral geniepig.

quote:
Dichterlijke overdrijving denk ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206307302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:26 schreef DjVero het volgende:
"Grootst mogelijke moeite met Perez" _O- Hoe selectief kijk je dan wel niet?
Natuurlijk overdrijf ik, maar er waren hier en in de media zelfs mensen die dachten dat Perez zich zou mengen in de titelstrijd. Dat dat deels kwam door de DNF's is natuurlijk waar.

Waar het me vooral om gaat is dat de F1 niet gemaakt is voor het raten van coureurs. Is Verstappen sneller dan Norris als hij in een McLaren zou zitten? Ik durf dat niet met 10% zekerheid te zeggen hoor.
pi_206307323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Natuurlijk overdrijf ik, maar er waren hier en in de media zelfs mensen die dachten dat Perez zich zou mengen in de titelstrijd. Dat dat deels kwam door de DNF's is natuurlijk waar.

Waar het me vooral om gaat is dat de F1 niet gemaakt is voor het raten van coureurs. Is Verstappen sneller dan Norris als hij in een McLaren zou zitten? Ik durf dat niet met 10% zekerheid te zeggen hoor.
Dat laatste is zeker waar. Norris is ook echt buitencategorie, maar zit in een niet-competitieve auto. Raten binnen een seizoen is tot op zekere hoogte mogelijk. Raten tussen verschillende seizoenen/periodes is vrijwel onmogelijk.

Maar je snapt hopelijk toch wel wat het doel is van 'media'? Sensatie, sensatie, sensatie. Natuurlijk kopten ze dat Perez mee zou dingen om de titel toen hij een paar goede resultaten neer had gezet, want dat is sensatie en levert clicks op. ;) Maar ik geloof niet dat welke kenner dan ook serieus denkt dat Perez ook maar een kleine kans maakt :+
pi_206307459
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:40 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat laatste is zeker waar. Norris is ook echt buitencategorie, maar zit in een niet-competitieve auto. Raten binnen een seizoen is tot op zekere hoogte mogelijk. Raten tussen verschillende seizoenen/periodes is vrijwel onmogelijk.

Maar je snapt hopelijk toch wel wat het doel is van 'media'? Sensatie, sensatie, sensatie. Natuurlijk kopten ze dat Perez mee zou dingen om de titel toen hij een paar goede resultaten neer had gezet, want dat is sensatie en levert clicks op. ;) Maar ik geloof niet dat welke kenner dan ook serieus denkt dat Perez ook maar een kleine kans maakt :+
Nee, Perez had nooit een kans. Maar dat was ook niet mijn punt. Je zag wel aan het begin van het seizoen dat de verschillen veel kleiner waren en dat Verstappen worstelde met de auto. Nu is het uiteindelijk naar je hand zetten van een wagen ook absoluut een groot talent. Maar het toonde wel aan dat het allemaal niet vanzelfsprekend is dat hij in elke auto maar in de horizon verdwijnt.

Ik zeg dan ook niet dat Verstappen geen absolute buitencategorie is, want dat is hij natuurlijk wel. En raten binnen een seizoen of tijdperk kan inderdaad tot op zekere hoogte. Alleen al door te kijken naar hoe bochten worden genomen, hoe rijders inhalen, hoeveel kleine en grote foutjes ze maken op de baan. Hoe consistent rondetijden zijn ook vooral (iets waarin Verstappen bijvoorbeeld veel beter is dan Leclerc). En dan mag je best concluderen dat Verstappen bij de allerbeste op de grid hoort. Ook als je hem in een Williams zou zetten verslaat hij zijn teamgenoot en haalt hij er meer uit dan de huidige coureurs.

Maar of dat in een Ferrari, Mercedes of McLaren ook zou zijn? Of hij Alonso zou verslaan in een Alpine of Vettel in een Aston Martin? We weten het simpelweg niet. En het is ook niet echt relevant, want F1 is een package deal.

Ik zou graag twee gelijkwaardige coureurs bij elk team zien, maar ook dat gebeurt zelden bij een topteam. Veel dichterbij dan nu bij Ferrari komt dat zelden.
pi_206307528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat valt ook niet te bepalen totdat ze in dezelfde auto zitten. Ik heb geen idee of Max intrinsiek sneller is dan Norris, het enige waar ik in geloof is dat Max in staat is om het absolute maximum uit zijn F1 auto te halen wat mogelijk is en dat niet iedere coureur die capaciteit heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2022 11:07:11 ]
pi_206307553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat valt ook niet te bepalen totdat ze in dezelfde auto zitten. Ik heb geen idee of Max intrinsiek sneller is dan Norris, het enige waar ik in geloof is dat Max in staat is om het absolute maximum uit zijn F1 auto te halen wat mogelijk is en dat niet iedere coureur die capaciteit heeft.
Dat laatste lijkt me zeker zo en dat Max er meer uit haalt dan zijn teamgenoten tot nu toe heeft hij ook aangetoond. Hij is ook elke FP1 vanaf de start razend snel, dat zegt ook wel iets over puur talent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')