En jij denkt schijnbaar dat een circus het voor je oplost?quote:Op zondag 16 oktober 2022 08:50 schreef DJMO het volgende:
[ twitter ]
De ns denkt echt dat ze klanten aan het lijntje kunnen houden geloof ik
Ik ben niet zo bekend met dit topic, maar de betalingstermijn van NS vind ik wel redelijk ontopic. Ik vind dat je een punt hebt, maar dan zou NS er goed aan doen om de termijn van "binnen twee weken" niet te communiceren of in hun email een extra regel toevoegen "vanwege huidige drukte kan de uitbetaling veel langer duren". Kwestie van de juiste verwachtingen scheppen. Ik wacht mijn claims overigens geduldig af. Het komt wanneer het komt.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[modbreak] Zullen we het even bij treinen laten en dergelijke laten? [/modbreak]
en 10 dagen... Met bedrijven in de orde grootte NS mag je met 90 dagen betalingstermijn al blij zijn volgens mij
Dat was nog wel redelijk on topic, maar dingen als "koop een auto" of op de man/vrouw spelen mag elders.quote:Op zondag 16 oktober 2022 11:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend met dit topic, maar de betalingstermijn van NS vind ik wel redelijk ontopic. Ik vind dat je een punt hebt, maar dan zou NS er goed aan doen om de termijn van "binnen twee weken" niet te communiceren of in hun email een extra regel toevoegen "vanwege huidige drukte kan de uitbetaling veel langer duren". Kwestie van de juiste verwachtingen scheppen. Ik wacht mijn claims overigens geduldig af. Het komt wanneer het komt.
Als je het hele draadje had gelezen; had je geweten dat er niks aan de hand was. Voor de duidelijkheid: Ik hing op dat moment al ruim een half uur op het station rond, en er was geen alarm afgegaan, er werd ook niets omgeroepen dat ook maar op een ontruiming leek. De melding op die poortjes werd veroorzaakt door een automatisch brandalarm, waardoor de hele boel platgegooid werd. Personeel bij de poortjes lieten dan ook gewoon iedereen doorlopen met de mededeling dat ze niet hoefden in te checken en bij het aankomst station de blauwe informatiezuil konden gebruiken zodat de poortjes op afstand geopend zouden worden. Bij vertrekkende reizigers werd uitgelegd dat ze na 24 uur via uitcheckgemist hun teveel betaalde geld konden terugvragen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:42 schreef PS. het volgende:
[ twitter ]
Dat account van jou is trouwens wel humor. Er staat overduidelijk verlaat direct het station. En het enige wat jij denkt is ik maak een foto en twitter even om te vragen wat er aan de hand is
Enige wat je doet is ook de hele dag zeiken op de NS.... wat een mooi leven moet je hebben als dat de grootste drol is die je dwars zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Gevalletje 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?'?quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:51 schreef pitboer het volgende:
Blijft mooi,mensen die in de 1e klas gaan zitten en dan zeggen:Kom,we gaan hier zitten,want hun proberen het ook.
En dan die gezichten als de conducteur is geweest.
Dat hun dan weg moeten en wij niet. (Reizen met Weekend vrij 1e klas.)
Holy fuckquote:Op maandag 17 oktober 2022 10:56 schreef b2py het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)ers-in-bus~a8190cef/
Oef
"Je gaat altijd staan waar je niet mot staan."quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
"Je gaat altijd staan waar je niet mot staan."
Getuige deze reactie op de frontpage heb je gelijk Trein ramt bus, ravage maar geen gewondenquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
Holy moly. Ik neem aan dat de buschauffeur er wel uit was, maar de machinist schrikt zich natuurlijk ook het leplazarus. Die kan ook niet weten dat die bus leeg is.
Bus vastgereden op een overweg op een bult? Dit idee zeg maar:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 oktober 2022 @ 12:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Diyt was geen gelede bus. 3 asser Citea, 14 meter of zo, denk eerder dat de halterem is aangesprongen.
Ik kan bevestigen dat die "ronding" op die overweg vrij erg/stijl (hoe noem je dat) is en flink hobbelig is. Er is een duidelijk voelbaar verschi lin weg en daadwerkelijke spoorwegovergang. Ik kan me heel goed voorstellen dat daar een lang en laag voertuig vast blijft steken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
Holy moly. Ik neem aan dat de buschauffeur er wel uit was, maar de machinist schrikt zich natuurlijk ook het leplazarus. Die kan ook niet weten dat die bus leeg is.
[ afbeelding ]
Dat is voor diepladers, een bus ligt hoger lijkt me.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Het ziet er naar mijn mening absoluut niet uit alsof de bus vast kan komen te zitten op die plek, zelfs een gelede bus moet daar geen issues hebben als ik naar de weg kijk op Streetview. Halterem lijkt me veel waarschijnlijker.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
Getuige deze reactie op de frontpage heb je gelijk Trein ramt bus, ravage maar geen gewonden
Hoewel deze user misschien ook wel een punt heeft?
[..]
Dan nog. Een voertuig met een lange wielbasis, zoals een bus, zou vast kunnen komen te zitten op een overweg met een verhoging. Als er geen passagiers inzaten kan het een leeg-materieelrit geweest zijn en dus geen vaste busroute. Maar dan nog zou je op een dergelijke weg wel verwachten dat zo'n voertuig de overweg kan nemen. Chauffeurs waarschuwen elkaar wel voor dat soort plekken lijkt me.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is voor diepladers, een bus ligt hoger lijkt me.
Ik copy paste hier alleen d reacties van andere users. Zelf heb ik er weinig tot geen ervaring mee, gewoonlijk passeer ik spoorwegovergangen te voet en niet per busquote:Op maandag 17 oktober 2022 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het ziet er naar mijn mening absoluut niet uit alsof de bus vast kan komen te zitten op die plek, zelfs een gelede bus moet daar geen issues hebben als ik naar de weg kijk op Streetview. Halterem lijkt me veel waarschijnlijker.
Klopt, maar het was om aan te geven dat ook buschauffeurs domme fouten kunnen maken. Dit veel te lage viaduct heeft zo'n beetje maandelijks een knuffelbeurt met een vrachtwagen of bus - en de remise van Breng ligt er nota bene om de hoek.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die zit ook aan de bovenkant vast....
Omdat de chauffeur er uit gevlucht is?quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:19 schreef Janneke141 het volgende:. Maar hoe en waarom zou de deur open kunnen zijn op een overweg?
Die volgorde lijkt me andersom. Volgens Deadlock reed de bus niet meer verder omdat de deur open stond, en omdat de chauffeur de bus niet van de overweg kreeg is ie eruit gesprongen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de chauffeur er uit gevlucht is?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:47 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht nam de chauffeur gewoon een voorsprong op de aangekondigde stakingen?Nee, is gewoon niet echt een grappig grapje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik rij zelf rond met VDL Citea's (LLE-120) en bij ons hebben ze een knop om de halterem handmatig te lossen. Juist voor dit soort situaties of als je gewoon onhandig staat (midden op straat bijvoorbeeld). Zit links van de chauffeur onder een kapje (dat ooit ook een loodje had, maar die zijn er al lang af). Zo gauw je de knop omzet is de halterem er direct af en kun je verder rijden. Als dat het probleem was uiteraard, een geknapte luchtslang in het parkeerrem-circuit (nr 3) kun je het wel mee schudden om van de plek te komen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:45 schreef tripel7 het volgende:
De gelede, electrische VDL's waarmee ik gereden heb hadden het issue dat de halte rem niet los kwam bij wegrijden van hellingen, daarbij schiet de halterem er bij VDL automatisch op wanneer je stapvoets rijd ( <5 KM/H),waar bij andere fabrikanten daarvoor de rem een paar seconden ingedrukt gehouden moet worden terwijl het voertuig stilstaat.
Als deze VDL ook deze 'geweldige' design features heeft zie ik dat nog wel een rol gespeeld hebben.
quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:47 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht nam de chauffeur gewoon een voorsprong op de aangekondigde stakingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gelukkkig geen gewonden.
En die paar dagen geen trein van/naar Zeeland is ook geen groot verlies
Streetview geeft dat niet goed weer. Daar zit echt een flinke kromming in de weg, incl. "kuilen" (overdreven) die dat versterken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op Streetview is duidelijk te zien dat het stuk waar de bus stilstaat rechttoe-rechtaan is. Er zit net na de overweg een bultje en glooiïng, maar nog steeds geen bult waar ik de gemiddelde stadsbus niet overheen heb zien stuiven de afgelopen 20 jaar.
Die dingen kunnen ook als ze vast komen te zitten hoger op hun wielen gezet worden door de chauffeur met luchtdruk.
Maar ja, als die deur los is dan wil 'ie niet meer in de versnelling.
Het loopt volledig de spuigaten uit. En vanaf 7? november wordt de dienstregeling weer verder uitgekleed, dus het wordt denk ik niet echt beter op korte termijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:34 schreef DJMO het volgende:
Het is wel eens druk in de trein, maar dat passagiers in de eerste klasse moeten staan omdat er in de tweede klasse geen plaats meer is, heb ik nog niet eerder meegemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |