Er zijn sinds de sluiting diverse onderzoeken naar heropening gedaan, maar daar kwam volgens mij altijd uit dat het niet rendabel zou zijn. En met het steeds meer bebouwen/hergebruiken van het tracé en het eeuwig dwarsliggen van de Groesbekers zal het er ook niet meer van gaan komen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat komt omdat Kranenburg nu een Nederlandse kolonie is. Zelfs mensen die in Utrecht werken die gaan daar wonen omdat 't betaalbaar is. Dat was tegen de tijd dat de verbinding opgeheven werd wel anders.
Trouwens, het is wel een interessant verhaal, want rendabel kon dat ding nooit zijn destijds, dat kwam gewoon door de economische malaise van de tijd en omdat grenzen buiten de Benelux ook echt nog impact hadden. De DB gebruikte voor heel veel onrendabele spoorlijnen een sterfhuisconstructie maar dat was voor deze echt niet nodig. Vijf retourritten per dag sinds WO2 ofzo en daar zat twee man en een paardekop in gemiddeld.
Als het ding nog zou bestaan zou het inderdaad nu weleens een zeer succesvolle grensoverschrijdende regionale verbinding kunnen zijn.
Ik kom tegenwoordig geregeld van die vliegende blauwnetploegen tegen die gewoon een half uur met de armen over elkaar bij de deur staan, drie vier man sterk. Het is echt gênant.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik was drie weken geleden even naar het spoorwegmuseum, maar bij vertrek uit Hengelo (we reden misschien 2 seconden) stond de conducteur al bij me voor een kaartcontrole. Nou is dat ook meteen de enige die ik gezien heb, maar goed
https://www.viev.eu/2011/03/reactivering-haalbaar/quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn sinds de sluiting diverse onderzoeken naar heropening gedaan, maar daar kwam volgens mij altijd uit dat het niet rendabel zou zijn. En met het steeds meer bebouwen/hergebruiken van het tracé en het eeuwig dwarsliggen van de Groesbekers zal het er ook niet meer van gaan komen.
Die beroepsgroep is toch al een paar jaar overbodig?quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vandaag de hele middag en een deel van de avond per trein onderweg geweest, en ik heb geen enkele conducteur gezien. En ik heb zelfs één trein gehad waar de automatische omroep het niet deed en het treinpersoneel ook te beroerd was om dan maar zelf om te roepen.
De beroepsgroep HC maakt zichzelf zo toch compleet overbodig?
Als het een SNG was toevallig: er bestaat een kans dat het omroepsysteem het dan helemaal niet deed. Er is een bug in sommige stellen waarbij je ook niet handmatig om kan roepen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
En ik heb zelfs één trein gehad waar de automatische omroep het niet deed en het treinpersoneel ook te beroerd was om dan maar zelf om te roepen.
[..]
Oh, lekker is dat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 05:06 schreef MTL het volgende:
[..]
Als het een SNG was toevallig: er bestaat een kans dat het omroepsysteem het dan helemaal niet deed. Er is een bug in sommige stellen waarbij je ook niet handmatig om kan roepen.
Daar denken de Britten iets anders over. Het omroepsysteem is nodig om in noodsituaties met de hele trein te kunnen communiceren.quote:
Is de groep wel geslaagd voor de cursus?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:05 schreef MTL het volgende:
Kennen jullie die grap van vorige week maandag met de ICNG die urenlang op de HSL heeft gestaan om weggesleept te worden?
Dat treinstel is dus zonder gerepareerd te worden (ging om een defect aan de 25 kV installatie) vandaag opnieuw de HSL opgestuurd... en het afslepen mag dus in de herhaling
Ik had het ook best willen doen voor de helft van het geld...quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:56 schreef MTL het volgende:
Nou, NS heeft eindelijk iemand zo gek weten te krijgen dat-ie de nieuwe directeur wordt. Wouter Koolmees (D66, hoe verrassend) mag de taak op zich gaan nemen. We gaan het meemaken.
https://nieuws.ns.nl/wout(...)sident-directeur-ns/
Wouter is één van de meest slimme mensen die ik ooit heb ontmoet. Ok ik hoor ook bij die clubquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:56 schreef MTL het volgende:
Nou, NS heeft eindelijk iemand zo gek weten te krijgen dat-ie de nieuwe directeur wordt. Wouter Koolmees (D66, hoe verrassend) mag de taak op zich gaan nemen. We gaan het meemaken.
https://nieuws.ns.nl/wout(...)sident-directeur-ns/
Je vliegtickets naar Wenen al omgeboekt dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Wouter is één van de meest slimme mensen die ik ooit heb ontmoet. Ok ik hoor ook bij die club, maar buiten dat is het iemand denk ik zeer geschikt is voor deze post. Zowel intern als extern.
Dat het een wat oudere kaart is maakt me niet zoveel uit, gewoon tof om aan de muur te hangen en te pinpointen welke stations ik heb gehadquote:Geachte DJMO,
Bedankt voor uw vraag over de spoorkaart. Leuk dat u deze aan de muur wil hangen!
ProRail maakt geen spoorkaarten meer voor het publiek. Toch heb ik er op mijn afdeling 1 kunnen vinden uit 2020! Deze is dus niet heel actueel meer, maar het is wel zo'n mooie grote uitklapbare kaart.
De meest actuele spoorkaarten staan tegenwoordig op de website van N.S.: https://nieuws.ns.nl/spoorkaart-2021-hier-te-downloaden/ . Deze zien er wel wat anders uit.
De spoorkaart uit 2020 heb ik vandaag meegestuurd met de post naar uw adres in Castricum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |