abonnement Unibet Coolblue
pi_207989967
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:14 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon te grappig dat de Russen ineens gaan roepen dat de VS het gedaan zou hebben hahahahaha.

Misschien nog wel grappiger dat er trollen zijn die daar dan in trappen en nog echt denken ook dat het de VS kan zijn hahaha.
Rusland kon gewoon de kraan dichtdraaien ? :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207989970
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ten tijde van COVID en ook de oorlog worden kritische kanten helemaal niet de kop in gedrukt. In NL zeker niet.

Zeker over COVID niet en nu met de oorlog is het enige wat deels weg is pro-Russiche media wat gewoon pure propaganda wapens zijn.
Daar mis je dus niets aan. Dat is niets kritisch.

Met Covid werden die -Knip- ook (te) veel aan het woord gelaten bv.
Bedankt voor de bevestiging van mijn punt :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207989978
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 07:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland kon gewoon de kraan dichtdraaien ? :')
Duitsland ook
pi_207991413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 07:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland kon gewoon de kraan dichtdraaien ? :')
Inderdaad, maar tot dit soort conclusies komt een mens enkel als deze kan en wil nadenken en gepresenteerde informatie op een kritische manier probeert te analyseren. Dit is voor velen een brug te ver, het gewenste narratief is belangrijker en dat moet men vervolgens met hand en tand verdedigen. Het viel mij ook al op in NWS dat de theorie van Seymour Hersh voor veel woede en frustratie lijkt te zorgen bij sommigen. Een fenomeen dat je op Twitter ook kunt aanschouwen. Het blijft interessant om te zien wat te veel MSM met een mens kan doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207991546
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, maar tot dit soort conclusies komt een mens enkel als deze kan en wil nadenken en gepresenteerde informatie op een kritische manier probeert te analyseren. Dit is voor velen een brug te ver, het gewenste narratief is belangrijker en dat moet men vervolgens met hand en tand verdedigen. Het viel mij ook al op in NWS dat de theorie van Seymour Hersh voor veel woede en frustratie lijkt te zorgen bij sommigen. Een fenomeen dat je op Twitter ook kunt aanschouwen. Het blijft interessant om te zien wat te veel MSM met een mens kan doen.
Daar zitten ook veel mensen die menen dat de overheid het beste met ons voor heeft en kritische geluiden gesmoord moeten worden.
Maar ik denk niet dat die mensen dom of slecht zijn, ze zijn er gewoon van overtuigd dat de MSM de waarheid verkondigd en ze er goed aan doen om kritiek op het gewenste narratief te bestrijden.
pi_207991703
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar zitten ook veel mensen die menen dat de overheid het beste met ons voor heeft en kritische geluiden gesmoord moeten worden.
Maar ik denk niet dat die mensen dom of slecht zijn, ze zijn er gewoon van overtuigd dat de MSM de waarheid verkondigd en ze er goed aan doen om kritiek op het gewenste narratief te bestrijden.
Er zijn ook mensen overtuigd dat alternatieve bronnen de waarheid verkondigen en ze er goed aan doen om kritiek op het gewenste narratief te bestrijden.
pi_207991863
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar zitten ook veel mensen die menen dat de overheid het beste met ons voor heeft en kritische geluiden gesmoord moeten worden.
Maar ik denk niet dat die mensen dom of slecht zijn, ze zijn er gewoon van overtuigd dat de MSM de waarheid verkondigd en ze er goed aan doen om kritiek op het gewenste narratief te bestrijden.
Klopt, het heeft inderdaad niets te maken met 'slecht' zijn en zeker ook niet met intelligentie. Het betreft voornamelijk individuen die uitgesproken atheist zijn en een nihilistisch wereldbeeld hebben. Politieke kwesties en ideologische narratieven krijgen daarom voor deze mensen een bijna religieuze waarde. MSM wakkert dit aan omdat deze tegenwoordig veelal worden gerund door ideologen, er weinig tot geen ruimte is voor nuance is en actief wordt aangezet tot zwart-wit denken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207992024
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, het heeft inderdaad niets te maken met 'slecht' zijn en zeker ook niet met intelligentie. Het betreft voornamelijk individuen die uitgesproken atheist zijn en een nihilistisch wereldbeeld hebben. Politieke kwesties en ideologische narratieven krijgen daarom voor deze mensen een bijna religieuze waarde. MSM wakkert dit aan omdat deze tegenwoordig veelal worden gerund door ideologen, er weinig tot geen ruimte is voor nuance is en actief wordt aangezet tot zwart-wit denken.
En dit is een heel genuanceerd bericht? _O-
pi_207992504
quote:
NAVO wil onderzeese infrastructuur beter beschermen

De bescherming van belangrijke, onderzeese infrastructuur staat hoog op de agenda bij de vergadering van de NAVO-defensieministers, morgen en overmorgen op de hoofdzetel van de alliantie in Brussel. De verdragsorganisatie zal daarvoor een coördinatiecel oprichten. Dat heeft NAVO-topman Jens Stoltenberg gezegd.

https://www.msn.com/nl-be(...)4cb89e94cb0875749449
O-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207992738
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, maar tot dit soort conclusies komt een mens enkel als deze kan en wil nadenken en gepresenteerde informatie op een kritische manier probeert te analyseren. Dit is voor velen een brug te ver, het gewenste narratief is belangrijker en dat moet men vervolgens met hand en tand verdedigen. Het viel mij ook al op in NWS dat de theorie van Seymour Hersh voor veel woede en frustratie lijkt te zorgen bij sommigen. Een fenomeen dat je op Twitter ook kunt aanschouwen. Het blijft interessant om te zien wat te veel MSM met een mens kan doen.
Als je vraagtekens plaatst bij het verhaal van Hersh ben je 'woedend en gefrustreerd'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_207993236
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als je vraagtekens plaatst bij het verhaal van Hersh ben je 'woedend en gefrustreerd'?
Niet iedereen natuurlijk.

Maar onderstaande reactie is wel typerend :7

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:14 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon te grappig dat de Russen ineens gaan roepen dat de VS het gedaan zou hebben hahahahaha.

Misschien nog wel grappiger dat er trollen zijn die daar dan in trappen en nog echt denken ook dat het de VS kan zijn hahaha.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207994185
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als je vraagtekens plaatst bij het verhaal van Hersh ben je 'woedend en gefrustreerd'?
Was het maar zo genuanceerd. Ik verwijs naar posts waar zij die iets zien in de theorie van Hersh en deze niet direct afwijzen, worden uitgemaakt voor o.a. 'complotdenkers', 'FVD-stemmers' en waarbij Hersch wordt afgeschilderd als een soort David Icke die pro-Russische propaganda schrijft. Zulke dingen zijn er op Twitter ook te vinden.

Zelf niets zien in de theorie van Hersch is uiteraard prima, iedereen mag vinden wat hij of zij wil, maar het geladen taalgebruik waarmee door sommigen wordt geprobeerd zowel Hersch zelf als mensen die wél iets zien in zien theorie in een negatief daglicht te zetten is sprekend en geeft blijk van woede en frustratie.

Het doet denken aan de behandeling die alles en iedereen kreeg tijdens de Covid-19 pandemie, zodra je ook maar een millimeter afweek van het gewenste narratief. Ook hier was het een trigger voor sommigen dat niet iedereen mee wilde gaan in bepaalde narratieven die vanuit overheden en de MSM werden voorgeschoteld. Zulke meningen waren zelfs 'gevaarlijk'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:13:52 #63
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207994525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 07:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland kon gewoon de kraan dichtdraaien ? :')
Die was dicht.
Althans hij was nooit opengedraaid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207994542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Die was dicht.
Althans hij was nooit opengedraaid.
Ow en dus blazen ze het zelf nog es op :?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207994887
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Was het maar zo genuanceerd. Ik verwijs naar posts waar zij die iets zien in de theorie van Hersh en deze niet direct afwijzen, worden uitgemaakt voor o.a. 'complotdenkers', 'FVD-stemmers' en waarbij Hersch wordt afgeschilderd als een soort David Icke die pro-Russische propaganda schrijft. Zulke dingen zijn er op Twitter ook te vinden.

Zelf niets zien in de theorie van Hersch is uiteraard prima, iedereen mag vinden wat hij of zij wil, maar het geladen taalgebruik waarmee door sommigen wordt geprobeerd zowel Hersch zelf als mensen die wél iets zien in zien theorie in een negatief daglicht te zetten is sprekend en geeft blijk van woede en frustratie.

Het doet denken aan de behandeling die alles en iedereen kreeg tijdens de Covid-19 pandemie, zodra je ook maar een millimeter afweek van het gewenste narratief. Ook hier was het een trigger voor sommigen dat niet iedereen mee wilde gaan in bepaalde narratieven die vanuit overheden en de MSM werden voorgeschoteld. Zulke meningen waren zelfs 'gevaarlijk'.
Ah, je was weer gretig stropoppen aan het optuigen. Had het kunnen weten. Imaginaire users die jij allerlei standpunten toedicht om daar vervolgens tegen te ageren.

Classic HowardRoark.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_207994949
Dissidenten die afwijken van het narratief moet je uiteraard direkt zwart schilderen en kalt stellen. Beter nog direkt tegen de muur ermee. Dat is namelijk progressie. Hoezo communisme?

[ Bericht 2% gewijzigd door MarkIII op 14-02-2023 16:10:27 ]
pi_207995995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 07:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland kon gewoon de kraan dichtdraaien ? :')
Ach, hoe simpel :')
pi_207996077
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ach, hoe simpel :')
Jij trapt ook liever je voordeur in dan ze te openen met je sleutel ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208000100
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jij trapt ook liever je voordeur in dan ze te openen met je sleutel ?
Als je verzekeringsfraude wilt plegen wel.

Wellicht snap je met die vergelijking eens wat er achter kN zitten.

-weg- (als je met iemand een discussie wil aangaan zou ik je aanraden zijn punten niet dom te noemen).

[ Bericht 9% gewijzigd door loveyoulongtime op 14-02-2023 22:30:19 ]
pi_208052657
Ik vraag me echt af in hoeverre de VS belang heeft in deze oorlog. Want kijk, ze hebben een megagrote staatsschuld en NAVO lidstaten blijfen wapens sturen om Rusland te bestrijden, maar ik vraag mij echt af wat het totale idee is, want het is volgens mij echt veel smoke and mirrors.
Ik veroordeel niks, want uiteindelijk ben je wel soortvan ondergeschikt als een gemiddelde burger in het totaalplaatje.
Maar als een bericht lees dat Putin bepaalde dingen vreedzaam wilt oplossen, dan vraag ik mij wel af wie achter de bommenwerpers zit en hoezo vooral.

[ Bericht 2% gewijzigd door AlexanderC op 18-02-2023 22:06:20 ]
Nosce te ipsum.
pi_208053158
-weg-

Misschien wil je het ook nog een keer op een normale manier proberen te verwoorden :)

[ Bericht 72% gewijzigd door loveyoulongtime op 18-02-2023 22:21:46 ]
pi_208056937
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 21:57 schreef AlexanderC het volgende:
Ik vraag me echt af in hoeverre de VS belang heeft in deze oorlog. Want kijk, ze hebben een megagrote staatsschuld en NAVO lidstaten blijfen wapens sturen om Rusland te bestrijden, maar ik vraag mij echt af wat het totale idee is, want het is volgens mij echt veel smoke and mirrors.
Ik veroordeel niks, want uiteindelijk ben je wel soortvan ondergeschikt als een gemiddelde burger in het totaalplaatje.
Maar als een bericht lees dat Putin bepaalde dingen vreedzaam wilt oplossen, dan vraag ik mij wel af wie achter de bommenwerpers zit en hoezo vooral.
De VS offert een ander land en volk op om haar aartsvijand militair en economisch te verzwakken. Of denk je dat ze bezorgd zijn om oekr ?
Dit alles met het oog op het wanhopig proberen in stand houden van haar hegemonie.
Dat haar militair industrieel complex er ondertussen weer stinkend rijk van wordt, is mooi mee genomen. Zij zijn wellicht de sponsors van de machthebbers.
Daarom moet de oorlog ook in stand gehouden worden, en zijn onderhandelingen totaal niet aan de orde.

Ondertussen laten ze Europa zichzelf economisch kelderen door hen te ontzien van goedkope russische energie, en proberen ze deze markt over te nemen met hun LNG, weer kassa kassa $$$
Daarom hebben ze NordStream opgeblazen, om Duitsland de kans te ontnemen de gasleveringen toch te hervatten, zodat ze mss hun economie nog zouden kunnen redden.
De EU zal economisch achteruit gaan en dus nooit meer een sterke economische noch militaire entiteit worden, en is aldus ook niet langer een mogelijke concurrent voor hegemonie. Alsof een schoothondje ooit zijn baasje kan vervangen…

Rest nog China op aan te pakken…en uit de recente media blijkt dat stilaan de mindset van het gepeupel voorbereid wordt op een conflict hiermee. En de VS is nou eenmaal meester in het “bespelen” van landen dus ik ben benieuwd wat ze uit hun trukendoos zullen toveren om hun inmenging weer te verantwoorden, en wiens bloed zal mogen vloeien.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208057007
En het opblazen van de pijpleidingen…wsl hebben ze toch wel iemand hiervan op voorhand ingelicht. Iemand binnen NAVO (explosieven zijn wsl geplaatst tijdens NAVO manoeuvres) …die ooit premier was … van een land dat nu uitermate profiteert van het wegvallen van deze pijpleidingen…
:X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208057086
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS offert een ander land en volk op om haar aartsvijand militair en economisch te verzwakken. Of denk je dat ze bezorgd zijn om oekr ?
Dit alles met het oog op het wanhopig proberen in stand houden van haar hegemonie.
Dat haar militair industrieel complex er ondertussen weer stinkend rijk van wordt, is mooi mee genomen. Zij zijn wellicht de sponsors van de machthebbers.
Daarom moet de oorlog ook in stand gehouden worden, en zijn onderhandelingen totaal niet aan de orde.
Rusland is Oekraine binnen gevallen en Oekraine kiest ervoor om terug te vechten.
quote:
Ondertussen laten ze Europa zichzelf economisch kelderen door hen te ontzien van goedkope russische energie, en proberen ze deze markt over te nemen met hun LNG, weer kassa kassa $$$

Economisch kelderen? EU is nog nooit zo welvarend geweest. 8)7
quote:
Daarom hebben ze NordStream opgeblazen, om Duitsland de kans te ontnemen de gasleveringen toch te hervatten, zodat ze mss hun economie nog zouden kunnen redden.
De EU zal economisch achteruit gaan en dus nooit meer een sterke economische noch militaire entiteit worden, en is aldus ook niet langer een mogelijke concurrent voor hegemonie. Alsof een schoothondje ooit zijn baasje kan vervangen…
Er zijn talloze gegadigden als het op Nordstream aankomt. Zelfs Duitsland of wat dacht je van China die nu goedkoper aan gas vanuit Rusland kan komen.
pi_208163185
Mijn theorie is dat de Russen het hebben gedaan. Zij dachten dat door het opblazen van NS1 Europa een gigantisch probleem zou hebben en vervolgens ofwel de steun voor Oekraïne zou afbrokkelen en/of Europa overstag zou gaan met NS2. Maar helaas, weer een inschattingsfout van Poetin :+

Uit het artikel in de OP:

quote:
On September 16, Putin said that if Europe wanted more natural gas it should lift the sanctions on Nord Stream 2. "The bottom line is,” he said, “if you have an urge, if it's so hard for you, just lift the sanctions on Nord Stream 2, which is 55 billion cubic metres of gas per year, just push the button and everything will get going.”
:+
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_208164866
Raymond McGovern (born August 25, 1939) is a former Central Intelligence Agency (CIA) officer turned political activist. McGovern was a CIA analyst from 1963 to 1990, and in the 1980s chaired National Intelligence Estimates and prepared the President's Daily Brief. He presented to the UN Security Council on February 21, 2023 his views about Nordstream bombing in a terrorist attack on Sep 26, 2022.

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 februari 2023 @ 19:57:43 #77
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_208170309
nmvt
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_208279695
quote:
Explosies Nord Stream-pijpleidingen volgens VS wellicht werk van pro-Oekraïense groep

De ontploffingen aan de Nord Stream-gaspijpleidingen 1 en 2 van eind september vorig jaar in de Baltische Zee zijn het werk van een pro-Oekraïense groep. Dat suggereert een inlichtingenrapport van de Amerikaanse autoriteiten volgens ‘The New York Times’.

Er zou geen bewijs zijn dat president Volodymyr Zelensky of een van zijn medewerkers betrokken zijn. Ook is er geen bewijs dat de groep gehandeld zou hebben in opdracht van de Oekraïense regering of een van haar leden.

Het inlichtingenrapport waar ‘The New York Times’ zich op baseert suggereert dat de uitvoerders van de aanslag zich richten tegen de Russische president Vladimir Poetin, “maar specificeert noch de groepsleden, noch wie de actie heeft gecoördineerd of betaald”

https://www.hln.be/nieuws(...)nse-groep~ad9df5434/
Weer heel geloofwaardig. :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208279892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Weer heel geloofwaardig. :+
Alles wat de VS zegt is toch gelogen?
  woensdag 8 maart 2023 @ 05:52:35 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208284528
Officials believe pro-Ukraine group may have sabotaged Nord Stream – reports

https://www.google.com/am(...)ord-stream-pipelines

Onverwachte wending.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 8 maart 2023 @ 17:48:57 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208291235
Nou, onverwachte wending. Als je meteen viel voor allerlei gecreëerde narratieven van bepaalde media dat dit hoe dan ook Rusland zou moeten zijn, dan wellicht wel ja. Meer meer dan genoeg weldenkende mensen, die niet blind afgaan op het gedicteerde vanuit de MSM, hielden de opties open voor andere schuldigen dan Rusland.

Het is wel hilarisch deze reeks nu even terug te lezen. Haha, hoe zeker sommigen het ook meteen wisten en hoe snel het demoniseren ridiculiseren begint zodra er ook maar alternatieven verklaringen worden opgegooid is bijzonder om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208291764
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, onverwachte wending. Als je meteen viel voor allerlei gecreëerde narratieven van bepaalde media dat dit hoe dan ook Rusland zou moeten zijn, dan wellicht wel ja. Meer meer dan genoeg weldenkende mensen, die niet blind afgaan op het gedicteerde vanuit de MSM, hielden de opties open voor andere schuldigen dan Rusland.

Het is wel hilarisch deze reeks nu even terug te lezen. Haha, hoe zeker sommigen het ook meteen wisten en hoe snel het demoniseren ridiculiseren begint zodra er ook maar alternatieven verklaringen worden opgegooid is bijzonder om te zien.
De enige plek waar geclaimed werd dat het al bewezen was dat een bepaalde partij het had gedaan, was hier. Zie de titel van het topic waar je in post. Kan je ook aangeven welke MSM een dader heeft aangewezen?

Het is nu nog steeds niet duidelijk wie het heeft gedaan.
pi_208301547
Excuse me sir, they really are that stupid

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208348651
We weten allemaal wat Biden heeft gezegd over de Nordstream.

Dat inlichtingenrapport uit ‘The New York Times’ riekt naar pure fabricatie om hun straatje schoon te vegen en natuurlijk om nog meer verwarring onder het volk te zaaien. Verdeel en heers all over the place.
pi_208356193
quote:
Toch geen pro-Oekraïense groep die Nord Stream-pijplijnen saboteerde? Eerste gaten in theorie

Verschillende internationale media kwamen afgelopen week met het verhaal op de proppen dat de sabotage van de Nord Stream-gaspijplijnen in de Baltische Zee waren uitgevoerd door een zeskoppig groepje, dat op eigen initiatief handelde. Langs verschillende kanten komt die theorie nu onder druk te staan.

Op 26 september 2022 vonden vier explosies plaats op de Nord Stream-gaspijplijnen, die Russisch gas via de Baltische Zee naar Duitsland vervoeren. Al snel werd duidelijk dat het om bewuste sabotage ging, maar de dader is totop vandaag nog niet bekend. Seymour Hersh, een gerenomeerde Amerikaanse onderzoeksjournalist, wees al uitdrukkelijk richting de CIA, maar zijn bewijs oogt eerder pover.

De context: Geen CIA, maar een onafhankelijk groepje zou de sabotage hebben uitgevoerd.

Verschillende media kwamen afgelopen week met de theorie naar buiten. The New York Times schreef het op basis van info van een hooggeplaatste Amerikaanse overheidsfunctionaris. Enkele Duitse media, waaronder het dagblad Die Zeit, kwamen met een onderzoek dat in dezelfde richting wees.

Volgens het onderzoek zou een team van zes mensen een jacht gehuurd hebben om de sabotage uit te voeren. In Rostock zou het schip, geladen met de explosieve, op 6 september 2022 zijn vertrokken. Het zou nadien ook nog gesignaleerd zijn in Wieck en aan het Deense eiland Christiansø; op enkele kilometers van waar de explosies plaatsvonden. Niet lang na de explosies op 26 september leverde het zestal het schip terug af bij de eigenaar.
In januari zou de Duitse politie het schip hebben onderzocht, waarbij restanten van de explosieven werden aangetroffen op een tafel in de kajuit. Het team onderzoekers dat het nieuws naar buiten bracht, waarschuwde wel dat de bevindingen geen volledige duidelijkheid brengen: zo kunnen de sporen expres zijn achter gelaten, om net de schuld in de schoenen van Oekraïne te schuiven. Mykhailo Podoljak, een voormalige adviseur van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky, dacht in dezelfde richting.

De essentie: Ook de nieuwe theorie, dat een zeskoppige pro-Oekraïense groep de sabotage uitvoerde, lijkt niet de juiste. De Duitse krant Bild komt met enkele naalden om de ballon lek te prikken.

Ondertussen zouden meer details zijn bekend geraakt over het jacht. Het zou gaan om de Andromeda, een schip van 15 meter dat gehuurd werd van Mola Yachting, een charterbedrijf in het Duitse Rostock.
Het schip zou vanuit Rostock zijn gevaren richting Breege, een dorpje op Rügen, een eiland voor de Duitse kust. Van daaruit ging de reis richting Bornholm, een Deens eiland dat vlakbij de plek van de explosies ligt. Journalisten van Bild probeerden meer informatie te achterhalen van Mola Yachting, maar kreeg nul op het rekest.
De krant brengt wel enkele loopholes naar voren in de jacht-theorie. Zo zou voor de vier explosies minstens 1.500 kilogram aan explosief materiaal nodig zijn; hoe zo’n hoeveelheid materiaal aan boord van een 15 meter lang schip past, is een raadsel. Ook beschikt het schip niet over een kraan om de bommen in het water te hijsen boven de pijplijnen.
Daarnaast stelt de Duitse krant zich ernstige vragen bij de logistiek van de operatie. Zo zou een team van zes mensen erin geslaagd zijn om 1.500 kilogram aan explosieven uit legerstocks te stelen, via Polen naar Duitsland te transporteren en ongezien aan boord van de Andromeda te krijgen.
En zelfs als dit allemaal gelukt is, lijkt de kans klein dat een team van zes mensen, bestaande uit een kapitein, een dokter, twee duikers en twee duikassistenten, de explosieven op de pijplijnen wist te plaatsen, op pijplijnen op minstens 80 meter diepte. De kans dat dit dan nog eens gebeurde vanop het 15 meter lange jacht, lijkt toch bijzonder klein.

https://www.msn.com/nl-be(...)cda3de259d7950b&ei=8
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208357096
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou, dat ook dat laatste verhaal onzin was zag ook echt niemand aankomen. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')