De Benetton was niet de beste auto van het veld inderdaad midden jaren 90, dat was de Williams.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Al heeft Schumacher wel kampioenschappen gewonnen in een auto die niet de snelste van het veld was.
dat was Red Bull toch ook niet de afgelopen 2 jaar, wel op bepaalde circuits maar niet overal of altijdquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Al heeft Schumacher wel kampioenschappen gewonnen in een auto die niet de snelste van het veld was.
Schumacher is mijn persoonlijke favoriet aller tijden maar verder wil ik me niet aan die goat discussie wagen omdat het nu eenmaal van meer factoren afhankelijk is dan de coureur alleen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De Benetton was niet de beste auto van het veld inderdaad midden jaren 90, dat was de Williams.
De Ferrari van begin '00 was wel met kop en schouders de beste toen. Maar daarbij was Schumacher ook een beslissende factor want hij zette het team en de strategie naar zijn eigen hand.
Begin '94 was de Benetton beter, daarna de Williams en in '95 weer de Benetton. In '96 en '97 weer de Williams.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De Benetton was niet de beste auto van het veld inderdaad midden jaren 90, dat was de Williams.
De Ferrari van begin '00 was wel met kop en schouders de beste toen. Maar daarbij was Schumacher ook een beslissende factor want hij zette het team en de strategie naar zijn eigen hand.
Qua standaard budget wel, maar er valt ook veel buiten de cap. Daardoor geven RBR en Mercedes bijvoorbeeld nog steeds veel meer geld uit aan Verstappen en Hamilton of aan Adrian Newey. Dat geld heeft Williams niet dus ze zullen niet snel zo'n toppers binnenhalen.quote:
Zeker. Dat blijkt ook uit het relatief kleine aantal pole positions voor Verstappen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was Red Bull toch ook niet de afgelopen 2 jaar, wel op bepaalde circuits maar niet overal of altijd
Sowieso in de dominante MERC-tijd met party mode was hij feitelijk kansloos. Toch heeft hij er wel een paar gemist (Mexico met de rode vlag, Turkije 2020, België dit jaar, Singapore dit jaar) waar hij wel echt de snelste was maar hem op één of andere manier niet kreeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Dat blijkt ook uit het relatief kleine aantal pole positions voor Verstappen.
Over die Benetton gaan de nodige verhalen anders, niet bevestigd misschien maar ik sluit niet uit dat die auto (door onreglementaire toevoegingen) wel degelijk beter was dan de rest. Doet overigens wat mij betreft weinig af aan de grootheid van Schumacher, al mag je bij hem ook wel dezelfde kanttekeningen plaatsen als die nu bij Hamilton worden geplaatst. Met als toevoeging dat Schumacher gewoon op de baan hele nare trekjes had.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De Benetton was niet de beste auto van het veld inderdaad midden jaren 90, dat was de Williams.
De Ferrari van begin '00 was wel met kop en schouders de beste toen. Maar daarbij was Schumacher ook een beslissende factor want hij zette het team en de strategie naar zijn eigen hand.
Hij loopt in die zin voor. Echter, de periodes van dominantie van één team zoals we die in de periode Schumacher en Hamilton hebben gezien zullen er niet meer komen. Liberty en de FIA zijn er enorm op gebrand om de onderlinge verschillen in teams te verkleinen. De huidige reglementen waren bedoeld om minder ruimte te bieden voor de designers (al is dat niet helemaal goed uit de verf gekomen het eerste jaar) en de costcap moet de teams gelijkere mogelijkheden geven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, zeker heeft dat er mee te maken.
Punt is, is dat hij wel een voorsprong heeft nu. Stel de RBR blijft dominant en een verlenging van het contract na 2028 wordt ondertekend, dan is de kans groot dat Max Schumacher en Hamilton uit de boeken rijdt qua resultaten.
Waar het stopt weet niemand natuurlijk, maar qua leeftijd loopt hij voor op de groten van de geschiedenis op het moment. En niet een beetje ook.
Dat is ook niet vergelijken, als ik het goed begrijp stalt Mercedes een gedeelte van hun engineers in een ander bedrijf/afdeling en betaalt ze dan vanuit het "capped" budget alleen als ze wat doen wat binnen het budget valt volgens de regels.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Qua standaard budget wel, maar er valt ook veel buiten de cap. Daardoor geven RBR en Mercedes bijvoorbeeld nog steeds veel meer geld uit aan Verstappen en Hamilton of aan Adrian Newey. Dat geld heeft Williams niet dus ze zullen niet snel zo'n toppers binnenhalen.
Zeker, maar er wordt hier door sommige users nog wel eens gedaan alsof de Engelse pers een bepaald narratief heeft en maar uit één vaatje kan tappen. Dit laat duidelijk zien dat er ook andere smaken zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 07:44 schreef Starflyer het volgende:
De Guardian is dan ook geen tabloid, maar een respectabele krant.
ja wat duidelijk, dit is de uitzondering die de regel bevestigtquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zeker, maar er wordt hier door sommige users nog wel eens gedaan alsof de Engelse pers een bepaald narratief heeft en maar uit één vaatje kan tappen. Dit laat duidelijk zien dat er ook andere smaken zijn.
Flavio Briatore.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Over die Benetton gaan de nodige verhalen anders, niet bevestigd misschien maar ik sluit niet uit dat die auto (door onreglementaire toevoegingen) wel degelijk beter was dan de rest.
In de F1 moet je een klootzak zijn om WDC te worden en Max is daar niet anders onder. Schumacher was dat zeker ook.quote:Doet overigens wat mij betreft weinig af aan de grootheid van Schumacher, al mag je bij hem ook wel dezelfde kanttekeningen plaatsen als die nu bij Hamilton worden geplaatst. Met als toevoeging dat Schumacher gewoon op de baan hele nare trekjes had.
Niet helemaal mee eens. Als je gelijkwaardige auto's hebt, is Max nog steeds in de basis het grootste talent van het veld. Alonso en Hamilton daargelaten, maar die stoppen ergens de aankomende jaren wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij loopt in die zin voor. Echter, de periodes van dominantie van één team zoals we die in de periode Schumacher en Hamilton hebben gezien zullen er niet meer komen. Liberty en de FIA zijn er enorm op gebrand om de onderlinge verschillen in teams te verkleinen. De huidige reglementen waren bedoeld om minder ruimte te bieden voor de designers (al is dat niet helemaal goed uit de verf gekomen het eerste jaar) en de costcap moet de teams gelijkere mogelijkheden geven.
Ik verwacht dat de komende 2/3 jaar de mooiste F1 jaren gaan worden in tijden (vorig jaar uitgezonderd wellicht). Teams gaan dichter naar elkaar toe groeien en er rijdt verschrikkelijk veel talent rond. Er zullen meerdere teams voor de titels gaan rijden dan we gewend zijn. Dat zeg ik niet vanuit een glazen bol maar omdat de eigenaar van de sport het zo wil zal het zo gaan. Al dan niet met ingrepen in reglementen als dat niet snel genoeg gaat.
Ik verwacht dan ook geen jarenlange dominantie van RedBull en daarmee ook geen aaneenrijging van titels voor Verstappen. Nog los daarvan, ik verwacht ook helemaal niet dat Verstappen in de F1 blijft als hij na dit jaar nog 2 titels zou pakken.
Hoe zie je dat voor je dan? Ik zie het volgend jaar weer een strijd tussen Red Bull en Ferrari worden en heel misschien dat Mercedes zich er wat meer in kan mengen maar met zo'n geringe regelwijziging zie ik geen andere teams het enorme verschil goed maken, zelfs niet binnen 2/3 jaar omdat de ontwikkeling bij de topteams ook niet stil staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij loopt in die zin voor. Echter, de periodes van dominantie van één team zoals we die in de periode Schumacher en Hamilton hebben gezien zullen er niet meer komen. Liberty en de FIA zijn er enorm op gebrand om de onderlinge verschillen in teams te verkleinen. De huidige reglementen waren bedoeld om minder ruimte te bieden voor de designers (al is dat niet helemaal goed uit de verf gekomen het eerste jaar) en de costcap moet de teams gelijkere mogelijkheden geven.
Ik verwacht dat de komende 2/3 jaar de mooiste F1 jaren gaan worden in tijden (vorig jaar uitgezonderd wellicht). Teams gaan dichter naar elkaar toe groeien en er rijdt verschrikkelijk veel talent rond. Er zullen meerdere teams voor de titels gaan rijden dan we gewend zijn. Dat zeg ik niet vanuit een glazen bol maar omdat de eigenaar van de sport het zo wil zal het zo gaan. Al dan niet met ingrepen in reglementen als dat niet snel genoeg gaat.
Ik verwacht dan ook geen jarenlange dominantie van RedBull en daarmee ook geen aaneenrijging van titels voor Verstappen. Nog los daarvan, ik verwacht ook helemaal niet dat Verstappen in de F1 blijft als hij na dit jaar nog 2 titels zou pakken.
Dan krijgen we nog meer kunstmatige ingrepen die niks met racen te maken hebben maar wel de kijkcijfers vast houden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Ik zie het volgend jaar weer een strijd tussen Red Bull en Ferrari worden en heel misschien dat Mercedes zich er wat meer in kan mengen maar met zo'n geringe regelwijziging zie ik geen andere teams het enorme verschil goed maken, zelfs niet binnen 2/3 jaar omdat de ontwikkeling bij de topteams ook niet stil staat.
En anderen weer zullen afketsen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan krijgen we nog meer kunstmatige ingrepen die niks met racen te maken hebben maar wel de kijkcijfers vast houden.
Geen idee waar je dat op baseert, dat hij het grootste talent is. Zolang we niet in gelijkwaardige auto's rijden is dat gewoon koffiedik kijken. Chauvinisme vind ik prima hoor en snap ik ook best, maar naast Alonso en Hamilton zou ik wel eens willen zien wat een Vettel, Norris en Russell zouden doen in dezelfde auto als Verstappen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Als je gelijkwaardige auto's hebt, is Max nog steeds in de basis het grootste talent van het veld. Alonso en Hamilton daargelaten, maar die stoppen ergens de aankomende jaren wel.
Dan heb je nog steeds een grote kans op een Verstappen/RBR tijdperk. Misschien met minder % zoals de 67% nu en 4 wedstrijden voor het einde, maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Zo'n contract is niks waard. Als hij in 2026 geen zin meer heeft, stapt hij gewoon uit hoor. Niemand die hem tegenhoudt. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de vanzelfsprekendheid zie ik ook niet.quote:Zeker tot 2028 gezien het contract, maar niets is uit te sluiten daarna. Max maakt er niet bepaald een geheim van in meerdere disciplines rond te willen rijden, maar als RBR nog steeds voor de zeges vecht en hij nog steeds titels kan winnen en Max zelf er nog steeds lol in heeft, waarom zou hij dan niet verlengen?
Het is zondermeer een mooie tijd in de F1, het barst van het talent en daar gaan we echt nog wel meer van zien. Maar dat hele 'Verstappen is nu al een legende' vind ik echt wel heel erg met een oranje bril gekeken. Ik denk ook dat we nog veel van hem gaan zien en ik hoop dat hij in een veld dat dichter bij elkaar ligt ook in staat is om er boven uit te steken, maar om de conclusie dat dat gaat gebeuren nu al te trekken vind ik voorbarig.quote:In ieder geval, mochten er geen rare dingen gebeuren met gezondheid/zware ongelukken, gaan we als NL een hele mooie tijd tegemoet in de racerij. Max Verstappen is nu al een legende en hem zien rondrijden is bijzonder en geweldig. Wat een tijd...
Het is afwachten natuurlijk, maar zoals gezegd, er is Liberty veel aan gelegen om het veld dichter bij elkaar te brengen. En nieuwe reglementen hebben altijd een paar jaar nodig om op gang te komen. Ik ga er vanuit dat we volgend jaar meer van Mercedes gaan zien en dat ook Norris zich een paar keer gaat melden op het podium. En eerlijk gezegd verwacht ik een sprong bij Aston Martin.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Ik zie het volgend jaar weer een strijd tussen Red Bull en Ferrari worden en heel misschien dat Mercedes zich er wat meer in kan mengen maar met zo'n geringe regelwijziging zie ik geen andere teams het enorme verschil goed maken, zelfs niet binnen 2/3 jaar omdat de ontwikkeling bij de topteams ook niet stil staat.
Max ook, De Mercedes van vorig jaar was zeker op het eind superieur aan de RB, met dank aan de vele motoren die ze er in lepelden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Al heeft Schumacher wel kampioenschappen gewonnen in een auto die niet de snelste van het veld was.
Lewis heeft vorig jaar een paar cruciale fouten gemaakt die hem de titel hebben gekost. Over het hele seizoen was de Mercedes zeker wel de betere auto. Bottas werd ook gewoon derde ondanks dat hij proefkonijn was voor die opgevoerde motoren en het wel goed vond toen zijn contract niet werd verlengd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 15:35 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Max ook, De Mercedes van vorig jaar was zeker op het eind superieur aan de RB, met dank aan de vele motoren die ze er in lepelden.
Sprongen zie je eigenlijk nooit in F1 als er geen regelwijziging is en die voor volgend jaar is minimaal dus lijkt me niet dat het enorm gaat veranderen, misschien stuivertje wisselen tussen de ene of de andere middenmoter maar voorin meedoen, het zou me al verbazen als Mercedes mee gaat doen om overwinningen, laat staan wat eronder zit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 14:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is afwachten natuurlijk, maar zoals gezegd, er is Liberty veel aan gelegen om het veld dichter bij elkaar te brengen. En nieuwe reglementen hebben altijd een paar jaar nodig om op gang te komen. Ik ga er vanuit dat we volgend jaar meer van Mercedes gaan zien en dat ook Norris zich een paar keer gaat melden op het podium. En eerlijk gezegd verwacht ik een sprong bij Aston Martin.
Regelwijzigingen zorgen vaak voor grote verschillen. Als de regels stabiel blijven komen de teams wel naar elkaar toe doordat de achterliggende teams meer goed kunnen maken dan de teams die voorop lopen. Dat was in het verleden ook zo. De verschillen ontstonden vaak juist weer na een regelwijziging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sprongen zie je eigenlijk nooit in F1 als er geen regelwijziging is en die voor volgend jaar is minimaal dus lijkt me niet dat het enorm gaat veranderen, misschien stuivertje wisselen tussen de ene of de andere middenmoter maar voorin meedoen, het zou me al verbazen als Mercedes mee gaat doen om overwinningen, laat staan wat eronder zit.
Mijn hoop is dus gevestigd op Ferrari om het spannender te maken, hebben op zich een goeie auto gebouwd, wel een kleine terugslag door dat flexifloor TD, nu moeten zowel zij als Charles een stap zetten.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Regelwijzigingen zorgen vaak voor grote verschillen. Als de regels stabiel blijven komen de teams wel naar elkaar toe doordat de achterliggende teams meer goed kunnen maken dan de teams die voorop lopen. Dat was in het verleden ook zo. De verschillen ontstonden vaak juist weer na een regelwijziging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |