Dan nog. Een voertuig met een lange wielbasis, zoals een bus, zou vast kunnen komen te zitten op een overweg met een verhoging. Als er geen passagiers inzaten kan het een leeg-materieelrit geweest zijn en dus geen vaste busroute. Maar dan nog zou je op een dergelijke weg wel verwachten dat zo'n voertuig de overweg kan nemen. Chauffeurs waarschuwen elkaar wel voor dat soort plekken lijkt me.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is voor diepladers, een bus ligt hoger lijkt me.
Ik copy paste hier alleen d reacties van andere users. Zelf heb ik er weinig tot geen ervaring mee, gewoonlijk passeer ik spoorwegovergangen te voet en niet per busquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het ziet er naar mijn mening absoluut niet uit alsof de bus vast kan komen te zitten op die plek, zelfs een gelede bus moet daar geen issues hebben als ik naar de weg kijk op Streetview. Halterem lijkt me veel waarschijnlijker.
Klopt, maar het was om aan te geven dat ook buschauffeurs domme fouten kunnen maken. Dit veel te lage viaduct heeft zo'n beetje maandelijks een knuffelbeurt met een vrachtwagen of bus - en de remise van Breng ligt er nota bene om de hoek.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die zit ook aan de bovenkant vast....
Omdat de chauffeur er uit gevlucht is?quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:19 schreef Janneke141 het volgende:. Maar hoe en waarom zou de deur open kunnen zijn op een overweg?
Die volgorde lijkt me andersom. Volgens Deadlock reed de bus niet meer verder omdat de deur open stond, en omdat de chauffeur de bus niet van de overweg kreeg is ie eruit gesprongen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de chauffeur er uit gevlucht is?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:47 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht nam de chauffeur gewoon een voorsprong op de aangekondigde stakingen?Nee, is gewoon niet echt een grappig grapje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik rij zelf rond met VDL Citea's (LLE-120) en bij ons hebben ze een knop om de halterem handmatig te lossen. Juist voor dit soort situaties of als je gewoon onhandig staat (midden op straat bijvoorbeeld). Zit links van de chauffeur onder een kapje (dat ooit ook een loodje had, maar die zijn er al lang af). Zo gauw je de knop omzet is de halterem er direct af en kun je verder rijden. Als dat het probleem was uiteraard, een geknapte luchtslang in het parkeerrem-circuit (nr 3) kun je het wel mee schudden om van de plek te komen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:45 schreef tripel7 het volgende:
De gelede, electrische VDL's waarmee ik gereden heb hadden het issue dat de halte rem niet los kwam bij wegrijden van hellingen, daarbij schiet de halterem er bij VDL automatisch op wanneer je stapvoets rijd ( <5 KM/H),waar bij andere fabrikanten daarvoor de rem een paar seconden ingedrukt gehouden moet worden terwijl het voertuig stilstaat.
Als deze VDL ook deze 'geweldige' design features heeft zie ik dat nog wel een rol gespeeld hebben.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:47 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht nam de chauffeur gewoon een voorsprong op de aangekondigde stakingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gelukkkig geen gewonden.
En die paar dagen geen trein van/naar Zeeland is ook geen groot verlies
Streetview geeft dat niet goed weer. Daar zit echt een flinke kromming in de weg, incl. "kuilen" (overdreven) die dat versterken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op Streetview is duidelijk te zien dat het stuk waar de bus stilstaat rechttoe-rechtaan is. Er zit net na de overweg een bultje en glooiïng, maar nog steeds geen bult waar ik de gemiddelde stadsbus niet overheen heb zien stuiven de afgelopen 20 jaar.
Die dingen kunnen ook als ze vast komen te zitten hoger op hun wielen gezet worden door de chauffeur met luchtdruk.
Maar ja, als die deur los is dan wil 'ie niet meer in de versnelling.
Het loopt volledig de spuigaten uit. En vanaf 7? november wordt de dienstregeling weer verder uitgekleed, dus het wordt denk ik niet echt beter op korte termijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:34 schreef DJMO het volgende:
Het is wel eens druk in de trein, maar dat passagiers in de eerste klasse moeten staan omdat er in de tweede klasse geen plaats meer is, heb ik nog niet eerder meegemaakt
Ik helaas vaak genoeg. Of zelfs zo vol dat je er gewoon helemaal niet meer in konquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:34 schreef DJMO het volgende:
Het is wel eens druk in de trein, maar dat passagiers in de eerste klasse moeten staan omdat er in de tweede klasse geen plaats meer is, heb ik nog niet eerder meegemaakt
Wat verandert er vanaf 7 november voor jouquote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:36 schreef James1988 het volgende:
Is er al bekend wat er vanaf 7-11 allemaal nog meer geschrapt gaat worden?
Ik zou meteen twitteren naar de NS als ik jou was@!!!!!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:34 schreef DJMO het volgende:
Het is wel eens druk in de trein, maar dat passagiers in de eerste klasse moeten staan omdat er in de tweede klasse geen plaats meer is, heb ik nog niet eerder meegemaakt
Dat had ik al gedaan voordat ik het hier postte.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik zou meteen twitteren naar de NS als ik jou was@!!!!!
Lijstje komt volgens mij redelijk overeen met nieuwe dienstregeling. Alle spitsversterkers en veel extra treinen geschrapt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 12:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat verandert er vanaf 7 november voor jou
• Op meerdere trajecten rijden minder treinen in de daluren overdag en op vrijdag de hele dag;
• Er rijden minder treinen in de spits.
(meer details op www.ns.nl/reisinformatie/dienstregeling)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |